B.B. Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 Vezi ca am scris in propriul meu post mai sus de al tau, erai disperat sa-mi arati ca am gresit si ai facut ditamai explicatia, mai ceva ca pe wilipedia. DA, am gresit, am scris acolo. Am amestecat denumirile, nu situ de unde mi-a iesit cu RADIALI, eu cand am zis radiali ma gandeam exact la cei cu pistonas pe fiecare parte, deci cei ficsi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 Prin fix m-am referit la cel radialAvea un cunoscut o vorba: "e cald... adica in sensul de frig".(ce rahan de ID e asta, de ce l-ai schimba asa? )No, am vrut sa am si eu un ID de rahan. Am amestecat denumirile, nu situ de unde mi-a iesit cu RADIALI, eu cand am zis radiali ma gandeam exact la cei cu pistonas pe fiecare parte, deci cei ficsi.De la superbec. Pai am facut ca pe Wikipedia ca pareai extrem de convins de ce scrii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 De multe ori ramane o mica bula de aer in niplul de imbinare dintre pompa si furtun(uri) si, oricat te-ai chinui cu aerisirea clasica, nu scapi de ea. Solutia este aerisirea si pe la niplu (atentie la lichidul care se va scurge pe langa, este foarte coroziv), adica faci aceeasi operatiune ca la aerisirea normala, doar ca in loc sa dai drumul la lichid jos la etrier, o faci sus la pompa. Unele pompe aftermarket chiar au din constructie un stut de aerisire, tocmai din acest motiv. Ca varianta alternativa, sau daca prima metoda nu da rezultate, se poate incerca aerisirea cu etrierii suspendati la o inaltime mai mare decat a pompei. Dupa inlocuirea totala a lichidului, dupa aerisirea initiala, e bine sa lasi peste noapte maneta de frana in tensiune (legata cu o banda de cauciuc), presiunea din instalatie ajutand la "coagularea" bulelor de aer invizibile cu ochiul liber. A doua zi dimineata, fara a elibara maneta, faci cateva cicluri de aerisire, in sensul de departe spre aproape. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marc87 Postat Martie 6, 2014 Autor Share Postat Martie 6, 2014 Pot sa imi duc motorul la un mecanic, dar vreau sa invat treptat treptat sa mi-o servisez singur. Un schimb de ulei/filtu, antigel, etc trebuie sa stie oricine sa faca, deci nu ma las. In orice caz, daca nu am frana super ok, pe testate, nu misc mobra, punct. Am sa urmez maine o parte din sfaturile voastre, in prima faza o sa mai incerc o aerisire, inclusiv in partea de sus a instalatiei. E clar ca pistonasele din etrieri nu se retrag pana in capat, cand trag frana se actioneaza, drept urmare franeaza, cand eliberez maneta merge semi franat... Nu am avut suficient timp sa mai investighez, sincer nu stiu daca se franeaza doar pe o parte sau pe ambele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 tu chiar "suferi" de sindromul ultimului cuvant. este frana de fata pe un motor serios nu o jucarie. bine, pe orice mobra frana fata este esentiala... Bai eu m-am saturat de textul asta: "cu franele nu te joci". Cand eram mic si prost chiar credeam prostia asta, apoi cand am pus mana si am inteles cum functioneaza sistemul am descoperit ca e CEL MAI BANAL sistem ever, si frana la bicicleta cu saboti pe janta e mai complicata decat cea hidraulica si mai predispusa defectiunilor sau erorilor de montaj. La frana hidraulica ai un rezervor de lichid, un surub de aerisire - golire si cam atat. NU AI CE SA STRICI. Si cand desfaci un etrier, daca stii cateva reguli de baza, si un URANGUTAN poate sa scoata 1 pistonas dintr-o gaura cu 2 garnituri si sa-l monteze la loc. Eu chiar inteleg ca exista oameni complet atehnici, carora nu le place mecanica, electrica, sau pur si simplu nu-i intereseaza, dar sistemul de franare hidraulic e un sistem BANAL. Daca un om e in stare