JohnnyB Postat Aprilie 30, 2014 Share Postat Aprilie 30, 2014 Salut! Am si eu o intrebare.Este vreo problema daca in momentul in care pun contactul apas butonul rosu ,pleaca pompa de benzina(se aude bazaitul in rezervor) si nu se mai opreste (doar daca iau contactul)?Motorul in rest merge bine nu are nicio treaba,Dar nu cred ca este normal si nu stiu care este cauza,ma gandesc sa nu fie ceva grav si sa ma lase cand imi este lumea mai draga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Aprilie 30, 2014 Share Postat Aprilie 30, 2014 Pompa aia tre sa aibe un releu. Poate e ala blocat pe inchis si de aia se aude tot timpul. Nu e ceva care sa iti strice pompa, dar remediaza problema. Ai nevoie de un electrician in cazul asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stfan Postat Aprilie 30, 2014 Share Postat Aprilie 30, 2014 Salut! Am si eu o intrebare.Este vreo problema daca in momentul in care pun contactul apas butonul rosu ,pleaca pompa de benzina(se aude bazaitul in rezervor) si nu se mai opreste (doar daca iau contactul)?Motorul in rest merge bine nu are nicio treaba,Dar nu cred ca este normal si nu stiu care este cauza,ma gandesc sa nu fie ceva grav si sa ma lase cand imi este lumea mai draga Ce motor ai? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JohnnyB Postat Aprilie 30, 2014 Autor Share Postat Aprilie 30, 2014 Pompa aia tre sa aibe un releu. Poate e ala blocat pe inchis si de aia se aude tot timpul. Nu e ceva care sa iti strice pompa, dar remediaza problema. Ai nevoie de un electrician in cazul asta. Multumesc pentru raspuns! O sa verific Ce motor ai? Honda Cbr F4i Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stfan Postat Aprilie 30, 2014 Share Postat Aprilie 30, 2014 http://www.manualedereparatie.ro/manuale/HONDA/Manual%20de%20reparatie%20Honda%20CBR%20600%20F4i;2001-2003.pdf Ai aici manualul de reparatii, poti identifica releul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Aprilie 30, 2014 Share Postat Aprilie 30, 2014 Cand pui contactul e normal sa porneasca pompa si sa functioneze cateva secunde dupa care repornest si merge continu daca pornesti motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Aprilie 30, 2014 Share Postat Aprilie 30, 2014 Cand pui contactul e normal sa porneasca pompa si sa functioneze cateva secunde dupa care repornest si merge continu daca pornesti motorul. Corect spus,cu copletare ECU este cel care trimite semnal la releu pentru cateva secunde de initiere. Daca merge mereu,fara sa pornesti motorul ,ori s-au lipit contactele la releu,ori este pus pe direct....merg pe a doua varianta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JohnnyB Postat Aprilie 30, 2014 Autor Share Postat Aprilie 30, 2014 Corect spus,cu copletare ECU este cel care trimite semnal la releu pentru cateva secunde de initiere. Daca merge mereu,fara sa pornesti motorul ,ori s-au lipit contactele la releu,ori este pus pe direct....merg pe a doua varianta. Am verificat releul,functioneaza...posibil sa fie pus pe direct dar de ce si cum as putea remedia problema.Sa fie oare din ECU? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stfan Postat Mai 1, 2014 Share Postat Mai 1, 2014 Am verificat releul,functioneaza...posibil sa fie pus pe direct dar de ce si cum as putea remedia problema.Sa fie oare din ECU? Scoate releul si daca pompa nu se opreste e pusa pe direct. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Mai 1, 2014 Share Postat Mai 1, 2014 Ca sa mearga mereu pompa posibil sa se fi incercat urmatoarele: Ori suspenzi functia releului si faci un strap in acel releu pe traseul rosu. Ori pui un minus pe semnalul care vine de la ecu si inchide releul. Sau tiganie si i-a tras fire directe la pompa. De ce s-a ajuns aici? 1.Releu stricat,si sa vrut baybasarea lui(nu stiu daca am scris corect) 2.Ecu bulit si nu mai trimite semnal la releu. 