Jump to content
Sign in to follow this  
RuInCV

Review Kawasaki J300

Recommended Posts

A trecut un pic mai mult de un an, am facut peste 15000 km cu el, cred ca a venit vremea sa imi dau cu parerea, mai ales avand in vedere ca este un model nou de piata.

 

Un pic de istorie pentru inceput. Anul trecut am luat decizia de a imi lua ceva pe 2 roti pentru a mai reduce din timpul necesar pentru naveta zilnica pana la munca. Asa ca m-am apucat de scoala pe la sfarsitul lui aprilie, dar din cauza programului destul de incarcat m-am lungit cu ea pana pe la mijlocul lui iunie. Evident intre timp am studiat piata ca sa ma decid ce sa imi cumpar. M-am decis in cele din urma la un maxi pentru aspectul practic. Am preferat unul nou pentru ca nu am avut constrangeri bugetare majore, pentru ABS-ul care nu e prezent decat la modelele mai noi si pentru posibilitatea de a face CASCO, scapand in acest mod de destule griji.

 

Cei de la United Motors au fost foarte amabili, modelul mi-a placut ca aspect, la 2 zile dupa ce aveam plasticul in mana am ridicat mobra. Asta se intampla pe la mijlocul lui iulie. Mobra am luat-o cu cateva accesorii : topcase, parbriz touring, husa si un bag cu forma speciala care intra intre picioare.

 

Din cei peste 15000 km facuti pana acum, vreo 6000-6500 au fost facuti prin oras, iar restul in afara. Mobra a vazut destul de multe pana acum : marea, Transalpina, Transfagarasanul, Transraraul, Transsemenicul, Cheia, Tihuta, Bicazul, etc. Nu am avut deloc probleme cu ea.

 

Revizii : la 1000, 5000, 10000 si 14000 (in carte zice din 5k in 5k, eu am decis sa le fac la 4k). Toate facute la United. Am schimbat pneurile pe la 11600, si fata si spate pentru ca nu am mai gasit pneu pe spate original (fata mai ducea lejer). Initial a fost echipata cu Maxxis Pro, acum am trecut la Pirelli Diablo. Sunt multumit de ele, se comporta cam la fel cu cele originale, nu am avut probleme de aderenta. I-am schimbat si placutele de frana, parca pe la 8-9k, nu din cauza ca erau dusa, ci pentru ca a intrat ceva mizerie intre placute si disc si scoteau un sunet extrem de enervant. Evident, nici discurile nu au scapat complet intacte si din cand in cand se mai aude cate ceva cand franez mai tare, dar nu mai e atat de deranjant.

 

Consum : in oras papa cam 3.8-4 la suta, afara depinde de mers. La o plimbare foarte linistita facuta cu cei de pe burgman.ro, pe la Vulcanii Noroiosi si Slanic am scos sub 3. Forjat pe autostrada, consumul a urcat pana aproape de 5. In general, consumul tot in jur de 4 sta.

 

Franele sunt ok, am mers destul si cu pasager si nu am avut probleme. ABS-ul a intrat in functiune doar in testele facute de mine si prin parcarea de la munca cu asfaltul vopsit, pe unde a prin ud sau ceva ulei. Vara asta am fost in Rhodos, unde mi-am inchiriat un Piaggio Beverly 300 si am facut vreo 500 de km batand insula in lung si-n lat. Fata de Beverly, frana parca e o idee mai eficienta.

 

Spatiul de depozitare mi se pare un pic sub media clasei. Nu intra 2 casti integrale sub sa, intra o casca si o servieta. Eu am o gentuta pentru tableta de 10", care intra foarte lejer, cred ca ar merge ceva pana pe la vreo 13.3" sau chiar 14". Topcase-ul este insa generos, imi intra 2 casti, asa ca overall nu am avut deloc probleme cu spatiul. Forma manerelor din spate pentru pasajer iti permite sa agati diverse lucruri pe lateral, dar nu am avut deocamdata nevoie de asa ceva. In micul compartiment din fata ai priza de 12V, dar cum telefonul meu se incarca din lateral, trebuie sa am ceva grija.

 

Viteza maxima : cam 145 pe bord, undeva in jur de 134 pe GPS. Probabil cu parbrizul normal si fara topcase ar urca pana pe la vreo 150. Demaraj arhisuficient pentru oras, accelerezi usor pana pe la 125 kph, deci depasirile de tiruri se realizeaza absolut fara probleme, chiar si cu pasager. Cu pasager am prins 140 pe bord.

