Sari la conținut

Amortizorul de Ghidon - Totul despre ele si despre cum te ajuta


Postări Recomandate

Am cauta un astfel de topic si nu am gasit nimic ! Asa ca din cate cunostinte am adunat eu pana acum am inteles astfe :

 

  • Ca 2 brand-uri sunt cap de lista primul fiind Ohlins si al 2-lea Hyperpro
  • Ca dupa ce mergi cu un asemenea device nu mai poti merge fara (aici nu prea inteleg de ce...)
  • Sunt foarte scumpe si isi merita fiecare leu datorita faptului ca te scapa de voblaj !
  • R6 Este motocicleta care are cea mai mare nevoie de unul fiind cea mai scurta in ampatament si predispusa la voblaj !

Ce nu am inteles :

 

  • Cum functioneaza ?
  • Sunt universale sau trebuie sa comanzi doar pentru modelul tau anume de mobra ?
  • De ce ai nevoie de 20 si ceva de set-up-uri ?
  • De unde se pot procura ?

Sper ca nu am suparat pe nimeni cu acest topic si sper sa devina Sticky

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Huh?!

 

e amortizor. amortizeaza.

 

logic: magazin sau SH.

 

Va deveni, dar nu din motivul pe care il anticipezi tu.

 

PS: inca o chestie: stai linistit ca nu iti trebuie amortizor de ghidon.

 

Ok, mersi !

 

 

Inainte sa citesc acest topic am citit multe chestii pe mai multe site-uri inclusiv cele de mai sus ! Stiu ce este un voblaj si cum ai putea sa scapi de el (fara amortizor), si la partea "cum lucreaza" banuiesc, ca imi imaginam si eu ca amortizeaza ! Intrebarea mea este cum prin ce proces cum este construit de te scapa de un fenomen atat de periculos ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Functioneaza ca ori ce amortizor.

Obliga miscarea sa fie liniara si cu viteza constanta indiferent de ce forta si acceleratie pica pe el.

Acest lucru este realizat prin trecerea unui ulei printr-un orificiu cu gaura reglabila.(pe scurt)

Gaura mai mare..viteza de trecere mai mare amortizare mai mica

Gaura mai mica..viteza de trecere mai mica,amortizare mai mare.

O explicatie scurta..fara sa intru in detalii..vascozitati,supape etc..

Sper ca ai inteles.

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Functioneaza ca ori ce amortizor.

Obliga miscarea sa fie liniara si cu viteza constanta indiferent de ce forta si acceleratie pica pe el.

Acest lucru este realizat prin trecerea unui ulei printr-un orificiu cu gaura reglabila.(pe scurt)

Gaura mai mare..viteza de trecere mai mare amortizare mai mica

Gaura mai mica..viteza de trecere mai mica,amortizare mai mare.

O explicatie scurta..fara sa intru in detalii..vascozitati,supape etc..

Sper ca ai inteles.

Ai omis ceva miscarea liniara e intr-un sens in celalat sens poate fi brusca, nu mai e temperata. Deci trebuia sa mentionezi totusi supapele :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fii sigur ca astia s-au suit pe motorete si au dat gaz. Din zecile de raceri pe care ii cunosc, pe nici unul nu l-am auzit pina acum sa se intrebe cum functioneaza, doar ca motoretele de viteza au obligatoriu amortizor de directie, si daca la inceput au zis ca merge si cel stock din fabrica, dupaia au realizat ca nu face fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

eu nu inteleg de ce dracu's asa de scumpe...

 

practic e un amortizor de usa ceva mai performant, dar principiul e acelasi

Draguta comparatie..si eu am observat diferenta imensa de preturi intre Daewoo si Mercedes, desi tot acelasi principiu constructiv au..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai dreptate, dar ce te faci cand un A-Klasse e 20.000 euro si un Matiz e 10.000 euro? (Ohlins 300-700 euro / LSL - 200 euro)

 

cam asta zic, mai toate sunt scumpe (sa nu bagam totusi chinezismele de unica folosinta, ca matizul ajunge totusi pe la un 150.000 km fara "crapi" motorul)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 months later...

Poate e cineva interesat, pentru servisarea amortizorului de ghidon OHLINS am gasit o sursa de simeringuri ce se potrivesc perfect, atat ca masura cat si ca design, aplicatii hidraulice (actionare axiala) cu raclor de praf (sau cum naibii ii zice)...

