Jump to content
Sign in to follow this  
AlexGeo

Bataie ambreiaj - posibil problema oala ambreiaj - GSX-R 600 K3

Recommended Posts

Salutare tuturor,

 

Asa cum spune si titlul a mea motocicleta Suzuki GSX-R 600 din 2003 avea o problema, o bataie din zona ambreiajului. Dupa multe cautari pe internet si acumulat informatii cu provire la problema, am decis sa mesteresc la ea. Spun avea pentru ca m-am apucat singur sa o desfac, cu manualul de reparatii in mana si cu atentie la ce desfac, in ce ordine si de unde.

Problema vine acum din partea oalei de ambreiaj, si mai precis de la arcurile ce se afla pe volanta dintata. Asa cum o sa vedeti in poze, unul din arcuri este mult subdimensionat fata de celelalte. Gandindu-ma ca nu este normal m-am dus la un service, ce din cate stiu este unul competent, sa isi dea si ei o parere cu privire la oala. Baietii de acolo mi-au spus ca nu ar fi problema si ca asa este posibil sa fi venit din fabrica, de la echilibrat, insa nu erau foarte fermi. Ca atare cer un al doilea sfat si pe forum.

 

Bataie se producea in neutru si disparea in momentul apasarii manetei de ambreiaj, deci cand placile se distantau. Ax-ul ce vine din cutie nu are joc sub nici o forma. Oala are un fel de zgarieturi pe margine (vezi poze), inca nu cred ca sunt lovituri, nu ar avea ce sa atinga.

Piese de schimbat: rulmentul cu ace. Bucsa ce se afla intre ax-ul se iese din cutie, si rulment, arata acceptabil si oricum se poate cumpara decat cu o oala noua, ceea ce nu este rentabil la o astfel de motocicleta (~400 euro)

 

Asadar, astept pareri.

 

 

Va multumesc si hai cu caldura.

post-79144-0-98245100-1457385602_thumb.jpg

post-79144-0-84203500-1457385613_thumb.jpg

post-79144-0-64657500-1457385622_thumb.jpg

post-79144-0-94729700-1457385629_thumb.jpg

Edited by AlexGeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi se pare mie sau cel din partea opusa arcului subdimensionat este supradimensionat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tind sa cred ca fiind unele negre si unele portocali, poate duce in eroare. Nu cred ca este mai gros insa trebuie sa masor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact aceeasi chestie o am si eu la Honda mea, am scris pe topic-ul posesorilor de CB, poate primesc si eu niste pareri. Oricum vreau s-o desfac, sa vad ce e dus la ambreiaj. Exact acelasi simptom il am si eu la ralanti, zgomotul disparand la tragerea manetei de ambreiaj. Spor la treaba!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arcurile au sarme de diametre diferite, ca sa creeze un efect progresiv, deci asa vin din fabrica. In timp acele arcuri se taseaza si cuplajul elastic prinde joc.

Nu ai ce.i face, iti trebuie alta oala si alt rulment cu ace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil sa ai dreptate, dar asta ar duce la un fel de socuri sau suturi la plecarea de pe loc (parere neavizata) nu la bataia din ambreiaj. Eu ma gandeam ca este dezechilibrata - unul mai usor (poate s-a rupt si a fost inlocuit cu arcul acela de pix ) altul mai greu, de acolo si bataia ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arcurile alea nu se pot inlocui, tabla este extrem de groasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va rog o bere pentru Dl Vlad.

Si aceea are acelasi tip de arc, multumesc


» Post actualizat in 07 Mar 2016 22:11

Arcurile alea nu se pot inlocui, tabla este extrem de groasa.

da-mi un flex si putin timp si se pot scoate si inlocui cu arcul acela de pix, suntem romani, ce naibii

Noroc ca si cea de pe eBay e la fel :peace:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din fericire pentru CB 500 se schimba rulmentul cu bucsa interioara(piesele 19 si 3), rulmentul necalcand pe oala, la gsxr rulmentul calca pe o bucsa la interior iar la exterior pe o bucsa presata in oala(1 si 3)

 

http://www.bike-parts-honda.com/pieces-honda-detail-1161-13MY5WEA--1997-E__0600-CB+500.html

 

http://www.bike-parts-suz.com/suzuki-recherche-bike-pieces_nn.php?compteur=1685&PartsListID=2779988

Edited by ThunderByte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oala are un fel de zgarieturi pe margine (vezi poze), inca nu cred ca sunt lovituri.

