Sari la conținut

incarcare acumulator prin mufa de bricheta


rocky33
 Share

Postări Recomandate

In cazul in care nu ai nu sistem can, trebuie sa deconectezi minusul de la acumulator daca doresti sa-ti atasezi o priza exterioara. Nu faci incarcarea cu bornele instalatiei pe acumulator, sunt noduri de circuite/ramificatii, etc. Nu este indicat. de ce? o deschidem un topic pentru explicatii si nu are sens.

Vorbesti din auzite, de la batrani sau cum? :)

 

====================================

 

Daca ai BMW cu canbus, poti incarca bateria prin bricheta sigur cu un incarcator original BMW. Ala gri. Posibil sa fie si alti producatori care sa se fi aliniat la cerintele astea, dar ala original sigur merge. Stiu, pentru ca am unul.

Daca nu folosesti unul OEM, la cateva minute dupa ce iei contactul, priza nu mai e conectata la baterie, adica nu poti nici incarca bateria mobrei, nici sa iti incarci telefonul DE LA bateria mobrei.

 

Traba asta teoretic se poate rezolva cu o procedura de handshake, pui contactul, legi redresorul la bricheta, il bagi in priza, iei contactul. Teoretic, nu mai decupleaza. Asta nu am incercat ca nu am avut de ce, cum zic, eu am ala original.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 61
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Si tu vorbesti din auzite. Mai citeste o data ce o zis: "In cazul in care nu ai nu sistem can, trebuie sa deconectezi minusul de la acumulator daca doresti sa-ti atasezi o priza exterioara. Nu faci incarcarea cu bornele instalatiei pe acumulator, sunt noduri de circuite/ramificatii, etc. Nu este indicat."

 

Da' cand iti incarca alternatorul, nu ii legata bateria la borne? Cand iti da altu curent la masina, nu e legata bateria la borne?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbesti din auzite, de la batrani sau cum? :)

 

====================================

 

Daca ai BMW cu canbus, poti incarca bateria prin bricheta sigur cu un incarcator original BMW. Ala gri. Posibil sa fie si alti producatori care sa se fi aliniat la cerintele astea, dar ala original sigur merge. Stiu, pentru ca am unul.

Daca nu folosesti unul OEM, la cateva minute dupa ce iei contactul, priza nu mai e conectata la baterie, adica nu poti nici incarca bateria mobrei, nici sa iti incarci telefonul DE LA bateria mobrei.

Poftim? Adica Optimateul ala cu Can-Bus nu incarca bembeul daca nu ai contactul pus? Ma indoiesc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Vorbesti din auzite, de la batrani sau cum? :)

 

====================================

 

Daca ai BMW cu canbus, poti incarca bateria prin bricheta sigur cu un incarcator original BMW. Ala gri. Posibil sa fie si alti producatori care sa se fi aliniat la cerintele astea, dar ala original sigur merge. Stiu, pentru ca am unul.

Daca nu folosesti unul OEM, la cateva minute dupa ce iei contactul, priza nu mai e conectata la baterie, adica nu poti nici incarca bateria mobrei, nici sa iti incarci telefonul DE LA bateria mobrei.

 

Traba asta teoretic se poate rezolva cu o procedura de handshake, pui contactul, legi redresorul la bricheta, il bagi in priza, iei contactul. Teoretic, nu mai decupleaza. Asta nu am incercat ca nu am avut de ce, cum zic, eu am ala original.

 

Sa incepem cu un SALUT, asa este frumos la primul dialog cu cineva cu care totusi nu te cunosti!,

 

Ce spune prietenul nostru jony: ma intreb cat de safe e pt electronica motocicletei sa cuplezi redresorul fara a deconecta bateria de la instalatie...

 

El vorbeste de cazul general de a conecta un redresor/incarcator pentru acumulator la un acumulator moto, sau poate la fel de bine si pentru auto, fata sa-l deconectezi de restul instalatiei electrice a motocicletei !!

