Sari la conținut

Postări Recomandate

Deci in concluzie cum e, sincronizarea se resimte doar la deschideri mici sau pe toata plaja?

E clar ca la WOT nu mai conteaza, dar de la 5-10% cat zice Jagi pana la WOT mai sunt 90-95% si eu zic ca se simte bine de tot si mai sus de 10%.

Din cate a spus TNG eu inteleg ca la astea cu injectie e si mai pretentioasa treaba, si ma gandesc la faptul ca o desincronizare poate afecta si compozitia amestecului(procentul aer/benzina) nu numai cantitatea lui ca in cazul carburatoarelor. Ma gandesc ca este asa pt ca in genral exista doar un singur senzor de vacuum care citeste o medie a vacuumului pe toti cilindri iar in functie (si)de acest vacuum se calculeaza cantitatea de benzina injectata care banuiesc ca este aceeasi pt fiecare injector, iar in cazul unui motor desincronizat care nu trage aer la fel de mult pe toti cilindrii automat amestecul nu va avea nici aceeasi compozitie nici aceeasi cantitate pe toti cilindri. Din cauza sondei lambda care la fel e doar una sistemul va tinde sa regleze amestecul dar defapt va face un compromis in sensul ca pe nici un cilindru nu se va obtine amestecul optim.

La unele motoare moderne care sunt mai sensibile la desincronizare(cele in 2 cilindri) am vazut ca au rezolvat aceasta problema cu senzori de vacuum individuali pe fiecare cilindru si posibilitatea autosincronizarii prin clapetele secundare de admisie, cele controlate electronic. Daca nu ma insel, V-urile de la KTM au acest sistem si la alea nu mai e nevoie de sincronizare.

@Belbody Eu inteleg ca tu spui ca cu cat clapetele sunt deschise mai mult diferentele dintre ele se simt mai putin, n-am contrazis asta, am zis doar ca analogia aia cu geamurile nu e buna de loc, pt ca aia se refera la un volum de aer care intra prin 4 ferestre intr-o incinta, in schimb la un motor e vorba de 4 incinte separate , cu ferestre separate. Ca sa mearga bine motorul ideal e ca prin cele 4 ferestre sa intre aceeasi cantitate de aer la un anumit interval de timp.

Daca am gresit cu ceva in rationamentul meu nu ezitati sa ma corectati :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 69
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Daca imi permiteti o precizare:

 

Prin sincronizare se echilibreaza presiunile pe admisie. Pe langa o clapeta "mai inchisa" aerul curge mai repede iar in aval presiunea e mai mica decat pe langa o clapeta "mai deschisa" pe langa care aerul va curge cu viteza mai mica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, dar cred totusi ca ce conteaza in final e cantitatea de amestec care intra in cilindru(concentratia amestecului cel putin teoretic la carburatoare nu ar trebui sa depinda de sincronizare), asta afecteaza mersul motorului, dar pt a regla aceasta cantitate e adevarat ca reglam o presiune ca defapt asta masuram.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Binox, atunci ia 4 masini identice. La toate se deschide geamul soferului. Una are geamul dereglat cu 5mm fata de restul, nu se inchide.

Cand conduci cele 4 masini, 3 cu geamul deschis 20cm si una cu geamul deschis 20,5cm nu vei simti nici o diferenta.

Cand o sa conduci cele 4 masini cu geamul inchis, in 3 dintre ele o sa fie OK, liniste, iar in a una o sa fie un curent enervant produs de geamul deschis 5mm si ne-perfect etans.

 

tot ce voiam sa zic ca diferenta se vede doar la deschideri foarte mici ale clapetelor, da, exemplul e un pic tampit dar ca sa inteleaga si cei care nu sunt pe deplin

in tema cu:

 

SINCRONIZAREA.jpg

 

De asemenea e corect ce zice Yogh4hx, sincronizarea se face in principal pentru ca cilindrii au uzuri diferite si pentru a compensa/echilibra volumul de amestec carburant absorbit de fiecare in parte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sincronizarea e importanta! DAR nu facuta asa, de-amboulea. s-a mai postat ordinea in care se efectueaza operatiile DINAINTEA ei... si totusi... SINCRONIZAREA! =)))))) ca tot veni vorba, a venit unu; cu un gunoi de yamaha r125 (astea si cbr-urile de 125 nu le repar din principiu, nici un bec nu schimb la ele) si ghiciiti ce vroia el sa-i fac: SINCRONIZAREA! =)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa mearga bine motorul ideal e ca prin cele 4 ferestre sa intre aceeasi cantitate de aer la un anumit interval de timp.

