Sari la conținut

Reparatie furca FZR1000EXUP


yo4hgx
 Share

Postări Recomandate

As fi recunoscator daca cei ce nu au experienta practica personala pe subiect s-ar abtine de la comentarii. Multumesc!

 

Pe scurt, un sofer (probabil beat) mi-a lovit motorul (si a fugit) in roata fata, din dreapta (motorul fiind parcat transversal pe axul drumului). Socul nu a fost suficient de puternic sa darame motorul, pe camera de supraveghere aproape ca nu se observa impactul ci doar o mica schimbare se pozitie dupa lovitura insa destul ca sa observ ca roata fata nu mai e in axul longitudinal. In prima faza am observat ca nivelul telescoapelor era inegal in jugul superior si prin simpla desfacere a suruburilor de prindere in juguri (superior si inferior) lucrurile s-au imbunatatit considerabil, tensiunea fiind eliberata. Din pacate insa tot a ramas un oarecare offset la unghiul rotii fata, putin sesizabil cu ochiul liber.

 

Azi am reusit sa demontez furca si am gasit, asa cum era de asteptat, jugul inferior stramb. Pe un geam (relativ) drept, intre locasul din dreapta si cel din stanga existand un offset de cca 1.3mm. Clar trebuie inlocuit!

 

post-11356-0-67220200-1460302061_thumb.jpg

 

Telescopul din stanga pare in regula, la proba pe geam apare doar un offset de cca. 0.3-0.4mm (aproximata la ochi).

 

Telescopul din dreapta insa prezinta un usor tremur al oglinzii nichelului si un offset de 0.6-0.7mm masurat cu lera.

 

post-11356-0-39065600-1460302316_thumb.jpg

post-11356-0-41534300-1460302337_thumb.jpg

post-11356-0-03042800-1460302365_thumb.jpg

 

Jugul superior pare in regula, din constructie e foarte solid dar datorita formei specifice si mai ales a contactului aproape imposibil de masurat planeitatea. Oricum, tot la proba pe geam, la ochi cel putin pare in regula.

 

 

 

Jugul inferior e clar ca trebuie inlocuit insa nu stiu daca sa tin telescoapele sau sa caut altele s/h sau mai bine tuburi noi. La o lungime de cca 0.8m o abatere de 0.6-0.7mm e tolerabil sau nu?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e sa o luam ca la carte ... offsetul la un tub de telescop este de doar 0.2mm pus pe banc, offset pe care nu-l intalnesti decat la o motocicleta destul de noua ... DAR ... ca si contra masuratoare, abaterea la roata fata axial si radial este de 2.0mm

Luand in considerare asta, eu as zice ca este in limite. Singura solutie de masurare corecta este sa schimbi jugul inferior si apoi sa pui tuburile inapoi in juguri si sa masori abaterea la ax.

Sau mai sigur atunci ... http://www.ebay.co.uk/itm/YAMAHA-FZR-1000-R-EXUP-1994-1995-1996-FORK-STANCHION-UK-MANUFACTURED-NEW-/141694604400?hash=item20fda81470:m:mkOSoAho7_BG5vkbMFv-3Mg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai masurat gresit jugul inferior. Suprafetele alea unde masori tu nu au rol in geometria mobrei. Daca vrei sa faci masuratoarea aia trebuie sa masori cumva paralelismul suprafetelor interioare - cele care tin de furca si asta trebuie facuta cu surubul strans....

 

Daca socul a fost mic - nu s-a indoit nimic. un soc care nu iti da mobra jos nu poate provoca o deformare plastica a furcii sau jugului, in schimb it poate rasuci tuburile acolo :D

Operatiunea corecta pentru revenire era: slabesti jugurile si axul rotii, pui mainile pe capetele furcii si faci cateva pompaje serioase


» Post actualizat in 10 Apr 2016 17:30

furca fata preia fara daune socuri si incarcari relativ mari (la stoppie preia toata greutatea mobrei, la revenirea de la wheelie - preia soc tzapan, gropile de pe sosea - iarasi sunt socuri mult peste ce ai descris tu ca eveniment. )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti inginer, se vede. :cheers:

 

Ca o completare la prima afirmatie, intr-adevar, masurarea jugului inferior s-a facut gresit si interpretarea ca ar fi deformat o consider eronata. Motivatia este urmatoarea: ai masurat o suprafata neprelucrata mecanic, cu abateri dimensionale si de forma mari, pe care nu o poti utiliza ca baza de masurare pentru cealalta jumatate a jugului. Tine cont de faptul ca toleranta dimensionala la turnare, functie de tipul, destinatia si gabaritul piesei, poate fi de ordinul milimetrilor.

