Sari la conținut

Probleme alternator, releu incarcare sau baterie? GS500F


Postări Recomandate

Salutare tuturor,

 

Primul mesaj pe forumul acesta si din pacate este un strigat de ajutor :)))

 

Povestea:

 

Duminica care a trecut am dat o tura scurta cu motorul, in fata blocului a plecat fara probleme, dupa aproximativ 3 - 4 km a trebuit sa opresc, m-am chinuit sa o bag la neutru un pic (inca nu il nimeresc asa usor), dar alte probleme nu am avut, cand am dat sa o pornesc a zis ca NU, facea un sunet de genul, tac, tac, tac, tac, dupa mai multe incercari mi-am sunat un prieten care mi-a zis ca s-ar putea sa fie bendixul de la electromotor, cert este ca nu am mai reusit la momentul acela sa plec de acolo. Dupa inca cateva incercari am tras motorul la umbra unui copac si m-am pus pe asteptat ajutor, tinand cont ca aveam ceva de asteptat am zis sa mai incerc odata, am pus motorul la neutru, i-am dat la cheie si surpriza, a plecat si torcea ca o pisicuta. Am ajuns unde aveam de ajuns, am parcat si dupa cateva ore cand a trebuit sa plec de acolo, facea la fel, dupa mai multe incercari m-am hotarat sa o pun pe bateria unei masini, i-am dat cheie si a plecat instant. Ajuns acasa, parcat. Cam asta e povestea ....

 

Verificarile facute:

 

Mi-am zis ca e moarta bateria si ca trebuie sa-mi cumpar una noua, asta nu e o problema, se rezolva usor, dar inainte de a arunca cu banii am zis sa verific si sistemul de incarcare.

 

Voltajul la bornele bateriei, la 5000 rpm: 11.83 - 12.4 V (in manual scrie ca ar trebui sa fie intre 13.5 si 15.5 V).

Voltajul direct pe alternator, intre oricare dintre cele trei borne la 5000 rpm: ~63V (in manual scrie ca ar trebui sa fie minim 75V).

 

Am verificat amperajul pe baterie cu motorul oprit, nu pierde curent pe acolo.

 

Urmeaza sa verific daca am in scurt vreunul din cablurile de la alternator.

 

Intrebari:

 

Cum se verifica releul de incarcare?

In cazul in care alternatorul scoate doar 63V mai are rost sa schimb bateria?

Ce alte verificari as putea sa fac?

 

Va multumesc tuturor,

Alex

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca "Voltajul la bornele bateriei, la 5000 rpm: 11.83 - 12.4 V (in manual scrie ca ar trebui sa fie intre 13.5 si 15.5 V)."

inseamna ca nu incarca deloc!

in jur de 12V trebuie sa fie cu motorul oprit!

Editat de ruxi2k
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@PeDrum: Cele doua valori sunt obtinute in doua masuratori independente, prima data am obtinut 11.83V cu motorul pornit la 5000 rpm, la cateva minute dupa (am oprit si am repornit motorul) am obtinut 12.4 V cu motorul la 5000 rpm. Voltajul scadea foarte putin cand turam motorul (sigur nu crestea).

 

@ruxi2k: Daca nu incarca deloc, dar alternatorul scoate 63V, presupun ca problema s-ar putea sa fie la releul de incarcare, cum il pot verifica pe acesta?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da o cautare pe youtube. E plin de clipuri in care iti arata efectiv cum sa verifici incarcarea. Sper ca stii ceva engleza.. Releului ii zice regulator rectifier iar pt alternator mai bine dai stator testing... or something like this...

Good luck!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da o cautare pe youtube. E plin de clipuri in care iti arata efectiv cum sa verifici incarcarea. Sper ca stii ceva engleza.. Releului ii zice regulator rectifier iar pt alternator mai bine dai stator testing... or something like this...

Good luck!

 

Asta am si facut intre timp, o sa verific diseara releul de incarcare, alternatorul l-am verificat conform manualului, cum ziceam si mai sus am obtinut in jur de 63V intre oricare dintre cele trei borne ale mufei alternatorului.

