Sari la conținut

Frana de Motor - OK sau NOT OK


RedRat
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 138
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Bingo! Asa mi se pare si mie normal, dar in combinatie cu anumiti factori psihici o mai dadeam de gard (din fericire doar la figurat).

 

Daca incercam sa ajustez trasa, mie mai rau iesea asa. Trasa intotdeauna o ajustam numai din inclinare si acceleratie.

E corect. Iar inclinarea depinde de viteza. Drept urmare prin frinare pot sa reduc inclinarea ceea ce inseamna sa imi schimb traiectoria in curba. La fel cum accelerand pot creste inclinarea.

Frina de motor consider ca este utila in curbe pentru ca piciorul nu are aceeasi finete ca si mana si drept urmare poti frina ''mai finut'' cu motorul decat cu piciorul (na ca fac si rime :) ) si astfel sa reduci sansele unui derapaj. Asta doar daca nu iti vine ideea sa treci intr-o treapta inferioara si sa dai drumul brusc la ambreaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu iei mana complet din gaz... reduci putin, cat simti pe moment. Mai mereu intru in curba putin supraturat, intr-o treapta de viteza in care sa fiu in plaja de turatii unde am cuplu si care sa-mi permita si o reducere de viteza dar si o accelerare dupa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Drept urmare prin frinare pot sa reduc inclinarea ceea ce inseamna sa imi schimb traiectoria in curba.

Corect!

Frina de motor consider ca este utila in curbe pentru ca piciorul nu are aceeasi finete ca si mana si drept urmare poti frina ''mai finut'' cu motorul decat cu piciorul (na ca fac si rime :) ) si astfel sa reduci sansele unui derapaj.

Si asta e adevarat, treaba e ca in cazul meu, nu simteam nevoia sa corectez trasa prin indreptarea mobrei ci numai prin acceleratie->sa inchid unghiul mai mult cum ar veni. Ma rog, stilul meu, sunt sigur ca fiecare are un alt comportament pe care l-a dezvoltat de-a lungul timpului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Folosesc frana de motor zilnic... in principal cu asta mica, cu frane mai slabe. Sufera lantul... ok, dar opresc/franez cum trebuie. Uzura motorului sigur e mai mica decat cea de la o forja.

Si pe vaca mai dau frana de motor, ca mai e nevoie... si pe curbe, cum zice si zahei, se mai intampla sa reduc din gaz ca sa ajustez viteza si trasa (aia proasta, ca nu-s mare reisar). Nu m-a invatat nimeni, a venit intuitiv in timp si ma ajuta mult. Pe coborari iar in frana de motor, daca as tine mobra doar din franele ei m-ar lasa rapid, mai ales ca e f grea. Dau un exemplu care-mi vine in cap acum: coborare fff abrupta si lunga, curba de peste 90 grade pe final, mobra incarcata si cu 2 oameni... intr-a 1a deja sarise de 50 km/h, trebuia s-o tin din frane, faceau fading. Daca eram doar pe franele ei, nu mai puteam sa franez inainte de curba. Plus ca motocicleta scoasa din viteza imi da un sentiment de nesiguranta, e dubios...

Un om care a zis ca ar ceda franele la o coborare lunga. :10:

Editat de Mihai Andrei_84364
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, adevarul e ca doar noi doi stim de fading... ca se incing discurile si placutele, ca fierbe lichidul de frana, ca se glazureaza placutele de la temperatura mare...

Noi intr-un univers, tu in altul... dar care-i oare ala real? Retoric

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca intrebi orice sofer experimentat de camion, un motociclist veteran, ce vrei tu (dar sa aiba experienta pe drum), iti va confirma ca nu ai cum sa cobori fara sa te ajuti de frana de motor. Plus ca nu e recomandat sa lasi pe liber masina/motocicleta in mers, indiferent de situatie pentru ca roata se va invarti mai repede decat motorul si de aici apar alte complicatii.


» Post actualizat in 12 Sep 2016 19:23

Din ce ai zis inainte, goe, am observat ca esti "reisar", deci degeaba vorbim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca intrebi orice sofer experimentat de camion, un motociclist veteran, ce vrei tu (dar sa aiba experienta pe drum), iti va confirma ca nu ai cum sa cobori fara sa te ajuti de frana de motor.

Compari mere cu pere. Dar e oarecum logic ca doar nu o lasi pe liber si te duci la vale de nebun.

 

Plus ca nu e recomandat sa lasi pe liber masina/motocicleta in mers, indiferent de situatie pentru ca roata se va invarti mai repede decat motorul si de aici apar alte complicatii.

Ce complicatii? Altele sunt motivele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Transalpina/Transfagarasan la coborare. Dupa bunul plac.

Sunt disponibil sa facem un test pana vineri seara ,pe cheltuiala mea cu camera montata pe bord sa se inregistreze tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Compari mere cu pere. Dar e oarecum logic ca doar nu o lasi pe liber si te duci la vale de nebun.

 

Ce complicatii? Altele sunt motivele.

Compar mere cu pere, dar la urma urmei tot placute sunt si tot discuri.

» Post actualizat in 12 Sep 2016 19:31

Sunt disponibil sa facem un test pana vineri seara ,pe cheltuiala mea cu camera montata pe bord sa se inregistreze tot.

Minunat ar fi un mount care sa arate si comenzile. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Transalpina/Transfagarasan la coborare. Dupa bunul plac.

