Sari la conținut

COMPARATIV ENDURO TOURING ADVENTURE


Postări Recomandate

Pana la urma GS ul a mers pe o reteta castigatoare. Un motociclist de peste 30 de ani, peste 1,75 si 80 kg normal ca isi doreste o motocicleta cat mai confortabila, ghidon lat, inalt si apropiat de trunchi, spatele drept si o buna vizibilitate asupra traficului, cuplu zdravan, posibilitatea de a cara bagaje, manevrabilitate foarte buna, suspensii elastice si cu cursa lunga. Japo nu prea au luat in serios aspectele astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 65
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In afara de masivitate si kg,ar trebui sa se gandeasca si la consum....daca comparam cu SUV nou, nu prea e bine.(un SUV mai micut are un consum intre 4 si 6l/100km combinat)

Editat de Hosszu Toll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevarat. Cumparatorul de "enduro-touring" din ziua de azi va alege mobra cu injectie, ABS, controlul tractiunii, cruise control, manere incalzite, suspensie electronica si cat mai multe moduri de rulare (rain, sport, etc) in defavoarea mobrei mai simple si mai robuste.

 

care ar fi aia mihai?

motocicleta aia simpla si robusta, aia care are doar demaror si sa aiba o sa confortabila pentru drumurile lungi? ceva care sa mearga in siberia si mongolia?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma GS ul a mers pe o reteta castigatoare. Un motociclist de peste 30 de ani, peste 1,75 si 80 kg normal ca isi doreste o motocicleta cat mai confortabila, ghidon lat, inalt si apropiat de trunchi, spatele drept si o buna vizibilitate asupra traficului, cuplu zdravan, posibilitatea de a cara bagaje, manevrabilitate foarte buna, suspensii elastice si cu cursa lunga. Japo nu prea au luat in serios aspectele astea.

Corect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

care ar fi aia mihai?

motocicleta aia simpla si robusta, aia care are doar demaror si sa aiba o sa confortabila pentru drumurile lungi? ceva care sa mearga in siberia si mongolia?

 

Demaror? Complicat. Kick si nema baterie.

XT600? XR600? DR600? De pe vremea cand s-a inventat notiunea de enduro-touring hobby. Ca enduro-touring profi, sa ne fie cu iertare, il faceau nemtii in al doilea razboi mondial.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma GS ul a mers pe o reteta castigatoare. Un motociclist de peste 30 de ani, peste 1,75 si 80 kg normal ca isi doreste o motocicleta cat mai confortabila, ghidon lat, inalt si apropiat de trunchi, spatele drept si o buna vizibilitate asupra traficului, cuplu zdravan, posibilitatea de a cara bagaje, manevrabilitate foarte buna, suspensii elastice si cu cursa lunga. Japo nu prea au luat in serios aspectele astea.

Absolut corect.

 

Japo a neglijat in ultima perioada ceea ce neamtul a exploatat cuminte si calculat asa cum e rasa lui. Pun pariu ca a analizat si modelele consacrate ale marcilor japoneze cand a decis unde ar trebui sa investeasca.

 

@... Paralela cu SUV-ul nu mi se pare inspirata deloc, diferentele-s prea mari intre motivele pentru care se aleg tourerele la moto si SUV-urile la categoria bidoane (vs. conserve).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Deci ce inseamna, pentru tine si pentru Harea, "enduro-touring"?

Si nu uitati ca mobre precum XT, DR, XR, LC4, Pegaso sunt si ele "enduro-touring". Cam de la asta a plecat conceptul: monocilindru de 600.

Pai abia astea sunt cu adevarat adventure/enduro-touring. La care s-ar mai adauga, la clasa mare ST 750, AT (care si-au dovedit din plin calitatile de enduro-tourere, de-a lungul timpului) si GS 800. Toate celelalte, produse in ultimii ani, cu motoare de 1000+cmc, 240-260kg, roata de 19 si pline de electronica, nu mai au nici o legatura cu enduro- touringul. Sunt marketing si atat.... ca clasa se plaseaza intre enduro-touringurile veritabile si touring-urile/sport-touring-urile autentice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai abia astea sunt cu adevarat adventure/enduro-touring. La care s-ar mai adauga, la clasa mare ST 750, AT (care si-au dovedit din plin calitatile de enduro-tourere, de-a lungul timpului) si GS 800. Toate celelalte, produse in ultimii ani, cu motoare de 1000+cmc, 240-260kg, roata de 19 si pline de electronica, nu mai au nici o legatura cu enduro- touringul. Sunt marketing si atat.... ca clasa se plaseaza intre enduro-touringurile veritabile si touring-urile/sport-touring-urile autentice.

 

 

In primul rand ai uitat KTM-ul 9X0.