 

Merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu aceeasi problema la capra mea si ma documentez frenetic. Din cate am aflat pana acum, daca statorul nu furnizeaza tensiunea corecta, inseamna ca are un inceput de sfarsit, care se manifesta mai ales cand motorul se supraincalzeste. Atunci se produc scurtcircuitari in bobinele statorului, fluctuatii nasoale de tensiune care duc la defectarea releului de incarcare si apoi a bateriei.

Sfatul meu e ca, in situatia in care nu ai notiuni solide de electronica, mai bine cauti un specialist.

Eu incerc doar sa inteleg functionarea incarcarii, dar tot la electricianul moto o sa merg. El stie mai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă bateria ți-e foarte descărcată, are vreun element bușit, ai ceva care ți-o seacă cât e motorul oprit, atunci, la pornire, sistemul de încărcare v-a fi solicitat mai mult decât normal și nu o să vezi pe voltmetru cei 14-15V la care te aștepți. Verifică cu o baterie încărcată full, sau asigură-te că bateria ta e în stare bună (vezi ce tensiune ai pe ea înainte de a porni motorul) și fă măsurătoarea după ce lași motorul să meargă puțin - ține-l o idee peste relantiu, și să ai consumatorii opriți, că altfel nu are de unde să-ți încarce.

Dacă nu, e cum zice Kapo...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect incearca cu o baterie full, altfel nu o sa ai voltajul de incarcare specificat in carte. dupa ii dai cheie, daca voltajul scade inseamna ca ai bulit releul si mergi pe baterie. Vezi cartea ce mai zice. Din cea an e motorul?

Editat de gabyziggy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate am aflat pana acum, daca statorul nu furnizeaza tensiunea corecta, inseamna ca are un inceput de sfarsit, care se manifesta mai ales cand motorul se supraincalzeste. Atunci se produc scurtcircuitari in bobinele statorului, fluctuatii nasoale de tensiune care duc la defectarea releului de incarcare si apoi a bateriei.

Cu motorul cald verifici ce debitează alternatorul, cu mufa scoasă el trebuie să nu prezinte nimic faţă de masă.

Abia după verificarea asta poţi avea curajul să pui alt releu fără riscul de a-l arde.

Editat de Penetru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu cum arata releul la tine, la gsxf in manual e o verificare gen celei din fisierul atasat!

Nu, nu e ala, alternatorul e cu magneti permanenti (astia mai vechi ii zicem magnetou ca sa facem distinctia), nu cu infasurare de excitatie.

@s4ch4 alt releu. Releul nu poti sa-l verifici ca integritate decat din punct de vedere al redresarii dar nu si al reglarii de tensiune.

Statorul zici ca la-i verificat si-ti scoate 3X63V, verifica si cum zice Penetru izolatia fata de masa.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul este din anul 2005.

 

Planul este urmatorul:

 

O sa incerc cu o baterie incarcata, o sa verific voltajul inainte si dupa pornirea motorului, apoi il las sa se incalzeasca si verific din nou voltajul. Masor din nou alternatorul, ar trebui sa scoata tot 3x63V, dupa care verific izolarea fata de masa (asta o verific cu motorul pornit, fata de minusul de la beterie? sau cum?). In cele din urma fac o verificare si a releului, cel putin din punct de vedere al redresarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor,

 

Primul mesaj pe forumul acesta si din pacate este un strigat de ajutor :)))

 

Povestea:

 

Duminica care a trecut am dat o tura scurta cu motorul, in fata blocului a plecat fara probleme, dupa aproximativ 3 - 4 km a trebuit sa opresc, m-am chinuit sa o bag la neutru un pic (inca nu il nimeresc asa usor), dar alte probleme nu am avut, cand am dat sa o pornesc a zis ca NU, facea un sunet de genul, tac, tac, tac, tac, dupa mai multe incercari mi-am sunat un prieten care mi-a zis ca s-ar putea sa fie bendixul de la electromotor, cert este ca nu am mai reusit la momentul acela sa plec de acolo. Dupa inca cateva incercari am tras motorul la umbra unui copac si m-am pus pe asteptat ajutor, tinand cont ca aveam ceva de asteptat am zis sa mai incerc odata, am pus motorul la neutru, i-am dat la cheie si surpriza, a plecat si torcea ca o pisicuta. Am ajuns unde aveam de ajuns, am parcat si dupa cateva ore cand a trebuit sa plec de acolo, facea la fel, dupa mai multe incercari m-am hotarat sa o pun pe bateria unei masini, i-am dat cheie si a plecat instant. Ajuns acasa, parcat. Cam asta e povestea ....

