Sari la conținut

Accident mortal aproape de Severin


Phoenix_Harley
 Share

Postări Recomandate

/index.php?/topic/91453-pt-incepatori-de-la-a-la-z/

 

"8.mersul in grup
Daca nu am avea prieteni cu care sa mergem la drum ,.ne-am mai cumpara motociclete? Am mai avea cui sa ii aratam cat de bine mergem 'noi' fata de 'ei'? Cine mi-ar mai lauda motocicleta si stilul de mers?
Unul din motivele pt care ne cumparam motociclete este sa demonstram ca noi suntem mai buni decat ei.Ca a noastra este mai lunga,...mai mare,mai puternica ,mai frumoasa.Ca eu merg mai bine decat el,mai bine neinsemnand neaparat mai atent ,mai constient,mai relaxat.NUU. A merge mai bine se rezuma la mersul sportiv,la viteza,la stunturi la deranjul creat altora in trafic.Competitia este pe primul loc.

Acest comportament reiese in iesirile cu prietenii.Care merge mai tare? Care merge mai spectaculos? Care risca mai mult?
Cand un coleg cade,toti sar in jurul lui si se vaita cand de fapt subconstientul iti spune: este varza.nu a mers bine.eu merg mult mai bine decat el.Acum stie si el treaba asta.Am castigat.El a piedut.Ambulanta a intarziat.El a murit.Nu e ok sa gandesc ca am castigat,..dar am castigat.

Cauti alt prieten de drum cu care sa joci ruleta-ruseasca.Stau si ma gandesc cum ar trebui sa se comporte un prieten motociclist.Ce ar trebui sa ii spuna prietenului care nu este la fel de experimentat si care din dorinta de a nu fi mai prejos decat altii,merge tare,mult mai tare decat ar trebui pt a fi in siguranta.Daca tu cel cu ani de motociclism pe umeri il indrumi sa mearga tare,nu inseamna ca la o adica tu l-ai condamnat la moarte?Nu inseamna ca tu esti direct responsabil de necazul lui? Asa ca ce faci? Nu ii spui nimic....il lasi sa mearga ca dementul 'de la sine'.Daca moare ,a fost vina lui.Si ce daca imi este prieten.Am fost si sunt mai bun decat el.

Parerea mea este ca prietenii trebuie sa reactioneze intrun mod pozitiv cu sfaturi si indrumari fata de cei ce nu stiu ce ii asteapta ca motociclisti.Personal prefer sa ii spun unuia care insista sa merga tare cu mine,pe langa mine,unul care clar nu stie ca inseamna riscul si unde te poate duce,ca nu sunt dispus sa merg alaturi de el.Daca este inconstient se va supara,dar va ramane in viata.Se va supara ,ii va trece ,si dupa cativa ani si destule trante la bord,experienta acumulata pe deplin,iti va multumi pt sfaturi si interesul depus de catre tine pt al tine in viata.

Sigur majoritatea motociclistilor cunosc regulile mersului in grup.Nu merge alaturi de un alt motociclist.Nu merge aproape fie in spate sau in fata unui alt motociclist.Lasa-ti spatiu pt a evita manevrele si greselile celor de langa tine.Cu cat viteza este mai mare cu atat spatiul trebuie sa fie mai mare.Se merge pe diagonala fata de cel din fata si spatele tau.Semnalizaza orice intentie de a schimba pozitia pe drum.Nu te astepta ca cel din spate sa nu intre in tine cand tu tocmai ai franat brusc si ai virat stanga.Folosesteti creierul pt a intui miscarile celor ce merg alaturi de tine.Nu te simti comfortabil intrun anume loc,aproape de o anumita persoana care reactioneaza ciudat ,schimba-ti pozitia.Important este sa ajungi la destinatie fara sau cu cat mai putine incidente."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 74
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

dupa cum am inteles el a sfeclit-o singur, deci nu era in grup, probabil a tras tare sa-i ajunga pe ceilalti din urma, care nici ceilalti nu erau miei...

 

da, la 19 ani e lipsa de experienta.

parerea mea e ca asta e o tampenie mare, o reactive primitive a societatii in fata statisticilor accidentului.

ma gandesc ca unu pasionat de motociclsm, NASCUT IN FAMILIA CARE TREBUIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, poate fi mai experimentat la 19 decat unu la 40.

 

dar e cel mai smplu sa se taie cu barda.

 

trebuia sa se umble la educatie, scoala, sa impuna pentru viteziste probe de indemanare pe circuit, teste psihologice, conducere defensive de evitare a "prostilor", nu sa limiteze varsta.

experienta nu vine cu varsta, experienta vine cu practica, cu varsta vine numai moartea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

/index.php?/topic/91453-pt-incepatori-de-la-a-la-z/

 

"8.mersul in grup

Daca nu am avea prieteni cu care sa mergem la drum ,.ne-am mai cumpara motociclete? Am mai avea cui sa ii aratam cat de bine mergem 'noi' fata de 'ei'? Cine mi-ar mai lauda motocicleta si stilul de mers?

Unul din motivele pt care ne cumparam motociclete este sa demonstram ca noi suntem mai buni decat ei.Ca a noastra este mai lunga,...mai mare,mai puternica ,mai frumoasa.Ca eu merg mai bine decat el,mai bine neinsemnand neaparat mai atent ,mai constient,mai relaxat.NUU. A merge mai bine se rezuma la mersul sportiv,la viteza,la stunturi la deranjul creat altora in trafic.Competitia este pe primul loc.

