Cesar Postat Mai 4, 2015 Share Postat Mai 4, 2015 Eu n-am mai vazut si nici nu mi s-a intamplat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Z3US Postat Mai 4, 2015 Share Postat Mai 4, 2015 Eu n-am mai vazut si nici nu mi s-a intamplat. faci filet pe interior si ii pui surub... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 4, 2015 Autor Share Postat Mai 4, 2015 (editat) E deja in lucru solutia asta dar nu e chiar asa simplu Gaura interioara are aprox 13.5 mm adancime si mai trebuie polizat ciotul rupt. In final estimez ca ajunge pe la 12mm. Gaura are un diametru inca nedeterminat. Azi imi fac cateva calibre ca sa o pot masura cu precizie pentru a alege filetul interior si pasul acestuia. 9.1-9.2 este pt M10x1. Daca e mai mare se sare la M11 Editat Mai 4, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Mai 4, 2015 Share Postat Mai 4, 2015 un surub cu dubla cota? una interioara si cealalta fix la cota celui rupt nu ar merge? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Mai 4, 2015 Share Postat Mai 4, 2015 Tija filetata bagata pe gaura si apoi sudata fin astfel incat sudura sa nu treaca de caneluri dupa care o saiba cu umar care sa prinda pinionul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 4, 2015 Autor Share Postat Mai 4, 2015 (editat) un surub cu dubla cota? una interioara si cealalta fix la cota celui rupt nu ar merge? Teoretic da insa trebuie rezolvate niste probleme: hexagon pentru a putea strange piesa la interior - nu este spatiu din cauza capacului. Cu unelte de mana nu se poate realiza planeitatea suprafetei de asezare pentru noua piesa - ideea este sa nu se desfaca motorul pentru a schimba axul. La fiecare desfacere a piulitei care strange pinionul, s-ar desface si piesa noua. Si nu in ultimul rand, se complica solutia in loc sa se simplifice. » Post actualizat in 04 May 2015 12:22 Tija filetata bagata pe gaura si apoi sudata fin astfel incat sudura sa nu treaca de caneluri dupa care o saiba cu umar care sa prinda pinionul? Sudura este exclusa pe tipul asta de aliaje. Si chiar daca se incearca, nu rezista in timp. In plus, trebuie sa asiguri coaxialitatea piesei sudate cu axul cutiei de viteze pe care e montat pinionul. Lucrul asta e foarte dificil fara sa demontezi axul de pe motocicleta. As zice imposibil. Editat Mai 4, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Mai 4, 2015 Share Postat Mai 4, 2015 fa-i un ghid pentru centrarea burghiului si tardoului, ca un clopot care intra fix pe canelurile axului Teoretic da insa trebuie rezolvate niste probleme: hexagon pentru a putea strange piesa la interior - nu este spatiu din cauza capacului. Cu unelte de mana nu se poate realiza planeitatea suprafetei de asezare pentru noua piesa - ideea este sa nu se desfaca motorul pentru a schimba axul. La fiecare desfacere a piulitei care strange pinionul, s-ar desface si piesa noua. Si nu in ultimul rand, se complica solutia in loc sa se simplifice. » Post actualizat in 04 May 2015 12:26fa-i un ghid pentru centrarea burghiului si tardoului, ca un clopot care intra fix pe canelurile axului chiar facut din pinionul vechi si un clopot pe strung, centrat tot pe strung si cateva puncte de sudura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 4, 2015 Autor Share Postat Mai 4, 2015 De abia dupa ce verific cu precizie ce diametru are gaura vad si care e cel mai potrivit filet. Daca trebuie sa majorez gaura o sa fac si piesa de ghidaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Mai 4, 2015 Share Postat Mai 4, 2015 Da, corect ce spui. Practic, dupa ce m-am mai gandit, problema filetului surubului cu 2 cote are fi sa se pune filete FIX, adica spira filetului la axul motorului sa fie fix in prelungirea surubului in 2 cote .. cam fantezist. Cat priveste partea desfacutului sau stransului, aia poate fi rezolvata cu un cap inbus. dar asta plecand de la ceva care are deja inbus-ul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 4, 2015 Share Postat Mai 4, 2015 Facand gaura filetata sa nu slabesti axul (mai creezi si concentratori de efort) Nu ai loc sa-i faci canal de seeger? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 4, 2015 Share Postat Mai 4, 2015 cat mama masii sa fie o priza de cutie ? nu mai bine o schimbi ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 4, 2015 Autor Share Postat Mai 4, 2015 (editat) manopera demontat motor + ax.... cam scump. » Post actualizat in 04 May 2015 14:10 Facand gaura filetata sa nu slabesti axul (mai creezi si concentratori de efort) Nu ai loc sa-i faci canal de seeger? Pe canelura mai este suficient material. Vorbim despre efort de torsiune unde maximul este la extremitatea sectiunii. Forfecarea e zero sau neglijabila daca vorbim despre eforturi maxime. Nu cred sa fie probleme cu filetul interior chiar deloc. Mi-am facut calibrele, urmeaza sa determin filetul care se poate da in ax. Pentru canalul de siguranta imi trebuie precizie si nu am chiar mana de sculptor In plus, pinionul e strans pe ax intre piulita si umarul din spatele pinionului. Parca n-as vrea sa las asamblarea cu joc axial, DRZ-ul de 400 e destul de fortoasa si nu vreau sa risc. Editat Mai 4, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Mai 4, 2015 Share Postat Mai 4, 2015 Sună a "ciungăreală". Se vorbeşte de parcă ar fi OLC-fier mort! Cunoaşte careva de aici duritatea materialului? Dar de incapscitatea de prelucrare cu scule banale? Dacă se reuşeşte, prin absurd, să se majoreze bortificiul, se-ntreabă careva dacă nu se crează condițiile ruperii axului în dreptul pinionului? Asta se va-ntâmpla în plină sarcină... şi să vezi atunci problemă! Deci: sunt lucruri care se poate şi lucruri care nu se poate. Păhrerhea mhea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Mai 4, 2015 Share Postat Mai 4, 2015 Eu nu as mai merge cu motoreta aia fara ax schimbat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzakedotnet Postat Mai 4, 2015 Share Postat Mai 4, 2015 (editat) drz.. se intampla ceva acolo.. mie mi-a rotunjit axul piulitza vezi ca e important sa stranga bine, daca nu... ulei Editat Mai 4, 2015 de tzakedotnet Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 4, 2015 Autor Share Postat Mai 4, 2015 Sună a "ciungăreală". Se vorbeşte de parcă ar fi OLC-fier mort! Cunoaşte careva de aici duritatea materialului? Dar de incapscitatea de prelucrare cu scule banale? Dacă se reuşeşte, prin absurd, să se majoreze bortificiul, se-ntreabă careva dacă nu se crează condițiile ruperii axului în dreptul pinionului? Asta se va-ntâmpla în plină sarcină... şi să vezi atunci problemă! Deci: sunt lucruri care se poate şi lucruri care nu se poate. Păhrerhea mhea! Duritatea e prea putin importanta in ecuatia asta. Cu sculele banale, in speta tarodul, se lucreaza atat pe masina cat si cu scule de mana. Nu sunt mari diferente. Honda de exemplu are sistemul de fixare al pinionului cu surub, nu cu piulita. Un calcul de rezistenta simplu se face imediat la solicitarea maxima, cu un coeficient de siguranta de 1.5, nu 1.15 ca in aviatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 4, 2015 Share Postat Mai 4, 2015 (editat) Efortul de smulgere al pinionului practic ar trebui sa fie zero sunt mobre care au acolo un seeger si pinionul joaca, nicio problema. Torsiune tot forfecare insemna deci capabilitate mai mica ca la intindere. Daca faci filet scurt si nu patrunzi pana la baxa pinionului (dispre motor) s-ar putea sa tina altfel ma indoiesc pentru ca-i reduci sectiunea plus filetul care-i asa cum am zis concentrator de efort. Daca axul e tratat doar la suprafata si in interior e moale ar mai merge. Curios insa ce a cauzat ruptura respectiva, asta pune un semn de intrebare asupra materialului din care e facut axul. Eu nu m-as risca si l-as inlocui daca nu pot sa-i pun seeger. Editat Mai 4, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 4, 2015 Autor Share Postat Mai 4, 2015 Torsiune tot forfecare insemna Poftim? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Mai 4, 2015 Share Postat Mai 4, 2015 Duritatea e prea putin importanta in ecuatia asta. Cu sculele banale, in speta tarodul, se lucreaza atat pe masina cat si cu scule de mana. Nu sunt mari diferente. Honda de exemplu are sistemul de fixare al pinionului cu surub, nu cu piulita. Un calcul de rezistenta simplu se face imediat la solicitarea maxima, cu un coeficient de siguranta de 1.5, nu 1.15 ca in aviatie. "Piesulicile" astea-s tratate după uzinare. Motiv pentru care suprafețele restante sunt f. dure. Încearcă întâi să-i "zgâri" suprafața cu un burghiu banal ... şi mai continuăm discuția. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 4, 2015 Autor Share Postat Mai 4, 2015 (editat) "Piesulicile" astea-s tratate după uzinare. Motiv pentru care suprafețele restante sunt f. dure. Încearcă întâi să-i "zgâri" suprafața cu un burghiu banal ... şi mai continuăm discuția. Nu exista nici o solicitare de contact pentru reparatia pe care vreau sa o fac deci nu inteleg ce legatura are duritatea? Canelura pinionului ramane neatinsa. poti sa imi explici la ce anume te referi? Editat Mai 4, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Mai 4, 2015 Share Postat Mai 4, 2015 Exact ceea ce am spus. Duritatea materialului nu îți permite prelucrarea "la rece". Să nu crezi că eşti primul care... "Batman, Batman"! Bref: cu ceva tim în urmă am încercat o soluție de avarie la XTZ 750, cu piulița de blocare cu filet "bărbierit". Am vrut să prelucrez minimal orificiul în scopul filetării ... şurub care să transforme piulița distrusă în şaibă. Rezultat: nix. Burghiu' prindea ca unghia pe sticlă. Piesele astea tratate pot fi prelucrate ori cu scule dure (vidia, diamantate) sau "dez-tratate", prelurate, retratate. Deci: succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 4, 2015 Autor Share Postat Mai 4, 2015 Ai dreptate, si eu imi fac griji referitor la prelucrarea interioara a axului. Momentan am eliminat filetul M10 pentru ca gaura interioara e prea mare 9.5. Doamne ajuta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Mai 4, 2015 Share Postat Mai 4, 2015 Nici realizarea unui stift interior, prelucrat separat cu filet, apoi sudat, nu este o soluție. Sudarea fără încălzire de detensionare duce la apariția de fisuri în material. Singura soluție fezabilă este polizarea unui şanț cu disc de 1 mm, pentru siguranță. Ai nevoie de ochi, mână sigură şi spațiu suficient pentru ca flexu' să stea cu discul perpendicular pe zona de prelucrat. Se porneste motorul, vit 2 sau 3 (ca să se rotească axul) şi discul abraziv se apasă progresiv, până la adâncimea hotărâtă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 5, 2015 Autor Share Postat Mai 5, 2015 Torsiune tot forfecare insemna Ramasesem putin dator de ieri Efortul maxim in torsiune pe o sectiune circulara Efrotul maxim in forfecare pe o sectiune circulara » Post actualizat in 05 May 2015 07:56 Nici realizarea unui stift interior, prelucrat separat cu filet, apoi sudat, nu este o soluție. Sudarea fără încălzire de detensionare duce la apariția de fisuri în material. Singura soluție fezabilă este polizarea unui şanț cu disc de 1 mm, pentru siguranță. Ai nevoie de ochi, mână sigură şi spațiu suficient pentru ca flexu' să stea cu discul perpendicular pe zona de prelucrat. Se porneste motorul, vit 2 sau 3 (ca să se rotească axul) şi discul abraziv se apasă progresiv, până la adâncimea hotărâtă. Daca nu reuseste tarodarea, incerc si a doua varianta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 5, 2015 Share Postat Mai 5, 2015 Ramasesem putin dator de ieri Efortul maxim in torsiune pe o sectiune circulara Efrotul maxim in forfecare pe o sectiune circulara » Post actualizat in 05 May 2015 07:56 Daca nu reuseste tarodarea, incerc si a doua varianta. Eu as zice asa cum ti-am spus de la inceput sa incerci direct santul asta daca ai loc. In ce priveste afirmatia mea asta se traduce ca in final torsiunea tot forte taietoare produce asa cum e exemplificat si in desenul tau. In desenul tau se expliaca diferenta de capabilitate intre axul solid si cel gaurit care este suprafata triunghiului lipsa, deci el daca a fost calculat la un anumit efort si tu vii si ii mai iei din sectiune il slabesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.