 

Verificarile facute:

 

Mi-am zis ca e moarta bateria si ca trebuie sa-mi cumpar una noua, asta nu e o problema, se rezolva usor, dar inainte de a arunca cu banii am zis sa verific si sistemul de incarcare.

 

Voltajul la bornele bateriei, la 5000 rpm: 11.83 - 12.4 V (in manual scrie ca ar trebui sa fie intre 13.5 si 15.5 V).

Voltajul direct pe alternator, intre oricare dintre cele trei borne la 5000 rpm: ~63V (in manual scrie ca ar trebui sa fie minim 75V).

 

Am verificat amperajul pe baterie cu motorul oprit, nu pierde curent pe acolo.

 

Urmeaza sa verific daca am in scurt vreunul din cablurile de la alternator.

 

Intrebari:

 

Cum se verifica releul de incarcare?

In cazul in care alternatorul scoate doar 63V mai are rost sa schimb bateria?

Ce alte verificari as putea sa fac?

 

Va multumesc tuturor,

Alex

Salut,

 

incepe verificarea metodic. Nu este greu sa depistezi vinovatul:

 

1. Verifica bateria: tensiune masurata fara consumatori (adica cu bornele scoase) trebuie sa fie 14,2-14,4 V. Daca tensiunea este sub 11V o pui la incarcare. Sa ai un aparat corespunzator, respectiv sa nu aiba un curent de incarcare mai mare de 1-1,5 A

Daca vrei sa vezo cam cate ''zeama mai are bateria'' poti sa pui un bec mititel, de ex. unul de 5W, si vezi daca bateria cu un bec pe ea incepe si ii scade tensiunea. Daca scade inseamna ca este descarcata.

2. Dupa ce ai incarcat bateria, o pui pe moto, legi borna - si pui in serie pe borna + un ampermetru. Adica legi firul + de la aparatul de masura la firul + al motocicletei si firul - de la aparatul de masura la borna + a bateriei.

Cu motorul oprit aparatul trebuie sa indice 0 A, daca ai alarma pe ea sa ai un curent de circa 100 mA

Daca rezultatul difera de ce ti-am spus inseamna ca ai o problema cu un consumator´, poate un cablu electric cu cu izolatie proasta, un releu care ramine blocat etc.

3. Indiferent de rezultatul de la pct. 2, conectezi borna + la baterie si pornesti motorul. Masori tensiunea la bornele bateriei. Trebuie sa ai intre 14,2 si 14,4 V, indiferent ca ai sau nu farurile aprinse.

Daca tensiunea este prea mare strici bateria, daca este prea mica se descarca bateria incet incet si moare motorul dupa o vreme

4. Daca tensiunea nu a iesit buna verifici alternatorul. Aici nu pot sa te ajut, nu stiu ce tensiune trebuie sa iasa, Tu ai spus 75 V. De regula instalatiile eletrice sunt gandite sa functioneze cu +/- 5%. Daca nu merge bine, altul.

Oricum vezi ce masori: alternatorul este trifazic deci va trebui de fapt sa masori 3 tensiuni.

Studiaza aici cum arata un sistem de incarcare moto: http://www.electrosport.com/technical-resources/technical-articles/how-motorcycle-charging-system-works

5. Daca alternatorul este bun atunci trebuie sa inlocuiesti piesa numita redresor-regulator.

 

Eu am avut aceasta problema la un Suzuki Intruder 125. Am rezolvat ieftin si bine cu http://regulatorrectifier.com/catalog/. A durat 3 saptamani pina ajuns dar piesa a fost exact ce trebuie si calitate buna.

 

Daca ai nevoie de ajutor poti sa imi dai un PM.

 

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta am si facut intre timp, o sa verific diseara releul de incarcare, alternatorul l-am verificat conform manualului, cum ziceam si mai sus am obtinut in jur de 63V intre oricare dintre cele trei borne ale mufei alternatorului.

 

Merci.

 

Primul om care isi masoara alternatorul, si inca corect. 63V c.a. intre oricare oricare 2 din cele 3 borne indica ca alternatorul scoate bine si echilibrat. Ca nu e chiar 73V o fi vreo chestie de abatere si finete. Deocamdata ia-o asa ca alternatorul e bun.