 

Acest comportament reiese in iesirile cu prietenii.Care merge mai tare? Care merge mai spectaculos? Care risca mai mult?

Cand un coleg cade,toti sar in jurul lui si se vaita cand de fapt subconstientul iti spune: este varza.nu a mers bine.eu merg mult mai bine decat el.Acum stie si el treaba asta.Am castigat.El a piedut.Ambulanta a intarziat.El a murit.Nu e ok sa gandesc ca am castigat,..dar am castigat.

 

Cauti alt prieten de drum cu care sa joci ruleta-ruseasca.Stau si ma gandesc cum ar trebui sa se comporte un prieten motociclist.Ce ar trebui sa ii spuna prietenului care nu este la fel de experimentat si care din dorinta de a nu fi mai prejos decat altii,merge tare,mult mai tare decat ar trebui pt a fi in siguranta.Daca tu cel cu ani de motociclism pe umeri il indrumi sa mearga tare,nu inseamna ca la o adica tu l-ai condamnat la moarte?Nu inseamna ca tu esti direct responsabil de necazul lui? Asa ca ce faci? Nu ii spui nimic....il lasi sa mearga ca dementul 'de la sine'.Daca moare ,a fost vina lui.Si ce daca imi este prieten.Am fost si sunt mai bun decat el.

 

Parerea mea este ca prietenii trebuie sa reactioneze intrun mod pozitiv cu sfaturi si indrumari fata de cei ce nu stiu ce ii asteapta ca motociclisti.Personal prefer sa ii spun unuia care insista sa merga tare cu mine,pe langa mine,unul care clar nu stie ca inseamna riscul si unde te poate duce,ca nu sunt dispus sa merg alaturi de el.Daca este inconstient se va supara,dar va ramane in viata.Se va supara ,ii va trece ,si dupa cativa ani si destule trante la bord,experienta acumulata pe deplin,iti va multumi pt sfaturi si interesul depus de catre tine pt al tine in viata.

 

Sigur majoritatea motociclistilor cunosc regulile mersului in grup.Nu merge alaturi de un alt motociclist.Nu merge aproape fie in spate sau in fata unui alt motociclist.Lasa-ti spatiu pt a evita manevrele si greselile celor de langa tine.Cu cat viteza este mai mare cu atat spatiul trebuie sa fie mai mare.Se merge pe diagonala fata de cel din fata si spatele tau.Semnalizaza orice intentie de a schimba pozitia pe drum.Nu te astepta ca cel din spate sa nu intre in tine cand tu tocmai ai franat brusc si ai virat stanga.Folosesteti creierul pt a intui miscarile celor ce merg alaturi de tine.Nu te simti comfortabil intrun anume loc,aproape de o anumita persoana care reactioneaza ciudat ,schimba-ti pozitia.Important este sa ajungi la destinatie fara sau cu cat mai putine incidente."

Frumos spus....asta e motivul pentru care atunci cand ma duc sa-i dau jar ma duc singur...nu ma tin dupa nimeni si nimeni nu ma urmareste. Merg in ritmul meu sau poate asa imi imganinez cand asociez forja cu faptul ca de fiecare data m-am intors acasa teafar. De fiecare data cand am fost cu diversi prietenii pe Cheia s-a intamplat exact cum ai povestit...totul a devenit o competitie si toti am mers mult mai riscant. Asta e motivul pentru care ultimele 6-7 iesiri pe Cheia de anul asta le-am facut solo (asta si pentru ca trezitul de dimineata nu e o calitate a mea si de obicei am fost in urma unei decizii de moment luata instant dupa masa de pranz pe la ora 3). Nu vad rostul avand in vedere ca oricum socializarea tinde spre zero daca te gandesti la raportul intre timpul de repaos si timpul in care esti calare.

Pacat de baiat ca avea doar 19 ani...RIP. Si eu sustin idea ca o buna parte din vina o au partenerii lui de drum. Sa te duci sa te dai racing cu un pusti de 19 ani calare pe R6, denota foarte multa prostie. Trebuie sa fii idiot sa iti imaginezi ca un pusti de 19 ani, nu va incerca sa epateze si sa tina pasul cu cei din fata indiferent cat de repede merg aia.....cand nu mai poate se intampla........

Editat de Luke_highwalker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Chestia cu destinul si cu norocul ii pentru cei slabi, care nu sunt in stare de nimica si care trebuie cumva impacati.

 

Pe deasupra mai vin cativa idioti in ajutorul oamenilor si creaza niste legi, niste conditii si niste regulamente pentru ca oamenii in special tinerii sa nu o comita prea repede.

Oare voi crede-ti ca statul a introdul noile categori pentru motocicleta doar prin prisma faptululi ca romanii se distrau prea bine la 18 ani pe motoare de 100cp? Legile s-au introdus pentru ca au murit destui iar statisticiile arata ca numarul este in crestere, iar statului nu-i convine sa investeasca in educatia unui tanar care ulterior se risipesc. Statul are tot interesul ca oamenii tineri sa traiasca cat mai mult si cat mai bine, sa fie apti de invatat si apti de munca. De aceea a fost interzis ca la 19 ani sa te urci pe 100 de cai...si asta de 10 de zile incoace.

Dar cand tu iti cumperi o asemea motocicleta, detinator de permis sigur stiai ca teoretic nu ai voie asa ceva...si pe deasupra mai mergi si peste viteza legala (tot pusa cu un scop) si mori...pai atunci cine naiba ii devina? Dmdv nu copilul in totalitate, ci oamenii din jurului lui care l-au lasat sa-si cumpere motor (ev. chiar dat bani pentru asa ceva) si cei care in loc sa-i bage mintile in cap, l-au luat la o tura.

