Jump to content

textoru

Membru
  • Posts

    262
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    TM
  • Carnet moto din
    1993
  • Motocicleta
    F650GS DAKAR
  • Numar Moto
    de la 0 la infinit
  • Club
    TM

Recent Profile Visitors

1,333 profile views

textoru's Achievements

  1. Nu trebuie sa te manince invidia. Trebuie doar sa te sui pe motor si sa pleci intr-acolo. Daca vrei trackuri gpx din zona trebuie doar sa le ceri. Da-mi adresa ta de email in privat si se rezolva.
  2. Tocmai ne-am intors din tura din Bosnia. Am avut urcari cu diferente de nivel si de 1500 de metri, dintr-o bucata. Nici o problema cu racirea. Am avut si o bucata de vreo 10 km destul de aspra, pe un fel de “poteca” din padure, cu pietre mari si spalata de apa, cu sleauri, in care am cam fortat un pic motoarele, ca era si abrupt. Iar nici o problema. Ieri cind s-a terminat tura, pe retur am venit pe autostrada din HR pina la Belgrad. Am tinut motorul vreo 150 km la 7000 de ture. Nici o problema. Ventilatorul mergea, e adevarat, dar becul de temperatura nu s-a aprins deloc in nici unul dintre cazurile acestea. Poate are fata o problema cu moto, cine stie. Oricum, eu cind ma opresc, daca ventilatorul merge nu tai contactul imediat, las sa mai mearga o vreme ca sa raceasca radiatorul, ca apa fiind calda cred ca mai are tendinta sa circule prin instalatie in sistem termosifon, ca la centralele termice vechi, fara pompe de recirculare. Citeva poze:pe
  3. Asta nu ai de unde sa o stii. Putem afla doar daca ne dam impreuna. Poate eu stau chiar mai rau la mansarda.
  4. Subiectul acestei discutii e de fapt compararea capacitatilor rezervoarelor dintre L si Rally si utilitatea acestor capacitati. Eu sustin ca Rally e ce trebuie, ca ai autonomie, ca are un rezervor incapator si motorul e usor si manevrabil cam peste tot. Altii spun ca nici vorba , nu adaptezi tu motorul la tine ci te adaptezi tu la motor, daca le ai cu sportul, asa ca si cu 7 litri poti face ce doreste muschii tai, ca infrastructura exista si o ai la dispozitie, doar sa vrei si sa stii sa o folosesti. Corecte ambele variante. Dar asta e valabil in conditii ideale. Numai ca cine a fost pe coclauri stie ca nu intodeauna sunt conditiile ideale. Si atunci stai si râzi sau plângi, in functie de situatie.
  5. No, hai sa-ti spun din nou: pe TET RO, n-ai treaba cu benzinariile. Merge sa o lalai cu alimentatul ca in general gasesti zama cam peste tot. Sau cel putin asa era cind l-am alergat eu. Pe TET GR si TET MK esti uneori atit departe de civilizatie ca ti se face frica doar cind te gindesti la chestia asta. Nu stiu daca ai fost pe acolo, dar nu prea sunt convins ca ai vizitat traseele alea din ce sustii. In ce priveste pin-urile cu benzinariile de pe TET, ai dreptate. Ele sunt puse acolo, arata extrem de frumos si imbucurator, insa nu e musai ca fintina sa mai existe in locatia respectiva, sa fie deschisa , sau sa aibe zama. Crede-ma ca am experimentat toate alea de mai sus. Alta chestie: nu stiu cum te orientezi tu pe un track. Eu de exemplu folosesc Osmand pe telefon. Am track-ul trasat si incerc sa-l urmez. Nu-i dau navigatie pt ca, daca te uiti atent , cind esti in teren se intimpla de multe ori ca linia trasata de “linesman”-ul care a facut track-ul de TET in tara respectiva sa fie destul de aproximativa. De multe ori e facuta din pat nu din prezenta acolo. Am experimentat treaba asta si in RO si in GR, MK sau BIH. S-a uitat probabil omul pe Google maps , a vazut ceva acolo, a trasat si el , si ce e in teren o sa afle altii. Adica de multe ori parea ca poteca din stinga e buna , dar de fapt dupa vreo 20 de metri realizezi ca trebuia in dreapta. Daca mergi cu navigatie, softul o sa se tot zbata sa te duci in stinga, ca acolo pare track-ul ca merge. Eu de aia merg doar vizual si folosesc o rezolutie cam de 200 de metri. Asa am facut cam toate turele mele si a fost bine, cel putin in marea majoritate a celor 150000 km care i-am facut cu motorul. Ei, cind mergi vizual, nu prea ai timp sa te uiti si dupa benzinarii, ca ele nu sunt intotdeauna pe TET. Urmaresti linia care o ai pe ecran. Asa ca atunci cind zama scade, esti uneori fortat sa te mai abati de la traseu, chiar destul de mult. Eu la un moment dat am avut de ales intre o benzinarie de la 14 km si