Sari la conținut

Accident Paralela 45


Guzuman
 Share

Postări Recomandate

Vizitator goe 75

Era cineva aici pasionat de trageri in poligon. Cam ala ar fi singurul curs de urmat pentru a reduce soferii periculosi din trafic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 358
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Era cineva aici pasionat de trageri in poligon. Cam ala ar fi singurul curs de urmat pentru a reduce soferii periculosi din trafic.

 

facem ce facem si tot la Ianachim ajungem :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai presus de calitatile motocicletei sta egoul omului. si cand te baga in spital e clar ca trebuie umblat la ego iar restul vin de la sine (schimbi motoreta, inveti sa franezi/eschivezi/abordezi o curba, inveti cum se pregateste motocicleta de drum...etc ).

Parca popa a dat cu ei de asfalt? Sau care e faza? A cazut el si a pozat dupa un Logan izbit? La ce se posteaza aici, pardon abereaza...acu nu zice nimeni sa.l pupati in c.ur si sa.l felicitati, dar prea se mananca stiti voi ce, fara vreun scop...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

dar prea se mananca stiti voi ce, fara vreun scop...

Explicatia:

 

Cutia Pandorei,continand skill-ul indoielnic/motorul nepotrivit,a fost deschisa de un Moto-Guru.In lege spune clar ca un Moto-Guru nu poate fi contrazis nici de REALITATE, iar cand un muritor de rand il contrazice despre un caz unde NU A FOST PREZENT, pedeapsa este dubla si si este declarat incapatanat pe viata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa faci un Transfagarasan, Meses, Tihuta e placere cu Soimul !!!!

 

Sint convins ca-ti face placere ...... eu mai trebuie sa trec printr-o alta moto ca sa ajung la a lua in considerare o eventuala busa (vorba Mentalistului, inca nu mi-au trecut gargaunii). Ce nu-nteleg eu este ..... de ce are impresia Kosh ca este invidiat ca posesor de busa? .... pentru mine acum busa are numai dezavantaje (mobilitate mai mica, putere prea mare, viteza maxima prea mare, etc.)...... cu alte cuvinte nu-i o mobra exclusivista, si are ca oricare alta + si - .

» Post actualizat in 10 Mar 2016 13:39

PS. Si a mea imi face o deosebita placere ..... mai ales ca pe drumuri de genul TA,TF, etc. ma face sa pun seaua si pe ultimul calut al ei. :)

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai vazut clipul de mai sus nu cred ca Busa mai poate fi acuzata de lipsa de mobilitate, iar restul de ''dezavantaje'' sunt foarte cautate la o moto si nu numai la moto...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa fac cu pitica mea ce face adevaratul acela dupa ani de antrenamente si nopti dormite pe mobra ..... trebuie doar sa-mi beau cafeaua de dimineata. :)

In rest fiecare cauta si la mobra si la masina ce-l duce capul, eu de exemplu caut citi caluti pot stapini si ce viteze folosesc frecvent a. i. sa-mi ramina oasele asa cum le am acum. Cuvintele cheie pentru mine ar fi .... stapini si frecvent.

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe bune?
In primul rand, nu mi-am luat motorul asta ca sa fiu invidiat. Mi-am luat ce motocicleta imi place. Imi place si zzr1400 2013+ dar mai bine intai imi iau o casa si apoi mai vedem.

Doi ani tot studiez busa pe youtube si restul internetului, vad filme, citesc opinii. Topicul posesorilor l-am citit de 3 ori cap coada...

 

Cand insa m-am urcat pe ea... complet alta realitate.

Nu spun c-o stapanesc, NIMENI dintre voi nu-si stapaneste motocicleta. C-o fandezi tu stanga dreapta STIIND cu 5-10sec inainte de pericol ... este fix pix.

Daca aveti pana intr-o anumita viteza si suficient de mult timp de reactie, da, complet alta problema. Sub 5sec de reactie conteaza doar viteza de impact, echipamentul si daca ai deja degetele pe frana sau nu.

 

Este nevoie de 3 secunde ca sa reactionezi la un pericol instant.

Restul sunt orgolii copilaresti si prea multe filme kung-fu vizionate.

