pepsi Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 Am achizitionat un amortizor de ghidon WP pentru 954... problema e ca fie pe reglajul minim, fie pe reglajul maxim, ea opune o rezistena relativ mica la miscarea lenta ghidonului. Diferenta e insesizabila intre minim si maxim daca amortizorul e montat pe motor. Inschimb la o bracare brusca creste rezistenta cu cresterea reglajului. Un mecanic mi-a zis ca si la miscare lenta, rezistenta trebuie sa creasca daca reglezi pe hard... vanzatorul amortizorului mi-a zis ca doar la miscare brusca (rapida) se simte o rezistenta mai mare. Cine poate da niste informatii cum ar trebui sa lucreze corect un amortizor de ghidon? In cazul in care nu lucreaza corect, ce posibilitati de servisare sunt? Schimbat doar uleiul din el sau si semeringuri, garnituri, valve, etc? mentionez ca tija amortizorului nu arata ca ar pierde ulei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rotila Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 tre sa mearga la fel cand misti incet, cand bruschezi se schimba de pe mic pe mare merge bine din ce povestesti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Martie 1, 2014 Admin Share Postat Martie 1, 2014 Asa trebuie sa functioneze.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 Inautru e un piston, si pe acel piston e un segment care asigura etanseitatea. Mai mult ca sigur acel segment e uzat, si nu mai face presiune suficienta, uleiul scapa pe linga piston. Am avut un Hyperpro cu problema asta, am recuperat segmentul de la alt Hyp bulit, dar avea segmentul si pistonul intact. Orice amortizor de directie cu reglaj al hidraulicii, strins la maxim, iti solicita serios forta ta sa poti sa-l misti. Aceeasi problema se intimpla si in cartusele din interiorul furcilor fatza, la fel, se duc segmentii de pe piston. Una din cauze e si neschimbul la timp al uleiului, toata pilitura micrometrica din ulei , actioneaza ca o pila. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 Asta este si rostul lui. Sa nu te "impiedice" la manevre la viteza mica, miscari lente ale ghidonului si dimpotriva, cum bine au zis si antevorbitorii. Asa ca este OK. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 Accentuarea intaririi la miscari bruste nu poti sa o simti cu mina, trebuie pus pe stand. E valabil pt amortizoarele reactive tot de la Hyperpro. Asta este si rostul lui. Sa nu te "impiedice" la manevre la viteza mica, miscari lente ale ghidonului si dimpotriva, cum bine au zis si antevorbitorii. Asa ca este OK. Spune sincer, ai avut vreodata in mina un asemenea amortizor? L-ai desfacut la minim-verificat taria, strins la MAXIM-verificat din nou? 1000% ca nu, daca afirmi asa ceva. Un asemenea amortizor, strins la maxim, te impiedica sa mai iei viraj. Unul bului, NU. La viteze mici, il reglezi la tensiune mult mai mica. La viteze mari, la tensiuni mai mari. Motocicletele mai noi au sistem electronic de gestionare a tariei amortizoarelor de ghidon. Cele manuale, vor trebui mereu reglate in functie de situatie, si deaici eventuale probleme. 3 experti care habarnuau cum functioneaza real un asemenea amortizor. Mai sinteti si altii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 am Hyper Pro pe motor. diferenta e enorma intre minim si mazim. atat pe motor cat si in mana. probabil al tau e cum a zis si Jagi. garnituri, piston... sau ce are inauntru, e varza. acu doi ani am dat intr-un crater. amortizorul stoc si-a facut treaba, dar s-a spart de la socul ala. (am taiat cauciucurile si indoit ambele jante) acum, cand il iau in mama si il actionez, inauntru se aude ca o "fleoscaiala" si nu depune nicio rezistenta fortei mele. ia legatura cu Jagi si vezi poate te ajuta el cu o servisare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Martie 1, 2014 Admin Share Postat Martie 1, 2014 (editat) Spune-mi ceva, atunci cind actionezi tija usor sus/jos se simte ceva joc la schimbarea sensului sau aceasta merge liniar? Editat Martie 1, 2014 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 Accentuarea intaririi la miscari bruste nu poti sa o simti cu mina, trebuie pus pe stand. E valabil pt amortizoarele reactive tot de la Hyperpro. Spune sincer, ai avut vreodata in mina un asemenea amortizor? L-ai desfacut la minim-verificat taria, strins la MAXIM-verificat din nou? 1000% ca nu, daca afirmi asa ceva. Un asemenea amortizor, strins la maxim, te impiedica sa mai iei viraj. Unul bului, NU. La viteze mici, il reglezi la tensiune mult mai mica. La viteze mari, la tensiuni mai mari. Motocicletele mai noi au sistem electronic de gestionare a tariei amortizoarelor de ghidon. Cele manuale, vor trebui mereu reglate in functie de situatie, si deaici eventuale probleme. 