 

 

Overall la capitolul plusuri :

  • Pret de achizitie ceva mai mic decat modelele din clasa sa (un Burg de 400 e cu vreo 2000 de euro in plus)
  • Ceva mai usor decat media (191 Kg cu de toate, Burgul are 31 de kile in plus)

La capitolul minusuri :

  • Spatiu de depozitare nu este cel mai generos, fara topcase s-ar putea sa nu te poti descurca mereu.
  • Computerul de bord este foarte basic, nu ai nici macar temperatura exterioara.

 

 

 

 

post-89225-0-72398700-1440771783_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai in afara de al tau nici ca am vazut altul pe strada.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai in afara de al tau nici ca am vazut altul pe strada.... :)

 

Din ce mi-au zis cei de la United au mai vandut inca 2 sau 3, iar unul nu in Bucuresti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu zic ca la aspect este unul din cele mai reusite maxi scutere,cu fiabilitatea cum sta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E destul de prematur sa ma pronunt. Pana acum n-am avut probleme, dar n-am idee cum vor decurge lucrurile peste 2-3 ani sau peste 20-25000 km. Chiar daca al meu nu va avea deloc probleme pana atunci, tot nu va fi relevant pentru fiabilitatea modelului. United Motors mi-a oferit o garantie de 4 ani la el, deci sunt acoperit pentru defecte majore si se pare ca cei de la Kawasaki sunt destul de increzatori din moment ce au oferit garantia asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viteza de croaziera ar fi undeva intre 110 si 125 kph. Asta corespunde cu 6-7000 rpm. Maxim ai 8000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cine nu stie, modelul este practic identic cu Kymco Downtown 300i, deci si fiabilitate foarte buna. Atata timp cat se schimba uleiul la timp si se pun piese originale (Kymco) va merge mult timp fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viteza de croaziera ar fi undeva intre 110 si 125 kph. Asta corespunde cu 6-7000 rpm. Maxim ai 8000.

Si asa se alege praful de ele....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si asa se alege praful de ele....

 

De unde si pana unde ?? Zona rosie cam la orice motor e de la 90% in sus, deci in cazul asta de la 7200 in sus. In oras variatorul tine turatia intre 5000 si 5500 la mers cat de cat constant.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest darcocbr

Mai mult de 100, maxim 110 nu l as alerga. Si m ar tine muult. Plus ca nu e de touring ci bun de oras, o plimbare lejera afara. E doar parerea mea. Sa ai noroc de el, e frumos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discutia cu viteza de croaziera e mai lunga. Se poate vedea si topicul deschis pe tema asta, practic ai mai multi factori care o influenteaza :

  • Esti singur sau cu pasager
  • Conditiile atmosferice : temperatura, vant, luminozitate.
  • Starea tehnica : pneuri, filtrul de aer, benzina
  • Cat de tare te grabesti
  • Calitatea drumului si traficul

 

Dupa cum se poate intui din poza, turometrul e gradat pana la 10,000. Electronic tu esti limitat la 8000. Limitarea a fost facuta din motive de fiabilitate si/sau de marketing (in caz ca motorul nu poate ajunge pana acolo, dar da mai bine un numar rotund). Eu simt ca el ar putea sa se duca peste 8000, nu am cum sa stiu pana unde insa.

 

Ca sa reformulez : in conditii atmosferice bune (peste 20 grade, ziua, vant slab), singur, nici prea grabit nici prea cu timp de pierdut, pe autostrada, cu mobra in stare buna (pneuri nu foarte uzate, benzina 99, filtrul de aer nu foarte imbacsit) viteza mea de croaziera e intre 110 si 125 km/h. Adica o tin in jur de 115 si variez un pic in functie de trafic.

 

In poza se vedere si parbrizul de touring, pe care tocmai ce l-am schimbat acum la 16,500 deoarece au aparut niste crapaturi si in stanga si in dreapta la imbinarea dintre parbrizul propriu zis si cele doua deflectoare laterale (nu se vede in poza).

 

Un alt plus pentru mobra, dupa cum se vede poti merge foarte frumos cu un buchet de flori in bord :)

post-89225-0-07755300-1442579527_thumb.jpg

Edited by RuInCV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa il stapanesti cu placere :D

Mi-as lua si eu unul nou dar nu stiu daca se justifica investitia. Cu banii respectivi mergi o viata cu un SH bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest darcocbr

Iar asta fiind nou, bun, nu mergi o viata, asa-i ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa il stapanesti cu placere :D

Mi-as lua si eu unul nou dar nu stiu daca se justifica investitia. Cu banii respectivi mergi o viata cu un SH bun.

