Sari la conținut

Adventure bike ... ieftin, ieftin


Postări Recomandate

Vizitator Adrian

b374: nu apucasem sa citesc reply ul lui svgobi, si pana la urma experienta lui cu SV ul e in functie de expectantele sale fata de acel SV si de ce vroia sa faca cu el. E posibil ca un SV modificat sa satisfaca pe altul..


Dar cum ai concluzionat si tu,si cum era evident pt oricine,cand te bagi la modificari de roti/suspensii/bascule......deja rezultatul nu e ieftin,chiar deloc.

 

Cat despre comparatia dintre Transalp ca all rounder si XT, desi sunt zero la off-road/enduro, tu ,cu experienta ta, presupun ca esti de acord ca sunt zone pe unde te bagi cu un XT 600,zone in care Transalpul ar avea dificultati.. (oricum tot timpul cand vorbim de Transalp,nu ne referim la ultimul XL700V,ca ala e f civilizat si orientat pt sosea, nu off road).

 

Adica uite, sa-ti spun cazul meu...


Oscilez intre cateva modele (putine) care fac putin parte si din clase diferite. Am renuntat complet la ideea de naked/vitezana etc (greoaie,consum,pasager aiurea de carat,periculoase daca vrei sa te dai cum trebuie etc)..


De anul trecut,cand imi pusesem RSV la vanzare, deja ma uitam ba dupa enduro, ba enduro touring, ba supermoto...

 

Ma atrage KTM 690 Enduro pt ca e foarte usoara ( 138 kg la gol), la putere sta foarte ok (puterea nefiind un criteriu important pt mine). Masa mica inseamna pt mine un mare plus, eu nefiind un tip la 1.90 de 85 kg,ci am 1.76 si 63 kg, iar o motoreta grea/masiva nu te ajuta pe drum accidentat sau offroad/forestier etc. Se poate merge si cu pasager cu ea (stiu, o sa mi se spuna ca nu e cea mai fericita alegere pt pasager, dar nu are cum sa fie mai incomoda decat RSV ul, asta e clar), iar cu o sa schimbata/re-tapitata/modificata, e chiar decenta. De mers, 690 enduro chiar ca merge oriunde efectiv, avand in vedere masa, suspensiile (travel-ul la suspensii), etc...


Ma atrage KTM 690 SMC pt ca fiind derivat din 690 Enduro,defapt e impropriu spus derivat, ele impartasesc acelasi cadru,motor,suspensii,practic 690 SMC e un enduro cu jantele de 17" de strada si gume de strada. 690 SMC mi se pare unealta cea mai smechera pt crosetat in oras, pt distante scurte, pt o motocicleta cu care sa-ti faci treaba si sa te distrezi enorm ! In offroad ,cu alte gume merge decent,atata timp cat e uscat si cat nu-i ceri sa faca ceea ce i-ai cere lui 690 Enduro (ea avand totusi jante de 17").

 

Ma atragea si 690 SM/SMR, care e varianta mai de strada a supermoto ului bazat tot pe motorul 690, insa asta tinde mai spre naked,ca stil de pilotat,si mai ales dupa cursa suspensiilor si jantele turnate (SMR), in loc de spitate (cum are SMC/SMC-R si SM simplu). Acomodeaza mai usor pasager (saua mai lata,mai lunga/mare),insa pierde la celelalte capitole. Se descurca mai ok pe distante lungi, viteza de croaziera sustinuta etc..

 

Dar KTM e scump,iar 690 se face din 2008,iar sub 4000 eur nu se gasesc..

 

Celelalte 2 variante era alt mono: XT 600E de la Yamaha: masa mica (156 kg la gol), suficient de enduro pt stilul meu (eu fiind newbie la asa ceva), putere decenta,motor fiabil, acomodeaza f ok un pasager. (destul de inaltuta, dar asta e valabil si la KTM uri) Ca preturi,destul de ieftine, varianta 91-92-93 cam sub mia de euro sau 1000e,functie de dotari/stare/nr km, iar 2000+ cam pana in 2000 eur.

