Sari la conținut

Cama zgariata. Trebuie inlocuit axul cu came?


Bogdan.V
 Share

Postări Recomandate

Salutare tuturor!

 

Posed un Kawasaki ZXR400 din 1995. Tocmai i-am facut un "valve clearance adjustment" si am observat ca una dintre came are niste zgarieturi chiar in extremitatea sa.

 

post-79150-0-67799900-1455516276_thumb.jpg

 

Zgarieturile nu sunt foarte adanci insa pot fi simtite prin palparea cu degetul. Probabil au o adancime de ~ 0.1-0.15 mm.

 

As avea nevoie de un sfat. Ar trebui inlocuit axul cu came? Pot aparea ceva probleme daca voi rula cu cel existent? Ma gandeam la o rectificare si o inlocuire a pastilei ca sa compensez rectificarea insa nu stiu daca gasesc la noi un atelier care sa imi rectifice cama, in plus bugetul imi este foarte limitat.

 

Multumesc!

Editat de Bogdan.V
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trebuie înlocuit nimic. Vezi doar ca marginile zgârieturii să nu fie ascuțite iar pentru asta le șlefuiești puțin cu un șmirghel fin. Dacă marginile sunt ascuțite atunci atacă suprafața pe care rulează, în rest nimic deosebit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singura alternativa e sa inlocuiesc axul insa e o cheltuiala destul de mare pe care nu mi-o perimt in acest moment. As putea oare sa merg asa in sezonul din acest an si sa il schimb apoi iarna viitoare? Binenteles ma gandesc ca va trebui schimbat si culbutorul (cred ca asa ii zice la piesa pe care calca cama) daca va fi zgariat de cama. Daca e posibil sa imi avarieze mai mult decat culbutorul evident ca nu as rula deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie imi pare rupere de material, s-a "lipit" de piesa pe care calca din cauza ungerii deficitare sau jocului insuficient care a dus la ruperea peliculei de ulei. Arata cam nasol.

In principiu ai putea sa slefuiesti nitel pt a obtine o suprafata cat mai fina si lucioasa, vezi cum e pastila (cred ca pe o pastila de reglaj calca, sau o fi culbutor?), eventual o inlocuiesti. Verifica si ungerea - de unde ajunge ulei acolo, daca e vreo duza care stropeste sa nu fie infundata etc.

Mai asculti sa vezi daca se agraveaza zgomotul. Oricum se va uza mai repede, suprafetele sunt tratate. Dar cum la Lada polizam axele uzate + culbutorii si mergeam pana se rotunjea axa cu came aproape de tot....

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu inteleg ce-i in poza aia... pe ce anume calca acea cama? Unde e paharelul sub care sunt pastilele?

Mie nu-mi pare sistemul cu pastile, mai are ceva care face supapa sa basculeze. Pe ce anume calca cama? Suprafata cealalta cum arata?

 

La ce vad din poza axul trebuie inlocuit cu siguranta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Slefuieste (indreapta) suprafata camei astfel incat marginile sparturii sa nu depaseasca suprafata ramasa intreaga a camei, si la fel verifica si repara daca este cazul talpa culbutorului. Verifica si partea de reglaj care calca pe supapa si coada supapei sa nu fie sparta sau adancita si sa te pacaleasca la reglaj. De preferat ceva fin diamantat pentru axul cu came

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cama apasa pe un cublutor.

 

post-79150-0-43478000-1455533820_thumb.jpg

 

(Poza nu este a motorului meu dar este a unuia identic).

 

Interesant e ca, cublutorul nu prezinta nicio zgarietura. Ma gandeam sa slefuiesc putin cama cu pasla pentru metal cat sa netezesc marginile zgarieturilor. Ideal ar fi sa inlocuiesc axul, binenteles, insa pentru moment nu imi permit. Ce problema poate sa apara daca rulez cu axul curent? Uzura cublutorului? Exista posibilitatea de a se desprinde mici parti metalice din cama?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil ca acolo sa fi fost joc prea mare si cama efectiv a batut in acel culbutor pana s-a spart cementarea?

Sau vreun element metalic plimbaret prin motor care la un moment dat a ajuns acolo si a fost prins intre culbutor si cama? Gen.. o aschie metalica, un "span".. ?

E greu de estimat ce-o sa se intample cu cama aia daca mai mergi asa cu ea, posibil sa nu se intample nimic, posibil sa se strice definitiv si culbutorul... posibil sa se uzeze complet cama.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu pot sa imi dau seama ce a provocat acea zgarietura. Probabil cand am inlocuit pastilele... Am sa postez mai deseara, dupa ce netezesc zgarieturile cu pasla, o poza mai buna si eventual un video. Nu-mi fac griji daca se uzeaza si culbutorul. In caz ca se intampla, iau altul din dezmembrari. Cat despre cama nici atat, oricum mai devreme sau mai tarziu trebuie inlocuit axul insa momentat nu imi permit. Singura grija ce o am e sa nu se desprinda bucatele mici din cama care sa imi contamineze motorul insa sper ca netezirea sa inlature oarecum pericolul asta.