 

<< Daca vrei sa faci masuratoarea aia trebuie sa masori cumva paralelismul suprafetelor interioare - cele care tin de furca si asta trebuie facuta cu surubul strans....>>

 

Nu cu surubul strans. In acea regiune suprafata cilindrica interioara a fost prelucrata prima (formand ajustaj alunecator/poate cu joc cu tubul amortizorului), abia apoi cu o freza disc a fost taiata crestatura, care a conferit piesei proprietati elastice.

Daca masoara cu surubul strans, suprafata cilindrica interioara se va deforma inegal din cauza masei neuniforme de material. Se vede in prima imagine ca piesa nu are o sectiune simetrica.

 

Din pacate, este cam greu de facut masuratoarea asta cu uneltele de le avem fiecare in batatura. Cel mai simplu si edificator, daca ai avea acces la o masina de masurat in coordonate tridimensionale, ar fi sa stabilesti axele suprafetelor cilindrice si sa le masori paralelismul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e sa o luam ca la carte ...

 

Care "carte"? Asta te-am intrebat de la bun inceput!

» Post actualizat in 10 Apr 2016 19:32

Ai masurat gresit jugul inferior. Suprafetele alea unde masori tu nu au rol in geometria mobrei. Daca vrei sa faci masuratoarea aia trebuie sa masori cumva paralelismul suprafetelor interioare - cele care tin de furca si asta trebuie facuta cu surubul strans....

 

Daca socul a fost mic - nu s-a indoit nimic. un soc care nu iti da mobra jos nu poate provoca o deformare plastica a furcii sau jugului, in schimb it poate rasuci tuburile acolo :D

Operatiunea corecta pentru revenire era: slabesti jugurile si axul rotii, pui mainile pe capetele furcii si faci cateva pompaje serioase

» Post actualizat in 10 Apr 2016 17:30

furca fata preia fara daune socuri si incarcari relativ mari (la stoppie preia toata greutatea mobrei, la revenirea de la wheelie - preia soc tzapan, gropile de pe sosea - iarasi sunt socuri mult peste ce ai descris tu ca eveniment. )

 

Cine te-a facut moderator pe tehnic?

» Post actualizat in 10 Apr 2016 19:34

Esti inginer, se vede. :cheers:

 

Ca o completare la prima afirmatie, intr-adevar, masurarea jugului inferior s-a facut gresit si interpretarea ca ar fi deformat o consider eronata. Motivatia este urmatoarea: ai masurat o suprafata neprelucrata mecanic, cu abateri dimensionale si de forma mari, pe care nu o poti utiliza ca baza de masurare pentru cealalta jumatate a jugului. Tine cont de faptul ca toleranta dimensionala la turnare, functie de tipul, destinatia si gabaritul piesei, poate fi de ordinul milimetrilor.

 

<< Daca vrei sa faci masuratoarea aia trebuie sa masori cumva paralelismul suprafetelor interioare - cele care tin de furca si asta trebuie facuta cu surubul strans....>>

 

Nu cu surubul strans. In acea regiune suprafata cilindrica interioara a fost prelucrata prima (formand ajustaj alunecator/poate cu joc cu tubul amortizorului), abia apoi cu o freza disc a fost taiata crestatura, care a conferit piesei proprietati elastice.

Daca masoara cu surubul strans, suprafata cilindrica interioara se va deforma inegal din cauza masei neuniforme de material. Se vede in prima imagine ca piesa nu are o sectiune simetrica.

 

Din pacate, este cam greu de facut masuratoarea asta cu uneltele de le avem fiecare in batatura. Cel mai simplu si edificator, daca ai avea acces la o masina de masurat in coordonate tridimensionale, ar fi sa stabilesti axele suprafetelor cilindrice si sa le masori paralelismul.