 

Apoi ramane Transalpul care pe hirtie pare compromisul ideal. Destul de confortabil pt 2 persoane, se descurca ok la drum lung (datorita motorizarii,cum e etajata cutia, etc). Off road/drum accidentat face fata cu brio,atata timp cat nu-i ceri sa se comporte ca un CRF/ktm 690 enduro/DRZ etc. Nu-mi place masa ,e o motoreta destul de grea pt gusturile mele. In rest,consum si fiabilitate, are scor bun pt mine.

 

Oricum, orice mi-as lua (pe viitor), cu siguranta nu ar ramane in starea originala/stock (si aici nu ma refer ca-i voi pune toba sport sau stop pe leduri). Cu siguranta voi umbla la ghidon, sa, plastice, etc...


Pana la urma tre sa ma decid ce compromis vreau sa fac: daca merg pe un mono, va fi o mobra manevrabila,mai ales in off road, usoara, va merge peste tot,cu usurinta, insa voi suferi la plimbarile lungi,fiind fortat sa merg ff incet (100/110/maxim 120), mai ales cu pasager.


Daca merg pe V2, va fi mai comoda per total, dar in offroad se va vedea diferenta intre ea si un enduro pur....

Tre sa fiu sincer cu mine si sa ma decid ce gen de enduro as face si ce ar insemna offroad pt mine ,cu-adevarat....

 

Oricum pt oras mi-as lua ce are mihai.i, un Suzuki TU250X, aia mi se pare mortala,sau varianta scrambler,postata de el, GN250 (presupun ca asa pare,un scrambler). Oricum ala postat e modificat..

Editat de Adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 129
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

b374: nu apucasem sa citesc reply ul lui svgobi, si pana la urma experienta lui cu SV ul e in functie de expectantele sale fata de acel SV si de ce vroia sa faca cu el. E posibil ca un SV modificat sa satisfaca pe altul..

 

sv adventurizat spre touring cre' ca se numeste vstrom. ce-a facut gabi cu sv-ul - sunt unii cu ktm care n-au facut ;)

 

Dar cum ai concluzionat si tu,si cum era evident pt oricine,cand te bagi la modificari de roti/suspensii/bascule......deja rezultatul nu e ieftin,chiar deloc.

 

cam asta e ideea. premiza e gresita. pozele puse numai corespunzatoare la modificari ieftine nu-s.

 

Cat despre comparatia dintre Transalp ca all rounder si XT

 

acolo nu prea intelegeam ideea. practic e contradictie in fraza. ori face orice, te duce oriunde, ori nu. ta vs xt e de discutat - dar nu-i cazu aici.

 

Ma atrage KTM 690 Enduro pt ca

 

[...] am taiat restul. Nu conteaza ca-i din specs si net. Da-te cu ea, gaseste pe cineva care are, fa un test drive, inchiriaz-o o zi.

 

Pana la urma tre sa ma decid ce compromis vreau sa fac: daca merg pe un mono, va fi o mobra manevrabila,mai ales in off road, usoara, va merge peste tot,cu usurinta, insa voi suferi la plimbarile lungi,fiind fortat sa merg ff incet (100/110/maxim 120), mai ales cu pasager.

 

depinde. nu e neaparat. sunt mono si mono. un gs (daca tot zici ca esti scund), xtz, (ktm nu-s ce sa zic ca tre sa ai partener masochist sa mearga pasager :) ) tin la mai bine de atat. poate nu ca croaziera. dar tin si au si protectie, sincer, oricum, fara nexam protectie oricum n-ai chef sa mergi mai sus de 120. nu mult timp. nu zi de naked-uri ca nu-i la fel. m-am dat cu naked-uri si n-aveam probleme. wr-ul nici sa vrea prea mult n-as tine eu viteza de croaziera mai sus de 110.

