Sari la conținut

BMW 1200 GS sau KTM 1190 Adventure?


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 120
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

va cer scuze ca mi-am depasit conditia de umil. desi nu sinteti singurul posesor de bmw care a postat pe topicul de fata, totusi sinteti singurul ofuscat de comentariile mele.

 

Comentariile tale pot deranja de exemplu cand jignesti, facandu-i tampiti pe cei care citesc despre motociclete pe net sau se uita la testele comparative.

 

Eu inteleg ca, din pacate, presa de specialitate din Ro tinde spre zero si, atunci cand exista, poate fi usor influentabila sau "coruptibila". Dar asta nu este valabil peste tot si trebuie sa poti trece granita si cu mintea. In alte tari presa are deja traditie, cum este cazul Motorrad de exemplu, de peste 100 ani. Si daca ar fi fost asa usor de mituit, lumea nu mai dadea doi bani pe revistele lor. Aia au suficienti bani, au publicitate si public care sa-i citeasca, nu sunt foamea. Producatorii sunt cei dornici sa apara. In acelasi timp au ca si redactori oameni care lucreaza de cand lumea in domeniu, le-au trecut multe prin maini, au cultura specifica.

Nu zic ca ei sunt mereu 100% detinatorii adevarului dar intre "un baiat de pe forum" si ei, tind sa-i cred pe ei.

 

Si inca ceva: un test de 30min la marginea Bucurestiului nu pot sa cred ca este foarte relevant. Normal, este mult mai bine decat nimic, dar departe de a-ti face o impresie corecta cred.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va cer scuze ca mi-am depasit conditia de umil. desi nu sinteti singurul posesor de bmw care a postat pe topicul de fata, totusi sinteti singurul ofuscat de comentariile mele. desigur ca eu care nu le-am calarit pe niciunele dintre mobrele mentionate sint subiectiv; dvs, cu bmw, nu.

comentariile noastre, cu siguranta ca deja l-au ajutat pe initiatorul topicului; eu ma opresc aici.

n-am cum sa fiu subiectiv, atata timp cat nu i-am recomandat decat sa testeze ambele motoare inainte.

si nu, n-am neaparat o problema cu tine ci cu "specialistii" care dau sfaturi pe forum fara sa aibe habar ce vorbesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ambele mobre sunt prea grele pentru un off-road de placere. Acum se pune problema ce-ti place mai mult, confortul sau puterea.

Cred ca ambele beneficiaza de suspensii decente pentru strada, deci marele atuu al ktm e subiectiv si daca esti un rider capabil a.i. sa o scoti in off-road probabil face diferenta. Puterea ktm-ului cred ca e de luat in seama avand in vedere ca va fi utilizata predominant pe asfalt. La bmw imi place confortul, pe care ktm sigur nu-l poate atinge si aici ma refer la protectie, cardan, gadget-uri/electronica (inclusiv degajarea aia de caldura excesiva de la ktm, deranjanta pt foarte multi posesori)

Inteleg ca bmw are si un minus mare la cutia de viteze, cica nu ar fi tocmai potrivita - asta strict din auzite.

Parca tot ktm as alege si eu, insa as mai astepta honda de 1000.

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Un alt factor de luat in considerare este valoare la revanzare unde BMW are un avantaj..

Mda, unde dai 18000 de nou parca nu mai tii cont de 500-1000 pe care ii poti pierde in plus la ktm cu revanzarea, mai ales in Romania. Daca vrei mobra noua nu cred ca te intereseaza asa mult acest aspect. In primul rand esti constient ca odata cumparata, la vanzare ai pierdut de la 5000 in sus. (Mai mult te costa un casco pe 6 luni decat diferenta asta la 2-3 ani) Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, revanzarea e un subiect, insa mai degraba la cumpararea de SH, nu de nou. La revanzarea unui motor cumparat de nou paguba e mare, oricum.

» Post actualizat in 29 Nov 2014 20:42

Da, revanzarea e un subiect, insa mai degraba la cumpararea de SH, nu de nou. La revanzarea unui motor cumparat de nou paguba e mare, oricum.

Intre aceste doua motoare este o diferenta de pret semnificativa, pentru full options. La pretul SH aceasta se pondereaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un alt factor de luat in considerare este valoare la revanzare unde BMW are un avantaj..

 

mno, acu... suna ciudat... dar parca mobrele sunt pt suflet. nu pt investitie. sau, drac stie... de ce nu masina diesel atunci?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mno, acu... suna ciudat... dar parca mobrele sunt pt suflet. nu pt investitie. sau, drac stie... de ce nu masina diesel atunci?

