Sari la conținut

BMW R1100RT - camionul meu pe doua roti


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Vizitator _Raul_

Am vrut o motocicleta 100% touring, cu cardan, abs si injectie.

Imi doream, fara nici un dubiu, o motocicleta japoneza insa piata si portmoneul m-au contrazis. Pan-urile 1300 plecau de pe la 4500-5000. La vanzare era una singura, neinmatriculata in Ro si ruginita excesiv pe sub carene. 1100 Abs, idem, doar una la vanzare, deplasat de scumpa. FJR generatia doua – nimic. Gaseam numai in HU si CZ, de pe la 5500 in sus. Nu eram deloc interesat de cumparat de afara - drum, taxe, etc.

Am dat deci pauza cautarilor si am reconsiderat putin datele problemei.

Mi-a placut mereu designul 1100 RT-ului dar citesc de ani de zile despre problemele specifice marcii bavareze si nu era o optiune.

Erau insa aproximativ 5 sau 6 RT-uri 1100 la vanzare in Ro, la preturi muult mai ok pentru bugetul meu – de la 2800 pana la 4000 – toate fiind exemplare ce aratau cel putin decent.

Cum 3000 de euro nu sunt 5000 sau 6500, am decis sa "Da".

Si m-am dus aproape de casa la un test cu un 1100 albastru inchis ce imi placea la nebunie. M-a lovit ca o palma si nu mi-am mai putut lua gandul de la mersul acela de camion modern, greoi si morocanos.

Am gasit insa unul cu revizie completa, in valoare de aproximativ 700 de euro, abia facuta, am cumparat bilet la cuseta, m-am urcat cu casca in mana in trenul de noapte si a doua zi bagam o superba tura de la Bucuresti pana in capatul vestic al Timisului.

post-3763-0-16541400-1410035715_thumb.jpgpost-3763-0-12536700-1410035716_thumb.jpg

Asta era prin iunie. Acum, dupa 3 luni, are 7000 de km in plus pe bord si totul merge mai mult decat bine.

 

Nu ma intelegeti gresit.

Nu vreau ca acest topic sa sune a lauda, reclama, ipocrizie, etc.

Nu mi-am schimbat parerea despre Bmw. Ramane pentru mine acelasi brand ilogic ce se scarpina cu mana stanga la urechea dreapta.

La fel, nu spun ca 1100RT este touringul suprem. Este insa un touring foarte misto, cu un pret foarte realist la mana a doua si cu un raport pret-oferta bun, perfect normal.

Sunt sigur ca un Pan 1100 Abs sau 1300 vor fi mereu Honda (si nu glumesc; chiar am ajuns sa dau si eu dreptate faimoasei replici). Sunt de asemenea sigur ca Fjr-ul trage ca o scapata din lesa. Iar de modelele mai noi, 2008+ sa zicem, nu mai spun, indiferent de marca. Dar toate acestea au preturi pe masura.

 

Ca o idee pentru cei care o luati in calcul, ca sa stiti daca sa intrati in hora sau nu:

Luati-va RT doar daca faceti ture lungi sau foarte lungi. Nu sunt motoare de oras si nici de commuting pana in sateliti de orase. De la 200 km/zi in sus incepe adevarata placere. Peste aceasta valoare ajungi sa ai o “relatie” cu “ea”. Primul drum a insemnat 700 km prin traficul din Romania. Seara, ajuns acasa, am facut un dus si mi-am vazut de viata de zi cu zi, fara sa fiu frant de oboseala, rupt, istovit, etc. In miniconcedii, cu cat stateam mai mult calare cu atat vroiam sa ma trezesc mai repede dimineata, sa ma urc pe ea si sa merg, sa merg si iar sa merg. Fara griji, doar eu si gandurile mele, soseaua si niste comenzi care sa ma tine conectat in acea transa mecanica.

post-3763-0-92867900-1410035758_thumb.jpgpost-3763-0-83801000-1410035759_thumb.jpgpost-3763-0-66845800-1410035761_thumb.jpgpost-3763-0-15755200-1410035763_thumb.jpg

 

RT-ul 1100 are si el minusuri si plusuri.

Reformulez – foarte multe minusuri, eclipsate insa de putine plusuri serioase, dar mai ales de comportamentul rutier specific – are un mers de submarin, de tractor sau camion modern, in slowmotion, incet, greoi si morocanos, dar precis, fara ezitari. Gutural.

Nu are deloc multi cai insa compenseaza prin cuplul suficient si prin felul in care poti negocia traficul ajutandu-te de el. Mai ales depasirile.

 

Plusuri?

* Manevrabilitatea incredibila pentru volumul afisat. Este prima mea motocicleta de strada la care dau lejer capat gumelor si la care am zgariat constant scaritele de asfalt. Culcatul pe curbe a devenit o chestie mega fun, pe care o fac asa, cu un zambet larg si chiuituri in casca :P. Da, stiu, nu este genul de film pe care sa il asociezi cu un RT din 1999, dar va recomand sa incercati.

* Un confort si o lipsa de oboseala / durere fizica ce cresc proportional cu numarul de kilometri. Te dai jos de pe el doar cand te obliga rezervorul, foamea, vezica sau peisajele superbe.

Dotarile stas pentru vremea lui nu mai sunt vreo revelatie astazi, insa, la pretul pe care il platesti second hand subliniaza si ele bunul raport pret-calitate:

- Setul de cutii incredibil de robuste si practice ca imbinare foarte bine incadrate in design si, un mare plus, mai inguste decat ghidonul.

- Parbrizul reglabil

- Saua pilotului reglabila

- Generator de curent “generos”. Avantaj – poti cupla multi consumatori fara sa dai peste cap electrica. Proiectoare, haine incalzite, etc.

 

Pretul platit pentru cele de mai sus sunt motivul pentru care fanii se leaga la cap cu boxerele, persevereaza, cheltuie ceva bani si repara minusurile. Pentru ca stiu ca dupa aceea vor avea mult timp un exemplar fara probleme, croit pe stilul lor.

post-3763-0-50912400-1410035901_thumb.jpgpost-3763-0-19301600-1410035902_thumb.jpgpost-3763-0-79134600-1410035902_thumb.jpg

 

Minusurile?

Multe.

Unele sunt adevarate ineptii tehnice iar faptul ca nu au fost inlaturate de fabricant de-a lungul anilor i-a facut pe multi sa creada ca au fost special proiectate astfel.

Partea buna la tarifele mari ale reprezentantelor, care de multe ori au fost incapabile in remedierea problemelor specifice, a fost aparitia multor solutii eficiente de la posesorii pasionati si priceputi si de la fabricantii de piese aftermarket. In entuziasmul lor si in dorinta de a stopa preturile imense ale unor servicii disproportionate, multi minitehnici au sharuit masiv informatia. Exista, deci, foarte multa informatie de calitate pentru proiecte DIY. Timp sa aveti! Macar voi, nu ca mine.

Chiar daca sunt multe, hibele acestea specifice nu sunt capete de lume. Informatia in exces cu privire la remedierea lor ajuta si ea foarte mult. O alta parte buna este ca daca sunt reparate de un mecanic bun nu va vor mai deranja f. multi ani/km.

Asa ca cei care le cunosc si doresc sa ia motocicleta pentru multi ani sau ture f. lungi, accepta “riscul”.

 

- Senzorii hall. Cedeaza cand spalati motocicleta in partea frontala a motorului sau, uneori, in timpul turelor prin ploaie serioasa. Un cosmar daca se intample la sute/mii de km de casa. Replacement-urile originale numai ieftine nu sunt. Solutiile au venit de la posesori si aftermarketuri.

- Imbinarea ambreiaj uscat – ax cutie de viteza. Trebuie verificata cam o data pe sezon, desi faci bucati motocicleta pana la ea. Daca nu o verifici si ungi la timp, mai devreme sau mai tarziu va distruge axul cutiei de viteze. Gandit prost din fabrica si necorectat. Solutiile bune, idem, de la posesori si aftermarketuri.

- Transmisia cardanica - la fel, cu mici hibe din fabrica, solutii de la posesori si aftermarket.

- Carburatoarele nesincronizate, admisiile la ele neservisate, supapele, un TPS sau un ABS dereglat transforma motocicleta in cosmar. Nu multi au mana fina si sculele necesare pentru a le face. Sunt operatiunile ce fac diferenta intre cosmar si armonie cu universul.

- Statorul electromotorului este cam consumabil si pica cam pe la 80.000 de km. Replacement ieftin – 100 de lei.

- Furtunele de benzina ce ies din pompa putrezesc dupa ani buni si riscati sa va treziti cu benzina ce curge prin carene. Cam riscant la cata electrica si caldura este in zona. Se intampla f.f. rar si daca aveti minimul bun simt sa la schimbati macar dupa 7-8-hai 10 ani, totul va fi ok.

 

Cele de mai sus sunt motivele pentru care cei mai pragmatici sau mai putin atasati de sunetul sau personalitatea boxerelor decid ca “they`ve had enough” si a venit timpul despartirii.