 

Am terminat cu topicul asta...oricum ce spun eu conteaza poate doar pentru cei ca mine...cei de 18 - 19 ani nu vor baga in seama pe nimeni si nimica

 

Nu fac parte din grammar police dar se scrie "credeti", nu "crede-ti" .

 

Nu e nevoie de destin/noroc/ghinion. Eu le vad altfel, ca pe o succesiune de intamplari sau un cumul de factori (exteriori,care nu tin de acel om,in momentul respectiv), care cumulate/cumulati pot duce la o intamplare nefasta. In termeni populari ii poti spune ghinion.

 

Nu vreau sa te jignesc daca te fac aplaudac al statului,dar se pare ca tu uiti in ce tara traiesti. Esti naiv (in cel mai fericit caz) daca tu crezi ca statul roman da 2 bani pe populatie.

De fapt tu ce intelegi prin STAT? Populatia statului roman? sau clasa politica? Clasa politica ,indiferent ca-i la putere sau nu,ca-i in opozitie sau nu, tot ce-nseamna politician sunt niste intretinuti de catre STAT (a se intelege populatie prin stat).

 

Pentru mine statul roman este ca un handicapat impotent, eu doar asa il vad. Un individ frustrat care nu e in stare sa duca la bun sfarsit nimic si da cu bata in balta.

 

De ce vor sa schimbe astia codul rutier si amenzile? Amice, esti orb? CA SA BAGE BANI LA STAT (la stat,adica in buzunarele lor).

 

Daca se adopta legea cu amenzile care erau preconizate , se va crea o noua clasa de someri (cei care-s soferi pe diverse masini,de la taxi pana la masini de transport/distributie marfa etc etc).

 

 

Am fost martor la un accident acu 2 ani, in Iasi, unde un bou a luat o baba pe trecerea de pietoni. Era duminica, ziua, ora 12 si ceva amiaza, vizibilitate cat China, bulevard cu 4 benzi (2 pe sens), nu mai era nici o masina in preajma pe o raza de 50 de metri, baba avea verde si idiotul o ia pe sus pe trecere. N-a schitat o frana.

 

Ce face politia/municipalitatea/statul? Iti zic eu, baga limitare de 30 la ora pe bucata aia,din acel moment. De ce? Din cauza unui DOBITOC.

 

La fel vezi si fenomenul cu cainii comunitari. Vai, au omorat cainii aia un copil (care nici acum nu s-a dovedit concret ca a fost omorat de maidanezi). Ce decide statul? Sa omoare toti maidanezii.

 

Uite, vreau si eu o decizie din partea statului sa omoare toti tiganii,la prima crima/fapta penala produsa de un tigan.

 

Legat de omuletul de 19 ani: e de datoria parintilor sa-l educe si sa-l formeze. Nu e datoria STATULUI, ca nu l-a fatat statul. Iar copilul ajunge oricum la o varsta la care poate decide el singur pt el (19 ani e suficient). Daca el decide ca este OK sa-si riste viata pe R6 sau pe orice motor , atunci de ce atata tam-tam si morala?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumos spus....asta e motivul pentru care atunci cand ma duc sa-i dau jar ma duc singur...nu ma tin dupa nimeni si nimeni nu ma urmareste. Merg in ritmul meu sau poate asa imi imganinez cand asociez forja cu faptul ca de fiecare data m-am intors acasa teafar. De fiecare data cand am fost cu diversi prietenii pe Cheia s-a intamplat exact cum ai povestit...totul a devenit o competitie si toti am mers mult mai riscant. Asta e motivul pentru care ultimele 6-7 iesiri pe Cheia de anul asta le-am facut solo (asta si pentru ca trezitul de dimineata nu e o calitate a mea si de obicei am fost in urma unei decizii de moment luata instant dupa masa de pranz pe la ora 3). Nu vad rostul avand in vedere ca oricum socializarea tinde spre zero daca te gandesti la raportul intre timpul de repaos si timpul in care esti calare.

Pacat de baiat ca avea doar 19 ani...RIP. Si eu sustin idea ca o buna parte din vina o au partenerii lui de drum. Sa te duci sa te dai racing cu un pusti de 19 ani calare pe R6, denota foarte multa prostie. Trebuie sa fii idiot sa iti imaginezi ca un pusti de 19 ani, nu va incerca sa epateze si sa tina pasul cu cei din fata indiferent cat de repede merg aia.....cand nu mai poate se intampla........

 

sa-ti mai zic o chestie

in grup e mai riscant sa "te dai" si in plus, timpii sunt mai prosti.

 

am experimentat asta pe un drum misto din Ontario forks of credit,

grup de 4, apoi singur

de 3 ori singu am iesit cu mult mai bine decat in grup.

 

dar.. nu era nimeni fata de care sa ma umflu in pene..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Consideratiile de ordin moral sunt, ca de obicei, subiective si ipocrite. Nimeni si nimic nu te pregateste pentru un motor super-sport, in special de generatie noua care, daca chiar vrem sa fim cinstiti, nu ar fi trebuit sa fie omologat pentru mersul stradal, cel putin nu in conditiile din prezent.