 

In al doilea rand ST750 si AT au greutatea cam cat un GS1200 fara apa. E adevarat ca roata de 21 e un mare plus. Cat despre fobia unora relativ la electronica imi aduce aminte de "soferii adevarati" de dacie care spuneau ca servodirectia te omoara intrucat nu mai simti drumul si o sa sari de pe sosea. Acum vad ca si electrostarterul este super tehnologie care nu are ce cauta pe o mobra de adventure nu mai vorbesc despre baterie [zici ca e nanotehnologie]

 

Sa nu ma intelegi gresit nu sunt un fan al clasei 1200, ba chiar ma bate gandul sa trec de la GS-ul de 800 la ceva mai usor si mai monocilindru probabil.

 

Referitor la monocilindrele lui Andrei as vrea sa vad pe cineva mergand pe un XR 10 ore pe zi timp de o luna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand ai uitat KTM-ul 9X0.

 

In al doilea rand ST750 si AT au greutatea cam cat un GS1200 fara apa. E adevarat ca roata de 21 e un mare plus. Cat despre fobia unora relativ la electronica imi aduce aminte de "soferii adevarati" de dacie care spuneau ca servodirectia te omoara intrucat nu mai simti drumul si o sa sari de pe sosea. Acum vad ca si electrostarterul este super tehnologie care nu are ce cauta pe o mobra de adventure nu mai vorbesc despre baterie [zici ca e nanotehnologie]

 

Sa nu ma intelegi gresit nu sunt un fan al clasei 1200, ba chiar ma bate gandul sa trec de la GS-ul de 800 la ceva mai usor si mai monocilindru probabil.

 

Referitor la monocilindrele lui Andrei as vrea sa vad pe cineva mergand pe un XR 10 ore pe zi timp de o luna.

Da, am uitat KTM 9x0. Scuze.

Dupa umila mea parere, GS1200, ST1200, KTM 1150 nu stau in aceiasi categorie cu AT si ST750. Asa cum spuneam, astea sunt o categorie in sine, situata undeva intre enduro-turingurile veritabile, cu reale valente enduro si touringurile orientate 100% on road. AT si ST750 au derivat din motocicletele de rally raid si au fost gandite din start pentru parful si nisipurile Africii, nu pentru trecatorile impecabil asfaltate ale Alpilor .

 

Nu este vorba de fobie de electronica, ci de putin realism si de adaptare la niste conditii concrete de exploatare a motocicletei. Daca as trai la Paris, Viena, etc, probabil nu as avea nici o retinere fata de injectie, electronica, etc. In realitatea dura, insa, traiesc intr-un oras de provincie, in Romania, unde nici nu poate fi vorba de service-uri specializate. Abia daca gasesti un mecanic, care sa iti rezolve problemele mai complicate. In aceste conditii, o motocicleta burdusita de electronica, extrem de pretentioasa in ceea ce priveste intervalele de revizie, mentenanta si servisarea, nu este o alegere fezabila pentru mine. O motocicleta simpla, usor de intretinut, care poate fi reparata in parcare, este alegerea logica. Ah, da.. si neaparat sa fie monocilindru. Sunt un fan al monocilindrilor.

 

Pai pe monocilindrii ca XR, XT, DR, WR, etc se fac ture de mii de km. Este plin advrider de topicuri despre astfel de ture. Drept este ca iti cam tabacesc fundul, dar este chestie de obisnuinta.

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat despre fobia unora relativ la electronica imi aduce aminte de "soferii adevarati" de dacie care spuneau ca servodirectia te omoara intrucat nu mai simti drumul si o sa sari de pe sosea. Acum vad ca si electrostarterul este super tehnologie care nu are ce cauta pe o mobra de adventure nu mai vorbesc despre baterie [zici ca e nanotehnologie]

 

Referitor la monocilindrele lui Andrei as vrea sa vad pe cineva mergand pe un XR 10 ore pe zi timp de o luna.

 

Asta mai lipseste pe mobre, servodirectie. :laugh: Eventual sub forma de roti ajutatoare care se inclina cu tot cu mobra in curbe.

Nu a zis nimeni ca electrostarterul e super tehnologie. Dar lipsa lui si lipsa bateriei inseamna greutate mai mica si instalatie electrica mai simpla. Mai putine componente care se pot strica si mai putine locuri unde sa apara un scurt care sa puna mobra pe butuci.

 

Parca mai deunazi ziceai ca te tenteaza alde WR250 si KTM 390, acuma zici ca XR (650 probabil) nu e bun de enduro-touring? Cu saua se rezolva relativ usor, iar vantul nu e o problema daca ai timp berechet si nu-ti propui sa mergi mai tare de 80 - 90.

