Sari la conținut

Riding My bike in UK(transport/inscris/drumuri/legi etc)


nervOptik
 Share

Postări Recomandate

Salut,

Poate ma poate ajuta cineva cu o informatie ...

Vreau sa imi aduc mobra in UK. Nu vreau sa o inmatriculez aici, nici nu pot la cat de modificata e, insa ma intereseaza daca are itp si asigurare facuta in romania, daca pot circula cu ea aici fara alte probleme.

Stiu ca asigurarea este valabila in tot UE, Teoretic ar trebui sa pot merge cu ea aici, insa nu stiu daca doar cateva luni, sau e valabila pana expira?

Deasemenea chiar daca itp este valabil, aici in UK mai trebuie sa merg la MOT (echivalent itp, doar ca aici se face anual)?

Daca lucreaza cineva in domeniu asigurari/itp si poate sa-mi ofere raspuns clar ... apreciez.

 

Multam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 262
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

te-ai mutat definitiv?

 

asigurarea e valabila insa cat timp ai voie sa circuli cu un vehicol inmatriculat in alta tara tine de legislatie, adica nu intrebi unde si pe cine trebuie

 

1 esti rezident UK? daca da orice legi ar avea ti se aplica si tie,

2 nu esti rezident , mergi cat doresti tu cu ce doresti, sa ai asigurare.. ITP-ul nu-l poti face decat in Romania, dar nici ei n-au cum sa verifice daca-i expirat.. print ftw :)

 

tu ai o problema in plus cu motocicleta aia, o sa te opreasca toti curcanii care te vad

 

recomand sa iei ceva de pe acolo ca au preturi senzationale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal..imi spusese o cunostinta ce este de mai multa vreme in UK ca poti circula maxim 1 an cu nr. de Ro...un alt biker de pe forum a tinut neaparat sa-si aduca mobra in UK si a depasit un an de cand are mobra acolo si zicea ca nu a avut nici un fel de problema desi scorurile sunt piperate.(dar el are mobra pe firma parca)

 

Bafta si sa ne vedem motorizati si prin UK ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Dexter, merci, dar sunt pe telefon si nu am gasit mare lucru, stiam ca si aici pe forum era o sectiune de diaspora dar nu o gasesc.

 

@bec ... Da, muncesc aici. Treaba e in felul urmator ... o masina imi pot permite insa insurance-ul e undeva la 50£/luna ... Plus alte taxe rotax, gen rovignieta ... Iar motoretle sunt extraordinar de scumpe. Daca se gasesc masini de 15 ani la 500 de lire, motoarele de 10-15 ani sunt in jur de 2000 £. Nu-mi pot permite acum, si cu cat e capacitatea mai mare cu atat sunt taxele si asigurarea mai mare.

Prefer sa o aduc pe TIR inmatriculata pe RO si sa circul asa cu ea.

Da sunt rezident, dar politia nu trebuie sa stie asta ... Nu imi preschimb permisul cu unul de UK, si zic ca sunt turist ... care e problema?

Da, mobra e modificata, dar e omologata asa pe romania, nu cred ca ei ar avea ceva de comentat ... Sunt foarte multe artizanale aici ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Da sunt rezident, dar politia nu trebuie sa stie asta ... Nu imi preschimb permisul cu unul de UK, si zic ca sunt turist ... care e problema?

.

Nu stiu cum e in UK , insa in Germania , dupa 6 luni de rezidenta esti obligat sa iti schimbi permisul.

13 euro la control (vaz si auz) si 25 euro poze plus permis.

Aici nu ai cum sa ii minti pentru ca au acces la orice informatie si asta din masina politiei.

Se uita de cat timp esti inregistrat cu numar de identificare la primarie si te prinde . Bine , prima data ii poti minti ca nu ai stiut si iti da un avertisment. Dar ce te faci a doua oara ?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7. Temporary imports

You can usually use a vehicle displaying non-UK number plates without needing to tax or register it in the UK if all of the following apply:

  • you’re visiting the UK and don’t plan to live here
  • you only use the vehicle up to 6 months in a 12-month period (1 single visit, or several shorter visits adding up to a 6-month period)
  • the vehicle is registered and taxed in its home country

You must tax and register your vehicle in the UK straight away if you become a resident in the UK or your stay is longer than 6 months.

