catalin.xtc Postat Iunie 5, 2015 Share Postat Iunie 5, 2015 Salutare, Întrebarea din titlu: ce se întâmplă dacă se oprește motorul în timpul deplasării cu viteză mare. În caz că s-a mai discutat pe alt topic, vă rog să mă ajutați cu o redirecționare, din câteva încercări de căutare nu am reușit să identific ceva concret. Scenariul: mergi vesel spre mare cu 130km/h pe autostradă când deodată motorul se oprește din varii motive: lipsă benzină, întrerupere circuit electric, bujie/CDI defecte. Ce se întâmplă în acel moment? Nu am încercat să opresc motorul nici la viteză mică pentru test, dar dacă s-ar produce o frână de motor, la viteză mare, ar putea fi un pericol? Dacă e o întrebare puerilă, vă rog să fiți blânzi . Mulțumesc! Toate cele bune, Cătălin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Iunie 5, 2015 Share Postat Iunie 5, 2015 (editat) Faci o frana de motor in prima instanta . Nu se intampla mai nimic . Debraiezi ,scoti din viteza si te opresti . Editat Iunie 5, 2015 de mos bear Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Iunie 5, 2015 Share Postat Iunie 5, 2015 La viteza mare, esti deja, cel mai probabil in treapta superioara, ceea ce in cazul unei frane de motor, va face motorul sa se opreasca in cateva sute de metrii probabil. Roata se blocheaza, sau chestii de genul pe care le crezi tu, doar in treptele joase, unde cuplul este mult mai mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RPG. Postat Iunie 5, 2015 Share Postat Iunie 5, 2015 (editat) Roata spate incepe sa franeze(frana de motor) pana te opresti pe loc. Daca esti in treptele 1-2, si ai aderenta scazuta pe spate, e posibil ca roata sa se blocheze si sa cazi. Cu cat esti intr-o treapta mai mare de viteza cu atat sansele ca roata sa se blocheze scad. Combinatia ideala e sa debraiezi si sa franezi pana la oprire. Editat Iunie 5, 2015 de RPG. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat Iunie 5, 2015 Share Postat Iunie 5, 2015 Raspunsul este: nu se intampla nimic Faci frana de motor (slaba, daca esti in treapta superioara de viteza) si atat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iunie 5, 2015 Share Postat Iunie 5, 2015 daca se caleaza motorul ar putea fi mult mai intereseant, dar in cazurile descrise mai sus nu este grav.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Iunie 5, 2015 Share Postat Iunie 5, 2015 Cu un motor 4L e mai ok. Distractia incepe daca "pilotezi" un monicilindru mai mare sau un V2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat Iunie 5, 2015 Share Postat Iunie 5, 2015 Am incercat asta cu V2 de 1000, pe la 80 km/h intr-a 4-a. E ceva frana de motor si atat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catalin.xtc Postat Iunie 5, 2015 Autor Share Postat Iunie 5, 2015 Super, vă mulțumesc mult pentru răspunsuri! E mai bine decât credeam deci . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
catalin.xtc Postat Iunie 5, 2015 Autor Share Postat Iunie 5, 2015 Eu faceam asta intentionat, e super tare sa ai 120-130 si sa opresti motorul....e asa liniste de zici ca esti pe o bicicleta foarte rapida ) ) Clar nu m-am gândit la asta, dar acum e pe lista "de încercat". E puțin în afara subiectului, pentru că, bănuiesc că mai întâi o scoteai din viteză? Mulțumesc oricum pentru idee! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Iunie 5, 2015 Share Postat Iunie 5, 2015 ) Clar nu m-am gândit la asta, dar acum e pe lista "de încercat". E puțin în afara subiectului, pentru că, bănuiesc că mai întâi o scoteai din viteză? Mulțumesc oricum pentru idee! Las-o bagata in viteze si concomitent cu comutarea botonului(rosu), da si o treapta inferioara. P.S.Nu ma lua in serios Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Iunie 5, 2015 Share Postat Iunie 5, 2015 Las-o bagata in viteze si concomitent cu comutarea botonului(rosu), da si o treapta inferioara. P.S.Nu ma lua in serios Nu de alta , doar sa gusti mersul pe o roata din start motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Z3US Postat Iunie 5, 2015 Share Postat Iunie 5, 2015 Nu, nu o scoteam din viteza, doar strangeam ambreiajul. La repornire pui butonul rosu la loc, apesi pe start si dai drumul la ambreiaj. nu mai trebuie sa apesi pe start...doar sa lasi ambreiajul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LKss Postat Iunie 5, 2015 Share Postat Iunie 5, 2015 Eu faceam asta intentionat, e super tare sa ai 120-130 si sa opresti motorul....e asa liniste de zici ca esti pe o bicicleta foarte rapida ) Iti dai seama cat de marfa e pe o vitezana electrica? Poate prindem si noi, sper! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulianserban Postat Iunie 5, 2015 Share Postat Iunie 5, 2015 Haha, asta a fost prima mea sperietura mai serioasa. La 140 pe autostrada, s-a scurs lichidul de la ambreiaj, nici acum nu știu cum, și instant m-am c...t pe mine! Și cam atât, am ramas cu sperietura și cu motorul 2 zile în benzinărie pe autostrada. Dacasă trag de ambreiaj e o senzație a naibii de ciudata, dar faina, nici acum nu m-am învățat:)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
