Cesar Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 (editat) De ce. Cu guma buna nouă patea același lucru? Părerea mea e ca nu si o spun din experienta. În 2005 credeam ca orice cauciuc e bun dacă nu e tocit. Am încasat doua căzături la viteza mică si am schimbat anvelopa. În aproximativ o săptămână, pe Ficusului mi-a întors un golf în fata la institutul apicol. Frână de panica, blana si...ce sa vezi, nu am mai cazut Editat Iunie 30, 2016 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Iulie 1, 2016 Share Postat Iulie 1, 2016 Pana la anvelope, cred ca pe rider l-ar fi scutit de neplaceri o intrare mai preventiva in intersectie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Iulie 1, 2016 Share Postat Iulie 1, 2016 (editat) ... Hai ma Adriane, ce naiba, nu asta era scopul. ... Da, Sergiule, cunosc episodul (cum l-ai prezentat tu), de asta am si zis, ca degeaba l-ai facut pe asta al nostru cum l-ai facut ca si altii e posibil sa te faca la fel. Eu nu, ca eu stiu cat de firav esti pe moto si e de ajuns un mic factor perturbator, un moment de neatentie (cum era clujeanul care s-a uitat 1 secunda la un trotinetist si s-a lipit de masina din fata) si ai ajuns cu roatele in sus. Smecherasul din video-ul nostru, probabil incepator, habar nu are el de caucioace si de altele. Sau poate o fi fost doar un mic Rossi cu gandul in boscheti si l-a adus inapoi pe pamant un semnal de logan si o fandare. Totusi nu il vad ca pe un smecher in toata regula, viteza era decenta, rotile erau ambele pe sol. Ca mai era bun si un echipament... asta e alta treaba Oricum, e un simplu episod de 'patanii in trafic' cum zicea cineva mai sus, degeaba dezbatem si ne certam inutil. Nu ca as vrea sa comentez accidentul tau, da io aici l-as fi facut de mult in catarare pe dreapta. Asta e ce voiam sa ii demonstrez lui Sergiu. Poate si altora li s-or fi parut stupida caderea lui. Si sigur si ale lui Adrian, si a altora de pe aici, si a mea (nu de alta dar mie inca mi se pare stupid si stiu si unde am gresit; norocul meu a fost viteza f mica, ca in cazul lui Sergiu si in afara de o scapare a mobrei intr-o benzinarie, pe nisip, unde eu am ramas in picioare pe langa ea , nu am avut incidente, am invatat din episoadele astea si a avut si noroc). Editat Iulie 1, 2016 de Banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Iulie 1, 2016 Share Postat Iulie 1, 2016 De ce. Cu guma buna nouă patea același lucru? Nu , cu o guma buna cadea in cap Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the insider Postat Iulie 1, 2016 Share Postat Iulie 1, 2016 Esti sigur ca asta e singurul lucru pe care nu-l intelegi? Acum realizez ca matale esti acela care a recunoscut ca 'a dat o inferioară aiurea' si a f..t nus' ce aprilie. Daca-i asa, te inteleg. Nici sub celălalt user nu intelegeai tu prea multe... In fine, nu ma cert cu tine. Fiecare cu ale lui. Eu am facut referire exclusiv la lipsa echipamentului, spunând ca e explicabila, in conditiile enumerate de mine mai sus. Referitor la ce s-a întâmplat cu eroul topicului, personal cred ca s-a speriat si a blocat roata fata. Nu pot sa fac comentarii legat de vechimea cauciucurilor sau ceva de genu'. Am spus doar ca am dat o inferioara, iar pozele pe care le-am pus ulterior cu 'damage-ul' n-aveau nici o treaba cu inferioara,dar prostiile pe care le debitezi demonstreaza cum intelegi tu functionarea unui motor, sau mecanica in general.... Lipsa echipamentului nu stiu cat de explicabila e, coroborata cu ebonita fata..... Logic ca nu poti face comentarii legate de vechimea gumelor,e nevoie de un 'geniu' sa-ti dai seama cum era guma fata, judecand dupa filmare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xander Postat Iulie 1, 2016 Share Postat Iulie 1, 2016 @cezar....am impresia ca deja intorsese putin ghidonu si a franat destul de brusc cu el stramb....cu gume bune ( presupunand ca alea nu erau ) se trantea si mai spectaculos.