Effect20CM Postat Martie 8, 2014 Share Postat Martie 8, 2014 (editat) Salut tuturor , sunt posesorul unui cbr 125 din 2005 si am avut o problema la el de cand l-am luat...batea ceva in motor...sunet metalic...sa dovedit a fi axa cu came si culbutorii distruci ...foarte distrusi ...axa in loc sa fie ovala ajunsese rotuna si culbutorii in loc sa fie suprafata convexa era concava....si facea ca un tractor ) , si am depistat si problema de la care a plecat deteriorarea lor....motoarele de cbr 125 nu au filtru de ulei ci doar o sita exact sub pompa de ulei care aduna toate impuritatile...la mine era exagerat de murdar pur si simplu nu mai trecea ulei prin ea ...tind sa cred ca asta a fost cauza...automat daca ulei nu a mai trecut prin acea sita ,,,pompa nu a mai bagat ulei in rampa sus si a dus la deteriorarea axei si a culbutorilor.....Sfatul meu pentru toti posesorii e sa curete sita la fecare schimb de ulei!! , Se da capacul de la ambreiaj jos si apoi se curata sita , atasez o poza cu pozitionarea ei ! Editat Martie 8, 2014 de Effect20CM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Martie 8, 2014 Share Postat Martie 8, 2014 Bravo, desi n-am CBR, multumim pentru instiintare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Effect20CM Postat Martie 8, 2014 Autor Share Postat Martie 8, 2014 Bravo, desi n-am CBR, multumim pentru instiintare! e posibil ca si la alte modele care nu au filtru de ulei sa aiba asa.....Cu placere , chiar nu as vrea sa treaca si altcineva prin ce am trecut eu...mai bine previi decat sa repari! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceCube Postat Martie 8, 2014 Share Postat Martie 8, 2014 Tu de cat timp nu o curatasei? (KM) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat Martie 8, 2014 Share Postat Martie 8, 2014 Mi se pare design prost tare de tot daca tre sa dau un capac lateral jos cand schimb uleiul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_dive_eagle Postat Martie 8, 2014 Share Postat Martie 8, 2014 Mi se pare design prost tare de tot daca tre sa dau un capac lateral jos cand schimb uleiul. Accesibilitate proasta, pentru ca... automobile.! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rares_04cpl Postat Martie 8, 2014 Share Postat Martie 8, 2014 si motorul de yamaha xt 125 tot asa are sita ! cred ca toate motoarele fara filtru de ulei folosesc sistemul asta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Martie 8, 2014 Share Postat Martie 8, 2014 SI uleiul are vina lui.Un ulei mineral sigur e mai daunator decat un full sintetic si face ca sa se depuna mai multe reziduri acolo... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Martie 8, 2014 Share Postat Martie 8, 2014 Cine se plange de dificultatea schimbului de ulei sa arunce o privire cum se schimba la KTM 950/990 adv. Acolo e bataie de cap. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nikita611 Postat Martie 8, 2014 Share Postat Martie 8, 2014 Am avut un Kawasaki Ninja din 2005 si avea filtrul acela. Este pentru protectia motorului in caz de accident daca patrund bucati metalice in ulei. Cand luam o tranta sau ceva... sau daca se infunda filtrul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Effect20CM Postat Martie 8, 2014 Autor Share Postat Martie 8, 2014 Tu de cat timp nu o curatasei? (KM) eu asa am luat-o......nu stiu cu ce ulei a mers cat si cand a fost curatata daca a fost vrodata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
teofil Postat Martie 8, 2014 Share Postat Martie 8, 2014 motorul de pe derbi al meu este de xt 125 ,deci la urmatorul schimb voi verifica acea sita Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenkawa Postat Martie 8, 2014 Share Postat Martie 8, 2014 Sora-mea are CBR 125, si nu are aceasta problema pentru ca intotdeauna i s-a schimbat uleiul la timp, de obicei cu Motul 5100 10W40. Din ceea ce spui, se dovedeste ca nu s-a avut grija de ea, a avut probleme cu gresarea in partea superioara a motorului, axa cu came s-a incins de a gasit-o boala pana s-a polizat, dar ar fi trebuit sa se aprinda becul la ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Martie 8, 2014 Share Postat Martie 8, 2014 Mai uitati-va si voi prin manualele lor de exemplu la motorul de cg125 se specifica curatirea filtrului centrifugal la 12000km (se da capacul dinspre ambreiaj jos) imposibil ca la CBR125 sa nu se specifice cand se face aceeasi operatie la filtrul interior. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Effect20CM Postat Martie 8, 2014 Autor Share Postat Martie 8, 2014 Sora-mea are CBR 125, si nu are aceasta problema pentru ca intotdeauna i s-a schimbat uleiul la timp, de obicei cu Motul 5100 10W40. Din ceea ce spui, se dovedeste ca nu s-a avut grija de ea, a avut probleme cu gresarea in partea superioara a motorului, axa cu came s-a incins de a gasit-o boala pana s-a polizat, dar ar fi trebuit sa se aprinda becul la ulei. nu are bec de ulei...eu i-am pus motul 7100 10w40 full sintetic...am inteles ca e cel mai recomandat...chiar daca e un pic mai scump...si da a avut probleme deoarece schimbu Dumnezeu stie cand a fost facut...am scos un ulei care semana mai mult a apa din ea ...saraca...acum o sa o duca boiereste ) ... Mai uitati-va si voi prin manualele lor de exemplu la motorul de cg125 se specifica curatirea filtrului centrifugal la 12000km (se da capacul dinspre ambreiaj jos) imposibil ca la CBR125 sa nu se specifice cand se face aceeasi operatie la filtrul interior. da se specifica in manual! sincer de acolo am aflat si eu de sita respectiva...poza e luata din manual, am luat tot manualul la rand sa vad si eu ce si cum se intretine / schimba la acest motoras...si sunt sigur ca acum se simte foarte bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kadar20 Postat Martie 29, 2014 Share Postat Martie 29, 2014 (editat) Mersi de sfat. Eu am un RS125 si la fel ca la mobra ta nu am filtru. Maine ii bag si eu tot Motul 7100 2T si o sa ma uit atent dupa sita aia sa o curat. Tot maine schimb si pompa de ulei. Am una noua noutza, chiar daca cea veche nu-mi face probleme, prefer sa o pun pe cea noua. Daca cineva poate sa imi dea un sfat in legatura cu reglajul pompei de ulei. Am setul deja folosit mult timp, dar in stare ok, compresie foarte buna, deci nu este cazul sa dau pompa de ulei la maxim ca sa faca rodajul cu ulei indeajuns. In fine, sa nu mai bat campii, cam cum ar trebui pompa reglata, nu vreau sa folosesc ciocanul pentru a scoate pistonul din cilindru, dar nici sa manance a saracie ulei de pomana si sa scoata fum ca Trabantul vecinului. Prefer sa bag un ulei cat mai bun si sa fie pompa reglata cat mai recomandat, decat sa bag ulei de drujba sau Unisol si sa dau pompa la maxim ) Editat Martie 29, 2014 de kadar20 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tesz Postat Aprilie 17, 2014 Share Postat Aprilie 17, 2014 @kadar, tu nu ai acea sita, motorul tau fiind in 2 timpi. Lubrifierea se face prin amestecul uleiului cu benzina, nu ai nici arbore cu came si nici supape iar cutia de viteze are uleiul ei care trebuie verificat din cand in cand sa nu scada nivelul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Aprilie 17, 2014 Share Postat Aprilie 17, 2014 asta este un motiv pentru care schimburile de ulei si intretinerea a trebui facute de cineva calificat. in cazul in care nu esti "doctor" in propria mobra... mai bine mergi la mecanic. ala va sti ce sa faca. sunt nenumarati proprietari de motor care fac intretinerea dupa ureche sau din ce au citit pe forumuri. si poate nu au citit tot... nenumarati sunt si cei care au impresia ca magazinele incearca sa-i fure cand le recomanda schimb de filtru de ulei la fiecare schimb... sau ca producatorii de uleiuri sunt "naspeti" scumpi... si merge si cu alt ulei decat ce trebuie care este mai ieftin... sau se pun bujii mai ieftine ca... ce conteaza, tot bujie este... si se ajunge la astfel de cazuri. mai bine esti paranoic si faci schimburile mai repede si cu ce-i mai bun decat sa ... cumperi jumate de motor + set de garnituri... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gabriel Vasile Postat Ianuarie 17, 2022 Share Postat Ianuarie 17, 2022 Salut! Ma poate ajuta cineva cu un manual pt cbr125r/ 2012? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.