Nu este jenant ca nu esti in tema domnule moderator, putin deranjanta este atitudinea ta, iar pe urma cu colegul deja treci la paragraful de ,,mișto"...chestia cu telefonul s.a.m.d. In fine, suntem in perioada sarbatorilor si nu are rost sa intram in polemica... Daca studiezi ceva manulale moto sau auto, si aici discutam de instalatii care nu au sistem de incarcare safe prin intermediul brichetei sau al unui alt adaptor/port exterior, la capitolul incarcare/intretinere acumulator o sa gasesti mentiunea de a deconecta acumulatorul de pe motocicleta, sau cel putin, de a deconecta conectorul/cablul de minus al instalatiei motocicletei de la acumulator, mai ales cand exista un sistem de mangement al motorului / ECU. Si am spus mai sus, ca daca explicam de ce? deschidem un topic pentru explicatii! Ai in attach cateva pasaje.

Sarbatori fericite!

post-74268-0-97035500-1451396073_thumb.png

post-74268-0-00388200-1451396082_thumb.png

post-74268-0-10814700-1451396090_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu despre ce poate sa faca un incarcator este vorba...ci de ce poate sa pateasca o mobra , daca nu a fost prevazuta pentru asa ceva.

Nicio mobra nu se va distruge daca este incarcata corespunzator.

Parca asa era, cu dublu negare, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si totusi, pe piata sunt destule incarcatoare care pot fi folsite cu baterie conectata, conform manualule lor.

 

 

Nu despre ce poate sa faca un incarcator este vorba...ci de ce poate sa pateasca o mobra , daca nu a fost prevazuta pentru asa ceva.

 

Bineinteles ca sunt o gramada de mobre si de redresoare care se pot folosi fara sa decuplezi nimic. Optimateurile, chiar si alea fara canbus, au accesoriu care se leaga la baterie si ramane acolo. Cand vrei sa cuplezi redresorul scoti mufa de sub sa, cuplezi la mufa redresorului si gata. Ala stie cat sa-i dea, cand sa-i dea si cum sa-i dea ca sa fie bine, sa nu fie rau

Editat de Kollar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am hotarat! Imi vand motorul. In mai mult de 90% am incarcat acumulatorul fara sa desfac borna - , acum cred ca instalatia mea electrica este praf, inchid ochii si imi inchipui ca acel curent din redresor intra in instalatia mea ajunge la diferite ramificatii/noduri si pur si simplu nu stie pe unde sa mai mearga, dreapta, stanga sau chiar amandoua, simt cum imi creste tensiunea de la 12,..V la 14V sau chiar un pic mai mult si parca vad firele explodand in bietul meu BMW, cred ca este deja chiar periculos sa urc pe mobra mea. Acum la sfarsit de an sant total distrus si toate astea facute de mana mea dreapta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am hotarat! Imi vand motorul. In mai mult de 90% am incarcat acumulatorul fara sa desfac borna - , acum cred ca instalatia mea electrica este praf, inchid ochii si imi inchipui ca acel curent din redresor intra in instalatia mea ajunge la diferite ramificatii/noduri si pur si simplu nu stie pe unde sa mai mearga, dreapta, stanga sau chiar amandoua, simt cum imi creste tensiunea de la 12,..V la 14V sau chiar un pic mai mult si parca vad firele explodand in bietul meu BMW, cred ca este deja chiar periculos sa urc pe mobra mea. Acum la sfarsit de an sant total distrus si toate astea facute de mana mea dreapta...

+1

 

cu singura mentiune ca la mine a fost 100%, deci instalatie electrica e si mai praf...

mi-ati fwutut tot sfarsitul asta de an!

....si totul a pornit de la un simplu topic si o bricheta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E vorba de suflat in iaurt.

Ce pregatire in domeniul ai?

 

Nu poate sa-ti raspunda pentru ca nu l-ai intrebat corect!

Aveai doua variante:

a) Esti pregatit in domeniul electric ca sa raspunzi/postezi raspunsuri ?( Nu-l cunosti !)

B) Daca-l cunosti ca este pregatit in domeniul electric, poti sa-l intrebi in legatura cu specializarea de baza sau cea extinsa printr-un MASTER!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti glumet tare... nu a spus nimeni ca nu se poate, ci ca nu este indicat, deoarece implica anumite riscuri pe care fiecare si le asuma .

