textoru Postat August 12, 2015 Share Postat August 12, 2015 Dupa ce-i dau pasaportul si actele motocicletei, politistul de frontiera se uita la mine si ma intreaba: "de unde veniti?". Zimbesc si zic: " de peste munti". Ma priveste mirat, ca doar suntem la cimpie, si spune doar " pai ???" Pai ia asculta: de vreo doi ani ma batea gindul sa ma reintorc in Bosnia. Am vazut pe ADVrider tura facuta de un motociclist din Novi Sad / Serbia prin zona si am vorbit si cu nevasta-mea , cum ca "ce ar fi sa dam si noi o tura pe acolo, dar asa mai pe ocolite?" Si am ocolit, prin Serbia, Bosnia, Crna Gora si Albania, pe drumuri cit mai secundare si chiar si "tertziare". Citeva poze , asa pe post de "momeala" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razvan G Postat August 12, 2015 Share Postat August 12, 2015 Momeala si peisajele sunt de efect... ce mai urmează? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0ctav Postat August 12, 2015 Share Postat August 12, 2015 (editat) moaaaa...sUuperb! fericitu-LE! » Post actualizat in 12 Aug 2015 22:12 adica ....sunt super invidios...te abordez privat pentru detalii! more pics! Editat August 12, 2015 de 0ctav Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adi_radu Postat August 12, 2015 Share Postat August 12, 2015 as vrea trakurile din gps daca e posibil ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat August 13, 2015 Share Postat August 13, 2015 (editat) as vrea trakurile din gps daca e posibil ! si eu.. macar waypoint-urile Editat August 13, 2015 de florinelu07 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costinell_mc Postat August 13, 2015 Share Postat August 13, 2015 daca va bagati la o tura din sat dati de stire as merge si eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kalator Postat August 13, 2015 Share Postat August 13, 2015 Salut. Imi pare mie sau te-am mai vazut pe traseu cu astea doua moto. Acum vreo 4 spat. ai oprit la Ana Lugojana? Oprisera doua moto identice, rosu si albastru, dakar-ul. De pe cea rosie coborase o fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
textoru Postat August 13, 2015 Autor Share Postat August 13, 2015 Salut. Imi pare mie sau te-am mai vazut pe traseu cu astea doua moto. Acum vreo 4 spat. ai oprit la Ana Lugojana? Oprisera doua moto identice, rosu si albastru, dakar-ul. De pe cea rosie coborase o fata. Gata, ne-ai prins. Noi eram. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kalator Postat August 13, 2015 Share Postat August 13, 2015 (editat) Ahaa. eu eram cu un TransAlp, parcat la intrare langa pom, la umbra. Din pozele ce le-ai postat am recunoscut fata. Te recunosteam si pe tine dar nu te vad in poze. Editat August 13, 2015 de kalator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat August 13, 2015 Share Postat August 13, 2015 "Moje srce" este corect . Pozele sunt frumoase rau ! Bafta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristache Postat August 13, 2015 Share Postat August 13, 2015 as vrea trakurile din gps daca e posibil ! si eu.. macar waypoint-urile Si eu... ``` Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
textoru Postat August 13, 2015 Autor Share Postat August 13, 2015 Ma trezesc si am fluturi in stomac. In sfirsit reusim sa plecam. Tura a stat pe muchie de cutit de ceva vreme fiindca nu mai reuseam sa ne rupem de la job. Ba era cineva plecat , ba altcineva se imbolnavea si tot asa. Apoi intr-o miercuri, July nevasta-mea, mi-a zis: “vezi ca putem pleca simbata”. Si simbata , pe 1 august , am plecat. La granita am ajuns repede. Formalitatile de trecere si la romani si la sarbi au fost scurte. Vamesul sirb ma intreaba unde merg si-i zic ca Timisoara – Dakar, peste Serbia si Bosnia. Ride si-mi zice sa plec. De la Vrsac am luat-o prin padure spre Deliblato. E o zona protejata, cu un drum partial asfaltat. Din cind in cind ne mai intilnim cu cite o masina pe contrasens, ba la un moment dat si cu doi motociclisti. Ne salutam si trecem mai departe. Dunarea am trecut-o la Smederevo