Magic4Ce Postat Septembrie 9, 2016 Share Postat Septembrie 9, 2016 (editat) Așa cum spune și titlul, cochetez cu ideea conversiei către admisia pe injecție. Pacientul e un Kawasaki ZL 600 Eliminator din 1995, motor DOHV, 4 cilindrii in linie ce are la baza propulsorul lui GPZ600R "Ninja" căruia i-a fost modificată chiuloasa si transmisia finală. Prezintă o baterie de 4 Keihin CVK 30. Posibilul donator e un Ninja mai tânăr, musai după 2006, anul în care motocicleta a primit sistemul efi de la Keihin de 38 mm. Întrebarea mea este: Care ar fi necesarul de piese/componente pe care ar trebui să le dau jos de pe donator și ce modificări necesită ZL-ul pentru a putea duce la bun sfârșit operațiunea? Editat Septembrie 9, 2016 de Motojurnal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Septembrie 9, 2016 Share Postat Septembrie 9, 2016 Prea complicat. Ma uitasem la un zx9r odata, parca puneau baietii injectia de pe un z1000 sau 750. De fapt, nu neaparat complicat, insa ajungi cu modificarile la un scor ireal si ajungi la concluzia ca iesi mai ieftin sa o vinzi si sa iei una pe injectie. Presupunand ca nici banii nu sunt o problema, e timpul, iti va lua ceva timp pana gasesti piese, adaptezi diverse, creezi diverse piese. Presupunand ca nici timpul nu e problema - adica o dai pe mana unui mecanic, da, insa nu stiu pe cineva capabil care sa vrea sa isi piarda timpul, caz in care ajungi din nou la capitolul bani. Si dupa chestiile astea, ajungi de o scapi odata sau ti-o loveste vreunul si cedezi psihic. Mai bine canalizeaza-ti eforturile spre altceva. Opinia mea, nu inseamna ca trebuie sa tii neaparat seama de ea. http://www.zxforums.com/forums/zx-9r-forum/60878-fuel-injection.html (sau cauta pe google zx9r fuel injected) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Septembrie 9, 2016 Autor Share Postat Septembrie 9, 2016 Să presupunem totuși ca sunt un imbecil care a câștigat la loto și nu are ce face cu banii (deși nu e deloc așa și muncesc de-mi dau rateuri sinapsele pentru fiecare leu). Cu ce sa completez lista: ECU, sonde Lambda, corpuri injectoare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Septembrie 9, 2016 Share Postat Septembrie 9, 2016 Parca eu vazusem injectie si fara sonda lambda? R1 2004 daca nu ma insel? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Septembrie 9, 2016 Share Postat Septembrie 9, 2016 Sisteme de injectie au fost mult timp open-loop, sonda lambda a fost introdus pentru norme de poluare si protectia catalizatorului. on - ca sa o faci ca hobby e fain. So faci conversie ca sa scapi de probleme de carburatie nu merita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PoliBuc Postat Septembrie 9, 2016 Share Postat Septembrie 9, 2016 Corect ce zice Falk... si ceilalti. Nu merita efortul financiar si nu numai. A mai fost cineva pe aici care vroia sa treaca de la injectie la carburatie !?!?!? Asa ca cea mai simpla solutie, schimba mobra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Septembrie 10, 2016 Share Postat Septembrie 10, 2016 (editat) Da,cam intre 2003 si 2006-2007 si-a facut aparitia injectia pe scara larga la moto,dar nu aparuse inca obligativitatea euro 3,deci cam toate moto aveau inj fara senzorul de oxigen (sonda lambda) si bataile de cap aferente. Exemplu de cateva modele : Honda 954+prima generatie de CBR1000RR,600F4i si prima si cred ca si a doua gen de CBR 600RR ; Yamaha R1 2003 (o inj mai rudimentara,in carb)R1 '04-'06,R6 '03-'05,Gixxer 600 de prin 2000 pana in 2007 la fel si miarul,Kawa zx-10r '04-'05,636 '03-'04 dar si '05-'06. Insa dupa cum spuneau si colegii,asta e o chestie putin naiva,nu are sens o asemenea conversie,ar trebui schimbat tot sistemul de alimentare de la a la z,iar beneficiile ar fi minime.Ar insemna costuri gramada pentru ceva ce ar putea fi rezolvat pe de o parte cu o schimbare a motoretei sau a motorului iar pe de alta parte chiar si daca s-ar efectua aceasta treaba,sunt convins ca ar trebui sa fii chiar profesor sa pui totul la punct cum trebuie ca sa ai alimentare corecta si sa nu-ti consume 