 

Asa e.. dar un procent mic mic conteaza si partea materiala chiar daca il iei "de suflet". Si eu cand imi cere careva sfatu ce motor sa isi ia ii zic cateva exemple din categoria aia, care mi se par mai bune dar la final ii zic sa si-l ia care ii cade bine ca nu e doar un mijloc de transport.

Daca as fi in situatia de fata eu mi-as lua 1190 Adventure R :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ambele mobre sunt prea grele pentru un off-road de placere. Acum se pune problema ce-ti place mai mult, confortul sau puterea.

Cred ca ambele beneficiaza de suspensii decente pentru strada, deci marele atuu al ktm e subiectiv si daca esti un rider capabil a.i. sa o scoti in off-road probabil face diferenta. Puterea ktm-ului cred ca e de luat in seama avand in vedere ca va fi utilizata predominant pe asfalt. La bmw imi place confortul, pe care ktm sigur nu-l poate atinge si aici ma refer la protectie, cardan, gadget-uri/electronica (inclusiv degajarea aia de caldura excesiva de la ktm, deranjanta pt foarte multi posesori)

Inteleg ca bmw are si un minus mare la cutia de viteze, cica nu ar fi tocmai potrivita - asta strict din auzite.

Parca tot ktm as alege si eu, insa as mai astepta honda de 1000.

Vis a vis de mobre grele pt. off de placere : parca 800 GS e extrem de apropiat ca greutate de 1190 sau gresesc ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vis a vis de mobre grele pt. off de placere : parca 800 GS e extrem de apropiat ca greutate de 1190 sau gresesc ?

 

depinde ce intelegi prin aproape. 1190 are 235 sau de genul la plin. 800 are 205 or so.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parca 800 GS e extrem de apropiat ca greutate de 1190 sau gresesc ?

 

Decat sa te intrebi daca gresesti sau nu, nu era mai simplu sa cauti pe net? Ca se gaseste instant informatia... si uite asa se mai scuteau trei posturi inutile (asta in cazul fericit in care nu-mi mai raspunzi ulterior).

F800GS are 214kg... deci cam 20kg mai putin decat KTM 1190. Asadar, "extrem de apropiat" sigur nu este. ;)

» Post actualizat in 01 Dec 2014 11:09

Inteleg ca bmw are si un minus mare la cutia de viteze, cica nu ar fi tocmai potrivita - asta strict din auzite.

 

Ce inseamna "nu ar fi tocmai potrivita"? Am inteles ca modelele 2013 au avut ceva probleme, rezolvata prin inlocuirea gratuita a unei piese.

La mine (2014) a fost cam imprecisa la inceput apoi e ok.

In schimb faptul ca poti opta pentru asistentul de schimbare a treptelor... este de vis! Ceea ce nu am auzit sa fie oferit la KTM.

» Post actualizat in 01 Dec 2014 11:46

Intre aceste doua motoare este o diferenta de pret semnificativa, pentru full options.

 

M-ai facut curios si le-am configurat pe amandoua similar, punand toate optiunile pe care le pot oferi amandoua: ESA, roti cu spite, manere incalzite, RDC, riding modes, alarma etc (deci nu am pus saua incalzita ca BMW din pacate nu are sau multe altele gen far cu led, asistent de schimbator, keyless etc pe care KTM nu le ofera) si iese o diferenta de max. 1000€: KTM cca 16.100€ iar BMW cca. 17.100€. Poate justificata, macar partial, de cardan...

Nu am pus la BMW nici tempomat pt. ca la KTM nu l-am observat nici la serie nici la optiuni. Si nu am pus nici accesorii (cutii, proiectoare, crashbar) dar am vazut ca preturile sunt foarte asemanatoare.

 

Normal ca la BMW te poti intinde rau cu alea pe care KTM nu le ofera si diferenta se mareste binisor. Dar eu am incercat comparatia echivalenta.

 

La KTM vad ca daca pui absolut tot, sare si el de 20.000€. Iar BMW se duce cam pana la 23.000 (ambele cu Akrapovic, proiectoare, 3 cutii, crashbar, scut dar la BMW inclusiv far cu led, tempomat, keyless, asistent etc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-ai facut curios si le-am configurat pe amandoua similar, punand toate optiunile pe care le pot oferi amandoua: ...

 

Nu m-as fi asteptat ca doar o mie de euro este diferenta de pret. Eu am primit pentru KTM o oferta la pret de lista de 12.600 EUR + TVA pentru dotarea "de Romania".

» Post actualizat in 02 Dec 2014 18:49

Dotarea "de Romania" include KTM 1190 Adventure ABS+TPMS+EDS+MTC+MSC.

