Sari la conținut

Accident light Bucuresti. Care nu stii frana?


yoyo_man
 Share

Postări Recomandate

Vizitator goe 75

Mai bine nu raspundeai ...nu ai inteles nimic...stai jos 4 !

Mai explica o data .Nici eu nu am inteles ce vrei sa spui. Nu vad decat caterinca ieftina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 155
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

 

Mai bine nu raspundeai ...nu ai inteles nimic...stai jos 4 !

am inteles ce ai vrut sa spui dar nu am de gând sa mă cert cu tine sau cu oricine altcineva, care nu sunt capabili sa se exprime într-un mod civilizat si fără sa vorbească de sus.numai bine iti doresc.

» Post actualizat in 03 Jul 2016 19:07

 

Mai explica o data .Nici eu nu am inteles ce vrei sa spui. Nu vad decat caterinca ieftina

se referea la faptul ca sa păstrez diatanta în trafic sa nu ma bag ca cizma in viraje cu viteza si daca nu fac asta frâna de motor va fi eficienta de la sine pentru a incetini.sau asta am inteles cel putin.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

 

» Post actualizat in 03 Jul 2016 19:07

se referea la faptul ca sa păstrez diatanta în trafic sa nu ma bag ca cizma in viraje cu viteza si daca nu fac asta frâna de motor va fi eficienta de la sine pentru a incetini.sau asta am inteles cel putin.

 

Mda , asta pare sa zica dar mi sa parut prea politically correct chiar si pentru cei mai vehementi moralisti ai forumului.

Pe scurt un mare bs nu numai din perspectiva motociclistului dar mai ales a realitatii in care traim.

Si eu sunt avocat pentru atitudine zen dar daca cineva crede ca mers incet si prudent fara exercitiu de evitare in conditii extreme te pot ferii de jungla in care ne invartim ,good luck!

Viata iti este salvata de viteza redusa in lumea ideala a motociclitului pe forum nu in traficul din Bucuresti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frana de spate are si ea folosul ei, dar ca incepator vei avea "probleme" in a doza ambele frane suficient pentru o frana serioasa, de urgenta.

Eu folosesc frana fata in 99% din situatiile mele de franare pentru ca frana fata e cea mai eficienta frana de pe motoreta. Nu zic ca nu se poate frana si cu frana spate, dar ea isi pierde din eficienta cand franand maxim cu cea fata, roata spate ridica de pe sol, deci frana spate nu mai este aproape deloc eficienta.

In schimb, eu folosesc frana spate pentru a stabiliza motoreta la viteze mici si sa o pot controla bine, si de asemenea incep acum, incet incet, sa invat sa folosesc frana spate pentru a imi strange trasele ( viraj prea tare -> apasat usurel frana spate -> trasa mai stransa nitel).

Parerea mea e ca pentru un incepator e mult mai valoros sa inveti mai intai sa folosesti frana fata bine decat sa inveti sa folosesti ambele frane mediocru.

Just my 2 cents.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu când am întrebat am fost serios pentru ca in perioada scolii instructorul mai avea un pic si era in stare sa scoată frana de pe spate...m-am obișnuit sa franez pe fata 90% din timp dar când mi se pare ca este posibil sa imi sara ceva in fata franez si fata si spate sa mă opresc într-o distanta mai scurtă, dar nu tin ambele frâne pana ma opresc, spre final rămân doar cu cea fata mai apăsată pana aproape de finalul cursei.sau mai sunt momente când le apas pe amândouă din reflex.dar la fel doar o scurta apasare pe spate fara sa exagerez.

Editat de fratzyk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Mergi cu naked, s-t sau ss si vrei sa folosesti si frana spate, bravo ! Inseamna ca mergi relativ incet. Daca vrei sa o mai folosesti si atuci cand incerci sa mergi cu adevarat tare ai nevoie de un talent cu totul si cu totul deosebit sau te sinucizi. La alte categorii este cu totul altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Fenomenul este destul de simplu:

Pur si simplu nu este in natura nostra sa avem piciorul la fel de sensibil precum varful degetolor de la mana ,plus ca mai avem si bocanc in picior.Teoretic este posibil sa te antrenezi si sa ajungi la un nivel....si sunt destui pe forum care pretind ca au ajuns acolo dar...daca ar fii pe bune am avea macar o mana de oameni care sa prezinte o provocare pentru Robert Muresan si i-am cunoaste dupa nume nu ca useri pe forum. Plus ca ne vaitam cand trebuie sa schimbam un disc de frana dar ne asumam costurile potentiale asociate cu exercitii de franare cu spatele in conditii extreme?

 

Am avut ocazia sa merg si cu alte categorii unde se vede utilitatea spatelui si vad cum este mai usor sa pretenzi proficienta dar... daca ai motor sport si descoperi ca ai acest talent special camplectati profilul ca sa poata sponsorii sa va gaseasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

@fratzyk. ti-a dat omul linkul asta o idee mai sus. nu vad sa fi dat vreun raspuns la ce scrie acolo dar te certi un pic cu astialalti. vezi ca e explicat ce si cum e cu frana aia de picior. doar sa citesti..