si de aici am luat-o pe drumuri laterale peste dealurile estice ale Serbiei inspre Arandelovac. E o zona foarte faina, cu livezi si drumul duce cumva pe creasta si se vede frumos de jur imprejur. In schimb e tare cald. La sirbi, drumurile sunt in general asfaltate si destul de bune. Am ales sa mergem pe “judetene “ si “comunale” ca pe soselele principale traficul e mare si nu ne place sa ne dam printre masini si camioane. Pe la prinz ne-am oprit sa mincam la o crisma de pe marginea soselei si am constatat din nou ca in Serbia au portii sirbesti. Adica trebuie sa fii foarte flamind ca sa maninci tot ce-ti pun aia in farfurie. Prinzul pentru 2 persoane inclusiv sucurile au fost vreo 11 euro cu bacsis cu tot. Dupa Arandelovac am taiat-o spre vest inspre Mionica si apoi Divicbare cu intentia de a trece peste creasta inspre Uzice. Pina aici ne-am miscat destul de repede fiindca nu a fost trafic si drumurile erau ceva mai drepte. Urcarea deasupra de Uzice si apoi coborirea mi-au dat o mica mostra despre ce ma astepta de acum incolo in tura. Curba dupa curba, asfaltul un pic spart si lunecos. La coborire, cam vreo 8 km am mers fara motor ca mergem oricum mai repede decit cu motorul pornit si facem si economie de benzina. Treaba asta am utilizat-o de nenumarate ori in tura. Deja avem vreo 380 de kilometri facuti de acasa si dupa atitea curbe suntem cam obositi. Planul initial era sa ajungem in prima zi pina la Visegrad in Bosnia (vreo 500 km) dar deja dupa Uzice am luat-o pe ocolite inspre Mokra Gora pe la Bioska Jezero, cu ochii cind in stinga cind in dreapta ca sa gasim un loc de cort. Am ochit la un moment dat o fineata cu o liziera de pomi, la vreo 300 de metri de sosea pe care m-am dus sa o inspectez. Era OK si asa ca dupa 460 de km ne-am facut tabara acolo. » Post actualizat in 13 Aug 2015 11:38as vrea trakurile din gps daca e posibil ! Salut, este OK. Da-mi un mesaj pe privat si-ti trimit track-ul in format gpx. L-as atasa aici dar spre rusinea mea habar nu am cum sa o fac. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bgp Postat August 13, 2015 Share Postat August 13, 2015 Mai vrem! Mai vrem! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kalator Postat August 13, 2015 Share Postat August 13, 2015 Salut. Asa este, tu erai, impreuna cu sotia, la Ana Lugojana. Ce mica este lumea. Acum te recunosc si in poza. Eu veneam de la Valeau lui Liman-Surduc, am oprit la Ana Lugojana sa mananc o ciorba, si numai ce ati ajuns si voi. Cand ai coborat ai tras gatiera pe cap, ca pe o caciula. Si ati ocupat o masa sus pe terasa. Ati plecat inaintea mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
textoru Postat August 13, 2015 Autor Share Postat August 13, 2015 Day 2 Dupa un somn destul de bun, pe la vreo 8 am hotarit sa iesim din cort si sa ne echipam pentru noua zi. Urma sa trecem in Bosnia si sa incepem aventura. Dupa ce am strins cortul si echipamentul am pornit sa iesim in sosea, iar undeva pe la jumatatea finatei unde am dormit era un nenea cu sotia si culegeau ceva. Cind am aparut noi de dupa niste tufe , cu motoarele duduind s-au uitat la noi ca la urs, de parca a cazut meteoritul in parcare. Nu vezi in fiecare zi motociclisti pe la tine prin tarla, nu?? Pina la granita mai erau cam vreo 50 km pe care i-am facut rapid. La trecerea frontierei am avut din nou acelasi sentiment ciudat: treci de fapt in Republica Srpska, republica rezultata in urma razboiului din anii 92-95 si care este parte a Federatiei Bosniace. Pe masura ce ne apropiem de Visegrad inca se vad urmele razboiului. Sunt case distruse care nu au mai fost reparate, pline de copaci inauntru si partial darimate. Asta poate sa-ti dea un indiciu despre soarta fostilor proprietari, indiferent de ce au fost ei : sirbi sau bosniaci musulmani. De la Visegrad luam drumul spre Rogatica. Drumul asta este un spectacol. Urca continuu , in serpentine dupa serpentine o gramada de kilometri. De fapt urca muntele de linga Visegrad si apoi continua pe creasta. Din loc in