Banzay Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 Hai mai Jagi, ca de obicei ai dreptate, dar ce voiai, sa depaseasca cu 1-2 km/k peste viteza camionului? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 Bai nu... ca nu ne dam sfinti. Dar cand vezi un "ceva" (fie el camion, auto, caruta, biciclist) oprit sau cu viteza f mica, pe drum drept si liber, reduci si analizezi ce naiba vrea sa faca ala. 99% vor vira... cauta strazi, locuri de parcare etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 (editat) Pai asta stii tu la 30+ si eu pe la aproape 30 (+cum zice Jagi - fricos, ca sunt convins ca asta m-a tinut in viata la multe figuri). Ala micu' la 22 poate nu stia, insa l-a costat cam scump lipsa de experienta a lui si manevra de smecher a aluilalt... Editat Iulie 15, 2016 de Banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the insider Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 Ziceti voi ce vreti, viteza e de vina. Experienta se acumuleaza in timp, nu te nasti expert. Cine e fricos , supravietuieste. Cine se crede curajos pe 2 roti si 100cai sub fund, are sanse mari sa ajunga ca eroul din acest topic. neadaptarea vitezei la anumite situatii/conditii, nu viteza in sine...de capu' ei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 deci a fost aprox cum am zis... motorul era in depasire in lateralul camionului cand a schimbat directia de mers. patit faza asta de n ori, pana acum am reusit sa ma strecor. odata si odata insa poate mi-o cumpar si eu... nu de alta dar nu sunt zeu al rabdarii sa stau in coloana dupa tir, nu am motor ca sa merg cu 60 la ora pe exterior asteptand cuminte sa faca pauza de somn tiristul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the insider Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 deci a fost aprox cum am zis... motorul era in depasire in lateralul camionului cand a schimbat directia de mers. patit faza asta de n ori, pana acum am reusit sa ma strecor. odata si odata insa poate mi-o cumpar si eu... nu de alta dar nu sunt zeu al rabdarii sa stau in coloana dupa tir, nu am motor ca sa merg cu 60 la ora pe exterior asteptand cuminte sa faca pauza de somn tiristul... partea proasta e ca ,desi uneori existe semne care denota intentiile soferului,sau anumite aspecte ale coloanei care dau de gol o posibila intentie, alteori asta se intampla atat de rapid / din scurt, incat chiar nu ai reactie,nici daca depasesti cu viteza mica. Si nu e valabil doar la coloane, ci si cand depasesti un singur autovehicul, unii retardati nu au nici o intentie de a se uita in retrovizoare sau in oglinda stanga,atunci cand vireaza stanga undeva de pe un drum principal... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 (editat) partea proasta e ca ,desi uneori existe semne care denota intentiile soferului,sau anumite aspecte ale coloanei care dau de gol o posibila intentie, alteori asta se intampla atat de rapid / din scurt, incat chiar nu ai reactie,nici daca depasesti cu viteza mica. Si nu e valabil doar la coloane, ci si cand depasesti un singur autovehicul, unii retardati nu au nici o intentie de a se uita in retrovizoare sau in oglinda stanga,atunci cand vireaza stanga undeva de pe un drum principal... Mi-am fisurat 2 coaste asa.La 35 -40 la ora. Nu aveam mai mult, in coloana cu masina in fata, a schimbat banda peste mine. Noaptea, cu faruri aprinse... Sunt momente in care o iei, poți sa fi al mai tare, Nu ai timp de relație... acum, normal ca daca ai 200 scad sansele de a mai avea timp sa faci ceva, desi am 5 accidente din vina altora, toate sub 60 la ora... Cand merg tare nu ma prea prind ăstia, plus ca cu cat mergi mai tare cu atâta creste si concentrarea. Editat Iulie 15, 2016 de jerry_mcrie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XaeL Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 Mi-am fisurat 2 coaste asa. La 35 -40 la ora. Nu aveam mai mult, in coloana cu masina in fata, a schimbat banda peste mine. Noaptea, cu faruri aprinse... Sunt momente in care o iei, poți sa fi al mai tare, Nu ai timp de relație... acum, normal ca daca ai 200 scad sansele de a mai avea timp sa faci ceva, desi am 5 accidente din vina altora, toate sub 60 la ora... Cand merg tare nu ma prea prind ăstia, plus ca cu cat mergi mai tare cu atâta creste si concentrarea. normal! se obtine tot motociclistul concentrat in mijocul petei pe care o lasa pe TIR, cu ceva elemente de motocicleta in jur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 Close the throttle, apply the rear brake, apply the front brake and declutch completely. vezi ca la semnatura ai un procedeu de franare... garantat ajungi pata pe tir. maram cica ar fi pentru viteze mici... dar