 

Pe scurt, ce am scris mai sus: poti merge maxim 6 luni intr-un an, cu ea inmatriculata, inregistrata si verificata in tara de origine (sa ai dovezi la tine), dar:

1 - politia o sa te tot opreasca pt controale

2 - tu le poti zice ca nu esti rezident, ei la fel de usor pot verifica de cate ori ai fost oprit si la ce intervale de timp (daca te opreste un politist, va face un raport in care iti apare numele, numarul, etc, iar apoi daca te opreste altul peste 6 luni, poate vedea faptul ca ai mai fost oprit si asa te poate prinde)

 

Daca nu te opreste politia, cu atat mai bine. Daca te opreste, zi-le ca vii in vizite scurte de 1-2 saptamani odata la cateva luni, ca sa nu banuiasca ca ai avut sedere neintrerupta acolo si sa nu aiba motiv sa-ti suspende mobra.

 

PS: iti pot lua mobra daca te prind cu magarii, asa ca mergi si tu pe neve :)

 

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda ... nu pot. Am deja National Insurance Number ... cont la banca si adresa ... Sunt ca si de-al lor. N-o sa mearga.

Adica e deajuns o data sa ma verifice si stie ca am venit in uk ca sa stau ...

 

Multam @brokenmonkey!

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai mobra cu motor mare, te costa asigurarea prea mult sa se merite. Chiar nu te-ai impaca cu un cbf125 pt commuting in oras sau atat timp cat nu intri pe motorway sau carriageway prea mult?

Ca idee, asigurarea cea mai ieftina, cu 0 ani NCB si permis de 3 ani, te costa £200. Plus consumul de 100 mpg, e mai ieftin decat cu transportul in comun, chiar daca iti faci monthly pass.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am calculat la ncb 0 si 6 ani experienta pt un zxr de 600 ce l-am gasit ieftin aici ... Iese cam 400£/ an. Nu ar fi chiar mult

Cred ca-mi iau ceva de 500cc ... Si asa e foarte mare diferenta de la ce am eu ... mai jos de 500, nu are rost.

 

Inafara de insurance ce taxe mai sunt de plata? Ai idee? Rotax?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In afara de asigurare, mai ai de platit road tax-ul. Ala il poti plati pe net sau la posta. E £17 pe an. Si iti mai trebuie MOT valabil, care variaza ca pret, intre £20-£85.

Daca iti aduci mobra, mai adaugi cam £90 inmatricularea, daca nu ma insel. Momentan sunt la un gratar si nu pot verifica sigur, dar oricum e mai ieftin decat sa-ti iei mobra 9, daca zici ca asigurarea e doar £400. Credeam ca o sa fie mai scumpa asigurarea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mobra n-o pot aduce aici ... e prea modificata ca sa mi-o inmatriculeze usor. Ma mai gandesc ... Vad eu.

Multam fain pentru timpul pierdut aici si distractie placuta la gratar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze, m-au luat aburii, am uitat ca o ai modificata. Da, intr-adevar, nu poti s-o inmatriculezi aici, decat daca pui inapoi pe ea originalele. Ma refer la evacuare si carene.

Poti sa te gandesti si la ceva de 250, daca te prinde ca statura. Ninjaleturile sunt destul de indragite aici. GS500-uri sau CB500-uri mai greu gasesti aici, si care sunt la vanzare, e ruleta ruseasca cu ele, motiv pt care sunt mai ieftine.

Dar daca esti mecanic impatimit, nu ai mare grija aici. Cultura e fixata pe cilindree mici si din punct de vedere a costurilor de intretinere. La serviceul cel mai prestigios unde stau eu, un schimb de lei spre exemplu, costa cat un plin la benzinarie.

Din ce am vazut pe piata, gasesti relativ ieftine Bandituri si Horneturi din 2002-2005 aici. Chiar si CBF500-uri cu ABS.