 

Testul de izolatie al statorului e cam degeaba sa-l fac cu ohmmetrul, fiindca tensiunea data de ohmmetru(6-7V) nu face arc in aer in caz ca e sarita izolatia. Un test mai cinstit s-ar putea face folosind 220V de la retea si un bec, dar NU iti recomand fiindca e periculos. Daca esti electrician, poti incerca. Nu spun cum, cine stie s-a prins, e simplu.

 

tragand linia, e 99% probabil ca alternatorul e ok.

 

Mai ai de testat doar releul de incarcare (rectifier-ul) si firele pana la baterie.

 

Releul scos din montaj poti sa-l masori partial, adica puntea redresoare trifazata din el, adica chiar rectifier-ul. Daca gasesti diode moarte, trebuie regulator nou, daca gasesti toate diodele bune inca poate fi distrus in partea de regulator, deci o interschimbare cu unul bun e mult mai clara sa vezi daca-i bulit al tau.

 

Firele de la regulator la baterie si tot ce e conectica in general sa o cureti bine-bine, si masa regulatorului. O sa sune anectodic ce spun, dar eu am dat de un caz in care nimic nu a fost stricat pana la urma si totusi se comporta exact ca la tine. Problema a fost oxidare pe traseul de la regulator la baterie, e siguranta aia mare. Curatat, rezolvat.

Poti face aceeasi masuratoare pe care am facut-o eu: legi totul in schema cum trebuie, dar masori cu voltmetrul de imediat dupa regulator. Ala iti spune daca regulatorul isi face treaba.

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Primul om care isi masoara alternatorul, si inca corect. 63V c.a. intre oricare oricare 2 din cele 3 borne indica ca alternatorul scoate bine si echilibrat. Ca nu e chiar 73V o fi vreo chestie de abatere si finete. Deocamdata ia-o asa ca alternatorul e bun.

 

Testul de izolatie al statorului e cam degeaba sa-l fac cu ohmmetrul, fiindca tensiunea data de ohmmetru(6-7V) nu face arc in aer in caz ca e sarita izolatia. Un test mai cinstit s-ar putea face folosind 220V de la retea si un bec, dar NU iti recomand fiindca e periculos. Daca esti electrician, poti incerca. Nu spun cum, cine stie s-a prins, e simplu.

 

tragand linia, e 99% probabil ca alternatorul e ok.

 

Mai ai de testat doar releul de incarcare (rectifier-ul) si firele pana la baterie.

 

Releul scos din montaj poti sa-l masori partial, adica puntea redresoare trifazata din el, adica chiar rectifier-ul. Daca gasesti diode moarte, trebuie regulator nou, daca gasesti toate diodele bune inca poate fi distrus in partea de regulator, deci o interschimbare cu unul bun e mult mai clara sa vezi daca-i bulit al tau.

 

Firele de la regulator la baterie si tot ce e conectica in general sa o cureti bine-bine, si masa regulatorului. O sa sune anectodic ce spun, dar eu am dat de un caz in care nimic nu a fost stricat pana la urma si totusi se comporta exact ca la tine. Problema a fost oxidare pe traseul de la regulator la baterie, e siguranta aia mare. Curatat, rezolvat.

Poti face aceeasi masuratoare pe care am facut-o eu: legi totul in schema cum trebuie, dar masori cu voltmetrul de imediat dupa regulator. Ala iti spune daca regulatorul isi face treaba.

Bafta.

Din pacate ce spui Owene nu este deloc anectodic: in principiu in marea majoritate a cazurilor de defecte in instalatiile electrice problema o reprezinta ''contacte imperfecte''

In ceea ce priveste testul de izolatie acesta se face doar cu Ohmmetrul. Treaba cu becul nu este relevanta: iti dau un exemplu intalnit de mine: intr-o instalatie electrica se dadea o comanda pe un circuit si ca prin minune mai pornea un circuit. S-a indicat ca defect tot ce era mai fantezist: automatele programabile, calculatorul, sfintul duh, etc. Instalatia fusese verificata cu becul si ''nimica nu dadea la masa'' cum spun electricienii. Bineinteles ca era o problema de izolatie la un cablu, dar atunci cind verifici o instalatie cu becul ai nevoie de un curent destul de mare ca aprinzi becul, pe cind o izolatie stricata nu inseamna neaparat scurt-circuit care sa permita aprinderea becului, poate fi o rezistenta scazuta care permite trecerea unui curent mic (zeci de mA) care becul nu il aprinde dar este suficient sa dea peste cap functionarea oricarui echipament.

