Sari la conținut

Yamaha Dragstar 250 cc motorul moare cand e cald.


Postări Recomandate

Salut din nou,

Am verificat bujiile si dau scanteie. Una dintre bujii era inegrita, cealalta arata bine, am decis sa le inlocuiesc pe amandoua totusi. Azi motorul n-a mai vrut sa stea pornit fara soc (nici cu bujiile noi, nici cu cele vechi), relantiul varia destul de mult, avea momente cand se tura relativ tare si se observa ca merge oarecum intrerupt. Chiar si cu socul tras cum atingeam acceleratia, murea. Nu se simtea miros de benzina, si am observat o chestie care nu stiu daca e normala sau nu. Cilindrul din spate s-a incins destul de tare, doar pe partea dreapta, in timp ce partea stanga si cilindru din fata erau reci. Am gasit un manual de service si urmeaza sa imi fac timp sa ma ocup de partea de alimentare. Oare sa fie problema doar mizeria din carburator sau e ceva mai grav?

Multumesc.

Editat de thechaotik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai verifica o chestie: lasa motorul sa mearga, asa cum merge el, cu soc, prost, nu conteaza... cat sa se incalzeasca. Cand s-a incalzit bine opreste-l, scoate bujiile si verifica atunci scanteia, "la cald". Caz in care e posibil sa fie de vina bobinele, dar pana acolo mai ai carburatorul.

Important e si unde/cum da scanteia bujia... daca e prea slaba scanteia nu e bine.

Cum am mai zis, verifica totusi cuiul ponto si nivelul la carburator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Odata ce sta doar cu soc tras tind sa cred ca are mizerie in carburator. Daca doar un cilindru din cei doi merge e posibil fie sa iti piarda scanteia pe undeva fie sa o bobina sa nu iti mai dea scanateie.

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am impresia ca ne batem gura de pomana:

 

@chaotik

1) Verifica alimentarea, ti-am spus cum

 

2) Dai jos carbul, intinzi o carpa alba pe masa, il desfaci pe indelete, cureti, desfunzi (including tubul emulsor, surubul de reglaj al amestecului. etc)

 

3) faci, spui ce ai facut si cum merge si trecem la pasii urmatori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

M-am apucat ieri dupa-masa la demontat, am dat jos rezervorul, am desfacut robinetul, ale carui site erau curate asa ca am decis sa demontez si carburatorul. Nu cred ca a mai fost desfacut de ani buni, abia l-am desfacut, cateva suruburi a trebuit sa le gauresc cu bormasina ca sa le scot. Membrana este in regula, nu are ciupituri, nu am gasit depuneri evidente nici in camera plutitorului nici in jiglere si nicaieri altundeva. Cuiul pontou pare sa se miste bine si nu prezinta semne vizibile de uzura ( aici trebuie sa mentionez ca este pentru prima data cand demontez un carburator si imi e greu sa-mi dau seama care piese ar trebui inlocuite). Am decis sa pun jiglerele si corpul carburatorului la inmuiat vreo 24 de ore in decarburor. Corpul carburatorului mai are cateva parti din plastic care nu le-am putut demonta, sau ma rog despre care in cartea de service nu scrie ca s-ar demonta. Intrebarea mea ar fi daca pot sa las corpul carboratorului in decarburor, sau ii vor fi afectate partile din plastic? In acest caz cum sugerati sa-l curat? Mentionez ca nu am compresor sa-l suflu. De asemenea, cuiul pontou are varf de cauciuc, pot sa-l curat cu decarburor? Membrana de asemenea as vrea sa o curat, pentru ca are pe ea cateva particule ca si de nisip, nu va fi afectata?

Imi cer scuze ca pun atatea intrebari, dar dupa cum spuneam nu am absolut niciun fel de experienta in mecanica.

Multumesc pentru rabdare si intelegere.

O seara buna!

P.S. Desfacand surubul de reglaj al amestecului, care se pare ca regleaza debitul benzinei (am citit ca pot fi de 2 tipuri, in functie de model, unul care regleaza debitul de aer si altul care regleaza debitul de benzina, va rog sa ma corectati daca gresesc) am observat ca era reglat la 3 si 1/4 rotatii fata de pozitia de strans maxim. Acuma eu pe unde am citit am vazut ca se recomanda efectuarea reglajului plecandu-se de la 1 si 1/2 rotatii, si se regleaza cam cu inca 1/2 sau 1 rotatie stanga sau dreapta. Deci, exista posibilitatea ca cineva sa se fi jucat cu surubul de reglaj aiurea, sau chiar asta sa fie setarea normala?

Editat de thechaotik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu baga nimic de cauciuc/plastic in decarburol, o sa le topeasca. Nu-mi dau seama la ce parti de plastic te referi...

