Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Vettel calca pe urmele celuilalt Mare German - 2 titluri mondiale (sau 3? ca nu mai stiu) cu o echipa oarecum din linia a doua , trecere la Ferrari aflat in burta sinusoidei, munca grea pentru a extrage o masina performanta din caroseria aia rosie, locul 2 un sezon, apoi primul titlu rosu urmat de o dominatie aproape totala asupra Formulei 1 timp de citiva ani.

Parca incepe sa-mi placa nemtisorul (asa am patit si cu Schumacher, in perioada Benetton il uram de-a dreptul, nu-i puteam suporta moaca aia aroganta, apoi calvarul din primele sezoane cu Ferrari mi-a arata nu doar un pilot bun ci si un tip care munceste serios si care niciodata nu se multumeste cu putin - din acest binom Schumacher-Ferrari am ajuns sa fiu tifoso rosso, desi in perioada aia tineam cu Williams).

Schumacher, la fel ca şi Vettel cu RedBull, şi-a câştigat primele titluri (două: '94 şi '95) cu ceea ce era, discutabil, cea mai bună maşină şi cea mai bună echipă. Benetton-ul din perioada respectivă nu era echipă de linia a 2-a, ba din contră. Pe lângă Schumacher, echipa mai număra nume care aveau să devină importante în economia competiţiei (Mike Gascoyne, Pat Symonds, Flavio Briatore, David Richards...) şi alţii care aveau să clădească dominaţia Ferrari din 2000-2004: Ross Brawn, Nigel Stepney, Nicholas Tombazis, Rory Byrne.

 

Asemănările se cam opresc însă aici. Echipa Ferrari la care a venit Schumacher era într-o stare mult mai proastă faţă de Scuderia din 2015. El şi echipa tehnică pe care a adus-o de la Benetton au fost cei care au pus bazele transformării unui team care nu mai câştigase titlul din 1979 (!), într-unul care avea să domine campionatul într-un mod atât de zdrobitor încât a fost nevoie de intervenţia FIA pentru a le permite celorlalţi să revină în luptă.

 

Echipa la care a venit Vettel în 2015 a început o restructurare puternică încă de anul trecut. Tocmai acest profund proiect de schimbare şi promisiunile lui Marchionne l-au făcut pe Vettel să semneze cu Ferrari. Potenţialul de progres exista, dar probleme diverse (management defectuos, lipsa de motivaţie, problemele de calibrare ale tunelul aerodinamic de care nu şi-au dat seama, toanele unui anumit pilot spaniol, etc) au împiedicat echipa să obţină rezultate. În condiţiile în care Scuderia din 2015 are în mod clar a 2-a cea mai competitivă maşină de pe grilă, trebuie doar să aştepte cel mai mic pas greşit al celor de la Mercedes pentru a profita de situaţie şi a le fura puncte şi victorii. Pe lângă progresul tehnic evident făcut peste iarnă, Ferrari (mai ales prin maşina cu numărul 5) sunt incredibil de constanţi şi o adevărată pacoste pentru Mercedes.

 

Scuderia din 1996 (primul an al lui Schumacher la Ferrari) era într-o stare deplorabilă: pe lângă lipsa acută de fiabilitate, la început de sezon aveau a 3-a sau chiar a 4-a cea mai competitivă maşină de pe grilă, după Williams, Benetton şi chiar McLaren. Prima victorie a lui Schumacher a venit aproape la jumătatea sezonului în condiţii de cursă neobişnuite (ploaie puternică) şi a fost datorată capacităţilor lui, nu ale maşinii. Au mai venit încă două victorii până la sfârşitul sezonului, dar pe fondul unor circumstanţe favorabile sau/şi (din nou) al capacităţilor lui Schumacher. O comparaţie cu rezultatele coechipierului lui poate da o imagine mai clară asupra performanţei maşinii şi a dificultăţilor în care se afla echipa: un podium (loc 3) în prima cursă a anului, trei clasări în puncte, două în afara lor şi 10 (zece) abandonuri l-au dus pe Eddie Irvine pe locul 10 în clasamentul final al campionatului. Schumacher a terminat prima campanie în roşu pe locul 3.

 

Comparaţia dintre Schumacher şi Vettel este deci relevantă doar până la un anumit punct. Primul a influenţat practic istoria Ferrari prin viziunea pe care a avut-o de la început (aducerea întregii echipe tehnice de la Benetton), metodologie, talent, dedicaţie şi rezultate. Vettel nu duce nici el lipsă de talent, dedicaţie şi meticulozitate: din punctul meu de vedere este cel mai complet pilot de pe grilă, cam la acelaşi nivel cu Alfonso (minus nazuri şi talente) şi spre diferenţă de spaniol, încă nu şi-a atins zenitul carierei. Dar nu a avut (şi probabil nu va mai avea) şansa de a clădi o echipă în jurul lui şi de a o aduce de la mediocritate la glorie absolută. Poate eventual să compenseze prin rezultate (are deja 4 titluri mondiale), deşi nu cred că FIA, Bernie şi FOTA vor lăsa să se scurgă o nouă eră de 5 ani de dominaţie a unei singure echipe.