 

Ce parte a ... "as fi recunoscator daca cei ce nu au experienta practica personala pe subiect s-ar abtine de la comentarii. Multumesc!" ... nu ai inteles?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai bine cauti un atelier de prelucrari mecanice pe langa tine , iti masoara cum trebuie si tuburile si jugul, masuratul pe sticla nu-i pentru piese de 1m

 

Sau si mai bine cumpar eu un comparator cu tija si probabil ca o sa aflu ca in loc de 0.65mm offset cum am masurat eu pe geam o sa gasesc 0.669mm... sau 0.834394383 ... idee era daca sub 1mm "bataie" e in tolerante?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care "carte"? Asta te-am intrebat de la bun inceput!

» Post actualizat in 10 Apr 2016 19:32

 

Cine te-a facut moderator pe tehnic?

» Post actualizat in 10 Apr 2016 19:34

 

Ce parte a ... "as fi recunoscator daca cei ce nu au experienta practica personala pe subiect s-ar abtine de la comentarii. Multumesc!" ... nu ai inteles?

Nenea, atitudinea obtuza nu te ajuta foarte mult in a avea un raspuns optim.

 

Uite aici in link ce iti povesteam; tipu lasa jugul de sus strans, face lucrurile mai usor de facut da e posibil sa trebuiasca sa repeti miscarea.

Fenomenul e ff des la enduroaicele cu furca clasica (mai rar la USD) si la mobrele vechiute cu aceeasi solutie - furca clasica si relativ subtire

 

 

daca preferi sa alergi juguri indoite la impact echivalent cu al unui sut in roata treaba ta.

 

Acuma nu e exclus sa fi fost accidentata cu mult inainte........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acuma nu e exclus sa fi fost accidentata cu mult inainte........

 

Poate ca ai dreptate si eu in cei peste 15 ani de cand am motorul asta sa nu-mi fi dat seama...

 

Pe bune, cine te-a facut moderator pe tehnic?

» Post actualizat in 10 Apr 2016 21:20

tu nici nu meriti ajutat prietene ... nu stiu ce raspuns astepti si de la cine. Vad ca ne iei pe toti la p@la.

 

"Prietene", eu nu vreau sa "merit sa fiu ajutat", ai facut o afirmatie iar eu te-am intrebat pe ce te bazezi. Imi indici o sursa sau te abtii de la comentarii, OK?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti faci singur flame pe topic. Ai nevoie de informatie sau ne spui ca este pus intr-un loc gresit si ai vrea sa fie pe undeva pe la social.....?

 

Da, e posibil ca in 15 ani sa nu fi stiut ceva despre motorul tau.... La inceput nu te prinzi apoi te obisnuiesti cu el asa apoi cand incepi sa te joci cu geamul si lera pe langa el constati ca unele lucruri sunt dubioase.

 

Ai primit cateva sfaturi, mai departe poti cauta singur in manualul de reparatie al furcii (manualele complete dau informatii despre abaterea maxima admisibila ).

 

Fa masuratorile asa cum ti s-a sugerat aici si spune ce ai descoperit.

 

Daca te uiti cu atentie in poza jugului - postata de tine mai sus - ai spatiu sb buza piesei si pe partea din spate - unde sunt gaurile de suruburi. Asta arata foarte clar ca suprafata inferioara nu este prelucrata pentru planeitate si garantat nu are noci o legatura cu cea de dincolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

E relativ simplu sa faci o estimare empirica, fara masuratori, a jugurilor. Slabeste piulita de deasupra jugului superior apoi monteaza jambele. Daca intra usor ambele, eu nu mi-as face probleme. Daca nu le poti baga sau intra greu atunci da, se poate ca jugul inferior sa fie afectat. De obicei cel inferior este cel mai robust. Daca si axul rotii intra usor si se aseaza pe pozitia corecta la strangere, atat jugurile cat si jambele sunt in parametri. O ultima verificare este pozitia etrierilor fata de discuri - discul de frana trebuie sa fie "cat mai pe centrul" acesteia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cesar, multumesc pentru indicatiile pentru verificari insa nu e cazul, jugul inferior este stramb. Se vede si cu ochiul liber dar pentru a inchide odata pentru totdeauna discutiile in acest sens, mentionez ca a trebuit sa folosesc ciocanul pentru a scoate telescoapele din juguri.

