Sari la conținut

Outer clutch pentru CB500


sebibv
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Nici nu stiu daca ar trebui sa deschid topic nou sau ma lipesc de altul. Acum, am deschis :).

 

Am mers cu batrana (CB500 din 94) la mecanic - prima ei revizie inainte de a iesi pe strada. Tipul a desfacut carburatoarele, rotile si ce mai era de desfacut. Avand in vedere ca facea un zgomot ciudat la ambreiaj (care se auzea mai tare daca motocicleta era pornita si in pozitie dreapta decat atunci cand e pe cric-ul lateral) a observat ca o parte din arcurile din "outer clutch" sunt deformate (adica sunt comprimate) si o parte din ele fac zgomot. Tipul mi-a recomandat sa schimb acea piesa. Problema este ca una noua costa....vreo 400 EUR. Daca iau SH nu stiu ce iau.

Care este riscul in cazul in care circul cu ea asa? Se paote rupe vreun arc si? Se poate intampla sa nu mai debraieze?

 

Am atasat o poza a piesei cu probleme. Este vorba de piesa numarul 2.

 

Multumesc.

post-91113-0-27713800-1456770796_thumb.jpg

Editat de sebibv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

Arunca un ochi aici (trebuie sa-ti faci cont mai intai): http://www.bikersoracle.com/cb500/forum/forumdisplay.php?f=4&order=desc&page=8

Ai acolo topicul Clutch rattle.

Ca idee, cam toate au acel zgomot, la unele e mai pronuntat la altele nu. La mine face in primele 2 - 3 min de la pornire cu motorul rece, apoi nu se mai aude. Si atunci nu se aude tare, dar se simte diferenta cand strangi ambreiajul.

Daca zgomotul e pronuntat si se aude permanent (cam ca o bataie) atunci probabil mai bine iei piesa noua, sau incerci solutia din link-ul de mai sus.

 

Eu merg asa cu mea de 50.000 km si se comporta la fel ca atunci cand am luat-o.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Una noua e scumpa, cauta la demembrari una, poate ai noroc si gasesti una cu joc mic mic in cupla elastica.

Daca mergi cu ea asa e destul de periculos, se transmit socuri la arbore si spre ambreiaj, in timp pot ceda alte piese.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca dau 400 EUR pe aia, ma costa cat juma' de moto :)

Cu ocazia asta ai invatat ca nu exista chilipir cind iei o motocicleta second-hand.

Nu e nicio nenorocire, mai ales ca respectivul "defect" pare a fi o constanta Honda, pe linga intinzatoarele distributiei si releul regulator.

Poate merge asa mult si bine fara sa se agraveze, din cite spun colegii de forum.

Daca consideri ca e ca si cum ai lua motocicleta in rate nu deranjeaza foarte mult pretul piesei respective, ai prelungi resursa motocicletei pe termen lung, oricum mult peste ce previzionase producatorul (marea majoritate a produselor din industria automotive au termen "oficial" maxim de utilizare de 10 ani).

Problema apare cind o sa vrei sa o vinzi repede (1-2 sezoane) fiindca "ti-a ramas mica", acesti bani n-o sa-i mai recuperezi niciodata.

Depinde ce conteaza mai mult, confortul psihic ca mergi pe o motocicleta in stare mecanica buna sau pierderea de bani la revinzare.

 

Oricum parerea mea e ca in orice motocicleta SH ar cam trebui sa bagi inca ~ 500EUR in consumabile uzuale (baterie, kit de transmisie, cauciucuri, fluidele tehnice, filtre, bujii, frine, cabluri de comanda, etc.) ca sa ai o oarecare siguranta in utilizarea utilajului.

Tot ce NU vrei in perioada de inceput e sa te adaptezi si la hachitele agregatului pe linga problemele de adaptare la trafic si conducere propriu-zisa.

CInd ai ceva experienta poti sa "inveti" si motocicleta pe care mergi, ca incepator e ceva mai dificil, ai mult mai multe chestii care sa te tina ocupat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va multumesc tuturor,

 

@alex mi-am facut cont si am citit intreg topicul. Interesant si iti multumesc mult de tot. Chiar interesant. Nu stiu ce sa zic...o sa vorbesc maine cu cineva si sa vedem ce parere are. Cred ca solutia e ingenioasa mai ales daca sudura nu se face perfect. Oricum, am cui sa dau sa faca o sudura super tare (tipul sudeaza piese care se folosesc la presiuni de 1000 bar) daca il rog, nu cred ca o sa ma refuze...iar daca o face...e un semn :)

post-91113-0-13133800-1456863565_thumb.png

post-91113-0-75217700-1456863568_thumb.png

Editat de sebibv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si eu problema asta si am schimbat piesa complet, la mine era asa de pronuntat ca rosese arcul prin peretele oalei de iesise pe partea cealalta :))


» Post actualizat in 01 Mar 2016 21:48

Cu ocazia asta ai invatat ca nu exista chilipir cind iei o motocicleta second-hand.