sa inteleaga cum functioneaza o sa stie si sa-l demonteze-monteze. Multumesc pt atentie. Pot sa imi duc motorul la un mecanic, dar vreau sa invat treptat treptat sa mi-o servisez singur. Un schimb de ulei/filtu, antigel, etc trebuie sa stie oricine sa faca, deci nu ma las. In orice caz, daca nu am frana super ok, pe testate, nu misc mobra, punct. Am sa urmez maine o parte din sfaturile voastre, in prima faza o sa mai incerc o aerisire, inclusiv in partea de sus a instalatiei. E clar ca pistonasele din etrieri nu se retrag pana in capat, cand trag frana se actioneaza, drept urmare franeaza, cand eliberez maneta merge semi franat... Nu am avut suficient timp sa mai investighez, sincer nu stiu daca se franeaza doar pe o parte sau pe ambele. Daca tu zici ca ramane roata franata cu adevarat, e posibil intr-adevar sa nu ti se intoarca lichidul inapoi in rezervor, si asta, tinand cont de ce ai spus ca ai facut tu (schimb lichid), se poate intampla doar daca ai dislocat cine stie ce mizerie din rezervor care s-a dus in pompa si iti blocheaza partial orificiul de retur. Dar frana blocata inseamna atunci cand cu roata in aer nu o poti roti cu mana, sau se roteste foarte greu, asa ca face hsss hasss cand o rotesti din cand in cand in placute, nu e nici o problema, e normal. Eu te sfatuiesc sa desfaci niplul de aerisire de la unul din etrieri si sa misti maneta de la pompa cursa completa de cateva ori, eventual completand lichidul care se pierde pe la aerisitor. In felul asta cureti oarecum pompa de mizerii si poate nu e nevoie sa o desfaci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 De multe ori ramane o mica bula de aer in niplul de imbinare dintre pompa si furtun(uri) si, oricat te-ai chinui cu aerisirea clasica, nu scapi de ea. Solutia este aerisirea si pe la niplu (atentie la lichidul care se va scurge pe langa, este foarte coroziv), adica faci aceeasi operatiune ca la aerisirea normala, doar ca in loc sa dai drumul la lichid jos la etrier, o faci sus la pompa. Unele pompe aftermarket chiar au din constructie un stut de aerisire, tocmai din acest motiv. Ca varianta alternativa, sau daca prima metoda nu da rezultate, se poate incerca aerisirea cu etrierii suspendati la o inaltime mai mare decat a pompei. Dupa inlocuirea totala a lichidului, dupa aerisirea initiala, e bine sa lasi peste noapte maneta de frana in tensiune (legata cu o banda de cauciuc), presiunea din instalatie ajutand la "coagularea" bulelor de aer invizibile cu ochiul liber. A doua zi dimineata, fara a elibara maneta, faci cateva cicluri de aerisire, in sensul de departe spre aproape. Am scris in graba, sensul de aerisire este de aproape spre departe. Ca fapt divers, cea mai buna si rapida metoda de aerisire este folosirea unei pompe de vid. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 Unele pompe aftermarket chiar au din constructie un stut de aerisire, tocmai din acest motiv.Apropo, exista de vinzare suruburi banjo cu niplu de aerisire, pt. pus sus la pompa. Gen: http://www.ebay.co.uk/itm/New-BANJO-BOLT-with-BLEED-NIPPLE-Screw-10-x-1-25mm-Honda-Kawasaki-Yamaha-/371005352080?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item5661a46890 Ca fapt divers, cea mai buna si rapida metoda de aerisire este folosirea unei pompe de vid.Merge incomparabil mai repede, am vazut cu ochii mei cit de usor e. Ca varianta saracu;ui, ajuta si o seringa mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 Cel mai simplu e sa nu lasi sa intre aer, eu chiar nu inteleg pe unii de ce fac treaba asta daca nu au de schimbat piese. Merge destul de usor si pe la banjo, doar ca faci mizerie, cu o carpa mare pusa peste orice merge fara nici o treaba. La Ducati 748, dupa 5 aerisiri la ambii etrieri, tot nu era cum trebuie, o simpla desfacere si un tsshhtti de lichid la banjo de la pompa si frana s-a facut beton! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 (editat) TNG, vad ca citesti, ii explici tu, te rog?.[/i]Doar citesc,nu-mi place sa intru in polemici fara rost,sper sa nu supar pe nimeni asa daca tac.Omul a spus ca are roata infranata. Se infraneaza pentru ca nu mai revin pistonasele. De ce nu mai revin? Pistoane gripate,garnituri deformate,etriere oxidate,bolturi blocate,lichid mult in pahar disc frana stramb. Restul sunt discutii la nesfarsit..ce etriere are,ce lichid,cu ce aerisesti,mai bine o faci tu de cat sa-ti ia mecanicul bani...etc Editat Martie 6, 2014 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marc87 Postat Martie 6, 2014 Autor Share Postat Martie 6, 2014 (editat) Doar citesc,nu-mi place sa intru in polemici fara rost,sper sa nu supar pe nimeni asa daca tac. Omul a spus ca are roata infranata. Se infraneaza pentru ca nu mai revin pistonasele. De ce nu mai revin? Pistoane gripate,garnituri deformate,etriere oxidate,bolturi blocate,lichid mult in pahar disc frana stramb. Restul sunt discutii la nesfarsit..ce etriere are,ce lichid,cu ce aerisesti,mai bine o faci tu de cat sa-ti ia mecanicul bani...etc Mi se pare logic tot ce spui, insa...de ce nu aveam problema asta cu vechiul lichid de frana? tot ce s-a modificat in ecuatia asta este lichidul de frana. Am fost atent sa nu las rezervorul nealimentat, deci nu imi dau seama cum a tras aer. Editat Martie 6, 2014 de Marc87 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 (editat) Poate nu mai inteleg eu mersul...dar de la un anumit timp se deviaza rau de la subiectul topicului,respectiv problema omului. Eu pot spune ca urmaresc destul de frecvent sectiunea service,si nu pot sa inteleg cum atunci cand apare un post nou cu o problema la o moto,In mai putin de o ora sunt 30 de raspunsuri... Imi vine cate o data sa nu mai citesc topicul,il las asa si revin peste 1,2 zile.....culmea, inca se mai discuta si de multe ori problema de la care s-a pornit topicul nu este rezolvata si subiectul s-a mutat pe alte meleaguri. Dar poate eu sunt problema ca nu mai inteleg...de batranetea! Editat Martie 6, 2014 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 Mi se pare logic tot ce spui, insa...de ce nu aveam problema asta cu vechiul lichid de frana? tot ce s-a modificat in ecuatia asta este lichidul de frana. Am fost atent sa nu las rezervorul nealimentat, deci nu imi dau seama cum a tras aer. Pe jos, pe la aerisitor? Cum exact ai facut aerisirea? Adica apasat maneta, desfacut usor aerisitor, lasat sa iasa lichid si inchis relativ repede, apasat de 2-3 ori pe maneta si repetat? Sau...? Daca n-ai umblat in alta parte e clara problema. Incearca varianta cu deschis usor banjo-ul sus (cu maneta apasata si cirpa pusa peste el), cionanit in etrier/pompa (sa se deplaseze bulele), lasat peste noapte maneta strinsa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 Mi se pare logic tot ce spui, insa...de ce nu aveam problema asta cu vechiul lichid de frana? tot ce s-a modificat in ecuatia asta este lichidul de frana. Am fost atent sa nu las rezervorul nealimentat, deci nu imi dau seama cum a tras aer. O pompa de frana cu garnituri uzate/inbatranite in momentul in vare ai scos-o din starea de" repaos"se poate sa nu mai reactioneze asa cum vrei tu. Am avut pompr care in momentul in care am golit-o de lichid pentru schimbare,nu a mai fost chip sa o aerisesc pana nu i-am schimbat garniturile. Si am si pompa de vid si experienta necesara... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 A, si inca ceva? Ai schimbat placutele? Daca n-a fost curatat demult si ai schimbat placutele fara sa curati pistoanele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 Poate nu mai inteleg eu mersul...dar de la un anumit timp se deviaza rau de la subiectul topicului,respectiv problema omului. Eu pot spune ca urmaresc destul de frecvent sectiunea service,si nu pot sa inteleg cum atunci cand apare un post nou cu o problema la o moto,In mai putin de o ora sunt 30 de raspunsuri... Imi vine cate o data sa nu mai citesc topicul,il las asa si revin peste 1,2 zile.....culmea, inca se mai discuta si de multe ori problema de la care s-a pornit topicul nu este rezolvata si subiectul s-a mutat pe alte meleaguri. Dar poate eu sunt problema ca nu mai inteleg...de batranetea! Si eu care credeam ca sunt singurul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marc87 Postat Martie 6, 2014 Autor Share Postat Martie 6, 2014 Pe jos, pe la aerisitor? Cum exact ai facut aerisirea? Adica apasat maneta, desfacut usor aerisitor, lasat sa iasa lichid si inchis relativ repede, apasat de 2-3 ori pe maneta si repetat? Sau...? Daca n-ai umblat in alta parte e clara problema. Incearca varianta cu deschis usor banjo-ul sus (cu maneta apasata si cirpa pusa peste el), cionanit in etrier/pompa (sa se deplaseze bulele), lasat peste noapte maneta strinsa. Nu am schimbat placutele, sunt cele vechi, urmeaza sa le schimb, nu am dat jos etrierii, nici m-am atinsi de ei. Am aerisit dupa cum ai explicat mai sus, dar doar in partea de jos. Cu aer, far aer pe instalatie, nu inteleg de ce raman pistonasele semi actionate si nu se retrag pana in locasul lor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 Cu aer, far aer pe instalatie, nu inteleg de ce raman pistonasele semi actionate si nu se retrag pana in locasul lor. pentru ca asa functioneaza pistonasele, nu se retrag de tot doar foarte putin , le mai impinge discul (care nu e perfect plan) in mers. asta nu inseamna ca nu ai un pistonas blocat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 (editat) Probabil ceva s-a intamplat la pompa dar eu tot n-am inteles CAT DE INFRANATA E ROATA. pentru ca asa functioneaza pistonasele, nu se retrag de tot doar foarte putin , le mai impinge discul (care nu e perfect plan) in mers. asta nu inseamna ca nu ai un pistonas blocat Corect! Pistonasele se retrag datorita elasticitatii si formei garniturii. Gasisem la un moment dat un desen foarte explicit despre cum se deformeaza garnitura pistonasului cand pistonul este impins inainte, si revenirea garniturii la forma initial retrage pistonasul inapoi. Si cum zice bec, si discul il impinge inapoi la prima rotatie dupa ce se elibereaza frana. Tot respectul TNG, insa in cazul de fata ai spus doar chestiuni generale, fara sa iei in seama ce a zis omul la inceput. A schimbat doar lichidul, nu a demontat etrieri, placute, nici macar nu a scos roata, nu a demontrat pompa. Ce legatura are asta cu garniturile? Gandeste-te si tu logic, daca tu ai o sticla cu apa si arunci apa veche si pui una noua se deformeaza sticla? N-are nici o legatura! La el probabil e o mizerie in pompa, dislocata din rezervor.. care obtureaza partial gaurica de retur sau o mizerie care blocheaza pistonasul pompei la revenire, pistonasul nu ajunge la capat inapoi cand e elibertata maneta si astfel orificiul de revenire ramane usor obturat. Eu unul personal nici nu cred ca ramane roata blocata lemn, vorbim de 10 pagini de o problema inexistenta. Editat Martie 6, 2014 de B.B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 Si eu care credeam ca sunt singurul... Nu sunteti singurii, asa mai patesc si eu si sunt sigur ca nu suntem singurii. Nu demult cei care chiar stiau postau mai des, acum din ce in ce mai rar ... se satura lumea sa citeasca mai mult posturi pe langa subiect decat