Sari la conținut

Este necesara inlocuirea acestor placute? (foto)


Fiziflash
 Share

Postări Recomandate

La sfarsitul sezonului am observat ca in momentul in care franez se aude un mic sunet specific frecarii dintre un disc de frana si o placuta pe terminate, si m-am gandit ca placutele sunt pe terminate si de acolo vine.

 

Astazi am scos placutele din partea stanga a rotii si din ce observ mi se pare ca mai pot fi folosite? Dupa parerea voastra trebuie inlocuite sau le mai pot folosi un sezon?

 

Am curatat etrierul si pistonasele f. bine, vreau sa ung pe spate placutele, si bolturile care le tin, cu spray pe baza de cupru iar apoi sa le montez inapoi.

Suruburile care tin etrierul stiu ca trebuie asigurate folosind locktight.

 

Mai am ceva de facut in aceasta etapa pentru a fi totul "ca la carte"?


» Post actualizat in 02 Dec 2015 20:58

P.S. Placutele sunt Newfren N64 61212 - imi pot da seama din ce an sunt cu aceste informatii?

post-9511-0-61917400-1449089194_thumb.jpg

post-9511-0-57014600-1449089202_thumb.jpg

post-9511-0-47678700-1449089212_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Freaca-le cu o bucata de smirghel de granulatie mai fina si apoi curata curata cu spray de frane.

Da cu spray si pe discuri.

Trebuie sa mai mearga 5000 km

Editat de G B V
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am specificat ca am smirghel "si de 3000" nu ca il voi folosi doar pe cel de 3000.

 

Cand se slefuieste un obiect se pleca de la granulatia cea mai mare si se scade pana la obtinerea finisajului dorit. Deci nu incepi cu 3000 insa cu 3000 termini. Apoi se poate continua prin polish ale caror granulatii cresc ...

 

In cazul placutelor am inteles ce este de facut cu cele care le am deja in privinta smirgheluirii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce e ciudat la modelul tau de placute e ca nu au acel cant/taietura pe mijlocul ferodoului ca sa adune span si sa aibe loc la dilatare. Din cate vad, mai au destula "viata" pe ele :)

Spor,

Editat de Roni
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La MTB - când nu găseam plăcuțe de schimb, le curățam cu smirghel fin, apoi le ”ardeam” pe aragaz până ieșea fum din ele (puse pe o tablă, pe flacăra aragazului). În felul ăsta se carboniza orice urmă de contaminant de pe plăcuțe.

Oricum ele sunt făcute să reziste la temperatură ridicată, deci procedeul nu le afectează (prea tare!).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La MTB - când nu găseam plăcuțe de schimb, le poponeataățam cu smirghel fin, apoi le ”ardeam” pe aragaz până ieșea fum din ele (puse pe o tablă, pe flacăra aragazului). În felul ăsta se carboniza orice urmă de contaminant de pe plăcuțe.

Oricum ele sunt făcute să reziste la temperatură ridicată, deci procedeul nu le afectează (prea tare!).

nu le-as arde, se carbonizeaza....

se face sticla....

nu zic ca nu ar rezista la temperaturi inalte, dar astea nu sunt placute de MotoGP sau F1 :)

 

mai bine curatate cu smirghelul,si discul cu un spray si dii murgule diii, ....

!!!!si NEAPARAT sa tragi de cateva ori maneta sa-si faca circuitul/cursa dupa ce le-ai montat!!!!

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da.. ca si uzura sunt chiar tinerele placutele.. dupa ochiul meu au mai putin de 30% uzura. In schimb nu imi par placute de calitate, nici dupa ochi si nici dupa brandul "Newfren".

 

In locul tau le-as pune inapoi pe motocicleta si m-as orienta catre altele in viitorul apropiat.

 

Cat despre granulatii & CO, nu vorbim de vopsea si polish aici.. indepartezi glazing-ul de pe ele si daca le freci putin de asfalt. Daca va place migaleala, e ok, dar nimic din ce scrie mai sus nu e in vreun fel necesar si nu m'as complica.

Editat de hardKnot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu as pune placutele exact unde ai fost ca urmele dupa ele sa se potriveasca cu discul altfel iar trebuie sa se pasuiasca dupa discuri...smirghel de 3000 o aberatie. degresat da.putina solutie de blocat suruburi e ok dar albastra sa se poata demonta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu as pune placutele exact unde ai fost ca urmele dupa ele sa se potriveasca cu discul altfel iar trebuie sa se pasuiasca dupa discuri...smirghel de 3000 o aberatie. degresat da.putina solutie de blocat suruburi e ok dar albastra sa se poata demonta.

Lucrezi la Metric Motion? :rusinica:

 

Nu mai bagati prostii in cap incepatorilor.

 

1. Placutele oricum le-ai pune nu o sa calce in veci la fel, tot se vor pasui pe alte canale

2. Discul e cel mai bun smirghel pentru placutele bune; cand placutele sunt de proasta calitate rolurile se inverseaza si ustura la buzunar :eek:

Stiti voi cat costa un set de placute si cat costa niste discuri de frana...

3. Daca-i spui incepatorului de solutie de blocat suruburi cand el a intrebat doar despre placute e periculos...cine stie pe unde da cu threadlock...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca sunt glazurate, e bine sa le smirgheluiesti sau sa le freci de ceva ca sa se curete.

Aia cu "pasul la fel" e clar o prostie, ca oricum placuta se muleaza dupa disc si n-o sa fie niciodata invers.

 

Cat despre solutia de blocat suruburi.. oricum nu e necesara si daca tot a dat etrierii jos, ori a fost la mecanic, ori se pricepe cat de cat la surubareala incat sa stie sa dea doar pe suruburi :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca dupa ce le cureti tot se aude, nu sunt vreun specialist, dar decat sa-ti strici discul sau mai rau....sa-ti rupi gatul.. poti in 3 luni sa strangi cativa bani ptr un set de placute de calitate.


» Post actualizat in 06 Dec 2015 01:53

buna lectura :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana le voi schimba le-am montat la loc. Am curatat cu smirghel putin pana au disparut santurile acelea, apoi cu spray de curatare am curatat placutele, pistoanele foarte bine (pana la luciu), corpul etrierilor, si chiar suruburile si bolturile placutelor.

 

Am gasit solutie de blocat suruburile in dedeman albastra (care nu necesita incalzire pentru a se desfileta), asa ca am montat totul la loc ca la carte (pe spatele placutelor si pe bolturi am dat cu vaselina cuprata). Suruburile le-am strans cu cheia dinamometrica, am curatat si discurile si am dat o tura usoara prin fata garajului. Franeza bine in schimb nu mai scartaie.

 

Sunt multumit momemtan de lucrare, sezonul urmator voi lua placute brembo (probabil) noi.

 

Multumesc tuturor pentru sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...