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the insider Postat Iulie 1, 2016 Share Postat Iulie 1, 2016 @cezar....am impresia ca deja intorsese putin ghidonu si a franat destul de brusc cu el stramb....cu gume bune ( presupunand ca alea nu erau ) se trantea si mai spectaculos.... ne uitam toti la acelasi clip? uita-te cand i se aprinde stopu frana (hint: atunci incepe franarea) si vezi si cum sunt aliniate rotile (roata din fata mai ales) in acel moment, si vezi cand pica, la fel, cum e roata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iulie 1, 2016 Share Postat Iulie 1, 2016 Salut Xander! E posibil ce zici tu desi la viteza de deplasare pe care o avea, nu putea braca prea mult ghidonul. Daca a incercat sa vireze dupa ce a aplicat frana, asta chiar nu imi dau seama din filmare. Referitor la indicii despre experienta motociclistului, cel mai clar e pozitia si felul in care tine bratele. Coatele nu sunt deloc flexate... Cand stai asa incordat la ghidon ai sansele cele mai mari sa bruschezi comenzile. Desi o manevra de evitare ar fi fost relativ facila, omul nostru prefera alternativa cea mai proasta... Sa nu se creada ca scriu din pozitia celui care crede ca nu o sa i se intample niciodata. Am trecut si eu prin faza asta, am stat si eu pe motocicleta poate mai rau decat sta baiatul din film, am blocat frana fata la viteza mica, am cazut, am avut si anvelope de lemn si asa mai departe Am mers si in tricou si tenisi ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xander Postat Iulie 1, 2016 Share Postat Iulie 1, 2016 (editat) io asa am impresia.( stramb insemnand 2 cm, sa zicem, nu intors maxim ) ..la viteza aia ( mica ) daca bloca fata si aluneca, nu cadea asa brusc, mai dansa putin.dar poate ma insel, ca nu sunt eugen... Editat Iulie 1, 2016 de xander Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the insider Postat Iulie 1, 2016 Share Postat Iulie 1, 2016 io asa am impresia...la viteza aia ( mica ) daca bloca fata si aluneca, nu cadea asa brusc, mai dansa putin.dar poate ma insel, ca nu sunt eugen... Fata cand se blocheaza si guma e veche (lipsita de aderenta), nu poti merge prea mult, in linie dreapta, cu roata blocata. Automat, dua cativa metri (foarte putini), se duce intr-o parte, si pici exact cum a picat colegul.. Ceea ce vezi tu ca si bracaj se intampla involuntar, din cauza ruperii aderentei ,nu prin decizia riderului. Eu cel putin asa vad in filmulet.. Omul franeaza cand vede semnal stanga la Logan ,intre timp si Loganu franeaza putin, si vireaza fff putin stanga, moment in care omul cred c-a strans si mai tare maneta, si pierde aderenta si poc.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Iulie 1, 2016 Share Postat Iulie 1, 2016 nu inteleg ce va "agitati" atat clar frana, clar guma tare, eventual un sh dat pe pista, ascutit si intarit pe flancuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Iulie 1, 2016 Share Postat Iulie 1, 2016 clar frana, clar guma tare, eventual un sh dat pe pista, ascutit si intarit pe flancuri. Clar gravitatia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the insider Postat Iulie 1, 2016 Share Postat Iulie 1, 2016 nu inteleg ce va "agitati" atat clar frana, clar guma tare, eventual un sh dat pe pista, ascutit si intarit pe flancuri. un sh dat pe pista nu se comporta asa... ci mai degraba gumele sport-touring invechite/tari... am avut si eu un SH , pe fata, Dragon Supercorsa, vechi, si tot tinea mai bine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Iulie 1, 2016 Share Postat Iulie 1, 2016 un sh dat pe pista nu se comporta asa... ci mai degraba gumele sport-touring invechite/tari... pacat ca nu am facut poza. azi am vazut ceva pirelli, avand in vedere starea nu m-am mai uitat ce a fost exact... dat pe pista, muci pe laterale, rotund, brobonele, intarit piatra, albastrui pe alocuri. ascutit, valurit rulat cu presiune incorecta, calea de rulare 80% ok. vechi rau. cinestie cate cicluri de incalzire... piatra, beton, iti rupeai unghia. binenteles... ier6. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Iulie 2, 2016 Share Postat Iulie 2, 2016 (editat) Anvelopele aderente sint necesare TOCMAI pt a scapa cind apare o situatie neprevazuta. Cei cu experienta stiu ca norocul nu tine la infinit si nu o sa se bazaze doar pe aderenta anvelopelor, dar surprizele tot apar. Cu cit esti mai lipsit de experienta, cu atit mai mult ai nevoie de aderenta. Sint multi care au murit dupa ce roata fata a alunecat si ei au dat cu capul de masina, asfalt, sau s-au facut sandwich. Ca sa extrapolez un pic, la Adancata s-a asfaltat o portiune de pista cu doar 3 zile inainte de etapa CN de viteza moto. In prima zi a etapei, au cazut citiva rideri pe acea portiune asfaltata din cauza ca , se stie, asfaltul proaspat turnat are smoala pe el, e destul de alunecos. Cei ce au cazut habar nu aveau "amanuntul" asta, i-au dat maxim-maxim din prima tura. In 2010, Slovakiaring tocmai se inaugura, era programata etapa ROSBK. Mistode a refuzat sa mai tina etapa acolo sub motivatia ca el nu vrea ca romanii sa fie cobai pe asfaltul proaspat turnat. Deci, cine ar experienta, are. Editat Iulie 2, 2016 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Supa La Plic Postat Iulie 3, 2016 Share Postat Iulie 3, 2016 