Daca am gresit cu ceva in rationamentul meu nu ezitati sa ma corectati :)

 

Gresit! Ca sa mearga "bine", motorul are nevoie ca toti cilindri sa "traga" in mod egal, cilindrii mai "puturosi" avand nevoie de o cantitate mai mare de amestec decat cei mai "vrednici". Cu alte cuvinte, prin reglarea pozitiilor clapetelor din venturi se "destabilizeaza" volumul amesteculului pe fiecare cilindru pentru a se obtine un lucru mecanic cat mai uniform. Cu mici diferente practice, principiul este valabil atat la carburatie cat si la injectie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, nu face confuzie deloc.

La WOT si aproape de WOT(wide open throttle) sincronizarea nu mai conteaza deloc.

 

 

Daca as face o analogie as face-o cu geamurile unei masini care sunt reglate sa inchida toate perfect. Daca un geam ramane intredeschis avand un dereglaj de 2-3mm fata de celelalte inchise o sa suiere pe la ala deschis un curent enervant. Daca deschizi toate geamurile la jumatate sau la un sfert in mers, se face un curent general de chiar nu mai conteaza daca geamul ala e cu 2-3 mm mai jos decat celelalte.

un exemplu perfect de "cherry picking". cine-a zis ca e vorba de WOT? tu ai avut numai 2V-uri, acolo desincronizare inseamna 1 fata de 2. la 4 cilindri inseamna 1 fata de 2, 2 fata de 3, 3 fata de 4, 4 fata de 1, 2 fata de 4 si 1 fata de 3. adica 6 dezechilibre vs 1. stiu din proprie experienta ca o desincronizare care se simt la ralanti si ture mici se simte cel putin o idee si la medii. probabil ca la WOT nu, dar nu stiu ca vreun motor sa fie folosit pt. utilizarea constanta la redline.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca in 2 ani n-ai verificat macar sincronizarea bag mana in foc ca motorul tau nu merge in parametrii optimi! :D

Corect!

Mai ales ca la V4 sunt anumite tije care fac legatura intre carb, si ele isi mai fac joc. :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nasol, tre sa-mi cumpar vacuumetre. Am vazut ca stuturi are pe fiecare gat de admisie.

Acu deja simt ca ma roade ca n-am SINCRONIZAREA facuta... :-L



In schimb am verificat recent jocul la supape si e in parametri. Honda-i Honda, ce vrei. La aproape 70.000km. :D



Chiar asa, TNG, daca tot te-am prins la telefon, la VFR750, ca sa sincronizezi, exista surubele pentru reglaj fiecare cu fiecare?

Banuiesc ca intre carburatoarele de pe aceeasi parte (cele de pe cilindrii din fata si cele de pe cilindrii din spate) exista surubel..

Daca avem sa zicem pe fata 1 2 si pe spate 3 4. Intre 1 si 2 exista surubel, la fel intre 3 si 4. Dar intre cele doua bancuri cum se face? Exista si surube intre 1 si 3 si intre 2 si 4?

 

Sau sincronizezi intai o pereche si apoi raportat la acea pereche echilibrezi unul din celalalt banc apoi si pe cel de langa el?

 

Probabil o fi explicat si in manual, dar e mai simplu cand imi zice cineva.

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La VFR ai 3 suruburi pt sincronizare, parca le aliniezi pe cele 3 carburi care au surub sa fie la fel cu cel care nu are surub. Problema e ca pozitia e dificila si fara o surubelnita deaia la 90 grade o sa te cam frigi la maini, da se poate si fara, eu le-am sincronizat de mai multe ori fara acea surubelnita, m-am cam fript dar am rezolvat pana la urma :)

Ajuta daca pui o carpa intre cilindri :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

adevarat, am uitat ca VFR-ul e 4V.

ideea e ca la 4L se simte puternic in sunetul motorului. adica incepe sa sune a V. la V n-ai ce sa sesizezi in sunet, probabil. bine, vorbim de desincronizare puternica, dar chiar si sub 1/8 tura (si inca e mult tare) se simte chiar la ~2000 ture si chiar mai sus.

doua borcane cu capac si niste silicon... greu tare! :))

http://www.myvideo.ro/watch/9144688/sincronizator_de_carburatoare_DIY

 

facut de mine filmul, umblam la un surub de echilibrare in timp ce filmam. din pacate n-aveam cum sa filmez simultan si surubelnita, ca sa vedeti cit de slab o miscam, nici nu stiu daca s-ar fi observat in film fara sa tin camera teapana si sa fie zoomul mare.

cred ca se poate obtine ceva si mai bun (amortizarea pulsatiilor) variind inaltimea coloanei de ulei si/sau lungimea furtumului (aerul pe post de arc). musai sa fie un tub cu pereti grosi si ranforsati.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am muncit o data juma de zi sa-mi fac instalatie, am cumparat mustiucuri, furtune, am pus ulei, am izolat, am siliconat.. si cand am dat cheie la motor mi-a zburat uleiu ala in toate directiile, am aruncat porcaria, am trantit cu ea de pamant. La unele chestii am o rabdare de fier, migalesc pana imi iese, dar la chestia asta n-am reusit.