Membrana si alte chestii din cauciuc curata-le cu putin detergent de vase si un burete. La mine cuiul ponto e din metal, dar nu are importanta... uzura lui se vede si se simte la mana, daca are sau nu santuri pe el. Daca se simt santuri, schimba-l.

Dupa ce il cureti, du-te la o vulcanizare si il sufla acolo.

Lasa reglajul in pace momentan, e ok asa cum e. Carburatorul e acelasi Mikuni pe toate modelele de 250, surubul de reglaj e pt benzina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

As vrea sa va intreb daca exista vreo metoda prin care as putea verifica nivelul combustibilului din camera plutitorului fara a monta carburatorul pe motocicleta? De asemenea cam cat de lung ar trebui sa fie furtunul cu care fac verificarea?

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alimentezi carburatorul in pozitie de montaj si furtunul sa fie cel putin inaltimea carburatorului conectat la baza paharului.

Este principiul vaselor comunicante,cat lichid ai in pahar atat va fi nivelul afisat pe furtun care este in pozitie verticala pe langa carburator

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Odata ce sta doar cu soc tras tind sa cred ca are mizerie in carburator. Daca doar un cilindru din cei doi merge e posibil fie sa iti piarda scanteia pe undeva fie sa o bobina sa nu iti mai dea scanateie.

 

Salut din nou,

Am verificat bujiile si dau scanteie. Una dintre bujii era inegrita, cealalta arata bine, am decis sa le inlocuiesc pe amandoua totusi. Azi motorul n-a mai vrut sa stea pornit fara soc (nici cu bujiile noi, nici cu cele vechi), relantiul varia destul de mult, avea momente cand se tura relativ tare si se observa ca merge oarecum intrerupt. Chiar si cu socul tras cum atingeam acceleratia, murea. Nu se simtea miros de benzina, si am observat o chestie care nu stiu daca e normala sau nu. Cilindrul din spate s-a incins destul de tare, doar pe partea dreapta, in timp ce partea stanga si cilindru din fata erau reci. Am gasit un manual de service si urmeaza sa imi fac timp sa ma ocup de partea de alimentare. Oare sa fie problema doar mizeria din carburator sau e ceva mai grav?

Multumesc.

Nu se alimenteaza!!!! daca ai filtru de benzina schimbal !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S. Desfacand surubul de reglaj al amestecului, care se pare ca regleaza debitul benzinei (am citit ca pot fi de 2 tipuri, in functie de model, unul care regleaza debitul de aer si altul care regleaza debitul de benzina, va rog sa ma corectati daca gresesc) am observat ca era reglat la 3 si 1/4 rotatii fata de pozitia de strans maxim. Acuma eu pe unde am citit am vazut ca se recomanda efectuarea reglajului plecandu-se de la 1 si 1/2 rotatii, si se regleaza cam cu inca 1/2 sau 1 rotatie stanga sau dreapta. Deci, exista posibilitatea ca cineva sa se fi jucat cu surubul de reglaj aiurea, sau chiar asta sa fie setarea normala?

 

Nu exista un standard global pentru carburatoare, fiecare carburator este setat in functie de motor, nu te ghida dupa ce ai auzit, citeste in manual ca scrie acolo. De ex. la shadow surubul de amestec benzina sta pe undeva la 3; 3,1/4.

Si eu am avut probleme cu alimentarea si ca si la a ta, filtrul lipsea. Acuma nu prea cred sa fie de la asta, singurul sfat care imi vine in minte e sa cureti bine, sa pui totul la loc, sa il reglez cum zice in manual si sa incerci.

Din cate am inteles ai un singur carburator care alimenteaza motorul. E cam ciudat ca un cilindru iti face figuri iar celalalt nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca la un drum mai lung mai face asa, ca o proba simpla, desfa buson de la rezervor si vezi daca isi revine. Poate trage vacuum in rezervor.

 

Oricum e dubios sa ai un singur carburator si o bujie buna si una neagra. Daca mai patesti asa cu bujii noi, mai ai alte probleme. Daca jocul la supape e prea mica poate sa-ti moare motorul la cald. Verifica si daca scanteie la ambele fise este la fel de puternica.