 

Din lipsa de benzina am si coborat Transfagarasanul cu motorul oprit, eram doua motoare, ne-am si intrecut, am depasit masini si motociclete, "veterani" care nu luau o curba fara sa atinga franele, ne depaseau inapoi cand se indrepta drumul. La un moment dat mirosea a frane dupa noi ca dupa camioane dar franele prindeau normal :)

Editat de vladf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din lipsa de benzina am si coborat Transfagarasanul cu motorul oprit, eram doua motoare, ne-am si intrecut, am depasit masini si motociclete, veterani care nu luau o curba fara sa atinga franele, ne depaseau inapoi cand se indrepta drumul. La un moment dat mirosea a frane dupa noi ca dupa camioane dar franele prindeau normal :)

Ok, dar care e problema daca incetineau la curbe? Fiecare dupa bunul plac, merge cum e el sigur pe motor, decat sa il vezi cum intra pe contrasens mai bine asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Bai baiatule dar tu esti chiar paralel si nu realizezi ca nu este nevoie de comenzi in video pentru ca ai toate informatiile pe bord.Stai linistit ca nu ma duc acolo de unu singur sa-ti filmez tie .Sunt zeci de ani de zile de motociclisti care au facut TF-ul si nu au avut nici o problema cu franele,deci faptul este dovedit deja.Ma intereseaza un test cu un destept ca tine prezent pentru momentul ala

in care fata cu expresie de mare destept incerarca sa explice esecul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca intrebi orice sofer experimentat de camion, un motociclist veteran, ce vrei tu (dar sa aiba experienta pe drum), iti va confirma ca nu ai cum sa cobori fara sa te ajuti de frana de motor. Plus ca nu e recomandat sa lasi pe liber masina/motocicleta in mers, indiferent de situatie pentru ca roata se va invarti mai repede decat motorul si de aici apar alte complicatii.

 

Ok, dar care e problema daca incetineau la curbe? Fiecare dupa bunul plac, merge cum e el sigur pe motor, decat sa il vezi cum intra pe contrasens mai bine asa.

 

Nu e nici o problema dar e o diferenta intre "nu pot" si "nu se poate".

Editat de vladf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mihai andrei

frina de motor ca si frina de spate iti stabilizeaza motocicleta prin faptul ca ''te trag'' de roata din spate. Din acest motiv te simti mai confortabil cu frina de motor cand esti in panta (adica la vale) si mai ales in curbe.

Poti cobori orice drum si doar cu frinele dar asta nu inseamna sa nu iti dozezi corect viteza pe care o prinzi ca si modul de utilizare combinata a frinelor fata-spate.

Asa ca vestea buna este ca daca cumva ti se strica motorul pe la Balea Lac si esti singur si s-a descarcat telefonul si nu vei ramane vesnic inghetat acolo :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce am spus este perfect aplicabil pe strada. nu trebuie sa mergi ca la curse. exista o mie de stiluri de mers si toate sunt corecte. eu sunt adeptul curbelor luate cu motorul in priza, in power band. in felul asta, daca intervine ceva in curba, pot sa modific usor trasa din gaz. cand spun frana de motor in curba nu ma refer la a lua mana de tot din gaz, doar reduci din gaz. daca esti in power band, cand iei partial mana din gaz faci o frana de motor rezonabila si safe care te ajuta sa modifici trasa. desigur ca nu e pentru incepatori absoluti, ei au alte lucruri cu care sa isi bata capul in timpul mersului. dar dupa ce aduni cativa kilometri lucrurile astea vin de la sine. nu e rocket science si nici road racing.

A, OK, ziceai de o "modulare" a acceleratiei. Ma miram, ca eu stiam ca frana de motor e cand inchizi clapetii si el, impins de energia de miscare a motocicletei, se chinuie sa aspire aer, ocazie cu care, nereusind prea bine sa faca asta, mai irosește din energia respectiva. Practic, daca nu mergi chiar ca melcul, intri in frana de motor in fiecare curba, deschizi gazul doar un pic pentru a nu prabusi de tot viteza si apoi progresiv cand incepi sa iesi.

Da, nu e chiar elegant sa rasucesti inapoi (dupa ce ai inceput sa deschizi), dar e o cale de a corecta. Ce ziceam e ca in curba, daca variatiile astea sunt bruste si mari (cum ar fi daca s-ar inchide clapetii), mai degraba te destabilizeaza decat sa te ajute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posteaza traseul exact si daca ajung sa am brobleme cu franele acolo o sa beau lichidul de frana din rezervor.

coborare de la Padis

 

https://www.google.ro/maps/place/Padi%C5%9F/@46.5957928,22.6525534,15z/data=!4m5!3m4!1s0x4748c5bd71053609:0x9d213471f8ce7c27!8m2!3d46.5961004!4d22.7324945

 

am oprit-o eu pe-o tanti ca ii ieseau flacari deja de pe la frana

 

 

 

eu prefer frana de motor desi sunt convins ca uzeaza mai mult motoreta si in plus fata de masina nu poti spune ca mai ai ai ceva economie la carburant.

un lant ma tine 20k km iar discurile de ambreiaj arata bine dupa cateva zeci de mii de km. oricum am discuri de rezerva (mi le-am luat din exces de zel :) ) .

daca nu as fi folosit frana de motor probabil ca faceam cunostinta cu santul de multe ori asa ca e cat se poate de OK frana de motor

ce-i drept ma mai injura lumea crezand ca nu am stop pe frana . uneori mai apas putin pedala pe frana spate doar ca asa vada lumea ca se aprinde becul :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...