 

Eu stiam ca oala trebuie inspectata pentru zgarieturi pe interior.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex_en ti-a explicat de ce sunt arcurile diferite. N-au nici o problema decat daca sunt rupte. si nu le gasesti ca piesa de schimb deci nu fac parte din "consumabile"

zgarieturile alea sunt "normale" mai exact l-a durut in pix pe japonez sa le mai finiseze pe principiu ca nu conteaza :). asa vin de noi

uita-te la nenea asta ca e specialist in ambreiaje. explica si el ce e cu arcurile sid e ce sunt dispuse intr-un anume fel si de ce au elasticitati diferite

https://www.youtube.com/user/sharealike1/videos

 

uite de exemplu de ce trancane la V-strom sau SV

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oala are un fel de zgarieturi pe margine (vezi poze), inca nu cred ca sunt lovituri.

 

Eu stiam ca oala trebuie inspectata pentru zgarieturi pe interior.

zgarieturile de pe interiorul oalei ,pe acele santuri, sau pe cele de la oala interioara (nu stiu daca asa se numeste) au ca efect imposibilitatea discurilor de a glisa si implicit de a decupla cutia. Cam asta am gasit pe internet si deduc ca ar fi corect.

 

 

 

Din fericire pentru CB 500 se schimba rulmentul cu bucsa interioara(piesele 19 si 3), rulmentul necalcand pe oala, la gsxr rulmentul calca pe o bucsa la interior iar la exterior pe o bucsa presata in oala(1 si 3)

 

http://www.bike-parts-honda.com/pieces-honda-detail-1161-13MY5WEA--1997-E__0600-CB+500.html

 

http://www.bike-parts-suz.com/suzuki-recherche-bike-pieces_nn.php?compteur=1685&PartsListID=2779988

 

intradevar, din schima pentru CB 500 pare mai ieftin , se pare ca se pot cumpara separat

 

 

 

 

 

 

Concluzia, vazand si oala de pe eBay, care prezinta aceleasi urme de zgarieturi si configuratie asemanatoare de arcuri, este ca oala ar fi "normala". Arcul subtire nu pare a fi piesa inlocuita in schimbui altui arc gros si scos de acolo (banuiala initiala) , iar acele zgarieturi de pe exterior apar pe absolut toate oalele gasit pe eBay, deci posibil sa fie ceva din fabricatie.

 

Am comandat rulmentul cu ace si garnitura la dillypoint. In momentul ca le primesc si le montez, revin cu rezultatul.

 

Ps: sper sa nu fie cald pana o fac :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aah, pistol cu apa.

Ia uite ce am patit eu :)post-68340-0-29586200-1457463107_thumb.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex_en ti-a explicat de ce sunt arcurile diferite. N-au nici o problema decat daca sunt rupte. si nu le gasesti ca piesa de schimb deci nu fac parte din "consumabile"

zgarieturile alea sunt "normale" mai exact l-a durut in pix pe japonez sa le mai finiseze pe principiu ca nu conteaza :). asa vin de noi

uita-te la nenea asta ca e specialist in ambreiaje. explica si el ce e cu arcurile sid e ce sunt dispuse intr-un anume fel si de ce au elasticitati diferite

https://www.youtube.com/user/sharealike1/videos

 

uite de exemplu de ce trancane la V-strom sau SV

 

 

Mersi de video, se pare ca omul acela stie ce face. Voi incerca sa vad daca are acelasi joc in momentul cand vine nou rulment

Share this post


Link to post
Share on other sites

In clip-ul atasat jocul nu este la rulment,eu asa am vazut.