 

 

Daca merg pe V2, va fi mai comoda per total, dar in offroad se va vedea diferenta intre ea si un enduro pur....

 

nici una din optiunile care pot cara si pasager nu-i chiar enduro pur, la alea locul de pasager e doar in talon. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Is pe val scramblerele astea.. atata ca is scumpe, ca ar fi gramezi de hipsteri pe ele :P

 

beckham.jpg

 

BBC1 documentary David Beckham into the Unknown, in which the footballing star and three of his closest male friends travelled by motorbike through the Amazon rainforests

 

http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/tv/reviews/david-beckham-into-the-unknown-bbc1--tv-review-brand-beckhams-amazon-adventure-is-a-bit-of-an-own-goal-9516878.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Is pe val scramblerele astea.. atata ca is scumpe, ca ar fi gramezi de hipsteri pe ele :P

 

beckham.jpg

 

BBC1 documentary David Beckham into the Unknown, in which the footballing star and three of his closest male friends travelled by motorbike through the Amazon rainforests

 

http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/tv/reviews/david-beckham-into-the-unknown-bbc1--tv-review-brand-beckhams-amazon-adventure-is-a-bit-of-an-own-goal-9516878.html

 

fratzica, cum sta gelu' lu' asta sub casca?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

@ b374: ai zis bine. Tot ce scriu,scriu in functie de ce-am citit pe net.


Nu zic, m-am documentat cat de bine am putut,dar socoteala de-acasa nu se pupa cu aia de la targ. Adica pana nu dau o tura pe una,pe alta,nu pot sti ce mi se potriveste (atat ca potential in off road,cat si comportament pe asfalt/strada etc).

 

Eu ce-am scris mai sus am scris in functie de ce-am citit si am filtrat prin expectantele si preferintele mele.

Ziceai de KTM ca doar un pasager masochist ar merge. Cum am zis mai sus, imi este greu sa cred ca ar fi mai nemultumita prietena mea sa mearga pasagera pe 690 Enduro,decat pe RSV. Bine,asta presupunand ca o sa mai vrea sa mearga pe motor.....

 

So far, am dat doar o tura pe un V Strom (tura de 500 metri,cu tot cu ea in spate),si o tura cu un Pegaso 650 (singur)..

Senzatia si ce-am simtit era diferit fata de ce am citit. Bine, dupa 500 metri de mers parerea pe care ti-o faci e cam zero,dar oricum.......cat de cat...

 

V Strom ul l-am simtit ca pe un scuter mai mare. Destul de usor de manevrat, motorul are 100 % un iz de motor electric, fiind toba stock,nici nu-l auzeam si parca nici nu l simteam vibrand. A urcat rapid pana la 90/120 km/h fara sa-mi dau seama. Foarte foarte comod si confortabil,mai ales pe pasager. Tocmai ma dadusem jos de pe RSV meu.

Ca motorizare,nu are caracter de V. Pe RSV simteam putere,vibratii,cuplu. Bine,asta comparandu-le pe amandoua (ceea ce-i nedrept).

 

Oricum,baza ramane urcatul,testatul (Dar testat cum trebuie,nu mers 100 de metri)...



fratzica, cum sta gelu' lu' asta sub casca?!

 

:))))))



Is pe val scramblerele astea.. atata ca is scumpe, ca ar fi gramezi de hipsteri pe ele :P

 

 

 

BBC1 documentary David Beckham into the Unknown, in which the footballing star and three of his closest male friends travelled by motorbike through the Amazon rainforests

 

http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/tv/reviews/david-beckham-into-the-unknown-bbc1--tv-review-brand-beckhams-amazon-adventure-is-a-bit-of-an-own-goal-9516878.html

 


De ceva vreme erau la moda cafe-race urile, acu si astea (scrambler-urile) is dorite de hipsteri......... nicaieri nu te poti refugia de hipsterii pe 2 roti :|