 

 

In realitatea dura, insa, traiesc intr-un oras de provincie, in Romania, unde nici nu poate fi vorba de service-uri specializate. Abia daca gasesti un mecanic, care sa iti rezolve problemele mai complicate. In aceste conditii, o motocicleta burdusita de electronica, extrem de pretentioasa in ceea ce priveste intervalele de revizie, mentenanta si servisarea, nu este o alegere fezabila pentru mine.

 

De acord. Aceeasi situatie fiind valabila si cand esti pe drum, altundeva decat in Europa de Vest.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la monocilindrele lui Andrei as vrea sa vad pe cineva mergand pe un XR 10 ore pe zi timp de o luna.

 

Chiar! Sa-mi iau un WR250R pt asa ceva? Poti sa mergi 10 ore intr-o zi si sa parcurgi 50 km...., bine, nu o luna....

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta mai lipseste pe mobre, servodirectie. :laugh: Eventual sub forma de roti ajutatoare care se inclina cu tot cu mobra in curbe.

Nu a zis nimeni ca electrostarterul e super tehnologie. Dar lipsa lui si lipsa bateriei inseamna greutate mai mica si instalatie electrica mai simpla. Mai putine componente care se pot strica si mai putine locuri unde sa apara un scurt care sa puna mobra pe butuci.

 

Parca mai deunazi ziceai ca te tenteaza alde WR250 si KTM 390, acuma zici ca XR (650 probabil) nu e bun de enduro-touring? Cu saua se rezolva relativ usor, iar vantul nu e o problema daca ai timp berechet si nu-ti propui sa mergi mai tare de 80 - 90.

 

 

 

De acord. Aceeasi situatie fiind valabila si cand esti pe drum, altundeva decat in Europa de Vest.

Aia cu servodirecția era o comparație între mentalitați. Credeam că vă prindeți. Cel mai greu lucru de schimbat este mentalitatea (prejudecata) omului.

Am spus si susțin ca mă tenteaza cele 2. Cu WR-ul m-am dat iar despre propulsorul de la KTM am citit. Este vorba despre vibrații. XR-ul vibreaza rău de tot, ca si KTM-ul 640. Celelalte 2 mult mai puțin. Știți voi contragreutațile de pe arbore.

Și ca să fiu un pic rău, chestia cu mai puține piese înseamnă șanse mai mici să se strice ceva, ma face să cred că aveți voi mobre nefiabile. Eu nu am avut vreodată probleme cu injecția sau cu electronica. Nu am avut probleme in general, deci cumva raționamentul vostru sună neconvingător pt mine.

Câti dintre voi conduceți masini fără injecție? De câte ori a crăpat injecția la mașină? De ce ar crăpa la mobră?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aia cu servodirecția era o comparație între mentalitați. Credeam că vă prindeți. Cel mai greu lucru de schimbat este mentalitatea (prejudecata) omului.

Am spus si susțin ca mă tenteaza cele 2. Cu WR-ul m-am dat iar despre propulsorul de la KTM am citit. Este vorba despre vibrații. XR-ul vibreaza rău de tot, ca si KTM-ul 640. Celelalte 2 mult mai puțin. Știți voi contragreutațile de pe arbore.

Și ca să fiu un pic rău, chestia cu mai puține piese înseamnă șanse mai mici să se strice ceva, ma face să cred că aveți voi mobre nefiabile. Eu nu am avut vreodată probleme cu injecția sau cu electronica. Nu am avut probleme in general, deci cumva raționamentul vostru sună neconvingător pt mine.

Câti dintre voi conduceți masini fără injecție? De câte ori a crăpat injecția la mașină? De ce ar crăpa la mobră?

 

Aia cu servodirectia era o gluma. Din pacate, o gluma amara, pentru ca nu m-ar mira ca in viitorul apropiat sa apara un sistem care sa iti zica cand si cat sa te inclini pe curbe.

 

Mobre nefiabile nu, vechi cu siguranta. Mobrele vechi au avantajele lor, iar fiabilitatea dovedita de-a lungul timpului este unul dintre ele. Faptul ca tu sau eu nu am avut probleme cu subansamblul x sau mobra y, nu inseamna ca mobrele respective sunt fiabile. Intra pe subforumul de 950 / 990, sa vezi cati se jura ca "nu au avut probleme". Si daca imi mai permiti o gluma, cu injectia si cu electronica nu am avut nici eu probleme la Supertenere :laugh:

 

S-ar putea sa fie un mit urban sau sa ma insel eu, dar injectia nu prea se impaca cu benzina proasta si foarte proasta. Iar sa presupui ca o piesa "nu se strica", mai ales dupa trecerea anilor si intr-un regim sustinut de exploatare, e o presupunere pe care eu nu sunt pregatit sa o fac.

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...