 

Intrebarea mea se refera la telescoape, si mai precis daca o curbura a tuburilor ce determina o fanta de maximum 0.7mm masurata pe un plan cat de cat drept este acceptabila ca tolerante sau trebuie sa le inlocuiesc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce zice Cesar e corect in plus daca jugul inferior la strangere nu ar permite tolerante din punct de vedere al paralelismului telescoapelor atunci nimeni nu ar reusi sa-si indrepte ghidonul fata de roata. Multi patesc asta la trante.

Cand ai scos telescoapele din jug ai incercat intai cu o surubelnita sa slabesti brida si nu au iesit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cesar, multumesc pentru indicatiile pentru verificari insa nu e cazul, jugul inferior este stramb. Se vede si cu ochiul liber dar pentru a inchide odata pentru totdeauna discutiile in acest sens, mentionez ca a trebuit sa folosesc ciocanul pentru a scoate telescoapele din juguri.

 

Intrebarea mea se refera la telescoape, si mai precis daca o curbura a tuburilor ce determina o fanta de maximum 0.7mm masurata pe un plan cat de cat drept este acceptabila ca tolerante sau trebuie sa le inlocuiesc?

0.7 mm cred ca e ok, mi-e lene sa dldez manualu...la alte mobre cam asta e abaterea maxima daca tin minte. fac pariu ca nu simti 0.7mm

 

nu inteleg insa cum te multumesti cu un raspuns de genul asta si nu inteleg cum esti multumit cu masuratoarea facuta care nu are absolut nici o valoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt cativa care ti-au raspuns pertinent, insa tu continuii sa ceri detalii, pare ca orice ti se spune trebuie sa fie intr-un manual. NU NU EXISTA IN NICIUN MANUAL ... pentru ca orice companie vrea sa vanda telescoape noi pentru fraieri si pentru ca nu-si asuma nimeni nico responsabilitate.

Singurul lucru care scrie la manualul de reparatii este ca run-outul este de 0.2 mm ... la orice tub de 41mm

Dar, ca sa-ti potolesc setea de cunoastere, am sa-ti explic ca in tara in care esti si tu rezident, La orice motorcycle damage estimation este acceptata o diferenta LA AX de 2 mm. Conform cercetatorilor britanici, aceasta diferenta la ax nu pune tensiune pe cuzinetii telescoapelor si nu este considerat damage. Nu am cum sa ti-o demonstrez aceasta afirmatie decat daca faci cursul de vehicle damage assesor sau motorcycle master technician.

 

In alta ordine de idei cam toata lumea ti-a spus ca masuratorile tale sunt fix pix, iar tu continuii sa te crezi inginer tamplar.

Faptul ca ai scos jambele cu ciocanul din jug la o mobra de 20 de ani nu inseamna ca jugul este stramb ... ci ca nu stii tu sa le scoti. Daca ar fi stramb ar trebui sa vezi si jamba stramba si nu cred ca ai sa vezi asta, pentru ca prima data se stramba tubul.

Acele juguri sunt turnate ... mii de juguri intr-o singura matrita, important este ce se intampla la strung atunci cand face gaurile sa fie paralele ... dar tu batman ... batman nu intereseaza pe nimeni planeitatea suprafetelor jugurilor ... mai ales la mobre de clasa medie.

Asta am spus ca nu inteleg ce raspuns astepti si de la cine?

Suie-ti curu in S-type-ul ala si mergi dracu cu ele la un service, plateste ... ce vrei? informatii gratis si nici la alea nu stii sa zici multumesc?

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce parte a ... "as fi recunoscator daca cei ce nu au experienta practica personala pe subiect s-ar abtine de la comentarii. Multumesc!" ... nu ai inteles?

 

Scuze c-am intervenit, am scoala tehnica, am practica de 5 ani in proiectarea tehnologica pe CNC, am servisat personal furca cap-coada de doua ori la Deauville si o data la FJR-ul meu, alta data la FJR-ul unui prieten, merg la service doar pentru schimbul de anvelope. Probabil ca nu ma pricep.

Pe topicurile de radioamatori erai mai de treaba. Simple aparente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt cativa care ti-au raspuns pertinent, insa tu continuii sa ceri detalii, pare ca orice ti se spune trebuie sa fie intr-un manual. NU NU EXISTA IN NICIUN MANUAL ... pentru ca orice companie vrea sa vanda telescoape noi pentru fraieri si pentru ca nu-si asuma nimeni nico responsabilitate.

