Sari la conținut

Cat strang bujia fara dinamometrica?


Postări Recomandate

Asadar, mai baieti si fete care aveti mai multa experienta ca mine, care e regula pentru strangerea unei bujii daca nu ai cheie dinamometrica? Presupun ca procedura e diferita pentru bujiile noi cu saiba "virgina", fata de bujiile folosite.

 

Va tare multumesc! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singura chestie "din popor" pe care am auzit-o e sa mai dai un sfert de tura dupa ce opune rezistenta. Problema e ca depinde de ce forta si ce simt ai.

Pana mi-am "reglat" mana, am rupt niste suruburi, din fericire nu si bujii, cum am mai citit pe aici.

 

Concluzia este ca, poate diferi forta cu care trebuie sa strangi bujia in functie de multe lucruri, cum foarte bine ai zis ( bujie noua sau nu).

Mai bine lasi pe cineva care stie sau iei o dinamometrica. Nu e scumpa.

Editat de JCDenton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici ai mai multe informatii: http://www.ngksparkplugs.com/techinfo/spark_plugs/installation.asp

"Tighten the spark plug finger tight until the gasket reaches the cylinder head, then tighten about 1/2-2/3 turn more with a spark plug wrench.
(Taper seat: About 1/16 turn more)."

Cu saiba noua strangi la mana si apoi cu cheia inca jumatate sau 3/4 de tura. Daca saiba este presata (adica bujia a mai fost montata pe motor) strangi la mana pana se aseaza pe saiba, dupa care mai strangi 1/16 de tura.

Editat de gms245
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci colegu' ;) O bere virtuala de la mine.

 

 

Eu zic sa te intorci la treaba ta (care presupun ca e incest cu maica-ta, sora-ta, sau ceva de genul asta). Spor! ;)

Mama cata lipsa de minte duci...... daca tu asta faci nu e necesar sa incerci sa o pui si in carca altora. (nu mai intelege pr...u nici o gluma in zilele noastre, esti prea frustrat frate, relazxeazate)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici ai mai multe informatii: http://www.ngksparkplugs.com/techinfo/spark_plugs/installation.asp

 

"Tighten the spark plug finger tight until the gasket reaches the cylinder head, then tighten about 1/2-2/3 turn more with a spark plug wrench.

(Taper seat: About 1/16 turn more)."

 

Cu saiba noua strangi la mana si apoi cu cheia inca jumatate sau 3/4 de tura. Daca saiba este presata (adica bujia a mai fost montata pe motor) strangi la mana pana se aseaza pe saiba, dupa care mai strangi 1/16 de tura.

Aolei, ce le-ai potrivit. "Taper seat" inseamna scaun cu sanfren, cu muchia taiata oblic. La mine in manual scrie 1/2 tura bujie noua, 1/8 cu bujie reutilizata. Am aplicat regula asta si n-am avut nici o problema.

 

http://www.ngk.com/glossary/8/spark-plug/S

 

http://www.ngk-sparkplugs.jp/english/techinfo/qa/q18/index.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mama cata lipsa de minte duci...... daca tu asta faci nu e necesar sa incerci sa o pui si in carca altora. (nu mai intelege pr...u nici o gluma in zilele noastre, esti prea frustrat frate, relazxeazate)

 

Stai linistit ca nu ma pun la injurat cu tine. Gluma ar fi fost daca mai jos ai fi dat si un raspuns la intrebarea mea. Altfel se numeste mistocareala ieftina si bagare de seama. Parerea mea. Numai bine!

Editat de ahilepeleianul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aolei, ce le-ai potrivit. "Taper seat" inseamna scaun cu sanfren, cu muchia taiata oblic. La mine in manual scrie 1/2 tura bujie noua, 1/8 cu bujie reutilizata. Am aplicat regula asta si n-am avut nici o problema.

 

http://www.ngk.com/glossary/8/spark-plug/S

 

http://www.ngk-sparkplugs.jp/english/techinfo/qa/q18/index.html

 

Asa stiam si eu cum zici mai sus. Just checking. Multam. Si da, "taper" inseamna conic.

Editat de ahilepeleianul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai linistit ca nu ma pun la injurat cu tine. Gluma ar fi fost daca mai jos ai fi dat si un raspuns la intrebarea mea. Altfel se numeste mistocareala ieftina si bagare de seama. Parerea mea. Numai bine!

ce raspuns mai vrei man dupa ce ai primit deja 10 cu... un sfert de tura de cand se apropie de cand ..... orice si in functie daca e sau nu noua bujia..... deja aveai toate raspunsurile... dar cum sa ceri omului ce nu are.

 

S-a basit mireasa, pagini de teorie pentru stransul bujiei, vorbe din popor, sfaturi, metode, pareri. Mai bine discutati de oja si demachiant. Fii barbat, strange in plm bujia si gata.

