Cesar Postat Mai 14, 2015 Share Postat Mai 14, 2015 Ai desfacut si cartusul de pe fiecare jamba la servisare? O inspectie la valve ar fi necesara din ce vad pe filmare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Mai 14, 2015 Share Postat Mai 14, 2015 Pune pe unul mai greu sa mearga cu motorul si asa elimini ipoteza rigiditatii arcurilor. Eu cred ca la fel o sa faca, dar e o cale cu cost 0 de a elimina sau valida ipoteza asta. Gasesti tu vrun grasun mai de incredere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 14, 2015 Share Postat Mai 14, 2015 Nu arcurile sunt cauza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
saian Postat Mai 15, 2015 Share Postat Mai 15, 2015 we asta o sa ies sa dau o tura pe strada,pe un asfalt drept,fara deivelari. Teoretic daca nu vobleaza pe un asfalt normal ar trebuii eliminata ipoteza problemei de geometrie. O sa revin cu filmare dupa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 15, 2015 Share Postat Mai 15, 2015 Am vazut markerul de sag dinamic si nu sunt prea tari arcurile. Cel putin nu pentru mersul pe circuit. Banuiesc ca, cartusul nu a fost demontat complet la servisare si nu s-au inspectat valvele. Voblajul poate fi cauzat si de amortizare prea mare la compresie pe high velocity. Revenirea de low velocity prea rapida. Revenirea de high velocity prea amortizata. Pe langa astea ar mai fi de verificat Roata fata daca e centrata. Eventual joc la rulmentii de jug. La viteza mare se mai poate intampla din cauza aerodinamicii: elemente montate pe carena sau carenaje asimetrice, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Mai 15, 2015 Share Postat Mai 15, 2015 eu pun pariu ca arcurile nu sunt problema!alta este cauza,anul trecut cu aceleasi arcuri markerul se ducea chiar mai jos pe temp mai ridicata chiar si cu ulei 5w,aici pe adancata vitezele sunt foarte mari daca gradele de afara nu sunt peste 20-25grade uleiul din furca nu se incalzeste atat de rpd/bine,noi am fost numai pe 20grade pe adancata ,eu cred ca mai ales dimineata trebuie sa deschida mai mult si compresia si reboundul pt ca uleiul sa treaca prin valve si sa se incalzeasca!!2,3 clickuri in minus adica mai deschise,pe 30 grade + alta o sa fie treaba,pe tg secuiesc fac pariu cand o sa se incalzeasca uleiul o sa coboare markerul si mai jos!!! » Post actualizat in 15 May 2015 11:11 el sta foarte putin pe circuit fata de cat trebuie sa stea normal ,maxim 4-5 ture/sesiune !!!!!cum sa se incalzeasca uleiul ala daca gradele nu sunt calumea iar vitezele sunt ametitoare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 15, 2015 Share Postat Mai 15, 2015 (editat) Compresia si revenirea de high velocity nu sunt reglabile extern. Editat Mai 15, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
saian Postat Mai 16, 2015 Share Postat Mai 16, 2015 Am scos mobra pe un drum relativ liber si drept. Dat blana 1a,2a,3a si nu vobleaza,am setat amortizorul de ghidon pe moale si e aproape insesizabil,doar cand schimb viteza vobleaza dar foarte putin. Probabil daca rotile erau echilibrate nu se mai simtea deloc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Mai 16, 2015 Share Postat Mai 16, 2015 Da tu fara maini ai incercat sa mergi? Baga o suta in a2a si ia mainile de pe ghidon si vezi daca vobleaza in frana de motor. Vezi ca unele vobleaza doar la anumita viteza. Aveam un motor de vobla doar intre 60-70 la ora in frana de motor fara maini. Mergi cu ea pana cand scade la 30. Oricum mai multa lume a voblat pe linia dreapta de la Adancata. Umbla un film pe facebook cu un nene de a voblat aproape toata linia dreapta. Sa il puna cine il are la indemana ca sa vezi ca la tine e lejer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 16, 2015 Share Postat Mai 16, 2015 Inseamna ca tehnica de schimbat vitezele e de vina. Schimbi fara ambreiaj? Daca da, poate ca apesi prea tare in ghidonul drept la fiecare schimbare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
