benny2009 Postat Februarie 15, 2014 Share Postat Februarie 15, 2014 (editat) Salutare, ieri veneam de la scoala si dintr-o data se opreste motorul (inecat probabil)..duc motorul acasa, scot bujia (uda), o curat, o bag inapoi, nimic!..o scot iar (iar era uda), o curat si dupa ma uit sa vad daca da scanteie..dadea scanteie dar nu unde trebuie, ci in interior..am zis asta e, s-a dus bujia...imi da tata o bujie la fel doar ca de masina (i-am zis ca nu cred ca merge cum turatiile sunt mult mai mari..da na, sa incerc..), o pun pe aceea si o ia din prima...ies sa ma plimb putin, fac vreo 10 km... eram la 8000rpm si vad ca nu se mai accelereaza, chiar scade putin acul turometrului...mai merge asa vreo 10m si se opreste motorul si se aud niste sunete ciudate (metalice, ceva)..merg cu un prieten pana acasa, iau o cheie de bujii, o bujie noua si merg inapoi..desfac bujia (era topita!), bag alta dar nu mai vrea sa porneasca..compresie are (nu o poti impinge in a1-a si in a2-a merge greu..), nu stiu ce sa ii mai fac! diferenta este ca acum, cand dau la automat mi se pare ca se aude mai ciudat decat inaine..si cat as incerca sa o pornesc daca scot bujia e tot curata :| Editat Februarie 15, 2014 de benny2009 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WladCox Postat Februarie 15, 2014 Share Postat Februarie 15, 2014 Nu e bine daca s-au auzit sunete metalice. E posibil ca din cauza bujiei sa se fi topit pistonul. Cel mai bine este sa desfaci si sa vezi ce e acolo. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
benny2009 Postat Februarie 15, 2014 Autor Share Postat Februarie 15, 2014 adica s-a auzit ca si cum ar fi cazut ceva pinioane (?) sau lantul...prima cum s-a oprit m-am uitat sub motor sa vad daca nu a cazut ceva ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_dr Postat Februarie 15, 2014 Share Postat Februarie 15, 2014 desfa chiulasa si uitate,din moment ce sa topit bujia mai mult ca sigur ca s-a intamplat si altceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 15, 2014 Share Postat Februarie 15, 2014 Ulei de amestec mai are? Pentru ca s-a topit bujia,acolo s-a ridicat foarte mult temperatura interna in camera,asta inseamna frecari foarte mari. Posibil ca motorul sa fie deja compromis,mai mult ca sigur,piston,secmenti,cilindru uzat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The One. Postat Februarie 15, 2014 Share Postat Februarie 15, 2014 Mai mult decat sigur, bujia nu avea rezistenta termica potrivita. Desfa capacul la chiulasa si verifica setul motor,e simplu daca ai habar . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Februarie 15, 2014 Share Postat Februarie 15, 2014 Chiulasa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The One. Postat Februarie 15, 2014 Share Postat Februarie 15, 2014 Chiulasa? Poti detalia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kamikaze_wtf Postat Februarie 15, 2014 Share Postat Februarie 15, 2014 Chiuloasa = capacul de vine pe motor ) . Mai mult ca sigur ai ramas fara ulei sau nu ti-a bagat pompa si s-a dus setul . O stiu de cand aveam scuter asta . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rares_04cpl Postat Februarie 15, 2014 Share Postat Februarie 15, 2014 Chiuloasa = capacul de vine pe motor ) . Mai mult ca sigur ai ramas fara ulei sau nu ti-a bagat pompa si s-a dus setul . O stiu de cand aveam scuter asta . dupa cum ziceau baietii de mai sus : chiulasa! si nu , nu exista chiulasa la 2 timpi ! e doar un capac cu o gaura filetata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
benny2009 Postat Februarie 16, 2014 Autor Share Postat Februarie 16, 2014 ulei e, nu e asta problema...problema a fost bujia, bujia de masina nu rezista la turatii atat de mari si s-a topit si, pana acum pe unde am fost a zis ca sigur a gaurit pistonul..luni ma apuc sa desfac motorul sa vad :| Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 16, 2014 Share Postat Februarie 16, 2014 (editat) Turatia nu topeste bujia,in schimb caldura mare da! Asteptam verdictul... Editat Februarie 16, 2014 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The One. Postat Februarie 16, 2014 Share Postat Februarie 16, 2014 Ca informatie,(desi e posibil sa fi fost o exceptie)asa am patit cu o aprilia RS 49cmc,am topit 2 bujii care nu erau cele recomandate pentru acest tip de motor dar am avut noroc si nu s-a intamplat nimic cu setul motor. Sper sa fii si tu la fel de norocos.Asteptam noi informatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 16, 2014 Share Postat Februarie 16, 2014 Ai putea sa ne spui ce bujie (a doua) ai bagat. Codul de pe ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 16, 2014 Share Postat Februarie 16, 2014 BR9ECS asta este bujia recomandata pentru NSR 125 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