loc , pe GPS-ul meu , linia de drum dispare dar ma orientez dupa track-ul trasat de acasa si e in regula . Apoi drumul incepe sa coboare si dupa ce ne-am pierdut o data si ne-au ajutat niste neni sa ne regasim, ajungem la Rogatica. Dupa Rogatica am facut planul ca sa mergem prin canionul riului Prača pe celebrul M5 pina la Pale. Drumul incepe de la Mesiči, si pe GPS apare la un moment dat o linie ferata. La iesirea din Mesiči drumul continua , dar pe GPS e numai linia ferata. La primul tunel imi dau seama ca de fapt noi mergeam pe terasamentul fostei linii ferate, care de fapt nu mai exista. A fost ciudat sa trecem vreme de vreo 25 – 30 km printr-o gramada de tuneluri destul de inguste si total intunecate. Mi-am dat seama cam ce sentiment are o locomotiva in o situatie similara. Dupa Prača, am trecut prin Pale si intr-un final am ajuns si la Sarajevo. Cum orasul l-am vizitat prin 2011, singura oprire a constat de data asta in schimbat bani si mincat de prinz. Urma sa avem o etapa ceva mai lunga de off-road, de vreo 60 km pina la un sat care se cheama Lukomir si este aflat in munti in masivul Bjelašnica . Dupa Sarajevo am inceput sa urcam muntele Igman pe fostul si singurul drum de aprovizionare al orasului din timpul razboiului bosniac. Drumul este ingust si neasfaltat si urca pina pe un platou alpin , la baza virfului Bjelašnica, in zona in care s-a tinut Olimpiada in 1984. La un moment dat era o priveliste foarte faina asupra Sarajevo-ului. Povesti cu si despre drumul asta si ce a insemnat el din punct de vedere strategic se gasesc pe internet. S-au batut pentru el ca si chiorii. Oricum, pentru noi, in schimb a fost foarte frumos pina sus. Apoi am urcat pina pe virf la Bjelašnica. Sus se vad inca urme ale luptelor purtate in zona. Urcarea a fost numai ace de par pe pietre care se misca continuu. Pentru July a fost destul de greu sa-si stapineasca calutzul. Mai groaza i-a fost de coborire, inapoi pe drumul spre Lukomir, dar s-a descurcat cu success. Oricum coborirea am facut-o cu motorul oprit, lucru ce va deveni obicei pentru tura asta. Tot un obicei a devenit si faptul ca in Bosnia nu e indicat sa te duci in tufisuri cind ai o problema. Cauti sa o rezolvi cit mai pe marginea drumului ca inca mai exista zone care nu au fost deminate, si nu e indicat sa le deminezi fara voie. S-ar putea sa nu-ti iese. Sau de fapt ar putea sa-ti iese toate alea din tine si sa murdaresti cu singe peisajul din jur. Neplacut. Dupa inca vreo 20 km am ajuns si la Lukomir. Locul e de poveste. Satul e asezat pe marginea canionului riului Rakitnica si e locuit numai de prin aprilie pina prin octombrie cind incep ninsorile. Oamenii isi coboara turmele de oi pe perioada iernii pentru ca este satul despre care se zice ca e la cea mai mare altitudine si e cel mai izolat din Bosnia. Canionul este tare adinc si de pe un punct de belvedere de linga sat privelistea e foarte frumoasa. Oricum pozele nu fac dreptate peisajului. Am stat de povesti cu un nenea si cu o tanti, in putina sirba pe care o vorbim dar a fost tare fain. Locuitorii sunt musulmani si sunt de treaba. Apoi fiindca deja se intuneca si eram dupa o zi lunga si obositoare, ne-am cautat un loc de cort. Am gasit unul la o femeie intr-o ingraditura cu pietre si am rugat-o sa ne lase sa dormim acolo. A fost de acord asa ca dupa ce am mincat ceva de cina si am pregatit cortul am trecut la somn ca era rece afara si eram destul de obositi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dans Postat August 14, 2015 Share Postat August 14, 2015 Salut, este OK. Da-mi un mesaj pe privat si-ti trimit track-ul in format gpx. L-as atasa aici dar spre rusinea mea habar nu am cum sa o fac. Salut, frumoasa tura! Poate poti pune un traseu aproximativ pe google.map, te rog. In ceea ce priveste oprirea motorolui, te sfatuiesc sa nu mai faci asa, la orice situatie neprevazuta nu poti "da gaz" ca sa iesi imediat din problema (ex. un mic animal sau groapa ascunsa). In plus, sistemul de franare va fi mult mai solicitat decat atunci cand il ajuti si cu frana de motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
