ccuculas Postat Septembrie 29, 2015 Share Postat Septembrie 29, 2015 (editat) salut. am o mobra honda crossrunner pe care vreau sa o fac sprintara pe drumuri accidentate, fara sa pretind ca voi face cross sau enduro, ci doar sa nu mai imi topaie ca nebuna pe drumuri proaste (inclusiv pietris, drumuri forestiere, etc). Macar sa intru cu ea unde intram cu vstromul. Intentionez sa imi iau niste arcuri progresive si suspensie spate cu camera de comepnsare / robinet, etc. Topicul il adresez utilizatorilor si cunoscatorilor, nu celor care nu au incercat. Asadar, voi cei ce ati incercat si/sau folositi, cum vi s-a schimbat mobra de cand ati pus alte suspensii? a. franare? b. rulare pe drumuri accidentate? c. viraje? d. tinuta de drum cu pasager / bagaje e. alte comentarii. Merci anticipat PS: nu incerc sa fac reclama nici pt hyperpro nici altii. aceste suspensii ma atrag insa fara sa fi gasit pe net multe informatii convingatoare la nivelul meu de pregatire de specialitate Editat Septembrie 29, 2015 de ccuculas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Septembrie 29, 2015 Admin Share Postat Septembrie 29, 2015 Neaparat Hyperpro? Oricum, nici nu era nevoie sa insiri vreun criteriu, o suspensie aftermarket facuta de o firma cu renume upgradeaza clar mobra din toate punctele de vedere! Eu am Wilbers.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ccuculas Postat Septembrie 29, 2015 Autor Share Postat Septembrie 29, 2015 schimbarile le simti imediat sau sunt mai subtile? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Septembrie 29, 2015 Share Postat Septembrie 29, 2015 schimbarile le simti imediat sau sunt mai subtile? daca motocicleta ta era in perfecta stare si nu cantaresti mult peste 80kg n-o sa simti mare lucru la "mers la piata"... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ccuculas Postat Septembrie 29, 2015 Autor Share Postat Septembrie 29, 2015 daca motocicleta ta era in perfecta stare si nu cantaresti mult peste 80kg n-o sa simti mare lucru la "mers la piata"... misto raspuns. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Septembrie 29, 2015 Share Postat Septembrie 29, 2015 (editat) Nu te astepta la minuni, pe franare vei simti poate cea mai mare diferenta, asta in ideea ca actualele arcuri ar fi foarte moi sau obosite., In offroader sigur nu o sa o transformi cu asa ceva, kilogramele raman tot acolo, ciclistica cam la fel si cursa suspensiilor nu o sa o lungesti semnificativ Editat Septembrie 29, 2015 de Kevinn Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Septembrie 29, 2015 Admin Share Postat Septembrie 29, 2015 schimbarile le simti imediat sau sunt mai subtile? Avand in vedere ca motocicleta era SH, amortizoarele aveau uzura accentuata si de greutatea motocicletei (aprox.400kg la gol), prin urmare la mine s-a simtit imediat, iar diferenta era majora. Nu am experienta in offroad, vorbesc doar de asfalt si de o mobra SH. Dar ca idee, nu am auzit pe nimeni sa doreasca amortizoare OEM dupa ce a avut aftermarket pe motor, invers da.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Septembrie 29, 2015 Share Postat Septembrie 29, 2015 (editat) Acum ai pe fata o cursa cu 5cm mai mica si pe spate cu 3cm mai putin decat la V-Strom, e putin probabil sa compensezi aceasta lipsa de cursa fara un upgrade serios al suspensiei adica inlocuirea furcii fata si amortizorului spate cu unele cu cursa mai lunga, dar vobim aici de mii de euro. Alternativ, sunt destule motociclete de adventure touring cu puteri peste 100CP si mai usoare de 240kg pe piata, nu vad de ce sa ramai fixat pe un "travestit" al segmentului. Editat Septembrie 29, 2015 de marcone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tesz Postat Septembrie 30, 2015 Share Postat Septembrie 30, 2015 Eu am schimbat la a mea Varadero arcurile pe fata si spate cu unele progresiva Hyperpro. Amortizorul spate inca are viata, dar cu arcul original ajungea repede la capat de cursa cu 2 pasageri usori, pretensionarea la maxim si se plangea pasagera de dureri de spate. Asta vara am facut un tur mai lung cu motorul incarcat la maxim si se simte diferenta pe denivelarile mari si mijlocii, arcurile absorb foarte bine socurile si nu le mai transmit catre sasiu si pasageri. Pe franare nu simt mare diferenta, furca plonjeaza destul de mult la franarile puternice si pasagera are tendinta sa vina peste mine daca o iau prin surprindere. Drumuri accidentate nu am incercat datorita masei motocicletei. Virajele le abordeaza foarte frumos fara oscilatii ale suspensiei si este previzibila. In concluzie au fost cea mai buna investitie dupa anvelope Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Septembrie 30, 2015 Share Postat Septembrie 30, 2015 Cred ca initiatorul are exact problema inversa: mobra avand suspensii de strada, aceastea tind sa fie ferme si sa nu absoarba denivelearile drumurilor neasfaltate (sau a celor asfaltate romaneste). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ccuculas Postat Septembrie 30, 2015 Autor Share Postat Septembrie 30, 2015 pai cam da, merg cum mergeam cu vstromul inainte, dar de data asta cu o mobra cu suspensii sport. pe drum asfaltat ok e super, fara grija, cand incep gropile si denivelarile imi sar plombele, iar de cateva ori era sa o fac pe batman sarind din sa, iar sa merg usor prin denivelari imi stric cheful, singura optiune imi raman suspensiile, doar ca vreau sa vad daca strang pro-uri si eventual si ceva pareri contra din categoria mi le-am montat si canci impact sesizabil... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Septembrie 30, 2015 Share Postat Septembrie 30, 2015 vezi ca din ce stiu, progresivele de fatza de la hyperpro sunt one fits all adica nu ai range de tarii diferite din care sa alegi. presupunand ca nimeresti ce trebuie pe greutatea ta... diferenta e ceva mai putin dive pe frana si sanse mai mici sa bottom out in chestii de genul fund de sant. mai mult de atat, nu prea. sa tii cont ca depinzand de mobra, pui sau nu pui distantiere inapoi in furca, poti sa ai alt ulei si in alta cantitate si s-ar putea sa fie indicat sa cobori si jugul pe tub. toate astea sunt scrise pe ce-ti trimite hyperpro pt mobra ta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Septembrie 30, 2015 Share Postat Septembrie 30, 2015 Orice suspensie aftermarket cu renume e net superioara fata de OEM [exceptie KTM-urile] La aceeasi [tehnologie] suspensie o mobra mai grea o sa para ca are suspensie mai proasta. La aceeasi [tehnologie] suspensie si greutate mobra care are suspensii cu o cursa mai lunga o sa fie net superioara. Având in vedere ultimele 2 puncte in special, poate ar fi cazul sa-ti schimbi mobra cu una Enduro-Touring, unde ai beneficia si de greutate redusa [principalul avanataj] si de o suspensie mai lunga. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stokerel Postat Septembrie 30, 2015 Share Postat Septembrie 30, 2015 E complicata treaba cu suspensiile. Pe scurt: da, absolut merita upgrade-ul, mai ales daca mobra e vechiuta si suspensiile OEM sunt obosite (ceea ce nu cred ca e cazul la tine). Dar mai intai: cand ai servisat ultima oara furca? Un ulei nou face minuni. Nu stiu ce furca are a ta, dar te poti juca cu vascozitatea uleiului si marimea camerei de aer din tuburi. Apoi, nu exista suspensie care sa se comporte excelent si cand esti sigur si-i dai gaz pe curbe, si cand esti cu pasager si bagaje la maxim pe drumuri infecte. Trebuie sa stii ce vrei mai mult si sa mergi in directia aia, fiind constient ca vei compromite cealalta situatie. Eu mi-am pus Wilbers pe CBF, aveam o problema interesanta: furca prea "moale" - arcurile stock erau putin obosite dar mai ales foarte moi, plus uleiul prea "subtire" pentru configuratia suspensiei. S-a rezolvat cu niste arcuri tot progresive (ma rog, cu doua tipuri de spire) dar mai tari plus ulei mai vascos cu un grad plus camera de aer diferita - totul conform recomandarilor Wilbers pt mobra mea. Problema a fost ameliorata semnificativ dar normal ca nu s-a transformat peste noapte intr-o suspensie buna. Tot tehnologie din anii 60 este dar isi face treaba mult mai bine. In cazul tau incearca mai intai o revizie a furcii daca n-ai facut-o - diferenta va fi semnificativa. Spatele era si mai ciudat - arcul era ok pt greutatea mea, dar amortizarea era inexistenta. Reglat preload-ul cum trebuie tot dadeam cu burta motocicletei de pamant in anumite cazuri plus efectul de pogo la denivelari. S-a rezolvat complet cu un Wilbers. L-am comandat cu gandul ca mai mult merg cu pasager si bagaje asa ca arcul are o constanta mai mare plus dampingul gandit corect. Cand sunt singur pe mobra nu e perfect, dar tot semnificativ mai bine decat cu cel OEM, pe cand cu pasager si bagaje e de vis. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ccuculas Postat Septembrie 30, 2015 Autor Share Postat Septembrie 30, 2015 super comment. apreciez mult. nu vreau enduro touring, nu vreau alta mobra. o vreau pe asta, e un exercitiu pe care sunt dispus sa il fac. mai rau decat acum nu poate fi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Septembrie 30, 2015 Admin Share Postat Septembrie 30, 2015 Inca ceva, vezi ca brandurile consacrate care manufactureaza suspensii o sa-ti ceara sa specifici anumite lucruri inainte de a-ti lua comanda: greutatea ta, daca mergi singur sau cu pasager, greutatea pasagerului impreuna cu bagajele, daca mergi mai sportiv sau nu, pe asfalt sau macadam, etc..orice alt aspect dupa care ei iti configureaza suspensia exact pentru tine. Odata cu suspensia iti va fi livrata garantia + o foaie in care scrie cate click-uri trebuie sa ai corespunzator cu cele mentionate. De aia nu este indicat sa cumperi o suspensie aftermarket SH chiar daca o gasesti la pret convenabil, daca esti mai slab si fostul propietar a fost gras nu faci nimic, vei cumpara o suspensie dura, facuta pentru greutatea lui! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stokerel Postat Septembrie 30, 2015 Share Postat Septembrie 30, 2015 Absolut, subscriu. Asta e toata sfaraiala - sa ti-o "construiasca" pentru tine. E o investitie destul de mare dar daca iti place mobra si vrei s-o mai tii o vreme atunci clar merita. PS: orice ti-ai lua, pune reglaj de preload hidraulic pe spate chiar daca costa o avere. Asta daca mergi alternativ singur/incarcat max si trebuie sa faci des ajustari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Septembrie 30, 2015 Admin Share Postat Septembrie 30, 2015 Una/alta cu preload hidraulic (robinet) costa in jur de 650 euro, mult dar face toti banii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ccuculas Postat Septembrie 30, 2015 Autor Share Postat Septembrie 30, 2015 merci, LUV, era exclusa o astfel de posibilitate. mai ales ca povestea asta ma costa dublu fata de cat ma asteptam. sunt prea parlit sa imi iau un gunoi, poate chiar reusesc sa fac mobra asta vesela pe drum rau, nu sa arunc sute de euro sa acopar gropile din categoria dormi linistit, gropile le astupam noi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Septembrie 30, 2015 Share Postat Septembrie 30, 2015 super comment. apreciez mult. practic ti-a spus acelasi lucru pe care ti l-am spus si eu mai sus, dar cred ca tie iti place sa auzi ce vrei validarea alegerilor e boala grea la motociclisti sunt curios daca macar ai incercat sa-ti reglezi suspensia stock ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ccuculas Postat Septembrie 30, 2015 Autor Share Postat Septembrie 30, 2015 @superbec: poate am înțeles greșit ideea cu mersul la piață. Dacă ai zis același lucru cert aveai dreptate așa ca mea culpa. Mie mi-a sunat ca mă iei peste picior. Sa fii vesel » Post actualizat in 30 Sep 2015 20:51 @luv: ce îmi propui cu 650 euro? La hyperpro mă costa dublu. Nu exagerez Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Octombrie 1, 2015 Share Postat Octombrie 1, 2015 Un mic amanunt. O suspensie moale, confortabila, reduce drastic capacitatea mobrei de a lua virajele cu viteze mari, poti s-o "comiti" in curbe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Octombrie 1, 2015 Admin Share Postat Octombrie 1, 2015 @luv: ce îmi propui cu 650 euro? La hyperpro mă costa dublu. Nu exagerez Nu stiu ce ai vazut tu, dar la Wilbers cea mai scumpa combinatie (amortizor central cu preload hidraulic + arcuri furca lineare + kit inaltare te duc undeva la 960 euro, la care mai adaugi uleiul de furca + manopera. Si se poate si mai ieftin, la buget, in functie de ce doresti. Eu vorbeam doar de amortizorul central, scuze, rectific, daca il iei cu preload hidraulic costa in jur de 808 euro, fara este 449. Eu mi-am pus fara, nu am avut banii sa-mi iau cu preload hidraulic si reglez manual duritatea din cheie, dar merg 95% singur si nu ma deranjeaza. Nu am stiut modelul tau, dar cred ca l-am nimerit bine, vezi detalii la Wilbers. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ccuculas Postat Octombrie 1, 2015 Autor Share Postat Octombrie 1, 2015 multumesc. pare sa fie mai ieftin kitul decat la hyperpro, imi imaginez ca virgula calitatea e comparabila. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Octombrie 1, 2015 Admin Share Postat Octombrie 1, 2015 Vezi ca in tabelul tau s-a strecurat o greseala fara sa-ti dai seama, daca vrei sa comanzi cu preload hidraulic nu mai trebuie sa bifezi "ride height adjustment", aia ti-o iei doar daca iei amortizor simplu, cum mi-am luat eu. Vezi ca te atentioneaza sub poza de prezentare. Aia te mai costa in plus 60 euro Sunt sigur oricum ca neamtul iti spunea lucrul acesta! Cat despre calitate, Wilbers este brand german, nu vorbim de calitate.. PS: Acum trebuie sa te lamuresti tu daca pe fata iti iei arcuri progresive sau liniare, nu ma pricep..alea liniare sunt mai scumpe decat cele progresive. Eventual da-i un PM lui Cesar de pe forum, el are service si stie despre suspensii..are si un topic despre acest lucru, aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.