Singurul lucru care scrie la manualul de reparatii este ca run-outul este de 0.2 mm ... la orice tub de 41mm

Dar, ca sa-ti potolesc setea de cunoastere, am sa-ti explic ca in tara in care esti si tu rezident, La orice motorcycle damage estimation este acceptata o diferenta LA AX de 2 mm. Conform cercetatorilor britanici, aceasta diferenta la ax nu pune tensiune pe cuzinetii telescoapelor si nu este considerat damage. Nu am cum sa ti-o demonstrez aceasta afirmatie decat daca faci cursul de vehicle damage assesor sau motorcycle master technician.

 

In alta ordine de idei cam toata lumea ti-a spus ca masuratorile tale sunt fix pix, iar tu continuii sa te crezi inginer tamplar.

Faptul ca ai scos jambele cu ciocanul din jug la o mobra de 20 de ani nu inseamna ca jugul este stramb ... ci ca nu stii tu sa le scoti. Daca ar fi stramb ar trebui sa vezi si jamba stramba si nu cred ca ai sa vezi asta, pentru ca prima data se stramba tubul.

Acele juguri sunt turnate ... mii de juguri intr-o singura matrita, important este ce se intampla la strung atunci cand face gaurile sa fie paralele ... dar tu batman ... batman nu intereseaza pe nimeni planeitatea suprafetelor jugurilor ... mai ales la mobre de clasa medie.

Asta am spus ca nu inteleg ce raspuns astepti si de la cine?

Suie-ti curu in S-type-ul ala si mergi dracu cu ele la un service, plateste ... ce vrei? informatii gratis si nici la alea nu stii sa zici multumesc?

 

 

De-a lungul timpului am scos telescoapele la motorul asta de cel putin 15 ori, de 6-7 ori numai cand m-am jucat cu vascozitatea uleiului... asa ca cred ca merit un pic de credit de cunostinte de demontare, chiar fiind eu de meserie iniginer... tamplar! Niciodata nu a fost nevoie de vreun "ajutor", de fiecare data prin simpla desfacere a suruburilor jugurilor telescoapele pur si simplu au cazut pe podea datorita greutatii proprii.

 

Oh, si am mentionat cumva ca motorul a fost lovit de o masina in roata fata?!

 

Poate ca masuratoarea planeitatii jugului inferior nu este facuta in cel mai "stiintific" mod insa cu siguranta arata o deformare, chiar daca poate nu proportionala cu valoarea in sine a offsetului masurat de mine "pe genunchi". In plus, daca tuburile telescoapelor nu sunt strambe, in sensul ca daca 0.7mm se incadreaza in tolerantele admise, jugul ramane oricum singurul suspect, ca sa ma exprim asa. Pentru ca ceva trebuie sa fie stramb, atata timp cat coarnele nu sunt perpendiculare pe axul longitudinal la mers drept. Si nu, nu e o impresie cunosc motorul asta prea bine ca sa accept ideea de impresii subiective...

 

 

 

Daca ai fi raspuns de prima data asa, chiar si mult mai pe scurt, ti-as fi multumit recunoscator! Cred insa ca nici acum nu e tarziu, chiar daca intre timp au sarit cateva scantei.

 

 

P.S. Nu e neaparat o justificare insa motivul pentru care sunt un pic "obtuz" este gargara si mistocareala obisnuita de pe forum, vorba unui prieten cand a auzit ca vreau sa cer o opinie pe forum... "inainte sa apuce altii moderatorii o sa fie primii care o sa te ia la misto"!

» Post actualizat in 12 Apr 2016 13:22

Probabil ca nu ma pricep.

 

Probabil ca mai pricepi tu cate ceva... cu siguranta insa nu ai priceput problema ridicata de mine si mai ales intrebarea.

» Post actualizat in 12 Apr 2016 13:28

Ce zice Cesar e corect in plus daca jugul inferior la strangere nu ar permite tolerante din punct de vedere al paralelismului telescoapelor atunci nimeni nu ar reusi sa-si indrepte ghidonul fata de roata. Multi patesc asta la trante.

Cand ai scos telescoapele din jug ai incercat intai cu o surubelnita sa slabesti brida si nu au iesit?

 

Nu am intrat in amanunte deoarece nu credeam ca o sa fie nevoie sa justific faptul ca eu chiar am o problema, coarnele nu sunt trasversale pe axul longitudinal.