 

Daca montezi un filtru de benzina cu hartie, si motor nu are pompa de benzina , s-ar putea sa nu merge bine. Daca totul (rezervor, carburator) e curat, nici nu ar fi necesar asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut din nou,

Azi am reusit sa pun totul la loc, am curatat carburatorul, robinetul de benzina, furtunele, am pus bujii noi si benzina noua. Am pornit motocicleta si pare sa mearga bine, am si dat doar o tura scurta cu ea, pentru ca de entuziasm nu mi-am mai luat echipamentul. Maine sper sa am timp de o tura mai lunga si atunci am sa va pot spune mai multe despre cum se comporta. La prima vedere motorul pare sa traga mai bine, dar daca accelerez tare din relanti mai da cateodata o mica pocnitura pe esapament, ma gandesc ca poate e amestecul un pic prea bogat, in fine deocamdata ramane asa, maine am sa va dau mai multe detalii. Aici am sa pun un link, nici nu stiu daca e voie sau nu, dar il pun ca sa puteti sa vedeti cum merge si sa imi spuneti daca merge bine sau nu, cand o accelerez prima data se aude si pocnitura pe esapament.. https://www.facebook.com/photo.php?v=728356750535992&set=vb.100000850223847&type=2&theater

Multumesc.

Editat de thechaotik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu merge link-ul, fa video-ul public.

Pocniturile, zic eu, din nou, ca sunt din cauza nivelului prea mare.

Nivelul era in limitele normale azi cand l-am verificat cu carburatorul scos de pe motocicleta. Maine am sa dau filtrul de aer jos sa vad daca am loc sa verific nivelul si cu carburatorul montat. Am facut public video-ul, imi cer scuze pentru calitatea proasta, dar este filmat cu telefonul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suna bine, se accelereaza bine, scade turatia bine... din ce se aude in clip. Dar da, se aude o pocnitura... mai mergi cu ea si vezi cum se comporta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, se aude bine, mai trebuie reglat un pic amestecul.

Arata bine motorasul tau :rolleyes: .

Multumesc,

In carte scrie ca se regleaza la 2 - 5/8, la mine a fost reglat la 3 - 1/4, l-am lasat cum a fost, problema e ca surubul de reglaj e inaccesibil cu rezervorul montat, asa ca probabil va mai trece ceva vreme pana sa ma apuc de reglat amestecul.

 

Salut,

Revin cu un update. Motorul merge bine si trage bine, am iesit cu el duminica la o plimbare mai lunga si totul a fost ok. Mai trebuie reglat putin amestecul, care este putin prea bogat, dar asta o voi face in viitorul apropiat.

Vreau sa va multumesc cu aceasta ocazie tuturor celor care mi-ati raspuns si m-ati ajutat sa rezolv problema motocicletei mele.

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Salut, am sa reinviu acest topic cu o alta problema. Duminica trecuta in timp ce ma reintorceam de la o intrunire moto, pe un drum extrem de denivelat la un moment dat motorul a inceput sa se comporte ca si cand ar fi ramas fara benzina. Am oprit gandindu-ma ca poate se blocase rollover valve si am vid in rezervor (am mai patit asta cu alta ocazie), dar nu era vid in rezervor. Motorul pornea mergea bine dupa 4-500 de metri murea. De fiecare data cand trageam ambreiajul imi murea motorul. La un moment dat motorul a inceput sa nu mai mearga rotund si sa pocneasca tobele in mers. Am mers asa cu ea vreo 20 de km pana acasa, presupunand ca are carburatorul infundat. Ajuns acasa am curatat carburatorul, pompa de benzina, furtunele de alimentare. Motorul nu mergea rotund de loc, am scos bujiile, am verificat scanteia. Scanteia este albastra, pare in regula am verificat/curatat conectorii, am pus totul la loc. Am pornit motorul, a mers bine cam un km, s-a oprit in mers si n-am mai putut sa-l pornesc. Dupa 2-3 minute a pornit si am ajuns acasa. Am luat manualul de service si m-am apucat la verificat rezistentele la bobinele de inductie, sunt ok. Ajuns la releul "relay assy(diode)" asa scrie in cartea service, nu stiu cum ii zice in romana, am urmat procedura de verificare din manual si astfel trebuia scot mufa cu 12 fire din releu si sa verific continuitatea pe 3 contacte, urmand ca in anumite combinatii sa am continuitate, in altele nu. Problema este ca nu am continuitate deloc pe niciun contact. Poate un releu de acest tip sa dea aceste simptome, daca este defect? Codul releului este 5JX-81950-00.

Editat de thechaotik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faci tu o smecherie la ansamblul ala de relee de nu-ti da nimic. Ai filtru de benzina ca nu ai mentionat?

Sa inteleg ca atunci cand vrei sa shimbi vitezele si tragi de ambreiaj moare motorul?

Nu am filtru de benzina, motocicleta nu este dotata cu filtru, am incercat sa pun unul aftermarket, dar nu prea trecea benzina prin el asa ca l-am dat jos. Da, motorul moare cand vreau sa schimb vitezele, dar problema apare aleator.

Editat de thechaotik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...