saian Postat Mai 16, 2015 Share Postat Mai 16, 2015 Da tu fara maini ai incercat sa mergi? Baga o suta in a2a si ia mainile de pe ghidon si vezi daca vobleaza in frana de motor. Vezi ca unele vobleaza doar la anumita viteza. Aveam un motor de vobla doar intre 60-70 la ora in frana de motor fara maini. Mergi cu ea pana cand scade la 30. Oricum mai multa lume a voblat pe linia dreapta de la Adancata. Umbla un film pe facebook cu un nene de a voblat aproape toata linia dreapta. Sa il puna cine il are la indemana ca sa vezi ca la tine e lejer. Am incercat si mersul fara maini azi,totul ok. Am vazut clipul la care te referi,genul asta de save uri tin de inspiratia de moment si de noroc,ori o salvezi ori te faci cacao... De schimbat doar cu ambeiaj,nu detin qs din pacate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Mai 16, 2015 Share Postat Mai 16, 2015 salut,crezi ca ai rezolvat/depistat cv sigur/concret de care sa te legi pt rezolvarea problemei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 18, 2015 Share Postat Mai 18, 2015 De schimbat doar cu ambeiaj,nu detin qs din pacate Superioarele schimba-le fara ambreiaj daca vrei sa nu il inlocuiesti de doua ori pe an Incearca sa iti perfectionezi tehnica de schimbat treptele de viteza. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Mai 18, 2015 Share Postat Mai 18, 2015 Compresia si revenirea de high velocity nu sunt reglabile extern. eu ma refeream cand merge pe adancata din cauza vitezelor mari si a frigului de dimineata ,in prima ,a 2a intrare (depinde de temp de afara) sa mai deschida reboundul putin ca uleiul sa circule si sa se incalzeasca mai rpd,cand se incalzeste sa revina la setarile normale,oricum furca e bat! dimineata pe frig si cu vitezele alea ce sa se incalzeasca uleiul... » Post actualizat in 18 May 2015 11:24 cu aceleasi arcuri,cu acelasi preload,cu ulei mai gros,cu compresia mai stransa markerul cobora mult mai jos in secuime pe temp mari 27-30grade,pun pariu ca daca prindem acum in sec temp mari (peste 25grade)markerul asa cu compresia mai deschisa si cu ulei 2.5w o sa fie jos de tot,acolo temp mare combinata cu vitezele mici nu imprima furcilor/uleiului efectul de racire cum se intampla pe adancata sub 20grade si viteze mari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 18, 2015 Share Postat Mai 18, 2015 (editat) Bel Ray 5W are 17.1 cSt la 40 de grade, la fel precum Kayaba 5. Bel Ray 2.5 are undeva intre 10 si 12 cSt la 40 de grade. La 15-20 de grade este mai vascos, e adevarat. Totusi, efectul modificarii vascozitatii e mai sever asupra valvelor de Hi decat pentru cele de Lo. Cu deschiderea reglajelor de Lo produci un mic efect si asupra amortizarii de Hi dar este foarte foarte mic. Daca as fi in locul lui as demonta cartusul ca sa vad cum sunt valvele si ce stack este pus pe fiecare regim de amortizare. M-ar interesa in special cele de Hi-velocity. Cum ramane totusi cu schimbatul vitezelor? Se pare ca in privinta suspensiei ne-am agitat dedegeaba Editat Mai 18, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Mai 18, 2015 Share Postat Mai 18, 2015 Cesare, daca tot dai citate, pune si tabelul /site-ul cu uleiurile de furca pe vascozitati. Stii la ce ma refer. Foarte util tabelul si cred ca isi are locul aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 19, 2015 Share Postat Mai 19, 2015 (editat) Informatia e "foarte" publica si foarte cunoscuta Nu se gasesc toate uleiurile dar sunt suficient de multe http://www.peterverdone.com/wiki/index.php?title=Suspension_Fluid Editat Mai 19, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian.herciu Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 (editat) M-am jucat puțin cu suspensia și vreau să-mi verific raționamentul. Comportament anterior:Pinioane stock (eu) adică 16/42.Preload-ul spate era întărit maxim. La fiecare hop (pe stradă că pe circuit erau prea mici hopurile ca să-mi dau seama ce se întampla) mă lovea șaua în spate..Mă obișnuisem cu ea așa și m-am adaptat dar nu era bine.Pe Amckart în curbe, la viteză mică, când deschideam gazul sau acceleram, mi se culca și mai mult motocicleta. Modificat pinioanele -1/+1 adică 15/43.Am scăzut preload-ul pe spate inițial la 6/9 și acum am setat-o la 7/9.Am exhilibrat aproximativ fața cu spatele.La furca fată nu am umblat, doar am luat măsurătorile.. am zis să nu fac prea multe modificări deși deja sunt prea multe.