teby05 Postat Iunie 5, 2015 Share Postat Iunie 5, 2015 bun ,hai ca ,continui io cu cateva intrebari de genu care pe mine ma c-am fierb de ceva vreme referitor l-a ce se poate intampla: 1.Ce se intampla l-a viteza mare daca se rupe lantul ? 2. Ce se intampla daca l-a viteza mare se macina unu din axuri de l-a cutie ? 3.Ce se intampla daca s-e rupe distributia l-a viteza mare ? 4.ce se intampla daca se sparg rulmentii de la roti la viteza mare(asta cam stiu pe propria piele dar vreau sa vad si alte simptome) 5.Ce se intampla daca ramai fara ungere l-a motor (defecte l-a pompa de ulei etc,)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Iunie 5, 2015 Share Postat Iunie 5, 2015 1) ramai fara tractiune 2) mare lucru ...trebuie sa te duci la mecanic 3) se sparg ( posibil) supapele , eventual piston , camase , indoi biela , rupe ambielaj etc etc etc 4) cand se sparg rulmentii , pot fi multe simptome , cele mai grave fiind descentrarea rotii si urmarile ... 5) Calarea motorului Dar de ce intrebi? Ai oarece necazuri? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
teby05 Postat Iunie 5, 2015 Share Postat Iunie 5, 2015 (editat) nu, dar ma macina intrebarile din ziua in care m-am urcat pe moto prima data , l-a care din problemele astea fac cunostinta cu asfaltul .... Ma refeream la urmari ,stiu ce se intampla in oricare din caz motorului dar urmarile puse in acelasi film ~~130 pe autostrada~~ Editat Iunie 5, 2015 de teby05 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Iunie 5, 2015 Share Postat Iunie 5, 2015 Nu trebuie sa ai defecte tehnice neaparat pentru a da cu bucuta de asfalt . Cele mai multe trante le iau cei cu super motoare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Iunie 5, 2015 Share Postat Iunie 5, 2015 adica frana de motor se realizeaza cu motorul pornit sau cu el oprit? intreb si eu ca nu stiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Iunie 5, 2015 Share Postat Iunie 5, 2015 Frana de motor cand o faci voit , se face cu motorul pornit , dar si cand ti se opreste motorul ( caz fortuit) se produce o frana de motor involuntar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Iunie 5, 2015 Share Postat Iunie 5, 2015 aha m-am iluminat! orice frecare e buna! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fury Postat Iunie 5, 2015 Share Postat Iunie 5, 2015 (editat) Cu un motor 4L e mai ok. Distractia incepe daca "pilotezi" un monicilindru mai mare sau un V2 Nu neaparat, mi s-a oprit motorul de n ori cand am ramas fara benzen si pana am trecut pe rezerva a durat ceva secunde.. Ideea e ca o scoti din viteza si te duci pana opresti sau in cazul meu gasesti robinetul ala de rezerva Ideea e ca jucaria aia de 200+ kile (depinde de moto ) are ceva inertie si frecarile interioare i.e. cilindru-segmeti, cutie etc nu sunt suficient de puternice sa te opreasca ca si cand ai lovi un perete. si pompa de ulei se invarte si fara energie metafizica, atata timp cat inertia fierului invarte motorul. sa nu sariti ca am in sistem lichior divin. Editat Iunie 5, 2015 de Fury Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Iunie 5, 2015 Share Postat Iunie 5, 2015 Acum mi-am dat seama, dupa atatia ani, de ce s-a renuntat la lantul incasetat care te ferea de murdarirea rotii spate. Cand aveam mobra 50 era dotata cu ce insemna protectie lant, burdufuri + caseta. Aveam cred 60km/ora cand mi s-a blocat brusc roata spate, sperietura mare dar fiind in linie dreapta si uscat am reusit s-o stapanesc. Imi sarise siguranta de lant, acesta neavand unde sa se duca s-a infasurat pe foaie intre roata si bascula si a blocat roata. La astea fara acest sistem cred ca nu se intampla nimic grav. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 6, 2015 Share Postat Iunie 6, 2015 ba se intampla lucruri destul de grave daca se rupe / sare lantul: - daca se face ghem pe pinionul mic poate sa sparga carcasa motorului sau sa indoaie chestii pe la cutie - daca se desfasoara - te poate lovi pe spate sau il poate lovi pe ala care vina dupa tine - daca esti in curba piersi instantaneu tractiune si ai mici probleme era o poza pe aici pe forum cu o vitezana la care se rupe lantu si iese vertical prin codita sau cateva filmulete in care mobra din spate fereste lantul care vine la nivelul fetei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.