 

Care este varsta "ideala" sa te urci pe un R6? Ce experienta anterioara e necesara? Cat timp, in ce conditii, pe ce motoare... Experienta ca sofer pe 4 roti ajuta foarte mult, insa doar din prisma perceptiei conditiilor de trafic, aprecierea vitezelor si distantelor, a psihologiei specifice, etc., insa reflexele te pot trada uneori la trecerea brusca pe un motor super-sport naravas. Ma refer in special la reflexul franarii cu piciorul care, in situatiile de urgenta are consecinte devastatoare.

 

Spunea cineva ca practicarea motociclismului viteza ca sport ar putea ajuta la controlul unui motor super-sport pe strada de la varste mai fragede. In principiu este corect, insa aici exista o mare discrepanta. Sportivii de pista nu isi strica mana pe strada, cum ar fi semnalizarea la schimbarea directiei, privitul in oglinzi, alegerea traselor functie de benzile strazii... etc.

 

 

Cum totusi exista atatia motociclisti care au supravietuit atatia ani pe motoare super-sport? Simplu! In primul rand mult noroc, apoi talent si, nu in ultimul rand, invatarea din propriile greseli. Orice incepator pe motor-sport care spune ca e cumpatat e doar un ipocrit, ori ii e frica de motor, ori inca nu a cazut in pacat. Mai devreme sau mai tarziu toti cadem in ispita. Nu exista motociclist care nu a cazut ci motociclist care nu a cazut... inca!

 

 

Se poate comenta la infinit pe marginea acestui subiect, un lucru insa ramane neschimbat, la orice varsta, cu orice experienta pe auto sau alt tip de motoare, oricine este incepator cand se urca prima data pe un motor super-sport. Daca insa ai (doar) 19 ani si fortezi pe traseu dificil, in buza prapastiilor... e deja ruleta ruseasca.

 

Copilul asta nu avea de unde sa aiba bani de R6, parintii sau cine i'a cumparat "jucaria" sunt principalii vinovati!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Consideratiile de ordin moral sunt, ca de obicei, subiective si ipocrite. Nimeni si nimic nu te pregateste pentru un motor super-sport, in special de generatie noua care, daca chiar vrem sa fim cinstiti, nu ar fi trebuit sa fie omologat pentru mersul stradal, cel putin nu in conditiile din prezent.

 

Copilul asta nu avea de unde sa aiba bani de R6, parintii sau cine i'a cumparat "jucaria" sunt principalii vinovati!

 

Stai. Vad o discrepanta...sau o ipocrizie totala la ceea ce spui.

 

De ce nu ar trebui sa fie omologate pt strada sportivele mai noi? Scrie Moartea pe ele? Tu esti detinator de FZR1000 pe care-l consideri perfect legal pt strada, dar un R6 ,2010, vorba aia,n-are ce cauta, nu? De ce? pentru ca este net superior motorului tau? ciclistica/frane/etc?

 

Mi se pare aberant ce spui...

 

Eu zic sa nu dea voie la nici un motor pe strada care trece de 54 cai. Sa fie doar monstere si bandit 400....

 

Si nu,singurul vinovat pt accident este FAPTASUL. N-a tras maica-sa de gaz sau taica-su, el a tras, el era pe motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ADMINNNNNNNN

 

On-topic: da, asta intr'adevar pare a fi un caz de viata ce ar fi putut fi salvata daca se aplica regula celor 2 ani de experienta inainte sa iei motor de 36+ cai.

Sa se odihneasca in pace..

 

 

L.E. Hadriane, bine ca o iei pe ulei pe forum si nu pe strada, ca n'as vrea sa te intalnesc in momente d'astea.

Editat de hardKnot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care este varsta "ideala" sa te urci pe un R6? Ce experienta anterioara e necesara? Cat timp, in ce conditii, pe ce motoare... Experienta ca sofer pe 4 roti ajuta foarte mult, insa doar din prisma perceptiei conditiilor de trafic, aprecierea vitezelor si distantelor, a psihologiei specifice, etc., insa reflexele te pot trada uneori la trecerea brusca pe un motor super-sport naravas. Ma refer in special la reflexul franarii cu piciorul care, in situatiile de urgenta are consecinte devastatoare.

 

Spunea cineva ca practicarea motociclismului viteza ca sport ar putea ajuta la controlul unui motor super-sport pe strada de la varste mai fragede. In principiu este corect, insa aici exista o mare discrepanta. Sportivii de pista nu isi strica mana pe strada, cum ar fi semnalizarea la schimbarea directiei, privitul in oglinzi, alegerea traselor functie de benzile strazii... etc.

 

[...]

Copilul asta nu avea de unde sa aiba bani de R6, parintii sau cine i'a cumparat "jucaria" sunt principalii vinovati!

 

absolut ca parintii sunt de vina..

 

eu fac pariu ca cei mai multi morti habar n-aveau ce inseamna viteza, ce inseamna redresare, ce inseamna backplans in cazul in care incepe sa fuga, cum sa reactioneze in caz ca cel din fata franeaza etc, nu erau constienti de gravitatea unei manevre gresite. asta se invata cu practica, cu experienta. okay soprtivii nu semnalizeaza, dar intorc capul in loc sa se uite in oglinda STIU sa struneasca motocicleta, stiu sa se comporte in traffic, au respectful celorlalti soferi, ii respecta, au tot timpul mintea blocata la ceea ce poate merge prost, au cotrolul motocicletei si al traficului dynamic...

 

am incercat pana acumcu 4 riders, 3 fete si un baiat sa le spun ca nu sunt inca de strada, ca daca vor sa traiasca le trebuie experienta in traffic, adica sa "blend in!" sa nu ii mai enerveze "prostii" si asta se face NUMAI cu o masina de dimensiuni foarte mici, care nu te protejeaza sufficient, dar care iti da avantajul stabilitatii, apoi o motocicleta usoara (nu ma leg de putere, numai Adrian-copilu-minune o face) pe care sa invete s-o manipuleze apoi sa treaca la sport.