textoru Postat August 14, 2015 Autor Share Postat August 14, 2015 Salut, frumoasa tura! Poate poti pune un traseu aproximativ pe google.map, te rog. Asa cum ziceam si ceva mai devreme, eu as pune si track-ul gps in format gpx sau kmz pe forum dar habar nu am cum se face. Inca nu m-am prins de ce nu ma lasa sa atasez si alte fisiere in afara de img. Poate se indura careva sa ma lamureasca pas cu pas. » Post actualizat in 14 Aug 2015 09:39 ron, bmw, gps, etc? mastercard (or something...). o nevasta care merge cu tine in turele cu mobra, da' pe motorul ei: priceless! Sa fii sigur ca multi dintre prietenii mei ma invidiaza. Asta e, sunt baftos, ce sa mai fac acum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat August 14, 2015 Share Postat August 14, 2015 Foarte faina tura si poze pe masura. Bravo! Fix din dorinta de-a ajunge pe drumuri de genu' o sa-mi cumpar o mobra mai usoara decat Varadero. Legat de atasamente...daca folosesti optiunea "attach files" ar trebui sa poti atasa orice fel de fisier fara probleme. Doar o atasezi, nu mai trebuie sa-i dai "add to post". Daca nu merge deloc, incearca sa pui fisierul ala intr-un .zip. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat August 14, 2015 Share Postat August 14, 2015 Super tură. Sunt foarte interesat de track-urile din GPS. Ti-am dat adresa de mail pe PM. Multumesc anticipat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
textoru Postat August 14, 2015 Autor Share Postat August 14, 2015 In final am reusit sa atasez si imaginea pe GE a turei. Cam asa a fost. » Post actualizat in 18 Aug 2015 20:03Day 3 Primul strop de ploaie care a lovit cortul a fost ca un bubuit de tun. M-am trezit instant. Era 2 noaptea. Am sperat ca e singurul, dar nu, fratii lui l-au urmat. Mare familie, nu gluma. Seara cind ne-am culcat cerul era bec. N-am stiut ca pe partea cealalta a muntelui din spatele cortului era un nor care ma cauta. Cred ca a fost pentru prima oara cind am dorit sa fie furtuna. Hard and fast. N-a fost sa fie. Vintul nu a batut de loc si poaia s-a pus sa o dea pe indelete si asezat . Pe la 5 ma trezesc din nou cu sperante, parca s-a oprit. Eroare, se pune din nou. Cind aprind frontala sa vad cit e ora constat ca avem in cort pe tavan vreo 8-9 urechelnite, pornite la plimbare. July incepe actiunea de deinsectie si de indrumare a animalutelor spre iesirea din cort. Constatam cu surpindere , ca afara mai asteapta un batalion complet care exploreaza cam tot ce am lasat afara sub tenda cortului, adica cizme, bocanci, rucsacul cu haine. S-au strins la loc uscat din cauza ploii probabil, iar alea 8 erau cercetasii trimisi sa ne verifice daca dormim. Ma gindeam cu groaza ca daca o sa trebuiasca dimineatza sa ne miscam repede o sa fie o fericire sa-mi curat interiorul de la cizme de urechelnite. Si nici nu as fi fost foarte bucuros sa iau cu mine vreuna si s-o car in cizma. Pe la 10 se opreste ploaia si parca se face o urma de lumina prin nori. Cu avint maxim ne extragem din cort, convingem cu chiu cu vai batalionul ca proprietatea noastra nu o impartim cu nimeni , de asta s-a ocupat tot July. Eu mai verific de vreo 10 ori ca nu mai am musafiri in cizme, mai trimit vreo 2 la pimbare si stringem cortul in viteza. Undeva in directia in care trebuia sa pornim se vedea o urma de cer senin asa ca am sarit si peste micul dejun si am luat-o la galop. Drumul de azi ne duce inspre Džepi si apoi coborim in Konjic, la nationalul dintre Sarajevo si Mostar. Aseara cind sa plecam din Lukomir ne-am intilnit cu doua cupluri de polonezi care calatoresc cu un IMS si am stat un pic de povesti. Azi vedem ca ei s-au facut tabara cam pe linga drumul nostru si la fel ca si noi se straduie sa stringa totul cit inca nu ploua. Nu i-am intrebat daca ei au avut musafiri. Drumul merge pe un platou alpin si din loc in loc se vad diverse monumente funerare din epoca medievala. S-a muncit ceva la