Sari la conținut

Ce transalp sa iau? 600 sau 650?


Postări Recomandate

Am mai citit cateva despre TDM si am sa intreb un prieten care avea una acum cativa ani de 850. Nu tin minte.

Caponord are consum mai mare si e rara la noi. Eu unul nu am vazut decat pe internet si pare destul de mare. Am sa citesc topicul pe care l-ai trimis,

Da, daca voi ramane pe transalp, voi lua una cat mai tanara si nezdruncinata, cu cat mai multe acareturi. Despre ce eveniment vorbesti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai citit cateva despre TDM si am sa intreb un prieten care avea una acum cativa ani de 850. Nu tin minte.

Caponord are consum mai mare si e rara la noi. Eu unul nu am vazut decat pe internet si pare destul de mare. Am sa citesc topicul pe care l-ai trimis,

Da, daca voi ramane pe transalp, voi lua una cat mai tanara si nezdruncinata, cu cat mai multe acareturi. Despre ce eveniment vorbesti?

 

Inainte sa iau Africa Twin, am fost sa probez una identica in Buc si tot atunci am probat un Caponord... Ma crezi ca in oras mi s-a parut mai fasneata Caponordu?

 

In rest, nu te uita dupa legende legate de consum mare & fiabilitate. Iti spun din experienta ca am detinut motoreta care are acelasi motor de pe Caponord si is fiabile. Iar consumul poti umbla lejer la ea re-scriind hartile (sunt cativa useri pe forum aici care au facut-o si carora le-a scazut simtitor consumul). Oricum nu te poti astepta ca un V2 1000cc sa ia 4.5% ...e nerealist..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai citit cateva despre TDM si am sa intreb un prieten care avea una acum cativa ani de 850. Nu tin minte.

Caponord are consum mai mare si e rara la noi. Eu unul nu am vazut decat pe internet si pare destul de mare. Am sa citesc topicul pe care l-ai trimis,

Da, daca voi ramane pe transalp, voi lua una cat mai tanara si nezdruncinata, cu cat mai multe acareturi. Despre ce eveniment vorbesti?

 

ma poti intreba si pe mine daca vrei informatii despre TDM, am detinut din 2008 pana in 2014 unu, la bordul caruiam am pus 40.000km :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ce vrei tu tot un monicilindru rafinat e mai bun - f 650 dakar :)

am oscilat la achizitie intre transalp si dakar iar in final- dupa multi km am constatat ca am facut o alegere buna.

Transalp e mai greu cu aproximativ 15kg. In plus are rezervor clasic - deci centrul de greutate sus. Ambele chestii se simt serios......

La putere - aceeasi putere - 50 cai

La cuplu - dakarul are cuplu mai mare, e aproape de africa twin (60 Nm).

La confort - cam acelasi lucru. Mai versatil pe offroad dakarul

Consum - cu pasager si mers de bun simt - adica sub 150 - scoti sub 5 cu dakaru.

Al meu are peste 110 mii din care ultimii 80 mii alergati bine de tot :) Nu ii simte deloc


» Post actualizat in 07 Sep 2015 04:09

da pm daca vrei sa vezi o mobra de soiul asta de aproape. (nu il dau pe al meu )

193 kile plin cu greutatea sub sea sunt interesante fata de aprox 210 ale transalpului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La bugetul respectiv, eu zic ca 2 modele merita luate in consideratie:TA si ST. AT nu pt ca e mai scumpa. Ca TA, mie imi place mai mult cum arata 650-ul. Am inteles bine?: 650 e pe lichid si 600 e pe aer? Avantaj 650, clar.

 

PS Omul a zis bicilindru cu suspensii lungi. Asa ca Dakar sau TDM nu prea se incadreaza. Fiecare are avantajele ei dar nu le imbina. Oricat de rafinat ar fi monocilindrul Dakar sau de capabil pe hopuri TDM-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine ti-a zis ca 600-le are racire pe aer?

:))) ce prostie...