 

Apoi... este ciudata atitudinea unor colegi, pentru ca NIMENI nu a fost cu mine in momentul accidentului insa punctul de referinta este plimbarea de anul trecut.

Cred ca in urmatoarele 10 pagini ajungem la cauza / dovada reala: am cazut cu bicicleta intr-un sant cand eram in generala si de atunci trebuia de fapt sa stiu ca-s prea anti-talent pe doua roti.

 

Ganditi-va ca nu am avut timp nici sa duc piciorul pe frana spate, asa de in-scurt a fost treaba... eu stiu ca fiii lui jan damme sunt mai ceva ca ca ninjalaii care sar prin copaci in filme... si culmea, nici unul dintre ei nu a mers nici 500 de km cu ceva de peste 140cp si 250kg... dar suntem vrednici a ne grabim cu pianul pe scari.

 

Mama skilului nu te mai salveaza cand esti luat din scurt.

 

Busa nu-i o motocicleta exclusivista, are plusuri si minusuri ca oricare mobra. Este surprinzator de manevrabila, dar nu este un SS de 600.

Asa cum am repetat, am fost luat din scurt n-am avut timp sa schitez nimic, n-a fost timp nici sa pun frana spate.

Nu stiu distanta intre mine si masina cand aceasta s-a bagat in fata mea, am estimat-o cum mi-a trecut prin cap.

 

Contabil: tu ai mers cu mine si stii cum merg. Cand mi-am asumat eu riscuri aiurea sau am facut arogante in trafic?

Inca odata: nici mama skil-ului nu te salveaza cand esti luat din scurt. Ca sa reactionezi instinctiv la asemenea pericole trebuie sa te antrenezi constant in aceasta directie.

N-am vazut inca pe nimeni care "sa exerseze" formare de instincte punandu-si prieteni cu masina sa-i iasa in cale...

Editat de Kosh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu cred ca-s invidiat datorita busei. Si nici nu ma astept sa fiu invidiat. Oricine poate sa mearga pe busa.

Cred insa ca prejudecatile motociclistilor sunt prea mari in legatura cu aceasta motocicleta si majoritatea prejudecatilor sunt complet nefondate. Sau fondate din povesti pescaresti, nu din experienta proprie.

 

Daca acum nu eram pe busa ci eram pe ZX6R-ul meu cel vechi ... oare mai erau 16 pagini la topic?

Editat de Kosh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Nu mai iau la rasfoit toate paginile, dar din ce imi amintesc tu esti singurul care tot pomeneste in topic despre prejudecatile celorlalti vis/a/vis de Hayabusa, desi nimeni nu a spus nimic despre ea..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca acum nu eram pe busa ci eram pe ZX6R-ul meu cel vechi ... oare mai erau 16 pagini la topic?

 

Eu cred c-ar fi fost minim 16 din cauza ca esti de mult pe MOTO ...... chiar daca ai fi avut orice ss - n-are busa nici o legatura.

 

In rest ..... eu unul ma bucur ca ti-ai luat mobra care-ti place. Sa te bucuri de ea!

Editat de Contabil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sint convins ca-ti face placere ...... eu mai trebuie sa trec printr-o alta moto ca sa ajung la a lua in considerare o eventuala busa (vorba Mentalistului, inca nu mi-au trecut gargaunii). Ce nu-nteleg eu este ..... de ce are impresia Kosh ca este invidiat ca posesor de busa? .... pentru mine acum busa are numai dezavantaje (mobilitate mai mica, putere prea mare, viteza maxima prea mare, etc.)...... cu alte cuvinte nu-i o mobra exclusivista, si are ca oricare alta + si - .

» Post actualizat in 10 Mar 2016 13:39

PS. Si a mea imi face o deosebita placere ..... mai ales ca pe drumuri de genul TA,TF, etc. ma face sa pun seaua si pe ultimul calut al ei. :)

Cu totii ii judecati Busa omului dupa orice criteriu mai putin cel care este cel mai important pentru un motociclist: O IUBESTE !

Pentru Kosh aceasta este motocicleta absoluta, cel putin acuma. Si cand iubesti ceva cu adevarat orice defect este nesemnificativ.

 

@Kosh: nu vad de ce tot dai explicatii. Faptul ca tu si fata sunteti intregi si functionali este suficient ca sa ma convinga cel putin pe mine ca ai procedat corect in acest accident.