sfaturi pertinente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 Pana acum eu i-am dat cele mai pertinente sfaturi, voi doar ati dat din melita cu placa clasica: garnituri, pistonase, rahan, pishan - cand omu a zis din prima ca doar a schimbat lichidul, nici nu ati citit macar cu atentie primul post sau sa tineti minte cine e userul cu problema. :-S Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 7, 2014 Share Postat Martie 7, 2014 Pana acum eu i-am dat cele mai pertinente sfaturi, voi doar ati dat din melita cu placa clasica: Oh, ZEULE forumistic... cum le stii tu pe TOATE! Noroc ca nu esti moderator... Nu sunteti singurii, asa mai patesc si eu si sunt sigur ca nu suntem singurii. Nu demult cei care chiar stiau postau mai des, acum din ce in ce mai rar ... se satura lumea sa citeasca mai mult posturi pe langa subiect decat sfaturi pertinente. ... eu ma refeream la partea cu ... "batranetea"... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marc87 Postat Martie 7, 2014 Autor Share Postat Martie 7, 2014 Probabil ceva s-a intamplat la pompa dar eu tot n-am inteles CAT DE INFRANATA E ROATA. Imagineaza-ti asa: daca o las la liber si o imping, e ok, am forta sa o imping dar...se aude de la 50 m cum freaca Revin cu detalii soon! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
claudeel Postat Martie 7, 2014 Share Postat Martie 7, 2014 Dar de ce nu faci un video sa vada lumea mai exact cat de infranata este roata. La mine mergea infanata mai ales pe stanga si rezolvarea a fost garnituri+lichid, in rezervorul pompei era totul curat dar in etrieri si pompa era varza tot, ziceai ca este noroi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 7, 2014 Share Postat Martie 7, 2014 Intrebarea mea este urmatoarea, de ce imi merge roata fata franat dupa schimbul de lichid? Am impresia ca placutele freaca pe disc. Placutele ating foarte foarte putin discurile. Le "mangaie" ca sa ma exprim plastic. Asta in situatia in care totul este perfect la sistemul de franare: discuri centrate, etrieri in stare perfecta Daca ai schimbat lichidul si roata e infranata (si inainte nu era) posibil ca ai pus prea mult lichid in rezervorul de lichid de frana. Alte cauze: - discuri de frana descentrate - roata merge infranat dar nu continuu. se blocheaza pe portiunea cu discul descentrat apoi merge liber si iarasi se blocheaza si asa mai departe - etrieri deteriorati: inelele care protejeaza pistoanele de praf si apa se umfla, ies din canale si blocheaza pistoanele. De cele mai multe ori, acest defect are ca simptom o maneta de frana foarte elastica - returul pompei infundat - ansamblul culisa murdar/gripat: un bolt de otel intra intr-un alezaj (infundat ) de aluminiu. Aceste piese trebuiesc curatate si gresate periodic. Daca ai schimbat lichidul cu placutele uzate, cand vei pune placute noi, desfa rezervorul de lichid de frana si ajusteaza nivelul acestuia dupa ce ai montat placutele noi si ai armat maneta de frana. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 7, 2014 Share Postat Martie 7, 2014 Imagineaza-ti asa: daca o las la liber si o imping, e ok, am forta sa o imping dar...se aude de la 50 m cum freaca Revin cu detalii soon! Verifica maneta, adica pompa, daca revine complet cand nu mai apesi. Sau fa ce ti-am zis ieri, deschide aerisitorul, pune-i un furtunas si pompeaza lichid afara de cateva ori, fara sa-l inchizi. Oh, ZEULE forumistic... cum le stii tu pe TOATE! Noroc ca nu esti moderator... ... eu ma refeream la partea cu ... "batranetea"... Normal ca le stiu pe toate, pentru ca mi-am bagat nasul in toate. Insa ce s-ar face forumistii fara voi, seriosii, plictisitii si indignatii acestui forum. :sad: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.