Fiziflash Postat Decembrie 2, 2015 Share Postat Decembrie 2, 2015 La sfarsitul sezonului am observat ca in momentul in care franez se aude un mic sunet specific frecarii dintre un disc de frana si o placuta pe terminate, si m-am gandit ca placutele sunt pe terminate si de acolo vine. Astazi am scos placutele din partea stanga a rotii si din ce observ mi se pare ca mai pot fi folosite? Dupa parerea voastra trebuie inlocuite sau le mai pot folosi un sezon? Am curatat etrierul si pistonasele f. bine, vreau sa ung pe spate placutele, si bolturile care le tin, cu spray pe baza de cupru iar apoi sa le montez inapoi. Suruburile care tin etrierul stiu ca trebuie asigurate folosind locktight. Mai am ceva de facut in aceasta etapa pentru a fi totul "ca la carte"? » Post actualizat in 02 Dec 2015 20:58P.S. Placutele sunt Newfren N64 61212 - imi pot da seama din ce an sunt cu aceste informatii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Decembrie 2, 2015 Share Postat Decembrie 2, 2015 (editat) Freaca-le cu o bucata de smirghel de granulatie mai fina si apoi curata curata cu spray de frane. Da cu spray si pe discuri. Trebuie sa mai mearga 5000 km Editat Decembrie 2, 2015 de G B V Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fiziflash Postat Decembrie 2, 2015 Autor Share Postat Decembrie 2, 2015 Mersi, am smirghel si de 3000. am sa le finisez "ca noi" si le voi mai folosi sezonul 2016. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Decembrie 2, 2015 Share Postat Decembrie 2, 2015 Cu smirghelul de 3000 o sa freci pana la batranetea copiilor tai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ma-ta-i Curva Postat Decembrie 3, 2015 Share Postat Decembrie 3, 2015 Cu smirghelul de 3000 o sa freci pana la batranetea copiilor tai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fiziflash Postat Decembrie 3, 2015 Autor Share Postat Decembrie 3, 2015 Am specificat ca am smirghel "si de 3000" nu ca il voi folosi doar pe cel de 3000. Cand se slefuieste un obiect se pleca de la granulatia cea mai mare si se scade pana la obtinerea finisajului dorit. Deci nu incepi cu 3000 insa cu 3000 termini. Apoi se poate continua prin polish ale caror granulatii cresc ... In cazul placutelor am inteles ce este de facut cu cele care le am deja in privinta smirgheluirii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Decembrie 3, 2015 Share Postat Decembrie 3, 2015 (editat) Ce e ciudat la modelul tau de placute e ca nu au acel cant/taietura pe mijlocul ferodoului ca sa adune span si sa aibe loc la dilatare. Din cate vad, mai au destula "viata" pe ele Spor, Editat Decembrie 3, 2015 de Roni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eFu' Postat Decembrie 3, 2015 Share Postat Decembrie 3, 2015 La MTB - când nu găseam plăcuțe de schimb, le curățam cu smirghel fin, apoi le ”ardeam” pe aragaz până ieșea fum din ele (puse pe o tablă, pe flacăra aragazului). În felul ăsta se carboniza orice urmă de contaminant de pe plăcuțe. Oricum ele sunt făcute să reziste la temperatură ridicată, deci procedeul nu le afectează (prea tare!). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Decembrie 3, 2015 Share Postat Decembrie 3, 2015 (editat) La MTB - când nu găseam plăcuțe de schimb, le poponeataățam cu smirghel fin, apoi le ”ardeam” pe aragaz până ieșea fum din ele (puse pe o tablă, pe flacăra aragazului). În felul ăsta se carboniza orice urmă de contaminant de pe plăcuțe. Oricum ele sunt făcute să reziste la temperatură ridicată, deci procedeul nu le afectează (prea tare!). nu le-as arde, se carbonizeaza.... se face sticla.... nu zic ca nu ar rezista la temperaturi inalte, dar astea nu sunt placute de MotoGP sau F1 mai bine curatate cu smirghelul,si discul cu un spray si dii murgule diii, .... !!!!si NEAPARAT sa tragi de cateva ori maneta sa-si faca circuitul/cursa dupa ce le-ai montat!!!! Editat Decembrie 3, 2015 de apriliacluj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gnraloo Postat Decembrie 3, 2015 Share Postat Decembrie 3, 2015 Nu arata prea bine placutele astea. Santurile alea s-ar putea sa se regaseasca si pe disc, de verificat. Frana fata...eu le-as schimba cu unele de calitate (Brembo, Nissin, CL...). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hardKnot Postat Decembrie 3, 2015 Share Postat Decembrie 3, 2015 (editat) da.. ca si uzura sunt chiar tinerele placutele.. dupa ochiul meu au mai putin de 30% uzura. In schimb nu imi par placute de calitate, nici dupa ochi si nici dupa brandul "Newfren". In locul tau le-as pune inapoi pe motocicleta si m-as orienta catre altele in viitorul apropiat. Cat despre granulatii & CO, nu vorbim de vopsea si polish aici.. indepartezi glazing-ul de pe ele si daca le freci putin de asfalt. Daca va place migaleala, e ok, dar nimic din ce scrie mai sus nu e in vreun fel necesar si nu m'as complica. Editat Decembrie 3, 2015 de hardKnot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Decembrie 3, 2015 Share Postat Decembrie 3, 2015 Pai eu as pune placutele exact unde ai fost ca urmele dupa ele sa se potriveasca cu discul altfel iar trebuie sa se pasuiasca dupa discuri...smirghel de 3000 o aberatie. degresat da.putina solutie de blocat suruburi e ok dar albastra sa se poata demonta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gnraloo Postat Decembrie 3, 2015 Share Postat Decembrie 3, 2015 Pai eu as pune placutele exact unde ai fost ca urmele dupa ele sa se potriveasca cu discul altfel iar trebuie sa se pasuiasca dupa discuri...smirghel de 3000 o aberatie. degresat da.putina solutie de blocat suruburi e ok dar albastra sa se poata demonta. Lucrezi la Metric Motion? Nu mai bagati prostii in cap incepatorilor. 1. Placutele oricum le-ai pune nu o sa calce in veci la fel, tot se vor pasui pe alte canale 2. Discul e cel mai bun smirghel pentru placutele bune; cand placutele sunt de proasta calitate rolurile se inverseaza si ustura la buzunar Stiti voi cat costa un set de placute si cat costa niste discuri de frana... 3. Daca-i spui incepatorului de solutie de blocat suruburi cand el a intrebat doar despre placute e periculos...cine stie pe unde da cu threadlock... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hardKnot Postat Decembrie 4, 2015 Share Postat Decembrie 4, 2015 daca sunt glazurate, e bine sa le smirgheluiesti sau sa le freci de ceva ca sa se curete. Aia cu "pasul la fel" e clar o prostie, ca oricum placuta se muleaza dupa disc si n-o sa fie niciodata invers. Cat despre solutia de blocat suruburi.. oricum nu e necesara si daca tot a dat etrierii jos, ori a fost la mecanic, ori se pricepe cat de cat la surubareala incat sa stie sa dea doar pe suruburi ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Decembrie 4, 2015 Share Postat Decembrie 4, 2015 De ce placutele nu mai calca la fel ? intreb si eu ca nu ma prea pricep. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Decembrie 6, 2015 Share Postat Decembrie 6, 2015 /index.php?/topic/315491-teoria-franarii/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad.apetroi Postat Decembrie 6, 2015 Share Postat Decembrie 6, 2015 Daca dupa ce le cureti tot se aude, nu sunt vreun specialist, dar decat sa-ti strici discul sau mai rau....sa-ti rupi gatul.. poti in 3 luni sa strangi cativa bani ptr un set de placute de calitate. » Post actualizat in 06 Dec 2015 01:53/index.php?/topic/315491-teoria-franarii/ buna lectura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fiziflash Postat Decembrie 6, 2015 Autor Share Postat Decembrie 6, 2015 Pana le voi schimba le-am montat la loc. Am curatat cu smirghel putin pana au disparut santurile acelea, apoi cu spray de curatare am curatat placutele, pistoanele foarte bine (pana la luciu), corpul etrierilor, si chiar suruburile si bolturile placutelor. Am gasit solutie de blocat suruburile in dedeman albastra (care nu necesita incalzire pentru a se desfileta), asa ca am montat totul la loc ca la carte (pe spatele placutelor si pe bolturi am dat cu vaselina cuprata). Suruburile le-am strans cu cheia dinamometrica, am curatat si discurile si am dat o tura usoara prin fata garajului. Franeza bine in schimb nu mai scartaie. Sunt multumit momemtan de lucrare, sezonul urmator voi lua placute brembo (probabil) noi. Multumesc tuturor pentru sfaturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.