 

Cei de la MotoMus au avut la un moment dat un Kymco Downtown, dupa care e inspirat/preluat J300. Era la 2000 de euro, din 2011, destul de putini km (intre 10 si 15k parca) si avea ABS.

 

Pentru aproape 3000 de euro in plus primesti :

  • Garantia ca nu te vei lovi de vicii ascunse. Chiar daca la inceput totul merge bine, daca pe primul proprietar de exemplu l-a durut in cot sa respecte regimul de turatie in timpu rodajului s-ar putea ca tu sa platesti oalele sparte.
  • Posibilitatea de a face CASCO la un pret rezonabil. Exista posibilitatea sa ti-l fure, dar si mai probabil sa prinzi nisip sau mazga, sa iti taie o conserva calea sau alte cauze ca sa il culci fara sa ai contact cu cineva, deci sa il poti repara pe RCA-ul vinovatului.
  • Un brand name. Nu stiu cine e reprezentanta Kymco in tara si cum lucreaza, dar la United totul a mers ceas pana acum. Daca va exista vreo problema de garantie in timpul celor 4 ani sunt convins ca se va rezolva prompt, fara taraganeli.
  • Un model nou, primul de la Kawasaki. In primul rand fiind primul scuter al japonezilor partea de control al calitatii a fost probabil la cote "paranoice". In al doilea rand, riscul sa iti fie saltat pentru dezmembrari este mult mai mic.

Hai sa zicem ca ai noroc, exploatarea si intretinerea mobrei au fost facute bine. Cum totusi e bine sa te asiguri, mai bagi vreo 500 de euro intr-o revizie la sange si il aduci intr-o conditie foarte buna. De banii ramasi cumperi benzina cam pentru 50.000 km. Pentru unii asta o insemna o viata, dar nu si pentru mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar asta fiind nou, bun, nu mergi o viata, asa-i ?

 

Am vrut doar sa spun ca pentru suma respectiva iei un SH si raman banuti si pentru de piese si pentru benzina si te dai cu el pana nu mai poti. M-am exprimat gresit.

Acelasi lucru se intampla si cu cel nou, bineinteles, dar piesele benzina si restul se adauga la valaorea initiala. Nu e deloc rau daca bugetul permite, la mine insa trebuie sa existe si justificare :) Diferenta dintre Burgman-ul meu K7 si a ta e de 3700 euro.

 

O diferenta mare am si eu intre viteza afisata pe bord si cea de pe GPS. La blana, pe bord imi arata aproximativ 160km/h si pe GPS 146-147km/h ... la vale :) Se poate face ceva sa indice mai bine? Eu la masina precedenta am gasit cauciucurile cu care am reusit sa reduc eroarea la 1-2km/h. Se poate si la scutere?

Edited by TheHuskyCrobats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri mobra a trecut si prin revizia cu nr 5 la 18900 pe bord. S-a verificat cureaua (cartea zice sa o schimbi la 20k), dar e uzata doar vreo 25%, deci am decis sa o schimb in primavara. Rolele de la variator s-au patratit un pic si drept urmare uneori apare zgomotul ala ca un fel de harsait la o plecare mai rapida cand tragi mai tare de gaz, sunt pe lista si ele in primavara.I-am pus ulei mai pentru iarna, dar cel mai important pentru conditiile de afara, am incaltat-o cu pneuri de iarna si am pus si un termoscut Tucano Urbano.

 

Diferenta cu si fara termoscut e IMENSA. La majoritatea scuterelor din cauza pozitiei si a constructiei zona genunchilor si vreo 10-15 cm in sus pe picior este foarte expusa la vant si e locul in care vei simti prima data frigul. indiferent cate straturi ai pe tine. Nu degeaba afara majoritatea scuterelor sunt dotate cu asa ceva. N-am apucat inca sa testez cum se comporta la viteze mai mari (trebuie sa intre prima data pneurile in regimul normal), dar o voi face cat de curand.


» Post actualizat in 17 Dec 2015 19:05

Update dupa un pic peste 50 km facuti azi : scutul se comporta foarte bine, paradoxal este o idee mai eficient la viteze mai mari de 110 la ora pentru ca se strange pe langa carenaj si evident mult mai putin aer patrunde inauntru.