Verificarea unei izoltii cu lampa de 220 V nu este treaba inginereasca, este mestesugareala (cum spui tu uneori periculoasa). Desigur ca este comoda: se aprinde sau nu se aprinde.

Mai degraba folosesti metoda asta invers: sa vezi ca ai continuitate la un circuit sau este intrerupt.

Desi pare caraghios reparatia unei instalatii electrice se face in urmatorii pasi:

1 - se verifica daca este alimentata (bagata in priza, sigurante bune etc)

2 - se verifica orice contact posibil de a nu fi perfect (oxidat, suruburi slabite)

in cel putin 80% din cazuri dupa aceste prime 2 etape problema se rezolva

3 - verifici de la sursa de alimentare pe ''firul apei in jos'' daca ajunge tensiunea pina unde trebuie, si unde s-a intrerupt ai si piesa defecta prin zona.

Uneori (ca si la moto sau masina) ca sa nu demontezi prea multe o iei invers: de la baterie spre alternator: verifici cabluri, contacte, izolatii etc.

 

 

Succes s4ch4 !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu va mai certati in privinta masuratorii rezistentei de izolatie, adevarul e intre, industrial se masoara cu un aparat capabil sa genereze tensiunea maxima admisa in instalatie, la cele caznice 1000V, se masoara daca exista curent de defect indiferent de valoarea lui sau conversie in rezistenta.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Verifica bateria: tensiune masurata fara consumatori (adica cu bornele scoase) trebuie sa fie 14,2-14,4 V. Daca tensiunea este sub 11V o pui la incarcare. Sa ai un aparat corespunzator, respectiv sa nu aiba un curent de incarcare mai mare de 1-1,5 A

 

Mai de grabă 12,4-12,8V. Bateria încărcată full, în mod static, nu are cum să treacă de 13,2V - asta ideal, posibil doar primele zeci de secunde după ce e deconectată din circuitul de încărcare, după care se stabilizează undeva la 12,8V; în timp, prin fenomenul de autodescărcare, tensiunea continuă să scadă (cu cât mai încet, cu atât mai bună bateria).

Ideea unui contact imperfect e într-adevăr foarte probabilă; am găsit la un prieten cablul de masă slăbit la prinderea de pe motor - de acolo, tot felul de fenomene ciudate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Topicul acesta cu alternatorul, RRT, probleme incarcare, etc, cred ca a fost dezbatul de cel putin 25 ori numai in ultimul an! Un click si se deschid zeci de pagini si scheme de lucru!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Am incercat cu o baterie buna de pe un alt GS500F si se pare ca merge ok, la 5000 rpm am obtinut la bornele bateriei 13.5 V, am incercat si cu un alt releu si am obtinut aceiasi valoare. Am masurat si alternatorul de pe celalalt GS si tot in jur de 63 V am obtinut.

 

Urmeaza sa ii cumpar o bateria noua zilele astea si sa sper ca nu mai apar si alte probleme cu ea.

 

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri.

Alex

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Am incercat cu o baterie buna de pe un alt GS500F si se pare ca merge ok, la 5000 rpm am obtinut la bornele bateriei 13.5 V, am incercat si cu un alt releu si am obtinut aceiasi valoare. Am masurat si alternatorul de pe celalalt GS si tot in jur de 63 V am obtinut.

 

Urmeaza sa ii cumpar o bateria noua zilele astea si sa sper ca nu mai apar si alte probleme cu ea.

 

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri.

Alex

Daca mergi sa iei o baterie noua, mergi cu moto cu tot si pune-i pe cei de la magazin sa iti verifice cum incarca. Nu cred ca 13,5 V o sa fie considerat bun dar ei stiu mai bine. Si atunci sa nu ai probleme cu garantia.