Șoricelul de la furca față mai are între 1,5 și 1,8 cm până jos.Compression damping(față) cred că e prea mare pentru că am avut frâne puternice și nu se afundă decât puțin, și in plus, scârțâie cadrul sau ceva pe acolo..Rebound damping la fel, cred că e prea mare pentru că atunci când revine fața, revine peste punctul de plecare. Comportament actual:Pe amckart, în curbe când deschid chiar și ușor gazul, mă dă spre exterior și este deranjant.Oricum sentimentul de stabilitate a crescut substanțial dar am nevoie șă țină cât de cât trasa când deschid gazul sau accelerez în curbă sau la ieșirea din curbă.Acum am accelerație destulă dar nu pot să deschid mai tare gazul că nu știu cât de mult mă aruncă în exterior. TOO MUCH COMPRESSION DAMPING (FORK) The ride is overly harsh, especially at the point when bumps and ripples are contacted by the front wheel. Bumps and ripples are felt directly; the initial "hit" is routed through the chassis instantly, with big bumps bouncing the tire off the pavement The bike's ride height is effected negatively--the front end winds up riding too high in the corners. Brake dive is reduced drastically, though the chassis is upset significantly by bumps encountered during braking. Toate patru le-am simțit.Despre Rebound damping, nu pot să zic decât că fața revine peste punctul de pornire. Ce vreau să fac:Să măresc preload-ul spate cu încă o pozițiesauSă reduc compression damping puțin și să scad rebound damping ca să nu mai sară fața peste punctul de plecare.sau Amândouă. Dacă măresc compression damping pe spate cred că ar putea ameliora situația, fără să umblu la preload, corect? » Post actualizat in 26 May 2015 09:12Față: static sag - 30 rider sag - 42 Spate: static sag - 6,5 rider sag - 35 » Post actualizat in 26 May 2015 09:15Corecție - voiam să zic că rebound damping e prea mic. Editat Mai 26, 2015 de marian.herciu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 Seteaza suspensia pe greutatea ta sa te incadrezi in functie de arcurile pe care le ai si greutata ta intre aceste valori Static sag fata 25-30 mm Rider sag 35-48 , daca rider sagul este mai mic de 35 mm preloadul este prea hard daca este mai mare de 48 preloadul este putin moale Static sag spate 5-10mm Rider sag 30-40 ,daca rider sagul este mai mic de 30 mm preloadul este prea hard daca este mai mare de 40 preloadul este prea moale Seteaza prima data rider sag ,daca vrei sa mergi cu 30mm fata si 30 mm spate ca pt circuit seteaza rider sag`ul la 30mm fata/spate.Nu uita de fiecare data dupa ce setezi rider sagul sa verifici si static sag`ul sa fie cuprins intre valorile acelea 25-30mm fata si 5-10 mm spatele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 Salut Marian! Incerc sa fac o estimare pe greutatea de 90 de kg. Referitor la suspensia fata, din cate imi aduc aminte, este parca de 1000RR sau GSXR. Problema cu care te confrunti poate avea mai multe cauze Compresia high velocity - nu se poate regla din suruburile de reglaj ale furcii. Aceasta e realizata de valvele din cartridge. Depinde mult de pistoane, stack de shim-uri si vascozitatea uleiului. Cea mai simpla si ieftina incercare de rezolvare este schimbarea vascozitatii uleiului din furca. Compresia low velocity - se poate regla extern din suruburile de reglaj. Atentie insa, compresia si revenirea nu lucreaza independent pe acest tip de furca. Cand reglezi compresia, acest reglaj va influenta si revenirea si vice-versa. Este influentata de valve, vascozitatea uleiului si reglajele externe. Preload-ul fata impreuna cu nivelul de ulei in furca au o influenta importanta asupra cursei suspensiei fata - din descrierea ta, cred ca ai si prea mult preload pe fata. Este de dorit ca, pe loc, revenirea sa fie o idee peste punctul de pornire. Daca nu revine astfel, revenirea fata este prea amortizata, ceea ce nu e bine. Ar fi bine de stiut si ce arcuri sunt in furca fata la momentul actual. Suspensia si geometria spate: Arcul stoc de 954 este o idee mai moale decat ar trebui dar se poate folosi la mersul pe circuit. Un upgrade ar fi un arc mai tare cam cu 10% si preload foarte mic sau deloc. Momentan ai prea mult preload pe arcul spate si acesta nu are suficienta cursa pe revenire. Asta este unul dintre motivele pentru care nu ai suficienti anti squat. Eu unul as seta preload-ul arcului spate pe pozitia 3 sau 4. 