Gluma cu un sfert de tura e foarte buna.

uite asta iti era raspunsul de la inceput si gata, doar nu era sa te apuci sa faci si parghie cu o ranga.

Si vad ca sunt destui totusi care inteleg si o gluma. Stima!

Editat de NeoZealot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce raspuns mai vrei man dupa ce ai primit deja 10 cu... un sfert de tura de cand se apropie de cand ..... orice si in functie daca e sau nu noua bujia..... deja aveai toate raspunsurile... dar cum sa ceri omului ce nu are.

 

uite asta iti era raspunsul de la inceput si gata, doar nu era sa te apuci sa faci si parghie cu o ranga.

Si vad ca sunt destui totusi care inteleg si o gluma. Stima!

 

A dracu' bujie cum baga zazanie :)) Si eu tot o gluma am facut cu tine, doar ca gluma mea a fost mai de la coada vacii. Sa fii sanatos!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a basit mireasa, pagini de teorie pentru stransul bujiei, vorbe din popor, sfaturi, metode, pareri. Mai bine discutati de oja si demachiant. Fii barbat, strange in plm bujia si gata.

Gluma cu un sfert de tura e foarte buna.

 

OFF: asta-i pe sistemu: "come on gay people, laugh...if you can take a dick, you can take a joke"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia-ti o cheie dinamometrica si ai scapat de tot balciul...stai cu orele pe forum fiecare cu parerea si experienta...sau rupi si tu 2-3 bujii ca noi restu si dupa aia sigur inveti cat sa stangi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acuma m-am uitat pe cutia unei bujii pe o aveam in casa, vad ca scrie 1/2 si 1/16. In manualul motorului chiar zice 1/8. Plm, cert e ca filetele is intacte, probabil am folosit 1/16 si am uitat.

Deci lamurit, da? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia-ti o cheie dinamometrica si ai scapat de tot balciul...stai cu orele pe forum fiecare cu parerea si experienta...sau rupi si tu 2-3 bujii ca noi restu si dupa aia sigur inveti cat sa stangi

 

Nu ai cum sa rupi o bujie, o rupi doar daca o strangi ca ghiolbanul sau daca incerci sa desfaci o bujie stransa de un ghiolban.

 

Bujia e o piesa pe care o scoti frecvent, nu ai de ce sa cari dinamometrica dupa tine cand exista indicatii clare despre cat se strange.

In plus, fiecare motociclet vine cu o trusa de scule in care e si o cheie de bujii - dinamometrica nu vine din pacate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sau daca e fake :) cred ca de aici apar majoritatea problemelor cu bujiile rupte in motor.

Urmatorul topic, cum scot bujie rupta din motor :crack:

Va mananca ca pe zambilica pe unii dintre voi, n-ai mah 50 lei sa mergi la un mecanic, scapi si de stres si viitoarele probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite nu am stat niciodata sa ma gandesc la asta.

stiu ca exista cazuri de bujii rupte dar.. ma gandesc ca trebuie sa te straduiesti un pic.

adica... nu se rupe cu una cu doua.

in cazul meu cheia e prea scurta (sau muncesc in plus 5 minute sa dau jos 2 capace ornamentale ceea ce nu fac... de lene) si trag de ea in unghi aiurea ... nu am rupt inca niciuna.

se strange "tare" fara a exagera.

cateodata mai pun coper paste pe filet.

in cazul meu cu dinamometrica nu as putea. tubul de bujii de 18 nu prea incape in gaura.

la un cbr 900 ceva rr ieri de ex... pai abia am scos bujiile si la montaj la fel greu ca draqu... daca mai era si o cheie dinamometrica (de obicei mai marisoare) in poza ar fi fost si mai tragic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurele bujii rupte de care am auzit au fost la niste motoare diesel, dar alea sunt altfel de bujii.

Bujia nu se strange tare. O strangi cu cheia aia fara sa te intrebuintezi prea tare, nu sare de acolo. E preferabil sa fie motorul complet rece cand se face operatiunea.

Ce inseamna sa nu fi avut vreodata dacia. Ajungi sa intrebi pe forum cat sa strangi bujia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurele bujii rupte de care am auzit au fost la niste motoare diesel, dar alea sunt altfel de bujii.

Bujia nu se strange tare. O strangi cu cheia aia fara sa te intrebuintezi prea tare, nu sare de acolo. E preferabil sa fie motorul complet rece cand se face operatiunea.

Ce inseamna sa nu fi avut vreodata dacia. Ajungi sa intrebi pe forum cat sa strangi bujia.

La motoarele diesel este de preferat sa se scoata cu motorul cald si sa se monteze cu el rece...astfel eviti sa le rupi(motorul se dilata/contracta)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...