Eu m-am obisnuit sa franez si pe fata si pe spate, chiar daca merg repede sau nu...oare procedez corect făcând asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the insider Postat Iulie 3, 2016 Share Postat Iulie 3, 2016 Eu m-am obisnuit sa franez si pe fata si pe spate, chiar daca merg repede sau nu...oare procedez corect făcând asta? Esti cu capu? Frana spate e doar pt ITP sau RAR, e total ineficienta in mersul de zi cu zi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Supa La Plic Postat Iulie 3, 2016 Share Postat Iulie 3, 2016 Eu am întrebat la modul serios...ma rog Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Supa La Plic Postat Iulie 3, 2016 Share Postat Iulie 3, 2016 Nu stiu de ce sunteti voi clovnii forumului, dar cum este normal orice pădure are uscaturile ei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Iulie 3, 2016 Share Postat Iulie 3, 2016 Eu am întrebat la modul serios...ma rog /index.php?/topic/568560-secretele-franarii/ Ai citit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the insider Postat Iulie 3, 2016 Share Postat Iulie 3, 2016 Eu am întrebat la modul serios...ma rog Cum sa intrebi ma, serios, daca e ok ca folosesti ambele frane? la ce plm sunt puse acolo? crezi ca aia spate (de picior) e echivalentul franei de mana de pe Dacie? Si ca sa-ti raspund serios: eu de ex pt incetinit foloseam frana de motor + frana spate, la oprit semafor,frana spate, si cand trebuia sa opresc mai rapid sau de la viteza mare sau pt neprevazut: fata + concomitent spate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Supa La Plic Postat Iulie 3, 2016 Share Postat Iulie 3, 2016 Cum sa intrebi ma, serios, daca e ok ca folosesti ambele frane? la ce plm sunt puse acolo? crezi ca aia spate (de picior) e echivalentul franei de mana de pe Dacie? Si ca sa-ti raspund serios: eu de ex pt incetinit foloseam frana de motor + frana spate, la oprit semafor,frana spate, si cand trebuia sa opresc mai rapid sau de la viteza mare sau pt neprevazut: fata + concomitent spate... am intrebat pentru ca multi zic sa nu se folosească frana pe spate, fiind începător am întrebat nu am dat in cap...» Post actualizat in 03 Jul 2016 18:57 Hai ca nu pot sa ma abtin...dar prin intrebarea ta mustesti de inteligenta... Uite ce-ti propun la modul cel mai serios. Ia incearca sa mergi o saptamana fara SA FOLOSESTI FRANA de mana sau picior...pe cat posibil evident. Dupa o saptamana garantez ca nu-i mai dai in gura ca sa fi nevoit sa franezi combinat, o sa vezi altfel traficul, o sa ai economie de motorina la mobra...si o sa ajungi acasa mai zen. Incearca si mai vorbim. Pana atunci eu ma opresc Bafta franez combinat pentru ca asa m-am obișnuit nu pentru ca io dau in gura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Iulie 3, 2016 Share Postat Iulie 3, 2016 Mai bine nu raspundeai ...nu ai inteles nimic...stai jos 4 ! Mai explica o data .Nici eu nu am inteles ce vrei sa spui. Nu vad decat caterinca ieftina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Supa La Plic Postat Iulie 3, 2016 Share Postat Iulie 3, 2016 Mai bine nu raspundeai ...nu ai inteles nimic...stai jos 4 ! am inteles ce ai vrut sa spui dar nu am de gând sa mă cert cu tine sau cu oricine altcineva, care nu sunt capabili sa se exprime într-un mod civilizat si fără sa vorbească de sus.numai bine iti doresc.» Post actualizat in 03 Jul 2016 19:07 Mai explica o data .Nici eu nu am inteles ce vrei sa spui. Nu vad decat caterinca ieftina se referea la faptul ca sa păstrez diatanta în trafic sa nu ma bag ca cizma in viraje cu viteza si daca nu fac asta frâna de motor va fi eficienta de la sine pentru a incetini.sau asta am inteles cel putin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Iulie 3, 2016 Share Postat Iulie 3, 2016 » Post actualizat in 03 Jul 2016 19:07 se referea la faptul ca sa păstrez diatanta în trafic sa nu ma bag ca cizma in viraje cu viteza si daca nu fac asta frâna de motor va fi eficienta de la sine pentru a incetini.sau asta am inteles cel putin. Mda , asta pare sa zica dar mi sa parut prea politically correct chiar si pentru cei mai vehementi moralisti ai forumului. Pe scurt un mare bs nu numai din perspectiva motociclistului dar mai ales a realitatii in care traim. Si eu sunt avocat pentru atitudine zen dar daca cineva crede ca mers incet si prudent fara exercitiu de evitare in conditii extreme te pot ferii de jungla in care ne invartim ,good luck! Viata iti este salvata de viteza redusa in lumea ideala a motociclitului pe forum nu in traficul din Bucuresti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.