Robert Sc Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 Salut. Am o Aprilia RS 125 dar nu am CDI la ea. Cum as putea sa o pornesc fara el ? Mi-a zis cineva ca o pot porni si fara, sa leg niste fire si gata... Dar nu stiu despre ce e vorba. Voi ce ziceti ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad.alin Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 Niciodata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robert Sc Postat Februarie 15, 2016 Autor Share Postat Februarie 15, 2016 pff. mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 Dacă reușești, să ne spui și nouă cum ai făcut. Ai fi primul și ai putea luat un premiu de la fabricanții de motoare, care pun CDI-uri inutile doar ca să-ți ia bani. Adică, în concluzie, nu te mai agita. Bănuiesc că era la mișto povestea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 Se poate dar nu cu fire legate nu stiu cum. Ghici ghicitoarea mea. Indiciu niscaiva modificari la chiulasa si combustibil special. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 Ok, Vlad58 ! Se cunoaște că te-ai jucat cu motoare de aeromodele ! Compresie mare, combustibil ethanol. Super răspuns. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 Ok, Vlad58 ! Se cunoaște că te-ai jucat cu motoare de aeromodele ! Compresie mare, combustibil ethanol. Super răspuns. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 Scuze, metanol nu etanol... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 (editat) Am avut si unul rusesc de 5cmc care avea bujie cu incandescenta pentru pornire, combustibil alcool tehnic amestecat cu ulei de ricin pentru ungere. Editat Februarie 15, 2016 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 Scuze, metanol nu etanol... De ce? Asta ştiu doar etiliştii.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 Mă gândeam acum la motoarele Lanz...ce vremuri...merg și acum după 70-80 de ani. Pornirea greoaie, cu lampa de benzină, dar după aia mergeau cu orice chiar și parafină. Oricum, pentru colegul Robert Sc, chiar dacă îl vei porni într-un fel sau altul, va funcționa atât de prost încât vei renunța singur la idee. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 mai se aprinde si cu bricheta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 mai se aprinde si cu bricheta Inatai torni pe ea benzina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxxbiker Postat Februarie 15, 2016 Share Postat Februarie 15, 2016 http://rycymoto.ro/dezmembrari/product.php?id_product=394 dai 270 lei si pornesti agregatul . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad_max_86 Postat Februarie 16, 2016 Share Postat Februarie 16, 2016 off,zau dar greu e sa te duca mintea...sunt zeci de cazane d-astea de 2 timpi la dezmembrat, intra pe olx ca e plina piata de dezmembrari si poate te faci cu un cdi la 50 lei....rs125,rs50,acelasi lucru......mai ieftin ca un plin de benzina....eu acum 9 ani chiar mi-am confectionat un cdi ptr motoreta de 125cc ,chiar daca 4 timpi , cu cateva rezistente , 1 dioda, un triac ,1 condesator si o placa pcb gauraita..si ceva pricepere la lipit....a mers f bine 3 ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Februarie 16, 2016 Share Postat Februarie 16, 2016 ..eu acum 9 ani chiar mi-am confectionat un cdi ptr motoreta de 125cc ,chiar daca 4 timpi , cu cateva rezistente , 1 dioda, un triac ,1 condesator si o placa pcb gauraita..si ceva pricepere la lipit....a mers f bine 3 ani. Tu ti-ai confectionat un CDI fara avans in functie de turatie, nu e chiar ok, gasesti la 10lei de astea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad_max_86 Postat Februarie 16, 2016 Share Postat Februarie 16, 2016 stiu,dar la vremea aia un cdi ptr ce-mi trebuia,nou era peste 200 lei...asa ca 20 lei vs 200 erau bineveniti si f f mica diferenta era la mersul motorului.tot 100 prindea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Februarie 16, 2016 Share Postat Februarie 16, 2016 stiu,dar la vremea aia un cdi ptr ce-mi trebuia,nou era peste 200 lei...asa ca 20 lei vs 200 erau bineveniti si f f mica diferenta era la mersul motorului.tot 100 prindea Ma mir ca nu s-a simtit diferenta, eu luasem de rezerva un CDI de asta care era pentru tipul meu de motor (la o mobra de 125), nu avea de loc vana, te rugai de ea, cand am pus stroboscopul imi dadea scanteia fix la PM indiferent de turatie, nici macar o idee de avans. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Februarie 16, 2016 Share Postat Februarie 16, 2016 Există situaţii în care dacă senzorul magnetic pentru CDI e defect poţi lua semnal de la o bobină oarecare din magnetou, rezultatul e că apar mai multe scântei la o tură a motorului iar energia lor e mai mică dar motorul merge. Probabil de aici apare confuzia cu funcţionarea fără CDI. Altă variantă ar fi legarea bobinei de inducţie direct la magnetou dar rezultatul este groaznic, avansul variază foarte mult funcţie de turaţie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad_max_86 Postat Februarie 17, 2016 Share Postat Februarie 17, 2016 (editat) Tu ti-ai confectionat un CDI fara avans in functie de turatie, nu e chiar ok, gasesti la 10lei de astea. Ma mir ca nu s-a simtit diferenta, eu luasem de rezerva un CDI de asta care era pentru tipul meu de motor (la o mobra de 125), nu avea de loc vana, te rugai de ea, cand am pus stroboscopul imi dadea scanteia fix la PM indiferent de turatie, nici macar o idee de avans. acum multi ani cand copil copac fiind pe la 19 ani ,am dat scoala pe minsk si nu stiam pe unde sa gasesc piese ieftine si ma uitam la japoneze ca la rachete mortale . tata imi luase first bike formula 125 , dar ma pricepeam la electronica, am gasit o schema deja testata. si da ,aveam avans fix,dar printr-un potentiometru puteam sa-i reglez avansul ,si tin minte ca dupa ce am testat vreo 6 variante,pusesem o rezistenta in loc de potentiometru , functionand cu avans fix probabil de 5-6 grade din ceva amintiri vagi ale schemei. Editat Februarie 17, 2016 de mad_max_86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 17, 2016 Share Postat Februarie 17, 2016 mai poti sa o treci pe platina daca chiar vrei sa iti bati joc de ea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Februarie 17, 2016 Share Postat Februarie 17, 2016 (editat) Există situaţii în care dacă senzorul magnetic pentru CDI e defect poţi lua semnal de la o bobină oarecare din magnetou, rezultatul e că apar mai multe scântei la o tură a motorului iar energia lor e mai mică dar motorul merge. Probabil de aici apare confuzia cu funcţionarea fără CDI. Altă variantă ar fi legarea bobinei de inducţie direct la magnetou dar rezultatul este groaznic, avansul variază foarte mult funcţie de turaţie. Exclusa orice varianta prezentata de tine. In primul caz sa zicem ca CDI-ul reuseste sa acumuleze ceva energie pentru scanteie dar faptul ca o da aiurea nu inseamna ca motorul va merge. In cazul al doilea nici nu se pune problema nu-ti da scanteie neam. Poate o sa-mi zici ca o bobina de inductie la varianta cu CDI lucreaza ca transformator ridicator, adica ce i se aplica in primar are multiplicat in secundar, oricum i se aplica tensiunea culeasa de pe bobina din magnetou si e aceesi chestie, nu e chiar asa. In mod normal condensatorul ala se incaraca pe la 300-400V dar daca-i pui sarcina permanenta bobinei din magnetou tensiunea pe primar nu cred ca va sari de 50V la turatie maxima. Editat Februarie 17, 2016 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ancalagon Postat Februarie 17, 2016 Share Postat Februarie 17, 2016 Doar Jesus umbla pe apa si pornea motoare fara CDI... Poti porni doar daca imprumuti de undeva un CDI compatibil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Februarie 17, 2016 Share Postat Februarie 17, 2016 Exclusa orice varianta prezentata de tine. Prima variantă e văzută pe viu la service Rich Bike iar la a doua cred că băteam câmpii, confundam cu schema de la Mobra dar uitasem de platină. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Februarie 17, 2016 Share Postat Februarie 17, 2016 Prima variantă e văzută pe viu la service Rich Bike iar la a doua cred că băteam câmpii, confundam cu schema de la Mobra dar uitasem de platină. Da cred ca prima varianta e posibila daca magnetoul are doi poli si nimeresti o babina sa dea pulsul cam pe unde trebuie dar oricum omul zicea ca se porneste fara CDI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.