Celentano Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 Salut, Acum doua saptamani am curatat circuitul de racire in 3 randuri de apa demineralizata si am pus lichid nou in circuit. Totul bine si frumos pana acum o saptamana cand a inceput sa imi pise lichid pe retur cand merg mai turat si temperatura sare de 105 grade. Imi scoate cam 50-100ml cand o parchez. Ce am observat si nu am dat atunci foarte multa importanta, capacul de la radiator se desface foarte usor si parca permite deschiderea lui pe ambele sensuri de rotire stand fixat doar in anumite pozitii. Nu stiu daca asa e normal sau ar trebui sa aibe un singur sens de strangere pe radiator. Poate fi de vina capacul de la radiator? Ce verificari as putea face inainte de a ajunge la un mecanic? Lichidul de racire pe care l-am folosit a fost Motul Motocool Expert si mi-au intrat in circuit fix 2L Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 (editat) Busonul (supapa) nu mai etanseaza pe radiator si scapa presiune. Worst case, garnitura de chiuloasa pe duca Editat Iunie 30, 2016 de florinelu07 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 La ce nivel ai completat in vasul de expansiune? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 La ce nivel ai completat in vasul de expansiune? true Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu H. Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 Teoretic, daca totul este in regula si aici ma refer la coliere stranse corect si nivelul lichidului sa fie corect, iti da afara daca apare presiune pe instalatia de racire. Presiunea poate aparea daca motorul pierde compresie pe undeva. Cum spunea colegul mai sus, fii cu ochii pe garnitura de chiulasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Celentano Postat Iunie 30, 2016 Autor Share Postat Iunie 30, 2016 La ce nivel ai completat in vasul de expansiune? Este mat vasul si nu pot vedea nivelul. Am pus pana la buza si apoi am strans de furtun sa scurga afara din vas. Apreciez ca a a ramas incarcat 75%. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vallach Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 (editat) La ce nivel ai completat in vasul de expansiune? Daca este umplut la maxim o sa dea afara antigel pe supraplin, insa o data, de doua ori si gata, iar asta imediat dupa ce ai schimbat lichidul de racire, nu la o saptamana. Recent am patit asta cand am efectuat operatiunea la CB600f. Eu m-am chinuit in schimb ceva mai mult sa aerisesc instalatia. @Celentano, descrie exact cum ai procedat la schimbul de antigel. Busonul de la radiator etanseaza bine? Editat Iunie 30, 2016 de Vallach Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 Este mat vasul si nu pot vedea nivelul. Am pus pana la buza si apoi am strans de furtun sa scurga afara din vas. Apreciez ca a a ramas incarcat 75%. Verifica nivelul cu motorul rece, ar trebui sa ai niste semne de minim si maxim. Daca nu, cu motorul rece lasa vreo 2 degete... sau asteapta pana cand nu mai da afara pe la supraplin. Asta daca nu au aparut probleme. » Post actualizat in 30 Jun 2016 12:51 Daca este umplut la maxim o sa dea afara antigel pe supraplin, insa o data, de doua ori si gata, iar asta imediat dupa ce ai schimbat lichidul de racire, nu la o saptamana. Depinde in ce conditii a oprit motorul pana acum... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Celentano Postat Iunie 30, 2016 Autor Share Postat Iunie 30, 2016 Operatiunea a fost in felul urmator: 1. Scos surubul de jos din pompa de apa si decuplata conducta dintre pompa si radiator, scos capac radiator pt a intra aer in circuit. 2. Conectate surubul si conducta si incarcat cu apa demineralizata radiatorul si vasul de expansiune. Strans de cateva ori de conducta (cea dinspre pompa) sa elimin aerul, pus capac la radiator si pronit motorul 10 - 15 min pana a ajuns apa pe la 80-90 de grade. 3. Lasat la racit pana a ajuns la o temperatura sa nu ma opareasca apa si reluata operatiunea de mai sus de inca doua ori. 4. La ultima operatiune am folosit lichid de racire gata preparat si am pornit motorul cu capacul de la radiator desfacut pt a elimina aerul din instalatie. Pe la 70 de grade a crescut nivelul de lichid in radiator si a dat putin afara avand capacul scos. Am ajutat putin din acceleratie sa mai dea afara iar apoi am pus capacul si am lasat sa funtioneze motorul pana la 90 de grade. Am umput vasul de expansiune si am strans de conducta lui sa arunce afara niste lichid si cam asta a fost. Nivelul de lichid in radiator a ramas foarte aproape de supapa de la capac. Ba chiar supapa a intrat putin in lichid. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 Teoretic , daca nu sunt probleme de alta natura , dupa ce elimina odata sau de doua ori lichidul se " aseaza " singur la nivelul optim . Incearca sa nu opresti motorul decat dupa ce se opreste ventilatorul . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 Cum s-a zis mai sus,verifica busonul de etansare al radiatorului. Am patit si eu o data lucrul asta si ma panicasem un pic,pana sa-mi dau seama Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mezu Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 Salut, Asta am patit si eu acum 2 ani, busonul nu mai tinea presiunea in radiator, si desi lichidul din vasul de expansiune era intre indicatorii de minim/maxim, cand se incingea motorul incepea sa dea pe dinafara grav. Desi arata in pefecta stare, se pare ca era defect. Nu s-a rezolvat decat cu un buson nou. Ca mod de diagnosticare, umple radiatorul la rece, pune lichid in vasul de expansiune intre indicatorii de minim/maxim si porneste motorul la rece. Cand incepe sa se incalzeasca nu trebuie sa dea imediat lichid in vasul de expansiune, ci doar cand ajunge la temperaturi inalte. Daca vezi ca de la 60-70 de grade (in cazul in care iti arata temperatura pe bord) deja incepe sa se umple vasul, e clar, busonul e dus. Toate cele bune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eFu' Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 Bușonul de la radiator are o supapă care presurizează sistemul de răcire, astfel încât apa să nu fiarbă la 100C ci să-i ridice temperatura de fierbere. Dacă supapa se duce, când apa se încălzește și își mărește volumul - ceea ce ar conduce la creșterea presiunii din cauza volumului constant în circuitul de răcire - în loc să se producă chestia asta se duce în vasul de expansiune și, de acolo, dacă e prea multă, curge pe preaplin. În plus, ca bonus, apa de răcire va fierbe latemperatura normală. de 100C. Dacă ar fi dusă garnitura de chiulasă apa ar bolborosi în radiator/vasul de expansiune și ar avea urme de ulei în ea. Greșesc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 Operatiunea a fost in felul urmator: 1. Scos surubul de jos din pompa de apa si decuplata conducta dintre pompa si radiator, scos capac radiator pt a intra aer in circuit. 2. Conectate surubul si conducta si incarcat cu apa demineralizata radiatorul si vasul de expansiune. Strans de cateva ori de conducta (cea dinspre pompa) sa elimin aerul, pus capac la radiator si pronit motorul 10 - 15 min pana a ajuns apa pe la 80-90 de grade. 3. Lasat la racit pana a ajuns la o temperatura sa nu ma opareasca apa si reluata operatiunea de mai sus de inca doua ori. 4. La ultima operatiune am folosit lichid de racire gata preparat si am pornit motorul cu capacul de la radiator desfacut pt a elimina aerul din instalatie. Pe la 70 de grade a crescut nivelul de lichid in radiator si a dat putin afara avand capacul scos. Am ajutat putin din acceleratie sa mai dea afara iar apoi am pus capacul si am lasat sa funtioneze motorul pana la 90 de grade. Am umput vasul de expansiune si am strans de conducta lui sa arunce afara niste lichid si cam asta a fost. Nivelul de lichid in radiator a ramas foarte aproape de supapa de la capac. Ba chiar supapa a intrat putin in lichid. Am bold-uit (posibila) explicatia. Vasul de expansiune nu se umple ci doar se completeaza nivelul pana la semnul de maximum (cam doua degete sub nivelul maxim), cu motorul incins la maxim (ventilatorul pornit). Repet, daca nu ai alte probleme si motorul nu se supraincinge, situatia o sa se rezolve de la sine in sensul ca in timp surplusul de lichid o sa fie eliminat pe la supraplin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 (editat) garnitura de chiuloasa De CHIULASA! Ca nu trage chiulul ca sa fie chiuloasa. Editat Iunie 30, 2016 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 chiu-loasa...ferrr-oasa ...o fi ca a lui