LES Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 caut o rezolvare ptr a debloca pistonasele care imping placutele de frana, sunt foarte oxidate si murdare si nu misca nici in afara nici inauntru, nu este ceva solutie sa le las 1 zi pe urma sa le pot scoate sa le curat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SheriffC Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 salut. wd 40( asta e pt uns), spray de curatat franele..., sau intrebi la un magazin de piese auto ce spray au pt desfacut suruburi etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
superbec Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 salut. wd 40( asta e pt uns), spray de curatat franele..., sau intrebi la un magazin de piese auto ce spray au pt desfacut suruburi etc. wd-40 o sa-ti umfle si mai tare garniturile si vor fi si mai greu de scos pistonasele. exista un cleste special pentru scos pistonasele sau cu un distantier de lemn si aer comprimat, dar e foarte greu daca sunt blocate. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falkenberg Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Sau cu maneta de frana, macar sa le scoti afara cat poti. Daca sunt mai multe per etrier, le blochezi pe aia care se misc cu ceva. Sau aer comprimat dar ai grija la degete si chestii zburatoare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banzay Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Sau cu maneta de frana, macar sa le scoti afara cat poti. Daca sunt mai multe per etrier, le blochezi pe aia care se misc cu ceva. Sau aer comprimat dar ai grija la degete si chestii zburatoare. +1. Scoate placutele, baga o cheie fixa in etrier si dupa apesi pe maneta pana ies si se blocheaza in cheie. Sau cu aer comprimat, asa nu e riscul sa iti sara in freza, ca si falkenberg, am vazut capete sparte la unii pe net Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LES Posted June 19, 2014 Author Share Posted June 19, 2014 dar nu ies deloc, sunt prea oxidate, daca ar iesi putin, ar putea iesi si de tot, dar nu se misca, aer comprimat nu am dar nici nu-mi place ideea sa impusc pe cineva. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
superbec Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 pune de un acatist atunci Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_mihai_ro Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 dar nu ies deloc, sunt prea oxidate, daca ar iesi putin, ar putea iesi si de tot, dar nu se misca, aer comprimat nu am dar nici nu-mi place ideea sa impusc pe cineva. Cumpara alt etrier de la dezmembrari in cazul asta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maximo74 Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Da-i cu un degripant,gaz de lampa daca se mai gaseste(lasate ceva timp in gaz) apoi actionate din maneta de frana pui o cheie fixa in locul placutelor cand actionezi levierul de frana ,cu rabdare o rezolvi cumva! Spor la treaba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LES Posted June 19, 2014 Author Share Posted June 19, 2014 ok, va multumesc ptr ajutor, voi incerca. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roni Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 (edited) de principiu, pistonasele "freaca" de garniturile din etrier; deci ar trebui sa iasa relativ ok. Daca au oxidat, iar pistonasele "au prins" de etrier, poti incerca cu solutii degripante: lichid de frana e cel mai la indemana. Rabdare si keep calm. succes! Edited June 19, 2014 by Roni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falkenberg Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 dar nu ies deloc Nici cand tragi maneta de frana?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cesar Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Nu am intalnit pana acum pistonase care nu ies din etrier chiar daca ies greu. Incearca sa le scoti apasand maneta de frana. Completeaza lichidul in vas ca sa nu ramai fara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LES Posted June 19, 2014 Author Share Posted June 19, 2014 nu ies ptr ca au stat foarte mult nefolosite, iar treaba cu degripant si lichid de frana, nu inteleg cum se puteau gripa in halul asta avand in vedere ca aveau lichid in ele. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dell_ser Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Daca bagi lichid de frana si pompezi la maneta este greu de crezut ca nu ies. este o presiune acolo de iti zdrobeste oasele. Daca vrei sa le impingi la loc dupa schimbul de placute ... este o presa de palcute pentru asta. Eu am asa ceva daca nu o rezolvi. NU DA CU CIOCANUL ! Cilindrul si etrierul trebuie sa aiba o suprafata lucioasa(nichelata), daca acest lucru este istorie ... mai bine schimbi tot subansamblul pentru ca iti merge franat si pe langa uzura prematura a placutelor o sa mearga si foarte greu, uneori. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G B V Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Sa te pregatesti deja cu niste o-ringuri noi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yuk Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 daca vrei sa ungi cu ceva acolo, foloseste lichid de frana! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G B V Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Pentru uns cilindri eu am folosit o vaselina de la trw(speciala pt etrieri).O recomand si nici nu e foarte scumpa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bica Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 daca is asa de ruginite arunca etrierii frate.....ca oricum si daca le scoti...pistonasele alea nu o sa poata fi refolosite..daca nichelul de pe ele s-a dus...s-a cam dus totul...banii pt pistonase plus garnituri cred ca depasesc lejer pretul unui etrier second hand.....daca nu ies prin pomparea manetei aeriseste sistemul ca se poate sa ai aer sau lichidul sa fie antic.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
COObra Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 lichidul nu conteaza daca e antic, poate fi si apa acum ca tot nu se comprima. doar ca ai dreptate, la ce are el de facut acolo, mai bine cauta unul second care functioneaza bine. mai ales ca la instalatia aia trebuie schimbate si furtunele si servisata si pompa. parerea mea. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LES Posted June 19, 2014 Author Share Posted June 19, 2014 poate ca aveti dreptate, la cat ma chiniu ptr cativa zeci de lei gasesc etrier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Macke Posted June 20, 2014 Share Posted June 20, 2014 arunci un etrier pentru niste pistonase blocate?? nu exista! ia un patent cu rizuri bune, pune o carpa in mai multe si fa in asa fel incat sa tragi de pistonase fara a junge cu metalul patentului pe el. 100 % merge ca si eu am avut pistonase blocate. dar... tine minte .. daca pistonasele sunt ruginte, adica suprafata lor nu mai e perfecta, alte pistonase. garnituri obligatoriu. abi daca toate sunt praf te poti gandi la alt etrier, desi, asculta o opinie legata de etrieri, ca eu am desfacut, curatat si inlocuit la cativa etrieri de la marci diferite: la orice etrier SH exista riscul sa ajungi la problema ta, de care tocmai fugi! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chopperman Posted June 21, 2014 Share Posted June 21, 2014 Chiar ieri am scos pistonasele din etrier. Pui ulei de mecanisme fine pe pistonase, il lasi vreo ora. O carpa in fata pistonaselor, sa amortizeze iesirea o sa te ajute sa nu impusti pe nimeni. Compresor sau pompa de masina, si vor iesi. Le lustruiesti cu scrum de tigare (daca nu fumezi, incepi ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banzay Posted June 21, 2014 Share Posted June 21, 2014 Le lustruiesti cu scrum de tigare (daca nu fumezi, incepi ) Am auzit de chestia asta, dar nu am facut cu mana mea. Sau lemn de brad. Personal, bagam un surub infasurat intr-o carpa in bormasina, iar pe surub sa stea fix pistonasul. Dupa cu pasta cif intr-o carpa moale, uda, bagi pistonasul si pornesti bormasina(normal ca o sa sara apa o gramada, ideea e sa fie umeda tot timpul), iese oglinda, iti faci freza in ele Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bica Posted June 21, 2014 Share Posted June 21, 2014 Am auzit de chestia asta, dar nu am facut cu mana mea. Sau lemn de brad. Personal, bagam un surub infasurat intr-o carpa in bormasina, iar pe surub sa stea fix pistonasul. Dupa cu pasta cif intr-o carpa moale, uda, bagi pistonasul si pornesti bormasina(normal ca o sa sara apa o gramada, ideea e sa fie umeda tot timpul), iese oglinda, iti faci freza in ele da..mai ales dupa ce au fost piscate de rugina...si au pori.....poti sa vezi si soarele in ele ca is bune de aruncat.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.