Sari la conținut

RADARE PISTOL!


ianachim
 Share

Postări Recomandate

Unde e pistolul, sa ma pis pe el?!

Nu de alta, dar azi s-a chinuit un amarat d-asta cu un pistolet sa ma execute vreme de vreo doua'j de secunde pe A3 (sau cum ii zice la flegma aia de 50 de km de langa Bucuresti pana langa Ploiesti...) Ascuns cu masina sub un pod, la capatul unei linii drepte de vreo 2 km., cu gun-ul scos pe geamul lateral, nu s-a dat batut pana n-am trecut de el. Mai incolo un km am trecut eu cu rajetul pe buze si pronuntand rar "p..a mea" spre colegii lui care stateau la "oprire".

Fusesem pe cruise control fix la 139 km/h. Probabil astepta 1-2 km/h in plus. Doar ca ... nicio sansa.

 

Nota bene: asa merg mereu pe autostrada, fie Romania, Austria, Italia, sau altele. Mi se pare suficient. In schimb 50 "in localitate", cand de jur in jurul meu e camp si a tras primaru limita satului mai 'acana cu 3 km ca sa mai vanda niste teren agricol pe post de "intravilan" nu mi se pare suficient. Pun pe "99", in caz de radarel sa dau doar bani, nu si permis. In Bucuresti nu ma uit la vitezometru, n-am timp, sunt ocupat cu tricotatul.

 

Cruise control-ul tau la 139 in realitate inseamna vreo 127. Ia pune un GPS in paralel cu bordul sa vezi viteza reala a masinii. Daca nu ai schimbat rotile, de regula bordul indica cu aproximativ 10% mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 148
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

@Baxxter eroarea maxima acceptata pt viteza afisata pe bord, fata de viteza reala este de +/- 4%. De obicei este +4%. Daca pui anvelope neconforme cu specificatiile de fabrica, atunci nu mai e valabila eroarea aia.

Deci la 139km/h pe bord, viteza reala este de 133. Ca sa mergi in realitate cu 139, cu o eroare de +4% pe bord, ar trebui sa mergi cu viteza afisata de 144. Oricum, si radarul are o eroare de +/-4%, din ce stiu, ceea ce face ca viteza inregistrata de ei sa nu fie chiar exacta.

Asa ca, daca te "ia" cu 104 in localitate ai sanse sa scapi cu permisul in mana, daca contesti procesul verbal iar in instanta te folosesti de eroarea respectiva. Cunosc caz concret care a scapat in felul asta, fara sa aiba permisul luat. Evident, platesti amenda, iti iei punctele, etc. Dar ramai cu permisul.

La fel, daca pe autostrada te inregistreaza cu 187 (in zona cu limita de 130), ai sanse sa scapi cu permisul, pe baza aceleiasi reguli.

 

LE:insa toata discutia nu era cum faci sa scapi, e evident ca nu e ok sa incalci regulile. Ci daca regulile sunt facute in asa fel incat n-ai cum sa nu le incalci, iar cei care ar trebui sa se asigure de respectarea regulilor, "vaneaza" incalcarea lor. Aici e marea problema. Nu contest masurile care se impun pentru respectarea regulilor de orice fel, altfel ar fi anarhie, insa regulile trebuie sa fie de bun simt, iar institutiile care asigura respectarea lor trebuie la fel, sa faca treaba asta avand in vedere educarea cetatenilor nu crearea conditiilor propice pt incalcarea lor. Insa educatia (de orice fel) e un proces foarte costisitor si cu rezultate in timp, insa amendarea se face pe loc. Ce alegi ca institutie? se vede...

Editat de flaviu57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@flaviu57:

 

Am acasa: Peugeot 407, Renault Clio 3 - ambele au eroare de 10% (ma rog, Peugeot-ul nu mai are ca i-am pus alte gume)

 

Am avut: Nissan Navara, Nissan Pathfinder - eroare 8% Pana acum, toate "frantuzesti" deci e explicabila eroarea :)

 

Am condus Nissan Terrano, Mitubishi L200, VW Touareg - eroare cam 8% si la astea

 

Am mai condus si Cielo o gramada prin 98-99, si la ala fix aceeasi poveste. Aveam in bord 185 pe alergodromul intre Campina si Ploiesti (la vale cu vantul in spate :) ) dar real masina mergea cu 160 :)

 

Cele mentionate mai sus au peste 100k km parcursi cu mine la volan, deci stiu exact ce spun. Am mai condus si alte cazane pe distante mai mari sau mai mici, toate cu erori. Nu am condus BMW sau Mercedes, sau masini clasa premium.