NICI UNUL nu vrea sa auda asa ceva. ei vor ACUM, "lasa ca invatam noi", pentru ei motociclismul este NUMAI show off, teribilism si faptul ca EU nu sunt accidentat tine EXCLUSIV de tipul motocicletei pe care o conduc nu de pregatire.

eu sunt un moralist invechit. "SE POATE" sa inveti si pe CBR si pe busa, "n-am timp sa astept", dar pe strada sunt prosti, nu din cauza mea, nu din cauza ca EU incalc legile de circulatie si bun simt mi se intampla ci din cauza ca ei nu ma respecta pentru ca sunt fata, pentru ca am motocicleta mai mica decat o are tsunami.

 

o scoala adevarata care sa-i OBLIGE sa treaca prin etapele astea si anume, carnet auto cel putin 3 ani si numarul de puncte accumulate pe o perioada de x ani sa fie mai mic decat y, un examen theoretic, psihologic cu reactii de cum ar proceda in anumite conditii de traffic, examen de pista pe manevrare.. FARA LEGATURA CU VARSTA, examen in traffic, cu suspendare de carnet UN AN, auto/moto in cazul In care calca pe bec cu viteza peste 20, depasiri periculoase, in primul sezon moto, ar reglementa accidentele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

 

 

NICI UNUL nu vrea sa auda asa ceva. ei vor ACUM, "lasa ca invatam noi", pentru ei motociclismul este NUMAI show off, teribilism si faptul ca EU nu sunt accidentat tine EXCLUSIV de tipul motocicletei pe care o conduc nu de pregatire.

eu sunt un moralist invechit. "SE POATE" sa inveti si pe CBR si pe busa, "n-am timp sa astept", dar pe strada sunt prosti, nu din cauza mea, nu din cauza ca EU incalc legile de circulatie si bun simt mi se intampla ci din cauza ca ei nu ma respecta pentru ca sunt fata, pentru ca am motocicleta mai mica decat o are tsunami.

 

o scoala adevarata care sa-i OBLIGE sa treaca prin etapele astea si anume, carnet auto cel putin 3 ani si numarul de puncte accumulate pe o perioada de x ani sa fie mai mic decat y, un examen theoretic, psihologic cu reactii de cum ar proceda in anumite conditii de traffic, examen de pista pe manevrare.. FARA LEGATURA CU VARSTA, examen in traffic, cu suspendare de carnet UN AN, auto/moto in cazul In care calca pe bec cu viteza peste 20, depasiri periculoase, in primul sezon moto, ar reglementa accidentele

 

aici sunt de acord .

 

never gonna happen la noi,insa.

 

 

 

 

P.S. La trecerile de pietoni trebuia redusa viteza la 30km/h...asta era in codul de aprox 2 ani. Acuma s-a schimbat...se recomanda doar reducerea vitezei...dar daca ii zona periculoase pot pune autoritatiile extra acel indicator.

 

Da prietene, dar vezi tu, tot statul ala bou a decis sa puna treceri de pietoni din 20 in 20 de metri, sa nu cumva sa oboseasca toti grasanii si grasanele pana la urmatoarea trecere.

 

De ce sa nu fwtem traficul cu 20 de treceri de pietoni,in loc sa-l fluidizam. Nu cred ca-i cade cuiva p**a daca merge inca 150 metri la urmatoarea trecere de pietoni.

 

Asa, cu atatea treceri, te trezesti ca mergi DOAR cu 30 la ora. De aici si traficul infernal pe care-l avem in marile orase.

 

La noi avem treceri de pietoni la 20 de metri tot si stai cu masina/cu motorul si astepti sa treaca cate un bou cu viteza melcului pe trecere, vin toti ca pishatu'boului....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Ba eu cred ca e un mare bai ca-s prea multe treceri. traficul devine foarte congestionat tocmai datorita acestui fapt.

Ca sa nu mai zic ca idiotii trec pe unde li se scoala, chiar daca au trecere la 30 metri in ambele directii....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am incercat pana acumcu 4 riders, 3 fete si un baiat sa le spun ca nu sunt inca de strada, ca daca vor sa traiasca le trebuie experienta in traffic, adica sa "blend in!" sa nu ii mai enerveze "prostii" si asta se face NUMAI cu o masina de dimensiuni foarte mici, care nu te protejeaza sufficient, dar care iti da avantajul stabilitatii, apoi o motocicleta usoara (nu ma leg de putere, numai Adrian-copilu-minune o face) pe care sa invete s-o manipuleze apoi sa treaca la sport.

NICI UNUL nu vrea sa auda asa ceva. ei vor ACUM, "lasa ca invatam noi", pentru ei motociclismul este NUMAI show off, teribilism si faptul ca EU nu sunt accidentat tine EXCLUSIV de tipul motocicletei pe care o conduc nu de pregatire.

eu sunt un moralist invechit. "SE POATE" sa inveti si pe CBR si pe busa, "n-am timp sa astept", dar pe strada sunt prosti, nu din cauza mea, nu din cauza ca EU incalc legile de circulatie si bun simt mi se intampla ci din cauza ca ei nu ma respecta pentru ca sunt fata, pentru ca am motocicleta mai mica decat o are tsunami.