Altfel, un mecanic bun aproape de casa sau investitia in scule, perseverenta si pasiunea de a invata sa va servisati singur boxerul vor schimba total starea de spirit. Decizia voastra.

post-3763-0-47476600-1410036044_thumb.jpgpost-3763-0-47870500-1410036045_thumb.jpg

 

Enervante, dar unele dintre ele nu sunt ceva iesit din comun pentru anii in care a fost fabricata motocicleta:

- Luminile. Cele standard, cu becul cu sticla striata, sunt mediocre. Daca montati xenon, vor fi bune dar nu revelatie. Ideala ar fi schimbarea sticlei striate cu una clara iar apoi montata lupa bixenon.

- Pe bord exista 3 butoane, pentru de/cuplat abs, manere incalzite si avarii. Noaptea nu le vezi deloc. Abs-ul nu o sa il decuplez niciodata dar au fost situatii in care am vrut sa cuplez in mers manerele incalzite sau avariile. Nu prea placut. Am zis ca o sa ma interesez daca exista stickere fosforescente sau, in cel mai rau caz, am sa cumpar ceva produse din material fosforescent si am sa imi decupez simbolurile mici pe care sa le lipesc pe butoane.

- Ar fi fost destul de indicata montarea pe bord a unui buton din care sa reglezi inclinatia farului. Este o motocicleta care merge des si cu pasager + bagaje. Poti baga mana prin carene si face asta, dar este mai anevoios.

- Butoanele pentru semnalizare mi se par si acum, dupa atatia km, o absurditate. Sa pui atat butonul de semnalizare dreapta cat si pe cel de decuplare al semnalizarii pe partea unde am acceleratia si frana fata mi se pare...no further comments. Multi dintre posesorii care au inceput pe Bmw zic ca nu se pot obisnui si nu pot intelege logica semnalizarii de pe japoneze, asa ca fiecare suntem cu dreptatea noastra.

- Priza din bord, care este mai ingusta decat cea stas de pe auto sau cele vandute pentru moto la toate magazinele de accesorii. Tot zic ca imi fac timp sa cumpar un adaptor fiindca un Gps in bord este mai mult decat util

post-3763-0-34327600-1410036043_thumb.jpg

 

Din convietuirea noastra pot sa va spun ca:

- Mie nu imi place deloc sa il conduc prin oras. Se poate, dar nu imi mai place. Sunt un bosorog comod, i know.

- Lui nu ii place deloc sub 80 km/h.

- Viteza maxima de croaziera la care poate sta fara nici cea mai mica impotrivire este 150 kmh. 5000rpm in treapta 5. Pe la 160 (5500 rpm) deja incepe sa protesteze usor.

- Cand am mers ca un pensionar pe somnifere, intre 90 si 110 mi-a scos consum de 5% sau cred ca si un pic mai putin (4.9, whatever). Am mers asa fortat de imprejurari :) – prieten cu pasager, motor mai mic, etc, etc. De obicei stau in zona 120-150 si aici imi consuma intre 5.5 si 6%.

- Viteza maxima testata de mine – 205, dar nu este lumea lui si nici nu cred ca mai putea mai mult de 5 kmh in plus.

- Nu o sa imi mai iau niciodata motocicleta fara abs. Poate numai daca imi iau vreuna cult sa o reconditionez sau customizez, pentru iesiri scurte de duminica, pe drumuri pustii printre sate. De 3 ori mi-a scapat pielea deja. Iti da alt sentiment de siguranta gandul ca poti frana pana la limita absurdului in orice moment, fara sa pierzi instant spatele. Motiv pentru care insa am pus si placute sinter pe motor.

- Daca va luati RT cumparati-va dinainte echipamente cat mai subtiri, aerisite si deschise la culoare. O casca flip-up sau masiv aerisita nu ar strica nici ea. Acestea fiindca in spatele carenei si parbrizului imens nu bate curentul. Va veti rumeni incet acolo, vara, la temperaturi de peste 35 de grade.

- Cand vedeti gropi nasoale, de neevitat, asezati-va pe saua pasagerului. Motocicleta are imens de multa greutate pe fata iar telescopul fata nu este cel mai grozav din lume.

- RT-ul 1100 si a sa cutie in cinci trepte exceleaza pe curba largi, de viteza. Valea Muresului aka Lipova – Deva ramane traseul meu favorit la ghidonul lui. Pe succesiuni de curbe foarte stranse si foarte dese (Anina – Resita) devine obositor la un moment dat. Trebuie sa il tii obligatoriu in a2a pe curba (sunt majoritatea f stranse, la 180 de grade, in forma de U) dupa care pe urcarea spre urmatoarea (sau distanta pana la ea) trebuie musai a3a fiindca in a2a se tureaza excesiv. Si schimbatul acesta non-stop devine obositor mai ales la o cutie asa greoaie si brutala ce vine la pachet si cu un motor greoi cu transmisie pe cardan, nu asa elastica ca una pe lant. Unde vreau sa ajung? Daca aveti banii, luati in calcul 1150-ul, fie el RT sau GS. Nu stiu daca este mai bun pe trasee montane. Va recomand doar sa il incercati si pe acesta. Eu am simtit lipsa unei trepte in plus, adica a unei cutii cu trepte mai scurte si mai bine delimitate. Inclin sa cred ca o treapta a treia cu plaja mai mica, bine delimitata, ar fi fost mai buna. Doar cred. Este o supozitie.

La 1150 s-au pus insa si doua bujii pe cilindru si s-au mai imbunatatit si una-alta pe la injectie, admisie, frane, etc. Rau nu poate sa fie. Despre ambreiajul hidraulic zice lumea ca este si el mai bun. Eu sunt mai old-school, deci subiectiv cand simpatizez cu cablul. Indiscutabil mai bun la 1150 este blocul de lumini. Si butonul de avarii pe blocul de comenzi stanga, accesibil instant. Si cred ca are si reglajul farului din bord. Se aduna, nu :P?

post-3763-0-83971800-1410036215_thumb.jpgpost-3763-0-93361400-1410036216_thumb.jpgpost-3763-0-82342000-1410036217_thumb.jpg

 

Daca aveti intrebari, va rog! Sper sa si stiu sa va raspund.

Daca am vorbit prostii la detalierea defectelor standard, accept corecturi. Nu le-am identificat personal demontandu-mi motocicleta si nici nu le-am reparat eu. Scriu despre ele din ce am discutat cu prieteni posesori de 1100/1150 ce le-au patit sau din discutiile cu mecanicii la care a fost motocicleta mea.

 


» Post actualizat in 06 Sep 2014 20:57

.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-o stapanesti sanatos. Ma simt totusi discret vizat de faza cu Pan-ul 1100 ultra scump.

 

Am mers cu amandoua, Pan-ul ii da ceata RT-ului 1100. Am facut 13000 km in nici 3 luni fara bube. Mai vorbim peste cateva luni.O sa mai pape un ulei, o sa mai scuipe un simering, o sa pape senzorii Hall...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Salutare Gix!Nu despre al tau este vorba. Sincer. Era ceva chiar absurd. Undeva pe la 5000. Presupun ca ii da fum :), ca doar am avut Vfr inainte si 4-ul in V era prima mea optiune. Plus ca am aruncat si eu un ochi si pe bordurile de Pan si stiu ce rpm si kmh au acolo :). Sentimentele pentru Pan se bateau serios cu ratiunea pentru Fjr II.Senzorii, ambreiajul, grupul au fost facute deja. De-asta am si facut drumul de Bucuresti dupa exemplarul acesta. Se uitau toti la mine ca la portavioane cand le-am zis unde plec dupa el. Mi-as dori sa am timpul si banii sa bag si eu 13.000 de km in 3 luni. Faina treaba asta ;)!Multumesc frumos de urari si toate cele bune!

» Post actualizat in 06 Sep 2014 22:22

Vad ca citeste si @nflt, asa ca mentionez ca nici Pan-ul de la Iasi nu era. Recunosc ca mi-a facut cu ochiul la cat de ingrijit era. Am cautat anuntul acum, dar vad ca nu mai este. Era ceva pe aproape de mine - Bh, Bn, Cj, zona asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa il stapanesti sanatos si sa te bucuri de el fara probleme iti doresc! E un model interesant. Nu prea sunt eu fan bmw, probabil si rautatile gratuite si preturile maricele au avut partea lor de vina, nu m-am suit decat pe un gs1100 de prin 96, care sincer sa fiu mi-a placut, dar o sa imi iau si eu odata un troleiubuz din asta touring sa vad ce pierd :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Daca aveti banii, luati in calcul 1150-ul, fie el RT sau GS"

Sunt asa mici diferente intre GS si RT?

 

 

Felicitari de achizitie, am sa urmaresc cu interes activitatea ta sa vad cum se desfasoara povestea asta (de dragoste).

Luam si eu un calcul un adventure 1150, ca de altceva n-as avea bani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

@Banzay: Multumesc frumos!@JcDenton: Diferentele sunt maricele, clar. Am vrut sa zic GS sau RT, in functie de ce il reprezinta pe fiecare. La fel de bine R, etc ;).