15 sau sa mearga rotund. Deci mai pe scurt,NU. Ca si curiozitate,Renault a facut treaba asta pe clasica noastra Dacia,atunci cand a cumparat firma Dacia.Din 2004,Dacia a fost echipata cu un sistem rudimentar de inj in carburator si ecu Bosch (probabil adaptat de pe la vreun model de prin anii'80 si produs sub licenta Bosch).Bine,acolo conversia avea logica,pentru ca Renault a vazut din contabilitate ca firma avea inca profit vanzand vechea Dacie,si a cautat un quick-fix pentru mentinerea inca 1-2 ani a productiei acesteia dar totodata remedierea problemelor cronice ale modelului : problemele la aprindere si carburatie. Carburatoarele initiale (Solex,Webber) mereau stas,dar cele facute sub licenta la Carfil Brasov erau de calcat si de aici problemele.Prin urmare,conversia a fost de bun augur,consumul scazand cam cu 1-1.5L/100km,fiabilitatea indoielnica a carb fiind rezolvata (se dereglau tot timpul) si deasemenea s-au rezolvat problemele la pornire odata cu modif aprinderii. Ca si dezavantaje,raspunsul accel era insa mult mai vag si prost fata de carb. Iar facand o paralela,la moto aceasta conversie nu are nici un rost,pentru ca carb moto de prin anii'90 sunt chiar foarte bune,sunt pe vacuum,nu se deregleaza si au un raspuns extraordinar.Comparativ cu primele sistene de injectie,chiar nu exista nici un avantaj.Diferenta de consum e infima,se poate vedea la CBR 600 F4 vs F4i,aproape nici o diferenta. Cred ca rezultate mult mai bune ai avea daca ai face un rebuild al carb cu schimbarea tuturor garniturilor jglerelor etc. Editat Septembrie 10, 2016 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Septembrie 10, 2016 Autor Share Postat Septembrie 10, 2016 Să ne înțelegem, motocicleta mea merge foarte bine. Nu am probleme la carburatoare dar de dragul discuției voiam să dezbat puțin ideea asta. Mulțumesc tuturor pentru răspunsuri, sper că nu am inoportunat pe cineva și nici că punem punct ideii. Vreau să discutăm puțin posibilitatea asta si lăsând la o parte partea financiară să creionăm măcar teoretic o conversie carb-efi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Septembrie 10, 2016 Share Postat Septembrie 10, 2016 /index.php?/topic/318865-efi-electronic-fuel-injection-pentru-gs-500e-i/ E vorba de un entuziast care la vremea respectiva dorea sa faca de la zero un sist. Efi pt GS500... Interesant de citit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bydy4pc Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 http://suzukigs500efi.blogspot.ro/ Uite si blogul, pana la urma tipul a dus treaba la final. Toate respectele! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Septembrie 20, 2016 Share Postat Septembrie 20, 2016 Sa pui TBIuri de EFI pe cazan e una, sa mearga harta de injectie cu motorul tau e alta Method, Dacia a facut 1310 cu injectie pentru euro 2, nu de distractie. Si nu era nimic adaptat, era injectie Bosch Monomotronic , nici o licenta. in plus a facut-o DACIA nu Reno , ca nu-i cumparase pe vremea aia pentru motoare pana la 500cc exista kituri complete de conversie si nici nu sunt asa scumpe ... cred ca ar trebui sa se predea google in scoala ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Septembrie 28, 2016 Share Postat Septembrie 28, 2016 Un prieten a cumparat atunci de noua un break cu injectie asta monopunct. Nu a mers niciodata chiar cum trebuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 28, 2016 Share Postat Septembrie 28, 2016 Un prieten a cumparat atunci de noua un break cu injectie asta monopunct. Nu a mers niciodata chiar cum trebuie. Am avut la fostul job un break deasta , dintre ultimele fabricate, parca 2005. Motorul mergea chiar foarte bine , nu a facut niciodata probleme. In 5 ani cat am folosit-o pe partea de motor n-am schimbat decat cureaua de la alternator si motorasul care controla relantiul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Septembrie 28, 2016 Share Postat Septembrie 28, 2016 Inseamna ca s-au imbunatatit in timp. El avea ceva mai de la inceput. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.