Dar ce spui tu suna cam asa : producatorul recomanda 2,2 atm in opinca, dar tu vii de la C-ta la Buc. cu 1 atm ....si apoi sustii sus si tare ca ce... nu are nimic...doar tu ai mers.. si este normal sa mergi in continuare...

crede in moastele sfantului dedant de la targoviste caci doar dansul a citit Manualul in engleza

 

p.s. interpretarea citirii a fost facuta de un comitet de sobori de preoti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

crede in moastele sfantului dedant de la targoviste caci doar dansul a citit Manualul in engleza

 

p.s. interpretarea citirii a fost facuta de un comitet de sobori de preoti

Doua greseli la o simpla fraza!

a) SOBOR nu sobori de preoti;

B) Daca folosesti COMITET nu mai adaugi SOBOR. Comitetul sau soborul reprezinta o intrunire/adunare. Greseala se numeste PLEONASM.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doua greseli la o simpla fraza!

a) SOBOR nu sobori de preoti;

B) Daca folosesti COMITET nu mai adaugi SOBOR. Comitetul sau soborul reprezinta o intrunire/adunare. Greseala se numeste PLEONASM.

tot ce scriu are licenta poetica, nu v-au spus despre asta la scoala de electricieni?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On topic (relativ): am incarcat bateria cu un redresor profesional cu functie de mentinere, desulfatare si alte alea cu bornele conectate (am ridicat rezervativul in ideea ca oricum trebuie ca sa-i trag ceva priza de bricheta + incarcare in iarna asta, carenele interioare erau deja pe un raft tocmai in acest scop. Fum n-a iesit de nicaieri, de pornit nu am incercat pt ca 1. nu e indicat sa tot pornesc mobra pe loc fara sa las sa se incalzeasca macar, si 2. as fi facut fum in garaj cu mari sanse de a ajunge parfum si in casa (mobra e destul de dosnic parcata si dificil de scos/bagat, trebuia sa scot o masina + sa mut niste scanduri care acopera canalul ca sa il pot traversa). Ma voi orienta spre ceva moaste de pupat in speranta de a impaca eventualele componente electrice/electronice, noduri si alte alea care ar fi putut fi deranjate de fapta mea eretica :-L De regula deconectez bateriile cand le pun la incarcat, insa au mai fost cazuri cand am omis din diverse ratiuni (coduri radio pe care nu le aveam, stergerea parametrilor auto adaptativi de prin ecu-rile diverselor mijloace de transport, baterii ascunse prin portbagaje (eventual pline) etc. Cum redresorul nu e o petarda consider ca riscurile sunt minime.

Ma gandeam la o priza pe ghidon sau in carena interioara pt incarcat diverse si alimentata doar prin contact si alta "pe direct", cu siguranta mai babana (40-60A, chiar, cat curent absoarbe electromotorul unei mobre?), sau doar o borna de + izolata sub sa pt incarcat baterie si jump start la nevoie. Nu de alta dar nu sunt dispus sa demontez 2 carene interioare (6 suruburi + tras de carena fata si extras nitel fortat) si sa ridic prezervorul de fiecare data pt a intretine bateria pe perioadele de hibernare sau, in caz de deces subit al bateriei, pt jump start X-(

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atat bla bla si explicatii alambicate pentru a acoperi o prostie spusa de unu...

Un redresor conectat direct pe bateria motocicletei (fara CAN) nu poate afecta instalatia decat daca furnizeaza o tensiune mult peste cea normala.

Si chiar si atunci sansele sa arda ceva pe motocicleta sunt destul de mici pentru ca daca contactul e pe OFF la majoritatea motocicletelor restul consumatorilor sunt decuplati de la baterie. Exista si exceptii la unele motociclete cu ceas in bord, sau led de imobilizator etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On topic (relativ): am incarcat bateria cu un redresor profesional cu functie de mentinere, desulfatare si alte alea cu bornele conectate (am ridicat rezervativul in ideea ca oricum trebuie ca sa-i trag ceva priza de bricheta + incarcare in iarna asta, carenele interioare erau deja pe un raft tocmai in acest scop. Fum n-a iesit de nicaieri, de pornit nu am incercat pt ca 1. nu e indicat sa tot pornesc mobra pe loc fara sa las sa se incalzeasca macar, si 2. as fi facut fum in garaj cu mari sanse de a ajunge parfum si in casa (mobra e destul de dosnic parcata si dificil de scos/bagat, trebuia sa scot o masina + sa mut niste scanduri care acopera canalul ca sa il pot traversa). Ma voi orienta spre ceva moaste de pupat in speranta de a impaca eventualele componente electrice/electronice, noduri si alte alea care ar fi putut fi deranjate de fapta mea eretica :-L De regula deconectez bateriile cand le pun la incarcat, insa au mai fost cazuri cand am omis din diverse ratiuni (coduri radio pe care nu le aveam, stergerea parametrilor auto adaptativi de prin ecu-rile diverselor mijloace de transport, baterii ascunse prin portbagaje (eventual pline) etc. Cum redresorul nu e o petarda consider ca riscurile sunt minime.