 

Ar putea însă să se distingă de Schumacher dacă va avea parte de ceea ce el nu a avut: un rival pe măsură, cu care să se bată constant şi datorită căruia să intre în istorie. Scumacher a avut şi el dueluri cu varii piloţi, însă ori nu au fost de anvergura lui (Hill, Villeneuve), ori aceste dueluri au fost prea rare, scurte sau puţin relevante (Häkkinen, Alonso). Vettel ar putea să aibă parte de un Hunt-Lauda sau de un Prost-Senna. Candidaţi sunt: Hamilton, Bottas, Verstappen sau chiar Hülkenberg.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

99% de acord cu ce scrii dar :

 


Ar putea însă să se distingă de Schumacher dacă va avea parte de ceea ce el nu a avut: un rival pe măsură, cu care să se bată constant şi datorită căruia să intre în istorie. Scumacher a avut şi el dueluri cu varii piloţi, însă ori nu au fost de anvergura lui (Hill, Villeneuve), ori aceste dueluri au fost prea rare, scurte sau puţin relevante (Häkkinen, Alonso). Vettel ar putea să aibă parte de un Hunt-Lauda sau de un Prost-Senna. Candidaţi sunt: Hamilton, Bottas, Verstappen sau chiar Hülkenberg.


Din punctul meu de vedere Hulkenberg out ,Ricciardo in .

 

O comparaţie cu rezultatele coechipierului lui poate da o imagine mai clară asupra performanţei maşinii şi a dificultăţilor în care se afla echipa: un podium (loc 3) în prima cursă a anului, trei clasări în puncte, două în afara lor şi 10 (zece) abandonuri l-au dus pe Eddie Irvine pe locul 10 în clasamentul final al campionatului. Schumacher a terminat prima campanie în roşu pe locul 3.


comparatia directa nu prea isi are sensul pentru ca in anii aia (96-97) ,irvine e a fost cobaiul de teste al scuderiei .atat in cea ce priveste strategiile de cursa cat si piesele montate in masina lui.mai pe romaneste ,ferrari rula doua masini :una principala (a lu nea schumacher) si una de teste cu tot feluri de piese SF prin motor,sasiu,suspensii,presiuni gume etc etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schumacher, la fel ca şi Vettel cu RedBull, şi-a câştigat primele titluri (două: '94 şi '95) cu ceea ce era, discutabil, cea mai bună maşină şi cea mai bună echipă. Benetton-ul din perioada respectivă nu era echipă de linia a 2-a, ba din contră. Pe lângă Schumacher, echipa mai număra nume care aveau să devină importante în economia competiţiei (Mike Gascoyne, Pat Symonds, Flavio Briatore, David Richards...) şi alţii care aveau să clădească dominaţia Ferrari din 2000-2004: Ross Brawn, Nigel Stepney, Nicholas Tombazis, Rory Byrne.

Shumacher nu ar fi niciodata atat de apreciat daca Senna inca mai era pe pista. Neamtul a fost un jeg de om la capitolul caracter ce si-a pus echipa sa lucreze pentru el, toti erau niste locotenenti ce i-au facilitat imaginea pe care a avut-o ani buni. La Mercedes a fost aceeasi imagine precum Rossi la Ducati, cum n-a mai avut gasca sa fie sustinut, a ajuns un anonim cu o imagine facuta pe spatele altora.

Terminati cu Marele Schumacher, ca din multe puncte de vedere omul se aseamna cu Paul Walker

 

 

Scuderia din 1996 (primul an al lui Schumacher la Ferrari) era într-o stare deplorabilă: pe lângă lipsa acută de fiabilitate, la început de sezon aveau a 3-a sau chiar a 4-a cea mai competitivă maşină de pe grilă, după Williams, Benetton şi chiar McLaren. Prima victorie a lui Schumacher a venit aproape la jumătatea sezonului în condiţii de cursă neobişnuite (ploaie puternică) şi a fost datorată capacităţilor lui, nu ale maşinii. Au mai venit încă două victorii până la sfârşitul sezonului, dar pe fondul unor circumstanţe favorabile sau/şi (din nou) al capacităţilor lui Schumacher. O comparaţie cu rezultatele coechipierului lui poate da o imagine mai clară asupra performanţei maşinii şi a dificultăţilor în care se afla echipa: un podium (loc 3) în prima cursă a anului, trei clasări în puncte, două în afara lor şi 10 (zece) abandonuri l-au dus pe Eddie Irvine pe locul 10 în clasamentul final al campionatului. Schumacher a terminat prima campanie în roşu pe locul 3.

Pentru ca irlandezul a fost sclavul unui Schimacher ce folosea dezvoltarea facuta in timpul altor curse. Cand imi aduc aminte cum il lasa Irvine sa treaca pentru o pozitie mai buna, mi se face sila de toti cand il supraapreciaza pe pantofar.

El si Miki Alexandrescu m-au facut sa renunt la urmaritul F1, numai ca doar unul a plecat cu spatele de pe linia de start.. in rest, aluatul e identic :D

Editat de ZaiR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parca incepe sa-mi placa nemtisorul (asa am patit si cu Schumacher, in perioada Benetton il uram de-a dreptul, nu-i puteam suporta moaca aia aroganta, apoi calvarul din primele sezoane cu Ferrari mi-a arata nu doar un pilot bun ci si un tip care munceste serios si care niciodata nu se multumeste cu putin - din acest binom Schumacher-Ferrari am ajuns sa fiu tifoso rosso, desi in perioada aia tineam cu Williams).

