Jump to content
Sign in to follow this  
l.u.v

Ghid impotriva tepelor - ce poti face INAINTE de a cumpara un fier.

Recommended Posts

Ar trebui atunci sa ne organizam probabil langa fiecare bursa locala sa apara un post cu persoane care se ofera sa verifice mobrele din zona lui. Acum clar ca multa lume e ocupata, dar vreun pustan ca mine care o arde la facultate sigur are timp :))

se umeste service moto ala, e in fiecare resedinta de judet cate unul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

se umeste service moto ala, e in fiecare resedinta de judet cate unul...

 

Te rog sa ma indrumi catre un service moto in Focsani. Multumesc!

 

...si apoi daca este doar unul, ce ma impiedica pe mine, vanzator necinstit sa fiu "pretenar" cu baiatul de la service?

Edited by ZAPPY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, e mai greu sa pui un link care sa mearga...

 

E clar ca prin "service moto" amandoi intelegem doua lucruri total diferite. Ala nu e nici macar suspectat de a fi service moto!

Partea buna e ca in felul asta ne luam scule si invatam sa le folosim cand avem ceva de srubarit la motoarele noastre.

 

On topic, raman la ideea ca trebuie sa mergi personal sa vezi o mobra sh care te intereseaza, nu sa trimiti izmene pe calator. In functie de buget si disponibilitate, poti sa cauti le la Constanta pana la Oradea, sau numai in satul/judetul tau. Restul e can-can.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E cu doua taisuri ,am doua motoare de vanzare : aia galbena din poza si inca una acelasi model dar pe albastru ... nu mai circul cu ele de 5 ani deci ITP nu-i si desi sunt inmatriculate pe mine (talon si CIV) iau in considerare ca: trebuie schimbat uleiul ,baterie noua (macar una),sa fac verificarea pt? ca eu si asa nu o sa mai umblu cu ele ,numere rosii nu pot scoate ca sunt inmatriculate . Cu banii de pe ele vreau sa-mi iau un montan ebike sa ma duc pe dealuri ca poate ma recuperez cumva. 

Asa ca nu pot investi nimic in ele (numai ITP la una e 180 lei) ,acum 5 ani tin minte ca am platit 250 sau 270 lei RCA /1 buc si chiar nu am de dat ~1000lei ca m-au secat doctorii . 

Care cumparator vine la proba cu baterie (numai modelul YTX9) iar proba sa fie numai pe drum privat - cine o cumpara vrea sa urce Calea Turzi (E81) in proba ,nu?

Voi ce parere aveti ,cum s-ar putea solutiona dilema?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, mottofreee a spus:

E cu doua taisuri ,am doua motoare de vanzare : aia galbena din poza si inca una acelasi model dar pe albastru

Aia galbena din poza..cui??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia din medalionul de sub numele de utilizator .Numale meu de utilizator .

De asemenea ,Calea Turzi este o strada care face parte din drumul european E81 si e vestita prin zona Clujului (Cluj Napoca)  ;aceasta sosea a fost amenajata la cererea printului Mihai pt competitii auto .Cum drumul e in coasta si plin de viraje e propice pt asemenea teste .

Cu medici am avut de-a face in ultimi 5 ani ,de cand m-a luat unul pe capota .Dar nu acesta e subiectul ... poate nu am postat unde trebuie ,eu am venit aici sa rezolv o problema  .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai e cam transata treaba. 

Daca le aduci "la zi", clar pierzi o mare parte din banii pe care ii investesti (RCA/ITP/gume/etc...).

Daca vrei sa le vinzi asa cum sunt, trebuie sa scazi din pret cosurile pentru a fi aduse "la zi", deci tot pierzi.

Singura modalitate prin care nu pierzi asa mult, e sa le vinzi unui cunoscut care le stie si care nu vrea neaparat sa le testeze la cumparare, dar si in acest caz trebuie sa lasi la pret costul pentru a fi aduse "la zi", mai putin costul bateriei.

Deci cum o dai, iese ca dreaq.

 

Sau, le dezmembrezi si le vinzi pe bucati. O sa-ti creasca barba pana ajungi sa-ti iei MTB-ul, dar la bani iesi cam la ce ai vrea....

 

Bafta cu recuperarea!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 16 ore, mottofreee a spus:

... nu mai circul cu ele de 5 ani deci ITP nu-i si desi sunt inmatriculate pe mine (talon si CIV) iau in considerare ca: trebuie schimbat uleiul ,baterie noua (macar una),sa fac verificarea pt? ca eu si asa nu o sa mai umblu cu ele ,numere rosii nu pot scoate ca sunt inmatriculate . Cu banii de pe ele vreau sa-mi iau un montan ebike sa ma duc pe dealuri ca poate ma recuperez cumva. 