Poti spune ca are racire pe lichid dar SI pe aer, datorita structurii lamelare de pe cilindri fata de 650 care are racire DOAR pe lichid pt ca lamele nu prea mai are...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine ti-a zis ca 600-le are racire pe aer?

Asa se zvoneste in padure, nu e o rusine, pt. ca intradevar e alimentat zvonul si de existenta lamelelor de racire ale cilindrilor, carecteristice in mare mobrelor cu racire pe aer. Cum altii zic ca acele lamele ar fi 'decorative' si puse acolo doar cu scop de a vinde produsul nostalgicilor care apreciau mobrele racite pe aer, dar na! fiecare cu parerilor lui :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mers enduro pe Dakar cu roti de strada. Se poarta foarte bine. Nu stiu cum e la drum lung cu pasagera si bagaje. Este un motor f fiabil si consuma sub4, dupa cum spunea proprietarul

La fel de bun ar fi un KLR 650, parca ar merge si mai bine in off si e la fel de fiabil si de drum lung. Nu stiu cume cu bagaje si pasagera.

Ma gandeam la un Transalp si acum am inceput sa ma gandesc la mai multe. Caponord e un motor bun si se poate descurca la neboie si off. Totusi e rar si e mai complex facut. Nu sta totul doar in motor. Nu imi place sa depind de electronica, calculator, fara de care ma uit la ea.

Chiar m-am gandit mult la TDM. Imi place aliura lui, cat de laudat e pe net. Insa daca il iau, nu mai pot evada singur cu prietenii prin munti. Decat daca imi da vreounul din ei al doilea motor. Roata fara spite de 18, ca si garda la sol mica fara scut il face neutiliziabil in off.

Ehe. Daca as avea cu ce, as avea doua. Un 800gs si un wr450 sau un klr250.

Cred ca am sa raman pe Transalp din egoism. Posibil chiar pe un 600 din 97-99. Ca ati spus voi ca mai bun in off. Chiar daca am sa mestec in viteze. Cu el mai pot iesi si singur in off. Mi-as fi dorit sa fie fabricat mai recent.

Kevin am vazut ce ai patit. Nu am avut timp sa citesc tot. Probabil vreo muiere proasta sau vreun batran a fost la volan. Ai avut ghinion ca tocmai cand ai trecut tu s-a gandot sa intorca si noroc ca ai scapat destul de usor. Daca nu ai nimic la coloana e bine. Restul se repara. Daca erai pe un monocilindru probabil ca ai fi fost auzit si, chiar daca nu te vedea, te-ar fi auzit si ar fi fost cu ochii in 4. Bafta si recuperare rapida si buna!


» Post actualizat in 08 Sep 2015 05:36

AfricaTwin si Super Tenere sunt cele mai potrivite pentru ce vreau eu si foarte frumoase. Dintre Transalpuri cel mai mult imi place cel fabricat pana in 93 cu far patrat. E un risc sa iau un motor asa de vechi. Iar AT poate fi destul de scump. Am un prieten cu o ST alba care merge intr-un singur cilindru de ceva vreme. Nu stiam eu de ce imi placea cum se aude gros infundat, monocilindric :D

Chiar nu stiu la ce sa ma opresc. La 600 sau 650? Cu TDMul adio off, dar confort de touring. Si ieftin. Si fiabil. Caponord nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AfricaTwin si Super Tenere sunt cele mai potrivite pentru ce vreau eu si foarte frumoase. Dintre Transalpuri cel mai mult imi place cel fabricat pana in 93 cu far patrat. E un risc sa iau un motor asa de vechi. Iar AT poate fi destul de scump. Am un prieten cu o ST alba care merge intr-un singur cilindru de ceva vreme. Nu stiam eu de ce imi placea cum se aude gros infundat, monocilindric :D

Chiar nu stiu la ce sa ma opresc. La 600 sau 650? Cu TDMul adio off, dar confort de touring. Si ieftin. Si fiabil. Caponord nu.

