zimbri Postat Mai 29, 2015 Share Postat Mai 29, 2015 Salut Am o honda hornet CB600F din 2007 modelul nou am avut un accident dupa care am schimbat jugul inferior si rulmentul de jug. Rulmentul este unul aftermarket cu cilintri cel original era cu bile iar jugul este nou original. Operatiile au fost facute la service. Problema mea e ca jugul se slabeste foarte repede dupa 30 de km arpox trebuie strans din nou din suruburi. Nu are joc mare dupa ce s-a slabti dar se simte la mana cand pun frana. Este deja a 3-a oara cand il strang si ultima data l-am strans ceva mai tare. Ingrijorarea mea e ca daca il las cu jocul ala in timp ceva o sa cedeze acolo de la vibratii si socuri. Daca cineva are un sfat sau o parere este binevenita. Merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
X-eL Postat Mai 29, 2015 Share Postat Mai 29, 2015 Poate suna stupid, dar s-a montat și contrapiulița după montaj? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyziggy Postat Mai 29, 2015 Share Postat Mai 29, 2015 Poate suna stupid, dar s-a montat și contrapiulița după montaj? corect, trebuie sa aiba o contrapiulita care nu lasa sa slabeasca axul jubului si sa capete joc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 29, 2015 Share Postat Mai 29, 2015 Salut Am o honda hornet CB600F din 2007 modelul nou am avut un accident dupa care am schimbat jugul inferior si rulmentul de jug. Rulmentul este unul aftermarket cu cilintri cel original era cu bile iar jugul este nou original. Operatiile au fost facute la service. Problema mea e ca jugul se slabeste foarte repede dupa 30 de km arpox trebuie strans din nou din suruburi. Nu are joc mare dupa ce s-a slabti dar se simte la mana cand pun frana. Este deja a 3-a oara cand il strang si ultima data l-am strans ceva mai tare. Ingrijorarea mea e ca daca il las cu jocul ala in timp ceva o sa cedeze acolo de la vibratii si socuri. Daca cineva are un sfat sau o parere este binevenita. Merci Cred ca faci referire la piulita de reglaj/strangere. De fapt sunt doua piulite, una de stringere, a doua_contrapiulita si intre cele doua piulite o saiba de blocaj cu extremitati de tabla care se indoaie in sus si jos pentru blocare/antidesurubare. Ai verificat daca sunt toate reperele? Sau te referi la altceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zimbri Postat Mai 29, 2015 Autor Share Postat Mai 29, 2015 (editat) Da are contrapiulita si are saiba aceea cu extremitati de tabla. Dar este o problema aici saiba aceea are extremitatile care trebuie indoite sa prinda contrapiulita in locul gresit ca sa zic asa. Contrapiulita nu poate fi bine stransa trebuie lasata un pic mai lejera ca sa poata fi indoite extremitatile si sa intre in locase. Initial asa a fost lasata nefiidn stransa prea bine. Ultima data cand am strans-o mai tare am lasat saiba fara extremitatile indoite si am strans mai bine contrapiulita. Nu am indoit extremitatile pentru ca strangand mai tare piulita nu au mai intrat in locasele lor. Practic nu se pupa extremitatile cu locul unde ajunge contrapiulita cand e stransa bine. Ar fi trebuit sa zic asta de la inceput sorry Editat Mai 29, 2015 de zimbri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 29, 2015 Share Postat Mai 29, 2015 (editat) Pune mana si strange bine lasa saiba, sun o gramada de mobre fara saiba aia. Cand strangi bine ai grija sa tii contra in piulita de reglaj. Sau fa-ti din tabla o saiba care sa ti se potriveasca, nu e mare filozofie. Editat Mai 29, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zimbri Postat Mai 29, 2015 Autor Share Postat Mai 29, 2015 (editat) Pune mana si strange bine lasa saiba, sun o gramada de mobre fara saiba aia. Cand strangi bine ai grija sa tii contra in piulita de reglaj. Am strans destul de bine cu contra cand am strans-o cu saiba aia cu extremitatile in aer ca sazic asa. Mi-a fost frica sa pun toata forta ca sa nu stric jugul sau piulita. Data viitoare o sa ii dau mai tare. Editat Mai 29, 2015 de zimbri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 29, 2015 Share Postat Mai 29, 2015 Nu vad de ce sa nu gasesti pozitia? Strangi piulita la jocul admisibil, introduci saiba cu aripioarele si folosind cheia speciala cu cioc strangi contrapiulita. Dar cu atentie ca piulita sa ramana fixa( exact cun spune Vlad). In primul locas liber din contrapiulita indoi aripioara in sus. Am facut ACEASTA operatia in iarna cand am schimbat rulmentii de jug, si dupa 3000 km este la fel cum am reglat. Mai incearca o data cu atentie si scule OK! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Mai 29, 2015 Share Postat Mai 29, 2015 (editat) Poti sa nu strangi piulita contra tare de la rulment,pentru ca mai ai o piulita peste jugul superior care o data ce este stransa, nu lasa sa se desfaca nimic. Problema de la tine vine de la ax care dintr-un motiv anume a fost deplasat in jos din jugul inferior. La moto tau axul este din aluminiu si are cota de presare in jugul inferior care este din fier. El se deplaseaza in jos daca isisti si chiar il poti scoate ,in schimb in sus o sa se opreasca intr-un umar. Asa ca poate mai o sa strangi o data si o sa fie asezat si nu o sa se mai slabeasca. Parerea mea.! Editat Mai 29, 2015 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zimbri Postat Mai 29, 2015 Autor Share Postat Mai 29, 2015 Nu vad de ce sa nu gasesti pozitia? Strangi piulita la jocul admisibil, introduci saiba cu aripioarele si folosind cheia speciala cu cioc strangi contrapiulita. Dar cu atentie ca piulita sa ramana fixa( exact cun spune Vlad). In primul locas liber din contrapiulita indoi aripioara in sus. Am facut ACEASTA operatia in iarna cand am schimbat rulmentii de jug, si dupa 3000 km este la fel cum am reglat. Mai incearca o data cu atentie si scule OK! Contrapiulita are ceva distanta intre dintii unde pot sa indoi saiba si se blocheaza destul de repede la strans adica dupa un unghi mic de strangere creste foarte mult in forta care trebuie depusa sa o strangi. De aceea zic ca la dinstanta dintre 2 dinti unde pot indoi saiba ajung pe la jumate cand incepe sa devin imposibil de strans mai tare. Poti sa nu strangi piulita contra tare de la rulment,pentru ca mai ai o piulita peste jugul superior care o data ce este stransa, nu lasa sa se desfaca nimic. Problema de la tine vine de la ax care dintr-un motiv anume a fost deplasat in jos din jugul inferior. La moto tau axul este din aluminiu si are cota de presare in jugul inferior care este din fier. El se deplaseaza in jos daca isisti si chiar il poti scoate ,in schimb in sus o sa se opreasca intr-un umar. Asa ca poate mai o sa strangi o data si o sa fie asezat si nu o sa se mai slabeasca. Parerea mea.! Este posibil si sper sa fie asa cum zici tu nu am desfacut jugul complet pentru ca trebuie atarnata motocicleta de ceva. Rulmentul de pe jugul inferior este batut pana la capat sigur. Ma gandesc ca poate cealalta jumatate de rulment (partea pe care ruleaza rolele rulmentului) care este foratata in partea de jos a gaurii din frame poate nu a fost batuta pana la capat (la partea asta din montaj nu am asistat). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 29, 2015 Share Postat Mai 29, 2015 Poti sa nu strangi piulita contra tare de la rulment,pentru ca mai ai o piulita peste jugul superior care o data ce este stransa, nu lasa sa se desfaca nimic. Problema de la tine vine de la ax care dintr-un motiv anume a fost deplasat in jos din jugul inferior. La moto tau axul este din aluminiu si are cota de presare in jugul inferior care este din fier. El se deplaseaza in jos daca isisti si chiar il poti scoate ,in schimb in sus o sa se opreasca intr-un umar. Asa ca poate mai o sa strangi o data si o sa fie asezat si nu o sa se mai slabeasca. Parerea mea.! Nu stiu daca jugul superior se sprijina pe contrapiulita, altfel nu isi mai avea rostul, ca la a mea unde piulita de jug preseaza jugul in piulita de reglaj. Aici daca te uiti in poza nr2 se observa o buza, in care se propteste (cred) jugul ne mai ajungand sa fixeze si contrapiulita sau cel putin asa mi se pare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 29, 2015 Share Postat Mai 29, 2015 Saiba aceea se roteste peste piulita de baza in diferite pozitii pana cand aripioarele se pot ridica peste contrapiulita, astfel incat sa gasesti pozitia corecta.Cred ca ai inteles ce vreau sa spun. Ceva nu faci bine, sau ansamblul