Depinde de nevoile tale, dar ca idee, daca nu te gandesti doar la costuri si autonomie (deci daca nu-ti surade ceva de 125, chiar si scutere - Honda PCX125 au autonomie incredibila, cu sistem start/stop) cauta ceva care sa faca fata umiditatii de aici din punct de vedere al sistemului electric si al sasiului. Mare dusman e ploaia aici, care aduce cu ea rugina si moartea sistemelor electrice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze, m-au luat aburii, am uitat ca o ai modificata. Da, intr-adevar, nu poti s-o inmatriculezi aici, decat daca pui inapoi pe ea originalele. Ma refer la evacuare si carene.

Poti sa te gandesti si la ceva de 250, daca te prinde ca statura. Ninjaleturile sunt destul de indragite aici. GS500-uri sau CB500-uri mai greu gasesti aici, si care sunt la vanzare, e ruleta ruseasca cu ele, motiv pt care sunt mai ieftine.

Dar daca esti mecanic impatimit, nu ai mare grija aici. Cultura e fixata pe cilindree mici si din punct de vedere a costurilor de intretinere. La serviceul cel mai prestigios unde stau eu, un schimb de lei spre exemplu, costa cat un plin la benzinarie.

Din ce am vazut pe piata, gasesti relativ ieftine Bandituri si Horneturi din 2002-2005 aici. Chiar si CBF500-uri cu ABS.

Depinde de nevoile tale, dar ca idee, daca nu te gandesti doar la costuri si autonomie (deci daca nu-ti surade ceva de 125, chiar si scutere - Honda PCX125 au autonomie incredibila, cu sistem start/stop) cauta ceva care sa faca fata umiditatii de aici din punct de vedere al sistemului electric si al sasiului. Mare dusman e ploaia aici, care aduce cu ea rugina si moartea sistemelor electrice.

Cultura motp "in the UK" nu e fixata pe cilindree mica, e cultura moto! E diferenta de mentalitate, nu rade nimeni de tine daca ai motor de 125, 250 etc. Gandeste-te ca doar Triumph vinde 50 000 de unitati pe an in UK si 40% din motocicletele sport vandute Europa sunt in UK. E cea mai mare piata europeana.

Un om normal isi cumpara motocicleta in functie de nevoi. Tu crezi ca oamenii isi iau sportive sa se dea mari? Aici lumea se duce la track days, eu locuiesc intr-o zona unde la distanta de jumatate de ora pot sa gasesc 4 race tracks. Oamenii care fac naveta pe distante lungi si folosesc autostrazile, aia au motoare mari dar in rest, navetistii au motoare mici si economice.

 

Road tax nu e tot una cu Rotax. Road tax e taxa de drum in functie de cilindree. Pentru un motor de pana in 125cc e 17 GBP pe an restul cam asa:

-pana in 400cc = 38 gbp

-pana in 600cc=58 gbp

-peste 600cc= 80gbp

 

apoi Rotax e firma austriaca producatoare de motoare de toate felurile....

 

Asigurarea depinde de vechimea motocicletei, cilindree, vechimea permisului si zona de resendinta plus no claim bonus. In zona mea asigurarea pentru CB500 e 50 lire pe an iar pentru un Blackbird e 750 lire pe an, presupun ca in Londra e mai scump.

Taxa de inregistrare a motorului e 55GBP dar daca o aduci din Romania mai pui MOT si road tax plus asigurare care se face initial pe VIN (numarul de pe cadru) . Asigurarea pe VIN e mai scumpa decat cea normala, partea buna e ca ai 14 zile sa o anulezi , sa-ti recuperezi banii si sa faci alta bazata pe numarul de inmatriculare de UK.

 

 

Eu am gasit ca preturile la motociclete sunt mult mai bune decat in Romania, mult!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze, m-au luat aburii, am uitat ca o ai modificata. Da, intr-adevar, nu poti s-o inmatriculezi aici, decat daca pui inapoi pe ea originalele. Ma refer la evacuare si carene.

Poti sa te gandesti si la ceva de 250, daca te prinde ca statura. Ninjaleturile sunt destul de indragite aici. GS500-uri sau CB500-uri mai greu gasesti aici, si care sunt la vanzare, e ruleta ruseasca cu ele, motiv pt care sunt mai ieftine.