Am citit cu mare atenție chiar, mulțumesc colegului Kevinn pentru link.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pacalicilor, de ce se mai vinde motocicleta cu frână spate sau combinata dacă numai începătorii o folosesc?

Toti se cred Marquez.

Editat de JCDenton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand am povestit acu' ceva vreme despre faptul ca in alte tari esti chemat de 2 ori la ''reciclare'' in primul an de cand ai luat carnetul, mi s-a spus ca este o prostie, ca experienta se invata in trafic. Se invata, dar cam dureros pentru unii.

Fii-mea a fost acuma o luna la cursul de perfectionare in conducere la ÖAMTC (ACR-ul Austriac). Si ce sa vezi? Au invatat si exersat (printre altele) cum vine cu franarea fata si franarea spate. Cam ce se povesteste in link-ul pus de @Kevinn.

Pentru cine nu a vazut cum arata un poligon de perfectionare in tarile in care le pasa de cetateni:

https://www.oeamtc.at/fahrtechnik/fahrtechnik-zentren/zentrum-teesdorf/11.004.573

 

PS: la ce mama draqu exista ACR-ul? Pe ce cheltuie banii? Nu am vazut macar un poligon ACR care sa fie cat de cat civilizat. Dar stai asa ca m-am uitat pe site si am aflat: sunt ingrijorati de bilantul Comisiei Europene privind numarul de accidente si atunci ''ACR prezent la T-Festival 2016 – Cel mai mare festival din Europa de Sud-Est, dedicat camioanelor, motocicletelor și muzicii Tribut''.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmmm, misto circuitul, de fapt e un complex de circuite...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmmm, misto circuitul, de fapt e un complex de circuite...

Foarte tare complexul . Poti sa inveti multe in cele mai diferite conditii oferite de ei si pe doua si pe patru roti .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand a fost acuma 2 luni la cursul pentru auto, am trecut si eu pe acolo si am filmat o chestie cu simularea de aquaplanare. Sa vad daca reusesc sa o pun.

Nu reusesc.

Am un filmulet in format mp4 care are 14,7 MB si nu ma lasa sa il pun. Imi da mesajul ''error No file was selected for upload''

Stie cineva cum se rezolva problema?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.msf-usa.org/downloads/imsc2006/Belmonte-Performance_Evaluations_of_Various_Braking_Systems-Paper.pdf

 

La pag 9 se recomanda sa tragi ambreiajul inaintea franarii, dar daca va uitati peste cifrele din tabel eu zic ca diferenta e prea mica si avantajul de a nu bloca spatele este mult mai mare. Sa nu uitam de suprafetele alunecoase, cand fata e periculoasa. In concluzie m-am obisnuit sa folosesc ambele frane fara a trage ambreiajul, decat pe final. Dar fiecare trebuie sa incerce pe mobra lui, sa vada ce si cum. Cititi si exersati

Editat de Filosofull
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.msf-usa.org/downloads/imsc2006/Belmonte-Performance_Evaluations_of_Various_Braking_Systems-Paper.pdf

 

La pag 9 se recomanda sa tragi ambreiajul inaintea franarii, dar daca va uitati peste cifrele din tabel eu zic ca diferenta e prea mica si avantajul de a nu bloca spatele este mult mai mare. Sa nu uitam de suprafetele alunecoase, cand fata e periculoasa. In concluzie m-am obisnuit sa folosesc ambele frane fara a trage ambreiajul, decat pe final. Dar fiecare trebuie sa incerce pe mobra lui, sa vada ce si cum. Cititi si exersati

 

n-oi fi expert in fiziCA/COndus, insa sa franezi tare (cu fata de ex) si sa tragi si ambreiajul simultan e cam (cuvant urat)/stupid,nu? Adica e mult mai eficient DOAR sa franezi si spre oprire, sa tragi ambreiajul (sau sa retrogradezi pe masura ce incetinesti)..

 

Cine vrea sa inteleaga de ce, ii sugerez sa traga ambreiajul pe o mobra pe un viraj,sa vada ce se intampla..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

https://www.msf-usa.org/downloads/imsc2006/Belmonte-Performance_Evaluations_of_Various_Braking_Systems-Paper.pdf

 

La pag 9 se recomanda sa tragi ambreiajul inaintea franarii, dar daca va uitati peste cifrele din tabel eu zic ca diferenta e prea mica si avantajul de a nu bloca spatele este mult mai mare. Sa nu uitam de suprafetele alunecoase, cand fata e periculoasa. In concluzie m-am obisnuit sa folosesc ambele frane fara a trage ambreiajul, decat pe final. Dar fiecare trebuie sa incerce pe mobra lui, sa vada ce si cum. Cititi si exersati

Mda,articol aparut in 2004 si in care atentioneaza la pagina 3 ca la momentul respectiv deja tehnologia a cam depasit nivelul la care se face testul si mai este si numai pentru linie dreapta.Foarte folositor.😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu când am întrebat am fost serios pentru ca in perioada scolii instructorul mai avea un pic si era in stare sa scoată frana de pe spate...