 

o scoala adevarata care sa-i OBLIGE sa treaca prin etapele astea si anume, carnet auto cel putin 3 ani si numarul de puncte accumulate pe o perioada de x ani sa fie mai mic decat y, un examen theoretic, psihologic cu reactii de cum ar proceda in anumite conditii de traffic, examen de pista pe manevrare.. FARA LEGATURA CU VARSTA, examen in traffic, cu suspendare de carnet UN AN, auto/moto in cazul In care calca pe bec cu viteza peste 20, depasiri periculoase, in primul sezon moto, ar reglementa accidentele

 

Whoa, it's getting personal here. Nu vreau sa polemizez pe topicul unui baiat accidentat.

 

Cel putin una din fetele alea, cea care are motocicleta mai mica decat a lui Tsunami, are discernamant. A cazut de 3 ori apoi a tras linie, a analizat situatia si deocamdata nu a mai cazut. Si asta nu din cauza ca n-a mai mers! Dimpotriva, a mers multicel dar nu si-a mai fortat limitele si nu a mai mers cu altii care merg mai tare decat poate ea acum. A mers incet si a durut-o la basca ca unii fac misto de asta - s-au gasit si oameni care sa vrea sa mearga cu ea in conditiile astea, care sa o inteleaga si respecte suficient cat sa nu ii ceara sa se puna in pericol. Fata respectiva inca asteapta cu nerabdare cursurile BMW Road Safety @kriminal. Si va face si altele, in masura timpului si banilor, va exersa in poligoane si locuri pustii...

 

La volan e cu totul alta situatia, am permis de B de multi ani, cunosc traficul cat de cat si stiu ca in principiu daca ma trozneste cineva indoi doar tabla. Nu fac vitejii nici cu masina. Dar raspunsul e tot mersul pe motocicleta. Dintr-o masina nu ti-e asa teama ca nu te vede nenea din autobuz, nu esti asa mic. Nu ti-e asa teama de masina din spate care vine foarte aproape. Din masina nu inveti sa iei un viraj sau sa franezi fara sa blochezi rotile. Nu inveti sa dozezi acceleratia, sa faci evitari... lista poate continua.

 

Stiu un coleg cu CB 500 care era sa fie luat de un taxi in oras pentru ca nu a fost vazut. Sub ochii mei, am vazut faza. Si as vrea sa mai vina si alti posesori de CB sa povesteasca cat de vizibila e o astfel de motocicleta in trafic fata de un BMW/Transalp/Tenere, etc. O motocicleta care vazuta din fatza arata aproape ca o bicicleta... Dar nu despre asta e vorba aici...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La volan e cu totul alta situatia, am permis de B de multi ani, cunosc traficul cat de cat si stiu ca in principiu daca ma trozneste cineva indoi doar tabla. Nu fac vitejii nici cu masina. Dar raspunsul e tot mersul pe motocicleta. Dintr-o masina nu ti-e asa teama ca nu te vede nenea din autobuz, nu esti asa mic. Nu ti-e asa teama de masina din spate care vine foarte aproape. Din masina nu inveti sa iei un viraj sau sa franezi fara sa blochezi rotile. Nu inveti sa dozezi acceleratia, sa faci evitari... lista poate continua.

 

Daca pleci de acasa cu morcovul in fund mai bine te lasi. Nu merita stresul. Una e sa fii constient ce se poate intampla in caz de accident si alta e sa-ti fie frica ca nu te vede cineva, sau ca se apropie o masina. Unde mai e placerea mersului pe motor daca esti crizat asa?

Si la masina inveti sa iei virajele, sa franezi corect fara sa intrebuintezi ABS-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca pleci de acasa cu morcovul in fund mai bine te lasi. Nu merita stresul. Una e sa fii constient ce se poate intampla in caz de accident si alta e sa-ti fie frica ca nu te vede cineva, sau ca se apropie o masina. Unde mai e placerea mersului pe motor daca esti crizat asa?

Si la masina inveti sa iei virajele, sa franezi corect fara sa intrebuintezi ABS-ul.

 

Nu plec cu morcovul, spun doar ca e diferit cum te simti pe motocicleta fata de cum te simti in conserva. Inainte nu aveam morcov, l-am capatat dupa 3 cazaturi in interval destul de mic de timp. Mi-am dat seama ca nu e de joaca si am reanalizat situatia. Nu sunt speriata/crizata, sunt doar mult mai atenta dar asta nu inseamna ca nu ma simt bine. Si da, mai sunt manevre ale celor din jur care ma sperie dar probabil ca i-ar speria si pe altii. Precautie, exercitiu, fara vitejii... CB 500 nu e la fel de tentant sa-i dai tare ca R6. Partea buna e - chiar daca vrei, nu ai cu ce. Ieri pe DN1 nu am numarat, am vrut sa schimb vitezele in sus si nu mai erau... eram ceva genul: ataaaat ?!? :crack:

 

I'll live. :)

Editat de northern_freyja
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ok, scuze, i-am raspuns lui Tsunami apropos de cum crede el ca ar trebui sa se invete mersul pe motor. Discutia in sine poate e totusi constructiva pentru cei care mai citesc pe aici. Daca dam cu RIP si trandafirasi crezi ca invata cineva ceva? Mai devreme erau discutii despre viteza...

 

Dumnezeu sa-l odihneasca pe baiat, e pacat ca nu mai poate schimba nimic...

Editat de northern_freyja
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Stai. Vad o discrepanta...sau o ipocrizie totala la ceea ce spui.