Este intre cosul de aluminiu si pinion cu flasa metalica..cele doua piese sunt prinse in nituri,acolo au cedat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa-i.

nu e vorba de jocul din rulment ci de jocul dintre pinion si bascket. dar jocul pinionului pe nituri trebuie sa existe pentru a putea comprima arcurile. problema e bataia laterala.

 

AlexGeo poti sa incerci la mana sa vezi daca ai joc.. nici nu ai nevoie de rulment nou ca sa testezi treaba asta .

 

Starcream,. tie cine ti-a sudat arcurile alea ??? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa-i.

nu e vorba de jocul din rulment ci de jocul dintre pinion si bascket. dar jocul pinionului pe nituri trebuie sa existe pentru a putea comprima arcurile. problema e bataia laterala.

 

AlexGeo poti sa incerci la mana sa vezi daca ai joc.. nici nu ai nevoie de rulment nou ca sa testezi treaba asta .

 

Starcream,. tie cine ti-a sudat arcurile alea ??? :D

 

cred ca TNG are totusi dreptate.

Din cate vad oala de ambreiaj completa, este formata ca un sandwich din 3 piese, la mijloc se afla roata dintata ce calca pe mijlocul arcului, iar piesele exterioare, mai precis cosul si placa ce tine arcurile la locul lor sunt nituite intre ele, si opun resitenta pe laturile arcurilor. Acolo facandu-se practic amortizarea (prin acele arcuri) intre roata dintata ce poate transmite socuri in arborele cotit prin angrenaje, si ambreiajul in sine.

In filmulet cred ca acel cos de aluminiu sa largit si are joc pe bucsa ce este fixa pe roata dintata si se afla pe exteriorul rulmentului cu ace.

(imi scuzati limbajul nu tocmai ingineresc sau mecanic)

 

Am gasit un alt filmulet ce cred ca ajuta

 

 

Din lipsa de timp nu am putut verifica la motoreta mea nimic din ce am discutat mai sus, astept week-end-ul

» Post actualizat in 10 Mar 2016 00:18

Filmuletul de ma sus vroiam sa zic ca poate ajuta si alte persoane ce au aceasi problema. Citind inca odata postul realizez ca suna ca si cum as da lectii, pe cand eu eram entuziasmat ca am inteles in final cu funcioneaza

 

Multumesc de ajutor :)

Edited by AlexGeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jocul de care zicea TNG au incercat unii sa-l "repare" cu sudura sau prin introducerea unor saibe in zona arcurilor si la final au ajuns in situatia pozei postate de Starcream :).

sa zicem ca in cazul tau ai putea sa inlocuiesti niturile cu suruburi ca sa nu lase placa sa se "umfle" . dar prinde ambreiajul cumva pe o masa si vezi pe ce directie ai jocul.

 

dar revenind la cum ai expus problema. cand auzeai jocul ...ce ulei folosesti ?

eu pe vremuri la hornet imi trancanea cu Motul 5100 si cand am trecut la Belray a disparut :) (nu se mai auzea, dar asta nu inseamna ca nu avea vreun joc :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne gandeam(eu si cu fratemiu) sa ne apucam sa bagam niste saibi in spate,dar dupa poza aia cu arcurile sarite,ne-a disparut "cheful" :crack:.Vstrom 1000 e mobra.

Ramane ca sa il cautam pe TNG pentru remapare,sincronizare clapete si ce smenuri mai erau de facut.Dupa,cumparata alta oala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, si mie mi-a pierit cheful de reparat oala. Si eu vroiam la fel sa introduc niste saibe....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, idee proasta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa,cumparata alta oala...

 

Sa cauti neaparat noua, SH probabil va fi pe duca si ea. Eu am gasit in state noua la 150$, modelul nou, mai rezistent dar tot prost :).

 

@Starcream, acolo a fost o tentativa esuata de reparatie sau a crapat ea de buna voie?

Edited by vladf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...