cmd Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 Normal ca am citit dupa ce a actualizat postul . freesag`ul lui (cum ii spui u) este ce am scris si eu si el ca fiind STATIC SAG . » Post actualizat in 26 May 2015 10:09El daca are o greutate egala sau sub 90kg cred ca are preloadul desfacut aproape de tot (daca nu are arcurile schimbate) si furca este de gsxr cum spui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian.herciu Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 http://www.moto-racing.co.uk/motorcycle-suspension-setup-guide după articolul astă am judecat și eu static și rider sag, dar omul cu articolul are R1 care am înțeles că are niste suspensii diferite de restul producătorilor. Doar știu că sunt diferite .. n-am intrat în detalii. Și eu nici nu știu ce furci am.. acum mă uit pe net la poze poate seamănă cu ceva... Setările sunt pentru preload 7/9. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 Ai spus cum trebuie Marian ! Acum ai inteles Cesar de ce am zis ca arcurile sunt prea tari ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian.herciu Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 Preload față 7 și 1/2 din 15 și 3/4 Preload spate 7/9 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 (editat) Cesar tu ii spui freesag noi static sag. Noi spunem rider sag ,valoarea rezultata din dif cu motociclistul pe motocicleta. Trebuie sa gasim un limbaj comun ca sa ne intelegem intre noi pe aici. Editat Mai 26, 2015 de cmd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 (editat) Ai spus cum trebuie Marian ! Acum ai inteles Cesar de ce am zis ca arcurile sunt prea tari ? Chiar nu vreau sa intru intr-o disputa sterila pe acest topic dar vad ca te incapatanezi inutil. Repet pentru ultima oara - arcurile sunt slabe. fata: free sag mare si rider sag foarte mare. Compresia de low velocity probabil foarte amortizata, ulei prea gros in furca si posibil ca nivelul uleiului sa nu fie ales corect. spate: free sag acceptabil - rider sag mare - cu preloadul aproape maxim, asta este un arc moale. Mai mult chiar nu am cum sa explic ca sa fie pe intelesul tau. Vad ca citesti lucruri fara sa intelegi si mai dai si informatii absolut aiuritoare. Te rog sa nu mi-o iei in nume de rau dar... ai scris mai devreme rider sag 48 mm. Poti sa-mi spui de unde este aceasta inventie? Editat Mai 26, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 Prima data citeste postul meu #201. Ce are el sunt cuprinse intre valorile pe care le spuneam si eu . Față: static sag - 30 rider sag - 42 Spate: static sag - 6,5 rider sag - 35 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 Și eu nici nu știu ce furci am.. acum mă uit pe net la poze poate seamănă cu ceva... 1000RR 2006-2007 Exista posibilitatea ca internalele sa fie de la alt model, asa cum ai patit si cu etrierii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian.herciu Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 am aflat modelul, citez, „1000 RR 2004-2007” Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 (editat) Vad ca citesti lucruri fara sa intelegi si mai dai si informatii absolut aiuritoare. Te rog sa nu mi-o iei in nume de rau dar... ai scris mai devreme rider sag 48 mm. Poti sa-mi spui de unde este aceasta inventie? Cum ti-am scris mai sus eu si marian spunem ceva tu esti invatat cu alte denumiri. " Front Preload Some people set the front suspension based on rider sag and static sag. This is especially useful in determining if you need softer or stiffer springs. Use the same system as above to determine Rider sag (35-48mm) and Static sag (25-30mm). However I prefer the below method to optimise my current original front forks." » Post actualizat in 26 May 2015 11:14 Eu ce am scris acolo le stiam din cap,am deschis de curiozitate linkul pus de Marian si am gasit si acolo aceleasi valori. Pt circuit am scris mai sus ca este bine sa puna 30mm. Editat Mai 26, 2015 de cmd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 am aflat modelul, citez, „1000 RR 2004-2007” 2006-2007 este a ta. 2004-2005 are suportii inferiori de alta culoare. Furca stoc e decenta daca are arcuri mai tari 9-10 N/mm. Singurul aspect delicat este alegerea uleiului. E prea dura cu 10W. Functioneaza excelent cu 2.5W, 3W sau 5W. Atentie la nivelul de ulei - si acesta se poate seta fata de referinta din manualul de service. Vei folosi manualul de service CBR1000RR 2006-2007. Nivelul coloanei de ulei cu arcul neinstalat si tubul comprimat este 90 mm pt 2004-2005 si 86 mm pt 2006-2007. Daca schimbi arcurile stoc cu alte arcuri e nevoie sa verifici nivelul de ulei in furca cu noile arcuri pentru ca, de multe ori, arcuri diferite au grosimea spirei diferita - de aici rezulta alt volum al arcului si alt nivel al uleiului la montajul final. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian.herciu Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 Din ce am vizionat eu pe net, adică clipurile greilor, rider sag-ul ține de preferințe mai mult. Discuția a deviat în chestii prea tehnice (chestii bune pentru cei care cunosc deja). Ce vreau eu ține mai mult de comportamentul și nu de specificațiile tehnice. Consider deocamdată că motocicleta are tot ce-i trebuie ca să trec la următoarea treaptă de învățare și mai am loc de reglaje. Probabil că voi mai avea nevoie de câteva intrări de testare până mă voi lămuri. În clipul de mai jos n-am putut să testez cu adevărat suspensiile dar totuși, iată cum se comportă: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Mai 26, 2015 Share Postat Mai 26, 2015 (editat) Teorie, teorie, teorie, 1 milion de cuvinte nu fac cit 10 sesiuni de 3-4 ture si reglaj cu + sau - 1 click. Asa se regleaza suspensiile. Imi amintesc ca prima data l-am vazut pe Pascota pe Amck, in 2008, intra 2-3 ture, iesea, il astepta mecanicul cu sculele, invirtea putin, iar intra. Daca mergeti la pista, in ziua respectiva, si dupaia intrebati pe celebrul forum "Motociclism.ro" de ce nu merge, va ia 2-3 ani sa intelegeti macar 50% cum e cu suspensiile pe Amckart. Serios acuma, eu tot pe Amck am invatat ABC-ul, mai puneam intrebari la unul la altul, primeam raspunsuri contradictorii vis a vis de suspensii. Am rezolvat-o babeste: pus reglajul pe mijloc, dupaia la fiecare intrare, faceam si 5 intrari /zi, mai intaream sau inmuiam reglajele. Iti dai seama imediat ca e bine sau rau. Am mai invatat multe pe parcurs, inclusiv de la Masinuta. Deci, sint mai multe probleme: Frina puternica, plonjeaza prea repede furca in jos, se destabilizeaza moto Frina puternica, tzopaie la greu spatele Frina puternica, slide st-dr a rotii spate Frina, urmeaza curba si moto nu inchide trasa pe intrare Dupa apex, accelerezi si moto se duce rapid prea in exterior Accelerezi la iesirea din curba si roata spate derapeaza Cauciucul spate se uzeaza prea rapid, apar rupturi pronuntate, cu toate ca compozitia, presiunea, temperatura, rugozitatea asfaltului sint in parametri. Intrat in curbe de viteza, moto vobleaza (mi s-a intimplat, nu e de la cauciuc sau amortizor de directie) . De multe ori apar mai multe din aceste probleme deodata , caz in care e recomandat sa incetati de a mai merge pe pista pina la remediere. Imi aduc aminte ca in 2011, octombrie, eram proaspat operat la genunchi, era etapa ROSBK la Serres. I-am dat motocicleta unui prieten sa se dea cu ea la etapa, m-am dus si eu spectator. Simbata am stat toata ziua la boxa si am reglat suspensiile, luind pas cu pas problemele enumerate de pilot. Plonjarea prea rapida, nu tinea interiorul, mai rupea si anvelopa. Mi-a prins bine reglajele alea, cu ele am mers si eu anul urmator, am aceeasi greutate cu amicul. Editat Mai 26, 2015 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian.herciu Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 Ai dreptate JAGI. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 Teorie, teorie, teorie, 1 milion de cuvinte nu fac cit 10 sesiuni de 3-4 ture si reglaj cu + sau - 1 click. Asa se regleaza suspensiile. Si ce te faci cu valvele, azotul, arcurile nepotrivite, reglajele de high velocity care nu se pot regla, geometria care e complicat de masurat si multe multe altele. Ai o varsta si ceva experienta. Am pretentii de la tine cand vorbesti ceva. Citesc tineri care nu stiu prea multe si or sa creada ca e un fleac pac-pac.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian.herciu Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 Din ce am trăit până acum, referitor la interesul pentru suspensii, motocicliștii se împart așa: Nivel interes 0 - am motor, am benzină, învârt cheia, let`s ride! Nivel interes 1 - știu că e bine să-ți verifici suspensiile o dată la doi ani, nu știu de ce sau cum dar o duc la un mecanic și vede el ce trebuie făcut Nivel interes 2 - eu trebuie să am ce e mai bun pe motocicletă.. brandul și cum dă, e totul Nivel interes 3 - vreau să merg mai bine dar motocicleta nu face ce vreau eu. Mă sfătuiesc cu un mecanic să vedem ce trebuie făcut. Nivel interes 4 - motocicleta îmi limitează performanțele... am nevoie de upgrade-uri ale suspensiilor Întrebare - acest topic cărei categorii de motocicliști se adresează ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 Esti cam drastic cu aceste categorii Eu zic sa ramanem la discutiile tehnice pentru ca astea sunt de folos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 (editat) am gasit cv interesant» Post actualizat in 27 May 2015 08:48 ma intereseaza daca asa arata si valvele de high ale lui Andrei ce anume trebuie sa modifice/verifice ? Editat Mai 27, 2015 de cmd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 (editat) Cam asa arata. Daca desfaci un cartus o sa vezi ca e cam identic. Despre modificari... alta poveste » Post actualizat in 27 May 2015 09:32Nu