3 experti care habarnuau cum functioneaza real un asemenea amortizor. Mai sinteti si altii? Mi-e teama ca n-am fost inteles, m-am referit la rolul acestui amortizor, in general, si nu la diferentele min/max. Ai sarit degeaba pe mina. Eu ma retrag, imi pare rau ca am intervenit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
disabled_Cata Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 mentionez ca tija amortizorului nu arata ca ar pierde ulei Desfa,daca poti, capacele/garniturile din capatele amortizorului , chiar daca scapa , nu o sa iasa ulei pe tija , o sa ramana intre garniturile de etanseitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 1, 2014 Share Postat Martie 1, 2014 3 experti care habarnuau cum functioneaza real un asemenea amortizor. Mai sinteti si altii? ... prosti, prosti... dar multi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Martie 2, 2014 Share Postat Martie 2, 2014 Inauntru e plin de ulei, e inundat 100%. Daca a prins o mica, mica bula de aer, va avea un usor joc la schimbarea directiei de actionare. Cum spuneam ,daca nu stii ce e aia un piston, cum functioneaza, mai bine il duci la servisare(si platesti, evident).Una e sa curga uleiul afara din cauza unul oring obosit sau a micilor zgirieturi de pe pistonul amortizorului, si alta e sa nu faca presiune pistonul. E ca la propulsor, daca se duc segmentii, dispare compresia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 2, 2014 Share Postat Martie 2, 2014 Apropo de servisare, este destul de greu de reconditionat un amortizor de directie, cel putin in regim propriu. In cazul meu, cand OHLINS-ul meu a inceput sa "planga", pur si simplu nu am reusit sa gasesc sa comand semeringurile originale. Sigura solutie parea trimiterea intregii jucarii la un atelier specializat (nu din Romania) insa preturile cumulate, ale transportului si manoperei ajungeau aproape de pretul unui amortizor nou. In acest caz mi-am luat inima in dinti, am demontat si scos semeringurile dupa care am luat-o la talpa pe la toate magazinele si depozitele de specialitate din zona. Dupa multe mutre acre si scarpinaturi in posterior, am gasit un nea gigel care, dupa ce s-a uitat printr-o lupa uriasa la semeringuri, mi-a spus ca nu o sa gasesc niciodata asa ceva printre produsele standard deoarece, pe langa dimensiunile deosebite, sunt si de timp combinat, adica "duble", radiale si axiale in acelasi timp. Nu am renuntat asa de usor si la un moment dat, la un atelier sau mini-fabrica de semeringuri, un alt gigel mi-a pus pe masa niste cerculete albastre, cu fix aceleasi dimensiuni ca cele originale, doar ca de tip axial, folosite pentru aplicatii hidraulice. Scobindu-se tacticos printre masele (probabil doar ce infulecase o shaworma), mi-a explicat ca o sa-si faca treaba numai ca o sa cedeze mai rapid. Asa si a fost, au inceput sa planga destul de rapid, insa la pretul ridicol de mic al semeringurilor mi-am permis sa iau o punga intreaga. Adevarat... este ceva munca la inlocuit... dar asta nu se pune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Martie 2, 2014 Admin Share Postat Martie 2, 2014 (editat) Amortizoarele de ghidon nu se pot reconditiona cu simeringurile din comert, indiferent de care. Si eu am incercat cu al meu, pina sa-mi arunce simeringul afara cel mai putin a durat pina la prima rotire de ghidon si cel mai mult 2 saptamani.. Editat Martie 2, 2014 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Martie 2, 2014 Autor Share Postat Martie 2, 2014 M-am uitat mai atent azi la amortizor, demontat de pe motor... sa zic asa, la reglajul minim o greutate de 1kg atarnat de tija, o misca relativ usor, sa zicem 1 mm deplasare / secunda. La reglajul maxim, aceasi greutate duce la o deplasare de 1 mm in aprox. 