» Post actualizat in 07 Sep 2014 06:28

Multumesc, de asemenea, pentru urari! Deocamdata lucrurile merg in directia buna :). Imi doresc sa il duc in Austria fiindca acolo simt eu ca este locul lui. Am schimbat ieri discul si placutele spate. Discul era obosit bine de cand am luat-o. Un disc spate Brembo Oro a fost 400 de lei iar setul de placute sinterizate pentru el a fost 100 de lei. Avantaj la ulei la Bmw-uri este ca poti pune ulei de masina. Configuratia standard ca sa zic asa este 20w50. Poti insa opta si pentru 10 sau 15w50, ba chiar si 10w60. Cel mai ieftin mineral 20w50 este undeva la 15 lei litrul. Cel mai scump full sintetic 10/60 este pe la 40 de lei litrul. Saptamana urmatoare urmeaza sa schimb uleiul si am sa trec pe full sintetic LiquiMoly. Fiindca a venit vorba de mancat ulei - da, este boxer, mananca cateva picaturi de ulei la fiecare pornire, chiar daca nu se vede nici cea mai mica dara de fum. Dupa 6000 de km am completat 1L de ulei si nivelul a ajuns unde trebuie. Consum normal, nimic de speriat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da poate ca BMW-urile "se scarpina cu mana stanga la urechea dreapta", dar sa vedem statisticele: in primele 5 luni din 2014 BMW a vandut 23,56% din totalul de motociclete vandute, cam atat au reusit Honda, Yamaha si Suziki dar IMPREUNA!!! (Date luate din revista Motorradfahrer August 2014). Deci poate ca toti care isi cumpara BMW sant batuti in cap, dar cand vezi un grup de straini cu moto si 70-80% din ei sant cu boxere te tot gandesti ca ei sigur au avut din ce alege atat ca model cat si buget...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acuma nu vei vrea si tu ca germanii sa mearga pe motorete italiene si/sau sa scrie de rau despre modelele din curtea lor. Pune si tu un studiu independent si mai multe detalii: Europa/US/etc? Plus ca mare parte din astea vazute la strainezii care intradevar se plimba, fac parte din categoria mobre all-road, capabile sa manance oricetip de drum fara sa sughite, unde cel putin in opinia mea, intradevar BMW se descurca tare bine fata de concurenta, motiv pt. care as alege un KTM 990 ADV cu lacrimi curse doare din cauza lipsei cardanului :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super ai pus problema cu bmw...am avut si eu rt 1100. Exact problemele expuse de tine sunt cele reale...si ca utilizator de pan european 1300 2003....si el are minusuri. Urâtă postarea de mai devreme " st ii da ceată rt ul" si răutăcioasă. Din pctul de vedere al fiabilității st ul clar nu prea are nevoie de servisari.... Dar fata de rt este mult mai rigid deci nu are acelasi confort c si rt ul si partea cea mai urata recunoscuta pe multe alte forumuri si constata si de mine este ca la depasirea vitezei de 140- 150 km/h incepe sa danseze pe sosea. Rt ul precum spui este morocănos so nu prea stie a dansa fie ca merge si cu 200km/h.

» Post actualizat in 07 Sep 2014 07:33

Si apropos de "ceata" ...dupa cum se poate remarca din topic, omul nu si a luat motoreta sa se întreacă cu lumea....ci sa se plimbe, sa aibe confort...nicidecum sa dea " ceata " cuiva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

@Delo:Esti un tip funny daca inca mai citesti reviste moto. Sorry, no offence! Nu stiu daca ai trait experienta de dinainte si dupa 2005 sau 2006 cand s-au scos taxele la motociclete in paralel cu o relaxare maxima a creditarii. Toata populimea a putut sa isi ia motoare. Multi si prosti. Perioada in care s-a diluat cel mai tare comunitatea si spiritul ei. Multumita crizei s-au mai cernut serios treburile. Unde vreau sa ajung? Prin prisma muncii am ajuns sa interactionez cu ceva straini. Multi dintre ei, cica, "motociclisti". De asemenea, din cauza ca suntem o tara ieftina si permisiva, apar din ce in ce mai multi turisti moto. Sunt din ce in ce mai circumspect cand intalnesc straini pe doua roti. De fapt, mai mult de noroc/noroc nu mai continuam. Foarte multi sunt doar niste posesori. Majoritatea. Majoritatea asta ne face si noua pasio atilor viata usoara prin dezvoltarea economica a fenomenului. Insa, tot ea este si cea care creeaza statisticile tale. Bag mana in foc ca daca luam un Bmw si o japoneza din aceeasi perioada si din aceeasi clasa, le dam totul ca la carte si le abuzam asa cum se merge cu o motocicleta, Bmw-ul va crapa prima. Citeste ce am scris in primul post. RT-ul nu este vreun suprem in clasa si perioada lui. Este insa un raport pret-calitate foarte bun. Au fost mereu o marca ce a impins varful de lance in materie de inovatie si inteleg motivatia ce o creaza clientilor si numarul de vanzari implicit. Daca as avea banii si eu mi-as lua K1600-le maine. Nu este nimic in liga lui in momentul in care postez. Si nimic nici in liga Gs-ului. Timpul si folosinta a dovedit insa in cazul Bmw ca nu intotdeauna au avut si cele mai robuste solutii, fiindca mereu le-au testat perioade scurte pentru a iesi repede pe piata cu ele. Japonezii au venit mai incet din urma dar au mers la sigur. Eu stiu ca motocicletele sunt niste vehicule de pasiune, dar sa nu ne imbatam cu apa rece de la robinet. Mai bine sa iesim in lume si sa ne imbatam cu apa rece de la terasa.

» Post actualizat in 07 Sep 2014 07:44

Cum ar zice francezul: "Let's keep it real!" ;) :). Sunt niste fiare, le cumparam, ne dam cu ele, reparam, intelegem daca înțelegem, le vindem, luam altele, repetam ciclul, etc. Sa nu fim din filmul unui tataita ciudat pe care l-am intalnit acum cativa ani la un raliu:- Africa Twin este cea maj tare motocicleta, etc, etc (ma durea capul deja).- Dar de ce spuneti asta? - Fiindca am avut patru pana acum! Gen.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vrut o motocicleta 100% touring, cu cardan, abs si injectie.

Imi doream, fara nici un dubiu, o motocicleta japoneza insa piata si portmoneul m-au contrazis. Pan-urile 1300 plecau de pe la 4500-5000. La vanzare era una singura, neinmatriculata in Ro si ruginita excesiv pe sub carene. 1100 Abs, idem, doar una la vanzare, deplasat de scumpa. FJR generatia doua – nimic. Gaseam numai in HU si CZ, de pe la 5500 in sus. Nu eram deloc interesat de cumparat de afara - drum, taxe, etc.

Am dat deci pauza cautarilor si am reconsiderat putin datele problemei.

Mi-a placut mereu designul 1100 RT-ului dar citesc de ani de zile despre problemele specifice marcii bavareze si nu era o optiune.

Erau insa aproximativ 5 sau 6 RT-uri 1100 la vanzare in Ro, la preturi muult mai ok pentru bugetul meu – de la 2800 pana la 4000 – toate fiind exemplare ce aratau cel putin decent.

Cum 3000 de euro nu sunt 5000 sau 6500, am decis sa "Da".

Si m-am dus aproape de casa la un test cu un 1100 albastru inchis ce imi placea la nebunie. M-a lovit ca o palma si nu mi-am mai putut lua gandul de la mersul acela de camion modern, greoi si morocanos.

Am gasit insa unul cu revizie completa, in valoare de aproximativ 700 de euro, abia facuta, am cumparat bilet la cuseta, m-am urcat cu casca in mana in trenul de noapte si a doua zi bagam o superba tura de la Bucuresti pana in capatul vestic al Timisului.

attachicon.gif1.jpgattachicon.gif2.jpg

Asta era prin iunie. Acum, dupa 3 luni, are 7000 de km in plus pe bord si totul merge mai mult decat bine.

 

Nu ma intelegeti gresit.

Nu vreau ca acest topic sa sune a lauda, reclama, ipocrizie, etc.

Nu mi-am schimbat parerea despre Bmw. Ramane pentru mine acelasi brand ilogic ce se scarpina cu mana stanga la urechea dreapta.

La fel, nu spun ca 1100RT este touringul suprem. Este insa un touring foarte misto, cu un pret foarte realist la mana a doua si cu un raport pret-oferta bun, perfect normal.

Sunt sigur ca un Pan 1100 Abs sau 1300 vor fi mereu Honda (si nu glumesc; chiar am ajuns sa dau si eu dreptate faimoasei replici). Sunt de asemenea sigur ca Fjr-ul trage ca o scapata din lesa. Iar de modelele mai noi, 2008+ sa zicem, nu mai spun, indiferent de marca. Dar toate acestea au preturi pe masura.