 

Pai cam asta se invata la noi in scoli. In realitate, un traseu extrem de sinuos cum e cel din poligon l as face doar din acceleratie, frana de motor si frana spate.

La viteze mici frana spate te ajuta mult sa stabilizezi motocicleta, eu apas fin frana spate in virajele stranse.

Cu fata franezi ca sa opresti repede de la viteze mari, cu motocicleta dreapta si cand esti sigur de calitatea asfaltului de sub tine. Ca incepator e o idee extrem de tampita sa franezi fata in viraje, cu moto inclinata.

Astea asa, in mare, bazic, ca fineturi sunt destule si de invatat avem tot timpul. Dar daca bazele sunt puse, putem evolua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Pai cam asta se invata la noi in scoli. In realitate, un traseu extrem de sinuos cum e cel din poligon l as face doar din acceleratie, frana de motor si frana spate.

La viteze mici frana spate te ajuta mult sa stabilizezi motocicleta, eu apas fin frana spate in virajele stranse.

Cu fata franezi ca sa opresti repede de la viteze mari, cu motocicleta dreapta si cand esti sigur de calitatea asfaltului de sub tine. Ca incepator e o idee extrem de tampita sa franezi fata in viraje, cu moto inclinata.

Astea asa, in mare, bazic, ca fineturi sunt destule si de invatat avem tot timpul. Dar daca bazele sunt puse, putem evolua. Da domn profesor, am vazut cata de bine faci fata la situatii critice...Intr o zi o sa intelegi si faptul ca TransAlp ul si SV ul sunt motoare cu unele din cele mai slabe frane fabricate in ultimii 15 ani si in caz de franari de urgenta nu se prea compara cu un hornet sau ce zicea fratzyk.

» Post actualizat in 04 Jul 2016 19:48

 

Ideea era sa te obisnuiesti cu un stil de franare care iti confera cea mai mare siguranta cand te trezesti cu un proost in fata ,nu cand mergi sa mirosi trandafirii

» Post actualizat in 04 Jul 2016 19:50

 

Sau cum este cazul din clipul de la care a pornit discutia , in fata unui pericol perceput mai grav decat este.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda,articol aparut in 2004 si in care atentioneaza la pagina 3 ca la momentul respectiv deja tehnologia a cam depasit nivelul la care se face testul si mai este si numai pentru linie dreapta.Foarte folositor.

 

Dl. Goe, nou, vechi, eu zic ca studiul e o invitatie la gandire si practica pt fiecare. Nu am dat solutii finale, dar matale am impresia ca te-ai blocat in closet cu frana fata si astepti pe Mam' Mare, Mamitica si Tanti Mita sa te scoata din belea. Ai mai tras si frana din tren aiurea, biletul ti-a zburat pe geam impreuna cu palaria, si cu uratul ala ce pana mea ai avut?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

 

 

Fiecare cu pasarica lui. Nu incerc sa conving pe nimeni. Eu ma simt foarte bine cu stilul pe care l-am adoptat si pana acum mi-a fost de folos si nu o sa pretind niciodata ca merg legal .

 

Ideea este ca in caz de urgenta ,mai siplu este mai bun.Icepi sa te coplici si mai bagi in ecuatie si idei total gresite precum cea cu apasarea abreiajului si esti total pierdut in spatiu atuci cind ai timp sa faci doar o miscare pentru a-ti salva viata.

» Post actualizat in 04 Jul 2016 20:21

Doamne fereste daca o sa de-a un taximetrist peste mine o sa ma ridic si o sa zic piua si ca trebuie sa repetam faza ca n-am avut timp sa fac tot meniul zilei si poate imi permite sa o scot si in neutru daca tot ma apuc sa dau din miini si din picioare.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

plin de motociclisti adevarati! care mai de care pune genunchiul jos, franeaza ba cu spatele, ba cu fata, niciodata cu amandoua sau din contra, gume slick, gume vechi, gume noi dar proaste.....

in rest, ne cumparam "sh-uri", ne uitam la moto gp si avem impresia ca suntem Lorenzo, punem benzina de 10 lei si o ardem jmechereste in blana pana la Arc dupa care intram pe forum si ne dam cu parerea, complet neavizata in marea majoritate a cazurilor despre cum merge unu sau altul. Dar km mai facem si noi? Ne mai plimbam, mai iesim la mai mlt de 50 km de orasul in care locuim? mai mergem la un curs de perfectonare? Mai citim o carte despre motociclism? Nu ca nu e cazul! Tenesii, manusile donate, casca de 150 RON redusa, maioul si motoreta tipla sunt perfecte ca sa ne "dam" pe strada! bun asa!

 

PS: baiatul ala de a cazut pare exact din poza de mai sus dar nu are nicio vina pentru ca asta e mersul pe moto in Romania! Asa suntem fie ca va place sau nu! Defapt asa suntem perceputi pentru ca inca suntem o comunicate mica si se vede orice, pana ajungem la nivel de Italia, Franta, Spania unde motocicleta e mijloc de transport si de plimbare si motociclistii nu sunt niste ciudati nebuni o mai ardem pe la Arc si la Victoriei pe o roata....slefuita

Editat de Dracon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...