Editat de Baxxter
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am (si) un Fiat, are eroare mai mica, undeva 5%! Si abtibild pe luneta "my Fiat is fantastic" :D Dar corect, toate vitezometrele au o marja de eroarw.

On topic: ce face camera aia hd daca am casca, pinlock fumuriu + aparatoare la nas? Cum se identifica satanistul de la ghidonul unei mobre care din fara oricum n-are prea multe semne particulare?

La unele derectoare zice in manual ca nu stiu ce face si deturneaza laserul spre alta tinta (?!?), o fi ceva adevar? Scria cineva ca tre sa tinteasca farul - eu am 2 mici si cu oglinzi polielipsoidale, nu par prea bune de tinte.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cruise control-ul tau la 139 in realitate inseamna vreo 127. Ia pune un GPS in paralel cu bordul sa vezi viteza reala a masinii. Daca nu ai schimbat rotile, de regula bordul indica cu aproximativ 10% mai mult.

Pus GPS: 137 km/h

La 80: GPS 78

La 180: GPS 170

» Post actualizat in 08 Feb 2016 11:30

Oricum, iti dai seama ca sunt geana pe tot ce trece de 135 la ora, doar doar o calca 140-ul. Si tre' sa fie frustrant sa vezi ca ala merge 2 km cu fix aceeasi viteza cand tu te rogi sa i se mai ingreuneze oleaca picioru'.

Editat de Kollar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu personal nu pentru autostrada imi fac griji de pizdoalele lor. Acolo oricum merg 120-135 de fel, imi place consumul mic :). Prin localitati pe unde e restrictie la 50 sau mai rau la 30 e problema...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai tocmai asta-i problema. Ca sunt multe limitari de viteza in localitati puse doar ca sa te poata amenda. Ca cica s-au facut studii si sunt zone cu pericol de accident. Sau zone intregi lungi de cativa km, drepte pe portiuni rezonabile, cu linie continua si limitare de 50. Prinzi o caruta/ sau altceva care se deplaseaza cu 30 si stai sa te gandesti care-i rostul... ca doar ai timp suficient..

Mai e o problema. In Romania, mers legal 100% nu poti scoate o medie orara mai mare de 40 (asta cu indulgenta). Pai daca ai de facut 500 km intr-o zi, ce faci? Ce alt mijloc de transport poti folosi ca sa te deplasezi in timp util pe distanta asta?

Ca sa nu zic ca daca prinzi o Valea Prahovei vineri/sambata dim/duminica seara, ti-ai dat peste cap toate calculele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

post-89225-0-55283000-1455113217_thumb.png

 

O solutie simpla e sa mergi cu peste 320 la ora si nu te mai poate prinde radarul :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. La ultima oprire in masina Politiei era un telefon in suport cu Waze pornit si un Alan42 cu antena "de mana" cu care ascultau tot ce se intampla.

2. Pe autostrazi stau pe pasarele de-acum, cu stativ. Adica distanta aia de 1,2 km e foarte realizabila.

3. Se opresc si mobristii de catre comitetul de primire. Un amic are termen in martie acum pentru un pistol "furat" anul trecut pana in intrarea in Rm.Valcea. Politistul de la oprire i-a spus ca operatorul i-a facut fata si spate, nu cred ca glumea, dar o sa vedem dupa luna martie

4. Nu exista "anti-laser" , nu mai inghititi toate comercialele americane.

5. Detectorul trebuie pozitionat cat mai jos pe bord sau in grila masinii si sa te rogi ca atunci cand "trage" sa ii tremure mana si sa fie nevoit sa traga din nou, ca sa ai timp sa franezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exista o gamada de "anti" dar sunt ilegale. Mai bine strict detectie si ochii cat ceapa. Faptul ca politia asculta pe statie si pe waze nu e o noutate, sunt cazuri in care ei au dat raspunsul cu "baga colegu, ca nu e nimeni "

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Folosindu-l "stramb" (dintr-un unghi oarecare, nu fix pe directia de mers) nu ar indica o viteza mai mica? Logica asa imi spune dar poate imi scapa ceva.

Daca vrei sa nu iti scape nimic , pe tema asta , da un telefon la Institul de Metrologie si discuta cu un inginer metrolog si o sa te ajute sa nu mai bagi in seama elementele de folclor .

» Post actualizat in 12 Feb 2016 08:07

Notiuni elementare despre ce inseamna procesul de etalonare sunt suficiente sa elimine multe nelamuriri , de fapt.

» Post actualizat in 12 Feb 2016 08:22

Si inca un gind pe tema asta.