Ai cazut anul trecut gonind spre Thassos. Se intampla. Eu anul trecut am cazut ca o balega cu Transalp-ul pentru ca calcat pe un betisor rotund si mi-a fugit de sub fund. Nimic glorios in asta. Tu macar ai cazut in lupta strunind balaurul !

Repara Busa si la drum cu ea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate-mi place sa nu fiu nevoit NICIODATA sa apuc mansonul acceleratiei cu toata mana si doar sa-l mangai cu palma, datorita felului in care busa trage.

Sau poate-mi place sa nu mai fiu nevoit sa mestec in cutie, doar pentru o simpla depasire...

 

Si apropos, cu riscul de a va supara pe mine, si stiu ca-mi vreti binele... insa v-o spun in cel mai umil si sincer mod posibil: cine n-a mers pe busa pana acum, rog sa se abtina in a recomanda ce-i mai bine ptr mine sau nu...

Multumesc

 

Pai nu cred ca-s invidiat datorita busei. Si nici nu ma astept sa fiu invidiat. Oricine poate sa mearga pe busa.

 

:D

 

P.S: E o GLUMA... ca sa nu va mai atacati. Dar te contrazici nitel in afirmatii. ;)

Editat de northern_freyja
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu spun c-o stapanesc, NIMENI dintre voi nu-si stapaneste motocicleta. C-o fandezi tu stanga dreapta STIIND cu 5-10sec inainte de pericol ... este fix pix.

Daca aveti pana intr-o anumita viteza si suficient de mult timp de reactie, da, complet alta problema. Sub 5sec de reactie conteaza doar viteza de impact, echipamentul si daca ai deja degetele pe frana sau nu.

 

Tring !

 

Este nevoie de 3 secunde ca sa reactionezi la un pericol instant.

 

3 secunde ? Timpul mediu de reactie dat de teste este de 0,62 secunde. Daca tie iti ia TREI secunde, poate ar fi bine sa iti pui niste intrebari.

 

anditi-va ca nu am avut timp nici sa duc piciorul pe frana spate, asa de in-scurt a fost treaba... eu stiu ca fiii lui jan damme sunt mai ceva ca ca ninjalaii care sar prin copaci in filme... si culmea, nici unul dintre ei nu a mers nici 500 de km cu ceva de peste 140cp si 250kg... dar suntem vrednici a ne grabim cu pianul pe scari.

 

Mama skilului nu te mai salveaza cand esti luat din scurt.

 

N-am vazut inca pe nimeni care "sa exerseze" formare de instincte punandu-si prieteni cu masina sa-i iasa in cale...

 

Tu de fapt ai inteles ce vor sa-ti zica colegii, dar te incapatanezi: trebuie sa conduci (mult) mai preventiv si sa iti lasi (mult) mai mult spatiu/timp de manevra pentru orice. Nu te poti baza pe faptul ca popa sau x sau y iti va acorda prioritate sau va respecta orice regulament - nu, trebuie ca TU sa fii pregatit sa opresti sau sa eviti, chiar daca ai prioritate sau orice alt drept.

 

Si da, iti confirm si eu (ca multi altii inainte) ca, prin antrenament si exercitii, iti poti educa corpul sa reactioneze rapid si eficient, dar si CORECT in situatii de urgenta.

 

Nu te mai supara degeaba pe noi, pune mana si condu preventiv, exagerat de preventiv, paranoic de preventiv. Mai bine opresti si-l injuri pe ala, decat sa faci buba tu sau fata. Sau mai rau.

 

Am si eu o curiozitate, unde tii tu piciorul drept, de nu ai AVUT TIMP sa il pui pe frana ? Din descrierea pe care ai facut-o, ai avut tot timpul din lume sa te pregatesti de un eventual eveniment, ai tot repetat ca i-ai vazut din timp pe cei care oprisera asteptand sa intre in drumul principal. De cei 50 metri pe care i-ai spus initial nici nu mai zic... ca ma apuca plansul...