rulmentilor nu este montat corect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Mai 29, 2015 Share Postat Mai 29, 2015 (editat) Nu stiu daca jugul superior se sprijina pe contrapiulita, altfel nu isi mai avea rostul, ca la a mea unde piulita de jug preseaza jugul in piulita de reglaj. Aici daca te uiti in poza nr2 se observa o buza, in care se propteste (cred) jugul ne mai ajungand sa fixeze si contrapiulita sau cel putin asa mi se pare. » Post actualizat in 29 May 2015 15:28Nu stiu daca jugul superior se sprijina pe contrapiulita, altfel nu isi mai avea rostul, ca la a mea unde piulita de jug preseaza jugul in piulita de reglaj. Aici daca te uiti in poza nr2 se observa o buza, in care se propteste (cred) jugul ne mai ajungand sa fixeze si contrapiulita sau cel putin asa mi se pare.Ti se pare!Toate jugurile superioare se aseaza pe piulita.contra sau saiba cu simering. Editat Mai 29, 2015 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 29, 2015 Share Postat Mai 29, 2015 Acesta este ansamblul(attach), verificat cu atentie modul de montaj si va functiona. Dar, cum spui ca ai apelat la un atelier moto, de ce nu-i deranjezi sa-ti rezolve problema? Doar ai platit pentru o lucrare de calitate » Post actualizat in 29 May 2015 15:35Acesta este ansamblul(attach), verificat cu atentie modul de montaj si va functiona. Dar, cum spui ca ai apelat la un atelier moto, de ce nu-i deranjezi sa-ti rezolve problema? Doar ai platit pentru o lucrare de calitate ps_eu ti-am pus ansamblul de la zx12, dar in principiu este asemanator. Poti verifica si manualul tau pentru exactitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 29, 2015 Share Postat Mai 29, 2015 » Post actualizat in 29 May 2015 15:28 Ti se pare! Toate jugurile superioare se aseaza pe piulita.contra sau saiba cu simering. Acum dupa ce am vazut si poza pusa de dedant68, cred ca e asa cum spun eu, adica jugul intra fix pe partea aia nefiletata si se propteste in pragul unde se majoreaza diametrul, piulita lui il strange pe aceea buza, dar mai stii, tu esti expertul tu surubaresti toata ziua la ele, eu poate gresesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Mai 29, 2015 Share Postat Mai 29, 2015 Nu sunt expert, vorbesc doar din ce mi-a "trecut prin mana" Iar modelul asta hornet 2007 a avut si eu aceasta problema..la montarea rulmwntului inferior cota rulmentului a fost mai stransa de cat cota de presare la ax fata de jug,si a migrat in jos. Dupa care la strangere am insistat pana a tras axul in canal ,si gata. Posibil la baiat sa se fi intamplat acelasi lucru. De aceea am mentionat asta..sau poate m-am inselat si eu si are alta problema acolo... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 29, 2015 Share Postat Mai 29, 2015 (editat) Si eu banuiam o greseala de montaj dar e de luat in considerare si ca nu-si bloca piulita de reglaj cum trebuie. Editat Mai 29, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Mai 29, 2015 Share Postat Mai 29, 2015 Saiba de blocaj e noua? Daca nu, e posibil ca asta sa fie motivul pentru care nu poti aduce piulitele in pozitia in care crestaturile corespund. In lipsa de altceva, se poate confectiona o saiba suplimentara din tabla de cutie de bere (are 8 - 10 sutimi grosime). Se taie usor cu foarfeca sau cutterul. Nu necesita precizie, are doar rol de distantier. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Mai 29, 2015 Share Postat Mai 29, 2015 Chiar azi am facut asta! cele doua piulite canelate trebuie stranse foarte bine intre ele, rulmentii conici nu trebuie sa aiba joc dar nici sa fie stransi! saiba am mulat-o dupa cum a cazut pe jumatate de canelura! piulita de jug a fost stransa foarte tare dar telescoapele nu au fost stranse in jugul de sus!am omis doua lucruri dar tin de experienta.1 se strange prima piulita canelata pana se blocheaza putin rulmentul apoi se slabeste cam unsfert de tura deci aproximativ .2 cu un ciocan lovesc coloana de directie si in functi de cum simt strang restul.sfat cautati un mecanic bun . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zimbri Postat Mai 29, 2015 Autor Share Postat Mai 29, 2015 Eu inclin sa cred ca nu a fost presat biine contrarulmentul acum in we o sa mai strang o data si revin cu detalii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 31, 2015 Share Postat Mai 31, 2015 am avut un accident dupa care am schimbat jugul inferior Daca rulmentii vechi au iesit usor din alezajele de directie din sasiu atunci cand s-au schimbat rulmentii, acele suprafete de presare au fost afectate - s-au ovalizat. Am intalnit pana acum 3 cazuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iunie 1, 2015 Share Postat Iunie 1, 2015 Eu inclin sa cred ca nu a fost presat biine contrarulmentul acum in we o sa mai strang o data si revin cu detalii. trebuie sa bati in el cu o teava care intra peste axul jugului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zimbri Postat Iunie 4, 2015 Autor Share Postat Iunie 4, 2015 (editat) Daca rulmentii vechi au iesit usor din alezajele de directie din sasiu atunci cand s-au schimbat rulmentii, acele suprafete de presare au fost afectate - s-au ovalizat. Am intalnit pana acum 3 cazuri. Nu am vazut suprafata aceea dar atunc cand strang jugul pentru un timp sta bine apoi se slabeste eu sper sa nu se fi deformat sasiul nu prea vad cum se poate repara. Rulmentul vechi a fost schimbat cu unul aftermarket cu role. trebuie sa bati in el cu o teava care intra peste axul jugului Rulmentul are 2 parti una care sta pe axul jugului si una care sta in partea inferioara a gaurii din frame. Cel care sta pe axul jugului a fost batut pana la capat sigur pentru ca am asistat cand mecanicul l-a pus pe jug. Cel care sta in partea inferioara a gaurii din frame unde intra axul care e sudat de jugul inferior nu cred ca a intrat complet si mai intra in frame cu fiecare groapa pe care o iau de aceea se slabeste jugul. Am gasit manualul de service si am aflat cum trebuiesc stranse piulitele. Cele din interior se strang usor inclusiv contrapiulita si trebuie stransa tare piulita mare din exterior care se si vede. Am cumparat un socket mare de tubulara de 32 pentru ca nu aveam si trebuie strans cu 103 Nm deci cu ranga mare. Editat Iunie 4, 2015 de zimbri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 (editat) Nu am vazut suprafata aceea dar atunc cand strang jugul pentru un timp sta bine apoi se slabeste eu sper sa nu se fi deformat sasiul nu prea vad cum se poate repara. Rulmentul vechi a fost schimbat cu unul aftermarket cu role. Asta e un sasiu de 600 RR cu alezajele ovalizate. S-au facut insertii din dural si apoi s-au refacut cele doua alezaje pentru rulmentii de directie. operatiunea este destul de complexa pentru ca cele doua prelucrari se fac concomitent pentru a nu avea abateri de la coaxialitate. Pana acum am reparat 3 sasiuri afectate. Nu spun ca la tine s-a intamplat asa ceva. Doar daca cei doi rulmenti presati in sasiu au iesit usor, poti avea aceasta problema. Editat Iunie 4, 2015 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Iunie 4, 2015 Share Postat Iunie 4, 2015 Nu am vazut suprafata aceea dar atunc cand strang jugul pentru un timp sta bine apoi se slabeste eu sper sa nu se fi deformat sasiul nu prea vad cum se poate repara. Rulmentul vechi a fost schimbat cu unul aftermarket cu role. Rulmentul are 2 parti una care sta pe axul jugului si una care sta in partea inferioara a gaurii din frame. Cel care sta pe axul jugului a fost batut pana la capat sigur pentru ca am asistat cand mecanicul l-a pus pe jug. Cel care sta in partea inferioara a gaurii din frame unde intra axul care e sudat de jugul inferior nu cred ca a intrat complet si mai intra in frame cu fiecare groapa pe care o iau de aceea se slabeste jugul. Am gasit manualul de service si am aflat cum trebuiesc stranse piulitele. Cele din interior se strang usor inclusiv contrapiulita si trebuie stransa tare piulita mare din exterior care se si vede. Am cumparat un socket mare de tubulara de 32 pentru ca nu aveam si trebuie strans cu 103 Nm deci cu ranga mare. nu, trebuie strans cu dinamometrica, 103nm ii strangi cu un clicket 1/2 normal fara sa-ti scoti bojocii , oricum piulita aia are doar rol de securitate , daca rulmentul de jos nu-i intrat de tot in jug poti s-o strangi pana se rupe si tot o sa se slabeasca jugul.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.