Orice aparat este conceput pentru a fi folosit in conditii de siguranta .Asta presupune destul de clar ca s-a avut in vedere de la momentul conceptiei ca politaiul sa nu fie nevoit sa se amplaseze in fata masinii in miscare ca sa poata obtine valori care se incadreaza in marja de eroare. Iar faza cu necesitatea de a lovii farul este folclor pur.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru functionarea orcarui sistem de masurare a vitezei din exterior este necesar ca "datele" ce poarta informatii despre vitteza sa ajunga la operator. Principiul asta se aplica pt sisteme optice, lidar, radar, ce vreti voi.

Exista 3 strategii pentru a evita detectia:

1) emiterea unui flux de acelasi tip cu cel purtatoar de date, astfel incat cea utila sa nu mai poata fi folosita. Se poate face "taraneste" sa nu se mai poata intelege nimic sau "delicat" - ajustand parametrii astfel incat masuratoarea sa indice ce se doreste, nu ce trebuie. Asta inseamna bruiaj si este ilegal.

2) absorbtia partiala sau completa a fluxului folosit la masurare (emis si captat de aparatul de masura, sau doar captat). Aici sunt vopselurile speciale folosite la avioane, materiale radio absorbante, etc. Scumpe rau chestiile astea, mai bine platesti amenda 10 ani cate una pe saptamana decat sa vopsesti masina cu asa ceva

3) devierea fluxului folosit la masurare catre o directie unde nu este receptionat. Este motivul pentru care avioanele stealth au unghiuri ascutite, suprafete drepte, etc. Asta se intampla si in mod natural, mai ales pentru sistemele lidar - caz in care raza laser pica pe o suprafata si in loc sa se intoarca ea este trimisa in alte parti. Pentru laser lucruile sunt destul de dificile pentru ca lumina este monocromatica si automat exista o singura raza reflectata dintr-un punct dat. ------- de aici rezulta necesitatea de a tinti o suprafata care reflecta "inapoi" raza laser - faruri, parca si numar, etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

pentru functionarea orcarui sistem de masurare a vitezei din exterior este necesar ca "datele" ce poarta informatii despre vitteza sa ajunga la operator. Principiul asta se aplica pt sisteme optice, lidar, radar, ce vreti voi.

Exista 3 strategii pentru a evita detectia:

1) emiterea unui flux de acelasi tip cu cel purtatoar de date, astfel incat cea utila sa nu mai poata fi folosita. Se poate face "taraneste" sa nu se mai poata intelege nimic sau "delicat" - ajustand parametrii astfel incat masuratoarea sa indice ce se doreste, nu ce trebuie. Asta inseamna bruiaj si este ilegal.

2) absorbtia partiala sau completa a fluxului folosit la masurare (emis si captat de aparatul de masura, sau doar captat). Aici sunt vopselurile speciale folosite la avioane, materiale radio absorbante, etc. Scumpe rau chestiile astea, mai bine platesti amenda 10 ani cate una pe saptamana decat sa vopsesti masina cu asa ceva

3) devierea fluxului folosit la masurare catre o directie unde nu este receptionat. Este motivul pentru care avioanele stealth au unghiuri ascutite, suprafete drepte, etc. Asta se intampla si in mod natural, mai ales pentru sistemele lidar - caz in care raza laser pica pe o suprafata si in loc sa se intoarca ea este trimisa in alte parti. Pentru laser lucruile sunt destul de dificile pentru ca lumina este monocromatica si automat exista o singura raza reflectata dintr-un punct dat. ------- de aici rezulta necesitatea de a tinti o suprafata care reflecta "inapoi" raza laser - faruri, parca si numar, etc

Cu ce este diferit geamul farului fata de parbriz? Prin faptul ca au din ce in ce forme cit mai ciudate ? Prin faptul ca la mica distanta in spate se afla o oglinda de forma unica pentru aproape fiecare model?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu ce este diferit geamul farului fata de parbriz? Prin faptul ca au din ce in ce forme cit mai ciudate ? Prin faptul ca la mica distanta in spate se afla o oglinda de forma unica pentru aproape fiecare model?

Banuiesc ca in primul rand difera unghiul de inclinare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Banuiesc ca in primul rand difera unghiul de inclinare.

 

Unghiul de inclinare este irelevant din doua motive :

1 Unghiul de inclinare difera de la un model de far la altul la fel de mult precum si unghiul de inclinare al parbrizului difera de la un model la altul.

2 Daca cauti pe google si citesti partea cu principiul de functionare a aparatului , o sa vezi destul de clar ca nu are nevoiea de sa primeasca inapoi reflexie focalizata.

» Post actualizat in 12 Feb 2016 11:54

Sa presupunem prin absurd ca numai tintind o soprafata anume ,destul de mica raportat la toata partea frontala a masinii, aparatul poate functiona in parametrii.

