Notka Postat Iunie 27, 2014 Share Postat Iunie 27, 2014 (editat) Salut, Azi am vazut ca lichidul din circuitul de frana fata si-a pierdut transparenta si a devenit opac (probabil are apa in el). Am zis ok, hai sa il schimb ca sa pot pleca weekendul asta cum aveam in plan. Am cumparat lichid de frana DOT4 si inainte de a ma apuca de treaba am zis, hai sa verific daca procedura standard se aplica si la BMW-uri. Surpriza, la cele cu ABS nu se aplica. E nevoie de un computer MoDiTec sau o scula de diagnoza GS-911, cu care se deschid niste valve din circuitul ABS, lucru care permite schimbarea intregului lichid de frana si aerisirea corecta. Sun la reprezentanta BMW Timisoara pentru o programare de urgenta si o noua surpriza, nu fac service la motociclete, doar le vand, service-ul se poate face doar in Bucuresti. Sun la reprezentanta BMW din Szeged, dar nici ei nu fac pentru motociclete. O pot face doar la Budapesta sau Debrecen (variantele mai convenabile din punct de vedere a distantei decat Bucurestiul), cu programare din timp. Ma gandesc ca nu sunt sigurul posesor de BMW cu ABS. Voi cei care mai aveti, cum si unde ati schimbat lichidul de frana? Editat Iunie 27, 2014 de Notka Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Iunie 27, 2014 Share Postat Iunie 27, 2014 are Dan Cata gs911.. la cluj » Post actualizat in 27 Jun 2014 16:29si crede-ma ca nu patesti nimic daca e nitel tulbure, uite ce am scos din RT-u asta. » Post actualizat in 27 Jun 2014 16:29swdasdasdasd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MAN!AC Postat Iunie 27, 2014 Share Postat Iunie 27, 2014 Cu o pompă de aerisire a frânelor nu se poate lucra? văd că acolo scrie că există posibilitatea (pericolul) să rămână aer pe instalație. Acea pompă creând un vid, cred că poate scoate aerul din instalație...umila mea părere... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Iunie 27, 2014 Share Postat Iunie 27, 2014 Cu o pompă de aerisire a frânelor nu se poate lucra? văd că acolo scrie că există posibilitatea (pericolul) să rămână aer pe instalație. Acea pompă creând un vid, cred că poate scoate aerul din instalație...umila mea părere... Asta ar merge daca nu ar exista niste supape prin instalatie..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MAN!AC Postat Iunie 27, 2014 Share Postat Iunie 27, 2014 păi la asta mă gândeam când am zis de pompa respectivă...creând acel vid, poate prostește supapa respectivă să se deschidă...trebuie să se poată face o treabă din asta și fără acea sculă...am găsit ceva pe youtube...dar nu știu dacă se aplică și în cazul de față...prima partea partea a II-a Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stokerel Postat Iunie 27, 2014 Share Postat Iunie 27, 2014 (editat) Atata timp cat ai grija sa nu introduci aer in circuitul de frana in timpul schimbului nu ar trebui sa fie probleme. Intr'adevar ramane ceva lichid neschimbat pe portiunea circuitului care trece prin pompa de ABS dar ar trebui sa fie insignifianta fata de restul volumului de lichid. Daca ai aer in circuit atunci da, e alta discutie... PS: banuiesc ca F650 are sistem de frana normal, nu frane cuplate sau circuit de servo ca la RT sau alte modele...sper sa nu vorbesc prostii. La mine procedura standard de schimbare a lichidului de frana e cea normala, nu am nici o treaba cu circuitul de ABS. Editat Iunie 27, 2014 de stokerel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Notka Postat Iunie 27, 2014 Autor Share Postat Iunie 27, 2014 Am aflat ca si la Oradea exista service BMW si ca ar fi ok baietii. Am sunat la service dupa terminarea programului de lucru, asa ca nu mi-a raspuns nimeni. Dau totusi o fuga maine pana la Oradea ca nu-i departe. Poate ma rezolva pe loc. Am gasit si de cumparat testerul GS-911. Costa 300 euro. Avand in vedere ca un schimb de lichid de frana costa aprox 100 euro la un service autorizat BMW s-ar putea sa merite si achizitia unui tester, desi parca nu imi vine sa dau atatia bani pe el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat Iunie 27, 2014 Share Postat Iunie 27, 2014 un schimb de lichid de frana costa aprox 100 euro la un service autorizat BMW adica ia ~ 4 ore de manopera, sau cum? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Notka Postat Iunie 27, 2014 Autor Share Postat Iunie 27, 2014 La unguri cam atat era (30.000 de forinti) Ma gandesc ca si la Oradea au aceleasi tarife. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
severin31 Postat Iunie 27, 2014 Share Postat Iunie 27, 2014 (editat) Saptamana asta am facut schimbul, cu DOT4 achizitionat cu 23 lei, BMW-ului F650 CS cu ABS. Procedura standard! Singura chestie a fost ca am aerisit mai cu atentie si am aruncat mai mult lichid, care chiar era bun, fara nicio bula de aer, doar pentru a fi sigur! Nu are absolut nimic! Am frane bune si fara sa folosesc niciun Moditec. Nici lichidul vechi nu arata ciudat, doar ca m-am luat dupa recomandarile net-ului. Nu te uita in gura producatorului! Editat Iunie 27, 2014 de severin31 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Serban.S Postat Iunie 27, 2014 Share Postat Iunie 27, 2014 100 E un schimb de lichid de frana? Poate si cu schimb de garnituri si curatat de etrieri... Eu am dat la A Bavaria doar pentru un schimb de lichid de frana 150 de lei anul trecut (cu lichidul lor)... Dar cine stie de anul trecut or mai fi crescut preturile... ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Grimstone Postat Iulie 9, 2014 Share Postat Iulie 9, 2014 Mane fa scimbul de lichid cum il faci normal la orice alta motocicleta. Crede-ma ca stiu despre ce vorbest. Eu am facut retrofit de abs si intradevar a trebui sa fac procedura lu bmw de a activa solenoizii din pompa de abs. Dupa ce faci schimbul normal du-te pe pietris si activeaza abs-ul (blocheaza rotile) de cateva ori si fata si spate ca sa intre lichid nou si in pompa de abs. Daca dupa asta observi o inrautatire a capacitatii de franare mai fa odata procedura standard de schimb lichid frana. Recomandarea mea ar fi sa cumperi DOT 5.1 care e compatibil cu DOT4. Dot5.1 nu mai e la fel de agresis cu componentele interne ale sistemului de franare si nu mai exista riscul de a se contamina cu apa deoarece nu mai este hidrofob. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Notka Postat Iulie 9, 2014 Autor Share Postat Iulie 9, 2014 Pana la urma l-am schimbat la BMW Oradea. Costuri: 320 lei schimbat lichid frana si schimbat filtru de aer. Cred ca schimbarea lichidului de frana e vreo 170 - 180 lei (nu mai imi aduc aminte exact). Din punctul meu de vedere e o varianta acceptabila. Nu pot fi multumit de varianta de al schimba singur si apoi sa activez ABS-ul pe pietris. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eFu' Postat Martie 28, 2015 Share Postat Martie 28, 2015 (editat) O solutie poate fi achizitionarea unui MoDiTec in varianta "in gasca". In felul asta ne putem folosi de el cu totii, la un pret/utilizator mult mai mic. Eu, unul, ma gandeam sa-mi cumpar unul, pentru mine (si pentru terti, la un tarif de 50% din cel de service, pentru a-mi recupera investitia).... Editat Martie 28, 2015 de blorin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.