Ma gandeam la o priza pe ghidon sau in carena interioara pt incarcat diverse si alimentata doar prin contact si alta "pe direct", cu siguranta mai babana (40-60A, chiar, cat curent absoarbe electromotorul unei mobre?), sau doar o borna de + izolata sub sa pt incarcat baterie si jump start la nevoie. Nu de alta dar nu sunt dispus sa demontez 2 carene interioare (6 suruburi + tras de carena fata si extras nitel fortat) si sa ridic prezervorul de fiecare data pt a intretine bateria pe perioadele de hibernare sau, in caz de deces subit al bateriei, pt jump start X-(

Electromotorul unei mobre de peste 1000cmc sigur consuma peste 100A, la un autoturism (pana in 2000cmc) este undeva intre 250-350A. Dar curentul care merge catre electromotor nu are rost sa treaca prin siguranta (mai ales ca ar trebui sa fie babana), deci o mufa de bricheta montata ulterior cu o siguranta pe + isi face 100% treaba, acolo poti conecta linistit un redresor. Daca curentul nu este "tocmai continu" nu este nici o problema deoarece acumulatorul functioneaza ca un condensator si egaleaza acele varfuri de tensiune (curent alternativ redresat si nefiltrat) multe redresoare vechi functionau in acest fel (un simplu transformator si o punte redresoare), e drept acestea nu aveau limitare de tensiune care la mobrele din ultima vreme este o necesitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma cam indoiesc, autoturismele actuale cu reductoare in electromotor nu prea trec de 100A. Mobra mea e de 600 si ma gandeam la faza cu ajutorul la pornire, de aia as trage un cablu mai grosut si as pune sub sa o borna de + cu capison izolator, asa cum e la mai toate auto care nu au bateria in compartimentul motor. Pe borna aia pun redresorul, masa e peste tot, iar la nevoie pot primi/da curent. Am mai circulat cu baterie pe duca la moto sau m-am trezit ca nu o pot porni la un moment dat si o borna din asta usureaza mult situatia, in garaj am mereu cate o baterie auto de backup + minim o masina, cabluri etc., e piece of cake pornirea de urgenta, altfel demontezi/montezi 30 min. Bine, daca nu mi-ar trebui pt perioadele de hibernare sa cuplez redresorul, nu m-as complica doar pt posibilitatea de jump start, dar daca tot trag fire de ce sa nu ma asigur si pt asta? Sigur nu voi ramane fara baterie daca am borna pregatita!

Si da, am la mobra si ceas, si imo, numai astea si in 2-3 sapt de stat se "desumfla" bateria...

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Electromotorul unei mobre de peste 1000cmc sigur consuma peste 100A, la un autoturism (pana in 2000cmc) este undeva intre 250-350A.

Asta o crezi tu ca o mobra de 1000cmc are electromotor de aprox 1KW, ca informatie cand m-a lasat bateria la masina (un Cielo amarat) a pornit fara sa se opinteasca ajutata de un acumulator de UPS 9Ah pus in paralel cu bateria ei care abia aprindea luminile..

Nu e nicio diferenta la cuplul necesar pornirii (sau puterea cum vrei s-o iei) intre un motor de 250cmc monocilindru si 1000cmc 4 cilindrii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta o crezi tu ca o mobra de 1000cmc are electromotor de aprox 1KW, ca informatie cand m-a lasat bateria la masina (un Cielo amarat) a pornit fara sa se opinteasca ajutata de un acumulator de UPS 9Ah pus in paralel cu bateria ei care abia aprindea luminile..

Nu e nicio diferenta la cuplul necesar pornirii (sau puterea cum vrei s-o iei) intre un motor de 250cmc monocilindru si 1000cmc 4 cilindrii.