Dar daca esti mecanic impatimit, nu ai mare grija aici. Cultura e fixata pe cilindree mici si din punct de vedere a costurilor de intretinere. La serviceul cel mai prestigios unde stau eu, un schimb de lei spre exemplu, costa cat un plin la benzinarie.

Din ce am vazut pe piata, gasesti relativ ieftine Bandituri si Horneturi din 2002-2005 aici. Chiar si CBF500-uri cu ABS.

Depinde de nevoile tale, dar ca idee, daca nu te gandesti doar la costuri si autonomie (deci daca nu-ti surade ceva de 125, chiar si scutere - Honda PCX125 au autonomie incredibila, cu sistem start/stop) cauta ceva care sa faca fata umiditatii de aici din punct de vedere al sistemului electric si al sasiului. Mare dusman e ploaia aici, care aduce cu ea rugina si moartea sistemelor electrice.

nu prea vreau sub 500 ca sunt maricel si in plus nu o iau doar pentru commuting ...

Am cautat si eu Banditi ... din pacate unul de prin 2000 nu-l gasesti sub 1000£, chiar acum cautam pe autotrader.co.uk

Incerc sa ma orientez spre un Aprilia Pegaso, ca de un F650 din 98 nu pot sa ma apropii, desi au acelasi motor (rotax ... doamna Luiza, multumesc de corectare a fost un typo, am vrut sa zic roadtax, nu sunt venit cu pluta pe tamisa)

Nu stiu ce sa zic, oricum pana spre mai -iunie nu o sa ma vad posesor de mobra aici.

Voi v-ati schimbat permisul cu cel de UK ? Este mai convenabil pentru inusarance? sau de ce ?

Merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

You can drive in Great Britain on a full, valid driving licence from another EU country until you’re 70, or for 3 years after becoming resident in Great Britain, whichever is longer.

stiu asta, insa am auzit povesti ca ar fi insurance mai scump ?

sau poate era ... inainte de 1 ianuarie 2014 poate?

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai simplu e sa faci un quote online si sa compari. Nevasta zice ca e mai scump cu permis de EU, dar nu cu mult. Ori dai cateva lire in plus pe luna pe asigurare facuta cu permis de EU, ori platesti taxa de preschimbare si platesti mai putin pe asigurare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai simplu e sa faci un quote online si sa compari. Nevasta zice ca e mai scump cu permis de EU, dar nu cu mult. Ori dai cateva lire in plus pe luna pe asigurare facuta cu permis de EU, ori platesti taxa de preschimbare si platesti mai putin pe asigurare.

multumesc si tie si doamnei pentru ajutor. seara placuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu te grabi la rapciuge, abia a inceput sezonul, mai strangi o luna-2 si iei ceva decent, asigurarea nu tre s-o platesti pe tot anul din prima

 

e adevarat ca nu gasesti ieftinatati grave dar de la 2k in sus apar mobre de luat in seama

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vrei sa mergi pnv,merge si cu nr/asig de Ro(stiu bikeri cu nr de Ro care stau aici de citiva ani,fara probleme)....asta,pina se prind militienii....

altfel,daca esti rezident,ar trebui inscris aici.

eu mi l-am vindut acasa si am luat alt motor aici.la motor de 1340cc asig e in jur de 350lire cu NCB 5 ani.

Editat de TheFatBob
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ,si eu mi-am adus motoru din Ro si am fost oprit deja de doua ori Bine...aveam lampa din spate Sparta ca m-a lovit unu cu masina da am intrebat militianu si a spus ca pot circula maxim 6 luni si dupa trebuie sa o scot din uk 6 luni Asta doar daca te inregistreaza in system Daca nu poti circula mult si bine Si daca te opresc si iti gasesc nereguli la mobra poti sa iti faci Mot aici fara probleme Numai bine Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un om normal isi cumpara motocicleta in functie de nevoi.

 

Corect! Asta daca nu e un teribilist... indiferent de varsta.

 

Unde ai gasit moto 'mult mai ieftine decat in Ro' ?

 

 

 

NB: Felicitari pentru arta ta! Ma bucur ca te-am descoperit acum. (dupa amiaza ma uit pe indelete :) )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...