pietrele alea. In fata privelistea este destul de interesanta mai ales ca norii sunt pe straturi. Incepe coborirea si ne cufundam si noi incet incet in ei De la Vrdolje inspre Džepi drumul este tot neasfaltat, dar ce mi se pare interesant e faptul ca pe portiunile unde drumul era mai abrupt , cu posibilitate de a fi spalat de ape avea portiuni de vreo 10-20 de metri betonate. De la Džepi inspre Konjic insa , drumul este asfaltat dar diferenta de nivel este foarte mare. Coborim un versant numai ace de par. Evident ca hotarim sa facem down-hill, cu motoarele oprite si mergem asa cam vreo 9 - 10 kilometri, pina cind July se trezeste ca ramine fara frina pe spate fiindca s-a incalzit prea tare. Facem o mica pauza, racesc etrierul si-i recomand sa vina totusi cu frina de motor pina totul revine la normal. La Konjic intram in nationalul M17 si fiindca tot nu am mincat de dimineata, hotarim sa luam ceva de-ale gurii de la o pekara (brutarie/ patiserie). Dupa ce ne ospatam bine o luam inspre Jablaničko Jezero si mai departe spre Prozor pe M16.2. Drumul este foarte bun, asfaltul curat, curbe una dupa alta, asa ca dam gaz cu veselie. Ne intilnim pe traseu cu o gramada de motociclisti care o dau si ei cel mai probabil inspre Sarajevo sau Mostar. Spre Mostar mergem si noi azi dar asa, mai pe dupa casa. De la Prozor ne despartim de national si mergem pe asfalt inspre Rumboci, pe malul lacului Ramsko. Zona asta e locuita in special de croati bosniaci si de citiva musulmani, care au mai ramas intregi. Nu foarte multi. Imediat dupa Rumboci, GPS-ul imi arata ca trebuie sa o iau la stinga pe un drumeag neasfaltat. July saraca , abia ce s-a reobisnuit sa mearga pe asfalt ca iar trebuie sa se desparta de el. De data asta pentru o bucata de vreo 100 de km de macadam. Drumeagul urca si tot urca si la un moment dat vedem Ramsko jezero undeva la stinga si sub noi. Privelistea e faina, iar macadamul este destul de OK, pietrele din el sunt fixate si motoarele nu sar cind stinga cind dreapta. Iar de pe margine ne privesc la un moment dat 3 cai putere. Noi suntem mai multi. Apoi drumeagul se transforma pentru o scurta bucata intr-o alee betonata, spre fericirea unora, nu dam nume. Planul initial era sa ajungem la Mostar dupa-amiaza, dar fiindca ne-am miscat incet am zis ca e bine si daca ajungem seara. Oricum trebuia sa ajungem intii la Risovac, pe malul lui Blidinje Jezero si de acolo sa continuam pe un drum de macadam , paralel cu nationalul M17 spre Mostar, numai ca la vreo 2 munti distanta. La un moment dat, dupa Orašac, se aud niste tunete si constatam cu bucurie ca norii sunt in directia in care mergem noi. Hotarim sa luam costumele de ploaie pe noi si bine facem ca se pune de un mic potop. Am mers prin ploaia aia vreo 5 kilometri dar dupa ce a inceput si grindina, iar drumul urca curba dupa curba, am hotarit ca e mai bine sa ne oprim sub un brad ca loviturile incasate impreuna cu navigatul pe riul care se formase pe drum nu erau cea mai mare placere care o puteam gasi pe acolo. Dupa ce norii si-au facut de cap am continuat drumul spre Blidinje Jezero. Dupa o coborire foarte faina am ajuns la Dugo Polje unde era o necropola mult mai mare fata de ce am mai vazut noi in Bosnia. E destul de ciudat cum situl e asa deschis si poti sa intri cum vrei. Oricum ma gindesc ca nu e usor sa iei o piatra din aia cu tine De la Blidinje Jezero drumul era asfaltat, dar nici nu a apucat July sa-i prinda gustul ca imediat am facut virajul la stinga spre Bogodol, pe un drum de macadam. Ei cu drumul asta e o alta poveste. Inainte de a ajunge la Risovac am intrebat-o pe July daca ne tinem de plan sau o luam spre Jablanica la nationalul de Mostar. A zis ca nu prea ar avea chef sa se dea printre tiruri si masini, asa ca eu m-am bucurat si am continuat drumul dupa plan. N-am intebat de doua ori ca sa nu se razgindeasca. Macadamul asta in schimb era altceva. Pietre destul de mari si care se miscau in toate directiile. Eu eram obisnuit cu mersul asta de la turele de hard-enduro. Ea