Nu e nicio nenorocire, mai ales ca respectivul "defect" pare a fi o constanta Honda, pe linga intinzatoarele distributiei si releul regulator.

Poate merge asa mult si bine fara sa se agraveze, din cite spun colegii de forum.

Daca consideri ca e ca si cum ai lua motocicleta in rate nu deranjeaza foarte mult pretul piesei respective, ai prelungi resursa motocicletei pe termen lung, oricum mult peste ce previzionase producatorul (marea majoritate a produselor din industria automotive au termen "oficial" maxim de utilizare de 10 ani).

Problema apare cind o sa vrei sa o vinzi repede (1-2 sezoane) fiindca "ti-a ramas mica", acesti bani n-o sa-i mai recuperezi niciodata.

Depinde ce conteaza mai mult, confortul psihic ca mergi pe o motocicleta in stare mecanica buna sau pierderea de bani la revinzare.

 

Oricum parerea mea e ca in orice motocicleta SH ar cam trebui sa bagi inca ~ 500EUR in consumabile uzuale (baterie, kit de transmisie, cauciucuri, fluidele tehnice, filtre, bujii, frine, cabluri de comanda, etc.) ca sa ai o oarecare siguranta in utilizarea utilajului.

Tot ce NU vrei in perioada de inceput e sa te adaptezi si la hachitele agregatului pe linga problemele de adaptare la trafic si conducere propriu-zisa.

CInd ai ceva experienta poti sa "inveti" si motocicleta pe care mergi, ca incepator e ceva mai dificil, ai mult mai multe chestii care sa te tina ocupat.

Nu nu, la noi se cuvine sa mai bagi inca 500 de euro in motor dupa ce il cumperi, asta nu inseamna ca in orice motocicleta SH trebuie sa bagi banii astia ... multi trag de ele si le dau pe bani de nimic ... "cat dai, atata face"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va multumesc tuturor,

 

@alex mi-am facut cont si am citit intreg topicul. Interesant si iti multumesc mult de tot. Chiar interesant. Nu stiu ce sa zic...o sa vorbesc maine cu cineva si sa vedem ce parere are. Cred ca solutia e ingenioasa mai ales daca sudura nu se face perfect. Oricum, am cui sa dau sa faca o sudura super tare (tipul sudeaza piese care se folosesc la presiuni de 1000 bar) daca il rog, nu cred ca o sa ma refuze...iar daca o face...e un semn :)

Sunt curios cat tine reparatia asta.

Daca ar fi sa dau un pronostic, sub 1000 km...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@sebibv - Ia ai tu grija sa nu fi stricat lucrurile pe acolo.... Ia uite ce spune lumea despre subiect......

 

behind the clutch are loose in the spring holders asking a honda dealer he informed me that two are to be tight and the rest not,however I feel that they were a tight/ loose fit on new. the new price is about £340 I was informed that the friction springs are not for sale as an item new,as one could do the repair by drilling out the rivets

Pare un aranjament primitiv de "arcuri progresive" - cand dai drumu la ambreiaj se comprima intai 2 apoi 4 apoi toate - daca e adevarat ce scriu baietii.


» Post actualizat in 02 Mar 2016 06:11

http://www.cb500club.net/t611-clutch-basket

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cel mai important la CB500 - se pare ca necazul e urmatorul: http://www.cb500club.net/t2561-clutch-improvement

arcurile sapa in piesa de aliaj usor si aici apare zgomotul. se intampla sa ajunga pe partea aialalta.........

