maxz Postat Noiembrie 6, 2015 Share Postat Noiembrie 6, 2015 (editat) Salut baieti, Va rog ajutati-ma cu un sfat/ parere, m-am lovit de o situatie si nu stiu cum sa o rezolv. Va voi explica in randurile ce urmeaza problema. Am facut un drum mai lung(120km) si cand am ajuns acasa am observat ca farul nu functioneaza.(nici scurta nici lunga) Toate bune, zic...probabil becul, il desfac, il schimb cu altul nou, pentru cateva secunde a mers, am dat o tura de strada, cand am ajuns inapoi....iar nu mergea. Am verificat: -Sigurante, sunt ok -Am curatat contactele de pe ghidon(desfacut+curatat amanuntit cu spray contact) -Am verificat vizual cablurile din interiroul farului, par ok, la fel si mufele. -Curent are(bateria). Tin sa mentionez ca lumina de pe spate functioneaza, la fel si semnalizarea. Becul a fost inlocuit cu unul 100% identic. Aveti idee? Multumesc anticipat. Editat Noiembrie 6, 2015 de maxz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bobossus Postat Noiembrie 6, 2015 Share Postat Noiembrie 6, 2015 Ai incercat sa vezi daca becul / becurile folosite sunt arse? Daca ajunge curent constant la bec? (nu numai daca bateria merge) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Noiembrie 6, 2015 Share Postat Noiembrie 6, 2015 verifica incarcarea inainte sa mai faci drumuri cu motocicleta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maxz Postat Noiembrie 6, 2015 Autor Share Postat Noiembrie 6, 2015 Becul este nou nout. Am verificat vizual filamentele si sunt total ok. Dealtfel a si functionat cateva minute, tind sa cred ca problema e in alta parte. O sa iau un aparat de masura sa incer sa verific daca ajunge curent la el. Ce altceva mai trebuie verificat? » Post actualizat in 06 Nov 2015 15:17verifica incarcarea inainte sa mai faci drumuri cu motocicleta Exista posibilitatea sa nu incarce si din cauza asta sa nu imi porneasca farul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The One. Postat Noiembrie 6, 2015 Share Postat Noiembrie 6, 2015 » Post actualizat in 06 Nov 2015 15:17 Exista posibilitatea sa nu incarce si din cauza asta sa nu imi porneasca farul? Daca nu ai avea curent suficient sa aprinda farul cu siguranta nici moto nu va porni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maxz Postat Noiembrie 6, 2015 Autor Share Postat Noiembrie 6, 2015 Daca nu ai avea curent suficient sa aprinda farul cu siguranta nici moto nu va porni. Curent are. Porneste fara probleme. Am pornit-o cred ca de 10 ori in 15 min cand faceam testele pe becul nou. Deci nu cred ca aici e problema. O sa masor si bateria sa vad daca incarca ca sa fiu linistit dar cred ca alta e buba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bobossus Postat Noiembrie 6, 2015 Share Postat Noiembrie 6, 2015 Curent are. Porneste fara probleme. Am pornit-o cred ca de 10 ori in 15 min cand faceam testele pe becul nou. Deci nu cred ca aici e problema. O sa masor si bateria sa vad daca incarca ca sa fiu linistit dar cred ca alta e buba. Atunci ia de la un vecin sau din trusa o surubelnita electrica cu beculet sau improvizeaza ceva asemanator sa vezi daca de la baterie / sistem electric ajunge chiar in bec, e posibil sa se "piarda pe drum" de la cabluri ceva, totul e posibil. Mai rudimentar de atat nu stiu cum sa iti explic ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anpetre Postat Noiembrie 6, 2015 Share Postat Noiembrie 6, 2015 Daca becul e bun (se poate verifica cu un aparat de masura sau alt sistem pentru verificarea continuitatii), atunci se "pierde" pe traseu (curentul). Zona cea mai suspecta e cea de la jug / parte din fata cadru. Datorita miscarii ghidonului + varsta inaintata acolo se produc "deranjuri" in fire. Deobicei nu se vad, izolatia exterioara este buna dar in interior litele sunt intrerupte. Spun asta pentru asa mi-a mancat ficatii claxonul la er 5-ul lui fiu-meu. Pana am gasit exact firul si zona intrerupta a luat ceva. Desigur nu uita sa verifici masa in interiorul farului Spor si succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bobossus Postat Noiembrie 6, 2015 Share Postat Noiembrie 6, 2015 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruxi2k Postat Noiembrie 6, 2015 Share Postat Noiembrie 6, 2015 Si eu zic sa verifici firele in zona jugului. Incearca sa misti firele si ghidonul stanga dreapta sa vezi daca intrerupe. Verifica unde ia masa sa nu fie oxidat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Noiembrie 6, 2015 Share Postat Noiembrie 6, 2015 Becul este nou nout. Am verificat vizual filamentele si sunt total ok. Dealtfel a si functionat cateva minute, tind sa cred ca problema e in alta parte. O sa iau un aparat de masura sa incer sa verific daca ajunge curent la el. Ce altceva mai trebuie verificat? » Post actualizat in 06 Nov 2015 15:17 Exista posibilitatea sa nu incarce si din cauza asta sa nu imi porneasca farul? Nu, exista posibilitatea sa incarce prea mult si sa-ti arda becul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maxz Postat Noiembrie 6, 2015 Autor Share Postat Noiembrie 6, 2015 Multumesc de sugestii. O sa incerc toate cele de mai sus. Daca mai aveti sugestii le astept. Va tin la curent daca reusesc ceva. Stima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 6, 2015 Share Postat Noiembrie 6, 2015 Ce an este moto? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian Dutu Postat Noiembrie 6, 2015 Share Postat Noiembrie 6, 2015 (editat) Am pățit si eu aproximativ la fel și a fost un releu din cutia cu siguranțe. Căuta acolo un releu de lumini trebuie să fie ars mai mult ca sigur. Releul era pe dosul plăcuței cu sigurante. Am același tip motor care e pe ER5. Editat Noiembrie 6, 2015 de Lucian Dutu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Noiembrie 6, 2015 Share Postat Noiembrie 6, 2015 » Post actualizat in 06 Nov 2015 15:17 Exista posibilitatea sa nu incarce si din cauza asta sa nu imi porneasca farul? nu, daca nu incarca n-o sa mai porneasca dupa cateva incercari, la er5 exista posibilitatea sa ti se strice releulregulator si sa-ti bage tensiune mai mare, gen 19v , intai mor becurile , daca ai ghinion cdi, bord , bobine... e o problema destul de uzuala la modelul tau de motocicleta p.s. becurile nu se ard de la contact imperfect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Noiembrie 6, 2015 Share Postat Noiembrie 6, 2015 (editat) Este o cale destul de usoara ca sa-ti dai seana ca ai regulatorul defect cu o singura conditie, bateria ta sa fie in "forma". Vezi daca intensitatea becurilor creste foarte mult fata de motor oprit sau ralanti si ture. Editat Noiembrie 6, 2015 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Noiembrie 6, 2015 Share Postat Noiembrie 6, 2015 Cumva la modelul asta, farul se aprinde cand pornesti motorul? Am intalnit la un model japonez de kawa aceeasi chestie, era un releu din cutia de sigurante, trebuie desfacuta si verificat releul. Nu e la vedere langa sigurante. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Noiembrie 6, 2015 Share Postat Noiembrie 6, 2015 In schema de ER5 peste care am dat eu nu ai niciun releu pentru becul de far. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maxz Postat Noiembrie 7, 2015 Autor Share Postat Noiembrie 7, 2015 Salut, Vin cu cateva completari si lamuriri: -Da, la modelul asta se aprind farurile cand pui contactul! -Nu am sesizat nici un releu in zona sigurantelor in afara de cel de semnalizare.(o sa reverific) Am facut urmatoraele investigatii( cu aparat de masura) -Am verificat tensiunea bateriei in stationar (are undeva pe la 12,5v aprox) -Am verificat tensiunea bateriei cu motorul pornit (aprox 13,9v la turatie 3000,adica la relanti cu socul tras pt ca era rece) De aici concluzionez ca nu e problema de la incarcare. -Am verificat daca ajunge curentul la panoul de sigurante.(si ajunge, inclusiv la siguranta pt far) -Am verificat daca am curent la switchul pt lumini (PANICA....nu ajunge) De aici concluzionez ca problema ar fi undeva intre panoul de sigurante si switchul de pe ghidon, in zona de sub rezervor. evntual contact(ma gandesc ca dat fiind faptul ca la modelul asta de mobra se aprind luminile cand pui contactul...posibil sa fie si asta) Am continuat verificarile(rapide, ca trebuia sa plec la lucru) - Am verificat continuitatea dintre switchul de pe ghidon si mufa becului(se pare ca sunt ok toate, si pt faza scurta si pt cea lunga) -Am verificat ground-ul pt far folosind faza de la pozitie si se pare ca functioneaza.(ground-ul e bun) Dupa toate astea am izolat problema in zona de sub rezervor eventual contact sau portiunea dintre switch si panoul de sigurante. Urmeaza sa dau jos rezervorul dar sincer sa fiu ma cam depaseste si nu prea m-as arunca in bratele alea de fire de sub sa. Acum vine urmatoarea intrebare: Cunoasteti un electrician dibaci in Bucuresti? Trebuie sa imi verfice pe langa acea portiune si contactul. Stima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bobossus Postat Noiembrie 7, 2015 Share Postat Noiembrie 7, 2015 Il recomand pe Silviu - SKR Motorbikes, Serg. Nutu Ion, nr.2, București 050762, zona 13 Septembrie, Razoare. http://www.super-bikes.ro/index.php/contact-skr-super-bikes-service-moto-bucuresti (pe site are adresa veche !!!) Da-i un telefon, din cate stiu are program si astazi . Bafta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Noiembrie 7, 2015 Share Postat Noiembrie 7, 2015 Abtine-te si nu te duce la SKR... ai sanse sa pleci cu mai multe probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maxz Postat Noiembrie 7, 2015 Autor Share Postat Noiembrie 7, 2015 Abtine-te si nu te duce la SKR... ai sanse sa pleci cu mai multe probleme. Atunci va rog mai faceti-mi cateva recomandari de electricieni. Multumesc. » Post actualizat in 15 Nov 2015 03:57 Am rezolvat-o, tot singur. Am luat o schema electrica si aparatul de masura si m-am pus pe treaba. Am luat-o cu inceputul(paoul de sigurante) pana la ghidon, se pare ca de acolo pleca curent dar nu ajungea la ghidon. Am demontat carena(cea mica de sub sa) si am scotocit dupa cabluri pana am dat peste releul de lumini(era ascuns in spatele celorlalte) Cand am ajuns la el si am vrut sa-l scot din mansonul de cauciuc SURPRIZA era terci! Plin de rugina si blocat. Aia era cauza, am facut o punte intre contacte pt a testa si din nou surpriza!, s-a aprins farul Multumesc pt sfaturi. Toate bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.