in schimb mi-a urat numai de bine pentru planul care l-am conceput. Si azi daca o intrebi, zice ca drumul ala nu trebuia sa-l facem. Adevarul e ca nu le poti avea pe toate, nu? Drumul urca pe un platou alpin iar privelistea este foarte faina. Noroc ca am facut bine trackul de acasa ca ne descurcam OK printre drumeagurile care sunt pe acolo. In timpul razboiului bosniac pentru platoul asta s-au batut ca si chiorii toti intre ei. La unii le deschidea drumul inspre zona sirba, la altii inspre zona croata, iar la musulmani le dadea posibilitatea sa supravietuiasca. Pina la urma la ei a ramas, daca nu ma insel. Oricum sigur nu s-au batut pentru cine va face pozele cele mai faine cu zona. Noi in schimb ne-am continuat drumul spre Bogodol. In linie dreapta mai aveam vreo 30 de km, dar care s-au dovedit a fi cam vreo 50 la real. Si nu au fost chiar usori, in special din cauza pietrelor care se miscau. Dupa o vreme, care unora li s-a parut o vesnicie am ajuns si la Bogodol, unde a aparut si asfaltul. Apoi a urmat coborirea spre Mostar. La Mostar am ajuns seara, obositi, flaminzi fiindca nu mai mincasem nimic de la pekara din Konjic, si transpirati de numai, ca erau vreo 39 de grade afara. Ne-am dus la primul hotel pe care l-am vazut ( Villa Milas), ca sa le infundam la aia canalizarea cu jegul de pe noi. Oamenii ne-au primit, ne-au luat 65 de euro, dar si noi le-am ridicat factura la apa. Dupa ce am desprins de pe noi costumele de moto cu levierul ne-am bucurat din plin de un dush, iar apoi am mers in “stari grad” sa mincam si sa revedem Stari Most (podul vechi) . Nu e el asa vechi ca l-au reconstruit mesterii turci dupa ce initial fusese bombardat prin 1993 de croati, care au pus de pe un deal din apropiere artileria pe cartierul musulman . Inteligenta chestie, ce sa zic. Asta e inca o dovada ca razboiul e nebunia suprema a oamenilor. Satui si obositi dupa o zi si lunga si destul de solicitanta, ne-am infipt in pat. Cred ca am adormit in timp ce ma indreptam spre perna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
akruno Postat August 19, 2015 Share Postat August 19, 2015 Frumoasa tura,asteptam continuarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costinell Postat August 19, 2015 Share Postat August 19, 2015 anul asta va avea si nevastama carnet si ii iau un 650gs... de mult timp ma roade sa merg in Yugo dar nu am avut cu cine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat August 20, 2015 Share Postat August 20, 2015 Foarte misto, hai cu continuarea. De asemenea, as vrea sa stiu care au fost locurile pe care ai vrea sa le revezi, daca ai mai merge prin zonele respective. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Raisa_c Postat August 20, 2015 Share Postat August 20, 2015 Am ajuns acum 10 zile la o granita intre Croatia si Bosnia, dupa indicatiile GPSului, pe un drum serpuit cu latimea aproape cat o banda, semiasfaltat, semipietruit, printre pietre si ciulini, cruci darapanate, unde nu am intalnit nicio vietate in cateva zeci de km, exact asa cum ii place lui Eru':) din pacate domnul granicer nu ne-a lasat sa trecem, local border, not for turist, go back, go away! ne-am intors, ce-i drept nu noi aveam arma ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
textoru Postat August 20, 2015 Autor Share Postat August 20, 2015 Foarte misto, hai cu continuarea. De asemenea, as vrea sa stiu care au fost locurile pe care ai vrea sa le revezi, daca ai mai merge prin zonele respective. Cred ca as vrea sa revad tot. In tura asta am fost, pentru ca intotdeauna am vrut sa fac o tura pe drumuri mai putin umblate. Chestia asta o fac in Romania de vreo 4-5 ani, in fiecare vara imi construiesc un traseu de vreo 1600 - 1800 de km pe cit posibil pe judetene, comunale si forestiere. Nationalele sunt doar bucati cit mai scurte de legatura. Acelasi lucru l-am vrut si in tura asta, mai ales ca am vazut ca e posibil din postarile de pe ADVrider. Oricum , la anul vreau sa fac ceva similar in ex-Yugoslavia dar pe cit