Sari la conținut

Pornire fara CDI


Robert Sc
 Share

Postări Recomandate

Dacă reușești, să ne spui și nouă cum ai făcut. Ai fi primul și ai putea luat un premiu de la fabricanții de motoare, care pun CDI-uri inutile doar ca să-ți ia bani. Adică, în concluzie, nu te mai agita. Bănuiesc că era la mișto povestea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mă gândeam acum la motoarele Lanz...ce vremuri...merg și acum după 70-80 de ani. Pornirea greoaie, cu lampa de benzină, dar după aia mergeau cu orice chiar și parafină.

Oricum, pentru colegul Robert Sc, chiar dacă îl vei porni într-un fel sau altul, va funcționa atât de prost încât vei renunța singur la idee.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

off,zau dar greu e sa te duca mintea...sunt zeci de cazane d-astea de 2 timpi la dezmembrat, intra pe olx ca e plina piata de dezmembrari si poate te faci cu un cdi la 50 lei....rs125,rs50,acelasi lucru......mai ieftin ca un plin de benzina....eu acum 9 ani chiar mi-am confectionat un cdi ptr motoreta de 125cc ,chiar daca 4 timpi , cu cateva rezistente , 1 dioda, un triac ,1 condesator si o placa pcb gauraita..si ceva pricepere la lipit....a mers f bine 3 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..eu acum 9 ani chiar mi-am confectionat un cdi ptr motoreta de 125cc ,chiar daca 4 timpi , cu cateva rezistente , 1 dioda, un triac ,1 condesator si o placa pcb gauraita..si ceva pricepere la lipit....a mers f bine 3 ani.

Tu ti-ai confectionat un CDI fara avans in functie de turatie, nu e chiar ok, gasesti la 10lei de astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu,dar la vremea aia un cdi ptr ce-mi trebuia,nou era peste 200 lei...asa ca 20 lei vs 200 erau bineveniti :) si f f mica diferenta era la mersul motorului.tot 100 prindea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu,dar la vremea aia un cdi ptr ce-mi trebuia,nou era peste 200 lei...asa ca 20 lei vs 200 erau bineveniti :) si f f mica diferenta era la mersul motorului.tot 100 prindea

Ma mir ca nu s-a simtit diferenta, eu luasem de rezerva un CDI de asta care era pentru tipul meu de motor (la o mobra de 125), nu avea de loc vana, te rugai de ea, cand am pus stroboscopul imi dadea scanteia fix la PM indiferent de turatie, nici macar o idee de avans.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Există situaţii în care dacă senzorul magnetic pentru CDI e defect poţi lua semnal de la o bobină oarecare din magnetou, rezultatul e că apar mai multe scântei la o tură a motorului iar energia lor e mai mică dar motorul merge.

Probabil de aici apare confuzia cu funcţionarea fără CDI.

Altă variantă ar fi legarea bobinei de inducţie direct la magnetou dar rezultatul este groaznic, avansul variază foarte mult funcţie de turaţie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu ti-ai confectionat un CDI fara avans in functie de turatie, nu e chiar ok, gasesti la 10lei de astea.

 

Ma mir ca nu s-a simtit diferenta, eu luasem de rezerva un CDI de asta care era pentru tipul meu de motor (la o mobra de 125), nu avea de loc vana, te rugai de ea, cand am pus stroboscopul imi dadea scanteia fix la PM indiferent de turatie, nici macar o idee de avans.

acum multi ani cand copil copac fiind pe la 19 ani ,am dat scoala pe minsk si nu stiam pe unde sa gasesc piese ieftine si ma uitam la japoneze ca la rachete mortale . tata imi luase first bike formula 125 , dar ma pricepeam la electronica, am gasit o schema deja testata. si da ,aveam avans fix,dar printr-un potentiometru puteam sa-i reglez avansul ,si tin minte ca dupa ce am testat vreo 6 variante,pusesem o rezistenta in loc de potentiometru , functionand cu avans fix probabil de 5-6 grade din ceva amintiri vagi ale schemei.

Editat de mad_max_86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Există situaţii în care dacă senzorul magnetic pentru CDI e defect poţi lua semnal de la o bobină oarecare din magnetou, rezultatul e că apar mai multe scântei la o tură a motorului iar energia lor e mai mică dar motorul merge.

Probabil de aici apare confuzia cu funcţionarea fără CDI.

Altă variantă ar fi legarea bobinei de inducţie direct la magnetou dar rezultatul este groaznic, avansul variază foarte mult funcţie de turaţie.

Exclusa orice varianta prezentata de tine. In primul caz sa zicem ca CDI-ul reuseste sa acumuleze ceva energie pentru scanteie dar faptul ca o da aiurea nu inseamna ca motorul va merge. In cazul al doilea nici nu se pune problema nu-ti da scanteie neam. Poate o sa-mi zici ca o bobina de inductie la varianta cu CDI lucreaza ca transformator ridicator, adica ce i se aplica in primar are multiplicat in secundar, oricum i se aplica tensiunea culeasa de pe bobina din magnetou si e aceesi chestie, nu e chiar asa. In mod normal condensatorul ala se incaraca pe la 300-400V dar daca-i pui sarcina permanenta bobinei din magnetou tensiunea pe primar nu cred ca va sari de 50V la turatie maxima.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima variantă e văzută pe viu la service Rich Bike iar la a doua cred că băteam câmpii, confundam cu schema de la Mobra dar uitasem de platină.

Da cred ca prima varianta e posibila daca magnetoul are doi poli si nimeresti o babina sa dea pulsul cam pe unde trebuie dar oricum omul zicea ca se porneste fara CDI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...