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic ca nu merita. adica da, se poate face ceva, dar anumite chestii, gen pozitie oricum n-o sa le schimbi. la unele nici comportamentul motorului. la altele oricum o sa crape tot cand o culci sau o sa spargi bai de ulei, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite, nu's chiar putini cei ce se streseaza pe tema asta !?!?

http://advrider.com/forums/showthread.php?t=763975



Ce are frate mobra astuia ? ... sau aventura nu mai este aventura daca nu esti calare pe, cel putin, un R 1200 GSA, or' 1190 Adv, or' ST1200 ... or' mai stiu eu ce nestemata pe doua roti ?!?!

 

Mie imi place maxim !

 

 

post-10224-0-51565800-1402474646_thumb.jpg

post-10224-0-23235200-1402474667_thumb.jpg

post-10224-0-26930900-1402474681_thumb.jpg

post-10224-0-00996900-1402474694_thumb.jpg

post-10224-0-34277800-1402474720_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scramblere par ok pe macadam ca-n palma. chestiile derivate din cruisere nu stiu pe ce-s ok. in rest... par chestii de iesit ocazional de pe drum ca nu poti sa stai in sa in pozitia aia si sa mai ai fund si coloana dupa cativa km de drum prost.

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

true, eu de mult cochetez cu ideea de ceva adv/offroad , de anul trecut.....

Adi, cred ca te cam amagesti putin uitandu-te pe la ktm-uri gen 690 si cochetand cu ideea de enduro serios, pasager and stuff. Din mai multe motive: gabaritul/inaltimea ta, (in)comoditatea pasagerului, bugetul de achizitie/intretinere, dorinta de a fi bun si colo si colo etc.

Pt ce ai tu nevoie, eu as vedea vreo 3-4 variante: f650, vstrom 650, transalp, africa twin (cu africa t nu am mers, deci nu stiu sigur cum sta cu gabaritul si inaltimea) ;)

 

Si mai ontopic, imi plac scramblerele, dar cum au zis mai multi, daca te apuci sa modifici la el ajungi la suma la care ti-ai lua o mobra dedicata. Ceea ce e departe de idee de fff ieftin.

Ca fff ieftin iei un GS500, il carpesti si coafezi pe ici pe colo cu ce poti face dyi si tragi de el pana crapa intr-un sant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca fff ieftin iei un GS500, il carpesti si coafezi pe ici pe colo cu ce poti face dyi si tragi de el pana crapa intr-un sant.

Cam asta ar fi ideea !

 

Eu am avut cu ceva timp in urma (intr-o restriste financiara) o Honda CB450S pe care am dat 2000 lei pe care am luat-o cu 73000km si am vandut-o la aproape 90000km si pe care nu pot spune ca am menajat-o vre-un pic ! ... a indurat mult ! ... mai avea si rotile pe 18" !

E' clar ca nu putem vorbi de a face enduro veritabil, insa poti ajunge (cu uimire) in locuri in care alte mobre dedicate nu ajung !

 

In cocnluzie la cati bani am poate ma incurc cu un XT600, sau DR350, sau daca mai apare ceva la pusculita poate chiar un WR250R, sau DRZ400 ...

 

Uite-o si pe Isaura in vremurile ei bune ! ..... sa prapadit pe la 120000km cand i-a intors un bou in fata ... motorul inca mai porneste, dar bicicleta este bolnava de indoire !

post-10224-0-80539400-1402476804_thumb.jpg

post-10224-0-58873400-1402476829_thumb.jpg

post-10224-0-01829600-1402476855_thumb.jpg

post-10224-0-33602500-1402476880_thumb.jpg

post-10224-0-20569300-1402476904_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot nu mia tinem cont de buget :))

bmw-r1100gs-desert-by-cafe-racer-dreams-

 

 

022814-wunderlich-bmw-r1200gs-scrambler-

 

 

plus un video ca sa fie bine :))

 

 

PS: melodia e ....misto tare:D

si asa era urata dupa gustul meu, acuma este urata cu spume

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

care-i faza cu ICS-ul pe far?