In perioada aia toti tineam cu Williams din cauza lui Senna :D

 

 

Comparaţia dintre Schumacher şi Vettel este deci relevantă doar până la un anumit punct. Primul a influenţat practic istoria Ferrari prin viziunea pe care a avut-o de la început (aducerea întregii echipe tehnice de la Benetton), metodologie, talent, dedicaţie şi rezultate. Vettel nu duce nici el lipsă de talent, dedicaţie şi meticulozitate: din punctul meu de vedere este cel mai complet pilot de pe grilă, cam la acelaşi nivel cu Alfonso (minus nazuri şi talente) şi spre diferenţă de spaniol, încă nu şi-a atins zenitul carierei. Dar nu a avut (şi probabil nu va mai avea) şansa de a clădi o echipă în jurul lui şi de a o aduce de la mediocritate la glorie absolută. Poate eventual să compenseze prin rezultate (are deja 4 titluri mondiale), deşi nu cred că FIA, Bernie şi FOTA vor lăsa să se scurgă o nouă eră de 5 ani de dominaţie a unei singure echipe.

 

Ar putea însă să se distingă de Schumacher dacă va avea parte de ceea ce el nu a avut: un rival pe măsură, cu care să se bată constant şi datorită căruia să intre în istorie. Scumacher a avut şi el dueluri cu varii piloţi, însă ori nu au fost de anvergura lui (Hill, Villeneuve), ori aceste dueluri au fost prea rare, scurte sau puţin relevante (Häkkinen, Alonso). Vettel ar putea să aibă parte de un Hunt-Lauda sau de un Prost-Senna. Candidaţi sunt: Hamilton, Bottas, Verstappen sau chiar Hülkenberg.

Exact.Schumacher a fost un adevarat lider din toate punctele de vedere,Vettel nu e (inca) asa ceva,nu stiu daca va fi vreodata.

E insa un pilot ff bun care poate castiga campionate mondiale.Dar nu e lider de echipa.

 

Dupa cum bine ai zis,Schumacher nu a avut vreun pilot cu care sa se bata la cutite : a avut niste dueluri cu scantei si la propriu si la figurat cu Senna,dar foarte scurte,pe Hill l-a dominat,mi se parea un pilot inferior,cu Villeneuve a avut niste clinciuri,e faza aceea foarte mediatizata cand l-a lovit pentru a-l scoate afara si a abandonat tot el,dar Villeneuve avea atunci o masina superioara as spune eu.

Iarasi,Hakkinen ,foarte rare sau scurte duelurile,mai degraba s-au batut prin strategii si etc.Hakkinen insa mi se parea un pilot care putea sa-i tina piept.Bine,cat a avut masina buna.Alonso insa e alta treaba - Alonso l-a batut in 2005 scurt si cuprinzator pe unde l-a prins.Si materialul de concurs as zice eu ca il avantaja putin pe Schumacher.

 

Nu sunt de acord insa cu insiruirea de piloti de varf actuali eventuali rivali ai lui Vettel : Hamilton da,Bottas poate cu indulgenta si cu o masina ff buna.Verstappen niciodata nu cred ca ar putea sa tina ritmul lui Vettel.E usor sa meri tare cand nu se cere mare lucru de la tine,ai 18 ani si nu esti constient de ce e in joc si ai prins si o masina bunicica.Insa cand totul e pe umerii tai si lucrezi la sutime pe fiecare tur nu l-as vedea asa constant.Mai era un wonderboy pe care il pupau toti in fund si acuma nu mai e - Magnussen.A debutat cu podium,unde e acum?Iarasi,Hulk era foarte bun cand era tanar,foarte promitator,dar acum s-a ofilit rau de tot.

Eu as vedea alti piloti : Hamilton,Ricciardo (cum nu l-ai amintit pe asta?l-a batut pe Vettel in 2014 din toate pozitiile),Perez,un talent fantastic as spune eu,Alonso - daca va face McLaren o magie si ii da o masina buna,si chiar Kvyat care mere din ce in ce mai bine si e pur si simplu nemilos in duelurile roata la roata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In perioada aia toti tineam cu Williams din cauza lui Senna :D

Ntz, eu tineam cu Williams pentru Nigel Mansell, batrinul leu care nu renunta niciodata.

 

Nu stiu de ce , nu m-am lipit sufleteste de Senna (desi acea cursa din Monaco cind l-a tinut pe Mansell nu stiu cite'jde mii de tururi cu un cotet de masina m-a emotionat foarte tare).

 

Ehhh, Schumacher ... nu a fost singur in renasterea calutului, seful cel mare a fost Todt al batrin care a avut intelepciunea sa-l lase pe neamt sa-si faca de cap in garaj si i-a pus la dispozitie cel mai bun material uman existent pe partea tehnica la vremea respectiva (cu exceptia lui Newey, hehe!).

 

Corect, situatia actuala de la Ferrari nu e la fel de dezastruoasa precum cea gasita de Michael la vremea respectiva si cu siguranta Vettel nu va avea vreodata permisiunea de a-i pune pe roate pe tehnicieni, vremurile s-au schimbat dramatic din punct de vedere al relatiei dintre pilot si echipa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Heh. Îmi pare bine că a reînviat topicul, chiar dacă nu prea avem ce vedea în curse. Să fie de vină vremea de afară? :)

Din punctul meu de vedere Hulkenberg out ,Ricciardo in .