3.Probleme pe instalatia electrica,fire rupte intrerupte etc. 4.Nu au stiut cum sa repare si au ales varianta usoara. Cu respect TNG! Scoate releul si daca pompa nu se opreste e pusa pe direct. Nu de fiecare data este concludent acest test... Citeste in postul meu cate posibilitati sunt,si ai sa intelegi de ce am spus asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stfan Postat Mai 1, 2014 Share Postat Mai 1, 2014 Ca sa mearga mereu pompa posibil sa se fi incercat urmatoarele: Ori suspenzi functia releului si faci un strap in acel releu pe traseul rosu. Ori pui un minus pe semnalul care vine de la ecu si inchide releul. Sau tiganie si i-a tras fire directe la pompa. De ce s-a ajuns aici? 1.Releu stricat,si sa vrut baybasarea lui(nu stiu daca am scris corect) 2.Ecu bulit si nu mai trimite semnal la releu. 3.Probleme pe instalatia electrica,fire rupte intrerupte etc. 4.Nu au stiut cum sa repare si au ales varianta usoara. Cu respect TNG! Nu de fiecare data este concludent acest test... Citeste in postul meu cate posibilitati sunt,si ai sa intelegi de ce am spus asta. Sunt in totalitate de acord cu tine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 1, 2014 Share Postat Mai 1, 2014 Cand comuti contactul pe aprindere timp de 3-4 sec., se aude zgomotul specific de amorsare, pompa este alimentata prin releu( comanda de la ECU ) si formeaza presiunea de benzina in instalatie. Daca se aude zgomot specific..OK functioneaza. Dupa 4 sec releul deconecteaza pompa. Daca rotesti pe zero contactul si apoi iar conectezi, zgomotul specific va fi prezent, releul functioneaza, iar pompa intra pe retur incarca pe retur, s.a.m.d. Cand se porneste motorul pompa functioneaza permanent, primeste comanda de la ECU iar acesta de la senzorul de viteza Speed Sensor. Zgomotul specific al pompei este permanent ... nu stiu cat de tare se aude la tine. Explica mai clar-Adica pui contactul si pompa are zgomot PERMANENT, nu se mai opreste sau cum, chiar nu prea inteleg ce spui? Daca este permanent ..inseamna ca ca releul este suntat /conexiune directa sau releu defect contacte lipite. Daca se opreste dupa 4 sec, ok si are zgomot tare cand functioneza motorul, verifica fitrul de benzina al pompei / motorului. Mai multe amanunte ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Mai 1, 2014 Share Postat Mai 1, 2014 (editat) Cand comuti contactul pe aprindere timp de 3-4 sec., se aude zgomotul specific de amorsare, pompa este alimentata prin releu( comanda de la ECU ) si formeaza presiunea de benzina in instalatie. Daca se aude zgomot specific..OK functioneaza. Dupa 4 sec releul deconecteaza pompa. Daca rotesti pe zero contactul si apoi iar conectezi, zgomotul specific va fi prezent, releul functioneaza, iar pompa intra pe retur incarca pe retur, s.a.m.d. Cand se porneste motorul pompa functioneaza permanent, primeste comanda de la ECU iar acesta de la senzorul de viteza Speed Sensor. Zgomotul specific al pompei este permanent ... nu stiu cat de tare se aude la tine. Explica mai clar-Adica pui contactul si pompa are zgomot PERMANENT, nu se mai opreste sau cum, chiar nu prea inteleg ce spui? Daca este permanent ..inseamna ca ca releul este suntat /conexiune directa sau releu defect contacte lipite. Daca se opreste dupa 4 sec, ok si are zgomot tare cand functioneza motorul, verifica fitrul de benzina al pompei / motorului. Mai multe amanunte ... Scuza-ma, ce ai vrut sa spui cu acest post,ca ai ametit-o total..... La ce ai scris mai sus,inteleg ca nu ai citit nimic din ce s-a mai scris pana acum,sa nu mai spun de partea cu speed sensor...... Cu respect TNG! Uite ce a spus baiatul: Salut! Am si eu o intrebare.Este vreo problema daca in momentul in care pun contactul apas butonul rosu ,pleaca pompa de benzina(se aude bazaitul in rezervor) si nu se mai opreste (doar daca iau contactul)?Motorul in rest merge bine nu are nicio treaba,Dar nu cred ca este normal si nu stiu care este cauza, Editat Mai 1, 2014 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 1, 2014 Share Postat Mai 1, 2014 Hai sa gandim logic de a scis baiatul si nu neaparat ce se scrie pe topic de catre amatori..Vrei sa spui ca o pompa de benzina nu prezinta zgomot cand functioneaza? Ce i-am scris ..am explicat pricipiul de functionare al pompei in conexiune cu releul si ECU..asa a inteles si el si poate ne da mai multe amanunte, Pentru ca spune MOTORUL MERGE !! SI ARE ZGOMOT IN REZERVOR ! Ar trebui sa te intereseze daca pompa are zgomot continuu cand