 

parca la alea militare am mai vazut

 

nu, nu la militare. la circuit sau offroad ca sa nu se faca tandari daca ia o piatra. la alea militare au o fanta care restrictioneaza lumina - camuflaj sau ceva de genul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... cred ca deviem de la subiect !

 

Eu ma refer strict la ... ASA CEVA !!!

Aici e' povestea mobrei si a proprietarului ! :) ... http://advrider.com/forums/showthread.php?t=810396

Asta aduce de amu' a rat bike! Ideea imi place maxim, insa daca vrei sa iesi din domeniul asta al enduro touringului/adventure touring, tot un motor "scramblerizat" pare sa fie mai aproape de ceea ce vrei tu. Din pacate customizarea e scumpa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Daca tot nu mia tinem cont de buget :))

bmw-r1100gs-desert-by-cafe-racer-dreams-

 

 

022814-wunderlich-bmw-r1200gs-scrambler-

 

 

plus un video ca sa fie bine :))

 

 

PS: melodia e ....misto tare:D

 

La cat de bine arata alea, sincer nu le-as baga prin noroi. Sunt varianta de fite , in lumea adv-endur/scrambler a cafe-racer urilor....

 

Dar un lucru e evident. arata bine de tot.

 

Pe 690 cred ca ajungi doar cu varfurile jos, dapai sa o manevrezi cu pasagera... :peace:

 

Majoritatea enduro touring au inaltimea la sa mare....... Insa eu vad masa motocicletei un impediment mai mare decat inaltimea la sa. Daca-i si grea,si are si saua inalta,atunci beleaua-i mare...

 

690 ul macar are 140 kile ...... (la gol,ce-i drept)......si oricum e genu de motor care daca-l scapi jos,nu pateste nimic,pt asta e facut.

 

De 2 ori era sa scap RSV ul jos,si pasagera (prietena) m-a ajutat, ca nu s-a panicat,si a pus ea piciorul jos si l-a proptit (singur,nu reuseam sa-l tin,la acel unghi)

 

Oricum, 690-ul e asa, ca sa nu tac eu din gura.......n-as da (inca) 4000 eur pe un enduro/adv-touring...

 

scramblere par ok pe macadam ca-n palma. chestiile derivate din cruisere nu stiu pe ce-s ok. in rest... par chestii de iesit ocazional de pe drum ca nu poti sa stai in sa in pozitia aia si sa mai ai fund si coloana dupa cativa km de drum prost.

 

good point... de la o struto-camila din asta nu poti avea pretentia sa fie nici macar ca un F650 normal (sau nici macar ca un DL 650 V Strom), depinde din ce e derivata...si cat s-a lucrat la ea (suspensii/roti etc)..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa revenim totusi, la ideea topicului...insa ceva mai practic si mai pragmatic....la un buget de 1000-2000 e, o capra de dat pe dealuri si forestiere Yamaha XT , Suzuki DR650 , BMW f 650 gs, sau batrana Africa Twin :D

 

sau altele care nu-mi vin acum in cap....

 



Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suzuki DR 650 SE (1996-1998) 1500-2000 euro

dr-650-33622981-09289413552096326.jpg

 

Yamaha XT 660 R (2004-2014) 1500-2000 euro

xt-660-r-2004---14-310315007576335213071

 

BMW F 650 gs/ dakar (2000-2003) aprox. 2000euro

f-650-gs-2000---03-335398804664827528314

 

 

Acum fiecare hotaraste...ce crede ca i s-ar potrivi mai bine, cu oricare dintre ele, in conditii normale, ar face fata cu brio...

Daca este pe aici cineva cu mai multa experienta, care le poate expune puncte forte si slabiciuni...e bine venit....

 

Fanu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...