» Post actualizat in 02 Dec 2014 19:04

Motorul de la Bavaria se vinde la acelasi pret la 2.800 km: http://www.bavaria-bmw-motorrad.ro/blackfriday

Lista de preturi de la Bavaria am atasat-o.post-18972-0-34067200-1417547046_thumb.jpg

» Post actualizat in 02 Dec 2014 19:11

La lista rezulta o diferenta de vreo 2.200 de euro si nepereche raman pe BMW alarma, tempomatul si incalzirea in manere. Nu mi-e clar daca cricul central intra in pachet la KTM. L-am vazut pe motor...

Ramane cum zici: vreo mie de euro, daca ceva nu ne scapa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La lista rezulta o diferenta de vreo 2.200 de euro si nepereche raman pe BMW alarma, tempomatul si incalzirea in manere. Nu mi-e clar daca cricul central intra in pachet la KTM. L-am vazut pe motor...

Ramane cum zici: vreo mie de euro, daca ceva nu ne scapa.

 

Am mai gasit MSC ca nepereche la KTM, de data asta. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am primit pentru KTM o oferta la pret de lista de 12.600 EUR + TVA pentru dotarea "de Romania".

 

Ca idee, eu iau mereu ca preturi orientative pe cele din Germania unde piata este foarte "matura" si nu stiu sa aiba ceva taxe suplimentare cum avem te exemplu in Austria 20% din peretul fara tva. In plus, toti producatorii au preturile detaliate pe net.

 

Ce ai primit de la KTM este foarte apropiat cu Germania iar pachetul "de Romania" este de fapt pachetul electronic. (da, ciudat pt. clasa asta, cricul central nu este standard dar este inclus in acest pachet).

Uite linkul aici: http://www.ktm.com/de/travel/1190-adventure-eu/powerparts-kalkulator.html

 

MSC intr-adevar nu exista inca la GS dar va fi incurand. Teoria lor este ca sunt in teste cu o varianta superioara celui de la KTM care lucreaza corect doar in conditii ideale (anvelope, terenul pe care ruleaza etc).

Nu imi este clar inca daca si modelele LC deja existente vor putea fi dotate ulterior.

Ce mi se mai pare interesant la KTM este saua incalzita care nu inteleg de ce nu exista si la BMW. Insa asta te-ar limita mult in alegerea altei sei gen Touratech sau ar fi foarte scumpa schimbarea si ramai in casa degeaba cu una originala cu incalzire.

 

Pretul pe care l-ai primit de la Bavaria pentru cel rosu full este de asemenea foarte apropiat de cel de lista din Germania cu aceleasi optiuni. (18.485€).

Doar ca apoi incep accesoriile :D (ma refer acum doar la cele originale BMW). Eu consider "obligatorii" de pus la GS: scutul enduro si crashbar, scarite (de preferat cele reglabile, cu cauciucul care se "afunda" cand te ridici in picioare, sunt super), proiectoarele cu led, tankbag (mic) si bineinteles coburii vario. In legatura cu topcase-ul, e chestie de gust sau necesitati. Daca mergi si cu pasager, il consider obligatoriu ca si sprijin (normal, si cu optionalul spatar). Sau mai e practic daca mergi des in oras sau pe distante scurte, ca sa-ti lasi casca si manusile in el. Daca nu, poti scuti vreo 500€ si iti iei rollbag-ul care este si ceva ma incapator. (vezi ca apare modelul nou in primavara). Aaa... si bineinteles, neaparat Navigatorul V care este extraordinar si oricum este mare pacat sa nu te bucuri de suportul original, care se si incuie, integrarea in sistemul electronic al motocicletei si comenzile de pe ghidon care sunt super practice.

 

Nu am inteles ce ai vrut sa spui cu cei 2800km si care e treaba cu lista aia de preturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am inteles ce ai vrut sa spui cu cei 2800km si care e treaba cu lista aia de preturi.

Pai, lista de preturi din poza atasata este de la Bavaria. Pretul de Black Friday se refera la un GS rosu care a fost folosit pentru teste si are 2.800 de km rulati. A cazut pe dreapta, dar in curte, fara pagube.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pare in aceeasi clasa cu Honda ta... Apropos, daca te gandesti totusi la ktm ia in calcul si daca Angelo are sau nu diagnoza la Sibiu. Totusi Cornel are o mufa pt laptop si softul pt 990, deci nu ar trebui sa fie mare smecherie pt asta nou.

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

F800GS are 214kg... deci cam 20kg mai putin decat KTM 1190. Asadar, "extrem de apropiat" sigur nu este. ;)

Iete ca raspund eu sa stric on topicul. 800le meu zice ca are plin 207kg, probabil tu ai luat greutatea celui din 2013 ;). Nu ma intreba de ce difera?!! Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...