una de la 26 km. Una in stinga traseului si una in dreapta. Am ales-o pe prima. Eram destul de jos cu zama. Am ajuns si mesterul ala de acolo mi-a zis sa vin peste 2 zile ca nu are benzina sa-mi dea ca nu a venit inca cisterna. Deci ia-o inapoi, mergi la urmatoarea locatie si constata ca stabilimentul nu mai exista. Per total 80 km abatere din traseu, fara benzina cumparata si cu morcovul cit varza si cu frunzele pe jos. Dar eram fericit ca exista pin-urile pe traseu. Yuppie!!! Repet, cu riscul ca sa fiu enervant: size matters. Iar cine se da in off stie ca indiferent de carburator, injectie sau propulsie atomica, consumul e diferit. Ca o freci in turatii mari la viteze mici. Pt ture cu motoare cu autonomie scazuta, varianta cea mai ieftina e cu PET-ul de 2 litri. Noi, solutia asta o folosim in ture de endureala mai aspra si departata. O sticla merge prinsa pe ghidon si una pe aripa fata. Nu e estetic, nu e extrem de safe, la bâtâialā, aripa aia fata se zbate de zici ca decoleaza, dar ai o rezerva de fericire la purtator. Exista in manualul de utilizare a calitatii de motociclist si alte metode de prindere. Fiecare foloseste ce crede. Parerea mea de 0,02$. Vezi ca mai nou este una cind vii dinspre Fârdea la intrare in Gladna Montana. Eu de fiecare data cind o dau spre Taul Ursului si mai departe, fac plinul acolo, ca nu se stie niciodata daca mai ajung la “pin-urile” de pe traseu.
  6. No hai sa-ti spun: pe TET GR am avut surpriza sa nu gasesc benzinarii deschise sau care sa aiba benzina. Range-ul conteaza. Am ajuns sa alimentez doar cind mai aveam ceva aburi in rezervor. Si in momentul in care am intrat pe off, aveam rezervorul aproape plin la Rally. Plus ca si consumul e mai mare pe genul asta de drumuri de tip Bantustan. Am avut portiuni in care am facut 15 km in 2 ore. Stai sa vezi cum e in TET MK, ca la un moment dat eram asa de departe de lume ca mai era un pic si picam de pe harta. Deci inca o data: “size matters” ( ma refer la rezervor).
  7. Probabil ca da. Mai am totusi o varianta: am in garaj o suspensie fata completa de la un Husaberg FE550. Poate o adaptez pe Rally. Asta are de toate: reglaj compresie, reglaj rebound, aerisitoare. In cazul in care adopt solutia asta, o sa fie un pic de lucru , dar am mai facut chestii de astea asa ca nu ar fi prima data. Nu-i simplu, dar se poate.
  8. Referitor la suspensia fata, un prietenar de-al meu care se ocupa cu reconditionare de suspensii de toate felurile si care mi-a modificat suspensia spate originala pt Rally-ul lui fiica-mea, asta pina a venit Hyperpro-ul, mi-a zis sa incerc in prima faza sa folosesc un ulei un pic mai viscos fata de cel original. A zis ca uneori schimbarea viscozitatii uleiului modifica extrem de mult comportamentul suspensiei. Poate sa fie OK, sau poate sa nu fie mai bine, oricum eu dupa ce vin de pe TET-uri, ca tot o sa fie o gramada de kilometri facuti, vreau sa incerc modificarea asta a uleiului din furca fata. Daca da rezultate, am scapat de dat niste bani la Hyperpro. Daca nu, voi considera ca am mai invatat ceva si ma costa doar uleiul si timpul meu de desfacut si montat la loc.
  9. Fix asa m-am gindit si eu cind l-am luat. Dar dupa prima tura, cind luam cite un sut in fund de fiecare data cind treceam peste ceva denivelare, de imi scoteam dosul dintre omoplati si apoi dupa prima tura cu bagaje pe el, am zis ca distractia si siguranta face mai mult decit niste bani. La stilul meu de mers, la cum ma arunca motorul in toate directiile pe denivelari si ogase, am zis ca ortopedul costa mult mai mult decit o suspensie buna. Asa ca am preferat suspensia decit sa testez din nou serviciile medicale si de urgenta din RO. Nu ca nu se poate merge cu suspensia originala. Se poate, dar nu e distractie. E supravietuiala, sau e ceva de genul: “hai sa ne facem ca facem ceva”. Referitor la intrebarea retorica cu Rally, Tenere, 990, etc. , fabricantii de aftermarket-uri exact din asta traiesc: “pimp my ride”. Noi vrem de la fabricanti motoare cit mai ieftine si cit mai bune, care sa faca tot ce ne dorim noi, sa fie cit mai usoare, cu putere cit mai multa posibil, cu autonomie cit mai mare, etc. Daca suntem realisti, stim ca nu se poate. E fix ca salamul ala din supermarket “ieftin si bun”. Dar nu vrei sa stii din ce e facut. Asa ca o sa tot bagam bani in motoarele pe care le-am luat. Si o sa consumam si benzina, ca de aia le-am luat. Deci cardul te tine pina cind zici de unul singur : stop!