 

Ca o idee pentru cei care o luati in calcul, ca sa stiti daca sa intrati in hora sau nu:

Luati-va RT doar daca faceti ture lungi sau foarte lungi. Nu sunt motoare de oras si nici de commuting pana in sateliti de orase. De la 200 km/zi in sus incepe adevarata placere. Peste aceasta valoare ajungi sa ai o “relatie” cu “ea”. Primul drum a insemnat 700 km prin traficul din Romania. Seara, ajuns acasa, am facut un dus si mi-am vazut de viata de zi cu zi, fara sa fiu frant de oboseala, rupt, istovit, etc. In miniconcedii, cu cat stateam mai mult calare cu atat vroiam sa ma trezesc mai repede dimineata, sa ma urc pe ea si sa merg, sa merg si iar sa merg. Fara griji, doar eu si gandurile mele, soseaua si niste comenzi care sa ma tine conectat in acea transa mecanica.

attachicon.gif10593070_782660331787179_5480281063075479034_n.jpgattachicon.gif20140710_141753.jpgattachicon.gif20140710_155404.jpgattachicon.gif20140710_161109.jpg

 

RT-ul 1100 are si el minusuri si plusuri.

Reformulez – foarte multe minusuri, eclipsate insa de putine plusuri serioase, dar mai ales de comportamentul rutier specific – are un mers de submarin, de tractor sau camion modern, in slowmotion, incet, greoi si morocanos, dar precis, fara ezitari. Gutural.

Nu are deloc multi cai insa compenseaza prin cuplul suficient si prin felul in care poti negocia traficul ajutandu-te de el. Mai ales depasirile.

 

Plusuri?

* Manevrabilitatea incredibila pentru volumul afisat. Este prima mea motocicleta de strada la care dau lejer capat gumelor si la care am zgariat constant scaritele de asfalt. Culcatul pe curbe a devenit o chestie mega fun, pe care o fac asa, cu un zambet larg si chiuituri in casca :P. Da, stiu, nu este genul de film pe care sa il asociezi cu un RT din 1999, dar va recomand sa incercati.

* Un confort si o lipsa de oboseala / durere fizica ce cresc proportional cu numarul de kilometri. Te dai jos de pe el doar cand te obliga rezervorul, foamea, vezica sau peisajele superbe.

Dotarile stas pentru vremea lui nu mai sunt vreo revelatie astazi, insa, la pretul pe care il platesti second hand subliniaza si ele bunul raport pret-calitate:

- Setul de cutii incredibil de robuste si practice ca imbinare foarte bine incadrate in design si, un mare plus, mai inguste decat ghidonul.

- Parbrizul reglabil

- Saua pilotului reglabila

- Generator de curent “generos”. Avantaj – poti cupla multi consumatori fara sa dai peste cap electrica. Proiectoare, haine incalzite, etc.

 

Pretul platit pentru cele de mai sus sunt motivul pentru care fanii se leaga la cap cu boxerele, persevereaza, cheltuie ceva bani si repara minusurile. Pentru ca stiu ca dupa aceea vor avea mult timp un exemplar fara probleme, croit pe stilul lor.

attachicon.gif10368233_782661368453742_2345091811507826464_n.jpgattachicon.gif10517474_782660351787177_3289209985514454359_n.jpgattachicon.gif10559812_782660461787166_4168061769405058764_n.jpg

 

Minusurile?

Multe.

Unele sunt adevarate ineptii tehnice iar faptul ca nu au fost inlaturate de fabricant de-a lungul anilor i-a facut pe multi sa creada ca au fost special proiectate astfel.

Partea buna la tarifele mari ale reprezentantelor, care de multe ori au fost incapabile in remedierea problemelor specifice, a fost aparitia multor solutii eficiente de la posesorii pasionati si priceputi si de la fabricantii de piese aftermarket. In entuziasmul lor si in dorinta de a stopa preturile imense ale unor servicii disproportionate, multi minitehnici au sharuit masiv informatia. Exista, deci, foarte multa informatie de calitate pentru proiecte DIY. Timp sa aveti! Macar voi, nu ca mine.

Chiar daca sunt multe, hibele acestea specifice nu sunt capete de lume. Informatia in exces cu privire la remedierea lor ajuta si ea foarte mult. O alta parte buna este ca daca sunt reparate de un mecanic bun nu va vor mai deranja f. multi ani/km.

Asa ca cei care le cunosc si doresc sa ia motocicleta pentru multi ani sau ture f. lungi, accepta “riscul”.

 

- Senzorii hall. Cedeaza cand spalati motocicleta in partea frontala a motorului sau, uneori, in timpul turelor prin ploaie serioasa. Un cosmar daca se intample la sute/mii de km de casa. Replacement-urile originale numai ieftine nu sunt. Solutiile au venit de la posesori si aftermarketuri.

- Imbinarea ambreiaj uscat – ax cutie de viteza. Trebuie verificata cam o data pe sezon, desi faci bucati motocicleta pana la ea. Daca nu o verifici si ungi la timp, mai devreme sau mai tarziu va distruge axul cutiei de viteze. Gandit prost din fabrica si necorectat. Solutiile bune, idem, de la posesori si aftermarketuri.

- Transmisia cardanica - la fel, cu mici hibe din fabrica, solutii de la posesori si aftermarket.

- Carburatoarele nesincronizate, admisiile la ele neservisate, supapele, un TPS sau un ABS dereglat transforma motocicleta in cosmar. Nu multi au mana fina si sculele necesare pentru a le face. Sunt operatiunile ce fac diferenta intre cosmar si armonie cu universul.

- Statorul electromotorului este cam consumabil si pica cam pe la 80.000 de km. Replacement ieftin – 100 de lei.

- Furtunele de benzina ce ies din pompa putrezesc dupa ani buni si riscati sa va treziti cu benzina ce curge prin carene. Cam riscant la cata electrica si caldura este in zona. Se intampla f.f. rar si daca aveti minimul bun simt sa la schimbati macar dupa 7-8-hai 10 ani, totul va fi ok.

 

 

 

 

- Butoanele pentru semnalizare mi se par si acum, dupa atatia km, o absurditate. Sa pui atat butonul de semnalizare dreapta cat si pe cel de decuplare al semnalizarii pe partea unde am acceleratia si frana fata mi se pare...no further comments. Multi dintre posesorii care au inceput pe Bmw zic ca nu se pot obisnui si nu pot intelege logica semnalizarii de pe japoneze, asa ca fiecare suntem cu dreptatea noastra.

- Priza din bord, care este mai ingusta decat cea stas de pe auto sau cele vandute pentru moto la toate magazinele de accesorii. Tot zic ca imi fac timp sa cumpar un adaptor fiindca un Gps in bord este mai mult decat util

attachicon.gifa.jpg

 

Din convietuirea noastra pot sa va spun ca:

 

- Cand am mers ca un pensionar pe somnifere, intre 90 si 110 mi-a scos consum de 5% sau cred ca si un pic mai putin (4.9, whatever). Am mers asa fortat de imprejurari :) – prieten cu pasager, motor mai mic, etc, etc. De obicei stau in zona 120-150 si aici imi consuma intre 5.5 si 6%..

- Cand vedeti gropi nasoale, de neevitat, asezati-va pe saua pasagerului. Motocicleta are imens de multa greutate pe fata iar telescopul fata nu este cel mai grozav din lume.

- RT-ul 1100 si a sa cutie in cinci trepte exceleaza pe curba largi, de viteza. Valea Muresului aka Lipova – Deva ramane traseul meu favorit la ghidonul lui. Pe succesiuni de curbe foarte stranse si foarte dese (Anina – Resita) devine obositor la un moment dat. Trebuie sa il tii obligatoriu in a2a pe curba (sunt majoritatea f stranse, la 180 de grade, in forma de U) dupa care pe urcarea spre urmatoarea (sau distanta pana la ea) trebuie musai a3a fiindca in a2a se tureaza excesiv. Si schimbatul acesta non-stop devine obositor mai ales la o cutie asa greoaie si brutala ce vine la pachet si cu un motor greoi cu transmisie pe cardan, nu asa elastica ca una pe lant. Unde vreau sa ajung? Daca aveti banii, luati in calcul 1150-ul, fie el RT sau GS. Nu stiu daca este mai bun pe trasee montane. Va recomand doar sa il incercati si pe acesta. Eu am simtit lipsa unei trepte in plus, adica a unei cutii cu trepte mai scurte si mai bine delimitate. Inclin sa cred ca o treapta a treia cu plaja mai mica, bine delimitata, ar fi fost mai buna. Doar cred. Este o supozitie.

La 1150 s-au pus insa si doua bujii pe cilindru si s-au mai imbunatatit si una-alta pe la injectie, admisie, frane, etc. Rau nu poate sa fie. Despre ambreiajul hidraulic zice lumea ca este si el mai bun. Eu sunt mai old-school, deci subiectiv cand simpatizez cu cablul. Indiscutabil mai bun la 1150 este blocul de lumini. Si butonul de avarii pe blocul de comenzi stanga, accesibil instant. Si cred ca are si reglajul farului din bord. Se aduna, nu :P?

attachicon.gif1.jpgattachicon.gif2.jpgattachicon.gif3.jpg

 

 

 

» Post actualizat in 06 Sep 2014 20:57

.

Salut,

 

Felicitari pt achizitie. Dar da-mi voie sa fac cate precizari:

 

1. din start e gresit sa compari ST 1300 cu R 1100 RT. Pan -ul e alta generatie, ami noua, si alta categorie. Daca tot cumparam sa comparam cu ST 1100, care la vartsa pe care are( ca si RT) are destule bube.