Nu sunt de acord insa cu insiruirea de piloti de varf actuali eventuali rivali ai lui Vettel : Hamilton da,Bottas poate cu indulgenta si cu o masina ff buna.Verstappen niciodata nu cred ca ar putea sa tina ritmul lui Vettel.E usor sa meri tare cand nu se cere mare lucru de la tine,ai 18 ani si nu esti constient de ce e in joc si ai prins si o masina bunicica.Insa cand totul e pe umerii tai si lucrezi la sutime pe fiecare tur nu l-as vedea asa constant.Mai era un wonderboy pe care il pupau toti in fund si acuma nu mai e - Magnussen.A debutat cu podium,unde e acum?Iarasi,Hulk era foarte bun cand era tanar,foarte promitator,dar acum s-a ofilit rau de tot.
Eu as vedea alti piloti : Hamilton,Ricciardo (cum nu l-ai amintit pe asta?l-a batut pe Vettel in 2014 din toate pozitiile),Perez,un talent fantastic as spune eu,Alonso - daca va face McLaren o magie si ii da o masina buna,si chiar Kvyat care mere din ce in ce mai bine si e pur si simplu nemilos in duelurile roata la roata.


Da, în primul rând am făcut o listă scurtă care nu se vrea exhaustivă, conformă părerilor mele subiective. Totuşi, mă explic puţin:

  • De ce l-am omis pe Ricci: a avut un sezon 2014 de vis, dar mi se pare greu să-l judec după un singur sezon într-o echipă bună. Nu pun la socoteală 2015 încă, în primul rând pentru că nu s-a încheiat, apoi pentru că nu prea a avut noroc până acum, iar în clasament este în spatele lui Kvyat. Aştept înainte de toate să-l văd cum se comportă când este pus sub presiune, când va avea dueluri roată la roată pentru victorie. Parcă e prea... nice guy.
  • Hülkenberg: cred că este în continuare cel mai subestimat pilot de pe grilă, şi printre cei mai ghinionişti. Problema lui este că nu a fost niciodată susţinut de un sponsor major, s-a exprimat doar prin rezultate. A ajuns în F1 printr-o progresie naturală, câştigând cam toate campionatele în care a fost implicat. Poate greşesc, dar până nu demonstrează contrariul, cred că este la nivelul celor mari.
  • Verstappen: este prea tânăr pentru F1 şi este pupat insistent în fund de către media şi de către şefii lui. Dar asta îi conferă un avantaj: are talent şi timp să acumuleze experienţă, fără presiunea rezultatelor. Cred că se va bate pentru (şi va câştiga) titluri pe viitor.
  • Bottas: e adevărat că a dezamăgit în ultimul timp, dar de când a venit în F1 şi-a bătut în mod constant coechipierii mai experimentaţi. Trebuie să însemne ceva, nu?

comparatia directa nu prea isi are sensul pentru ca in anii aia (96-97) ,irvine e a fost cobaiul de teste al scuderiei .atat in cea ce priveste strategiile de cursa cat si piesele montate in masina lui.mai pe romaneste ,ferrari rula doua masini :una principala (a lu nea schumacher) si una de teste cu tot feluri de piese SF prin motor,sasiu,suspensii,presiuni gume etc etc...


Ai dreptate cu ceea ce zici. Irvine era pilot de teste cu jumătate de normă. Totuşi, din cele 10 abandonuri din acel sezon, 3 au fost datorate unor greşeli personale. Proporţional e cam puţin (70% abandonuri mecanice), însă 3 abandonuri pe greşeli personale într-un sezon e cam mult când eşti pilot la Ferrari. Şi dacă tot vorbim despre Irvine, să menţionăm şi sezonul 1999, când a avut toată echipa în spatele lui. Două victorii i-au fost oferite (una de către Mika Salo, alta chiar de către Schumacher) şi tot n-a fost în stare să ia titlul.

Shumacher nu ar fi niciodata atat de apreciat daca Senna inca mai era pe pista. Neamtul a fost un jeg de om la capitolul caracter ce si-a pus echipa sa lucreze pentru el, toti erau niste locotenenti ce i-au facilitat imaginea pe care a avut-o ani buni. La Mercedes a fost aceeasi imagine precum Rossi la Ducati, cum n-a mai avut gasca sa fie sustinut, a ajuns un anonim cu o imagine facuta pe spatele altora.
Terminati cu Marele Schumacher, ca din multe puncte de vedere omul se aseamna cu Paul Walker


Chiar dacă ar fi adevărat ce zici legat de faptul că echipa lucra (doar?) pentru el, trebuie admirat faptul că o echipă precum Ferrari a ajuns să-i stea la picioare, nu? Probabil că aveau motive :)
Cât despre perioada Mercedes, să te văd pe tine cum te descurci cu motociclitul la 41 de ani, de exemplu :)

Dupa cum bine ai zis,Schumacher nu a avut vreun pilot cu care sa se bata la cutite : a avut niste dueluri cu scantei si la propriu si la figurat cu Senna,dar foarte scurte,pe Hill l-a dominat,mi se parea un pilot inferior,cu Villeneuve a avut niste clinciuri,e faza aceea foarte mediatizata cand l-a lovit pentru a-l scoate afara si a abandonat tot el,dar Villeneuve avea atunci o masina superioara as spune eu.
Iarasi,Hakkinen ,foarte rare sau scurte duelurile,mai degraba s-au batut prin strategii si etc.Hakkinen insa mi se parea un pilot care putea sa-i tina piept.Bine,cat a avut masina buna.Alonso insa e alta treaba - Alonso l-a batut in 2005 scurt si cuprinzator pe unde l-a prins.Si materialul de concurs as zice eu ca il avantaja putin pe Schumacher.