 

De ce nu ar trebui sa fie omologate pt strada sportivele mai noi? Scrie Moartea pe ele? Tu esti detinator de FZR1000 pe care-l consideri perfect legal pt strada, dar un R6 ,2010, vorba aia,n-are ce cauta, nu? De ce? pentru ca este net superior motorului tau? ciclistica/frane/etc?

 

Mi se pare aberant ce spui...

 

Eu zic sa nu dea voie la nici un motor pe strada care trece de 54 cai. Sa fie doar monstere si bandit 400....

 

Si nu,singurul vinovat pt accident este FAPTASUL. N-a tras maica-sa de gaz sau taica-su, el a tras, el era pe motor.

 

 

Tu vezi discrepante peste tot, pentru ca nu esti atent, cu adevarat atent, la ce au si altii de spus. Esti convins ca detii adevarul absolut...

 

Eu m-am referit la motoarele super-sport si "in special" la cele moderne, care au fost usurate de greutate atat de mult si carora li s-a marit puterea prin impingerea rpm-ului peste orice limita decenta (explozie de putere), astfel incat, pe strada, pe mana cui nu trebuie, au devenit adevarate bombe cu ceas. Cumva R6-ele in discutie este modelul de 18000rpm (real 16.500)?

 

Asta nu inseamna ca si motoarele "super"-sport mai vechi, cum e si cazul motorului meu, sunt inofensive ci doar ca, datorita cuplului sporit, greutatii specifice si ciclisticii oarecum de tramvai, sunt mai putin naravase. Te asigur insa ca se moare la fel pe ambele daca nu stii sa le strunesti. Ca fapt divers, cu batranul meu EXUP1000 nu am nici cel mai mic complex sa plec la drum cu motoare de calibru si productie moderna, pana la urma totul tine de cat de bine iti cunosti fierul si limitele personale. Am intalnit prea putini care sa sa o faca cu adevarat, chiar si printre cei cu multi km la activ... si m-as mira ca un pusti de 19 ani sa faca exceptie.

 

Intr-adevar, EL a tras de gaz... dar este exact ca si cum ai spune ca daca ar fi avut o arma, el e singurul vinovat ca a apasat pe tragaci. Oare insa cei care au pus in mainile unui copil crud la minte o "arma" chiar nu au nici o responsabilitate?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

i-am raspuns lui Tsunami apropos de cum crede el ca ar trebui sa se invete mersul pe motor. ...

correct, asa cred eu.

nu e necesar sa fie o religie ceea ce cred eu.

si ce-i invat pe altii inseamna ca imi pasa.

iar eu n-am spus niciodata ca cel care vrea sa traiasca si sa n-o culce pe asphalt trebuie sa aiba carnet B si sa stie traficul "cat de cat".

nope, am spus

sa mearga cu o masina mica, gen aveo sau smart pana comunica cu traficul, comuinica, nu numai sa nu fie lovit, sa comunice. sa inteleaga traficul si asta e o chestie dinamica. sa stii cum reactioneaza cum conduce FIECARE sofer care se afla in jurul tau si la 2 masini in fatza. sa faca chiar si grozavii sa vada ce reactii produce, sa testeze traficul. sa-si contruiasca limitele pentru motocicleta

 

nu din cauza ca nu te vede cel din masina faci buba, ci din cauza ca nu-l "vezi" tu

nu marimea motocicletei are importanta ci cat de departe "vezi" tu, in fata sau in spate, cat de departe mergi cu imaginatia dinamicii traficului, care inseamna soferii in fata, din spate si din lateral, a celor langa care esti la un moment dat

 

nu trebuie sa urmaresti intocmai. dac-as avea putere... dac-as avea un copil asta ar fi planul..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Tu vezi discrepante peste tot, pentru ca nu esti atent, cu adevarat atent, la ce au si altii de spus. Esti convins ca detii adevarul absolut...

 

Eu m-am referit la motoarele super-sport si "in special" la cele moderne, care au fost usurate de greutate atat de mult si carora li s-a marit puterea prin impingerea rpm-ului peste orice limita decenta (explozie de putere), astfel incat, pe strada, pe mana cui nu trebuie, au devenit adevarate bombe cu ceas. Cumva R6-ele in discutie este modelul de 18000rpm (real 16.500)?

 

Asta nu inseamna ca si motoarele "super"-sport mai vechi, cum e si cazul motorului meu, sunt inofensive ci doar ca, datorita cuplului sporit, greutatii specifice si ciclisticii oarecum de tramvai, sunt mai putin naravase. Te asigur insa ca se moare la fel pe ambele daca nu stii sa le strunesti. Ca fapt divers, cu batranul meu EXUP1000 nu am nici cel mai mic complex sa plec la drum cu motoare de calibru si productie moderna, pana la urma totul tine de cat de bine iti cunosti fierul si limitele personale. Am intalnit prea putini care sa sa o faca cu adevarat, chiar si printre cei cu multi km la activ... si m-as mira ca un pusti de 19 ani sa faca exceptie.

 

Intr-adevar, EL a tras de gaz... dar este exact ca si cum ai spune ca daca ar fi avut o arma, el e singurul vinovat ca a apasat pe tragaci. Oare insa cei care au pus in mainile unui copil crud la minte o "arma" chiar nu au nici o responsabilitate?!

 

 

Daca imi sustin o opinie cu argumente,nu inseamna ca traiesc cu impresia ca detin adevarul absolut.

Ascult orice idee,si daca nu sunt de acord, o combat (cu argumente). daca nu am suficiente cunostinte,atunci tac.