Poate ca deja stii de unde sa o cumperi. Iti pot da o sugestie: un tip serios de la care am cumparat acumulatori si auto si moto. Te uiti pe www.baterii-auto.ro si poti sa gasesti adresa - sunt pe linga maternitatea Giulesti. Jupanul este dl Filimon. Tot pe site gasesti si un nr. de telefon si poti intreba daca are acumulatorul dorit, ce model cat costa etc.

» Post actualizat in 27 May 2015 08:31

Salutare,

 

Am incercat cu o baterie buna de pe un alt GS500F si se pare ca merge ok, la 5000 rpm am obtinut la bornele bateriei 13.5 V, am incercat si cu un alt releu si am obtinut aceiasi valoare. Am masurat si alternatorul de pe celalalt GS si tot in jur de 63 V am obtinut.

 

Urmeaza sa ii cumpar o bateria noua zilele astea si sa sper ca nu mai apar si alte probleme cu ea.

 

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri.

Alex

Ca sa nu mai vorbesc fara un suport tehnic, am verificat specificatia la motocicleta ta: tensiunea de incarcare acceptata, masurata la bornele bateriei, la GS500F este intre 13,5 V si 14,5 V. Deci concluzia ta cum ca singura defecta este bateria este corecta. Felicitari!

Oricum nu strica dupa ce faci o tura cu motorul si se incalzeste bine sa verifici ce se intampla la bornele bateriei.

O intrebare: ce an de fabricatie este moto?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca mergi sa iei o baterie noua, mergi cu moto cu tot si pune-i pe cei de la magazin sa iti verifice cum incarca. Nu cred ca 13,5 V o sa fie considerat bun dar ei stiu mai bine. Si atunci sa nu ai probleme cu garantia.

Poate ca deja stii de unde sa o cumperi. Iti pot da o sugestie: un tip serios de la care am cumparat acumulatori si auto si moto. Te uiti pe www.baterii-auto.ro si poti sa gasesti adresa - sunt pe linga maternitatea Giulesti. Jupanul este dl Filimon. Tot pe site gasesti si un nr. de telefon si poti intreba daca are acumulatorul dorit, ce model cat costa etc.

» Post actualizat in 27 May 2015 08:31

Ca sa nu mai vorbesc fara un suport tehnic, am verificat specificatia la motocicleta ta: tensiunea de incarcare acceptata, masurata la bornele bateriei, la GS500F este intre 13,5 V si 14,5 V. Deci concluzia ta cum ca singura defecta este bateria este corecta. Felicitari!

Oricum nu strica dupa ce faci o tura cu motorul si se incalzeste bine sa verifici ce se intampla la bornele bateriei.

O intrebare: ce an de fabricatie este moto?

 

Merci, motorul este din 2005, al meu de anul trecut din noiembrie, bateria a fost schimbata de proprietarul anterior, nu imi aduc aminte exact cand a zis ca a facut schimbul iar pe baterie nu e notat.

 

Nici bateria cu care am incercat nu este noua, are cativa ani daca nu ma insel, in orice caz este clar mai buna ca a mea. O sa fac testul sugerat de tine, Silver Arrow, baterie noua, o tura scurta si apoi masurat.

 

Ca baterie ma gandeam la o Varta AGM, mai exact modelul acesta http://baterii-varta.ro/baterie-moto/baterie-acumulatori-moto-varta/baterie-moto-varta-funstart-a.g.m.-12v-12a-190

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci, motorul este din 2005, al meu de anul trecut din noiembrie, bateria a fost schimbata de proprietarul anterior, nu imi aduc aminte exact cand a zis ca a facut schimbul iar pe baterie nu e notat.

 

Nici bateria cu care am incercat nu este noua, are cativa ani daca nu ma insel, in orice caz este clar mai buna ca a mea. O sa fac testul sugerat de tine, Silver Arrow, baterie noua, o tura scurta si apoi masurat.

 

Ca baterie ma gandeam la o Varta AGM, mai exact modelul acesta http://baterii-varta.ro/baterie-moto/baterie-acumulatori-moto-varta/baterie-moto-varta-funstart-a.g.m.-12v-12a-190

Buna bateria. Tot din asta am pus si eu.

Daca mergi la Nea Filimon de care ti-am spus mai sus iei bateria cu 190 Lei cu baterie la schimb, deci pretul omului este corect.

Cei de la Bumbas care vand Varta, au pravalia de montaj undeva pe strada Masina de Paine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...