 

http://www.cb500club.net/viewimage.forum?u=http%3A%2F%2Fi855.photobucket.com%2Falbums%2Fab115%2FANDYCAR888%2F010.jpg

http://www.cb500club.net/viewimage.forum?u=http%3A%2F%2Fi855.photobucket.com%2Falbums%2Fab115%2FANDYCAR888%2F007.jpg

 

pe linkurile astea vedeti o piesa cu niturile scoase si ce se intampla sub ele. Pe linkul de pe forum vedeti oale de ambreiaj cu conceptie asemanatoare dar care au un insert de otel pentru a proveni probleme similare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zidu'

 

Foarte utile linkurile. Eu nu le-am gasit. Probabil ca am fost mai concentrat ca sa gasesc piesa. O sa incerc sa intru in posesia ei, si apoi sa vad cat de mari sunt jocurile.

Totusi, nu cred ca ambreiajul este construit astfel incat unele arcuri sa fie libere (sa aiba joc). Cred ca acest lucru l-ar fi putut face producatorul printr-o pretensionare mai mica sau mai mare in functie de cum ar fi vrut sa cupleze ambreiajul.

 

Nu am reusit sa aflu daca au fost cazuri de accidente sau alte lucruri nasoale cauzate de aceasta piesa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand discuti despre decizii tehnologice lucrurile pot fi ciudate. Mai ales la modelele "cost effective". Tipul ala zice ca are asemenea informatie de la un dealer honda...... O astfel de solutie - cu contact intarziat pe grupuri de arcuri - e cea mai simpla de implementat. Una peste alta - partea aia cu sapatu in material e cea mai dubioasa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Se mai intampla si la alte modele ,chiar si treaba cu sapatul.Eu am la gsxr cateva arcuri slabe si intentionez sa schimb oala cu prima ocazie cand am nevoie sa desfac ambreiajul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar ati auzit ca vreunei persoane sa i se blocheze roata din spate sau sa pateasca ceva urat din cazua aceastui aspect?

 

Ma bate gandul sa intru in posesia componentei care este la mecanic si sa vad un pic cat de mare este jocul. Poate ca un pic de zgomot nu este chiar atat de rau. Sunt sigur ca peste ceva timp o voi vinde si imi voi lau alta, sau poate, in cateva luni gasesc piesa la alta motocicleta si rezolv problema.

 

Evident ca la fiecare inceput de sezon o sa inspectam oala ca nu cumva sa iasa vreun arc pe partea cealalta :(. Chiar nu stiu ce sa fac. M-am stresat de vreo 2 zile de nu-i adevarat.

Chiar nu cred ca e o solutie sa dau acum 1900 de lei cel putin (fara transport) pe aceasta componenta.

La o inspectie s-ar pierde uleiul (acum nu stiu daca tot)....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Dar ati auzit ca vreunei persoane sa i se blocheze roata din spate sau sa pateasca ceva urat din cazua aceastui aspect?

 

Ma bate gandul sa intru in posesia componentei care este la mecanic si sa vad un pic cat de mare este jocul. Poate ca un pic de zgomot nu este chiar atat de rau. Sunt sigur ca peste ceva timp o voi vinde si imi voi lau alta, sau poate, in cateva luni gasesc piesa la alta motocicleta si rezolv problema.

 

Evident ca la fiecare inceput de sezon o sa inspectam oala ca nu cumva sa iasa vreun arc pe partea cealalta :(. Chiar nu stiu ce sa fac. M-am stresat de vreo 2 zile de nu-i adevarat.

Chiar nu cred ca e o solutie sa dau acum 1900 de lei cel putin (fara transport) pe aceasta componenta.

La o inspectie s-ar pierde uleiul (acum nu stiu daca tot)....

Dude,numai tu stii ce vrei sa faci cu acel motor . Poti foarte bine sa mergi cu el asa si sa investesti numai im gume si frane ( poate rulmenti).Pana crapa e posibil sa ai destul timp sa intelegi cu ce se mananca si daca este modelul cu care vrei sa continui.Cu mai putin de 400e poti cumpara alt motor cu totul de la dezmembrari. Oala de ambreiaj sh poti gasii destul de ieftin daca stai pa cautari cu rabdare si tutun. Intereseazate si de alte posibile modele de la care se potrivesc.

Eu am bagat bani grei in epave si stiu ce inseamna sac fara fund dar eu eram deja sigur ca este modelul in care vreau sa investesc.Mai lasa ceva timp sa treaca pana te arunci cu bani seriosi ,timpul mai clarifica unele lucruri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti simpatic :)

 

Pai cu aceasta motocicleta vreau sa invat sa merg. Eu inca nu stiu care e maneta de frana si care e cea de ambreiaj...asa ca nu am pretentii. Am facut cu ea doar vreo 12 km. Am luat decizia: vom remonta oala asa cum este. Ma astept sa scap motocicleta (sper ca de pe loc, nu din mers).