 

Am eliminat deja ceea ce spui tu, am strans suruburile jugurilor cu roata fata in axul longitudinal insa dupa o perioada, cand probabil se aranjeaza tensiunile, roata fata ramane putin inspre stanga. Nu mult, insa sesizabil imediat de catre oricine cu putina experienta in sa. Ceva e stramb pe acolo...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am eliminat deja ceea ce spui tu, am strans suruburile jugurilor cu roata fata in axul longitudinal insa dupa o perioada, cand probabil se aranjeaza tensiunile, roata fata ramane putin inspre stanga. Nu mult, insa sesizabil imediat de catre oricine cu putina experienta in sa. Ceva e stramb pe acolo...

Da la faza asta dupa o tranta am patit la fel eu centram roata pe ghidon tensionand in prinderi iar ghidonul se deplasa in timp spre dreapta. Am rezolvat-o ciomogareste cu niste bailagare in jug ca nu aveam chef sa-mi achhizitionez altul. Deci daca nu intri in tolerante sa-ti indrepti ghidonul, asta e, vorba ta iti trebuie alt jug. Totusi jugul ala nu e de fonta daca ai curajul sa-l tragi la loc s-ar putea sa mearga ca nu cred ca din doua deformari oboseste materialul. E decizia ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si eu fix aceeasi problema acum doi ani... mi-am gasit motocicleta lovita in parcare. Daca tineam ghidonul drept, roata era stramba. Daca mergeam cu ea drept, ghidonul statea stramb. Am venit asa cu ea de la mare. Pe roti. In curbe statea ok, nu tragea intr-o parte sau alta, dar era ghidonul stramb. Asa ca inainte sa o duc la service mi-am cumparat jugurile. Just in case :) Si la service am pierdut o zi intreaga...

 

Furca verificata pe geam era dreapta.

 

Apoi s-au facut urmatoarele combinatii:

Furca pusa cu jugurile mele statea aiurea..

Furca pusa cu jugurile cumparate statea aiurea.

Furca pusa cu jugul inferior cumparat si jugul meu superior statea aiurea

Furca pusa cu jugul meu inferior si jugul superior cumparat statea ok :)

 

Concluzia a fost ca jugul meu superior a fost stramb si jugul inferior cumparat a fost stramb si ala (au fost cumparate de pe o motocicleta avariata) :) Motocicleta merge bine-merci si acum, s-au facut o gramda de kilometri de atunci, n-au fost probleme cu stablitatea sau ceva de genul nici la viteza mare, nici la viteza mica.

Sfatul meu? Cumpara-ti un set de juguri de pe ebay si apuca-te de combinatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai e nici un dubiu ca jugul inferior e stramb (tare).

 

post-11356-0-95798400-1460493455_thumb.jpg

post-11356-0-33069500-1460493483_thumb.jpg

post-11356-0-38148200-1460493499_thumb.jpg

 

 

Ce ma mira pe mine acum e cum naiba au scapat telescoapele dupa un soc atat de puternic inca a putut sa indoaie fieroaica aia de jug inferior...

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce e si mai dubios e cum naiba are sanse sa se indoaie ceva atata timp cat socul nu da jos mobra, nu face tandari bara aluia, etc .... Bara unei masini preia fara damage socuri pana in 5 km/h........

Partea fata a motocicletei totusi e facuta sa suporte incarcari mari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai e nici un dubiu ca jugul inferior e stramb (tare).

 

attachicon.gifDSC_0722.JPG

attachicon.gifDSC_0719.JPG

attachicon.gifDSC_0720.JPG

 

 

Ce ma mira pe mine acum e cum naiba au scapat telescoapele dupa un soc atat de puternic inca a putut sa indoaie fieroaica aia de jug inferior...

Daca aveai soc pe ambele atunci nu avea unde sa se duca, sau daca era socul prea puternic se indoia tubul/ tuburile, cel mai probabil a fost lateral, s-a oprit in opritor si mai departe a indoit jugul.

» Post actualizat in 12 Apr 2016 22:08

ce e si mai dubios e cum naiba are sanse sa se indoaie ceva atata timp cat socul nu da jos mobra, nu face tandari bara aluia, etc .... Bara unei masini preia fara damage socuri pana in 5 km/h........

Partea fata a motocicletei totusi e facuta sa suporte incarcari mari

Pe o anumita directie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...