 

Zona unde se concentreaza acum fluxul de aer este in zona coapselor si a soldurilor, dar intensitatea nu este problematica pentru mersul prin oras, unde nu prea ajungi sa faci mai mult de 20 km fara sa ajungi undeva unde te incalzesti. Cu o pereche de colanti si un brau foarte probabil chiar nu vor fi probleme.

 

Sunt foarte multumit de pneuri, se comporta foarte bine pana acum, am facut cateva franari mai bruste si nu au fost deloc probleme nici la capitolul stabilitate, nici la capitolul distanta de franare. O sa vad cum se comporta pe asfaltul ud si poate si un pic pe zapada daca vom avea iarna asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumos, sa il stapinesti cu placere... ma invirt in jurul urmatorului maxi-scuter (Kymco Dowutown 350i, Xciting 400i, Honda Forza300 sau Burgman 400... pe lista mea) si cu siguranta iti spun ca ai sub tine motorul de Kymco Dountown 300i -am vb cu dealerul de la Kawasaki tocmai despre modelul care il ai tu- si care are o reputatie f buna aici in Germania. Burgman este inca un pic cam scump ptr. bugetul meu; am fost impresionat cel mai tare de Downtown 350i sau Xciting 400i. Bafta si felicitari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca J300 e facut dupa Downtown 300i, reperele sunt la fel in proportie de 90%.

 

In continuare J300 mi se pare best buy in clasa lui, iar daca ar fi sa-l schimb as urca la peste 500 cmc, gen T-Max, Silverwing, Burg 650. Depinde insa de preferintele fiecaruia si cum il utilizeaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un update acum ca nu mai e mult si se fac 2 ani de cand l-am luat.

 

In momentul asta are vreo 24.600 km pe bord, iar cum maine probabil mai face o vizita pe TA o sa treaca de 25k.

 

Termoscutul s-a dovedit extrem de util in sezonul rece. Chiar daca am avut pneuri de iarna montate pe el (Conti 365) nu am mers pe zapada sau cand a fost foarte frig, plus ca a stat si el pentru putina vreme la adapost. Pe la sfarsitul lui martie l-am trantit. Combinatia clasica cu nisip pe sosea + tras prea tare de gaz la plecarea de pe loc. N-a patit mare lucru, doar zgarieturi pe carene. Avantaj mare pentru CASCO, reparatiile totale au ajuns la vreo 1500 EUR.

 

In mai a facut cel mai lung drum cu pasager, pana in Thassos si inapoi. Dupa acel drum, pe la 23.500 i-am inlocuit rolele de la variator cu slidere Dr Pulley. Rolele originale aveau 15.4 g, am pus unele de 15 g. Sincer nu prea am observat cine stie ce mare diferenta. Viteza maxima nu a crescut. Acceleratia are acum o alta curba, este un pic mai domoala pana pe la vreo 50 kph, cam la fel pana pe la vreo 80-90, dar e un pic mai fasnet dupa aceasta valoare. Cu toate ca teoria zice altceva, am impresia ca acum am vreo 3-500 de ture in plus la viteza de croaziera. Pe de alta parte am castigat vreo 300 de ture in plus la turatia maxima, acum trece fara probleme de 8000 de ture. Totusi, pe la vreo 80-90 am impresia ca are vreo 200 de ture mai putin decat inainte. Din cate am verificat pana acum nu am observat vreo mare diferenta la capitolul consum. Cred ca o sa mai comand niste role de 13.5 g si o sa le testez si pe alea sa vad cum se comporta.

 

Cei de la United au rezolvat in momentul in care au schimbat rolele si o problema cu un zgomot destul de enervant care isi facuse aparitia la trecerea peste denivelari. Problema era de la cricul central, nu la amortizoare sau furca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mobra a ajuns la 30.500 km. Intre timp s-au schimbat pneurile (Pirelli Diablo in continuare), iar de o saptamana am montat mansoane incalzite pe ea. Cum deja e frig de dimineata am montat din nou termoscutul. Pneurile de iarna le voi monta probabil prin noiembrie.

 

S-a mai facut un drum in Thassos in septembrie, TF, Lepsa de cateva ori, plus drumurile obisnuite pe la munca si prin oras. In afara de reviziile normale nu am avut nici o problema care sa necesite drumuri la service.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intervin, deoarece am si eu unul. Cred ca e unul din cele 3 vandute, insa in 2014... Eu l-am recuperat acum 2 saptamani, cu doar 186 km. Garantati!

Este al treilea scuter, al doilea maxiscuter. Are un comportament exceptional si sunt foarte multumit.

Deja i-am dublat kilometrajul, revin in curand cu povesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...