Îmi pare rău că nu am avut parte de dueluri Senna-Schumacher. Ar fi fost cel puţin... distractiv.
Nu vreau să lansez polemici aici, dar Alonso dispunea de departe de cea mai bună maşină în 2005, în vreme ce Ferrari erau pe nicăieri. Sistemul de start pe care-l aveau cei la Renault era de pe altă lume:

 

În 2006 situaţia a fost ceva mai echilibrată, dar tot Renault avea avantajul tehnic. Cu toate astea, Schumacher ar fi câştigat probabil titlul în acel an dacă nu era abandonul tehnic din Japonia: explozie de motor în timp ce conducea cursa şi se îndrepta spre victorie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schumacher si Ferrari au ucis spectacolul in F1!Cei de acum doar au perfectionat ce au inceput ei!Strategii,blocajele lui Barrichelo,depasirile aveau loc numai la standuri,oribil!

Mi-a placut Schumi de la Benetton dar cel de la Ferrari a fost un monstru!Un fel de Armstrong in ciclism!Talent incontestabil,dar fara scrupule!

Prea mult,cum si Vettel a castigat prea multe titluri fata de multi gladiator si titanii ai F1!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Chiar dacă ar fi adevărat ce zici legat de faptul că echipa lucra (doar?) pentru el, trebuie admirat faptul că o echipă precum Ferrari a ajuns să-i stea la picioare, nu? Probabil că aveau motive :)

Ii stateau la picioare pentru imagine toata competitia, era cel mai promovat sportiv iar restul nu aveau mari sanse sa-l depaseasca.

 

 

Cât despre perioada Mercedes, să te văd pe tine cum te descurci cu motociclitul la 41 de ani, de exemplu :)

Eu n-as fi ales o caruta never, de altfel ii statea bine in locul lui Irvine.. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Heh. Îmi pare bine că a reînviat topicul, chiar dacă nu prea avem ce vedea în curse. Să fie de vină vremea de afară? :)

 

Da, în primul rând am făcut o listă scurtă care nu se vrea exhaustivă, conformă părerilor mele subiective. Totuşi, mă explic puţin:

  • De ce l-am omis pe Ricci: a avut un sezon 2014 de vis, dar mi se pare greu să-l judec după un singur sezon într-o echipă bună. Nu pun la socoteală 2015 încă, în primul rând pentru că nu s-a încheiat, apoi pentru că nu prea a avut noroc până acum, iar în clasament este în spatele lui Kvyat. Aştept înainte de toate să-l văd cum se comportă când este pus sub presiune, când va avea dueluri roată la roată pentru victorie. Parcă e prea... nice guy.
  • Hülkenberg: cred că este în continuare cel mai subestimat pilot de pe grilă, şi printre cei mai ghinionişti. Problema lui este că nu a fost niciodată susţinut de un sponsor major, s-a exprimat doar prin rezultate. A ajuns în F1 printr-o progresie naturală, câştigând cam toate campionatele în care a fost implicat. Poate greşesc, dar până nu demonstrează contrariul, cred că este la nivelul celor mari.
  • Verstappen: este prea tânăr pentru F1 şi este pupat insistent în fund de către media şi de către şefii lui. Dar asta îi conferă un avantaj: are talent şi timp să acumuleze experienţă, fără presiunea rezultatelor. Cred că se va bate pentru (şi va câştiga) titluri pe viitor.
  • Bottas: e adevărat că a dezamăgit în ultimul timp, dar de când a venit în F1 şi-a bătut în mod constant coechipierii mai experimentaţi. Trebuie să însemne ceva, nu?

- Ric nice guy?S-a vazut in sezonul 2014 cum dl. nice guy a sters pe jos la fiecare etapa si in calif si in cursa cu dl. campion de 4 ori de cele mai multe ori prin depasiri dure.

Si nu numai atat,dar a fost singurul pilot care a castigat ceva in afara celor de la AMG.A avut 3 victorii.Deja zic eu ca pt sezonul 2014 e extraordinar avand in vedere suprematia AMG.Deci cand au buctat-o cei de la AMG tot timpul a fost la panda si i-a taxat.Eu as zice ca a avut un 2014 flawless avand in vedere bineinteles materialul tehnic.

Nice guy ca rade mult cu gura aia pana la urechi,dar mai ales in Ungaria 2014 am vazut ca e f dur la volan.La fel ca noua surpriza Kvyat.Nota 15.

- Hulk a fost ff bun si eu sunt fanul lui,dar vad ca e dominat de Perez.Perez mi se pare un talent fantastic.Intre cei 2 tot timpul as mere pe mana lui Perez.Nu e calculat,si de multe ori a dat cu bata in balta dar e fantastic.

- Verstappen niciodata nu se va bate pt titluri zic eu,poate doar coincidental,la fel cum a ajuns sa se bata si Rosberg pt titluri.Daca din intamplare va ajunge in postura de a se bate pt titlu,nu cred ca va face fata psihic.

- Bottas,da,e un "wildcard".Niciodata nu vom sti cu adevarat pana nu va avea o masina buna.Mi-a placut daca iti mai aduci aminte calif. Montreal 2014,a inceput ploaia - Bottas pe 3 - scurt.Bineinteles ca in cursa a fost luat pe faras de AMG si RB,dar acolo am vazut stofa pilotului : ploaia a dat peste cap setup-urile,strategiile,s-a dus draq aderenta,prin urmare degeaba ai avut putere daca nu o poti pune jos.Si neavand TC,s-a vazut mana pilotului pe ploaie.Si rapid asta a avansat.Si a avansat fulminant.Da,acolo a iesit in evidenta intr-un mod mai mult decat pozitiv.Sper sa mai aiba sanse prin care sa vedem ce poate.