 

http://simplybearings.co.uk/shop/p34015/8x16x9TC4-Metric-Fork-&-Damper-Oil-Seal-with-Extra-Internal-Sealing-Profile-&-Raised-Outer-Sealing-Band-on-Outside-Diameter/product_info.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La fel eram si eu cu amortizorul, cam de ce sa iau, si consider ca si-a scos banii deja, cu toate ca am cumparat prima oara un ohlins de zxr care nu aveam cum sa-l pun pe f4i la mine, si dupa un hyperpro. Am plecat cu 1-a destul de tare si cand am revenit la sol a intrat in voblaj, si si-a revenit singurica, fara sa fac eu nimic, deci gata deja merg pe plus cu el. Pe centura, pe urmele de tiruri, nu o sa-ti fuga fata rau, iar cu el treci mult mai simplu si usor. Iar exemplele pot continua. Deci MERITA. Daca iti mai iei si un quick shifter aia e. Consider pachetul complet

Editat de h4mM3r00
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca bine zici de Centura, la sleaurile ce erau . La o depasire , am dat a 2-a, trag blana de gaz, incepe motoreta sa vobleze (R6 -2007), am scapat la mustata. Daca venea masina pe contrasens, ma infigeam in ea. Tipul care mi-a imprumutat R6-le, a uitat sa-mi spuna ca reglase amortizorul pe pozitia minim, ca mergea foarte mult cu el in oras. Eu mergeam pe aceeasi Centura cu 954-le cu amortizor de directie, si depasirile de genul de mai sus nu ma surprindeau deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu trag de gaz la maxim decat foarte rar asa ca n-as putea sa spun ca nu pot trai fara amortizorul de directie sau ca m-a scapat de la vreo nenorocire... de fapt, daca stau bine sa ma gandesc, "din cauza lui" am pus-o pe jos pe Cheia, singura cazatura in ultimii 20 ani. Varianta oficiala e ca am alunecat pe pietrisul adus de TIR-uri intr-un ac de par... cea neoficiala e ca mi se urcasera fumurile la cap, combinatia amortizor de ghinon si gume noi/performante iti dau un pic de senzatie asa de "semi-zeu"...

 

Una peste alta insa nu as mai pleca la drum fara, am comandat unul chinezesc pentru proba si imediat dupa am cautat unul de firma... pe care insa, din cauza simeringurilor panarame trebuia sa-l servisez la minimum 2-3 luni, uneori chiar si mai des. Acum am gasit niste simeringuri care par "serioase"... sa vedem cat tine.

 

Pentru mine amortizorul de directie e un ajutor binevenit, dar daca ajungi ca viata ta sa depinda de el, e ca si in cazul tobelor maneliste, care conform sloganului "loud pipes saves lives"... salveaza vieti. Ei bine, daca tobele maneliste salveza vieti... ma gandesc cate vieti ar fi salvate daca (unii) motociclistii ar invata sa mearga pe motociclete!?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Una peste alta insa nu as mai pleca la drum fara, am comandat unul chinezesc pentru proba si imediat dupa am cautat unul de firma... pe care insa, din cauza simeringurilor panarame trebuia sa-l servisez la minimum 2-3 luni, uneori chiar si mai des. Acum am gasit niste simeringuri care par "serioase"... sa vedem cat tine.

Aici imi da cu virgula, ce amortizor de firma este ala cu simeringuri naspa?

 

in alta ordine de idei, si eu am la LT amortizor de ghidon din fabrica, pe care insa l-am scos deoarece nu mai era bun. Original este o palarie de bani, afteremarket este cam 330 euro si tot nu imi vine sa dau atatia bani!

Pomeneai de chinezisme, sa inteleg ca nu sunt bune?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, nu am intrat in detalii asa ca sa le luam pe rand...

 

Initial, acum vreo 4-5 ani (daca nu cumva mai mult) am comandat un amortizor chinezesc (din China), reglabil, cu care m-am dat un pic ca sa imi dau seama daca merita sau nu sa investesc intr-unul de firma. De facut treaba si-a facut-o cum trebuie insa nu stiu in timp daca si mai ales cat ar fi rezistat deoarece la scurt timp gasit un OHLINS s/h, pe care l-am luat foarte ieftin deoarece avea nevoie de servisare (ulei si simeringuri). Cu toate eforturile (am inrosit netul vreo cateva nopti), la vremea respectiva nu am reusit sa gasesc o sursa pentru simeringuri (daca nu ma insel am deschis si un topic aici pe forum) deoarece au o constructie mai speciala. Mi-a explicat un nene de la o firma importatoare (sau producatoare, nu mai retin) de simeringuri care le-a studiat pe cele originale ca sunt duble, hibride, adica la un capat hidraulice cu actionare axiala iar la celalalt radiale pentru izolare de praf. Sau ceva in genul asta... plus ca sunt o masura atipica, nestandard.

 

Cand imi piedusem orice speranta am gasit o firma mica care producea semeringuri undeva pe langa Agigea-Constanta care mi-au facut un pumn de semeringuri simple, axiale, dintr-un material destul de ciudat, o chestie intre cauciuc si plastic, de culoare albastra. Mi-am facut treaba cu ele insa la maxim 2-3 luni incepeau sa planga, daca fortam dampening-ul... chiar si mai putin.

 

Zilele trecute am descoperit sursa pe care am indicat-o in link, simeringurile par sa fie ceea ce trebuie si se si potrivesc perfect ca masura. Dupa ce o sa testez practic o sa revin cu impresii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...