2.eu vb din perspectiva unui proprietar de BMW si mecanic BMW dar si alte marci( surprize la mine in special Honde ajung cu bube).

Senzorii hall.Nu se strica!! Se crapa din cauza varstei izolatia de la cabluri.

 

- Imbinarea ambreiaj uscat – ax cutie de viteza. E specifica modelelor R 11500!!!

 

Transmisia cardanica - daca e intretinut nu sunt probleme

Carburatoarele nesincronizate -i., admisiile la ele neservisate, supapele se face la fiecare 10.000 km conform manualulu, un TPS daca a umblat cineva la TPS sau un ABS dereglat- nu se intampla daca cineva nu face improvizatii si schimba bateria la timp!!! transforma motocicleta in cosmar

 

- Furtunele de benzina ce ies din pompa putrezesc dupa ani buni si riscati sa va treziti cu benzina ce curge prin carene. Cam riscant la cata electrica si caldura este in zona. Se intampla f.f. rar si daca aveti minimul bun simt sa la schimbati macar dupa 7-8-hai 10 ani, totul va fi ok. - al meu are 18 ani si e perefect, Ica nu a trebuit sa schimb la nimeni!!

 

Butoanele pentru semnalizare mi se par si acum, dupa atatia km, o absurditate - mie mi se pare sistemul conventional. Ce e asa de greu vreau sa virez dreapat apas butonul semnalizeara drepata de la mana dreapta!!

 

Si foarte important pune doar ulei MINERAL 20W50 !! Consumul de ulei astfel va fi mai mic, iar de la uleiurile sintetice sau semisintetice se intareste simerigul de la vibrochen si va curge uleiul din motor pe ambreiaj!!

 

Legat de Honda e Honda decand repar motocilete pt mine estE identic cu BMW e BMW. Nu exista asa ceva !!! Nu exista motocleta fiabila mai ales din 2003 incoace fie orice marca!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Salut,

 

Felicitari pt achizitie. Dar da-mi voie sa fac cate precizari:

 

1. din start e gresit sa compari ST 1300 cu R 1100 RT. Pan -ul e alta generatie, ami noua, si alta categorie. Daca tot cumparam sa comparam cu ST 1100, care la vartsa pe care are( ca si RT) are destule bube.

2.eu vb din perspectiva unui proprietar de BMW si mecanic BMW dar si alte marci( surprize la mine in special Honde ajung cu bube).

Senzorii hall.Nu se strica!! Se crapa din cauza varstei izolatia de la cabluri.

 

- Imbinarea ambreiaj uscat – ax cutie de viteza. E specifica modelelor R 11500!!!

 

Transmisia cardanica - daca e intretinut nu sunt probleme

Carburatoarele nesincronizate -i., admisiile la ele neservisate, supapele se face la fiecare 10.000 km conform manualulu, un TPS daca a umblat cineva la TPS sau un ABS dereglat- nu se intampla daca cineva nu face improvizatii si schimba bateria la timp!!! transforma motocicleta in cosmar

 

- Furtunele de benzina ce ies din pompa putrezesc dupa ani buni si riscati sa va treziti cu benzina ce curge prin carene. Cam riscant la cata electrica si caldura este in zona. Se intampla f.f. rar si daca aveti minimul bun simt sa la schimbati macar dupa 7-8-hai 10 ani, totul va fi ok. - al meu are 18 ani si e perefect, Ica nu a trebuit sa schimb la nimeni!!

 

Butoanele pentru semnalizare mi se par si acum, dupa atatia km, o absurditate - mie mi se pare sistemul conventional. Ce e asa de greu vreau sa virez dreapat apas butonul semnalizeara drepata de la mana dreapta!!

 

Si foarte important pune doar ulei MINERAL 20W50 !! Consumul de ulei astfel va fi mai mic, iar de la uleiurile sintetice sau semisintetice se intareste simerigul de la vibrochen si va curge uleiul din motor pe ambreiaj!!

 

Legat de Honda e Honda decand repar motocilete pt mine estE identic cu BMW e BMW. Nu exista asa ceva !!! Nu exista motocleta fiabila mai ales din 2003 incoace fie orice marca!!

» Post actualizat in 07 Sep 2014 07:59

1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da poate ca BMW-urile "se scarpina cu mana stanga la urechea dreapta", dar sa vedem statisticele: in primele 5 luni din 2014 BMW a vandut 23,56% din totalul de motociclete vandute, cam atat au reusit Honda, Yamaha si Suziki dar IMPREUNA!!! (Date luate din revista Motorradfahrer August 2014). Deci poate ca toti care isi cumpara BMW sant batuti in cap, dar cand vezi un grup de straini cu moto si 70-80% din ei sant cu boxere te tot gandesti ca ei sigur au avut din ce alege atat ca model cat si buget...

Uite aici cate motociclete si scutere vinde 'onda (ce-i drept, mai multe scutere decat motociclete).

 

http://world.honda.com/news/2014/c140129Sales-Production-Result/index.html

 

si unul neoficial, pe mai multi ani:

 

http://www.statista.com/statistics/267277/worldwide-motorcycle-sales-of-honda/

 

Valorile alea sunt ca la turometru. Trebuie inmultite cu 1000.

 

si uite aici cate motociclete a vandut bmw:

https://www.press.bmwgroup.com/global/pressDetail.html?title=bmw-motorrad-achieves-third-all-time-sales-high-in-succession-in-2013-most-successful-year-in-the&outputChannelId=6&id=T0163827EN&left_menu_item=node__804

 

Aici nu e ca la turometru. Nu trebuie inmultit cu 1000.

 

Cum puteti compara un producator care vinde 17-18 milioane de scutere si motociclete anual cu unul care vinde 0.1 milioane, numai voi stiti.

 

On topic: Sa o calaresti sanatos si sa te bucuri de ea asa cum vrei!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

@ BMW RIDER:

Edit-ul mi-a dat peste cap toata postarea, asa ca scriu din nou.

 

Salut! Multumesc pentru postarea 100% on-topic.

Am sa incerc sa iti raspund si eu:

- Comparatia 1100RT vs 1300 ST a fost una pur subiectiva, dpdv al unui eventual cumparator. Este clar ca sunt din filme total diferite.

- Multumesc pentru lamurirea vizavi de senzori. Nu stiam concret ce se intampla acolo.

- Nu am desfacut si nu am ajuns niciodata cu mainile si ochii mei in maruntaiele 1100 RT-ului, dar eram ferm convins ca si la 1100 trebuie luat disc aftermarket, cu bucsa suplimentara, ce permite imbinarea totala cu axul cutiei.

- Despre furtune mi-a povestit un prieten. Lui i s-a intamplat la RT. Mi-a zis ca daca vreodata vad benzina sub el sa stiu ca de acolo este cea mai mare probabilitate sa fie.

- Eu merg cam supermoto prin oras, indiferent de motorul de sub mine. Daca te joci de-a v-ati ascunselea cu masinile, dai in butonul de semnalizare ca la pacanele si tragi de gaz si frane ca la VTM, atunci nu mi se pare ok butonul de semnal dreapta la un loc cu frana fata si gazul. Pe europene, la fel. Daca am o distanta scurta in care trebuie sa ma reincadrez dupa depasire, vreau sa ma gandesc doar la gaz si frana si dozarea lor corecta, fara sa ma concentrez si pe semnal dreapta sau pe opritul semnalizarii. Inteleg obisnuinta fiecaruia. Eu vin dupa multi ani pe japoneze. Nu critic pe nimeni. Bine, hai, doar proiectantii :0.

- Vizavi de ulei, sunt cam tablou. Multumesc de pont! Chiar vroiam musai sa merg pe full sintetic, pe care il consider net superior mineralului.

- Total de acord cu prima parte, cea cu cliseele despre branduri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sorry pentru dispariția Pan European-ului de la Iaşi. L-am "retras" eu de la ofertă!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut 1100 RS, asemanatoare, greu de tinut la viteze mici din cauza coarnelor scurte si greutatii mari, la fel trebuia sa schimbi des pe urcare. Dar te incinta la drum lung, consum pina in 5, suspensie reglabila, protectie la vint, etc.

Si ca orice BMW mai consuma si ulei, cam 1 l la 5.000 km, iar despre tipul uleiului recomandat de Bavaria si de un coleg posesor de bmw, respectiv 20w50, cred ca este exagerat, ce treaba are calitatea uleiului cu semeringul?

faptul ca acum 20 de ani se folosea ulei mineral, nu inseamna ca nu poti folosi un semisyntetic 10w40 cu mai bune rezultate, mai ales ca nu ai grija ambreiajului, eu pun asa la k si merg 6-7.000 apoi schimb, si tot consuma, dar mai putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Fain motor!

Sa il calaresti cu placere!

 

Stiu ca zici ca vroiai 100% turing, ce te-a facut totusi sa nu iei un R1100 GS? Mergea si de turing si parca e mai usor de umblat la el.

Multumesc frumos!

Drept ca este mult mai usor de umblat la el. Dar, dupa ce am desfacut carenele de doua ori, imi ia maxim 10 minute demontatul sau pusul inapoi. Evit insa sa umblu des ca sa nu innebunesc de tot filetele.