Asa ca nu pot investi nimic in ele (numai ITP la una e 180 lei) ,acum 5 ani tin minte ca am platit 250 sau 270 lei RCA /1 buc si chiar nu am de dat ~1000lei ca m-au secat doctorii . 

 

 

Socoteala ta nu prea e buna, ITP-ul in satul meu este 90 ron, nu 180/bucata. Asigurare poti face doar pe o luna acum, si nu costa o avere. 

Fara baterii si cauciucuri, nu poti vinde motocicletele alea la pretul la care puteau fi evaluate acum 5 ani. Timpul a curs in defavoarea ta, din pacate. 

Fa-le ITP, asigurare pe o luna, scade din pretul la care te-ai gandit un set de cauciucuri la fiecare, baterii... si POATE o sa le vinzi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@The_Sin_Eater Pot sa o aduc la zi asa,la caterinca : o bateie d'aia cat sa porneasca motorul , gumele sunt inca umflate bine (chit ca daca le ia dupa dot ... si oricum cine cumpara ofera un pret nasol asa are si motiv) ,ulei am ca  pregatisem sa fac schimbul dar nu a fost sa fie si un filtru (pe ala nu am apucat sa-l iau) e sub 10 euro .

Acum ma arde sa fac o tura ca din sentinta data ca urmare a accidentului nu rezulta ca am ramas cu o infirmitate permanenta -pot sa ma pregatesc mental ca o sa conduc o motocicleta de cross care are decat frana de motor si am sa am noroc ...

Multumesc 

 

TETEA , 180 e foarte buna ca acum trebuie sa merg la RAR sa fac verificarea . 

Pai ma gandeam la 800 de euro ... pt motor de 650 . in lei ar fi pe la 3800 si bineinteles ca o sa primesc 3000 din care vine scazut inca 500 si 300...500 lei impozit .Am dat 2000 de euro pt una si acum obtin 2000 de lei ,la un an de folosinta . 

Si apoi cine se foloseste de verificare? Bateria e consumabil ,pot sa pun una care a dat-o de rea jos altul iar asigurarea e 20 de lei/luna (treaca de la mine) . Nu e ok dar e romaneste .

Mai bine le dezmembrez  ca motorul ,carburatoarele si CDI sunt comune 1:1 cu  Honda Shadow , motorul (nu si cutia de viteze) e acelasi ca la  Transalp iar motorul (cu cutie si cardan fara carb si anexe) e acelasi cu cel de Deauville .

Share this post


Link to post
Share on other sites

n-o sa pornesti nici o epava parasita de 5 ani doar cu o baterie ...stai linistit, trebuie sa-i faci descantece sa porneasca si asta daca functiona inainte.

 

le pui la vanzare ca proiecte de restaurare, pt ca asta si sunt si poate te scapa cineva de ele

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mottofreee Nu prea inteleg ce calcule faci. De ce trebuie sa mergi la RAR?!

De unde 500 ron impozit? Ai socotit acolo toate proprietatie mobile si imobile? Sau si ala e neplatit de 5 ani?

Un an de folosinta, inca 5 de stat in conditii nespecificate. 

Mai bine asculti sfatul superbecului, cam singura posibilitate de a scoate ceva banuti pe ele. Sau dezmembrati cum te-ai gandit si tu, dar imbatranesti pana vinzi tot.

Suntem offtopic, scuze...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate ,impozitul e 50 lei sau mai putin dar ma refeream si la celelalte taxe care le-am asimilat impozitului + cheltuieli de punere in functiune . Impozitele sunt la zi iar pe ultimul set de cauciucuri am dat 190 euro si am umblat cu el 6 000km .

La RAR trebuie mers pt verificarea tehnica - stiu ca legea acum prevede ITP la RAR pt cele de peste 12 ani .

Superbecul da sfaturi de epave si nu e cazul ,asa ca vorbesc vocile nu el .

Tocmai am aflat ca daca trec 30 ani de la data fabricatiei devin vehicule istorice si capata alta valoare .

Edited by mottofreee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca locuiesti in Narnia. Le dai numai pe langa . M-am abonat doar din curiozitate sa vad ce legi mai inventezi.Daca nu sunt inventate de tine , poate ne spui cine iti vinde gogosi in halul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Statul  e vanzatorul . Curiozitatea strica la frumusete domnul Goe .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 20 minute, mottofreee a spus:

Ai dreptate ,impozitul e 50 lei sau mai putin dar ma refeream si la celelalte taxe care le-am asimilat impozitului + cheltuieli de punere in functiune . Impozitele sunt la zi iar pe ultimul set de cauciucuri am dat 190 euro si am umblat cu el 6 000km .