Cred ca confuzi capacitatea acumulatorului (9Ah in cazul tau) cu acel curent maxim pe care-l "ofera" un acumulator pentru scurt timp. Acumulatorul pe un R1200GS are 12Ah dar poate oferii pana la 200A pt scurt timp. Iar ca sa te conving ca consuma in jur de 100A si are 1,2KW si 1KW vezi urmatorul link: http://www.ebay.de/itm/Starter-VALEO-BMW-Motorrad-R1200GS-R1200RT-ST-R900RT-D6G2-TS12E30-12412306140-/221567817445?hash=item33967896e5:g:M3wAAOSwPe1UFeXL

 

Iar ca un motor de 250cmc are acelasi electromotor (ca putere) ca si unul de 1000cmc asta poate o crezi doar tu, sunt sigur ca nu ai desfacut sau chiar reparat sa vezi diferenta in interior. Ca exemplu monocilindru de 400cmc (DRZ400) are acumulator de 7Ah care are acel CCA de 120A deci sigur nu va consuma electromotorul 100A ca la 1200GS de exemplu.

» Post actualizat in 30 Dec 2015 19:50

Ma cam indoiesc, autoturismele actuale cu reductoare in electromotor nu prea trec de 100A. Mobra mea e de 600 si ma gandeam la faza cu ajutorul la pornire, de aia as trage un cablu mai grosut si as pune sub sa o borna de + cu capison izolator, asa cum e la mai toate auto care nu au bateria in compartimentul motor. Pe borna aia pun redresorul, masa e peste tot, iar la nevoie pot primi/da curent. Am mai circulat cu baterie pe duca la moto sau m-am trezit ca nu o pot porni la un moment dat si o borna din asta usureaza mult situatia, in garaj am mereu cate o baterie auto de backup + minim o masina, cabluri etc., e piece of cake pornirea de urgenta, altfel demontezi/montezi 30 min. Bine, daca nu mi-ar trebui pt perioadele de hibernare sa cuplez redresorul, nu m-as complica doar pt posibilitatea de jump start, dar daca tot trag fire de ce sa nu ma asigur si pt asta? Sigur nu voi ramane fara baterie daca am borna pregatita!

Si da, am la mobra si ceas, si imo, numai astea si in 2-3 sapt de stat se "desumfla" bateria...

Sati linistit: la autoturisme consuma mult peste 100A. Am ampermetru de 200A si il da peste cap la pornire, un electromotor de autoturism mai ales la diesel are undeva la 3-4KW! Ok la tine la 600cmc nu ai 100A, dar sa nu confundam a ajuta o baterie la pornire sau a pornii cu ceva acel motor, in cazul ajutarii chiar daca este icredibil mare parte a curentului vine din acumulatorul propriu si doar restul de aprox 30% din exterior (ajutor).

Editat de Delo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca confuzi capacitatea acumulatorului (9Ah in cazul tau) cu acel curent maxim pe care-l "ofera" un acumulator pentru scurt timp. Acumulatorul pe un R1200GS are 12Ah dar poate oferii pana la 200A pt scurt timp. Iar ca sa te conving ca consuma in jur de 100A si are 1,2KW si 1KW vezi urmatorul link: http://www.ebay.de/itm/Starter-VALEO-BMW-Motorrad-R1200GS-R1200RT-ST-R900RT-D6G2-TS12E30-12412306140-/221567817445?hash=item33967896e5:g:M3wAAOSwPe1UFeXL

 

Iar ca un motor de 250cmc are acelasi electromotor (ca putere) ca si unul de 1000cmc asta poate o crezi doar tu, sunt sigur ca nu ai desfacut sau chiar reparat sa vezi diferenta in interior. Ca exemplu monocilindru de 400cmc (DRZ400) are acumulator de 7Ah care are acel CCA de 120A deci sigur nu va consuma electromotorul 100A ca la 1200GS de exemplu.

Eu ti-am dat exemplu cu Cielo ca sa te convigi ca nu ai nevoie de curent de pornire asa mare, bateriile de ups nu au capacitate de curenti mari pe timpi scurti, in rest ce sa-ti spun cuplul necesar pornirii este pe compresie adica la 250/1 si 1000/4 tot un singur piston de 250 urca sa comprime, concluzia o tragi singur. Confunzi curentul de pornire cu cel pe care poate sa-l livreze o baterie pe timp scurt si puterea maxima a unui electromotor cu necesarul real.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...