Atunci oricine poate contesta o amenda doar pe baza faptului ca politaiul nu a fost testat in prealabil si certificat ca fiind un "marksman "cu rezultate deosebite.

 

Si ca o gluma fata de pretul exorbitant de a transforma masina in stealth ,cu vopsea speciala , sa-mi fie iertat dar cred ca 20-50 g cit am nevoie sa dau doar peste faruri si numar , cred ca imi pot permite.😅

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4. Nu exista "anti-laser" , nu mai inghititi toate comercialele americane.

5. Detectorul trebuie pozitionat cat mai jos pe bord sau in grila masinii si sa te rogi ca atunci cand "trage" sa ii tremure mana si sa fie nevoit sa traga din nou, ca sa ai timp sa franezi.

 

Exista anti laser si chiar functioneaza, nu exista anti radar. In unele tari, de exemplu in America, anti laserele sunt legale. Alea bune sunt eficiente impotriva multor lidare pana la o distanta mica.

 

http://radartest.com/laser_jammer_test.asp

 

Detectorul se pune cat mai sus in parbriz pentru radar si cat mai jos pentru laser, doar ca la laser e ineficient. E putin probabil sa prinzi cu detectorul o tragere gresita si sa ai timp sa franezi.

O fi laserul laser, dar nu-i chiar asa un fascicul de 1cm diametru pana la 1km distanta. La o anumita distanta se imprastie pe o suprafata destul de mare si e detectabil. Daca te masoara de la cativa m, s-ar putea sa nu nimereasca in senzorii detectorului sau ai jammerului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista anti laser si chiar functioneaza, nu exista anti radar. In unele tari, de exemplu in America, anti laserele sunt legale. Alea bune sunt eficiente impotriva multor lidare pana la o distanta mica.

 

http://radartest.com/laser_jammer_test.asp

 

Detectorul se pune cat mai sus in parbriz pentru radar si cat mai jos pentru laser, doar ca la laser e ineficient. E putin probabil sa prinzi cu detectorul o tragere gresita si sa ai timp sa franezi.

O fi laserul laser, dar nu-i chiar asa un fascicul de 1cm diametru pana la 1km distanta. La o anumita distanta se imprastie pe o suprafata destul de mare si e detectabil. Daca te masoara de la cativa m, s-ar putea sa nu nimereasca in senzorii detectorului sau ai jammerului.

 

1. Exista, insa TrueCam e pe lista celor care "makes it equally difficult to combat" , adica pa-la revedere. Chiar in link-ul dat de tine.

 

2. Corect, trebuia sa scriu "5. Antiradarul trebuie pozitionat cat mai jos pe bord sau in grila...", scriam de pe telefon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rationamentul meu era ca aparatul masoara viteza cu care te apropii de el. Daca nu e pe directia ta de inaintare el va fi inaltimea mesei si tu te deplasezi pe ruleta. Adica parcurgi o distanta mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am trecut si io pe langa pe langa un echipaj cu pistol d'asta...l-au oprit pe unu in fata mea, altfel nu ii vedeam . bine, sa zicem ca te ia din fata, dar dupa ce ai trecut de el, e cam greu sa repete operatiunea si pt numar. erau 3, 2 aveau vestele normale, aia opreau masinile, iar ala cu pistolul nu avea, nici macat cascheta aia alba, nu l-am vazut decat atunci cand am trecut pe langa el .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai tocmai asta-i problema. Ca sunt multe limitari de viteza in localitati puse doar ca sa te poata amenda. Ca cica s-au facut studii si sunt zone cu pericol de accident. Sau zone intregi lungi de cativa km, drepte pe portiuni rezonabile, cu linie continua si limitare de 50. Prinzi o caruta/ sau altceva care se deplaseaza cu 30 si stai sa te gandesti care-i rostul... ca doar ai timp suficient..

Mai e o problema. In Romania, mers legal 100% nu poti scoate o medie orara mai mare de 40 (asta cu indulgenta). Pai daca ai de facut 500 km intr-o zi, ce faci? Ce alt mijloc de transport poti folosi ca sa te deplasezi in timp util pe distanta asta?

Ca sa nu zic ca daca prinzi o Valea Prahovei vineri/sambata dim/duminica seara, ti-ai dat peste cap toate calculele.

 

Ia să vezi cum e în Serbia, unde au restricții de 30 în toate zonele în care sunt școli/grădinițe, pe 1-2 km și acolo stau cu pistoalele!

Restricția în localități e 50, în afară 80 și pe autostradă 120. Am văzut și restrciții de 20, în zone cu curbe priculoase.

Cu polițiștii nu prea te poți înțelege, iar riscul asumat e mersul la bulău.

 

Consecința: Majoritatea covârșitoare respectă limitele de viteză.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...