Sari la conținut

Oprire motor în timpul deplasării cu viteză mare, efecte?


Postări Recomandate

Salutare,

 

Întrebarea din titlu: ce se întâmplă dacă se oprește motorul în timpul deplasării cu viteză mare. În caz că s-a mai discutat pe alt topic, vă rog să mă ajutați cu o redirecționare, din câteva încercări de căutare nu am reușit să identific ceva concret.

Scenariul: mergi vesel spre mare cu 130km/h pe autostradă când deodată motorul se oprește din varii motive: lipsă benzină, întrerupere circuit electric, bujie/CDI defecte. Ce se întâmplă în acel moment?

Nu am încercat să opresc motorul nici la viteză mică pentru test, dar dacă s-ar produce o frână de motor, la viteză mare, ar putea fi un pericol?

Dacă e o întrebare puerilă, vă rog să fiți blânzi :). Mulțumesc!

 

Toate cele bune,

Cătălin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faci o frana de motor in prima instanta . :crack: Nu se intampla mai nimic . Debraiezi ,scoti din viteza si te opresti .

Editat de mos bear
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La viteza mare, esti deja, cel mai probabil in treapta superioara, ceea ce in cazul unei frane de motor, va face motorul sa se opreasca in cateva sute de metrii probabil. Roata se blocheaza, sau chestii de genul pe care le crezi tu, doar in treptele joase, unde cuplul este mult mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Roata spate incepe sa franeze(frana de motor) pana te opresti pe loc. Daca esti in treptele 1-2, si ai aderenta scazuta pe spate, e posibil ca roata sa se blocheze si sa cazi. Cu cat esti intr-o treapta mai mare de viteza cu atat sansele ca roata sa se blocheze scad.

Combinatia ideala e sa debraiezi si sa franezi pana la oprire.

Editat de RPG.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu faceam asta intentionat, e super tare sa ai 120-130 si sa opresti motorul....e asa liniste de zici ca esti pe o bicicleta foarte rapida :))

 

:)) Clar nu m-am gândit la asta, dar acum e pe lista "de încercat". E puțin în afara subiectului, pentru că, bănuiesc că mai întâi o scoteai din viteză? :) Mulțumesc oricum pentru idee!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)) Clar nu m-am gândit la asta, dar acum e pe lista "de încercat". E puțin în afara subiectului, pentru că, bănuiesc că mai întâi o scoteai din viteză? :) Mulțumesc oricum pentru idee!

Las-o bagata in viteze si concomitent cu comutarea botonului(rosu), da si o treapta inferioara.

 

P.S.Nu ma lua in serios :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Las-o bagata in viteze si concomitent cu comutarea botonului(rosu), da si o treapta inferioara.

 

P.S.Nu ma lua in serios :crack:

 

Nu de alta , doar sa gusti mersul pe o roata din start motor :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, nu o scoteam din viteza, doar strangeam ambreiajul. La repornire pui butonul rosu la loc, apesi pe start si dai drumul la ambreiaj.

nu mai trebuie sa apesi pe start...doar sa lasi ambreiajul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu faceam asta intentionat, e super tare sa ai 120-130 si sa opresti motorul....e asa liniste de zici ca esti pe o bicicleta foarte rapida :))

Iti dai seama cat de marfa e pe o vitezana electrica? Poate prindem si noi, sper!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haha, asta a fost prima mea sperietura mai serioasa. La 140 pe autostrada, s-a scurs lichidul de la ambreiaj, nici acum nu știu cum, și instant m-am c...t pe mine! Și cam atât, am ramas cu sperietura și cu motorul 2 zile în benzinărie pe autostrada.

Dacasă trag de ambreiaj e o senzație a naibii de ciudata, dar faina, nici acum nu m-am învățat:))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bun ,hai ca ,continui io cu cateva intrebari de genu care pe mine ma c-am fierb de ceva vreme referitor l-a ce se poate intampla:

1.Ce se intampla l-a viteza mare daca se rupe lantul ?

2. Ce se intampla daca l-a viteza mare se macina unu din axuri de l-a cutie ?

3.Ce se intampla daca s-e rupe distributia l-a viteza mare ?

4.ce se intampla daca se sparg rulmentii de la roti la viteza mare(asta cam stiu pe propria piele dar vreau sa vad si alte simptome)

5.Ce se intampla daca ramai fara ungere l-a motor (defecte l-a pompa de ulei etc,)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1) ramai fara tractiune

2) mare lucru ...trebuie sa te duci la mecanic

3) se sparg ( posibil) supapele , eventual piston , camase , indoi biela , rupe ambielaj etc etc etc

4) cand se sparg rulmentii , pot fi multe simptome , cele mai grave fiind descentrarea rotii si urmarile ...

5) Calarea motorului

 

 

Dar de ce intrebi? Ai oarece necazuri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu, dar ma macina intrebarile din ziua in care m-am urcat pe moto prima data , l-a care din problemele astea fac cunostinta cu asfaltul ....

Ma refeream la urmari ,stiu ce se intampla in oricare din caz motorului dar urmarile puse in acelasi film ~~130 pe autostrada~~

Editat de teby05
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trebuie sa ai defecte tehnice neaparat pentru a da cu bucuta de asfalt . Cele mai multe trante le iau cei cu super motoare :crack: :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frana de motor cand o faci voit , se face cu motorul pornit , dar si cand ti se opreste motorul ( caz fortuit) se produce o frana de motor involuntar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu un motor 4L e mai ok.

Distractia incepe daca "pilotezi" un monicilindru mai mare sau un V2

Nu neaparat, mi s-a oprit motorul de n ori cand am ramas fara benzen si pana am trecut pe rezerva a durat ceva secunde..

 

Ideea e ca o scoti din viteza si te duci pana opresti sau in cazul meu gasesti robinetul ala de rezerva :crack:

 

Ideea e ca jucaria aia de 200+ kile (depinde de moto ) are ceva inertie si frecarile interioare i.e. cilindru-segmeti, cutie etc nu sunt suficient de puternice sa te opreasca ca si cand ai lovi un perete. si pompa de ulei se invarte si fara energie metafizica, atata timp cat inertia fierului invarte motorul.

 

sa nu sariti ca am in sistem lichior divin.

Editat de Fury
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum mi-am dat seama, dupa atatia ani, de ce s-a renuntat la lantul incasetat care te ferea de murdarirea rotii spate. Cand aveam mobra 50 era dotata cu ce insemna protectie lant, burdufuri + caseta. Aveam cred 60km/ora cand mi s-a blocat brusc roata spate, sperietura mare dar fiind in linie dreapta si uscat am reusit s-o stapanesc. Imi sarise siguranta de lant, acesta neavand unde sa se duca s-a infasurat pe foaie intre roata si bascula si a blocat roata.

La astea fara acest sistem cred ca nu se intampla nimic grav.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba se intampla lucruri destul de grave daca se rupe / sare lantul:

- daca se face ghem pe pinionul mic poate sa sparga carcasa motorului sau sa indoaie chestii pe la cutie

- daca se desfasoara - te poate lovi pe spate sau il poate lovi pe ala care vina dupa tine

- daca esti in curba piersi instantaneu tractiune si ai mici probleme

 

era o poza pe aici pe forum cu o vitezana la care se rupe lantu si iese vertical prin codita sau cateva filmulete in care mobra din spate fereste lantul care vine la nivelul fetei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...