Sari la conținut

Probleme lumina KAWASAKI ER5


maxz
 Share

Postări Recomandate

Salut baieti,

 

Va rog ajutati-ma cu un sfat/ parere, m-am lovit de o situatie si nu stiu cum sa o rezolv. Va voi explica in randurile ce urmeaza problema.

Am facut un drum mai lung(120km) si cand am ajuns acasa am observat ca farul nu functioneaza.(nici scurta nici lunga)

Toate bune, zic...probabil becul, il desfac, il schimb cu altul nou, pentru cateva secunde a mers, am dat o tura de strada, cand am ajuns inapoi....iar nu mergea.

 

Am verificat:

-Sigurante, sunt ok

-Am curatat contactele de pe ghidon(desfacut+curatat amanuntit cu spray contact)

-Am verificat vizual cablurile din interiroul farului, par ok, la fel si mufele.

-Curent are(bateria).

 

Tin sa mentionez ca lumina de pe spate functioneaza, la fel si semnalizarea.

Becul a fost inlocuit cu unul 100% identic.

 

Aveti idee?

 

Multumesc anticipat.

Editat de maxz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Becul este nou nout. Am verificat vizual filamentele si sunt total ok. Dealtfel a si functionat cateva minute, tind sa cred ca problema e in alta parte. O sa iau un aparat de masura sa incer sa verific daca ajunge curent la el. Ce altceva mai trebuie verificat?


» Post actualizat in 06 Nov 2015 15:17

verifica incarcarea inainte sa mai faci drumuri cu motocicleta

Exista posibilitatea sa nu incarce si din cauza asta sa nu imi porneasca farul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 06 Nov 2015 15:17

 

Exista posibilitatea sa nu incarce si din cauza asta sa nu imi porneasca farul?

Daca nu ai avea curent suficient sa aprinda farul cu siguranta nici moto nu va porni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ai avea curent suficient sa aprinda farul cu siguranta nici moto nu va porni.

Curent are. Porneste fara probleme. Am pornit-o cred ca de 10 ori in 15 min cand faceam testele pe becul nou. Deci nu cred ca aici e problema. O sa masor si bateria sa vad daca incarca ca sa fiu linistit dar cred ca alta e buba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Curent are. Porneste fara probleme. Am pornit-o cred ca de 10 ori in 15 min cand faceam testele pe becul nou. Deci nu cred ca aici e problema. O sa masor si bateria sa vad daca incarca ca sa fiu linistit dar cred ca alta e buba.

 

Atunci ia de la un vecin sau din trusa o surubelnita electrica cu beculet sau improvizeaza ceva asemanator sa vezi daca de la baterie / sistem electric ajunge chiar in bec, e posibil sa se "piarda pe drum" de la cabluri ceva, totul e posibil. Mai rudimentar de atat nu stiu cum sa iti explic :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca becul e bun (se poate verifica cu un aparat de masura sau alt sistem pentru verificarea continuitatii), atunci se "pierde" pe traseu (curentul). Zona cea mai suspecta e cea de la jug / parte din fata cadru. Datorita miscarii ghidonului + varsta inaintata acolo se produc "deranjuri" in fire. Deobicei nu se vad, izolatia exterioara este buna dar in interior litele sunt intrerupte. Spun asta pentru asa mi-a mancat ficatii claxonul la er 5-ul lui fiu-meu. Pana am gasit exact firul si zona intrerupta a luat ceva.

 

Desigur nu uita sa verifici masa in interiorul farului

 

Spor si succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Becul este nou nout. Am verificat vizual filamentele si sunt total ok. Dealtfel a si functionat cateva minute, tind sa cred ca problema e in alta parte. O sa iau un aparat de masura sa incer sa verific daca ajunge curent la el. Ce altceva mai trebuie verificat?

» Post actualizat in 06 Nov 2015 15:17

Exista posibilitatea sa nu incarce si din cauza asta sa nu imi porneasca farul?

 

Nu, exista posibilitatea sa incarce prea mult si sa-ti arda becul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pățit si eu aproximativ la fel și a fost un releu din cutia cu siguranțe.

Căuta acolo un releu de lumini trebuie să fie ars mai mult ca sigur.

Releul era pe dosul plăcuței cu sigurante.

Am același tip motor care e pe ER5.