954 poate fi ridicata putin de spate, lucru care imbunatateste considerabil geometria si comportamentul la intrarea in viraj si la iesire in special. In mid-corner nu e foarte stabila din cauza constructiei sasiului cu motorul element portant si n-ai ce-i face. Despre reglajele de amortizare eu evit sa ma hazardez a recomanda cate ture sa strangi sau sa deschizi din mai multe motive: sunt necunoscute vascozitatile uleiului de furca, starea amortizorului spate, temperaturi, rulmenti de bascula si link spate, frecari, etc. De asemenea, evit sa iti recomand si ce valori de sag sa adopti din moment ce nu se cunosc constantele arcurilor si te pot induce in eroare. Ceea ce am scris ia in considerare doar descrierea ta despre comportamentului motocicletei. » Post actualizat in 26 May 2015 09:38 » Post actualizat in 26 May 2015 09:12 Față: static sag - 30 rider sag - 42 Spate: static sag - 6,5 rider sag - 35 Nu stiu pentru ce preload ai masurat aceste valori dar cred ca arcurile tale sunt prea slabe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian.herciu Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 Seteaza suspensia pe greutatea ta sa te incadrezi in functie de arcurile pe care le ai si greutata ta intre aceste valori Static sag fata 25-30 mm Rider sag 35-48 , daca rider sagul este mai mic de 35 mm preloadul este prea hard daca este mai mare de 48 preloadul este putin moale Static sag spate 5-10mm Rider sag 30-40 ,daca rider sagul este mai mic de 30 mm preloadul este prea hard daca este mai mare de 40 preloadul este prea moale Seteaza prima data rider sag ,daca vrei sa mergi cu 30mm fata si 30 mm spate ca pt circuit seteaza rider sag`ul la 30mm fata/spate.Nu uita de fiecare data dupa ce setezi rider sagul sa verifici si static sag`ul sa fie cuprins intre valorile acelea 25-30mm fata si 5-10 mm spatele. Rider sag 30 fată, nu este în limitele 35-48... acum am 42.. și pot să-l fac 35.. sau ziceai altceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 DOar daca vrei "daca vrei sa mergi cu 30mm fata si 30 mm spate ca pt circuit seteaza rider sag`ul la 30mm fata/spate.Nu uita de fiecare data dupa ce setezi rider sagul sa verifici si static sag`ul sa fie cuprins intre valorile acelea 25-30mm fata si 5-10 mm spatele." Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 Static sag fata 25-30 mm Rider sag 35-48 , daca rider sagul este mai mic de 35 mm preloadul este prea hard daca este mai mare de 48 preloadul este putin moale Static sag spate 5-10mm Rider sag 30-40 ,daca rider sagul este mai mic de 30 mm preloadul este prea hard daca este mai mare de 40 preloadul este prea moale Nu stiu cine ti-a zis sau de unde ai luat aceste valori dar sunt niste informatii care pot duce foarte usor in eroare. In primul rand Rider sag si static sag sunt aceeasi notiune. Probabil ca faci confuzie intre free sag si static sag. Despre valori ce sa zic... 35 de mm pt o motocicleta de circuit este enorm iar 48 este catastrofal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 (editat) El ca si mine cu arcurile actuale pe fata nu cred ca poate seta 30mm fata cum trebuie pt circuit.Chiar daca seteaza 30 cursa lui o sa fie foarte foarte mica,arcurile sunt prea tari. Editat Mai 26, 2015 de cmd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 (editat) Ar trebui subliniat un aspect important referitor la geometria spate si la reglajul sag-ului. In general, unghiurile basculelor motocicletelor sport in configuratie stoc sunt cam mici pentru a seta un sag spate la 25-30 de mm. o astfel de valoare dupce la anti-squat slab si comportament subvirator. In configuratia stoc, rider sag (sau static sag) ar trebui sa fie ceva mai mic. Valoarea nu e fixa pentru geometria stoc dar intre 15 si 25 de mm se poate gasi reglajul satisfacator. Problema majora cu care se poate confunta un rider care incearca sa atinga aceasta tinta, si cred ca Marian a fost in situatia asta, este ca va comprima nepermis arcul stoc care este moale. Am spus de mai multe ori ca un astfel de reglaj e foarte periculos, pierzandu-se mult din cursa pe revenire a rotii spate. Cine are mana grea poate sa se trezeasca cu un high side de toata frumusetea » Post actualizat in 26 May 2015 09:58 CMD-ule, daca imi permiti o parere: uita pentru o vreme de cifre. Te pot induce in eroare desi crezi ca dupa ele te orientezi. » Post actualizat in 26 May 2015 10:00 arcurile sunt prea tari. Ai citit ce scrie aici? » Post actualizat in 26 May 2015 09:12 Față: static sag - 30 rider sag - 42 Spate: static sag - 6,5 rider sag - 35 Editat Mai 26, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.