a pus contactul si este pe ..IGNITION..Suntem acum pe faza amandoi?...SI TE ROG ..nu fi acid, lasa loc la comunicare DECENTA ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Mai 1, 2014 Share Postat Mai 1, 2014 (editat) Hai sa gandim logic de a scis baiatul si nu neaparat ce se scrie pe topic de catre amatoriPai asta te-am indemnat si eu..Vrei sa spui ca o pompa de benzina nu prezinta zgomot cand functioneaza?Nu am spus asta niciodata Ce i-am scris ..am explicat pricipiul de functionare al pompei in conexiune cu releul si ECU.Pai ce treaba are speed sensor?.asa a inteles si el si poate ne da mai multe amanunte, Pentru ca spune MOTORUL MERGE !! SI ARE ZGOMOT IN REZERVOR ! Ar trebui sa te intereseze daca pompa are zgomot continuu cand a pus contactul si este pe ..IGNITION..Pai nu a spus ca motorul merge ok?Daca nu este pe ignition cum vrei sa mearga motorul?Suntem acum pe faza amandoi?Eu sunt...SI TE ROG ..nu fi acid, lasa loc la comunicare DECENTA ! Consideri ca nu am comunicat DECENT?Daca da, imi cer scuze daca crezi ca am fost acid (asta crezi tu) TE ROG citeste ce am scris eu si ce a scris baiatul cu problema. Este destul de tarziu si poate suntem obositi,asa ca las-o pe maine,o sa vezi lucrurile altfel. Cu respect! PS. Cred ca nu am fost acid cand am incercat sa te ajut cu problema de ECU care ai avut-o pe zx12...nu crezi? Editat Mai 1, 2014 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 1, 2014 Share Postat Mai 1, 2014 In datele date de el...nu poti sa-i identifici defectul si cauza !! Si daca citesti cu atentie ce am scris, imi dai perfecta dreptate. Ca explic cu amanunte . probabil ca este o deformatie profesionala, dar nu strica ca am introdus si SENZORUL ...niciodata nu strica o informatie corecta in plus Esti de acord cu mine? Eu te respect pentru ca stiu ca lucrezi in domeniu si ai cunostinte..dar mereu invatam,..fi sigur ca am desfacut multe rezervoare si am verificat relee si pompe......stiu ce spun . Hai sa-l rezolvam pe baiat..dar sa-l facem sa inteleaga si el ce se intampla acolo. Numai bine TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JohnnyB Postat Mai 2, 2014 Autor Share Postat Mai 2, 2014 Cand scot releul pompa se opreste si daca il pun la loc pleaca iar dar el lucreaza se aude tacanind cand pun contactul si invers(l-am verificat si cu aparatul de masurat ...e ok). Pompa nu face decat zgomotul specific iar daca pornesc motorul nu-l mai aud din cauza motorului (nici nu am ascultat prea insistent pentru ca banuiesc ca merge din moment ce motorul functioneaza)...Cand ajung acasa o sa verific si instalatia pana la ECU poate vad ceva suspect . Multumesc mult pentru ajutor ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Mai 3, 2014 Share Postat Mai 3, 2014 Deci se pare ca baiatul nostru nu are nici o problema pentru ca nu a respuns la intrebarea cu cele 4-5 secunde ci doar are prea putina benzina in rezervor si rezoneaza .Hei ,,dedant68" ai cam exagerat acolo credema stiu ce spun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JohnnyB Postat Mai 3, 2014 Autor Share Postat Mai 3, 2014 Am descoperit de ce merge pompa continuu: minusul care vine de la ECU este taiat iar releul este legat la masa ,deci releul este comandat direct de contact respectiv butonul rosu.Am verificat iesirea de la ECU si nu-mi da nici un fel de semnal. Acum problema ar fi din ce cauza nu imi trimite ECU semnal .Sa fie din cauza lui sau e posibil ca problema sa fie pana la el ...un senzor ceva.Poate senzorul de viteza cum zicea ,,dedant68" . Deci se pare ca baiatul nostru nu are nici o problema pentru ca nu a respuns la intrebarea cu cele 4-5 secunde ci doar are prea putina benzina in rezervor si rezoneaza .Hei ,,dedant68" ai cam exagerat acolo credema stiu ce spun. Nu cred ca are legatura benzina din rezervor...am rezervorul aproape plin.