Sari la conținut

BMW 1200 GS sau KTM 1190 Adventure?


Postări Recomandate

Astia cu 990 sunt zei, am uitat. :rusinica: Crede-ma ca sunt situatii in care e mai bine cu traction control si nu vrei riscuri suplimentare. Sa urc 500-600 de m pe iarba uda si mare cu cauciucuri intermediare, topcase, sidecase, pasagera, pe teren neregulat(santuri,musuroaie...) si inclinatie destul de mare+ ca nu urci doar la deal, trebuie sa mai iei si cateva curbe de 90 grade ca sa eviti unele zone mai naspa----> este foarte bun traction control-ul cand esti obosit si nu vrei riscuri inutile. Daca te opresti si e iarba destul de uda nu mai pleci de pe loc. E foarte grea de tinut daca pica si de ridicat cu bagaje. Plus ca la 115 cai si 100 Nm se pierde aderenta pe offroad FOARTE USOR. 990 e un motor scump care nu e de tavaleala sau cel putin asa il consider eu si il tratez ca atare.

 

PLUS ca traction controlul poti sa il dezactivezi, asa ca nu te deranjeaza cu nimica daca ai chef de prostii. ( --> e foarte bine sa ai traction control, abs, suspensii electronice,quick shifter....asta e viitorul )

 

no comment.........succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 120
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

no offence, dar daca si posesor de 990 are nevoie de traction control pe off-road, se duce dracului ideea de motociclist pe motoare mari-adventure-pe offroad.

este prea turat la relanti ... nu merge ca un monocilindru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am impresia ca tu nu prea stii ce vrei.

Asa-i, intr-o oarecare masura. :)

Pana la primavara ma dumiresc.

» Post actualizat in 31 Jan 2015 17:33

A aparut si articolul detaliat: http://www.motorcyclistonline.com/2015-ktm-1290-super-adventure-first-ride-motorcycle-review

Din cate inteleg, intre KTM Adventure si Super Adventure diferentele exclusive sunt:

- HHC - pornirea din panta...

- MSR - patinarea ambreiajului la retrogradari agresive;

- WP - suspensie semi-activa;

- LED cornering - proiectoare care se aprind in trepte, in functie de inclinare;

- cruise control;

- rezervor de 30 litri;

- 160 CP;

- "super" concept.

Am zis "exclusive" pentru ca nu se pot cumpara pentru Adventure.

Cele care sunt incluse in pretul de platit (standard) pentru Super Adventure (1290), dar se pot cumpara si pentru Adventure (1190) sunt:

- incalzire in manere, in saua riderului si in saua pasagerului - incluse in pachet "confort", impreuna cu parbriz inalt;

- parbriz inalt (reglabil) - inclus in pachetul de mai sus;

- crash bars - incluse in pachet cu alarma atc. sau separat.

- proiectoare - nu le-am gasit, dar pot fi puse unele, fara "lumina dupa colt".

Imi apare ca diferenta financiara intre modele justifica cu varf si indesat alegerea 1290 Super Adventure. Singurul "minus" pe care l-am gasit este un plus de 12 kg (229-217), din care cateva kg intra in crash-bar, la o dotare similara. Asadar, diferenta in kg este sub 10 kg, cu siguranta. Cat de grele sa fie fiarele de la crash bars?

Primele reactii din presa (americana) invitata la testul de la Gran Canaria au fost de mare lauda. Probabil justificata. Am citit prognoze grele pentru BMW.

» Post actualizat in 11 Feb 2015 18:07

Eu am ales 1290, am platit avansul.

A inceput asteptarea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Bravo frate, cred ca esti primul de la noi care va avea asa ceva.Probabil ca nu mai ai nervi sa astepti, dar cand vine sa ne spui si noua, sa pui poze, etc. Oricum am citit numai de bine de 1290, cred ca e o mobra extraordinara. Esti din Sibiu vad, cand incepe sezonul si ajung pe acolo poate ne intalnim la kfc sa o vad si eu ca sunt f curios.Bafta.

Editat de adimotor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo frate, cred ca esti primul de la noi care va avea asa ceva.Probabil ca nu mai ai nervi sa astepti, dar cand vine sa ne spui si noua, sa pui poze, etc. Oricum am citit numai de bine de 1290, cred ca e o mobra extraordinara. Esti din Sibiu vad, cand incepe sezonul si ajung pe acolo poate ne intalnim la kfc sa o vad si eu ca sunt f curios.Bafta.

Multumesc.

Asa pare, ca e primul motor care intra in tara. Vedem...

Te astept.

Va trece si iarna asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt si eu curios sa-l vad daca-l iei. Ca posesor de 990 din 2008 ce sa zic, 1290-ul mi se pare prea mare si cu prea multe fitze - auzi HHC, pornire in panta :) dar cu ambreiajul nu merge?

Eu inteleg ca e concurenta intre KTM si BMW si ei tot pun accesorii si functionalitati dar de fapt dupa atat amar de vreme de mers cu 990-ul eu vreau ceva mai usor si mai simplu. Cand o sa dai cu 1290 pe jos o sa fie greu de ridicat mai ales daca ai bagaje.

E si o chestie de gust dar mie-mi place cum arata 990 asa calos si semet cum e el. La 1290 l-au rotunjit si incepe sa arate a japoneza. Parerea mea.

 

Numai bine,

Bogdan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De luat, l-am luat. Adica, avansul e platit deja. Probabil pe la sau dupa jumatatea lui martie va ajunge.