Am vrut maximul posibil in materie de protectie frontala, fiindca am vrut motocicleta aceasta doar pentru drumuri lungi. Acesta a fost singurul motiv serios.

Aa, si parbrizul mai mare, reglabil electric, bineinteles.

Inaltimea mea - 1.87 - m-a facut sa dau banii pe doua parbrize aftermarket la Tenere si VFR si numai eu stiu cat am injurat pentru carul de bani cheltuit degeaba. Din cauza asta am considerat ca unul reglabil electric este imposibil sa nu aiba o pozitie care sa ma nimereasca. Standardul nu este revelatie, dar este oricum mai bun decat tot ce am experimentat pana acum pe alte motociclete.

Am vrut sa nu simt curent pe picioare, rinichi, maini, umeri, gat, you name it. Si nu il simt. Minusul este insa vara cand merg prin campie la 35-40 de grade. Anul urmator sper sa ma prinda cu geci mai bune pentru vara decat cosmarurile inchise la culoare ce le am acum .

Tot vizavi de protectie - Nu o sa spun ca nu te ploua deloc in spatele carenelor, asa cum am auzit de la altii :laugh: , dar cantitatea de apa care ajunge pe tine este muult mai mica decat pe alta clasa de motocicleta. Pe ploaie marunta doar apa de pe parbrizul castii este impinsa in jos, pe rezervor, de curentul de aer deviat de parbriz. Cam dupa o ora de mers incepi sa simti toata apa adunata de pe rezervor stii tu unde. In rest, picioarele, mainile, pieptul, spatele, etc, neasteptat de putin ude. Cu cat mergi mai tare cu atat mai putin te uda. Asta se aplica si pe ploaie torentiala. Testat :laugh:. Problema pe ploaie torentiala este ca masinile merg foarte incet si prudent. Mai devreme sau mai tarziu te opresc si pe tine si atunci, gata, s-a terminat smecheria. In 30 de secunde esti murat.

 

Sorry pentru dispariția Pan European-ului de la Iaşi. L-am "retras" eu de la ofertă!

Stiu, stiu :D ! Sa il stapanesti cu placere si sa aveti parte de multe drumuri frumoase impreuna. A intrat in posesia unui motociclist de top. Sunt sigur ca motocicleta aceea va avea o viata tare buna pe mainile tale.

 

Am avut 1100 RS, asemanatoare, greu de tinut la viteze mici din cauza coarnelor scurte si greutatii mari, la fel trebuia sa schimbi des pe urcare. Dar te incinta la drum lung, consum pina in 5, suspensie reglabila, protectie la vint, etc.

Si ca orice BMW mai consuma si ulei, cam 1 l la 5.000 km, iar despre tipul uleiului recomandat de Bavaria si de un coleg posesor de bmw, respectiv 20w50, cred ca este exagerat, ce treaba are calitatea uleiului cu semeringul?

faptul ca acum 20 de ani se folosea ulei mineral, nu inseamna ca nu poti folosi un semisyntetic 10w40 cu mai bune rezultate, mai ales ca nu ai grija ambreiajului, eu pun asa la k si merg 6-7.000 apoi schimb, si tot consuma, dar mai putin.

Manualul de service folosit si de reprezentantele Bmw nu este deloc explicit in privinta uleiului. Dau o recomandare f. generalista si te lasa asa - ulei pentru vehicule pe benzina care sa respecte standardele X, etc.

Eu am intrat pe site-urile mai multor producatori de uleiuri si pe cele ale marilor magazine (Louis, Polo, etc) si am folosit optiunea de cautare ulei dupa vehicul.

Fiecare cu recomandarea lui. De la 20w50 mineral la semi sau full-sinteticele 15w50, 10w40, etc. Aveam o ciorna pe undeva cu ele. Si am tot zis ca o transcriu intr-un Excel.

10w60-ul este uleiul pentru masinile sport de la Bmw.

M-am gandit ca un full sintetic, chiar daca extrema 10/60, este clar mai bun decat 20/50-ul mineral. La multe magazine auto daca intrebi de ultimul, greu mai gasesti.

As fi vrut sa pun unul auto pe care sa fiu sigur ca il gasesc la orice magazin auto din tara, fiindca mi s-a intamplat sa fiu ignorant, sa nu verific uleiul si sa ma trezesc pe la Targu Jiu ca nu mai aveam ulei pe fereastra. Not funny. Si cauta ulei moto vineri seara in Tg Jiu.

Vroiam LiquiMoly fiindca stiu ca este produs in Germania inclusiv cel vandut in Ro. Si daca o iau spre vest cu motorul stiu ca l-as gasi oriunde la vanzare in Hu, Au, De, etc.

Reflectez si la ce a scris BMW RIDER. Ma gandesc ca dupa atatia ani de 1100R o sti si el ce spune. Am sa ma mai interesez. Pe 18 sept plec intr-un w-e aprox 1500 km si vreau sa il schimb pana atunci. Am Castrol Actevo 20w50 mineral in oras la pret ok - 110 lei bidon de patru litri - dar nu am fost mai niciodata mare fan Castrol. Desi Louis zice ca este uleiul special dezvoltat de Castrol pentru motocicletele Bmw. Si am mai auzit/citit undeva replica asta.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut 1100 RS, asemanatoare, greu de tinut la viteze mici din cauza coarnelor scurte si greutatii mari, la fel trebuia sa schimbi des pe urcare. Dar te incinta la drum lung, consum pina in 5, suspensie reglabila, protectie la vint, etc.

Si ca orice BMW mai consuma si ulei, cam 1 l la 5.000 km, iar despre tipul uleiului recomandat de Bavaria si de un coleg posesor de bmw, respectiv 20w50, cred ca este exagerat, ce treaba are calitatea uleiului cu semeringul?

faptul ca acum 20 de ani se folosea ulei mineral, nu inseamna ca nu poti folosi un semisyntetic 10w40 cu mai bune rezultate, mai ales ca nu ai grija ambreiajului, eu pun asa la k si merg 6-7.000 apoi schimb, si tot consuma, dar mai putin.

Da-mi voie sa-ti raspund: In primul rand de ce MINERAL? Acele simeringuri care sunt puse la vibrochen nu rezista la uleiurile noi sintetice si se intareste astfel nu mai etansiezeaza si curge ulei pe ambreiaj. In anii in care s -a proiectat modele R 1100 nu erau uleiuri cegasesti astazi. Era conceput pt un ulei mineral, API SF sau SG> eu am patit asa si un alt coleg din Ungaria , jurnalist moto la totalbike din ungaria.

Iar de ce 20W50 rspunsul e simplu, pt ca are racire pe aer ulei si nu pe apa!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vrut o motocicleta 100% touring, cu cardan, abs si injectie.

Imi doream, fara nici un dubiu, o motocicleta japoneza insa piata si portmoneul m-au contrazis. Pan-urile 1300 plecau de pe la 4500-5000. La vanzare era una singura, neinmatriculata in Ro si ruginita excesiv pe sub carene. 1100 Abs, idem, doar una la vanzare, deplasat de scumpa. FJR generatia doua – nimic. Gaseam numai in HU si CZ, de pe la 5500 in sus. Nu eram deloc interesat de cumparat de afara - drum, taxe, etc.

Am dat deci pauza cautarilor si am reconsiderat putin datele problemei.

Mi-a placut mereu designul 1100 RT-ului dar citesc de ani de zile despre problemele specifice marcii bavareze si nu era o optiune.

Erau insa aproximativ 5 sau 6 RT-uri 1100 la vanzare in Ro, la preturi muult mai ok pentru bugetul meu – de la 2800 pana la 4000 – toate fiind exemplare ce aratau cel putin decent.

Cum 3000 de euro nu sunt 5000 sau 6500, am decis sa "Da".

Si m-am dus aproape de casa la un test cu un 1100 albastru inchis ce imi placea la nebunie. M-a lovit ca o palma si nu mi-am mai putut lua gandul de la mersul acela de camion modern, greoi si morocanos.

Am gasit insa unul cu revizie completa, in valoare de aproximativ 700 de euro, abia facuta, am cumparat bilet la cuseta, m-am urcat cu casca in mana in trenul de noapte si a doua zi bagam o superba tura de la Bucuresti pana in capatul vestic al Timisului.

attachicon.gif1.jpgattachicon.gif2.jpg

Asta era prin iunie. Acum, dupa 3 luni, are 7000 de km in plus pe bord si totul merge mai mult decat bine.

 

Nu ma intelegeti gresit.

Nu vreau ca acest topic sa sune a lauda, reclama, ipocrizie, etc.

Nu mi-am schimbat parerea despre Bmw. Ramane pentru mine acelasi brand ilogic ce se scarpina cu mana stanga la urechea dreapta.

La fel, nu spun ca 1100RT este touringul suprem. Este insa un touring foarte misto, cu un pret foarte realist la mana a doua si cu un raport pret-oferta bun, perfect normal.

Sunt sigur ca un Pan 1100 Abs sau 1300 vor fi mereu Honda (si nu glumesc; chiar am ajuns sa dau si eu dreptate faimoasei replici). Sunt de asemenea sigur ca Fjr-ul trage ca o scapata din lesa. Iar de modelele mai noi, 2008+ sa zicem, nu mai spun, indiferent de marca. Dar toate acestea au preturi pe masura.