» Post actualizat in 08 Sep 2015 05:35

Editat de cstelia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu, totusi, la ce fel de off-road te gandesti. Daca e un drum de tara, pe care pot circula si carutele, e OK si TA-ul, si TDM-ul, si alte mobre cu cursa mai lunga la suspensii. Daca ajungi sa te gandesti ca dai cu motorul de pietre si iti trebuie neaparat scut, atunci deja ai depasit categoria TA-ului. Am incercat si eu sa dau cu scutul de pietre, sa merg cu TA-ul prin zone accidentate, si uite ca am ajuns sa iau a doua mobra si sa ma dau la hard enduro.

Deci, daca vrei teren accidentat, te orientezi catre mobre mai jos de 150-160 kg, gen Yamaha XT, Suzuki DR, Honda XR etc. Dar acolo o sa fie chim pe strada si placere pe coclauri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca in permanenta va avea pasager in sa ii cam va pieri pofta de off, este greu cu pasager sa tii mobra sub control, mai ales pe teren foarte accidentat. Eu am renuntat tocmai di cauza asta. Anul asta nevasta va da pentru permis si scap de pasager. Am sa-i iau si ei o mobra, ce, nu stiu inca. Ori ii las TA si imi iau eu altceva.

» Post actualizat in 08 Sep 2015 05:52

Pasagerul din spate niciodata nu se va sincroniza odata cu tine, pe off. Tot tipul te va dezechilibra, involuntar,din teama sa nu cada. Si probabilitatea sa cazi la viteza mica este mai mare decat sa cazi la viteza mare. Eu am patit-o, in timp ce coboram o panta de la o cascada, in Apuseni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De curand am facut Transcalimaniul si abatere din Transrarau spre releu cu pasager. Cel mai nasol a fost faptul ca pasagerul nu anticipa hopurile si cam suferea din cauza asta. Poate solo as fi facut traseele si cu mobre gen TDM, SV, etc... dar, cu pasager, au fost sfinte suspensiile mai lungi ale AT. Eu zic ca a fost perfect bicilindrul cu suspensii lungi si roata fata de 21 pe care l-am avut in tura respectiva unde, bineinteles, 90% a fost asfalt. Bolovani pot sari si din roata fata, nu trebuie neaparat sa dai cu burta in ei. Dar pt asta merge si scutul de plastic al TA. De aceea zic ca pt buget redus, pasager, asfalt mult si forestiere din cand in cand dar placute, nu cu morcovul in poponeata, cele mai adecvate ar fi TA sau ST. Si AT poti gasi in 2000 euro dar cu noroc.

 

PS. Apropos de capacitatiile reduse in off ale ST fata de AT, asta e vrajeala. La o intalnire a teneristilor am vazut ST mergand pe off cel putin la fel de bine ca AT. Plus ca e mai inalta. Doar motorul sa fie orientat mai de strada (cuplu mare dar sus (49lb), AT il are mai mic per total (46lb), dar jos e mai mare).

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

. Caponord e un motor bun si se poate descurca la neboie si off. Totusi e rar si e mai complex facut. Nu sta totul doar in motor. Nu imi place sa depind de electronica, calculator, fara de care ma uit la ea.

»

Chiar nu stiu la ce sa ma opresc. La 600 sau 650? Cu TDMul adio off, dar confort de touring. Si ieftin. Si fiabil. Caponord nu.

 

Asa credeam si eu,dar cand esti banana la mecanica, indiferent ca ti se strica un Transalp in drum sau Caponord, tot aia e...

 

Nu-ti imagina Caponordul ca e vreun KTM cu sisteme bosch.... E doar o mobra avansata pt vremea ei de atunci,nu are nu stiu ce calculatoare....care ti se ''strica'....

 

In locul tau as da o tura pe una. Au un pret care bate la fund Varadero si orice altceva...(era si 2300 una la un moment dat, cand cautam eu Africa Twin sau Caponord)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...