recomand sa se bage la modificat valvele. Editat Mai 27, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 (editat) asa arata setarile mele pt suzuki k6 750 fara preload in furca de fata din cauza arcurilor care sunt prea tari, cauc d211 gpracer medium 120/190 montat pe janta de 5.5" (nu fa faceti griji daca puneti dunlop cu 190/55/17 pe janta de 5.5",merge foarte bine),motocicleta s-a comportat EXCELENT pt prima iesire : agila,fara urme pe cauciucuri,nu ma scoate larg,tine interiorul,nu topaie,cauciucul spate are aderenta ***per total sunt multumit,stiu ca se poate si mai bine insa trebuie incercat si cu alte setari. O sa plecam curand in secuime si ma gandeam dupa cateva sesiuni cu aceste setari sa pun cateva ture de preload pe fata si sa mai intaresc foarte putin spatele sa vad cum se schimba treaba. Ce nu apare in fotografia cu setarile : HIGH comp pe spate 3 turns . Editat Mai 27, 2015 de cmd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 (editat) Pe anvelopa spate nu se vede uzura de arcuri prea tari sau prea slabe. Dar sunt semne de probleme de rebound si foarte putin cold tear dar nu stiu daca uzura pe dreapta e inainte sau dupa ce ai intors anvelopa. Arcurile pe fata par sa fie o idee cam tari pt ce ai tu nevoie din ce se vede pe partea dreapta. » Post actualizat in 27 May 2015 10:33Ce inseamna mai exact cifrele din tabelul de amortizare? Click-uri/ture out plecand de la pozitia full inchis cumva? Editat Mai 27, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 (editat) Ture de la full inchis. Amortizorul spate impreuna cu arcul este foarte bun fata de ce aveam eu pe k5 chiar imi place mai mult cum se simte spatele pe motocicleta asta,urmele sunt de la deschiderea gazului mult mai tare/repede pe partea dreapta decat pe stanga sau ca nu tin lantul in tensiune inainte de apex , ma simt mult mai in largul meu pe dreapta,asa aveam si pe caucicucul spate de la k5 daca-ti aduci aminte. » Post actualizat in 27 May 2015 10:55o sa incep cu 1.2 la rece , 1.3-1.4 pe incalzitoare ,mereu am inceput cu 1.3 la rece pe spate si 1.5 pe incalzitoare,"mi-am facut temele " ca sa incep cu o presiune mai scazuta poate asta o sa genereze mai multa caldura fiind pata de contact putin mai mare pe asfalt. Editat Mai 27, 2015 de cmd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 Daca ai incalzitoare incearca 1.6 la cald. Umbla la rebound si vezi ce se intampla. Cand amortizorul spate se incalzeste lucreaza diferit fata de felul in care il poti testa la rece, pe loc. Am vaga banuiala ca revenirea e cam amortizata. Ce presiune are azotul din compensator? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 Sincer nu stiu ce presiune are,o sa urmaresc acum in secuime ce se intampla mai atent cand se incalzeste,acolo am mai mult timp pt toate. O sa incerc si 1.6 la cald pe incalzitoare,faza este pe circuitul ala mic ca plec cu cauciucurile la 80 grade de la boxe, temp asfaltului 25-30 grade ma intorc dupa o sesiune de 7 ture cu maxim 60grade spatele si 50 fata ,de aceea am zis sa scad putin presiunea sa pun mai mult cauciuc pe sol ca sa genereze mai multa caldura.O sa incerc si 1.6 la cald.tnx » Post actualizat in 27 May 2015 11:57Cu ce setari vina motocicleta din fabrica le regasesti pt fata in dreptul FAB ,pe spate unde este F,setarile din fabrica mai au si preload pe fata din belsug iar pe spate din fabrica amortizorul este BAT! nu aveam pt greutatea mea rider sag 10mm,a trebuit sa tot desfac arcul... . Sa va faceti o idee cum vin amortizoarele de suzuki din fabrica setate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Mai 27, 2015 Share Postat Mai 27, 2015 (editat) Si ce te faci cu valvele, azotul, arcurile nepotrivite, reglajele de high velocity care nu se pot regla, geometria care e complicat de masurat si multe multe altele. Ai o varsta si ceva experienta. Am pretentii de la tine cand vorbesti ceva. Citesc tineri care nu stiu prea multe si or sa creada ca e un fleac pac-pac.... Da Cesar, se SUBINTELEGE ca se presupune ca ai suspensii servisate, reparate, neuzate, arc liniar specific pt greutatea riderului. La un Hornet de exemplu, nu ai ce regla, chiar daca moto e cu doar 100km parcursi. Si eu ma amuz cum incearca unii, destul de multi sa faca din tintar armasar de pista.Multe amortizoare spate sint praf, au valvele inecate in mizerie, uleiul e descompus, azotul are poate juma de presiune. Repet, am presupus ca partea de servisare a fost facuta. Eu am avut la pista mereu moto aproape noi, cu putini km, suspensiile nu mi-au pus probleme. » Post actualizat in 27 May 2015 18:24 PS: Eu deja mi-am schimbat anul asta internalele, am gasit pe ebay unele noi noute cu 125lire, la dezmembrari, scose si inlocuite cu unele aftermarket. Amortiz spate inca nu l-am schimbat, dar am amortizor de rezerva care are sub 3000mile. Editat Mai 27, 2015 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.