 

Ca o idee pentru cei care o luati in calcul, ca sa stiti daca sa intrati in hora sau nu:

Luati-va RT doar daca faceti ture lungi sau foarte lungi. Nu sunt motoare de oras si nici de commuting pana in sateliti de orase. De la 200 km/zi in sus incepe adevarata placere. Peste aceasta valoare ajungi sa ai o “relatie” cu “ea”. Primul drum a insemnat 700 km prin traficul din Romania. Seara, ajuns acasa, am facut un dus si mi-am vazut de viata de zi cu zi, fara sa fiu frant de oboseala, rupt, istovit, etc. In miniconcedii, cu cat stateam mai mult calare cu atat vroiam sa ma trezesc mai repede dimineata, sa ma urc pe ea si sa merg, sa merg si iar sa merg. Fara griji, doar eu si gandurile mele, soseaua si niste comenzi care sa ma tine conectat in acea transa mecanica.

attachicon.gif10593070_782660331787179_5480281063075479034_n.jpgattachicon.gif20140710_141753.jpgattachicon.gif20140710_155404.jpgattachicon.gif20140710_161109.jpg

 

RT-ul 1100 are si el minusuri si plusuri.

Reformulez – foarte multe minusuri, eclipsate insa de putine plusuri serioase, dar mai ales de comportamentul rutier specific – are un mers de submarin, de tractor sau camion modern, in slowmotion, incet, greoi si morocanos, dar precis, fara ezitari. Gutural.

Nu are deloc multi cai insa compenseaza prin cuplul suficient si prin felul in care poti negocia traficul ajutandu-te de el. Mai ales depasirile.

 

Plusuri?

* Manevrabilitatea incredibila pentru volumul afisat. Este prima mea motocicleta de strada la care dau lejer capat gumelor si la care am zgariat constant scaritele de asfalt. Culcatul pe curbe a devenit o chestie mega fun, pe care o fac asa, cu un zambet larg si chiuituri in casca :P. Da, stiu, nu este genul de film pe care sa il asociezi cu un RT din 1999, dar va recomand sa incercati.

* Un confort si o lipsa de oboseala / durere fizica ce cresc proportional cu numarul de kilometri. Te dai jos de pe el doar cand te obliga rezervorul, foamea, vezica sau peisajele superbe.

Dotarile stas pentru vremea lui nu mai sunt vreo revelatie astazi, insa, la pretul pe care il platesti second hand subliniaza si ele bunul raport pret-calitate:

- Setul de cutii incredibil de robuste si practice ca imbinare foarte bine incadrate in design si, un mare plus, mai inguste decat ghidonul.

- Parbrizul reglabil

- Saua pilotului reglabila

- Generator de curent “generos”. Avantaj – poti cupla multi consumatori fara sa dai peste cap electrica. Proiectoare, haine incalzite, etc.

 

Pretul platit pentru cele de mai sus sunt motivul pentru care fanii se leaga la cap cu boxerele, persevereaza, cheltuie ceva bani si repara minusurile. Pentru ca stiu ca dupa aceea vor avea mult timp un exemplar fara probleme, croit pe stilul lor.

attachicon.gif10368233_782661368453742_2345091811507826464_n.jpgattachicon.gif10517474_782660351787177_3289209985514454359_n.jpgattachicon.gif10559812_782660461787166_4168061769405058764_n.jpg

 

Minusurile?

Multe.

Unele sunt adevarate ineptii tehnice iar faptul ca nu au fost inlaturate de fabricant de-a lungul anilor i-a facut pe multi sa creada ca au fost special proiectate astfel.

Partea buna la tarifele mari ale reprezentantelor, care de multe ori au fost incapabile in remedierea problemelor specifice, a fost aparitia multor solutii eficiente de la posesorii pasionati si priceputi si de la fabricantii de piese aftermarket. In entuziasmul lor si in dorinta de a stopa preturile imense ale unor servicii disproportionate, multi minitehnici au sharuit masiv informatia. Exista, deci, foarte multa informatie de calitate pentru proiecte DIY. Timp sa aveti! Macar voi, nu ca mine.

Chiar daca sunt multe, hibele acestea specifice nu sunt capete de lume. Informatia in exces cu privire la remedierea lor ajuta si ea foarte mult. O alta parte buna este ca daca sunt reparate de un mecanic bun nu va vor mai deranja f. multi ani/km.

Asa ca cei care le cunosc si doresc sa ia motocicleta pentru multi ani sau ture f. lungi, accepta “riscul”.

 

- Senzorii hall. Cedeaza cand spalati motocicleta in partea frontala a motorului sau, uneori, in timpul turelor prin ploaie serioasa. Un cosmar daca se intample la sute/mii de km de casa. Replacement-urile originale numai ieftine nu sunt. Solutiile au venit de la posesori si aftermarketuri.

- Imbinarea ambreiaj uscat – ax cutie de viteza. Trebuie verificata cam o data pe sezon, desi faci bucati motocicleta pana la ea. Daca nu o verifici si ungi la timp, mai devreme sau mai tarziu va distruge axul cutiei de viteze. Gandit prost din fabrica si necorectat. Solutiile bune, idem, de la posesori si aftermarketuri.

- Transmisia cardanica - la fel, cu mici hibe din fabrica, solutii de la posesori si aftermarket.

- Carburatoarele nesincronizate, admisiile la ele neservisate, supapele, un TPS sau un ABS dereglat transforma motocicleta in cosmar. Nu multi au mana fina si sculele necesare pentru a le face. Sunt operatiunile ce fac diferenta intre cosmar si armonie cu universul.

- Statorul electromotorului este cam consumabil si pica cam pe la 80.000 de km. Replacement ieftin – 100 de lei.

- Furtunele de benzina ce ies din pompa putrezesc dupa ani buni si riscati sa va treziti cu benzina ce curge prin carene. Cam riscant la cata electrica si caldura este in zona. Se intampla f.f. rar si daca aveti minimul bun simt sa la schimbati macar dupa 7-8-hai 10 ani, totul va fi ok.

 

Cele de mai sus sunt motivele pentru care cei mai pragmatici sau mai putin atasati de sunetul sau personalitatea boxerelor decid ca “they`ve had enough” si a venit timpul despartirii.

Altfel, un mecanic bun aproape de casa sau investitia in scule, perseverenta si pasiunea de a invata sa va servisati singur boxerul vor schimba total starea de spirit. Decizia voastra.

attachicon.gifb.JPGattachicon.gifc.JPG

 

Enervante, dar unele dintre ele nu sunt ceva iesit din comun pentru anii in care a fost fabricata motocicleta:

- Luminile. Cele standard, cu becul cu sticla striata, sunt mediocre. Daca montati xenon, vor fi bune dar nu revelatie. Ideala ar fi schimbarea sticlei striate cu una clara iar apoi montata lupa bixenon.

- Pe bord exista 3 butoane, pentru de/cuplat abs, manere incalzite si avarii. Noaptea nu le vezi deloc. Abs-ul nu o sa il decuplez niciodata dar au fost situatii in care am vrut sa cuplez in mers manerele incalzite sau avariile. Nu prea placut. Am zis ca o sa ma interesez daca exista stickere fosforescente sau, in cel mai rau caz, am sa cumpar ceva produse din material fosforescent si am sa imi decupez simbolurile mici pe care sa le lipesc pe butoane.

- Ar fi fost destul de indicata montarea pe bord a unui buton din care sa reglezi inclinatia farului. Este o motocicleta care merge des si cu pasager + bagaje. Poti baga mana prin carene si face asta, dar este mai anevoios.

- Butoanele pentru semnalizare mi se par si acum, dupa atatia km, o absurditate. Sa pui atat butonul de semnalizare dreapta cat si pe cel de decuplare al semnalizarii pe partea unde am acceleratia si frana fata mi se pare...no further comments. Multi dintre posesorii care au inceput pe Bmw zic ca nu se pot obisnui si nu pot intelege logica semnalizarii de pe japoneze, asa ca fiecare suntem cu dreptatea noastra.

- Priza din bord, care este mai ingusta decat cea stas de pe auto sau cele vandute pentru moto la toate magazinele de accesorii. Tot zic ca imi fac timp sa cumpar un adaptor fiindca un Gps in bord este mai mult decat util

attachicon.gifa.jpg

 

Din convietuirea noastra pot sa va spun ca:

- Mie nu imi place deloc sa il conduc prin oras. Se poate, dar nu imi mai place. Sunt un bosorog comod, i know.

- Lui nu ii place deloc sub 80 km/h.

- Viteza maxima de croaziera la care poate sta fara nici cea mai mica impotrivire este 150 kmh. 5000rpm in treapta 5. Pe la 160 (5500 rpm) deja incepe sa protesteze usor.

- Cand am mers ca un pensionar pe somnifere, intre 90 si 110 mi-a scos consum de 5% sau cred ca si un pic mai putin (4.9, whatever). Am mers asa fortat de imprejurari :) – prieten cu pasager, motor mai mic, etc, etc. De obicei stau in zona 120-150 si aici imi consuma intre 5.5 si 6%.

