Sari la conținut

MotoGP - Discutii generale


adidas

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 4 ore, adidas a spus:

Nu-s asa urate si cred ca e destul de greu sa le faci si frumoase si aerodinamice.

 

image.thumb.png.02bfdc280fae503886ad4681ab20c7f6.png

image.thumb.png.728b77be7db89275b8524275575bc50a.png

image.thumb.png.80a9ee49d2865152ea1cd0cbc7065c35.png

nu sunt, eram si eu carcotas.

codita aia e masiva rau.. n-ai ce sa zici :D 

Acum 1 oră, P T R a spus:

Daca ar veni stomer pe duke ar fi fain

slabe sanse, cu fiecare an care trece si el nu concureaza scad si mai mult sansele.

singura ta speranta e sa se miste bine Binder ca si el are un stil f agresiv.

*sa nu-l uitam pe amicul MM :) cel mai agresiv stil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, john17 said:

Eu sunt curios pe ce se bazează nea ăla de zice că elementul aero e aproape de sol și creează apăsare, mi se pare complet aiurea pt laterala unei motociclete care mereu e la altă înălțime față de suprafața de rulare. De altfel unul din principalele motive din care a fost interzis efectul de sol în f1 a fost că, în caz de ridicare a mașinii - ex: denivelare - acesta se pierde brusc, împreună cu controlul asupra mașinii. 

 

Cred că se referă la un eventual efect Venturi pe care l-ar produce priza de aer respectivă, având în vedere forma și variația tubului.

 

image.thumb.png.5ccb6dd4ea25af45943d08aebca9c800.png

 

În același timp, downforce (apăsare aerodinamică) este diferit de efectul de sol, unde ar interveni efectul Venturi sau principiul lui Bernoulli. Oricum, nu a fost destul de explicit. Sau poate doar speculează.

 

Ceea ce este clar însă este că are efecte aerodinamice evidente:

  1. Ajută la "așezarea" aerului murdar venit din jurul roții față sub motocicletă (efect de stabilizare)

    image.thumb.png.23237b0e4578b00338134f37226fc92c.png
     
  2. Face spoiler-ul din fața roții spate mai eficient, tot prin raționalizarea fluxului de aer care circulă sub carenă

    image.thumb.png.01f156e5016da6e5c7114a985e15a372.png
     
  3. Generarea de aer (și) mai murdar pentru cel din spate - lucru care nu doar că le neagă eficiența propriilor elemente aerodinamice, dar reduce mult și efectul de aspirație.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, PzKpfW a spus:
  1. Generarea de aer (și) mai murdar pentru cel din spate - lucru care nu doar că le neagă eficiența propriilor elemente aerodinamice, dar reduce mult și efectul de aspirație.

 

aici nu sunt convins, in general cu cat sunt turbulentele mai pronuntate cu atat rezistenta la inaintare e mai mica pentru ala din siaj fiindca se va crea o zona mai mare de presiune scazuta

 

"it also cleans up the airflow at the back of the bike, which makes it more difficult for riders to get a free tow from the Ducati"

aici eu inteleg ca el exact asta spune, noua aerodinamica reduce turbulentele pentru a ingreuna drafting-ul

 

nici in f1 nu se plange nimeni de aer murdar pe linie dreapta, problemele la ei sunt pe franare si pe curbe unde nu au suficienta apasare (deci teoretic nici rezistenta la inaintare, dar nu-i ajuta)

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

31 minutes ago, prafrau said:

aici nu sunt convins, in general cu cat sunt turbulentele mai pronuntate cu atat rezistenta la inaintare e mai mica pentru ala din siaj fiindca se va crea o zona mai mare de presiune scazuta

 

"it also cleans up the airflow at the back of the bike, which makes it more difficult for riders to get a free tow from the Ducati"

 

Corect. M-am exprimat greșit, "așează" aerul în așa fel încât "tow-ul" devine inexistent. Bine punctat.

 

Motocicleta lor a ajuns să arate foarte pragmatic și non-italian. Principiu german/japonez de "forma urmează funcția".

 

image.thumb.png.b1b5f13bf638049aecea42fa15476c2c.png

 

Și cred că e doar începutul. Cel mai probabil de acum încolo prototipurile de MGP vor arăta din ce în ce mai diferit față de modelele de stradă. O paralelă cu prototipurile auto din anduranță sau F1 față de automobilele normale.

 

Interesant și că toate elementele aerodinamice nu par să le afecteze viteza de vârf. Ori dezvoltă și motorul în continuare pe partea de putere, ori au o aerodinamică eficientă.