chiar si la 50 la ora daca-ti iese unu din lateral aiurea, apoi, pana-l vezi, pana lasi gazu, pana pui frana de sapte, pana tragi levieru de fata... ajungi la amiabila.. sau la telefoane la smurd... se franeaza CU FATA tare, adica tare cat stii / poti, DUPA se trage ambreajul, sau orice altceva vrei. frana spate se actioneaza dupa ce tragi fata, daca mai e cazul... frana de spate iti reduce eficacitatea franei de fata / iti ridica fata / iti depreseaza furca... si cum peste 70% din puterea de franare este pe fata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asdglasfk Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 rana de spate iti reduce eficacitatea franei de fata / iti ridica fata / iti depreseaza furca... si cum peste 70% din puterea de franare este pe fata... What ?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 What ?! documenteaza-te sau uita-te la furca fata cand franezi cu spatele. deci fata intai, spatele dupa. sau apropape in acelasi timp dar tot fata intai.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asdglasfk Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 (editat) Deci exista intr-adevar mai multe persoane care chiar cred ca daca franezi cu spatele, fata se ridica. Wow ! Just wow ! Also, gresesti si cu cealalta treaba - daca franezi intai cu fata, cu spatele degeaba mai franezi, pentru ca va avea eficienta aproape nula. Editat Iulie 15, 2016 de asdglasfk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the insider Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 frana de spate iti reduce eficacitatea franei de fata / iti ridica fata / iti depreseaza furca... si cum peste 70% din puterea de franare este pe fata... what the fuck did I just read? » Post actualizat in 15 Jul 2016 10:25 Deci exista intr-adevar mai multe persoane care chiar cred ca daca franezi cu spatele, fata se ridica. Wow ! Just wow ! Also, gresesti si cu cealalta treaba - daca franezi intai cu fata, cu spatele degeaba mai franezi, pentru ca va avea eficienta aproape nula. exact daca pisti spatele, incepe sa se incarce furca fata pentru ca piscand frana spate, franezi roata, creste forta de frecare intre roata spate si asfalt, totul duce la scaderea vitezei ansamblului,insa ansamblul fata o sa vrea sa mearga inainte,din inertie, si cand e 'franat', se va deplasa vag in jos -> hence -> se incarca suspensia fata (Se comprima furca) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Neo^_^ Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 (editat) Frana spate ar trebui sa mareasca distanta dintre roti, si sa faca motocicleta mai stabila overall, so.....rear first, scurt, si apoi puternic (progresiv) fata. Ma rog...asa zicea nenea de la cursul moto ) Editat Iulie 15, 2016 de Neo^_^ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 /index.php?/topic/568560-secretele-franarii/?hl=%2Bsecretele+%2Bfranarii 60 de pagini de discutii despre cum se franeaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the insider Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 /index.php?/topic/568560-secretele-franarii/?hl=%2Bsecretele+%2Bfranarii 60 de pagini de discutii despre cum se franeaza. si cu toate astea cand franezi cu spatele , se ridica pe-o roata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 (editat) daca pisti spatele, incepe sa se incarce furca fata pentru ca piscand frana spate, franezi roata, creste forta de frecare intre roata spate si asfalt, totul duce la scaderea vitezei ansamblului,insa ansamblul fata o sa vrea sa mearga inainte,din inertie, si cand e 'franat', se va deplasa vag in jos -> hence -> se incarca suspensia fata (Se comprima furca) Da, dar uiti ca mai ai cateva articulatii - bascula/cadru/amortizor. E nevoie de un inginer capabil sa ne arata cum ar fi miscarea adevarata. Sau de urmarit vreun racer plin de senzori. si cu toate astea cand franezi cu spatele , se ridica pe-o roata Gata...m-am prins Nu intelegeam.... Editat Iulie 15, 2016 de Banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smar2 Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 frana de spate iti reduce eficacitatea franei de fata / iti ridica fata / iti depreseaza furca... si cum peste 70% din puterea de franare este pe fata... wow... asta e buna pentru categoria "din puțul gândirii" sau "gândire cu premeditare" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shackalu Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 frana de spate iti reduce eficacitatea franei de fata / iti ridica fata / iti depreseaza furca... si cum peste 70% din puterea de franare este pe fata... Cate accidente ziceai ca ai avut? 5? Toate sub 50 la ora? Acum imi dau seama ca puteau sa fie doar 2...sau 