posibil cu mult mai mult off-road. Sper sa pot si sper sa vina si July cu mine. Acum, continuarea: Day 4 “Azi avem mult macadam?” July se uita la mine ca un copil la care i-ai dat o gramada de teme, si dupa ce le-a facut ,spera ca nu-i spui ca mai are vreo 3 pagini de scris. Diplomatia rabufneste din mine: ”avem ceva , dar nu cred ca e foarte mult”. “ Si nici foarte greu”, completez. Apare un zimbet timid si total neincrezator. Ma cunoaste prea bine ca sa mai muste momeala. Dupa ziua de ieri, azi ne-am trezit cam tepeni. La micul dejun le-am golit la oamenii de la hotel platourile. Cum ieri am mincat numai pe fuga, azi am vrut sa fim burtile pline de dimineatza. Dupa incarcarea bagajelor pe cai si bagat benzina, am pornit de la Mostar spre Potoci, pe drumul national spre Sarajevo. De la Potoci, evident ca am iesit din national luind-o la dreapta pe drumul regional R435a si am inceput sa urcam in masivul Prenj . Drumul merge pe o vale care la un moment dat se infunda si de acolo incepe o urcare pe un versant, numai ace de par. Asfaltul este foarte bun si evident ca dam blana in sus si polizam scaritele chiuind. Ajungem sus in pas si asfaltul se termina. Un indicator ne zice ca avem o portiune de vreo 12 km de drum in lucru si neasfaltat. “12 km, e OK” gindesc unii. Ajungem sus pe un platou alpin si in departare se vede masivul Visočica. In directia aia mergem noi si vrem sa trecem mai departe spre Zelengora. Planul ar fi sa ajungem pe seara la Orlovačko Jezero in Zelengora, dar in functie de cum ne miscam se mai pot schimba lucrurile. Deocamdata mergem pe drumul asta spre Boračko Jezero. Drumul merge pe o curba de nivel, iar in dreapta e un abrupt de ti se ridica blana pe tine. Oricum, drumul este circulat din cind in cind , asa ca nu sunt portiuni grele de trecut. Dupa cei 12 km mai apare un indicator care zice ca drumul e in continuare asa inca 11 km. Deci mai putin ca prima data, inseamna ca e ok. Dupa o vreme sub noi se vede Boračko Jezero. Undeva jos de tot. Pe partea cealalta a lui trebuie sa ajungem noi. Drumul incepe sa coboare, merge roata pe versanti si vedem lacul aproape de jur imprejur si dupa cei 11 km de macadam dam de asfalt si suntem linga Boračko Jezero. Apa e turcoaz , cam ca la toate lacurile care le-am vazut pina acum in Bosnia. Afara e cald de numai, iar lumea se scalda in lac. Fac o propunere in acest sens , dar din regie mi se transmite ca avem destul de mult de mers azi, asa ca sa-i dam bice. Ne mai uitam o data inapoi si zicem “de undeva de acolo sus am venit noi”, dupa care bagam mina in gaz si o luam in lungul vaii riului Neretva pe R436. Aici drumul este bun, putem sa mergem mai repede. Traficul este destul de redus si din loc in loc sunt camp-uri de unde se pleaca in ture de rafting pe Neretva. Raftingul in Bosnia cred ca e sport national ca am vazut o gramada de zone dedicate acestei activitati. Evident ca la un moment dat asfaltul se termina si apare si indicatorul care ne zice ca drumul e in lucru si implicit neasfaltat vreo 21 de km. “ Hm, 21 zic. Adica un fel de 12 intors. Sper sa nu mi-o iau”. Sunt pregatit sa dau explicatii dar surprinzator , deocamdata nu mi se cer. Drumul urca si coboara, se invirte si suceste pe culme si pe vale si in final ajunge la podul de pe riul Ljuta. Podul asta are si el o istorie. De fapt in pozitia aia sunt 2 poduri. Podul vechi si podul nou. Podul vechi a fost aruncat in aer de armata bosniaca ca sa impiedice tancurile sirbilor bosniaci sa inainteze spre Konjic, cu citeva zile inainte de a se incheia prostia aia de razboi. Podul nou a fost construit peste podul vechi care atirna dedesubt. Reconstructia a fost facuta in 2002 de Unitatea de Geniu Spaniola stationata in Mostar. Am vazut multe poze cu podul asta si tare m-am bucurat cind am ajuns acolo. Mai multe informatii despre podul asta le gasiti aici: http://www.nato.int/sfor/indexinf/150/p08a/t02p08a.htm, http://www.nato.int/sfor/indexinf/146/p12a/t02p12a.htm De la pod a urmat o portiune de drum asfaltat, dar