 

image.thumb.png.797f7410bb774a91e92eac7e8e619fcf.png

 

KTM pare să fie pierdut puțin pe partea asta - deși e vorba doar de teste până la urmă. Aprilia face o figură bună prin Aleix. RS-GP-ul e o motocicletă complet nouă - motor, șasiu, aero. Au venit și cu o basculă de carbon. Doar Suzuki mai folosește basculă de aluminiu.

 

Se vorbea mai sus despre coada de pe GP21 - și Aprilia e cam la același nivel și urmează aceeași strategie. Iar "eleronul" din fața roții spate pare să fie imens.

image.thumb.png.27f08ad14102606f059bd4e98156a92a.png

La fel și capacele roții față - cu niște mari canale de răcire pentru etrieri:

image.thumb.png.68a225838e25a0402a30a9cd616e5324.png

 

Mă întreb dacă au și ei "squat device" sau dacă e doar o manetă pentru frâna spate.

 

image.thumb.png.668b5f57f97ee98a42a4f9c092e8d0c3.png 

51 minutes ago, prafrau said:

nici in f1 nu se plange nimeni de aer murdar pe linie dreapta, problemele la ei sunt pe franare si pe curbe unde nu au suficienta apasare (deci teoretic nici rezistenta la inaintare, dar nu-i ajuta)

 

Just. Problema cu aerul murdar este în curbe, unde suprafețele aerodinamice nu produc destul downforce datorită fluxului de aer perturbat. Dar în F1 problema este mai complexă de la bun început, datorită faptului că aerodinamica joacă un rol mult mai important, iar suprafața unui monopost este mult mai mare - ceea ce presupune accelerarea și dirijarea mult mai precisă a aerului pe toată lungimea mașinii, lucru care se realizează prin generarea de vortexuri puternice. O ilustrație: 

 

În MGP lucrurile sunt mult mai rudimentare (deocamdată?), elementele aerodinamice preluând și folosind în mod direct aerul venit din fața lor pentru a genera apăsare - pe sistem "ram-air".

 

Acest "downwash duct" de la Ducati este însă primul element aerodinamic complex, al cărui scop nu este de a produce portanță în mod direct, ci de a modifica fluxul de aer pe care îl primește spre a fi folosit de către alte elemente care se află în spatele lui (și a le eficientiza pe altele). Practic ceea ce au făcut este primul "pachet aerodinamic" din MGP. Nu suntem la nivel de generare de vortexuri direcționale, dar mi se pare foarte interesant.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, PzKpfW a spus:

 

Cred că se referă la un eventual efect Venturi pe care l-ar produce priza de aer respectivă, având în vedere forma și variația tubului.

 

 

 

În același timp, downforce (apăsare aerodinamică) este diferit de efectul de sol, unde ar interveni efectul Venturi sau principiul lui Bernoulli. Oricum, nu a fost destul de explicit. Sau poate doar speculează.

 

Ceea ce este clar însă este că are efecte aerodinamice evidente:

  1. Ajută la "așezarea" aerului murdar venit din jurul roții față sub motocicletă (efect de stabilizare)


     
  2. Face spoiler-ul din fața roții spate mai eficient, tot prin raționalizarea fluxului de aer care circulă sub carenă


     
  3. Generarea de aer (și) mai murdar pentru cel din spate - lucru care nu doar că le neagă eficiența propriilor elemente aerodinamice, dar reduce mult și efectul de aspirație.

Ne lamureste Method. 

Acum 10 ore, PzKpfW a spus:

 

 

Motocicleta lor a ajuns să arate foarte pragmatic și non-italian. Principiu german/japonez de "forma urmează funcția".

 

image.thumb.png.b1b5f13bf638049aecea42fa15476c2c.png

 

Se vorbea mai sus despre coada de pe GP21 - și Aprilia e cam la același nivel și urmează aceeași strategie. 

 

Culmea este ca motocicletele japoneze au performante, fara sa fie transformate in Frankenstein. Stau bine si pe acceleratie, si pe franare, duc si viteza pe viraj, vireza cum trabuie si unele sunt si frumoase, vezi in special Suzuki si Yamaha. Am mai spus aici... Ducati incearca sa compenseze incapacitatea lor de a construi o motocicleta cu calitatile dinamice necesare, prin tot felul de proptele tehnice. De aceea nici nu reusesc sa faca performanta, indiferent ce piloti au sau vor avea. Ei nu aduc toate gaselnitele aero si electronice ca sa obtina acel edge, fata de concurenta, ci doar ca sa poata tine aproape de concurenta. 

 

Adica o strategie urmata exact de acele echipe care nu sunt capabile sa construiasca un sasiu si o ciclistica decenta, in jurul carora sa dezvolte o motocicleta echilibrata, asa cum au reusit cei de la Suzuki,de exemplu...  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, P T R a spus:

Daca ar veni stomer pe duke ar fi fain

Australianul cel nou e mai ok

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@xt600 - probleme diferite, abordări diferite, soluții diferite. Așa e frumos motorsportul.