1...sau niciunul daca stiai cum se franeaza. :huh: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 (editat) Daca tot ati deschis cutia Pandorei !! Si daca frina perfect, dar nu-l ajutau anvelopele? Sincer, cred ca nici cele mai aderente Supercorse nu-l ajutau aici. E un caz EXTREM de simplu. LIPSA DE EXPERIENTA. Si mie mi-a schimbat banda masina din fata, pe autostrada, eu avind 220km+/h, si nu o data. Am avut de citeva ori meganoroc ca nu m-am infipt la 100km/h in acele masini(chiar dube). Odata am fost martor ocular cum un autoturism Mercedes, ce mergea cu peste 160km/h pe A2 a reusit sa opreasca la centimetru in spatele unei betoniere care a aparut din stinga parapetului de protectie. Acel parapet fusese intentionat eliminat pt ca masinile grele ce lucrau la un santier linga autostrada, sa poata sa intoarca pe A2. Nesemnalizata, fara nici un avertisment. Eu ramasesem putin in urma Mercedesului ca sa-mi astept colegii motociclisti.Daca era o motocicleta in locul Mercedesului, se facea afis, indiferent de cit de priceput ar fi fost pilotul pe frinare. Dupa acea intimplare, m-am cam lecuit de blana pe autostrada. Editat Iulie 15, 2016 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the insider Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 A fost un accident (postat clipul si aici pe forum), stiu ca era un baiat cunoscut (nu mai retin ce motor, din pacate,dar era o vitezana) Venea din stanga cumva, si filmarea era pe o duba alba , ce incerca sa-i faca stanga in fata. Efectiv s-a bagat si omu n-am mai avut nici o sansa, a iesit in decor, intr-un canal /sant de scurgere. Nu mai stiu ce user are pe forum,stiu ca avea un Ducati ST parca, ulterior.. Accidentul lui e exemplul perfect pt situatiile alea din 'scurt'.Bine, pe el nu l-a ajutat ca venea tare, insa ma gandesc si la situatia ca daca venea incet, incuraja mai tare pe dobitocul de pe duba sa se bage. Sunt situatii din scurt in care efectiv tine de noroc,nu de skill,nu de gume, nu de suspensie... Eu cand vedeam cate un prost de pe contra sens ca incetineste dubios eram sigur ca vrea sa-mi faca o maradona in fata, si nu stiam...sa merg constant (sperand ca fraierul nu se baga), pe de o parte imi era frica sa incetinesc pt ca uneori daca te vad ca incetinesti, prind curaj si se baga mai mult... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asdglasfk Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 Daca iti pastrezi viteza sau accelerezi, poate ai ceva sanse sa eviti si sa scapi. Daca incetinesti, intotdeauna ai sanse mari sa eviti sau sa opresti, la nevoie. Ok, poate faptul ca incetinesti il "incurajeaza" pe ala cu duba/caruta/betoniera/whatever sa se bage. Si ? Duca-se. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the insider Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 Daca iti pastrezi viteza sau accelerezi, poate ai ceva sanse sa eviti si sa scapi. Daca incetinesti, intotdeauna ai sanse mari sa eviti sau sa opresti, la nevoie. Ok, poate faptul ca incetinesti il "incurajeaza" pe ala cu duba/caruta/betoniera/whatever sa se bage. Si ? Duca-se. N situatii,merg pe bulevard cu 4 benzi, merg pe banda 2, 70 km/h, bou cu taxi pe sens opus, tot pe banda 2, la vreo 50 metri de mine simt ca incetineste (sa nu uitam ca din momentul in care il simt, totul se petrece rapid, cei 50 metri intre noi se micsoreaza pt ca ambii ne deplasam in sensuri opuse), Am incetinit vag o data (sa-mi dau o sansa sa franez mai bine in caz de ceva). Ce face boul? a vazut ca am incetinit, fix in ultima secunda a tras brusc stanga (mi-a intors IN FATA nene, in fata) peste dubla continua.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shackalu Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 A fost un accident (postat clipul si aici pe forum), stiu ca era un baiat cunoscut (nu mai retin ce motor, din pacate,dar era o vitezana) Parca Soso ii zicea la tip. Mi-aduc aminte...nasol accidentul ala , a si tras vreo 2 ani cu recuperarea dupa, dar a scapat cu bine pana la urma. Ala era intr-adevar exemplu perfect de "nu mai ai ce face" ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the insider Postat Iulie 15, 2016 Share Postat Iulie 15, 2016 Parca Soso ii zicea la tip. Mi-aduc aminte...nasol accidentul ala , a si tras vreo 2 ani cu recuperarea dupa, dar a scapat cu bine pana la urma. Ala era intr-adevar exemplu perfect de "nu mai ai ce face" ... Sunt sigur ca riderul l-a vazut pe boul cu duba, adica nu ca sunt sigur, era evident ca l-a vazut. Dubistul la fel,, nu se astepta NIMENI ca dobitocul de dubist sa se bage.Si nu tine cateinca gen "nu i-a aproximat viteza corect, a crezut ca are timp". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.