Dar tu ai continuat s-o arzi, crezand ca daca te pozitionezi ceva mai in dreapta pe banda, ei vor fi impresionati pana la lacrimi si iti vor acorda prioritate. Ti-a mai zis cineva mai sus, nu trebuie sa ne recunosti noua nimic, trebuie sa iti recunosti TIE si sa tragi invatamintele necesare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

LUV:

Pai, conform "analizelor" si "investigatiilor" efectuate asupra accidentului de o parte din userii care au postat aici, eu clar sunt pe o motocicleta nepotrivita deoarece pentru a putea stapani o busa trebuie mai intai sa te viziteze trei magi (Guy Martin, Valentino Rossi si Ianachim), apoi iti trebuie aprobare scrisa si semnata de 50%+1 din membrii forumului.

 

Dar nu vreau sa mai scriu caci apoi o sa-mi spuneti ca sunt arogant si cine ma cunoaste stie ca nu e cazul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu sunt de acord ca "NIMENI dintre voi nu isi stapaneste motocicleta".

 

Dupa 40000 km pe ascutitoarea mea, am pretentia ca o stapanesc destul de bine. Daca ma iei si ma pui pe alta motocicleta de alt tip sigur dau inapoi si imi mai ia timp si km s-o invat. Dar la asta stiu la ce sa ma astept din toate punctele de vedere - accelerare, franare, depasiri, manevre din scurt, manevrabilitate in general, limite de aderenta...

 

Timp si km cu jivina preferata trebuie... nu vreun super skill.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci daca evidentiez niste avantaje ale unei motociclete inseamna ca defapt caut sa fiu invidiat.
Superb :rusinica:


asdglasfk:

nu-mi spune, tu raspunzi/rectionezi in trafic la viteza de manual: 0,62sec.

Vezi sa nu te caute astia ptr urmatorul Iron Man...

 

Ce-ai dat tu este raspuns cognitiv automat.

Noi, astia muritorii de rand trebuie intai sa percepem pericolul ca fiind pericol si apoi sa reactionam in functie de cum evaluam.

Deci intai observam, apoi evaluam/procesam si abia apoi actionam.

 

Ce-ai descris tu este reactia pe care o are creierul cand pui mana pe metal incins. Asta s-a declasat la mine cu frana fata si ambreajul pentru ca eram cu mainile pe ele.

Unii accelereaza inaintea accidentului pentru ca sunt cu mana pe acceleratie...

 

Eram cu varful picioarelor pe scarite si n-am avut timp sa duc piciorul in fata ptr a actiona frana de picior.

Clar, tre' sa ma las de motoare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

northern_freyja: daca te iau cu tot cu motoreta si te duc pe circuit unde te pun sa scoti timp de motoGP, osa vezi ca nu-ti stapanesti motocicleta.

Daca mergi doar prin oras sau prin preajma orasului, cand iesi la primul drum lung, la prima curba cu viteza o sa-ti dea bataie de cap.

De aceea multi nu merg pe circuit: toata activitatea motociclistica s-a desfasurat intre semafoarele din oras si ocazional o plimbare de cateva sute de km.

 

Ca sa-ti stapanesti motocicleta trebuie sa te expui la situatii limita frecvent. Asa se cladeste / formeaza instinctul.

Majoritatea suntem pregatiti ptr chestii uzuale, nu ptr a reactiona in 0.63 sec.

 

Nu numarul total de km facuti pe motocicleta te face sa stapanesti motocicleta ci situatiile intalnite in trafic.

40.000 de km poti sa-i faci si cu motocicleta pe stand, sau in x luni de la unirii pana la victoriei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer sa-ti spun, nu am masurat timpul meu de reactie, ca n-am aparate - doar ti-am dat media studiilor. Dar da, sint absolut sigur ca reactionez in sub o secunda la orice pericol. Dar nu asta e ideea, pentru a mia oara - ideea e sa nu ai nevoie sa ajungi acolo, ideea e sa mergi preventiv, pentru ca esti in trafic, esti intr-o jungla unde unul e beat, altul e obosit, altul se grabeste ca ii moare nevasta sau pur si simplu el e smecher cu doi de sm, altul nu te vede etc etc etc. E problema ta sa ai grija sa nu te infigi in ei. Din ce ai povestit, ar fi fost chiar foarte usor.

 

Chiar nu inteleg de ce n-ai reactionat. Ai spus cu mana ta ca ii vazusesi pe mai multi ca ieseau. De ce n-ai redus ? De ce n-ai oprit, la nevoie ? De ce nu stiai exact daca ai sau nu ceva pe banda I ? De ce nu erai pe banda I, de fapt ? Ce viteza aveai ?