 

Doar mie mi se pare că ambreiajul este teribil de sus la motoarele I4? 

 

image.thumb.png.255864ed3186097c86950b87e12ca6a7.png image.thumb.png.876bc89eac3c7ad363816c445fc1469f.png 

 

Ar fi interesant de văzut cum sunt amplasate motorul și cutia.

 

Comparativ, Honda RC213V 2019:

 

image.thumb.png.4d985ed145aabd36896a968e8aa50785.png image.thumb.png.41c998fa32ad6f581d906ee866c0ce62.png 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de orientarea cilindrilor. La 4L sunt foarte aplecati spre inainte (coboara centrul de greutate asa, plus ca ajuta ceva la plasamentul vilbrochenului) pe vand la V nu se poate pozitiona in felul asta, dar au alte avantaje.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, TETEA. said:

Depinde de orientarea cilindrilor. La 4L sunt foarte aplecati spre inainte (coboara centrul de greutate asa, plus ca ajuta ceva la plasamentul vilbrochenului) pe vand la V nu se poate pozitiona in felul asta, dar au alte avantaje.

 

La cum este amplasat ambreiajul, motorul pare să fie aproape orizontal (precum K-urile de la BMW), cu cutia practic deasupra. Ar fi interesant de văzut cum arată fără carene - și care sunt avantajele arhitecturii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Îmi spunea un electrician odată că pt el nu există carcasa. Făcea omul niște tablouri (electrice) de vitrină, toate sârmele îndoite la 90° și paralele, îți era mai mare dragul. Drept că închis arăta si funcționa identic cu al lui Nea Mitică în care era o perucă ciufulită din fire. 😋

Tot așa și yamaha, măcar atât dacă de mers merge mai încetuțu. 😈

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

31 minutes ago, PzKpfW said:

Nu cred că amplasarea cutiei și ambreiajului au o mare influență asupra esteticii. Dar poate greșesc.

Poate doar putin mai lata sa fie mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta e mai lată la I4 din cauza vibrochenului în sine - asta în partea de jos (în absolut, radiatorul dictează lățimea). Și tot din cauza asta, cutia și ambreiajul sunt plasate în spatele motorului.

 

Legat de aspect, cred că o influență majoră atât la M1 cât și la GSX-RR o are partea aerodinamică. Cei cu motoare I4 mizează pe cât mai puțin drag pentru a pierde cât mai puțin timp pe linia dreaptă (punct confirmat de Quartararo zilele trecute). Cei cu motoare V4 vor portanță, chiar cu sacrificiul rezistenței aerodinamice. Exemplu, modelul de aripi high-downforce testat de către Bradl:

 

image.thumb.png.ddc8afecebf719133427c18efdac689f.png

 

RC16 cu o evacuare stil GP8:

 

image.thumb.png.054273cbc13bac2ed4629ce0eed7c66f.png image.thumb.png.cd175460d915de212d6c0d8a911f9978.png 

 

 

Tot la KTM, maneta de blocare a suspensiei:

 

image.thumb.png.54b65483052042e927f15faa76cfacaa.png

 

Și mecanismul sistemului de la Ducati:

 

image.thumb.png.20435b80f4f1a020ae5b668bef03c0c6.png

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 52 minute, PzKpfW a spus:

 

image.thumb.png.20435b80f4f1a020ae5b668bef03c0c6.png

 

care e?

tija aia subtire e un potentiometru pentru masurarea cursei

 

tot din poza, stie cineva cum functioneaza mufarea aia de pe conducta de frana? cum nu intra aer la cuplare?

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

48 minutes ago, prafrau said:

care e?

 

image.thumb.png.16666c7fad4159d3b50f4707142daf63.png

 

Ca să fie mai vizibil. La nivelul săgeții este prinderea cablului, care se prelungește pe sub acoperitoarea de furcă (albastru) până la maneta de pe ghidon. Mecanismul este simplu - o manetă care trage de un cablu care la rândul lui trage de un dinte care se blochează într-un lagăr.

 

image.thumb.png.d7f5f0cc9a143eaacdd325c3d52a4008.png

 

image.thumb.png.042efac6406bc4917a61ad8c618c870c.png

 

Același sistem la Suzuki:

 

image.thumb.png.bad19fa80683bca540bdb8b3e820cd02.png

 

Quote

tot din poza, stie cineva cum functioneaza mufarea aia de pe conducta de frana? cum nu intra aer la cuplare?

 

S-ar putea să fie irelevant. Oricum schimbă consumabile (plăcuțe, lichide, lanțuri, etc.) pe bandă. Posibil ca circuitul să fie gol. Iar dacă nu este, oricum fac aerisire la montarea etrierilor.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...