Editat de Bogdan.V
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trebuie sa ai distanta mare intre ax si tachet pentru a nu apare fenomenul de bataie. Ciupituri sau gauri in material, daca asa ceva ai tu in ax, apar datorita distantei incorecte (mari) intre ax si tachet sau culbutor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei bine, dupa o inspectie mai amanuntita, am dedus ca defapt acele zgarieturi sunt intocmai asa cum ai spus, ciupituri sau gauri in material. Totusi, distanta dintre ax si culbutor era 0.1 mm iar tolerantele sunt intre 0.12 si 0.17. Am inlocuit pastila cand am facut revizuirea valvelor dinainte sa imi dau seama de conditia camei. Tind sa cred ca aceste ciupituri au aparut cand am avut ceva probleme cu supraincalzirea motorului. Posibil?

 

post-79150-0-94996500-1455565510_thumb.jpg

 

Ciupiturile nu sunt atat de adanci pe cat par in poza. Probabil au sub 0.1 mm adancime.

Editat de Bogdan.V
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DA!

Insa jocul MIC sau inexistent face sa se rupa pelicula de ulei, acolo nu e ungere sub presiune si daca piesele sunt permanent in contact ajung sa frece fier pe fier pt ca nu poate ajunge uleiul stropit intre ele. Posibil insa buba sa fie veche si culbutorul inlocuit intre timp, nu vad cum sa apara asa ceva fara sa afecteze deloc piesa cealalta. Si nu cred ca a rezultat din joc mare (la fel ar fi trebuit sa afecteze si culbutorul), raman la parerea ca s-a rupt pelicula de ulei.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am sa merg asa cu el o vreme... Celelalte came sunt in conditie buna insa pana la urma am sa inlocuiesc axul, probabil iarna viitoare. Cu ocazia asta am invatat cat de important e spatiul dintre came si culbutor, chiar si la doua sutimi diferenta de limita admisa.

Editat de Bogdan.V
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Genul ala de belea lasa urma pe ambele piese. Daca necazul este doar pe axa cu came - merge asa de multa vreme si restul pieselor au fost inlocuite deja (culbultorul e piesa de uzura). Axa aia ar trebui schimbata, dar nu este un lucru foarte urgent. Inspecteaza totusi canalele de ungere din zona. DAca iti pica in mana o axa buna - nu ezita sa o cumperi. Daca nu stii ce iei - intreaba ca sa eviti tepe (o axa proasta poate fi stramba fara sa aiba damage vizibil pe suprafetele de lucru ....). Ideal (defapt obligatoriu) e sa verifici cum se aseaza axa noua in lagare, ca sa nu ai surprize si, evident, sa nu uiti sa o aasamblezi cu ulei.

Beleaua a venit de la joc mare. Ca sa se intample asa ceva a tacanit o vreme in mod pregnant. Daca nu ai auzit nimic - a fost in turele anterioare - totusi mobra are 21 ani.

Daca ai joc mic sau inexistent - cu mult inainte sa se intample ce spune john17 apar probleme mult mai grave. damage clasic pentru joc mic la supape este taler ars/ gripaj coada supapa/ mers prost al motorului chiar inainte sa se intample chestiile astea (pistonul ramane fara compresie).

Orice material se desprinde din piese in timpul functionarii este retinut de filtrul de ulei si / sau dopul magnetic - pentru asta sunt acolo.

 

Singurul lucru care se poate intampla daca uzura avanseaza este ca motorul sa inceapa sa mearga dezechilibrat (pentru ca supapa aia nu va mai deschide). Ai sa observi o pierdere de putere progresiva si un mers neregulat la ralanti, mai mult ca o vibratie, pt ca unu din pistoane nu va livra putere la fel ca celelalte (fix ca atunci cand ai carburatoare desincronizate). Daca se intampla - trebuie sa inspectezi pe acolo

 

Nu te uita la ce spune alex_en. Postul urmator o sa spuna ca ai luat ulei de la emag si de aia s-a intamplat, apoi ca trebuie sa mergi la service autorizat cu mecanici cu diploma (chiar daca nu au experienta :) ) pentru a schimba o amarata de axa cu came - si tot asa, ca oricum e obligatoriu sa dai cu banu la el la service pt a sustine miscarea in loc sa inveti de pe forum ce ai de facut. Ce conteazaa ca nu ai buget.......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca functiona cu distanta mica ar fi intrerupt +rateuri si axa ar fi avut santuri pe profilul maxim("pe cama"), la fel si tachetul. Cred ca au fost probleme de fabricatie si daca lustruiesti bine nu vor fi probleme. O inspectie dupa cateva ore de functionare ar fi bine venita. Sustin ce afirma colegul ZIDU'

Editat de free runner
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bah, terminate cu prostiile cu facut praf motorul. in cel ma rau caz cama se toceste si supapa respectiva nu mai lucreaza. desigur, poate fi afectat si culbutorul.zgomotul,tzacanitul afferent vine la pachet cu aceasta defectine. e alegerea omului daca risca sa ramana pe undeva cu ochi-n soare si s-o aduca cu platforma. e posibil sa mearga si in 3 pistoane fara probleme pana acasa.

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce am mai stat un pic pe ganduri m-am decis sa strang de portofel si sa inlocuiesc axul cat mai curand. Probabil am sa merg o luna doua cu axul curent pana imi gasesc unul bun ca inlocuitor plus pastilele ce vor trebui schimbate, binenteles fara sa ma pornesc la drumuri lungi sau sa o dau in ture mari. Multumesc tuturor pentru suport!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...