Ai atat de multe lucruri pe care ar fi trebuie sa le stii si sa le faci, incat sa iesi de acolo doar cu un ranjet si o injuratura. E o intersectie cu grad mare de pericol, ca asa stiu astia sa le proiecteze - foarte bine, pot sa trec prin ea si cu 10 km/h, ca nu-mi cad tresele. Pot sa si opresc, am facut-o de atatea ori cand cate un popa ca al tau ma privea in ochi si imi iesea in fata in scarba. Dar apoi imi vad de ale mele, nu stau sa umblu prin spitale, politii, asigurari.

 

Si nu, nu sint nici pe departe vreun specialist in condus motociclete. Doar sint foarte atent la partenerii de trafic si merg in consecinta. In special in aceasta tara minunata in care fiecare se crede cel mai zmeu si merge pe unde si cum are chef.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

northern_freyja: daca te iau cu tot cu motoreta si te duc pe circuit unde te pun sa scoti timp de motoGP, osa vezi ca nu-ti stapanesti motocicleta.

Daca mergi doar prin oras sau prin preajma orasului, cand iesi la primul drum lung, la prima curba cu viteza o sa-ti dea bataie de cap.

De aceea multi nu merg pe circuit: toata activitatea motociclistica s-a desfasurat intre semafoarele din oras si ocazional o plimbare de cateva sute de km.

 

Ca sa-ti stapanesti motocicleta trebuie sa te expui la situatii limita frecvent. Asa se cladeste / formeaza instinctul.

Majoritatea suntem pregatiti ptr chestii uzuale, nu ptr a reactiona in 0.63 sec.

 

Nu numarul total de km facuti pe motocicleta te face sa stapanesti motocicleta ci situatiile intalnite in trafic.

40.000 de km poti sa-i faci si cu motocicleta pe stand, sau in x luni de la unirii pana la victoriei.

 

40000 km cu Honda CBF 600 S i-am facut in ultimii 2 ani.

 

Am mers in toate situatiile de trafic posibile: drumuri cu asfalt bun, prost, mediu, gropi, nisip, pietris, bolovani. Ploaie, ceatza, temperaturi f ridicate, f scazute, mazga, noapte. Cu toate starile de spirit posibile, inclusiv foarte obosita, moment cand ma opream la un moment dat, cand simteam ca ma fura peisajul. Chiar te rog sa ma trimiti pe circuit sa scot timpi de Moto GP... dar tinand seama de cele 220 kg si 76 CP ai motocicletei. Limitele ei nu pot sa le depasesc. Nu e vitezana. Dar ianachim nu a trebuit sa ma astepte prea mult, cu toate ca nu se compara 600 cu 1200 la capitolul "cuplu".

 

Am traversat o inundatie in Bucuresti cu apa pana la jumatatea rotii si valuri de la masini. Am traversat si un rau de munte, sus pe platoul Padina. Am fost inclusiv lovita din spate de un alt motociclist care nu a pastrat distanta. In niciuna dintre aceste situatii, si in altele, nu am pus-o jos. Dar asta numai dupa ce imi cunosteam motocicleta. In primul an am scapat-o de pe loc de cateva ori pana m-am obisnuit cu ea.

 

Atasez cateva poze mai relevante cu "viata noastra impreuna". Cea in care stau langa ea in picioare e de duminica de pe Cheia. Cred ca poate toate astea inseamna ca imi cunosc destul de bine motocicleta, vreau sa iti arat ca NU vorbesc ca sa ma aflu in treaba.

 

Insinuarile tale ca am facut km pe la Victoriei demonstreaza ca mi-am pierdut timp sa iti scriu degeaba. E cum zici tu, nu ii baga pe restul in seama ca sunt doar invidiosi. Noroc bun!

post-63705-0-79774100-1457626455_thumb.jpg

post-63705-0-16495800-1457626456_thumb.jpg

post-63705-0-59386300-1457626456_thumb.jpg

post-63705-0-98170500-1457626456_thumb.jpg

post-63705-0-84612900-1457626832_thumb.jpg

Editat de northern_freyja
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...