  10. Suspensia stock e aceeasi si pe una si pe alta. Difera doar lungimea de prindere: 405 mm la L si 415 mm la Rally. Amindoua suspensiile stock sunt la fel de proaste. Le schimbi cu ceva bun, e spectacol motorul aproape in orice conditii. In rest mersul pe off depinde de om. Care cit stie. in ce priveste modificarile, am vazut pe diverse forumuri ca o gramada de posesori de L-uri au bagat cite o roaba de bani ca sa-si aduca motocicleta la un nivel cit de cit de apropiat de Rally in ce priveste autonomia, protectia la vint lumini, precum si alte briz-briz-uri. Au ajuns la costuri mai mari decit daca cumparau Rally din prima. Acuma, ce sa zic,fiecare cu banii lui.
  11. Deocamdate pe TET MK + GR am un consum de 3,3 cu bagaj cu tot. Fiica-mea a scos 2,9. Nu avem probleme cu protectia la vint de loc. La vint lateral se simte un pic , ca deh, e motorul usor. Autonomie de cca 300 km , fara stres. Dupa parerea mea, Rally e ce trebuie pt astfel de ture.
  12. La Hyperpro cu rezervor extern reglezi reboundul si ai high si low speed compresion. La cel simplu reglezi doar reboundul, iar compresia doar din valvingul interior si preload la arc. Eu dupa ce am schimbat spatele am simtit o imbunatatie foarte mare la moto. La furca fata nu am facut deocamdata nimic. Nu sunt multumit 100% de ea, dar ma descurc. Si pe off si pe sosea. Cu limitarile de rigoare, bineinteles. Acum sunt in GR pe TET. Ieri am plecat din Prilep (MK) si am facut vreo 170 km si din TET MK. A fost foarte fain. Iubesc din ce in ce mai mult motorul asta. Ieri am urcat cu fiica-mea pina sus la Kajmakčalan la 2500 de metri pe granita cu GR. Azi am trecut in GR si am bagat 300 km. In MK e o combinatie de piatra cu nisip. Dansezi una intr-una cu moto. Viteza medie de deplasare cam pe la vreo 20 km/ h. Traseul e in zone destul de pustii, drumurile par a fi totusi cit de cit circulate. In GR, deocamdata, se merge ceva mai repede cam 35 km/h media, drumurile sunt mai bune, mai intretinute si clar mai circulate. Cel putin pe portiunile pe care am fost eu in astea 2 zile. Oricum cu suspensiile modificate motoarele merg f bine. Cu cea standard as fi renuntat de mult. Dupa primii 5 km. Deci ia-ti o suspensie cit mai buna ca sa te poti bucura cit mai mult.
  13. Salutare, tocmai am primit de la Hyperpro suspensia pt Rally-ul lui fiica-mea. Daca tot vrei sa dai bani, ia modelul cu rezervor extern. Codul e HO03-7AA. E mai scump dar ai reglaje la el: rebound, high-low speed compression. Merita. Eu fata de setarile cu care a venit al meu de la ei, am mai facut ceva modificari, ca sa se potriveasca cu stilul meu de mers. Oricum , deja am peste 12000 km facuti cu Rally-ul meu si pot zice ca imi place si mai mult motorul asta decit la inceput. Am putut merge prin niste locuri de vis cu el. Sint la al treilea rind de cauciucuri spate. Originalul l-am schimbat la 5700 dar ar mai fi mers macar 1000. Al doilea e un Maxxis 6006 care il dau jos saptamana viitoare. Ar mai merge si asta cam cel putin 1000 dar fiindca plec in tura prin MK, GR si apoi BiH si AL, am zis sa pun ceva nou. Am ales Mitas E09 Dakar. Pe net se zice ca e bun. Vom vedea. Acum dupa 12000 km o sa schimb si fata. Pun un Pirelli MT 21 Rallycross. Sper sa fie ok si asta. Eventual fac o informare cind ma intorc. Drumurile vor fi de tip TET. Dupa tura asta o sa se apropie de 18000 km. Consumul pina acum a stat cam pe la 3/100 km. Ca viteza de deplasare pe sosea, eu am mers cam cu 115-118 pe bord, care inseamna cam 105 km/h la GPS. Am mers si mai tare dar pe perioade scurte. Eu zic ca e acceptabil pt un motor asa mic. Si in plus am schimbat si placutele de frina spate , ca originale le-am dus aproape pina in tabla. Schimburile de ulei si filtre au fost la 1000, 6000 si 12000 km. La 12000 am schimbat si filtrul de aer. E mai sanatos asa. Daca iti ingrijesti motorul si el se ingrijeste de tine. Asta a spus-o chiar si Herodot in scrierile lui , nu eu. Deci ia-ti o suspensie mai buna si invirte roata pe coclauri, cit inca mai gasesti in RO.
  14. Citeste un pic comentariile si raspunsurile de la clip si spune-mi te rog unde gresesc eu.
×
×
  • Create New...