Anul asta Williams n-a mai facut nimic la masina,iar a bagat tata Frank toti banii de anul trecut in buzunar,poate la anul,cine stie,fi-sa aia e ca apa sfintita oricum.

Dar Bottas da - merita urmarit.

 

Bine,Jules Bianchi era bun,dar deh...si eu ii dau inainte cu Lotherer,ala iar m-a dat gata in calif la Spa 2014.Dar deh,ala e batran si nu mai pupa el F1,dar ar fi fost foarte interesant de urmarit.

 

Dueluri intre Senna si Schumi au fost - in '92-'93.

 

P.S. Da,din cauza vremii cred si eu ca a reinviat topicul.Itii dai seama ca nu din cauza curselor spectaculoase :D

Apropo de curse spectaculoase,cred ca la MotoGp la Philip Island va fi show.Deci neaparat va fi scandal si duel mare intre Rossi si Lorenzo,va iesi cu scantei intr-una din cursele care au mai ramas.Macar la MotoGp daca la F1 nici o sansa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu n-as fi ales o caruta never, de altfel ii statea bine in locul lui Irvine.. :D

 

Şi Ferrari era căruţă în 1996 :) Proiectul Mercedes era similar, şi le-a luat cam la fel de mult ca să ajungă la dominaţie - 4 ani.

 

- Hulk a fost ff bun si eu sunt fanul lui,dar vad ca e dominat de Perez.Perez mi se pare un talent fantastic.Intre cei 2 tot timpul as mere pe mana lui Perez.Nu e calculat,si de multe ori a dat cu bata in balta dar e fantastic.

 

În 2014 l-a dominat copios pe Perez, a terminat cu vreo 40 de puncte avans în campionat. Anul ăsta a avut parte de mai multe probleme tehnice: Hülkenberg a abandonat (tehnic) în China, Ungaria şi Belgia - Perez doar în Ungaria. Cu toate astea, e doar cu 16 puncte în spatele lui în clasament. În calificări situaţia e destul de clară: Hülkenberg 10 - Perez 5.

 

Dueluri intre Senna si Schumi au fost - in '92-'93.

 

Recunosc, eram destul de mic şi nu-mi amintesc bine. Dar în '92, Senna nu prea avea maşină iar Schumacher nu prea avea experienţă. Ştiu doar de câteva clinch-uri minore, nimic mai mult. Poate greşesc. Oricum, bătălia mare urma să aibă loc în '94 şi eventual '95.

 

Apropo de curse spectaculoase,cred ca la MotoGp la Philip Island va fi show.Deci neaparat va fi scandal si duel mare intre Rossi si Lorenzo,va iesi cu scantei intr-una din cursele care au mai ramas.Macar la MotoGp daca la F1 nici o sansa...

 

Sper să ai dreptate, dar nu trag mari speranţe. JLo ori pleacă singur în faţă şi câştigă detaşat, ori e căţeluş şi termină anonim în top 3 sau top 5. Va trebui să rişte acum, sper măcar să n-o facă lată şi să-i dea anticipat titlul lui #46. Oricum, era mai fun dacă se bătea (şi) Mărculeţ pentru titlu.

» Post actualizat in 15 Oct 2015 16:26

 

MV Agusta teams up with Lewis Hamilton. Mă aştept la supradoză de bling. Mult alb, auriu, patruşpatru, spinner-e la roţi, din-astea.

» Post actualizat in 19 Oct 2015 13:18

Apropo de curse spectaculoase,cred ca la MotoGp la Philip Island va fi show.Deci neaparat va fi scandal si duel mare intre Rossi si Lorenzo,va iesi cu scantei intr-una din cursele care au mai ramas.Macar la MotoGp daca la F1 nici o sansa...

 

Ai avut dreptate. Nu mă prea aşteptam, dar a fost o super cursă, una în care ambii piloţi Yamaha au performat sub aşteptări. Show-ul a avut de fapt 2 nume: #93 şi #29.

 

Revenind la F1, un articol care "dezvăluie" ceea ce suspectam de mult: Vettel avea un pre-contract cu Ferrari înainte de semnătura oficială din 2014. La Lotus (viitor Renault) a rămas un loc liber: aţi auzit probabil că Grosjean a semnat un contract cu Haas, aşa că e interesant de văzut cine îi va fi partener lui Crashtor Crashtonaldo în 2016. Deocamdată se vehiculează câteva nume: Jolyon Palmer, Kevin Magnussen şi Jean-Eric Vergne.

 

Şi dacă tot am vorbit de Haas, vedeţi că angajează :)

» Post actualizat in 20 Oct 2015 13:37

HA! Bernie Ecclestone says Formula 1 should go ahead and bring back V8 engines next year, even without the consent from the teams.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Nu spoila MotoGP. Nu am văzut, am descărcat cursa şi am s-o vizionez după cea de F1.

Câştigă bling-boy titlul numărul 3. Nu are cu cine să se bată: Rosberg se faultează singur (când nu-l lasă maşina), iar Ferrari cu tot talentul lui Vettel sunt prea departe de Mercedes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Băi frate, a făcut ce-a făcut Hamilton și tot a cîștigat. E implacabil. Când merge bine, merge bine, când merge prost are bulan.