Editat de Lucian Dutu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 06 Nov 2015 15:17

 

Exista posibilitatea sa nu incarce si din cauza asta sa nu imi porneasca farul?

nu, daca nu incarca n-o sa mai porneasca dupa cateva incercari, la er5 exista posibilitatea sa ti se strice releulregulator si sa-ti bage tensiune mai mare, gen 19v , intai mor becurile , daca ai ghinion cdi, bord , bobine...

 

e o problema destul de uzuala la modelul tau de motocicleta

 

p.s. becurile nu se ard de la contact imperfect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este o cale destul de usoara ca sa-ti dai seana ca ai regulatorul defect cu o singura conditie, bateria ta sa fie in "forma". Vezi daca intensitatea becurilor creste foarte mult fata de motor oprit sau ralanti si ture.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cumva la modelul asta, farul se aprinde cand pornesti motorul? Am intalnit la un model japonez de kawa aceeasi chestie, era un releu din cutia de sigurante, trebuie desfacuta si verificat releul. Nu e la vedere langa sigurante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Vin cu cateva completari si lamuriri:

 

-Da, la modelul asta se aprind farurile cand pui contactul!

-Nu am sesizat nici un releu in zona sigurantelor in afara de cel de semnalizare.(o sa reverific)

 

Am facut urmatoraele investigatii( cu aparat de masura)

 

-Am verificat tensiunea bateriei in stationar (are undeva pe la 12,5v aprox)

-Am verificat tensiunea bateriei cu motorul pornit (aprox 13,9v la turatie 3000,adica la relanti cu socul tras pt ca era rece)

De aici concluzionez ca nu e problema de la incarcare.

 

-Am verificat daca ajunge curentul la panoul de sigurante.(si ajunge, inclusiv la siguranta pt far)

-Am verificat daca am curent la switchul pt lumini (PANICA....nu ajunge)

De aici concluzionez ca problema ar fi undeva intre panoul de sigurante si switchul de pe ghidon, in zona de sub rezervor. evntual contact(ma gandesc ca dat fiind faptul ca la modelul asta de mobra se aprind luminile cand pui contactul...posibil sa fie si asta)

 

Am continuat verificarile(rapide, ca trebuia sa plec la lucru)

- Am verificat continuitatea dintre switchul de pe ghidon si mufa becului(se pare ca sunt ok toate, si pt faza scurta si pt cea lunga)

-Am verificat ground-ul pt far folosind faza de la pozitie si se pare ca functioneaza.(ground-ul e bun)

 

Dupa toate astea am izolat problema in zona de sub rezervor eventual contact sau portiunea dintre switch si panoul de sigurante.

Urmeaza sa dau jos rezervorul dar sincer sa fiu ma cam depaseste si nu prea m-as arunca in bratele alea de fire de sub sa.

Acum vine urmatoarea intrebare:

 

Cunoasteti un electrician dibaci in Bucuresti?

Trebuie sa imi verfice pe langa acea portiune si contactul.

 

Stima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Il recomand pe Silviu - SKR Motorbikes, Serg. Nutu Ion, nr.2, București 050762, zona 13 Septembrie, Razoare.

 

http://www.super-bikes.ro/index.php/contact-skr-super-bikes-service-moto-bucuresti

 

(pe site are adresa veche !!!)

 

Da-i un telefon, din cate stiu are program si astazi :P.

 

Bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Abtine-te si nu te duce la SKR... ai sanse sa pleci cu mai multe probleme.

Atunci va rog mai faceti-mi cateva recomandari de electricieni.

Multumesc.

» Post actualizat in 15 Nov 2015 03:57

Am rezolvat-o, tot singur. Am luat o schema electrica si aparatul de masura si m-am pus pe treaba.

Am luat-o cu inceputul(paoul de sigurante) pana la ghidon, se pare ca de acolo pleca curent dar nu ajungea la ghidon.

Am demontat carena(cea mica de sub sa) si am scotocit dupa cabluri pana am dat peste releul de lumini(era ascuns in spatele celorlalte)

Cand am ajuns la el si am vrut sa-l scot din mansonul de cauciuc SURPRIZA era terci! Plin de rugina si blocat.

Aia era cauza, am facut o punte intre contacte pt a testa si din nou surpriza!, s-a aprins farul :)

 

Multumesc pt sfaturi.

 

Toate bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...