Eu nu l-am luat pentru enduro. Pentru asta am Tenere. Sper sa nu fie cazul sa il ridic de pe jos. Ma refer la KTM.

In teren nici pe Tenere (XT660Z) nu l-am putut ridica, fara ajutor, ultima data. Nu aveam bagaje.

Asadar, pentru mine, povestea cu ridicatul, la un motor de talia asta, e doar un topic de forum. Zic eu.

De ce as umbla singur, adica?

» Post actualizat in 22 Feb 2015 20:23

Nu cred ca asta e motorul (1290 SA), daca il vrei de off road. Mi se pare ca 1190 R e ce trebuie, pentru astfel de aplicatie, ori 690, pentru "mai rau".

» Post actualizat in 22 Feb 2015 20:34

HHC este optional. Este pus in lista ca sa stranga comentarii in presa si pe forumuri, eventual pentru a fi inclus in promotiile de pret, de la anul.

Un marketing de nota 10, cred, pe total concept, moment de introducere in piata, pozitionare...

Vedem cum se va vinde.

Editat de GAMO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate facem cumva sa-l vad si eu cand o sa-l ai. Tare-s curios.

 

Acuma, de dat pe jos, o sa-l dai, fii fara grija. O sa-l scapi fara cric in parcare sau la camping dupa o zi lunga de mers. E ceva normal :) si nu trebuie sa faci offroad pentru asta.

 

Povestea asta a ta mi-a adus aminte cum am luat eu KTM-ul, pentru ca cineva spunea sa-l incerci si cineva spunea ca e o decizie de suflet. Amandoua sunt corecte dn punctul meu de vedere. Eu am apucat vremea cand erau mai multi dealeri in Romania si nu monopolul ktm de azi. Si am fost la un dealer care avea un tip Andreas, un austriac, ce vorbea mai mult engleza. Si asta cand ma vede cu pasagera dupa mine, intinde cheile si zice: du-te pana la mare, acum! Am luat motorul si nu stiam nimic despre el, nici macar ca are 2 rezervoare. Si am pus benzina doar intr-unul si am plecat la mare. Binenteles ca la un moment dat am ramas in pana si am impins la mobra cam 1km pana la benzinarie. Cand m-am intors la Andreas eram cu o falaca-n cer si una-n pamant ca nu mi-a spus sa bag in ambele rezervoare. La care Andreas zice zambind: "It's all part of the adventure". Peste 2 zile comandam un 990 ADV.

 

Am mai fost si la Trica, un alt dealer de pe viilor si care cand ma vede cu pasagera si cu ktm-ul zice: Daca te-a prins treaba asta cu ktm-ul, toata viata o sa suspini cand o sa vezi un ktm si nu esti calare pe unul. Si, daca mai uit inapoi cam asa e. A venit un tip la mine imediat dupa ce l-am luat si parcasem in Bucuresti sa mergem la un bar sa bem un suc. Si zice, mi-am dorit toata viata asa ceva (el avea o TDM) si ma asez in genunchi in fata motocicletei tale. Nu stiam ce sa zic. Dar de obicei, pe unde am fost prin europa mai ales in zonele mai sarace, ktm-ul creaza astfel de situatii spre deosebire de alte motociclete pe care le-am avut.

 

Bafta si sper sa ne auzim,

Bogdan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu l-am luat pentru enduro. Pentru asta am Tenere. Sper sa nu fie cazul sa il ridic de pe jos. Ma refer la KTM.

In teren nici pe Tenere (XT660Z) nu l-am putut ridica, fara ajutor, ultima data. Nu aveam bagaje.

Asadar, pentru mine, povestea cu ridicatul, la un motor de talia asta, e doar un topic de forum. Zic eu.

:) Mi-era dor de fostul meu 640 Adv cand a trebuit sa ies din situatia asta:

 

post-3033-0-94456100-1424689318_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) Mi-era dor de fostul meu 640 Adv cand a trebuit sa ies din situatia asta:

 

attachicon.gif2014-07-17.jpg

Poate cand se scufunda in nisip sau noroi sant mai multe sanse de scos decat ridicat sa nu mai zic de curatatu lantului ....... :crack:

http://i127.photobucket.com/albums/p132/mikelittle7/TenereMaroc.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

640, 690 sunt foarte bune dar nu la drum lung. M-ai starnit cu poza, am atasat si eu una.

 

Bogdan


» Post actualizat in 23 Feb 2015 13:06

Se pare ca nu merge cu atasament asa ca poti sa-ti imaginezi in 990 adv stand lateral pe o cutie de aluminiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Am pus aici o poza primita de la Dementor, facuta in timpul montajului, dupa scosul din cutie.

Ma refer la 1290, ceea ce ma duce out of this topic. :)

Sper ca se adauga si crash-bars...

post-18972-0-91304100-1426965807_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Asta vara mi-am luat o camera Gopro si nu am gasit o pozitie de fixare interesanta pe motor.

Problema cea mai mare este vibratia. Cel mai frumos loc era pe crashbar in lateral deasupra cilindrului stang.

Ma gandeam ca poate aveti experienta si o puteti impartasi aici.

 

Montajul sus pe casca este cel mai OK pana acum, dar nu ma incanta prea tare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Am pus aici o poza primita de la Dementor, facuta in timpul montajului, dupa scosul din cutie.

Ma refer la 1290, ceea ce ma duce out of this topic. :)

Sper ca se adauga si crash-bars...

Felicitari si s-o conduci sanatos. Eu inca ma mai gandesc intre 1190 si 1290...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...