 

Bagă cursa de la MotoGP că e durere pe forum. Curg posturile ca lacrimile . Melodramă curată.

 

PS - de unde plm să știu că n-ai văzut cursa ??? Sper că ai descărcat BT Sports :D

Editat de Trolek
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Băi frate, a făcut ce-a făcut Hamilton și tot a cîștigat. E implacabil. Când merge bine, merge bine, când merge prost are bulan.

Just.

Rosberg? "Unde nu-i, nici dumnezeu nu cere". Şansele lui de a mai fi campion în viaţa asta - 0.

Hamilton? Cel mai anost campion mondial de la Mansell '92 încoace :)

Sper că ai descărcat BT Sports :D

Yup. Now playing :)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca pe forumul la MotoGp e pe baza de galerie din nou.M-au facut sa nu-l mai suport pe Rossi.Vorba colegului e melodrama curata.

Bine,Rossi m-a facut sa nu-l mai suport pe Rossi dupa cursa de azi.Dupa cursa de la Philip Island am crezut ca e doar paranoia cu declaratiile alea aberante impotriva lui MM,acum vad ca a luat-o razna rau.

Si eu care chiar speram sa ia titlul anul asta si sa se retraga zeu.Dupa cursa asta sper sa nu mai ia titlul.Si sunt sigur ca nu-l va mai lua.Chiar nu se poate face ce a facut el.

 

Despre F1 nu ma pronunt ca nu am vazut-o.O descarc si o vad maine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

IMHO Rossi a devenit ușor paranoic după Australia, s-a îmbolnăvit de scenarită și l-a motivat pe ăla micu în conferințe de presă și declarații. Marquez a reacționat pe principiul " if you want war, you've got it", iar doctorul a clacat nepermis. Nu zic că l-a tăvălit intenționat fiindcă sunt convins că nu a vrut să-l pună jos, dar putea să se abțină să-l provoace înainte de cursă. Acum, cu incidentele din Argentina + Assen + declarațiile de săptămâna trecută, cam la ce se aștepta signor Rossi să se întâmple pe pistă ? Să stea Marquez în banca lui și să nu se bage ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Heh :) Am doar o întrebare obiectivă: de ce? MotoGP este un spectacol, iar domnul idol al întregii planete motociclistice a omorât spectacolul - lupta lui cu #93. Păcat.

Nici eu nu cred că a vrut să-l facă să cadă, dar este irelevant. La fel de irelevant ca leitmotivul invocat (şi poate valid) de către principalul vizat: dorinţa lui #93 de a-l ajuta pe #99. Întrebarea mea rămâne: de ce monşer să ne răpeşti spectacolul? Campionatul ăsta pe care încearcă domnia ta să-l câştige cu orice preţ nu are nici un sens, ba chiar nu există fără spectacol. Păcat (bis).


» Post actualizat in 26 Oct 2015 02:18


Addendum: am fost plăcut surprins de #93 la conferinţa de presă. În primul rând, când a fost întrebat de televiziunea spaniolă (în spaniolă - cred că am observat cu toţii că piloţii tind să fie mai franci şi mai... agresivi când vorbesc în limba maternă cu cei din media din ţara lor de origine) despre ce schimburi a avut cu VR46 în cadrul şedinţei cu comisarii de cursă, a spus doar că "îl respectă pe Valentino şi că preferă să nu răspundă". Apoi, poate mai anecdotic, când a vorbit cu presa italiană a făcut-o în italiană. Poate nu pare mare lucru, dar e vorba de un spaniol născut şi crescut în Spania, care concurează într-o competiţie (mondială) controlată de spanioli, pentru o echipă japoneză bazată în Belgia. Pentru asta, kudos!

 

IMHO Rossi a devenit ușor paranoic după Australia, s-a îmbolnăvit de scenarită și l-a motivat pe ăla micu în conferințe de presă și declarații. Marquez a reacționat pe principiul " if you want war, you've got it", iar doctorul a clacat nepermis. Nu zic că l-a tăvălit intenționat fiindcă sunt convins că nu a vrut să-l pună jos, dar putea să se abțină să-l provoace înainte de cursă. Acum, cu incidentele din Argentina + Assen + declarațiile de săptămâna trecută, cam la ce se aștepta signor Rossi să se întâmple pe pistă ? Să stea Marquez în banca lui și să nu se bage ?


:agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai anost campion mondial de la Mansell '92 încoace :)Yup. Now playing :)

Mansell intruchipa atit pe pista cit si in afara conceptul acela prafuit de "leu britanic". Agresiv, gentleman pina in virful unghiilor, incapatinat si tenace.

Probabil n-ar fi fost niciodata campion mondial daca nu ar fi existat suspensiile active si motorul Renault, dar indiferent ce a pilotat murea cu ei de git ... cu Senna, cu Prost, cu Patrese, cu tinarul Schumacher; alta liga!

Hamilton ce dracu' intruchipeaza? conceptul bling? o tempora, pe vremuri sportul asta era practicat de barbati adevarati ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mansell intruchipa atit pe pista cit si in afara conceptul acela prafuit de "leu britanic". Agresiv, gentleman pina in virful unghiilor, incapatinat si tenace.

Probabil n-ar fi fost niciodata campion mondial daca nu ar fi existat suspensiile active si motorul Renault, dar indiferent ce a pilotat murea cu ei de git ... cu Senna

 

O imagine foarte distorsionata asupra realitatii. Mai degraba Senna a murit agatat de gatul lui Mansell, la ce masini aveau fiecare la dispozitie. A reusit sa-l innebuneasca la Monaco :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mansell intruchipa atit pe pista cit si in afara conceptul acela prafuit de "leu britanic". Agresiv, gentleman pina in virful unghiilor, incapatinat si tenace.