La RAR trebuie mers pt verificarea tehnica - stiu ca legea acum prevede ITP la RAR pt cele de peste 12 ani .

Superbecul da sfaturi de epave si nu e cazul ,asa ca vorbesc vocile nu el .

Tocmai am aflat ca daca trec 30 ani de la data fabricatiei devin vehicule istorice si capata alta valoare .

Un vehicul devine istoric daca a trecut o anumita perioada de timp de la data fabricarii ultimului exemplar din model si in functie de numarul de vehicule aflate in circulatie. 

Vechimea nu este unicul criteriu.

Altfel ar fi Romania plina de Dacii vehicule istorice.

Dar ma rog, daca ai tu ai aflat altceva nu te contrazic.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mottofreee

 

Ai auzit niste lucruri dar nu ai auzit bine.

 

Nu exista lege care sa te oblige sa mergi la rar pt ITP, in functie de vechime .

Atata timp cat in talon este trecuta aceeasi culoare ca in realitate , poti face ITP la orice statie autorizata .

 

In funtie de vechime se da ITP doar pe un an , dar numai la auto momentan.Am fost personal acum 4 saptamani sa-mi fac ITP la o motoreta de 13 ani si mi-a dat itp pt doi ani.

Iti pot trimite si poza cu talonul ,daca esti asa departe de realitate ca nu mai crezi decat in bazme.

 

 

Edited by goe 75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect.

Am fost cu Goldwing-ul la ITP saptamana trecuta. La o statie ITP, nu la RAR.

Varsta mobrei: 18 ani. ITP valabil pentru 2 ani.

 

Folclorul de genul asta ma amuza la maxim.

Imi aduc aminte cand mergeam la inceputul anilor '90 cu Dacia 1310 pina in Germania si ma intrebau diversi:

- Si te-au lasat la granita cu Dacia in Germania?? Eu stiu ca nu ai voie pentru are doar 3 suruburi la roata si nu mai este voie. Trebuie minim 4!!

Ma rog, nu avea 3 suruburi ci 3 piulite dar pentru indivizii aia era cam acelasi lucru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha ! 

Am auzit de faza cu 3 suruburi foarte recent.Discutia avea loc intr-o parcare imensa .L-am luat pe individ de manuta si l-am plimbat un minut pana am gasit un Smart care arata ca nou si avea doar 3 suruburi.S-a prins omu imediat .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, Silver Arrow a spus:

Un vehicul devine istoric daca a trecut o anumita perioada de timp de la data fabricarii ultimului exemplar din model si in functie de numarul de vehicule aflate in circulatie. 

Vechimea nu este unicul criteriu.

 

S-a modificat schimbarea, anii (20 mi se pare) se numara de la anul fabricatiei masinii respective, nu de la incetarea gabricatiei modelului. Insa nu este suficient ca o masina sa fie veche pentru a deveni istorica, trebuie obtinut un certificat de atestare ca vehicul istoric de la Retromobil. SI asta se obtine doar in anumite conditii, functie de starea masinii si de conformitatea ei cu "originalul". Evident ca nu orice cazan tunat in spatele blocului e vehicul istoric, scutit de impozit si cu ceva reduceri la RCA, ci doar cele atestate ca atare.

Haios e ca urmare a acestei reguli, in preajma implinirii a 20 de ani cam dispar masinile pretabil a fi atestate ca "istorice" si reapar la "20 si un pic" cu preturi astronomice, de 3-4 ori mai mult decit in urma cu juma' de an.

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 de ani de cand a fost fabricat sau inmatriculat prima oara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autovehiculele mai vechi de 12 ani la care a EXPIRAT  verificarea tehnica trebuie sa se prezinte la RAR pt urmatoarea . Prevederea a intrat de anul trecut ... desigur ,motocicleta e motocicleta si nu autovehicul -a nu se confunda autovehicul cu automobil ;in plus discutam de motociclete nu de masini . Poate nu se aplica si la mobre de cand cu Tariceanu .

@Silver Arrow 

Stiu ca sunt mai multe criterii -un prieten are colectie .

Modelul meu a incetat fabricatia in '96 ,exemplarele sunt '93(RC33) si '95(RC33A) fabricatie .Honda NTV e rara ,in Cluj erau doua in circulatie acum 5 ani .Anul trecut am vazut niciuna prin Cluj Napoca .Predecesorul NTV e Deauvile care e Honda NT650V (RC47) .

Exemplarele pe care le am au fost inmatriculate pana in '96 ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 ITP-ul din an in an priveste autovehiculele M1 (alea zise masina mica,  8+1 locuri),  care nu include motocicletele care sunt in categoria L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vai , dar trebuie lasat omul sa mearga la RAR si oriunde vrea el ...

Vezi ca trebuiesc duse si pe trailer si cu escorta militara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...