cam ciudata. Pe asfalt era crescuta din loc in loc iarba si mici arbusti. Dupa vreo 4 km asfaltul s-a terminat si am revenit din nou la macadam. Caldura era destul de mare si am vrut sa ne astimparam setea la una din multele cismele pe care le-am vazut pe drum. Ei bine, asta la care am oprit nu mergea. Intr-un final am iesit din masivul Visočica si am ajuns in Kalinovik. Eram din nou in Republica Srpska, si stiam asta fiindca scria peste tot. Fiind vremea prinzului, ne-am potolit foamea la o “pekara” si am pornit mai departe spre masivul Zelengora. Obiectivul zilei era Orlovačko Jezero. Dupa Kalinovik am luat-o inspre Jelašca pe R434, si dupa 3 km, asfaltul s-a terminat. Urma o portiune de vreo 30 de km de macadam pina la lac. Drumul este destul de OK dar in unele portiuni este spalat de apa, asa ca July nu e foarte fericita. Din loc in loc pe drum vedem urme de biciclete, “deci se poate” gindesc si usor usor o dam mai departe. Peisajul in schimb este superb si intr-un final ajungem si la Orlovačko Jezero. Lacul asta era un ”must see” pentru mine, deoarece daca il privesti dintr-un anumit unghi are forma Americii de Sud. Dar trebuia privit dinspre Tara de Foc, in schimb eu l-am privit dinspre Mexic. Chiar si asa locul e de vis. In plus erau si afine in zona asa ca n-am bucurat de oferta naturii. Cum ziceam , planul initial era sa raminem la lac peste noapte. Dar probabil din cauza florilor de cimp, a ierbii mari sau a asezarii astrelor, m-a apucat un stranut si am facut o rinita alergica, care ne-a determinat sa ne continuam drumul. Nu cred ca era extrem de placut si odihnitor sa stranut toata noaptea in cort. Era oricum abia 5 dupa-amiaza deci timp de mers mai aveam. De la lac am continuat pe R434 inspre Čermeno, unde urma sa iesim in nationalul care vine de la Dubrovnik si merge spre Foča. Avem pina acolo vreo 25 -30 de km de macadam . Urcam, urcam si de jur imprejur se vede foarte frumos, iar mersul este intrerupt de sesiuni de fotografie. La un moment dat dupa o curba dam de 2 biciclisti care reparau ceva la o roata. Ma opresc si intreb daca au nevoie de ajutor. Ei spun ca totul e ok. Apoi ii intreb daca urmele pe care le-am vazut pe drum inainte de lac erau ale lor. Baietii confirma. I-am intrebat ce cauta cu bicicletele alea pe genul asta de drum, si mi-au zic ca fac parte dintr-o cursa de la Bruxelles la Istanbul si trebuie sa parcurga distanta in 14 zile. Erau din Italia si erau plecati de 10 zile de la punctul de start si au luat-o pe drumul asta ca pe harta arata ca e mai scurt si la inceput parea bun. Eroare. Ar fi vrut sa ajunga la Kotor in seara aia dar nu cred ca aveau nici o sansa. Numai pina la national aveau inca 14 km de macadam si deja era ora 6 seara. Pina la urma sper ca au ajuns la timp la Istanbul. Dupa ce am intrat in national am luat-o in directia Foča urmind ca la intersectia cu drumul care vine de la Sarajevo sa trecem pe partea cealalta a vaii riului Drina si sa o luam inspre Crna Gora. Fiind deja seara am inceput sa ne cautam un loc de dormit. Cum azi a fost o zi usor solicitanta , m-am gindit sa-i fac un cadou lui July si sa nu dormim la cort. Am vazut un fel de pensiune cu un anunt “biker friendly” si am intrebat de pret. Raspuns: 30 de euro/ camera de 2 si trebuie neaparat sa maninci doar la ei la restaurant. Am mai patit aceeasi chestie in Croatia la Plitvice si am zis ca a doua oara nu o mai musc. Din cauza unora ca astia am ajuns sa evit chestiile “biker friendly”, fiindca sunt friendly doar la inceput, iar dupa ce te prind in mreaja sunt niste scirbosi. Intr-un final am mers la un fel de camping unde am inchiriat o casuta un pic mai mare decit cortul nostru pentru 14 euro/noapte . Si fiindca azi am avut “putin macadam” care nici nu a fost “prea greu”, iar eu surpinzator am scapat nebatut cu levierul de July, ne-am cinstit la finalul zilei cu o masa copioasa si bere, dupa care ne-am dus la somn. A doua zi urma sa trecem in Crna Gora. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.