benny2009 Postat Februarie 20, 2014 Autor Share Postat Februarie 20, 2014 l-am desfacut...din cauza topirii bujiei a cazut ceva si a frecat pistonul intr-o parte de cilindru..deci, pistonul e praf si cilindrul e zgariat..acum, sa vad daca se mai poate face sau trebe altul o.O Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 BR9ECS asta este bujia recomandata pentru NSR 125 Eu am intrebat codul la a doua, aia de masina, poate benny ne raspunde. Oricum daca picaturi de metal din bujie au facut zagrieturile, nu mai comentez, ca e tarziu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 20, 2014 Share Postat Februarie 20, 2014 l-am desfacut...din cauza topirii bujiei a cazut ceva si a frecat pistonul intr-o parte de cilindru..deci, pistonul e praf si cilindrul e zgariat..acum, sa vad daca se mai poate face sau trebe altul o.O Nu a cazut nimic,nu ai avut ungere asa se manifesta un gripaj. Ti-am spus in primul post. Bafta la reparatie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
benny2009 Postat Februarie 23, 2014 Autor Share Postat Februarie 23, 2014 s-au lipit semeringurile de piston intr-o parte si din cauza aceea a frecat putin..dupa ce am scos pistonul, intr-o parte erau "bagate" de tot in canalele alea din cilindru...le-am scos si pe langa ele era un fel de depunere (ca de la un metal topit) ....ulei aveam, oare sa se fi dus si pompa? :| Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Februarie 23, 2014 Share Postat Februarie 23, 2014 Ti-am spus de prima data ca nu ai avut ungere. Cauze: Pompa defecta Neaerisita Ulei slab calitativ Ulei vascozitate mare Trasee infundate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
benny2009 Postat Februarie 23, 2014 Autor Share Postat Februarie 23, 2014 (editat) sa fie asa mare coincidenta? :-? dupa 10km de mers cu "noua bujie" sa se duca pompa? ulei am avut motorex-65lei litrul ..nu avea motul 710 la magazin si mi-a recomandat motorex-ul .. ...."pentru ca o poza face cat o mie de cuvinte" Editat Februarie 23, 2014 de benny2009 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirciulik4 Postat Februarie 23, 2014 Share Postat Februarie 23, 2014 La temperatura apei nu ai fost atent inainte sa cedeze? Nu stiu cum se comporta cand nu ai ungere dar imi imaginez ca o ia in sus apa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 23, 2014 Share Postat Februarie 23, 2014 La cum arata pe acolo eu tind cred ca ai scapat ceva prin motor cand ai schimbat bujia ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
benny2009 Postat Februarie 23, 2014 Autor Share Postat Februarie 23, 2014 apa era sub jumate, chiat m-am uitat...mecanicul a zis ca s-a topit bujia si tot ce e motor tinde sa o ia catre evacuare...deci si metalul acela topit a luat-o catre evacuare si s-a lipit de piston si de semeringuri...si au ramas simeringurile blocate :| Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Februarie 23, 2014 Share Postat Februarie 23, 2014 .deci si metalul acela topit a luat-o catre evacuare si s-a lipit de piston si de semeringuri...si au ramas simeringurile blocate :| Unde ai frecarea pe cilindru e admisie nu evacuare, ecacuarea sunt cele doua ferestre din stanga care sunt plasate mai sus si probabil cand vorbesti de "simeringuri" te referi la segmenti care chiar daca au aceeasi functie de etansare ca si semeringurile asa se chiama. Din experienta mea ce ai patit este o calare din cauza temperaturii ridicate sau a lipsei de ungere sau a lipsei racirii si da o bujie prost aleasa poate duce la supraincalzirea motorului.Nu stiu cat de adanci sunt urmele de pe cilindru daca o lustruire+honuire iar ajunge(+alt piston si segmenti) daca nu se trece la cota urmatoare. Oricum cred ca nu scapi ieftin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.