Sari la conținut

Conversie carburator => EFI


Magic4Ce
 Share

Postări Recomandate

Așa cum spune și titlul, cochetez cu ideea conversiei către admisia pe injecție. Pacientul e un Kawasaki ZL 600 Eliminator din 1995, motor DOHV, 4 cilindrii in linie ce are la baza propulsorul lui GPZ600R "Ninja" căruia i-a fost modificată chiuloasa si transmisia finală. Prezintă o baterie de 4 Keihin CVK 30.

Posibilul donator e un Ninja mai tânăr, musai după 2006, anul în care motocicleta a primit sistemul efi de la Keihin de 38 mm.

Întrebarea mea este: Care ar fi necesarul de piese/componente pe care ar trebui să le dau jos de pe donator și ce modificări necesită ZL-ul pentru a putea duce la bun sfârșit operațiunea?

Editat de Motojurnal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prea complicat. Ma uitasem la un zx9r odata, parca puneau baietii injectia de pe un z1000 sau 750. De fapt, nu neaparat complicat, insa ajungi cu modificarile la un scor ireal si ajungi la concluzia ca iesi mai ieftin sa o vinzi si sa iei una pe injectie. Presupunand ca nici banii nu sunt o problema, e timpul, iti va lua ceva timp pana gasesti piese, adaptezi diverse, creezi diverse piese. Presupunand ca nici timpul nu e problema - adica o dai pe mana unui mecanic, da, insa nu stiu pe cineva capabil care sa vrea sa isi piarda timpul, caz in care ajungi din nou la capitolul bani. Si dupa chestiile astea, ajungi de o scapi odata sau ti-o loveste vreunul si cedezi psihic. Mai bine canalizeaza-ti eforturile spre altceva. Opinia mea, nu inseamna ca trebuie sa tii neaparat seama de ea.

http://www.zxforums.com/forums/zx-9r-forum/60878-fuel-injection.html

 

(sau cauta pe google zx9r fuel injected)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Să presupunem totuși ca sunt un imbecil care a câștigat la loto și nu are ce face cu banii (deși nu e deloc așa și muncesc de-mi dau rateuri sinapsele pentru fiecare leu). Cu ce sa completez lista: ECU, sonde Lambda, corpuri injectoare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sisteme de injectie au fost mult timp open-loop, sonda lambda a fost introdus pentru norme de poluare si protectia catalizatorului.

on - ca sa o faci ca hobby e fain. So faci conversie ca sa scapi de probleme de carburatie nu merita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect ce zice Falk... si ceilalti. Nu merita efortul financiar si nu numai. A mai fost cineva pe aici care vroia sa treaca de la injectie la carburatie !?!?!? Asa ca cea mai simpla solutie, schimba mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,cam intre 2003 si 2006-2007 si-a facut aparitia injectia pe scara larga la moto,dar nu aparuse inca obligativitatea euro 3,deci cam toate moto aveau inj fara senzorul de oxigen (sonda lambda) si bataile de cap aferente.

Exemplu de cateva modele : Honda 954+prima generatie de CBR1000RR,600F4i si prima si cred ca si a doua gen de CBR 600RR ; Yamaha R1 2003 (o inj mai rudimentara,in carb)R1 '04-'06,R6 '03-'05,Gixxer 600 de prin 2000 pana in 2007 la fel si miarul,Kawa zx-10r '04-'05,636 '03-'04 dar si '05-'06.

Insa dupa cum spuneau si colegii,asta e o chestie putin naiva,nu are sens o asemenea conversie,ar trebui schimbat tot sistemul de alimentare de la a la z,iar beneficiile ar fi minime.Ar insemna costuri gramada pentru ceva ce ar putea fi rezolvat pe de o parte cu o schimbare a motoretei sau a motorului iar pe de alta parte chiar si daca s-ar efectua aceasta treaba,sunt convins ca ar trebui sa fii chiar profesor sa pui totul la punct cum trebuie ca sa ai alimentare corecta si sa nu-ti consume 15 sau sa mearga rotund.

Deci mai pe scurt,NU.

 

Ca si curiozitate,Renault a facut treaba asta pe clasica noastra Dacia,atunci cand a cumparat firma Dacia.Din 2004,Dacia a fost echipata cu un sistem rudimentar de inj in carburator si ecu Bosch (probabil adaptat de pe la vreun model de prin anii'80 si produs sub licenta Bosch).Bine,acolo conversia avea logica,pentru ca Renault a vazut din contabilitate ca firma avea inca profit vanzand vechea Dacie,si a cautat un quick-fix pentru mentinerea inca 1-2 ani a productiei acesteia dar totodata remedierea problemelor cronice ale modelului : problemele la aprindere si carburatie.

Carburatoarele initiale (Solex,Webber) mereau stas,dar cele facute sub licenta la Carfil Brasov erau de calcat si de aici problemele.Prin urmare,conversia a fost de bun augur,consumul scazand cam cu 1-1.5L/100km,fiabilitatea indoielnica a carb fiind rezolvata (se dereglau tot timpul) si deasemenea s-au rezolvat problemele la pornire odata cu modif aprinderii.

Ca si dezavantaje,raspunsul accel era insa mult mai vag si prost fata de carb.

 

Iar facand o paralela,la moto aceasta conversie nu are nici un rost,pentru ca carb moto de prin anii'90 sunt chiar foarte bune,sunt pe vacuum,nu se deregleaza si au un raspuns extraordinar.Comparativ cu primele sistene de injectie,chiar nu exista nici un avantaj.Diferenta de consum e infima,se poate vedea la CBR 600 F4 vs F4i,aproape nici o diferenta.

 

Cred ca rezultate mult mai bune ai avea daca ai face un rebuild al carb cu schimbarea tuturor garniturilor jglerelor etc.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Să ne înțelegem, motocicleta mea merge foarte bine. Nu am probleme la carburatoare dar de dragul discuției voiam să dezbat puțin ideea asta.

Mulțumesc tuturor pentru răspunsuri, sper că nu am inoportunat pe cineva și nici că punem punct ideii. Vreau să discutăm puțin posibilitatea asta si lăsând la o parte partea financiară să creionăm măcar teoretic o conversie carb-efi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Sa pui TBIuri de EFI pe cazan e una, sa mearga harta de injectie cu motorul tau e alta

Method, Dacia a facut 1310 cu injectie pentru euro 2, nu de distractie. Si nu era nimic adaptat, era injectie Bosch Monomotronic , nici o licenta.

in plus a facut-o DACIA nu Reno , ca nu-i cumparase pe vremea aia

 

pentru motoare pana la 500cc exista kituri complete de conversie si nici nu sunt asa scumpe ... cred ca ar trebui sa se predea google in scoala ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un prieten a cumparat atunci de noua un break cu injectie asta monopunct. Nu a mers niciodata chiar cum trebuie.

Am avut la fostul job un break deasta , dintre ultimele fabricate, parca 2005.

Motorul mergea chiar foarte bine , nu a facut niciodata probleme.

In 5 ani cat am folosit-o pe partea de motor n-am schimbat decat cureaua de la alternator si motorasul care controla relantiul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...