 

Te-ai contrazis singur mai sus (ca sa nu zic de faptul ca te si inseli nitel).

 

Yamaha R6 2011 (desi baiatu nu stiu ce an avea, posibil sub 2011): 122 cai @ 14.500 RPM si 65 nM @ 10.500 RPM. Deci pe romaneste, daca nu o turezi, e FRECTIE.

 

Yamaha FZR 1000 din 1995 (a ta), 145 cai la......10.0000 RPM si 106 nM (aproape dublu), culmea, la 8500 RPM.

 

Acu stiu ca mobra ta e o vaca (in sensul ca e mai masiva si mai grea decat un R6) dar din aceste cifre care reflecta REALITATEA stii prea bine ca e mai brutala a ta, deoarece are atat puterea maxima cat si cuplul maxim mult mai jos in ture,decat R6 ala.

 

R6 ala are cei 120 si ceva de cai la o turatie FOARTE inalta,unde nu prea sta orice rider si oricum nu sta pe curba la 14.000 ..

 

Spui cu gurita ta ca vai,astea noi au putere, is usoare (desi tu singur specifici ca acea putere e disponibila doar in ture inalte), si apoi 2-3 randuri mai jos,recunosti ca ORICUM se moare la fel pe toate (Ca si pericol,eu le vad la fel de periculoase ,atat R6 cat si FZR tau). Daca vorbeam de un F650 GS sau ceva de genu,hai sa zicem...

 

Insa felul cum e construita vitezana (sasiu,suspensii) si cum se CERE sa fie condusa , o face periculoasa (cand zic se cere,nu ma refer dat in p1zda, ci tre sa negociezi intr-un anume fel un viraj,trebuie sa o apleci intr-un anume fel,tre sa stii unde ai tractiune,unde n-ai aderenta,etc etc). Nu iei curbele cu R6 cum iei cu F650 GS....

 

 

Nu sunt Gica Contra, dar permite-mi sa nu fiu de acord cu ceva (cand e cazul),si-ti aduc si argumente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tu crezi ca motorul meu, adica cuplu mare si disponibil de foarte de jos (cca 80% de pe la 4000rpm) este mai BRUTAL decat un R6... inseamna ca esti mai crud la minte decat baiatul care a murit. De altfel este evident n-ai experienta si ca vorbesti din carti, altfel ai fi stiut ca asta e marea problema la sesarele sportive, par niste pisoiasi la prima vedere, dupa 8-9000rpm insa devin tigrisori, iar marea problema este ca totul se intampla foarte rapid. Poate o sa ti se para paradoxal, dar pentru un incepator R6 este mai periculos decat, spre exemplu, R1.

 

TU te'ai urcat vreodata pe un FZR1000EXUP si R6???... Si atunci de ce comentezi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Chiar acu o luna si ceva am mers cu R6 2007 (si mers pe curbe ,nu linie dreapta 200 metri). Trage foare misto, am ramas placut impresionat si de frane/ciclistica/motor.


SI am mers si pe vaci mai vechi/mai mari (bine,nu pe FZR cum ai tu).

 

Tocmai ca polizorul ala de R6, ca sa devina periculos,tre sa fie la un anumit regim de turatii.


Vrei sa punem un neinitiat pe R6 ala,si apoi pe o motoreta gen vechiul meu VTR 1000 F (care avea daor 110 cai)? si cand o sa traga brusc de gaz,de ambele mobre, ghici care o sa-i bage morcovu-n cwr mai tare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acu o luna si ceva am mers cu R6 2007 (si mers pe curbe ,nu linie dreapta 200 metri). Trage foare misto, am ramas placut impresionat si de frane/ciclistica/motor.

 

SI am mers si pe vaci mai vechi/mai mari (bine,nu pe FZR cum ai tu).

 

Tocmai ca polizorul ala de R6, ca sa devina periculos,tre sa fie la un anumit regim de turatii.

 

Vrei sa punem un neinitiat pe R6 ala,si apoi pe o motoreta gen vechiul meu VTR 1000 F (care avea daor 110 cai)? si cand o sa traga brusc de gaz,de ambele mobre, ghici care o sa-i bage morcovu-n cwr mai tare?

 

Adriane, schimba nick-ul.

cand te sperii ca pleaca o masina din parcare si la 150m de tine te urci pe claxon.., sfaturiel astea, nu prea mai merg.

vino cu un nick nou pana ma prind... si apoi iar...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Adriane, schimba nick-ul.

cand te sperii ca pleaca o masina din parcare si la 150m de tine te urci pe claxon.., sfaturiel astea, nu prea mai merg.

vino cu un nick nou pana ma prind... si apoi iar...

 

singura ta calitate consta in faptul ca distorsionezi tot ce scriu altii pe forumul asta,inclusiv eu.

 

in rest,esti doar un papagal.....care se umfla in pene de atotstiutor pe toate topicurile cu decese....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Dumnezeu sa-l ierte !

De aia nu e bine sa iti cumperi direct motor cu multi cai putere .

eu am inceput frumos cu scuter de 60 , bandit de 400 si acum gsxr 750 ! nu spun insa ca am experienta deplina sau ca nu as putea sa o primesc si eu , dar vezi ce inseamna sa aiba mami si tati bani sa iti dea sa iti cumperi un motor nou si cat mai puternic...

Ai mei m-au ajutat sa imi cumpar scuter si ala era la mana a 3-a :)) restul mi le-am cumparat eu , si am stiut cum sa pretuiesc un lucru si mai presus de toate , viata !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...