moceanu https://youtu.be/GFHPGl9pwVA?t=28m58s legat de lichidul de racire am patit si eu la fel dupa ce l-am schimbat. faza interesanta este ca dupa un drum mai lung mi s-a dus nivelul sub minim desi il pusesem peste maxim. explicatia mea a fost ca am avut initial aer prin radiator si cand s-a incalzit prima data a borat vreo 20-30 ml din cauza e ca era nivelul oricum peste limita iar dupa ce am facut inca vreo 1500km aerul a iesit din instalatie si asa lichidul a ajuns la minim. nu am apa in ulei sau ulei in apa..si nici fum aiurea nu scoate. deci in cazul meu probabil nu am scos eu tot aerul atunci cand am umplut instalatia .eram prea obosit s-o tot frec la ora aia si eram convins ca o sa trebuiasca sa mai completez dupa primul drum de asta am si pus lichid peste maxim. probabil ceva similar pateste si initiatorul topicului. a pus mai mult lichid dar inca mai are aer in circuit. cand se incalzeste depasteste nivelul maxim si curge pe la supraplin. cand se raceste trage aer pe la busonul cu problema si iar baga aer in sistem Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bigFatAss Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 @Celentano: Fa rost de un buson care sa se potriveasca la mobra ta. S-ar putea sa mearga si cele OEM daca functioneaza la aceeasi presiune. Pune unul care stii ca e bun si vezi daca mai scuipa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Iunie 30, 2016 Admin Share Postat Iunie 30, 2016 Prea mult lichid in vas, fa cum ti-a explicat yo4hgx mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Celentano Postat Iulie 1, 2016 Autor Share Postat Iulie 1, 2016 UPDATE: Azi de dimineata am verificat la rece pozitia capacului de la radiator si nu etanseaza bine. Am scos si capacul sa verific supapa si este destul de teapan arcul, aproape ca e blocat. Am ajuns acasa de cateva minute si am verificat la cald in jurul capacului si se aude fasait, Probabil ca trage aer. Nivelul de apa in vas este de 80% e posibil sa am aer in instalatie si sa imi umple vasul cu apa? Totusi am pierdut cam multa apa si totusi sa am asa multa in vas. Daca are cineva un capac de radiator de vanzare rog sa imi lase un mesaj! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Iulie 1, 2016 Share Postat Iulie 1, 2016 Capac am gasit in stoc la alpadrino dr. Taberei / Bucuresti cand al meu s-a dus. Atentie, sunt marimi diferite, cel mai bine te duci cu capac in mana. Si verifici daca pe langa marimea corespunde si presiune. Sunt folosite si la masini si sunt destul de ieftine. » Post actualizat in 01 Jul 2016 11:43Am scos si capacul sa verific supapa si este destul de teapan arcul, aproape ca e blocat. Pe langa arcul teapan pentru presiune mai are si o valva de vacuum cu un arc mai slab. Poate acolo ai probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 1, 2016 Share Postat Iulie 1, 2016 Vezi ca s-ar putea sa se potriveasca de la Tico, e un pic mai mica presiunea, parca 0.8 dar daca folosesti antigel merge... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pantera2006 Postat Iulie 1, 2016 Share Postat Iulie 1, 2016 Celentano inainte de manevra asta ai avut probleme. Lasa frate motoru sa mearga pana deschide termostatu si atunci nu o sa mai ai probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Celentano Postat Iulie 1, 2016 Autor Share Postat Iulie 1, 2016 O sa incerc sa schimb busonul dar nu prea stiu de unde sa il cumpar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Iulie 1, 2016 Admin Share Postat Iulie 1, 2016 Capac am gasit in stoc la alpadrino dr. Taberei / Bucuresti cand al meu s-a dus. Sunt folosite si la masini si sunt destul de ieftine. Vezi ca s-ar putea sa se potriveasca de la Tico, e un pic mai mica presiunea, parca 0.8 dar daca folosesti antigel merge... O sa incerc sa schimb busonul dar nu prea stiu de unde sa il cumpar. Este greu sa intuiesti ca il poti gasi la orice magazin auto? Mergi cu el in mana sa-l ai de model. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bigFatAss Postat Iulie 1, 2016 Share Postat Iulie 1, 2016 Presiunea conteaza foarte mult. Pe capacul tau ar trebui sa scrie o valoare in kPa. Daca iei unul care "se potriveste", trebuie sa ai aceeasi presiune si la ala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.