10 secunde, deci diferenta e, dar diferenta asta nu pot sa zic ca am simtit-o cand era montat pe motocicleta. Iar la solicitare brusca, lovind cu palma tija sau bracand brusc ghidonul amortizorul bloca, e greu de apreciat diferenta intre reglajul minim si maxim. Joc nu observ sa aiba tija, nici axial, nici radial. Am cautat pe net kituri de reparatie, nu am gasit nimic. De asemenea nu am gasit nici o informatie despre amortizorul acesta, daca e linear sau reactiv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Martie 2, 2014 Autor Share Postat Martie 2, 2014 M-am uitat mai atent azi la amortizor, demontat de pe motor... sa zic asa, la reglajul minim o greutate de 1kg atarnat de tija, o misca relativ usor, sa zicem 1 mm deplasare / secunda. La reglajul maxim, aceasi greutate duce la o deplasare de 1 mm in aprox. 10 secunde, deci diferenta e, dar diferenta asta nu pot sa zic ca am simtit-o cand era montat pe motocicleta. Iar la solicitare brusca, lovind cu palma tija sau bracand brusc ghidonul amortizorul bloca, e greu de apreciat diferenta intre reglajul minim si maxim. Joc nu observ sa aiba tija, nici axial, nici radial. Am cautat pe net kituri de reparatie, nu am gasit nimic. De asemenea nu am gasit nici o informatie despre amortizorul acesta, daca e linear sau reactiv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Martie 2, 2014 Share Postat Martie 2, 2014 nu vreau sa vb prostii ca nu ma pricep la vitezane dar linear are 2 sensuri… ca in linear vs rotary - asta e linear in sensul asta, sau ca linear vs progresive - din ce stiu wp face linear in sensul asta… Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Martie 2, 2014 Autor Share Postat Martie 2, 2014 cand ziceam linear sau reactiv, ma refeream la modul de amortizare lineara sau progresiva nu la tipul de miscare a tijei. aici http://www.epmperf.com/steering-damper.htm e explicat destul de bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Martie 2, 2014 Admin Share Postat Martie 2, 2014 Pune-ti bre amortizorul pe mobra, din ce spui acesta functioneaza in parametri.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Martie 2, 2014 Share Postat Martie 2, 2014 cand ziceam linear sau reactiv, ma refeream la modul de amortizare lineara sau progresiva nu la tipul de miscare a tijei. aici http://www.epmperf.com/steering-damper.htm e explicat destul de bine da, pagina din link e de la hyperpro. cel putin pe zona mea de interes (non vitezane), nu stiu ca wp sa faca progresive, posibil dar probabil as fi observat. dar au site, specs etc… Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Adrian Postat Martie 2, 2014 Share Postat Martie 2, 2014 apropos de discutia cu amortizoare de ghidon la o buseala de-a mea,anul trecut, aveam setat amortizorul pe hard cand m-am piz.dit si de la impact, s-a fortat si s-a indoit fff vag tija aia (lunga) acum cursa lui nu mai e ca inainte (inca nu vomita ulei,dar se simte o pelicula fina fina pe tija). din ce-am citit aici,dupa cum banuiam si eu,e costisitor sa reconditionezi/repari unul. al meu e Matris si e reglabil. Cum ati zis si voi,ca sa o faci cum trebuie,costurile se ridica la pretul altuia (nou). deci nu stiti daca e careva meserias sa le serviseze pe la noi,nu? (si la un cost eventual care sa nu rivalizeze cu alt amortizor.....) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Martie 2, 2014 Share Postat Martie 2, 2014 sper sa nu ma insel, dar din ce stiu si am citit pe aici, Jagi ar fi mai priceput in asa ceva. a mai fost Sabin, dar din pacate nu mai este printre noi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 2, 2014 Share Postat Martie 2, 2014 Nu e mare inginerie, singura problema este gasirea semeringurilor. Pentru exemplificare, atasez metoda de servisare pentru OHLINS. sdwm.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Martie 2, 2014 Share Postat Martie 2, 2014 In cazul lui Adrian nu e vorba doar de servisare ci si de indreptarea tijei, altfel degeaba ii schimbi simeringurile ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 2, 2014 Share Postat Martie 2, 2014 In cazul asta e vorba de "aleluia", tija aia este dintr-un otel special, nu cred sa se mai poata indrepta fara sa fie afectata integritatea suprafetei exterioare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.