Asta la Transalp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite cum am ajuns eu la treaba aia.

am decis eu dupa vreo 2 ani sa vad care-i faza cu sincronizarea. documentat and shit. am zis ca inainte sa ma apuc sa improvizez aparatul sa rotesc o idee de surub, dupa care sa ma intorc la pozitia initiala, sa-mi fac o idee cam cit de sensibil e. fiind negreata din aia depusa pe surub, nu vedeam exact unde e crestatura din cap si ma chinuiam sa nimeresc. iaca, cind am nimerit l-am rotit de-am ametit-o nasol si cum-necum n-am mai reusit sa revin dupa la pozitia ok, nu mai tin minte exact de ce. suna ca un 2V, revenea din ture dupa o vesnicie si abia pornea.

m-am apucat sa improvizez sistemul cu borcane - nu merge, a fost imposibil sa scot ceva din el. next, aveam 2 aparate de tensiune belite acasa, le-am scos manometrele si am improvizat ceva. tot nimic, pulsa acul ala de nu faci nimic.

cind era s-o las balta si sa sun un mecanic am dat peste nu stiu ce site unde descriau metoda cu furtum. a mers DIN PRIMA, a fost ridicol de simplu s-o reglez. cred ca deja am scris in vreo 5 rinduri asta, dar cheia e MUSAI furtun cu pereti grosi si ranforsati, cum se vede in poza. altfel nu vei avea incredere in ce "citesti" pe el, ca se gituieste. sint la Praktiker, Dedeman, Mr. Bricolage cu diametru numai bun pt. stuturile de pe carburi. next: pus coliere la racorduri ca sa intre fortat si sa nu te trezesti ca-ti iese in timpul operatiei. daca ai robinet de benzina cu vacuum, nu uita sa infunzi furtunul ala, altfel o sa te scarpini mult in cap. a, si nu uita nici sa dai o gaura in fundul rezervorului de benzina improvizat, daca nu ai sprijineata pr. rezervor, cum e la SV-uri (or mai fi avind si altele). altfel o sa scada turatia incet-incet, pina moare motorul. si dat turatia din butonul de ralanti sau sistemul de ajustare a cablului pe la un 1500-2000, altfel o sa fie prea instabila functionarea (depinde de motor, evident).

credeti-ma, merge din prima de ramii intrebindu-te cum de se chinuie unii cu sisteme de vase comunicante sau mai stiu eu ce.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg ce nu ti-a iesit la sistemul cu vase comunicante, daca esti amabil detaliaza te rog! Eu personal il prefer pentru ca nu trage nimic in motor, am dat peste cazuri in care motoarele erau asa de desincronizate incat tragea aproape instantaneu uleiul, neavand timp sa misc macar putin surubelnita ca sa compensez. Si e veselie cu uleiul in motor, asteapta sa se curete bujia sau desfa-o, dupa caz ca sa mearga motorul iar in parametrii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu mai tin minte, a fost acum citiva ani. dar efortul mi se pare nejustificat pe linga un furtun cu niste 10W40 in el. si nu trage nimic in motor, nu vad cum ar putea, doar sa fie complet dezechilibrat motorul, furtunul gaurit sau lungimea furtunului f mica. nu ca ar fi vreo belea sa ajunga citeva picaturi de ulei acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg ce nu ti-a iesit la sistemul cu vase comunicante, daca esti amabil detaliaza te rog! Eu personal il prefer pentru ca nu trage nimic in motor, am dat peste cazuri in care motoarele erau asa de desincronizate incat tragea aproape instantaneu uleiul, neavand timp sa misc macar putin surubelnita ca sa compensez. Si e veselie cu uleiul in motor, asteapta sa se curete bujia sau desfa-o, dupa caz ca sa mearga motorul iar in parametrii...

metoda cu furtunase dinalea subtiri si ulei de motor si alea e de tot rahatul...tot urca uleiul ala nu se mai opreste..pana merge in motor...dupa stai o vesnicie sa se stabilizeze.....nervi,pumni,picioare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cine-a zis ca trebuie sa fie subtiri.

mi se pare extrem de amuzant ca nimeni nu s-a uitat la filmulet, da' stiu cit de repede coboara si urca :)

mi-am facut si eu nene! si m-am chinuit cu el...dar eu aveam 4 furtune nu unul cu bucla sau doua cate is in filmarea aia.....

Editat de Bica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...