(prin zgomotul specific am vrut sa spun ca pompa functioneaza,atat.Nu ca ar face cine stie ce zgomot si nu aud motorul de ea :-) . P.S :dupa cele 4-5 secunde pompa nu se opreste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 3, 2014 Share Postat Mai 3, 2014 Salut, Cred ca pompa este comandata direct prin buton, adica releul este suntat/circuit deviat. Probabil ca releul este defect si s-a trecut pe direct..verifica releul si mai discutam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JohnnyB Postat Mai 3, 2014 Autor Share Postat Mai 3, 2014 Salut, Cred ca pompa este comandata direct prin buton, adica releul este suntat/circuit deviat. Probabil ca releul este defect si s-a trecut pe direct..verifica releul si mai discutam. Pai releul l-am verificat ...e ok(cupleaza si decupleaza atunci cand pun contactul si cand il iau)...De la iesirea din ECU pana la pompa este ok,totul functioneaza .problema este ori din calculator ori pana la el pentru ca firul respectiv este taiat si conectat la masa.iar iesirea din ECU a ramas in aer (cine a facut "tigania",a facut-o pentru ca ECU nu mai da semnal releului).Deci noua mea problema este de ce nu da ECU nici un semnal releului,E posibil sa se "buleasca" tocmai functia aia?Pentru ca ma gandesc ca anomalia asta sa nu afecteze si alte functii si sa ma lase calculatorul cand nu ma astept...Oare trebuie sa ma gandesc la unul nou sau pot sa circul cu "buba" asta fara probleme?... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 3, 2014 Share Postat Mai 3, 2014 Verifica in manual circuitele releului, ai doua unul principal al bobinei releului cu -siguranta -buton pornire/oprire motor -bobina releu si ECU , daca tu spui ca releul se aude cand conectezi contactul inseamna ca este OK .al doilea circuit al releului care se inchide prin campul magnetic produs de primul care alimenteaza pompa-printr-un releu ECU si siguranta. Acest circuit se intersecteaza cu comanda de la ECU de functionare la pornire motor/functionare permanenta. Ma intereseaza aceasta iesire din ECU este taiata? Verifica ce nr are firul taiat si cu ce corespunde pe schema ECU / ce nr are firul din ECU sa identificam circuitul ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Mai 4, 2014 Share Postat Mai 4, 2014 Pai releul l-am verificat ...e ok(cupleaza si decupleaza atunci cand pun contactul si cand il iau).Daca face asta atunci circuitul de plus este ok respectiv baterie, contact cheie,buton rosu releu..De la iesirea din ECU pana la pompa este ok ECU sau calculatorul sunt acelasi lucru,totul functioneaza .problema este ori din calculator ori pana la el pentru ca firul respectiv este taiat si conectat la masa.iar iesirea din ECU a ramas in aer (cine a facut "tigania",a facut-o pentru ca ECU nu mai da semnal releului)Este ceea ce ti-am spus in postul meu anterior cu poza,circuitul verdeDeci noua mea problema este de ce nu da ECU nici un semnal releului,E posibil sa se "buleasca" tocmai functia aia?DA Pentru ca ma gandesc ca anomalia asta sa nu afecteze si alte functii si sa ma lase calculatorul cand nu ma astept..Nimic nu este imposibilOare trebuie sa ma gandesc la unul nou sau pot sa circul cu "buba" asta fara probleme?...Eu zic ca poti sa circuli linistit Atasez din nou poza, poate asa se intelege ca am spus toate variantele posibile in postul anterior. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 4, 2014 Share Postat Mai 4, 2014 Johnny si TNG/ In pricipiu eu am alta parere, se poate rezolva, de ce sa circuli cu improvizatii, TIGANIE ! In plus o sa ai coduri de eroare la testare. Recapitulam, dar te rog sa raspunzi la fiecare punct. 1. Pui contactul pe ON si comuti butonul rosu –Engine Stop Switch/ESS-trebuie ca pompa sa se auda 3 sec si dupa aceea stop ! Aici intervine releul pompei care are 2 circuite descrise anterior: circuitul bobinei in care intervine si ECU( + siguranta, buton ESS-Engine Stop Switch si minus ECU) cu comanda pentru alimentare, si circuitul secundar de cuplare pompa benzina si transmitere la ECU a semnalului ca a CUPLAT RELEUL si pompa este in amorsare ! ECU citeste semnalul, sesiseaza ca pompa este cuplata( acum acesta produce presiunea de benzina in rampa- zgomot specific in rezervor) si dupa 3 sec, tot ECU taie comanda in circuitul bobinei releului, releul nu trebuie sa mai functioneze, de asemenea nici pompa ! ATENTIE MOTOR NEPORNIT ! Ce se intampla la motorul tau in acest interval de timp? 2. Comuti butonul de START ENGINE , motorul porneste- ECU primeste semnal de la senzor de