 

Da, am investit in anvelope, ulei, antigel, frane, rulmenti si evident, in echipament complet (de fapt fara pantaloni...care trebuie sa vina luna asta). Urmeaza ca maine sa ii masuram compresia. Lantul mi s-a spus ca mai merge, daca nu vreau sa merg la curse.

 

Mi s-a spus ca aceasta motocicleta este cam mica pentru mine, dar totusi, am fost felicitat pentru ca am ales o moto foarte potrivita pentru incepatori. Eu oricum nu stiu ce vreau. De fapt stiu, vreau o moto care sa ma ajute sa ma bucur de imprejurimi, care sa ma faca sa uit de lucrurile nasoale si care sa ma poarte prin zonele superbe din jurul casei. Nu vreau sa atrag femei, nu vreau viteza, nu vreau sa ajung in scaunul cu rotile (mai bine mor), vreau sa ma bucur de viata, pentru ca e frumoasa. Lucrurile se pot schimba intr-o secunda si nu as vrea sa renunt la lucrurile care chiar ma bucura.

 

Ma bucur foarte mult ca pe acest topic au raspuns oameni ok, asa cum mi s-a spus ca este comunitatea moto. Din pacate, fiecare padure are uscaturile ei, insa pe aici nu au fost.

 

Va multumesc tuturor pentru ajutorul dat. Totusi, daca vede cineva acest post si are o oala buna de vanzare, va rog sa imi spuneti. Poate va prinde bine anul viitor.

 

PS cred ca mi-ar fi placut un transalp, mai mult decat CB-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stai lejer cu oala aia. Nu am auzit de cedari catastrofice. Asa cum este construita - singurul lucru care se poate intampla e sa ramai fara ambreiaj. Ai sanse mult mai mari sa se intample asta prin ruperea cablului :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aha, deci asta e celebra "oala"?

Tu ai cumparat piesa noua?

Piesa am luat-o SH, si piesa inlocuitoare avea arcuri libere, exact cum a descris ZIDU', doar ca aia nu era patrunsa cat sa iasa arcurile pe partea cealalta. De intamplat nu are ce sa se intample, "Socuri in arbore si rulmentii din cutie" :crack: Vorba aia, ai mai multe sanse sa ramai fara ambreiaj de la ruperea cablului decat de la oala. Eu cand am descoperit desfacusem motorul din alte motive, daca tot desfacusem si aveam piesa am si schimbat-o.

» Post actualizat in 03 Mar 2016 06:06

Salut,

 

Nici nu stiu daca ar trebui sa deschid topic nou sau ma lipesc de altul. Acum, am deschis :).

 

Am mers cu batrana (CB500 din 94) la mecanic - prima ei revizie inainte de a iesi pe strada. Tipul a desfacut carburatoarele, rotile si ce mai era de desfacut. Avand in vedere ca facea un zgomot ciudat la ambreiaj (care se auzea mai tare daca motocicleta era pornita si in pozitie dreapta decat atunci cand e pe cric-ul lateral) a observat ca o parte din arcurile din "outer clutch" sunt deformate (adica sunt comprimate) si o parte din ele fac zgomot. Tipul mi-a recomandat sa schimb acea piesa. Problema este ca una noua costa....vreo 400 EUR. Daca iau SH nu stiu ce iau.

Care este riscul in cazul in care circul cu ea asa? Se paote rupe vreun arc si? Se poate intampla sa nu mai debraieze?

 

Am atasat o poza a piesei cu probleme. Este vorba de piesa numarul 2.

 

Multumesc.

Problema ta ar fi mai degraba de la rulmentul de ambreiaj, care iarasi il poti lasa asa fara probleme. Daca tragi ambreiajul disare zgomotul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. am investit in anvelope, ulei, antigel, frane, rulmenti

2. PS cred ca mi-ar fi placut un transalp, mai mult decat CB-ul.

1. Cit? asta asa, pentru necredinciosi; sint sigur ca ai evidenta stricta a ce ai cheltuit cu mobra, pari un om chibzuit

2. Cu siguranta TA-ul ar fi fost mai potrivit cu zona in care locuiesti, sint o gramada de locuri misto in judet la care se ajunge doar pe drumuri proaste ... pentru ca Aristotel, mno.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...