Probabil n-ar fi fost niciodata campion mondial daca nu ar fi existat suspensiile active si motorul Renault, dar indiferent ce a pilotat murea cu ei de git ... cu Senna, cu Prost, cu Patrese, cu tinarul Schumacher; alta liga!

Hamilton ce dracu' intruchipeaza? conceptul bling? o tempora, pe vremuri sportul asta era practicat de barbati adevarati ...

 

Mă refeream strict la modul în care #44 a câştigat campionatul: într-un mod plictisitor şi anost, datorită unui material tehnic mult mai bun şi în faţa unui coechipier care pe lângă faptul că este mai slab, a fost şi total lipsit de noroc.

 

Alăturarea persoanelor Nigel Mansell cu Lewis Hamilton nu prea are sens. În afară de paşaport, nu prea au nimic în comun.

» Post actualizat in 26 Oct 2015 10:45

 

Articol interesant despre problemele PU-ului Honda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O imagine foarte distorsionata asupra realitatii. Mai degraba Senna a murit agatat de gatul lui Mansell, la ce masini aveau fiecare la dispozitie. A reusit sa-l innebuneasca la Monaco :)

Eh, nu uita ca inainte de WR-urile alea imbatabile Mansell a condus si carute.

Monaco-ul ala cred ca e cea mai dramatica urmarire din istoria F1, un fel de David vs. Goliat intins pe nu stiu cite zeci de tururi. SI David invinge in final, pina la urma Senna a fost un fel de zeu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

IMHO Rossi a devenit ușor paranoic după Australia, s-a îmbolnăvit de scenarită și l-a motivat pe ăla micu în conferințe de presă și declarații. Marquez a reacționat pe principiul " if you want war, you've got it", iar doctorul a clacat nepermis. Nu zic că l-a tăvălit intenționat fiindcă sunt convins că nu a vrut să-l pună jos, dar putea să se abțină să-l provoace înainte de cursă. Acum, cu incidentele din Argentina + Assen + declarațiile de săptămâna trecută, cam la ce se aștepta signor Rossi să se întâmple pe pistă ? Să stea Marquez în banca lui și să nu se bage ?

True.

 

Rossi a luat-o total razna.L-a racait pe MM dupa Philip Island,nu am inteles de ce,pentru ca ce zicea Rossi era ireal,MM nu a intentionat in nici un moment sa-l ajute pe Lorenzo,MM tot timpul a intentionat si va intentiona sa iasa pe 1 la fiecare cursa,cum e si normal.

Draq,la Philip Island a iesit pe 1.Daca vroia sa-l ajute pe Lorenzo nu-l mai depasea cu 2 viraje inainte de finish,il lasa sa iasa pe 1,logic nu?E la mintea cocosului.Nu,Rossi e paranoia rau.Probabil s-a gandit ca daca zice acea prostie,MM pentru a nu fi banuit de armata de fani ca il favorizeaza pe Lore,il va lasa pe Rossi sa treaca cu temenele cand il vede.E,insa efectul a fost invers,MM si-a pus in cap sa nu lase pe nimeni sa treaca de el,cum e si normal as spune eu.

Numai ca pe Lore l-a scapat cand a gresit,Lore fiind pozitionat bine,l-a depasit si dus a fost,ceea ce nu a putut face si Rossi.

Si pentu ca nesimtitul de MM nu s-a plecat la pamant cand l-a depasit Rossi ,ci sesizand ca acesta nu e destul de rapid (ca daca era,draq,nu-l mai ajungea),l-a depasit inapoi de mai multe ori - e pentru nesimtirea asta s-a gandit Rossi sa-l atentioneze cu o cizmulita.

Si eu sunt de parere ca Rossi a vrut sa-l scoata de pe trasa si din ritm,cand l-a vazut pe MM ca vine gramada in el,i-a dat una incercand mai mult sa-l intimideze,numai ca ghinionul (amandoura as spune eu) a fost ca l-a nimerit in frana si l-a culcat instant.

E,pentru asta sunt ferm convins ca va pierde campionatul.

Daca ati vazut si declaratiile lui Rossi - "nu sunt de acord cu penalizarea pentru ca asa Marquez va castiga" (CE DRAQ VA CASTIGA MARQUEZ???).Ca vezi Doamne,campionatul ar trebui sa se decida pe circuit intre el si Lorenzo,pai draq asta si trebuia sa faca,de abia acum si-a dat seama ca adversarul lui e Lorenzo si nu MM?

Nu.omul a luat-o razna de tot cu titlul pwlii.Pe care oricum il va pierde :tempted:

 

On topic :

Despre al treilea titlu al lui Ham,ce sa zic,ce am zis si dupa al doilea - trebuie impartit cu inginerii de la AMG.De fapt trebuie dat inginerilor de la AMG.Nu are nici un mare merit Ham,decat acela de a fi la locul potrivit.Dupa cum am mai zis,similar cu titlul lui Button care a castigat un campionat in 2009 datorita blown-diffuserului inventat de echipa lui Brawn.

Sezonul competitional F1 s-a cam terminat,oricum se terminase demult de fapt,sa vedem ce-o fi la anul.

 

Se anunta ceva schimbari tehnice in 2016?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...