- Viteza maxima testata de mine – 205, dar nu este lumea lui si nici nu cred ca mai putea mai mult de 5 kmh in plus.

- Nu o sa imi mai iau niciodata motocicleta fara abs. Poate numai daca imi iau vreuna cult sa o reconditionez sau customizez, pentru iesiri scurte de duminica, pe drumuri pustii printre sate. De 3 ori mi-a scapat pielea deja. Iti da alt sentiment de siguranta gandul ca poti frana pana la limita absurdului in orice moment, fara sa pierzi instant spatele. Motiv pentru care insa am pus si placute sinter pe motor.

- Daca va luati RT cumparati-va dinainte echipamente cat mai subtiri, aerisite si deschise la culoare. O casca flip-up sau masiv aerisita nu ar strica nici ea. Acestea fiindca in spatele carenei si parbrizului imens nu bate curentul. Va veti rumeni incet acolo, vara, la temperaturi de peste 35 de grade.

- Cand vedeti gropi nasoale, de neevitat, asezati-va pe saua pasagerului. Motocicleta are imens de multa greutate pe fata iar telescopul fata nu este cel mai grozav din lume.

- RT-ul 1100 si a sa cutie in cinci trepte exceleaza pe curba largi, de viteza. Valea Muresului aka Lipova – Deva ramane traseul meu favorit la ghidonul lui. Pe succesiuni de curbe foarte stranse si foarte dese (Anina – Resita) devine obositor la un moment dat. Trebuie sa il tii obligatoriu in a2a pe curba (sunt majoritatea f stranse, la 180 de grade, in forma de U) dupa care pe urcarea spre urmatoarea (sau distanta pana la ea) trebuie musai a3a fiindca in a2a se tureaza excesiv. Si schimbatul acesta non-stop devine obositor mai ales la o cutie asa greoaie si brutala ce vine la pachet si cu un motor greoi cu transmisie pe cardan, nu asa elastica ca una pe lant. Unde vreau sa ajung? Daca aveti banii, luati in calcul 1150-ul, fie el RT sau GS. Nu stiu daca este mai bun pe trasee montane. Va recomand doar sa il incercati si pe acesta. Eu am simtit lipsa unei trepte in plus, adica a unei cutii cu trepte mai scurte si mai bine delimitate. Inclin sa cred ca o treapta a treia cu plaja mai mica, bine delimitata, ar fi fost mai buna. Doar cred. Este o supozitie.

La 1150 s-au pus insa si doua bujii pe cilindru si s-au mai imbunatatit si una-alta pe la injectie, admisie, frane, etc. Rau nu poate sa fie. Despre ambreiajul hidraulic zice lumea ca este si el mai bun. Eu sunt mai old-school, deci subiectiv cand simpatizez cu cablul. Indiscutabil mai bun la 1150 este blocul de lumini. Si butonul de avarii pe blocul de comenzi stanga, accesibil instant. Si cred ca are si reglajul farului din bord. Se aduna, nu :P?

attachicon.gif1.jpgattachicon.gif2.jpgattachicon.gif3.jpg

 

Daca aveti intrebari, va rog! Sper sa si stiu sa va raspund.

Daca am vorbit prostii la detalierea defectelor standard, accept corecturi. Nu le-am identificat personal demontandu-mi motocicleta si nici nu le-am reparat eu. Scriu despre ele din ce am discutat cu prieteni posesori de 1100/1150 ce le-au patit sau din discutiile cu mecanicii la care a fost motocicleta mea.

 

» Post actualizat in 06 Sep 2014 20:57

.

bai...bravo.

recunosc- m-ai lasat fara cuvinte.

nu s fan bmw si poate de asta sunt impresionat de descriere.

un om care chiar iubeste..2 roti

 

la multi km frumosi si iti multumesc pentru lectura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Este identic cu al meu, vechiul meu RT :-)))

Sa va spun o mica povestioara..prin 2006, subit si fara semne prevestitoare mi s-a pus pata pe 1100RT, l-am gasit la Mures spre sfarsit de iarna, un februarie calduros, am mers, l-am luat, ne-am imprietenit dupa primii 50 metri..dar alta este morala istorisirii..

Habar nu aveam ce inseamna BMW, nu stiam hibele lui, am mers si l-am luat total habarnist..eram ca mielul la taiere, gaina perfecta..nu am verificat absolut nimic in afara de aspectul vizual..nu stiam de ABS, cardan, cutie, consum de ulei, etc..avea 66.000 km cind am urcat prima oara in carca lui iar doi ani si ceva mai tarziu, cind am avut accidentul in care un dobitoc de taximetrist mi l-a rapus, odometrul se oprise cam pe la 104.000 km..

Anii aia doi si ceva i-am schimbat rulmentul mare pe spate (cam 100 euro), clapetele la injectie (SH, cam 100 euro ambele) si cablul de kilometraj (nou, cam 50 euro).

Am iubit enorm motocicleta aia, confortul pe care mi-l oferea si prestanta sa!

Au trecut anii, iar zecile de mii de kilometri parcursi pe diferite mobre m-am convins definitiv ca BMW face touringurile perfecte..

Stiu, exista GL-ul, ST-ul de 1300, iubesc mobrele alea, finetea si motorizarile lor rasate sunt cu mult mai smooth decit boxerul sau K12 in linie..dau clasa..dar orice ar face si oricat ar pune pe ele nici macar nu pot spera la confortul oferit de un BMW..

 

Referitor la ulei, la motorizarea aia pune ORICE ULEI AUTO care indeplineste conditiile de mai jos (copiate din manual):

Engine oil grade:
Brand-name HD oil for four-stroke spark-ignition engine,
API classifications SE,SF,SG; combination
with CC or CD specification.

Mai precis..poti pune orice ulei la care gasesti combinatiile alea de litere pe eticheta bidonului!

Ca exemplu, acum merg intr-a mea cu ulei OMV 15W50..ma rupe la pret, cam 120 lei cu filtru cu tot :hug:

PS: vezi sa nu te pacalesti, intre semnele minim/maxim la al tau intra fix 500ml!

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Cu placere, domnu' ;)! Multumesc!L-am cautat pe fratele Harris pe YT si, la fel ca BmwRider si el zice la fel - obligatoriu mineral. Si el spune la fel - uleiurile full au si compusi ce ataca simeringurile. Eu nu sunt un tip megatehnic, dar pe Harris il urmaresc de ceva timp si doar f.f. rar mai da rateuri.

» Post actualizat in 07 Sep 2014 21:17

Scuze pentru exprimarea haotica. Postez de pe telefon si mai greu de verificat exprimarea in ansamblu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu placere, domnu' ;)! Multumesc! L-am cautat pe fratele Harris pe YT si, la fel ca BmwRider si el zice la fel - obligatoriu mineral. Si el spune la fel - uleiurile full au si compusi ce ataca simeringurile. Eu nu sunt un tip megatehnic, dar pe Harris il urmaresc de ceva timp si doar f.f. rar mai da rateuri.

» Post actualizat in 07 Sep 2014 21:17

Scuze pentru exprimarea haotica. Postez de pe telefon si mai greu de verificat exprimarea in ansamblu.

nu mai crede tot ce zboara, nu mai exista de foarte mult timp uleiuri 100% minerale comercializate pentru auto-moto, alea oricum sunt monograd si nu e bine sa pui asa ceva in motor.

toate uleiurile de pe piata au o componenta sintetica .

 

felicitari pentru achizitie, am descoperit si eu de curand placerea de a calari un boxer

post-36094-0-91099800-1410126557_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Cat de faina ;)! Sa o stapanesti cu placere si sa aveti parte de multe iesiri faine. Fiindca locuri am vazut ca ai in zona ta :). Sunt 15 ani de cand am dat o tura printre blocuri cu un R80RT. Sunetul de boxer clasic nu se uita.

» Post actualizat in 08 Sep 2014 03:53

@luv:Acum am vazut postarea ta ("avantajele" navigarii de pe un ecran mai mic decat un pachet de tigari). Frumoasa povestea scrisa de tine ;)! Daca tot ai amintit atat de fostul cat si de actualul tau motor, imi permit o parere personala - cine a pus prescurtarile din denumiri a sintetizat impecabil esenta. In sensul ca RT este strict road touring iar LT este clar luxury touring. Ca un fel de "to be continued" sau "ce vreau sa am mai tarziu cand ma fac mai mare?", raspunsul este, clar, LT.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la ulei, la motorizarea aia pune ORICE ULEI AUTO care indeplineste conditiile de mai jos (copiate din manual):

 

PS: vezi sa nu te pacalesti, intre semnele minim/maxim la al tau intra fix 500ml!

Da. Atentie. Te poti pacali. Daca motorul nu a ajuns la temperatura optima de functionare se mai intampla sa nu curga jos in baia de ulei tot uleiul si pe fereastra de vzitare cand te uti vezi ca e la MIN.

» Post actualizat in 10 Sep 2014 11:48

Si Raul un pic de off topic legat de Honda e Honda:

 

http://www.motorcyclecruiser.com/news/honda-recalls-gold-wings-brake-fault

 

Orice fabricant poate gresii!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...