rotatie arbore (Crankshaft Sensor-RPM), vede ca motorul a pornit si da comanda de functionare permanenta la pompa, releul nu mai intervine pentru ca are anulare( aici este o jonctiune intre comanda RELEU si comanda ECU, cade releul la pornire, dar intervine ECU prin senzor) . Dar ATENTIE! circuitul pompei este prin + de la siguranta si comanda de la ECU valoare minus. Din ce spui, inteleg ca acest minus de la ECU este taiat ? adica cel care vine la pompa de benzina ? Sau, varianta: A fost lipsa comanda la bobina releului de la ECU, a luat minus de la masa si a taiat firul normal de alimentare de la ECU ! Ciudat, aici este si o siguranta a releului, poate nu a verificat bine se putea rezolva usor, defectiune la ECU mai rar, in fine ! In acest caz ai comanda permanenta la releu, ECU nu-l mai vede, nu mai da comanda de intrerupere si pompa functioneaza permanent prin releu ! Trebuie sa vezi CARE ESTE CONDUCTORUL, TRASEUL si sa refacem circuitul, macar teoretic sa cunosti problema. Daca Crankshaft, senzorul rotatie este defect, sunt probleme si cu aprinderea, este raspunzator de momentul aprinderii si al combustibilului, dar motorul tau porneste ! Cum este pornirea la rece si la cald? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Mai 4, 2014 Share Postat Mai 4, 2014 (editat) Johnny si TNG/ In pricipiu eu am alta parere, se poate rezolva, de ce sa circuli cu improvizatii, TIGANIE ! In plus o sa ai coduri de eroare la testare. Recapitulam, dar te rog sa raspunzi la fiecare punct. 1. Pui contactul pe ON si comuti butonul rosu –Engine Stop Switch/ESS-trebuie ca pompa sa se auda 3 sec si dupa aceea stop ! Aici intervine releul pompei care are 2 circuite descrise anterior: circuitul bobinei in care intervine si ECU( + siguranta, buton ESS-Engine Stop Switch si minus ECU) cu comanda pentru alimentare, si circuitul secundar de cuplare pompa benzina si transmitere la ECU a semnalului ca a CUPLAT RELEUL si pompa este in amorsare ! ECU citeste semnalul, sesiseaza ca pompa este cuplata( acum acesta produce presiunea de benzina in rampa- zgomot specific in rezervor) si dupa 3 sec, tot ECU taie comanda in circuitul bobinei releului, releul nu trebuie sa mai functioneze, de asemenea nici pompa ! ATENTIE MOTOR NEPORNIT ! Ce se intampla la motorul tau in acest interval de timp? 2. Comuti butonul de START ENGINE , motorul porneste- ECU primeste semnal de la senzor de rotatie arbore (Crankshaft Sensor-RPM), vede ca motorul a pornit si da comanda de functionare permanenta la pompa, releul nu mai intervine pentru ca are anulare( aici este o, si comanda ECU, cade releul la pornire, dar intervine ECU prin senzor) . Dar ATENTIE! circuitul pompei este prin + de la siguranta si comanda de la ECU valoare minus. Din ce spui, inteleg ca acest minus de la ECU este taiat ? adica cel care vine la pompa de benzina ? Sau, varianta: A fost lipsa comanda la bobina releului de la ECU, a luat minus de la masa si a taiat firul normal de alimentare de la ECU ! Ciudat, aici este si o siguranta a releului, poate nu a verificat bine se putea rezolva usor, defectiune la ECU mai rar, in fine ! In acest caz ai comanda permanenta la releu, ECU nu-l mai vede, nu mai da comanda de intrerupere si pompa functioneaza permanent prin releu ! Trebuie sa vezi CARE ESTE CONDUCTORUL, TRASEUL si sa refacem circuitul, macar teoretic sa cunosti problema. Te rog sa ma anunti si pe mine cand o sa deschizi un ecu de honda si o sa refaci ciruitul Daca Crankshaft, senzorul rotatie este defect, sunt probleme si cu aprinderea, este raspunzator de momentul aprinderii si al combustibilului, dar motorul tau porneste ! Cum este pornirea la rece si la cald? Prietene......m-ai dat gata! Eu ma retrag,ca ma depaseste subiectul,eu am crezut ca vorbim de sistemul de alimentare de la F4 nu de la un F16! PS. Cand insiruiesti numai cuvinte deosebite,EES,Crankshaft Sensor-RPM,jonctiune intre comanda RELEU care suna bine pentru un neavizat,dar trebuie sa te gandesti ca poate citeste cineva care cunoaste forte bine ce cu ce se mananca un ECU de moto si atunci poti sa cazi in ridicol. Cu respect TNG! Editat Mai 4, 2014 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.